پزشکی و سلامت طب سنتی

انجیر (خوراکی های شفابخش)

anjir_tabaye

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “انجیر (خوراکی های شفابخش)”

انجیر (خوراکی های شفابخش)

اسلاید 1: www.tabaye.ir

اسلاید 2: انجیرخوراکی های شفابخش

اسلاید 3: والتین و ... لَقَد خلقنا الإنسانَ فی أحسَنِ تَقویم سوره تین آیه (3-1)سوگند به انجیر ... ما انسان را به بهترین قوام آفریدیم.و قرآن به دنبال قسم به انجیر و زیتون و سینا و شهر امن مکه، می‌فرماید: وَ لَقَد خَلَقنا الإنسان فی أحسَنِ تقویم «این مسأله نشانگر رابطه‌ای است بین انجیر و زیتون و امنیت و قوام بدن و سلامتی انسان.

اسلاید 4: امام رضا (علیه السلام) می‌فرمایند: يشد العظم و یَنبِت الشَعر و یذهب بالداء حتّی لا یِحتاج معه الی الدواء «انجیر استخوان ها را (که قوام بدن است) استحکام می‌بخشد و موی را می‌رویاند و درد را از بین می‌برد‌، تا جایی که با وجود آن، به دارو نیاز نیست.

اسلاید 5: طریقه مصرف:میوه انجیر: انجیر نیروزا، مقوی نیروی جسمی، کمک کننده به هاضمه، ملین و تسکین دهندة تشنگی و حرارت است.دمکردة میوه انجیر:اگر مقداری انجیر را با شنبلیله دم کرده و در چند نوبت به طور منظم مصرف نمائید، برای رفع خشونت سینه، سرفه و دردسینه مفید است.

اسلاید 6: طریقه مصرف:محلول غرغره:برای رفع ورم حلق، 50 گرم انجیر زرد را به مدت 15 دقیقه در نیم لیتر شیر بجوشانید، سپس محلول را صاف کرده و در صورت تمایل آن را شیرین کنید. اگر این محلول را برای رفع ورم های حلق، به طور مرتب غرغره نمائید بسیار مفید است.قهوه انجیر: مقداری انجیر را بو داده و بسائید و به صورت قهوه در آورید. این قهوه برای سیاه سرفه، برونشیت، ذات الریه حاد و نزله تجویز می‌شود.

اسلاید 7: روایات درباره مصرف انجیر:امام رضا (علیه السلام): یشّد الغم و العظم... انجیر، دهان و استخوان را محکم می‌کند.(محاسن جلد (2)- ص 554 - مکارم الاخلاق- ص198- اصول کافی- جلد6- ص 358- طب الائمه - ص137) امام رضا (علیه السلام): هویجد للقولنج ... انجیر برای قولنج خوب است. (همان)امام باقر(علیه السلام) از امام علی(علیه السلام) نقل می‌کنند که: انجیر را بخورید که برای قولنج نافع است. ولی گوشت ماهی را کم بخورید که بدن را از بین می‌برد و بلغم را زیاد می‌نماید و نفس روح را غلیظ می‌کند (همان).امام (علیه السلام): اکل الّتین یلین السدود و هو نافع لریاح القولنج خوردن انجیر، سده های بدن را نرم می‌کند و برای بادهای قولنج مفید است. بعد فرمود: شبها از آن کم بخورید.

اسلاید 8: مصرف انجیر:دانشمندان طب می‌گویند: انجیر، مزاج را ملین می‌دهد و دمل های چرکین را درمان می‌کند. شیرابۀ آن را اگر به ریشۀ دندان بمالند درد را ساکن می‌کند.دکتر جزایری می‌گوید: انجیر کبد را تقویت نموده، ورم طحال را سرد می‌نشاند و خوردن آن با گردو مقاومت بدن را در برابر سموم بالا می‌برد، بوی بد دهان را از بین می‌برد.

20,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید