صفحه 1:
0 لضا آقا مهندس ابطحى سوازايه دهنده: ‎ee Fane ee ree rete‏ زمستان ۸۵ 41 7 زستان

صفحه 2:

صفحه 3:

صفحه 4:
بی تردید بخش عمده ای از تاریخ اسپانا با تاریخ اسلام در هم پیوسته است که تجلی این 7 ‎cee)‏ ا ‎Fee‏ ‏كردد. در برخى از تاريخ هاى اسلامى وجوه تسميه اى براى لفظ اسبانيا وارد شده است كه غالبا جنبه ى اساطيرى دارد, همچتین ‎CART‏ آورده اند که شاید بهترین و واقعی ترین آنها قولی است که آن راب رگرفته از واژه 21108111512 ۷( واندلوزیا) به معنی سرزمین واندل ها می دانند و این واژه خود الهام گرفته از واقعیت تاريخى هجوم واندل ها ( اقوام مهاجم شمالی ) به این سرزمین است. اما نکته قابل توجه آن است که واژه ‎ent eee sre ie‏ > ۱ حضور اسلام و مسلمانان پررنگ تر و مایه دارتر از دیگر نقاط این کشور است. اندلس که امروز تنها به بخشی از ‎eae oe eee Rees eee Ce rdee> eaICESy OS Ley eee aie‏ 1 ۱۳ ‏ل ا‎ ee go) ‏جزیره ی آسریا ناشی از همین واقعت تاریخی است. در ژمان ها و دوره های گذشته فیقی ها؛ بونانی ها و کارتاژها‎ ۲۰۰ ‏که جنه نیز منسوب به این اقوام است» یکی پس از دیگری بر سپانا تسلط داشته آنده سرانجام در سال‎ سور بر Prec eo ae eran a ee Contr ic oan, دیربا در این سرزمین شدند که تا قرن سوم میلادی ادامه داشت. در این دوران پادشاهان بزرگی همچون تراژین: آدرین و تتودوس در میان آنان ظهور نمودند | 0000 ‏ا‎ veer Fee? 1 ‏نِ نمود. اقوام زرمنى تحت عناوين كت هاء واندال ها ها يس‎ ag Beene NC ee ae Lee Renn eects oe ae ees aay CSE تند. با وجود این هرچه قدرت روم شرقی افزایش می یافت. آنها از در مصالحه پذیرش قیومیت و یا تسلیم در مى آمدند. بيش از اشغال | نا اقوام گوت بر اثر معاهده ی صلحی که میان قسطنطن پادشاه بز رگ و مق 00 ‏اا‎ Once enc ey Erp ey ‏مت مى راندئد؛ اما در اوايل قرن ينجم ميلادىء تثودوريكك فرزذ‎ را كه بدان جا تاخته بودند بيرون رائد. 4

صفحه 5:
ازقرن بنجم ميلادى نا زمان فتح اسبانياءكوت ها كه بر اثر تماس با تمدن و فرهنكك رومى؛ به كيش ‎PCV reece as Dea‏ كر ا 1 001 585 ‎Oe tee reer enc‏ | شديد از وضع یات کی نگین رنج می بردند. اشراف و روحانیون مسیحی» بر اقشار دیگر نفوذ ‎Perey‏ آميززداشته و تعصب مسيحي بررنكك رين جلوه فرهنكى لن عصربود به نحوى كه سيز برت پادشاه مسیحی گوتیء بهودیان را به پذیرش مسیحیت. مجبور ساخته و هرکسی که از این امرسرباز 000 0 مقارن ظهور اسلام در مناطق و سواحل ا 1 1 1 كوتى درشرايط دشوارى بر اريكه قدرت تكيه زد, اما به ‎Te‏ ی ا 1 ‎Siete gener PEL eas Rene rey reas‏ 00 در وقم کت از سوی رردریک بر منطقه امارت داشت. از جمله رسوم كنت نشي: سس ها :یل فرزندان خود برای تعلیم و تربیت به دربار اسپانیا درشهر طلیطله بود. ال ‎ese as ee SEY tas‏ 00 ‎gee aren orn Ie emer rie‏ د این ماجرا یی درد ی بر ‎pte py eek erie rs ee eee genes‏ سس صتی برای انتقام آز رم ‎Un‏ ل نار اف هاى قوى آنها ‎nel ach‏ ا ژولیا فراهم آورد. وی مقدمات هجوم اعراب مسلمان را به اسپانیا ‎Fes 0‏ نه كمكك زوليان نيز نيود. از زمان خلافت عمر ثا سال 47ه . مسلماتان و ‎GM dhe pl she‏ مشتمل برمصره د ار تج کنند. دراین اثناه فتح شمال آفريقا ( 1فريقاى سفيد ) زمينه ى بسيار مساعدى براى شناخت اسبائيا و فتح آن ايجاد نمود.

صفحه 6:

صفحه 7:
73 1 ren مرزها: خلیج بیسکار؛ دریای مدیترانه؛ قیانوس اطلس شمالی» کوه های پیره نه ( مرز طبیعی اسپانیا و فرانسه ) ۱ 1 ا ‎Sper‏ ‏1 * _ آب و هوا: در قسمتهای مرکزی اسپانیا گرم و خشکک؛ درجلگه های ساحلی عموما گرم و مرطوب است. این در حالی است که در جلگه های شرقی هوا گرم تر و شک تر است. مساحت کل: ۷۸۲/۵۰۴ کیلومتر مربع ( خشکی: ۵۴۲/۴۹۹ کیلومتر مریع؛ دریا: ۲۴۰/۵ کیلومتر مریع ) خط ساحلی: ۹۶۴/۴ کیلومتر ل 0 كشورهاى همسايه: آندوراء فرانسه جبل الطارق» فرانسه؛ مراكش ۱ 55 ‎ele ean deeb‏ اللي یمق مدای اراضى كشاورزى: 18/77 درصد 209 # مومس محصولات كشاورزى دايمى: 88/4 درصد با

صفحه 8:

صفحه 9:
و 68 ‎Pe aE‏ ال 0 ‎en ey 5‏ 5000000 ال ۷ سیتامبر سال 19408 كشور اسيانيا از ا ال م در اسی اجتماعی برخوردار بوده جايكزينى مدل هاى جدید به عوض مدل تم رکز ب 0 ‎eee‏ ا ‎Pe ean‏ به سیستم دم و کراسی وحکومت پارلمانی؛ تغییرات عمیقی درسطوح و بخش هاي ات تفر ر اسپانیابه وقوع پیوسته است. گفتنی است که تغیبرات مذ کور بر سیستم غاع امورشى تيز اعمال كر د يده است مزمان ما أعتال خيرات سيان ) جايسة إسيانا رخال ترسيعه ۱ مى باشد. ورود زنان به بازاركار» كاهش ترخ توليدء افزايش متوسط سنى جمعيت و عضويت اسبانيا درسازمان ناتو واتحاديه ارويا طى سالهاى 190 و 145 در زمره جنين تغبيراتى به شمارمى آيد. ازسال /1918 ( با بروز و ا ا ات لت 0 00 بسا ا ا ا لتحادیه دم و کرلتهسیح‌سوده از ۱۸۳ کرسودر مجلس en ae eae ee eae eee eas ‏برخوردار وده و نتيجتاً‎ Eye rere yee yeep ea Brey oranda gan ‏ا‎ SS oe ed eee ee eee a Berne ‏رک ره علاوه براین مى توان‎ ‏ی‎ ae ‏ا ا‎ ‏لابكر اعرف ظائر اسك كدور اطبانا ف‎ ne ‏دمو كراشي سنس 817 كرسى ره‎ ‏ل رم‎ ‏دارد؛ اشاره نمو:‎

صفحه 10:
" نهادهاى مركزى قانون كذارى ۱ en ‏رهبریت کشور را بر عهده دارد. قدرت قانون گذاری در اختیار پارلمان اسپانیا بوده» اعضای آنن هر‎ ‏؟ نال كان ترسظ ری ات را را‎ ‎al‏ يارلمان كشور علاوه الجراي مف قانوني و قن تكزارىء به نعسن بودجه كشور و نظارت بر فعاليت ‎gE‏ ا ا 00000000 ‎are PTD fens earn ieee ne ay as eee en ier‏ 1 1 می پذیرد. ‎0 ‏ا ل ا‎ ۱۳ edad Se eee ie ie eee eee ee ‎[eae Po ear ae a al‏ ۵ وزیر می باشد که همگی با وزاری آموزش وفرهنگ و تربیت بدنی دارند. کابینه وزراء و سایر بخشهای دولتی در پرتو ‎SH py ee ra neers eet ee‏ ای و » برنامه ریزی» نظارت وتدارك مدارك و اسناد دولتى مى بردازند. لازم به ذكر اسست كه حكومت اسبائيا با وجود برخوردارى از قدرت إنحصارىء از توآن انتقال قدرت به حوزه هاى مستقل اجتماعى بهره مند ‎AUS he cba ۱9 eres er ane nips‏ قدرت انحصاري دولت؛ نظمی مبتنی برتضمین با کیفیت و اجرای وظایف 7 ‎PSD Set cE aaron‏ ‎ ‎ ‎ ‎ ‏به تحن خط ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎10

صفحه 11:
۱ رسیدگی به مسائل ملی 7 ۲. پرداختن به مسائل ویژه مهاجرت داخلی وخارجی و اوضاع پناهند گان 0 ‎2g‏ ا ل م ‎(Ce ee hl ES Eee SS aS ed ‎er C en ne see ee sete ees nd ‎pe ons = ‏آموزش؛ ‎ey sec Tee Sy ad Ten Ne eae eae)‏ رح ‎Sey Bey Me une eis,‏ ‎| a ee anna ‎ee ee‏ انونی مورد جمایت وپشتیبانی دولت قرار می ‏۴ نهادهای محلی ‏نهادهاى محلى كشور اسبانيا بر شهردارى ها و نهادهاى ايالتى مشتمل مى كردد. ‎3 ‎oiler‏ ار ا ال زر ‎aa‏ نهادهاى ايالتى نيز كه از شخصيت هاى محلى متشكل مى كردند به اداره امور ايالت ها و تفويض ‏تيارات محلى مي بردازند. در جوامع مجزا نظير جوامم مستفر در جزاير قنارى سطو. یگری از دولت ‎Cie rope a‏ بس سان ها نام برد. قوانين دولت محلى از سال 19/8 بر 1 ل ‎CA Stan eels‏ ‎ee hon eae ee‏ ل ‎pea‏ رد اما با ین ‏اتى بركابينه وزراء داشته ودر اين ميان وزارت ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‏حال اكثريت عمده اى از افرات يبرو فرقه كاتوليك مسيحى مى باشند. با وجود جدایی میان کلیسا و نهادهای رك نم ریب تست کر رت ‎en fen e)‏ ل ل ۱ ‎EE rn a pence ap agor ie aye cat‏ تبلیغ و آموزش ادیان بهودیت» ‎ ‎۲0 einen ics omen 11

صفحه 12:

صفحه 13:
obs ‏ال ا سين‎ el FEB OA BE AR ‏ا ا‎ ACE sae re e9 ‎sles 2‏ اقليت و رسمى ‎RO ee ee 2-5‏ 1 از شهروندان اسبانيابى مورد تكلم راقع 00 0 9 ‏مي این در. ات سم ‎aa‏ ۳ 9 والنسیا به زبان دومی ( زبان ره ‎ss‏ 1 ان ‎Geo‏ 00 ی رد سارک ۹ نموده و ‎eg Emme‏ ۳ واقع درقلمرو آندورامورد تکلم واقع مي گر ‎er ee Rene Roar 1‏ ‎٠‏ كد در منطقه والئسيا تكلم ‎BUR ani Pee ea‏ ا ‎ie Seen Reet‏ هردوى اين زبان ها و زبان اسبانيولى در آموزش سطوح غيردانشكاهى سهيم مى باشند. ‎ ‎ ‎ ‎ ‎gp‏ زباتكى در اسيانيا ‎13 ‎[۱ Dene ere arr se ine) ‏با‎ eT oie ‏دو قرن يس از فتح اسپانیا توسط اعراب اسلام زده يا عرب زده شده بود. به عنوان زبان دوم محسوب‎ ۳ ey as | sorb ne rer rCh ie Coy rete aCe ore ‏زمان‎ ae ‏ل ل ل ا ل‎ ee ‏ل د‎ Bice ‏ا‎ ee) ‏و نه جنوبى وجود داشتء به همان ‎ ‎ ‎ ‏در به كار بردند. ‎

صفحه 14:
توزيع نسبى: ‎٠/8‏ نفر در كيلومتر مربع ا ا 0 ل ل ‎OOP Dn are‏ 1۱3 ‏ل‎ eS مانگین سن: ۹/۳۹ سال ( مرد: ۶/۳۸ سال/ زن: ۳/۴۱ سال ) va نرخ مركك و مير: 4االامركك در هزار نفر نرخ خالص مهاجرت: ۹۹/۰ مهاجر در هزار نفر AFI 7 ۱ مرد: ۷۶/۴زن: ‎٩۵/۳‏ ‎Ce REC tee]‏ لم ل ا ‏نرخ کل بارداری: ۳۸/۱ تولد بچه به مادر ‏اا اا ل لل ‏ا ل ۱۹ ‏انزاد مردم؛ سفيد بوست ‏مت مرو زو ‎[۱9 0 ‎Ce Pe ee eres ‏ا م اا‎ rere ean Con ema cenrer ry estore car oa renin a) 9 ‏م‎ ‏پر جمعیت ترین شهر: مادریده درم رکز استان مادرید با جمعیتی در حدود ۳ میلیون و ۱۰۱ هزار نف ‎al‏ رم را ‎14 ‎ ‏بندر بارسلون با ‎

صفحه 15:

صفحه 16:
ا ا ل ‎Pee‏ م ۱ * نرخ با سوادی مردان : ۷/۹۸ درصد *" نرخ با سوادى زنان :1/91 درصد " نرخ ثبت نامى دانش آموزان دوره ابتدائى: ‎٠٠١‏ درصد دوره متوسطه : ۱۰۰ درصد ‎aS T‏ ۳[ ‎e‏ ا ل ل

صفحه 17:
5 سامانه های حمل و نقل

صفحه 18:
18 ۱ فرودگاه بالگرد: ۸ خط لوله: 487/ كيلومتر كازء 277 كيلومتر نفت» 76157 كيلومتر محصولات بالايش شده کل خطوط ریلی: ۱۴۸۷۳ کیلومتر ريل يهن: 11414 كيلومتر ( عرض ريل: ‎*98/١‏ متر ) ريل استاندارد: 444 كيلومتر( عرض ريل: ‎58/١‏ متر ) ريل باريكث: 114 كيلومتر ( عرض ريل: ‎٠00/١‏ متر ) ا ‎BR‏ راه دریایی: | لگ رگاء ها و پینه ها : التجسيراسر بارسلوناء كار تاجنء كيخون, هُوولواء لاكروناء تاراكوناء والنسيا

صفحه 19:

صفحه 20:
جدول تغیبرات شاخص های اقتصادی در ۳ تولید ناخالص داخلی سرا رشد واقعى توليد ناخالص داخلى ‎(caer‏ 0 (YOY توليد ناخالص داخلى تورم ( ۹۶۸ ۰۸۵ سس ‎INA‏ ۸۷۲ 0 ANN ۹۳۸/۶ wy ‏زر‎ ۶۳ ۰۴۱ Saat ۱/۳ ۹/۵ wine عع يفنا تس 1 نا ۸3/۷ ۳۳ تیم ۴۳ 3 1 بع 2 9

صفحه 21:
21 ل “ا ل 020005 تولید ناخالص داخلی: ا ا ال ل 522759259 درآمد ناخالص ملى: 888 ميليارد دلار نرخ رشد واقعى توليد ناخالص داخلى: /0 // سرانه توليد ناخالص داخلى: (2121) ٠.02؟‏ دلار سهم توليد ناخالص داخلى در بخش هاى مختلف:كشاورزى: ؟/ صنعت: 18/14 ۱ نیروی کار: ۶۷/۲۰ میلیون نفر ‎et BMC ye ed‏ ۱ صنعت: 1۱/۳۰ رن مخارج: ۴/۴۴۸ بیلیون دلار

صفحه 22:
19 este n pnw SOR hE OER تا حبوبات؛ سبزیجات» ژیتون» شراب انگور چغندر قند» مر کبات» گوشت ‎holden AF eo Fu‏ صنایع: پارچه و ‎ee eae See ee‏ ا ا 0 سازی» ابزار ماشین؛ جهانگردی» محصوا ‎ona as‏ کفش, داروسازی» تجهیزات پزش نرخ رشد تولید صنعتی: 1:۷۰ تراز حساب جاری: ۱۴/۸۳- بیلیون دلار صادرات: ۳/۱۹۴ بیلیون دلار و ديكر كالاهاى مب OA OEE SR KOLO MSGI MIRC ALO POF ren ene ceed واردات: ۸/۲۷۱ بیلیون دلار ROS Cae ‏م‎ Pen remy oe TS re SCS Cree sey eed Chr err OAM ECON PIECE G70 1A. @ ree CAL DROME TET Cee) 7 ae Cty پول رایج: یورو 0-00 ere سال مالى: سال تقويمى 22

صفحه 23:
مسر 5 2

صفحه 24:
راهبرد دولت الكترونيكي. دولت كنونى اسيانيا در جارجوب طرح نوين سازى فناورانه ى مديريت عمومى ال ل ا ‎Rn Peep eee‏ اين طرح به منظور بهبود كيفيت خدمات مديريت مركزى اسبانيا و همجنين همسان سازى آنن با خواسته هاى ا ‎ete eel‏ ا ا ا ل ا ‎CT See‏ ‎ene‏ ا 10 ل ا اا الال ا ‎re Cae ESPN arta cae ee nea BE PaCS OCP rey‏ 00 57 | Tene P ETO SCL ay eS BY ors ‏كراء زيست يذير ( ماندنى ) و محدود به زمان» به شرح زير مشخص شده است:‎ ‎١‏ حذف يا كاهش صف ها ‏۲ حذف با کاهش اسناد کاغذی ‏۳ توسعه و ترقی مدیریت الکترونیکی ‎eae Tg‏ ل ل ا م ‏۵ بهبود جایگاه اسپانا در ارزیابی مقایسه ای اروپای الکترونیکی ۲۰۰۵ ‏۶-معرفی گسترده امضاهای الکترونیکی ‏/- كاهش زمان فرايند تراكنش هاى ادارى ‎FO ee Saeed ods yen can res a ‏۰-بهبود ارتباطات در مدیریت عمومی ‎eye en Se Sree ‎ ‎ ‎24

صفحه 25:
حطوط اصلی تلفن در حال استفاده: ۳۲۲/۱۸ میلیون تلفن همراه: ‎14/١‏ ميليون 1 ۱ ‏يي‎ MCSF Teal ايستكاء هاى ماخوازه زميئ: ‎Woes ene‏ ايستكاه هاى بخش راديو: ‎1١8‏ 51/1 715, آالش؛: شناسه ى اينترنتى كشورى: .8 © ميزبان هاى اينترنتى: ‎781011١‏ کاربران اینترنتی: ۱۹۲۰۴۷۷۱ تعداد 3 ثبت شده تا ۱ آوریل ۲۰۰۶: ۵۶۵, ۴۸۱: ۱۹ رتیه آمادگیالکترویکی: 9 ‎Rae SPER‏ امتیاز 25 ۲.۵ ی ۸/۷ ۷۵ ۳۱ دا 000000 yer ۴ ‏شتا‎ Yor 1۹

صفحه 26:
دسترسى خانكى به اينترنت: 84[ دسترسى خانكى به اينترنت با بهناى باند بالا: ‎1/5١‏ دسترسى سازماتى به اينترنت: 8#/ز دسترسى سازماتى به ايتترنت با پهنای بان بالا: ۸۷ 1177 1 استفاده کرده اند. : 1۳۵ ‏زن:‎ iY ap 3 veh 0۳ ‏فص‎ ‎۴۵ eos 2 Cereal pees | Sas tees ie Loe Oy Renn) DNs ‏ااا‎ 0 اندازه ی بازار ترمافزا: ۱۹ از بازارفناوری اطلاعات ( ۹/۲ بیلیون دلار ) 1 Oe ۱ ee ۱ PP ere Sr ereaeas وضعیت شبکه ی تلفن ثلبت: شرکت تلفونیکا مهم ترین پشتبان این گونه فعالیت ها در اين کشور می باشد و رقبامی توانند تا ۱ از بازار را به طور مشترکک. در دست بگیرند. سرمایه گذاری در این بخش به طور چشمگیری در حال کاهش است. 26 واردات محصولات فناورى اطلاعاء

صفحه 27:
وضعیت شبکه ی تلقن همراه: خدمات 08135 :651/1 و 11115 در دسترس می باشند و مهم ترین ‎ea ere eee EAL as nema ee Us ae en UBS) here aed‏ ۷002/06 ر قصعع۸ و اخراً 16166090 ۳۵7206 پشتیبانی می شود. سرمایه گذاری کلی در بخش تجهیزات مخابراتی: ۹/۵ بیلیون دلار ‎¢D)-) RCP geet So‏ 1 ‎By Ered PAC PB ae Ty reed‏ طبقه ‎ee ae‏ فحصول 07 بليط هاى مسافرتى ‎me‏ ‏محصولات الکترونیکی 1 ‎vay er‏ 1۱9 eee ean On Cas EHP py BES ‏ا ا‎ Aa ‏ا‎ dela) ‏فرصت های کاری در 1320 محصولات مرتبط با گردشگری» یاد گیری الکترونیکی؛ فروش نرم افزار و‎ ‏موسيقى از طريق شبكه‎ PCC a Moe ‏ااا ا ا ل ا‎ Mt toes ‏بيتوسط ( 51/1135 ): حوزه هايى مثل مديريت ارتباط با مشترى مبتنى بر وب‎

صفحه 28:
28 اندازه ی بازار سخت افزار: ۹/۴ بیلیون دلار ۱ طبقه بندی بازار سخت افزار Ors) dpe ۵ ) ‏ریزرابانه ها ( کامپیوتر شخصی‎ " ‏سامانه‌های سرور‎ tS ) ‏سامانه های چاپ ( پرینتر‎ 3 00 ميزان توليد كامبيوترهاى مورد نياز: 18 از كامبيوترهاى استفاده شده در اسبانياء توليد محلى هستند. واردات سخت افزار: ؟59/: Berea Pee eS nD eam) MAES IC Ps A ane enn Rey) ‏م‎ od hen epee Kee) yah AOKI ‏رف‎ OY (0) sh ‏ا‎ ioral Pee ene ae eerie yh Pears بخش قرار می گیرند.

صفحه 29:
29 Poe AM RCE SY Ere nen Ty bee ent تعداد شركت ها در صنعت نرم افزار: ‎1٠٠١‏ شركت ‎"٠ FoR eon EET SCE ae‏ كارمند غيرمستقيم ‎EET OEMS SEM 3 cree‏ ‎Cnet a eee CLC)‏ ا ‎so Cee eee eae elena mere es Neen Cap pees ‎ ‏بازه ى زمانى بودجه ی اختصاص داده شده به بخش فا در برنامه های تحقیقاتی( 6): :۵ ‎ON Rd

صفحه 30:
[1 Cereoseetee TTC UC MOA To) es SPN eee ae ees Crewe Oo eee )28/820( BM MOPS Ress.) ieee ne renee Serres) ‏اننا‎ ع ا م م ال ا م درصد استفاده از اينترنت در جهان: ‎/4/١‏ ‎ey‏ م ل لل ‏رتبه در کشورهای با يل ‏وضعیت در رده بندی نرخ نفوذ اینترنت: در بین ۳۲ کشور اول نمی باشد. تعداد کاربران اینترنتی زبان اسپانیایی: ۸۱۷۲۹۶۲۱ نفر ( چهارمین زبان پر کا نا ‏اسپانیایی( ۲۰۰۰-۲۰۰۶): 1۱/۲۳۱ ‏بین المللی( بیت بر نفر ): ۲۹۱۸ ‎ ‎ ‏بر ) معادل ۵/۷ از کاربران جهان ‎ ‎ ‎ ‎ ‏3 ثابت ( دلار بر ماه ): ‎5/7٠‏ ‏سبد قيمت خط تلفن همراه: ‎8/1١‏ ‏سید قيمت اينترنت: ‎7/7١‏ ‏وضعیت در شاخص آمادگی دولت الکترونیکی(امتیز پین صفر تا یک ): ۳۹/۰ ‏مدارس متصل به ایتترنت: ‎1/٩۴‏ ‏3 ‎ ‎

صفحه 31:
0000 Pree een Bee en DD S| eee Tey Ween NOS ETT ea) ا ا ال ا ا ال يننا کاربرد: ۳/۰ 012100 es pre ron te) a A ‏ل‎

صفحه 32:
۱ es ee nen SEOs iad ‏مقدار مربوط به ایالات متحده با مقدار‎ ۱ [oy rere eect) : درصد خسارت هاى ناشى از سرقت نرم افزار: 1759( 1/5 رشد نسبت به سال 10)) 0 0 0 ‎eter ae‏ ل ‏سال شروع ‎yaaa ‎32 ‎ ‏رتبه در اما ‎Wy ‎ ‏مقام مسئول ‎ ‎ ‎ ‏فقدان در زيرساخت اطلاعاتى شبكه هاء )ها در محيط ياؤركاتى وخاتوادء ها ‎ ‎ ‎۳۹ ‏0 ‏اداری ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 33:
جدول رتبه بندی آما دگی الکترونیکی کشورهای ‎dilate‏ اروپای غربی در سال ۳۰۰۶ مبلادی رتبه منطقه اى درسال 217

صفحه 34:
ot 5-5 ‏لزي‎ ‎3 ‎se Soest يوان 5

صفحه 35:
Jyh 0 000 5505

صفحه 36:
د هر ‎a‏ 06 اده ‎=z‏ چپ یج ‎١ 3 a a aes oe‏ ‎a ee ee rere ob av OP‏ + ‎es‏ 3 15 و 1 ‎ae 55 2 5 eee‏ 5 ‎ao me Oot tO‏ 7 5 ‎ie ore a)‏ ۳7 1 1 55 ‏اه و تس‎ a ns 7 اس لس ‎Trea‏ و 05 ۳ ۹ ۳ 5 i 7 5 ae 77 ‏صسة سسهده‎ 5 ۹ 7 35 ee reas ‏هه‎ 00 0 «7 5 1 an men eee 5 =) 151 ean 3 ‏لل‎ eee a 2 3 ae 7 a 5 11 Aas ۲ es 2 ‏الل سم‎ 2 Pa 3 3 Ea 9 eer 4 7 = 7 a ‏و‎ 1 8 etn! came Tae ee ee) S arr ۳ ۳ 2 sts 7 SD 5500 2 ‎a‏ يي تس ‎3 37 7 773 ‏وا سس سس سس

صفحه 37:

صفحه 38:
* تاریخچه fede ery ee SE renee ele Ol ene AEST 1S) leet) a eee ad 0 ies See STON Am eee ST ce rer agen On Ings ‏داروسازی و تکنولوژی را یج گردید. پایان قرن ٩(میلادی آموزش تکمیلی و نقش لن مهمتر گردید‎ ‏ا‎ ceo ‏د الف اه‎ ‏آموزش معلمین» ی دب که وی .با صدور بیان‎ 2 9 ‏جمهورى طى سالهاى 1417 نيز مرحلهاى جدياد در‎ ‏رت رس با‎ ‏طرفدارى كردئد.. در لين اثناء‎ ‏استیلای ل للك‎ ee ‏دانشگاهها طی سال ۱۹۴۳ سازماندهی گردید. . سیاست د آموزش عموه‎ ‏ام بر‎ 0 ee ‏بهبود آموزشى در سال‎ ‏از ا م‎ Peres re eameng ‏ال 0 0 اموزش عالىء رشتهدهاى‎ Tp Rego) ‏سطه گنجانیده شد. سرانجام در‎ eens ‏انتگاهی در جدول زمانی برنامه‌های‎ ‏وف باکر‎ eer [19 crawls ‏آ‎ 0 Bs our JL. »> LRI ۳ 3 een Mos ‏قدرت بهرجوا. 5 عالی و افزا‎ ‏ور‎ 00 اد گردید. در این میان 31

صفحه 39:
* ساختار آموزشی 39 مقطع آموزش عالی در کشور اسپانا بر تحصیلات طبقه بندی شده در ۳ بخش مشتمل می گردد. ‎Ea‏ از تحسیلات عالی سري دوره‌های آموزشی مد ‎Col EE ar)‏ تخصصی داشته اما در دانشگاه تدریس نمی گردد, که از ین جمله می‌توان به آموزش فته هنری و آموزش تکمیلی علوم نظامی و الاق لكسلي تكسن ورتير ‎Sree‏ ‎OC ee aes nee ee‏ می کردد که در مقطتع پیش‌دانشگاهی ( متوسطع) ارائه مى > ‎ee‏ رگ أموزش تكميلى دان اهى مشتمل مى كردد. 1. ش عالى در اسبانيا در دانشكاه هاء 55 1 یی کرد شرط ورود به دانشگاه بر زداری از دیلم ل ‎icllee ner er rneen) (Orientacion Universitaria‏ ۱ پیش دانشگاهی را نگذرانده انده پس از قبولی در آزمون و تأیید صلاحیت علمی از مجوز حضور 0

صفحه 40:

صفحه 41:
نهادها و مراکز امروزی تحقیق آموزش برمبنای ‎neers eee‏ ا ‎a‏ 8 ساختار دولتی اسپانیا به ارائهُ قدرتهای اجرایی به دو! ‎ea ae‏ آموزش تحقیقات فنی می پردازد. ساختار فوق همچنین به ‎ty Apis ee eG‏ هاى تحقيقاتى مختلف تأكيد دارد. در اين ‎eRe Sige te‏ ساك ‎Nate ses‏ گزارشات این وزارتخانه به دبیرخانة دولت ارجاع می گر ‎rie Cmery‏ 5300000 ارائة تحقیقات علمی و ارتقاء تکنولوژی برخوردار می باشد. با ‎en et‏ با دانشكاهها و دفاتر تحقیقاتی و توسعة علوم و تکنولوژی ارتباط دارد. طرح ملی تحقیق, توسعه و نوآوری آموزش طی سال ‎pr rete rs rere eatery ween L Wn err n en cee‏ ۱۳ تحقيقاتى در حوزه هاى علمى» 0 سهم عمد؛ فعالیتهای 0 ك انجام تحقيقات مناسب در حوزه فعاليتهاى توسعه و نوآورى ‎D+R)‏ + اختصیاص 0 ‎sien)‏ ا ۳ ‎Sales « (CIDE)‏ و اراثة تحقيقات آمو رشي و نوآورى مي بردازئد: 14 01 ‎tole ak‏ ا ل ‎ele‏ به ارتقاء كيفيت آموزشى كشور أست. 00 1 + نوآوری و بهود دور مایت ‎re ae‏ تكنولوزيك آموزشى اجرا مى كردد. ‎ete‏ ۱ 5 اء مي تعاية مى توا به برنامه ريزى» هماهتكى » ارزبابى و اجرلى تحقيقات و ارالة كيج نوآورىء ارائة ‎een a‏ ا ‎eee‏ انى و اعطاى كمكك هايى به معلمان» ارانه خدمات مشاورة حرفه اى در سطوح غيردانشكاهىء ارتقاء سطح مشاوره هاى ‎ees‏ ۱ ‎Sr ees esr eo)‏

صفحه 42:
2 Fe ‏واو ا ا اا‎ SMTOS EY fa ‏را ات ار تس‎ ey ‏رت‎ ‏را ۳زا‎ ‏پروژه آموزشی ! ارائه گروید که ۴ پروژه به تحقیقات آموزشی و۷ پروژه به پاان نام کتری داشت.‎ ‏در فرآ بندتحفيقات؛ و كزارشات عمدناً بصورت كلى در و حوزه هاى مطالعات ارمس و‎ ‏د اررض اسيانيا و اروياء انتقال از آموزش ل‎ ۲ See ‏ببخشى تحصيلى و كيقييت سيستم أموزشى برابرى ها و ابرابرى هاى سيستم‎ Creer Se Ce SSS ey eal Pe Sip See ee ee oe ee eed ‏كردد.‎ ‎+ ‏ب ركذارى در بروثه هاى تحقيقى تأكيد در ؟ سطح دإنشكاهى و‎ ‏ا ا ا‎ ‏مطالعات اجتماعی و علوم انسانى؛ و علوم ی سل ری گردد. اکثر جوامع به سرماية‎ [1 ce Clap Rose ne st Ne eB E SCO Sy teres Tse ‏مر ار زر در و ی ی‎ ‏آموزشی اشازه‎ 15 irae ee Pte ae ear

صفحه 43:
ورای عالی انقلاب فرهنگی ردص ل ‎Abe‏ reer cere a ۱ ‏وعمساعلم ) 2005 عاموطممعز أماومعن8 بوعميوة صذ‎ ( reese ett el eee tT| 1۱ |۱7 ۱ World Information Society Report 2006 (ITU) Third Annual BSA and IDC Global Software Piracy ۱ Arata eS OECD, Are Students Ready for a Technology Rich World? What the PISA Studies Tell Us,20 CoC Me eee eee ee ECT 43

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
29,000 تومان