صفحه 1:
صفحه 2:
ترتیب قرارگيري اشیاء
هر چه نسبت بازدیدکنندگان به اشیاء نمايشي کمتر باشد. امکان تمرکز و *
اينکه هر بازدیدکننده بتواند آزادانه با شي نمايشي ارتباط برقرار کند. بیشتر
:میشود
در يك بازدید گروهي تماس نزديك با شيء نمايشي بدون ایجاد زحمت براي ۰
سایر اعضا گروه ممکن نیست. بازدیدکنندگان پاید به ترتيبي گرداگرد شيء
Lye tle. بگیرت که هتگي فاصلهتفان فا آن ختاوی با
صفحه 3:
نور طبیعی(نور روز)
جهت نور ممكن است از بالا (عمودي) يا از بهلو (اققي) باشد.
نوريردازي از بالا روشي است راحتتر و ثابتتر در نوريردازي
و كمتر در معرض موائع جنبي در داخل و خارج از ينا ماد
ساختماتهاي دبكر و درختان قرار مي كيرد. امكان به نمايش
گذاشتن اشیءبيشتري رأ در قضاي تمايشكاه امكان يدير
ميسارة. نا توح نه حدق هه EN sla aids
فضاي نمایشگاه از البت پیشتری برخوردر شده و تمهردات
امنيتي نيز كاهش ميبابد. بوريردازي جانبي )افقي| : اينكونة
نوريردازي از طريق بنجردها و نوركيرهاي معمولي به اشكال
و ابعاد مختلف و در مكاتهاي مناسب در ديوارها أنجام
ميشود. ينجردها و نوركيرها معمولا با در أرتفاعي كد
بازديدكننده قادر به دبدن محوظه بيرون باشد ويا در ارتفاعي
بالاثر نصيب ميشود. ديوارهابي كه بتحرمها با ارنقاع معمولي
بر روى آنها تصب شده غالبا يدون أستفارة هستند و علايه بل
ع مم وسح اطي كاوهي وس
نور مصنوعى
ملاحظات تكنيكي و مشکلات نگهداري مربوط به ٠
آستفاده از
نور مصنوعي از جمله عوامل موثر بر کاهش +
کاربرد نور
مصنوعي در فضاهاي نمايشگاهي بوده است. نور
مصنوعي از
منایع نقطهاي یا خطي تأمین ميكردد و از اين رو
چون سطوح
تعدیل کننده شدت آن با نور فضا قابل مقایسه
نیست, لذا دستيابي به
صفحه 4:
س9 مب هد و ms
صفحه 5:
صفحه 6:
حرکت. و دسترسي گالريها
حرکت گ#دسترستي قسمتي از امن ارائه و نمایش اشیاء و:عامل مهعبآدر
سازماندهي فضائي نمایشگاه است. زیرا بطور نظري هیچ فضائي در منطقه
نمایش اشیاء منحصرا به رفت و آمد اختصاص نداشته و هیچ راهرو یا راهپلهاي
نباید حرکت سیال در این منطقه را محدود کند. دستيابي به اين شرایط با
اجتناب از مسائل روز امکانپذیر است.
الف- اجتناب از محدوديتهاي با وقفه
ب- اجتناب از اختلاف سطوح زیاد
صفحه 7:
لوبت دکاموزتور باعلا فرسایش اشیاء ميگردند
دماي 15 درجه سانتيگراد و رطوبت نسبي 9۵60 براي اکثر نمايشگاههاي مناسب ميباشد
اکنون به مرحلهاي رسیده a که امکان تأمین مصنوعي شرایط جوي را a طور کامل فراهم ساخته است
در این شرایط ثبات. انعطافپذيري و نظم را ميتوان در چهارجوب فضايي نمایشگاه تأمین نمود
از جمله ديوارهاي خارجي ميتوانند کاملا بسته بوده و به خوبي عایق شوند و در صورت وجود اشعههاي نامطلور
بيتوان آنها را دقیقتر از نور روز بررسي و درمان کرد
صفحه 8:
کنترل و طراحي آکوستيك باید هماهنگ با سایر جنبههاي طراحي ساختمان نمایشگاه انجام
شود براي به حداقل رساندن نوفهاي که ناشي از نواحي و وسایل پر سروصدا و شلوغ است,
موقعیت ساختمان را باید در محلي ساکت و آرام پيشبيني نمود. در صورتي که يك منیع نوفه
جهتدار در نزديكي ساختمان قرار گرفته باشد. ميتوان از عملكردهاي مقاومتر به عنوان مانع
.استفاده کرد و عملکردها حساستر را در فاصله بيشتري از منيع نوفه قرار داد
* مقابله با حریق شامل مسئولیت حفظ متعلقات و حفاظت از بازدیدکنندگان
ميباشد. بديهي است نخستین اقدامات مقابله با آتش باید با شناخت محل, خصوصیات مصالح
ساختماني, مراقبتهاي لازم در بناهاي مجاور, انتخاب مصالح ساختمان مقاوم و پيشگيري لازم
انجام پذیرد. بهتر است از به کار بردن هر گونه ماده قابل اشتعال به منظور تزئین و پوشاندن
دیوارها خودداري شود. دقت بسیار باید به کار برد تا از اتصالات برق در سيستمهاي الكتريكي
.خودداري شود
صفحه 9:
در گالری ها هر گروه ار تصاویر باید در یک اتاق جدا گانه قرار گیرد
و هر تصویر باید روی یک دیوار مجزا باشد یعنی در هر گالری باید چند اتاق کوچک وجود داشته
باشد این شیوه تسپت به فضاهای بزرگ که برای تصاویر بزرگ بکار می روند فضای بیشتری
رانسبت به مساحت زیر بنا را بدست می دهد
زاویه ی دید انسان از 27 درجه بالاتر از سطح بنایی آغاز می شود .برای یک فرد بننده در حالت
ایستاده . اين بدان معناست که تصاویر نور پردازی شده باید 10 متر دورتر از فرد وبخش فوقانی
آنها بیشتر از 4.90 متر بالاتر از سطح چشم وسطح پایین آن ها تقریباً پیش از 70 سانتی متر از
چشم نباشد بهترین شرایط آویزان کردن تصاوتر کوچکتر , از نقطه ی ثاپت (سطح افق در تصوير)
روی سطح چشم است .در نظر گرفتن مساحت 3.5 متر مریع برای آویزان کردن هر تصویر ,
مساحت 6 آلی 10 متر مریع از زمين براى هر مجسمه و1 متر مريع در قفسه برای هر 400
سكه ضزوريست.مباحث نور بردازى كالرى ها و موزة ها بسيار نطرى بوده و کیفیت نور پردازی
هم غير واقعى است آزمايشات انجام شده در آمريكا نشان داده كه نور استفاده شده در نور
پردازی اگر به صورت طبیعی باشد حتی اگر از نوع نور شمال هم باشد دائماً در حال تغيير مى
باشد به همین دلیل استفاده از نور مصنوعی به جای استفاه از نور خورشيد بيشتر رايج مى باشد
صفحه 10:
بر اساس آزمایشات انجام شده در بوستون ؛
آگضای مطلوب برای تماشا كردن بين 30 تا 60 درجه از سمت فوقانی است که از نقطه ای در Pe
کف اتاق اندازه گیری
مى شود .
در كالرى آنا هترى , عموماً مسیر چرخشی یکطرفه وجود ندارد و فقط بخشهای جداگانه دیده می
تلو یره مگالری ها هر ula Js alas های حابی برای بست بندى ,ارسال ,يخ آذارى 7 Fee
اسلاید ,کارگاههای حفاظتی وتالار سخنرانی دارند .قصر های غیر قابل استفاده و متروک ,کاخها و
صومعه ها برای ساخت موزه مناسب هستند .اين مکانها برای اشیاء تاریخی و نگهداری آنها مناسب
می باشند زیرا فضای مساعد تری را نسبت به موزه های جدید برای اینگونه اشیاء فراهم می کنند.
امروزه ساختمان موزه ها را به عنوان مراکز فرهنگی هم بکارمی برندپس ید در مرحله ی طراحی
این احتمال را هم در نظر گرفت .در اين حالت باید فضای کافی برای نمایشگاههای موقتی و دایمی ,
کتابخانه ,اتاق رسانه ها و تالار سخنرانی وجود داشته باشد.
ضمنتاً باید فضای خاصی برای alee خوردن و آشامیدن , حمل و نقل و انبار ,نگهداری از اشیاء
ارگاهها وبخش های اداری تخصیص دارد.
پیشرفتهای تکنولوژی نه تها بر عملکرد موزه ها , بلکه بر طراحی نمایشگاهها هم تاثير به سزايى
دارد . كامييوترى كردن ثبت مجموعه و مستند سازس طراحی , کوچک کردن لامپ و فیبر نوری
ai ا قاتا ریس دا شم ی ی او سا و
صفحه 11:
صفحه 12:
مترمریع
مترمریع
مترمریع
دا ری
های موزه
خواسته و نظر
طراح
بر
معماری سنتی
= 5
صفحه 13:
در ضلع غربی دریاچه ژیانگو واقع شده و عنوان در بارانداز برای اين بنای
مینیمال در نظر گرفته شده است. ساختار و طراحی گالری نانجانگ به خاطر
ویژگی های جدید معماری خود تفاوت زیادی با ساختار قدیمی شهر دارد
