علوم مهندسی معماری و عمران

انسان طبیعت معماری، در دوره پهلوی

Pahlavi4

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلایدهای پاورپوینت: ۲۹ اسلاید در این پاورپوینت به طور خلاصه و مفید به مباحث انسان طبیعت معماری در دوره پهلوی پرداخته شده. در ۲۹ اسلاید بخشی از متن: پس از زمامداری شاه عباس صفوی، سیر نزولی جامعه ایران و گام های عقب افتادگی به آرامی آغاز گشت. ویژگی های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی ایران در طی نزدیک به سه قرن و دوره های بی ثباتی و ناآرامی، در نهایت منجر به ظهور دوره ای گردید که اندیشه اش دگرگونی و تحول در تمامی عرصه ها بود. فهرست مطالب: تاریخچه- تغییرات جامعه ایران- وضعیت اقتصادی- پوشش- تفریحات- تفریح- حمل و نقل عمومی معماری دوره پهلوی- تغییر در بافت شهری- خصوصیات معماری- مواد و مصالح- پلان و نما- تزئینات- سبک های معماری معاصر ایران نمونه های معماری ارگانیک در دوره دوم پهلوی- بناهای شاخص منابع
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
694 بازدید, 4 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “انسان طبیعت معماری، در دوره پهلوی”

انسان طبیعت معماری، در دوره پهلوی

اسلاید 1: انسان طبیعت معماری در دوره پهلوی

اسلاید 2: با شروع دوران پهلوی، همزمان با تغییرات اساسی اجتماعی، سیاسی و اقتصادی، معماری نیز متحول شد و بناهای این دوره بازنمود ملی گرایی و گذشته گرایی می باشند.این دوره کوتاه اما پر تغییر دوره نوینی در معماری است و تجزیه و تحلیل معماری آن اندیشه های نهفته و تحولات ایجاد شده فکری را برای ما بیان می‌کند.

اسلاید 3: تاریخچه:پس از زمامداری شاه عباس صفوی، سیر نزولی جامعه ایران و گام های عقب افتادگی به آرامی آغاز گشت. ویژگی های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی ایران در طی نزدیک به سه قرن و دوره های بی ثباتی و ناآرامی، در نهایت منجر به ظهور دوره ای گردید که اندیشه اش دگرگونی و تحول در تمامی عرصه ها بود.

اسلاید 4: دوران پهلوی به دو دوره تقسیم می شود:دوره نخست (1320-1304) دوره حکومت رضا شاه مهم ترین ویژگی دوران حکومت او خصلت نظامی‌گری وی بود. در این زمان نظامیان به صحنه های گوناگون سیاسی و اجتماعی حضور یافتند و اندیشه نظامی گرایانه حتی به عرصه معماری نیز انتقال یافت.آغاز طرح های اقتصادی بلند مدت چون: طرح راه آهن، شروع تحول در نظام قضایی و آموزشی، ایجاد تغییر در پوشش سنتی و مقابله با پوشش دینی، آغاز تحول در آداب و رسوم سنتی و مذهبی

اسلاید 5: دوره دوم (1320 تا 1357) دوره حکومت محمدرضا شاهاین دوران نقطه عطفی در تاریخ معاصر ایران است. تحت عنوان انقلاب سفید مجموعه‌ای از اصلاحات اقتصادی-اجتماعی مانند اصلاحات ارضی آغاز گشت.تغییرات جدی در اندیشه ها و سبک های معماری پدید می آید و با از میان رفتن حکومت رضا شاه، افول و حذف معماری باستان گرا و ظهور سبک های جدید در معماری، و روند تغییرات پر افت و خیزی را در معماری شاهد هستیم.

34,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید