علوم مهندسی معماری و عمران

انسان و فضای معماری

ensan_va_fazaye_memari

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “انسان و فضای معماری”

انسان و فضای معماری

اسلاید 1: موضوع :انسان و فضای معماری

اسلاید 2: مقدمه :فرد محیط را دگرگون می کند و همزمان رفتار و تجارب وی به وسیله محیط دگرگون می شود .این دگرگونی از تمام تاثیراتی است که انسان از عناصر یک فضا وخصوصیات و شرایط آن از قبیل هندسه ، رنگ ،بافت ، نور، اندازه ، تناسبات و ... می پذیرد.کلید واژه :فضای معماری : فضای محافظ یا همان فضای معماری ، مرکزی است که برمینای آن تمامی ارتباطات فضایی شکل یافته و سنجیده می شوند.رنگ : هر رنگ دارای سه بعد دیداری تغییر پذیر است :نام ،درخشندگی و پرمایگی نور : تنها راه مشاهده اشیاء نور است و نشانه ی حرکت و تعاش است.

اسلاید 3: اطلاعات و داده ها :- معماری اجتماعی ترین هنر بشری است .مساله اصلی معماری ،فضا و زندگی و چگونگی ارتباط بین دواست. بشر نیازمند فضایی است که او را در مقابل تاثیرات محیط محافظت نماید.- فضای معماری نمی تواند تنها با توجه به فضای ریاضی طرح شده باشد بلکه لازم است طرح فضا به ترتیبی باشد که تمامی ارتباطات اجتماعی - روانی انسانها تقویت شوند یا اینکه لااقل برای آنها مزاحتمی ایجاد نشود.- رابطه خوب و بد افراد علل مختلفی دارند.از جمله این علت ها محیط است.- محیطی که حکایت از گرمی و جذابیت کند روح راشاداب و رفتار را صمیمانه می کند و برعکس- ساختمان ها جزی از محیط اند و باید روی این جز ویزه دقت کرد.

اسلاید 4: عوامل مهم و تاثیرگذار بر انسان در ساختمان رنگ- رنگ این توانایی را دارد که کوچک را بزرگ نشان دهد و بزرگ را کوچک ، ساده را پیچیده کند و پیچیده را ساده- اعجاز رنگ تنها در استفاده صحیح از آن مفید است و بس- این توانایی را دارد که فرد را شاداب کند یا غمگین

اسلاید 5: نور- نور است که مفهوم روشنایی ، تاریکی ،رنگ وزیبایی و زشتی بصری را شکل داده است.- نور اثری خالص ومهم را در معماری ایفا می کند تا آنجا که تیغه بندی یک خانه باید بر اساس نور باشد.- قدرت اعجاز رنگ به میزان و کیفیت نور وابسته است.فضای خصوصی -هر فرد نیاز دارد که محلی خاص برای او باشد تا بتواند با خود خلوت کند- برخی از آرامش ها تنها در خلوت کسب می شود پس باید قسمتهایی از خانه برای فضای خصوصی افراد اختصاص یابد.

اسلاید 6: تجزیه و تحلیل- آدمی پس از آفرینش در محیطی قرار می گیرد تا تمام نیازهای مادی و معنویش برآورده شود.- طبیعت ، رنگ های آن وصدای ریتمیک تاثیر به سزایی در آرامش انسان دارد.- یکی از عوامل مهم دستیابی به آرامش استاندارد کردن محیط است که انسان در آن به سر می برد.- یکی از روشهای استاندارد کردن محیط استفاده از رنگ مناسب است.- رنگ های درخشان ، به تنهایی جذاب است باعث می شود که فرد خشته از ملالت بیرون آمده و طعم شادابی را بچشد.

اسلاید 7: - هرچه رنگ پرمایه تر باشد هیجان رابیشتر می کند گرچه این امر به خودی خود مثبت نیست بلکه می تواند منفی هم باشد.- رنگ هی قرمز به عنوان تحریک کننده اشتها برای اتاق غذاخوری،آبی و سبز آرامش بخش برای اتاق خواب و زرد و نارنجی پرانرژی برای آشپزخانه و رنگهای قوی و شدید برای فضاهایی که کاربری کمتری دارند(راهروها و رختکن) مناسب می باشند.- نور هم بر جسم و هم بر روح و روان انسان تاثیر می گذارد.- نور غذایی روح است .

اسلاید 8: نتیجه گیری :- فضای معماری با زندگی رابطه ی ناگسستی دارد.- فضای معماری که اصلی ترین وجه معماری است از طریق اصلی ترین وجه زندگی یعنی خلاقیت می تواند ایجاد شود.- تنها راه مشاهده اشیاء نور است .بنابراین پراختن به محبث نور در معماری به معنای پرداختن به گونه دیدن است.

9,900 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید