علوم پایه

انرژی الکتریکی – علوم چهارم

energi_elektiriki

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “انرژی الکتریکی – علوم چهارم”

انرژی الکتریکی – علوم چهارم

اسلاید 1: مدرس : رحمان محمدعلیانرژی الکتریکیجلسه چهارم

اسلاید 2: 1 ) ما در زندگی از انرژی الکتریکی استفاده های گوناگونی می کنیم.الکتریسیته در وسایل گوناگون تولید روشنایی، گرما و حرکت می کند.یک مدار ساده از یک لامپ، مقداری سیم روکش دار و یک باتری تشکیل شده است.الکتریسیته در یک مدار بسته به جریان در می آید و ضمن عبور از لامپ، آن را روشن می کند.الکتریسیته

اسلاید 3: به موادی مانند سیم وآهن که الکتریسیته را از خود عبور می دهند، رسانا می گویند.برای قطع و وصل کردن جریان الکتریسیته از کلید استفاده می کنند که باید نارسانا باشدمدار ها به 2 شکل موازی و متوالی بسته می شوند.

اسلاید 4: 2)با بستن باتری ها به طور متوالی ، به طوری که سر مثبت یک باتری به سر منفی باتری دیگراتصال داشته باشد،می توان انرژی الکتریکی بیش تری از باتری ها گرفت.از این روش در اسباب بازی ها، رادیو و ... استفاده می کنند.3مدار موازی: در مدار موازی، الکتریسیته هم زمان وارد لامپ ها می شود. در این مدار با قطع یکی از انشعاب ها، لامپ فقط در آن انشعاب خاموش می شود. در خانه ها از این مدار استفاده می کنند.

اسلاید 5: مدار متوالی: در مدار متوالی، الکتریسیته پس از عبور از یک لامپ، از لامپ دیگر می گذرد. اگر به هر دلیلی یکی از لامپ ها خاموش شود بقیه ی لامپ ها نیز خاموش می شوندهمه ی فلزات رسانای جریان برق هستند که در بین آن ها نقره، طلا، مس، آلومینیم و آهن، رسانایی بیش تری دارند.سهم شما در حفا ظت از منابع انرژی چیست؟موقع ترک اتاق لامپ را خاموش می کنم

اسلاید 6: پایان

5,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید