معماری و عمران

انواع آسفالت و لایه های روسازی

43 صفحه
156 بازدید
29 آذر 1400

برچسب‌ها

صفحه 1:

صفحه 2:
1۱ Cay Yoo EN Uv ea cv ay Worn Eas) Pe Ercape vey aen EW 20 nr ene Ie Ronn ‏هیدروکربن ها و ل‎ .مى شود

صفحه 3:
ا ‎le ce ee a‏ 2000507222 ‎ears‏ رز ار ده اب تب سا ‎ROM‏ ‏ا ‎oe‏ تا اصلی‌ترین کاربرد آسفالت در با ها ۳ ۵ ۰ 0۷۰ که در ن از ترکیب شن و ماسه و قير براى ساخت بتن آسفالتى استفاده مىشود. آسفالت به طور ‎/٠٠١‏ قلبل بازيافت ا ا ا ا ل ا ل ل

صفحه 4:
آسفالت با توجه به نحوه کاربرد و اختلاط, به سه دسته آسفالت گرم. آسفالت حفاظتی و .آسفالت سرد تقسيمبندى مىشود

صفحه 5:
۱ - بستر تقویتی (درصورت نیاز) از پایین ترین لایه به بالا ترین لایه ۲ یه اول خاکریزی لاسیه دوم خاکریزی 3 سابگ رید (لایه نهایی‌خاکریزی - 4 لایه زیر لساس- 5 لاسیه لساس- 6 پریمکت- 7 بیدر - 8 تککت. 9 ren

صفحه 6:

صفحه 7:
۱-زمین طبیعی دکوپاژ می شود ( کندن علف های هرز و گیاهان نباتی ) به ضخامت 6۲۳20 ‎NT CRE eS pol Ca Mn eon‏ ا ل ل ل ارركم استفاده می گردد ‎VAC Sia yoann pol cane ie eens Ra en ee el ents clo he Eas . ‏سانتيمترى ساب بيس از مصالح رودخانه اى طبق مشخصات فنى راه‎ ١4 ‏يك لايه‎ -4 ‏*- يك لايه ‎١8‏ سانيمترى بيس از مصالح رودخانه اى طبق مشخصات فنى راه

صفحه 8:
بستر روسازی راه. سطح لایه متراکم شده خاکریزها؛ برشها و یا زمین طبیعی موجود و یا اصلاح ‎ele‏ ا ا ‎RUGS eevee re Lek‏ قرار می گیرد. بستر روسازی» که نهایتاً بی روسازی راه محسوب می شود. کلیه بارهای وارده ناشی از جسم روسازی و وسایل نقلیه روی آن را تحمل می کند.

صفحه 9:
7 ee Eee ‏لایه آستر در زیراین لایه اجرا می‌شود. در این لایه می‌توان از مصالح سنگی شکسته یا مصالح‎ ‏سنكى تثبيت شده استفاده نمود. لايه زيراساس نيز لايهاى از مصالح سنكى است كه با دانهدبندى‎ ‏متفاوت نسبت به لایه اساسء در زیر آن اجرا می‌شود. کم مسائل اقتصادى استفاده از مصالح‎ ‏زیراساس و اساس را توجیه می‌کند. درواقع به جای آنکه تمام ضخامت لایه مورد نظر با مصالح‎ ۳ cae ۱

صفحه 10:
زیر اساس معمولا ا ل ار ال ال ماك ری راد ثرار می گیرد. این قشر با ‎SD coon OD ID ele ae Reda‏ ۱ عملکرد زیر اساس در روسازی تعدیل فشارهای وارده فشارهای وارده از قشرهای بالای روسازی به وسیله این قشر تعدیل و به بستر راه منتقل می گردد. به طوریکه تنش های ایجاد شده سبب نشست و پا تغییر شکل غیرمجاز بستر .نشود. با تغيير ضخامت زيراساس مى توان فشار وارده بر سطح بستر روسازى راه را تنظيم كرد

صفحه 11:

صفحه 12:
ا ا الك ۲ زیر اساس از سك ۱ Lee ‏زیراساس‎ ۳

صفحه 13:
‎oC eee Be)‏ را دا تا( كم 0 ‏عملکرد اساس تحمل بارهاى وارده از قشرهاى بالاتر روسازى به وسيله اين قشر تعديل و به قشر زيراساس وارد مى كردد به طوريكه تنش مجاز وارده سبب نشست و يا تغيير شكل غيرمجاز آن نشود. ‎ ‎ ‎

صفحه 14:
ا رن رت ل تا

صفحه 15:
و را ا ا ل (بريمكت) كويند. اين لايه نازك قيرى به منظور آب بندى كردن سطوح غير آسفالتى مصرف ميكردد. و موجب چسبندگی دو لایه نیز میگردد. اندود نفوذی با استفاده از قیر محلول با غلظت کم و یا قیر امولسیون برای لایه دانهای ‎ae pe ee‏ ی رس ارات را ‏عبارتند از ‏پوشاندن و به هم پیوستن ذرات شل در لايه اساس ‏* براى سخت كردن سطح به منظور جلوكيرى از به هم خوردن سطح در حين اجرا ‏ا ل ‏* از بین بردن و کاهش حفره های مویینه ‎STR) APA ‏و‎

صفحه 16:

صفحه 17:
See es ee Baer SSeS RS tC ne ‏ا‎ eed BCS NCS) SIS ois nes need er I ool ‏ل‎ ‏که عبارتند از:‎ MC-20 | RC-70 | MC-30,70,250 | SC-70

صفحه 18:
1 ‏ا‎ ‎۱ eee NS ks £5 |) <) ‏الما ا‎ eee ee page er) ۱۳۱ ‏اه با رس‎ dis ‏لت‎ eC eC -باشد

صفحه 19:

صفحه 20:
بخش لايه اى ناز از قيرهاى امولسيونى و يا قيرهاى محلول زودكير روى سطح آسفالت ‎eee‏ ا دنا اندود سطحی پیش از اینکه روسازی وجود با لابه آسفالت جدید پوشانده شود. به کار میرود. اتود یی و و نکته: اگرچه اندود سطحی به عنوان یک اصلاح سطح در نظر گرفته ميشود. وی تنها برای مقاصد مناسب آن در نظر گرفته شود و برای اصلاح سطحی نهایی و به عنوان فاگ سیل و يوشش دوغابى استفاده نشود. هميشه بعد از استفاده آن بايد لايه روسازى بعدى به كار رود

صفحه 21:

صفحه 22:
‎ely wre I) er es wy Cpe CMT oreo pepe eee)‏ ال ا ا ‎RS-1 | CRS-1 | CSS-1h | SS-1h | SS-1

صفحه 23:
1۱9 Pre Ute Eee Pee pcre Ee ‏كرماكرم مخلوط شوند و كرماكرم يخش و متراكم كردند.‎

صفحه 24:
كت كن ‎nl eee Sed seco‏ ل ا ا ا ل جوى محيط قرار مى كيرد. آسفالت رويه. طورى طراحى و اجرا مى كردد كه تحمل بارهاى وارده را .داشته و در مقابل اثرات سوء آب. بخبندان و تغییرات درجه حرارت مقاومت کرده و دوام آورد ‏قشر رویه معمولاً نسبت به قشر آستر و اساس قیری دارای دانه بندی ریزتره فضای خالی سنگدانه ال ۱ ميليمتر مى باشد كه با توجه به بافت سطحى مورد نياز انتخاب مى شود. جنانجه درصد رد شده از ‎ena‏ ا ل ار ا ل ا ا ل ال ل 00 ۰( خش ) ايجاد مى شود ‎

صفحه 25:
ا ‎cer BSE Cae a RCs ee Sone ee‏ لك از یک قشر آسفالت رویه متخلخل با دانه بندی باز استفاده کرد. ضخامت این قشر حداقل دو سانتیمتر ل ‎Re enor‏ | استفاده كرد. درصورت اجراى رويه متخلخل لازم است لايه اى كه بلافاصله زير آن قرار مى كيرد عملا .نفوذنايذير باشد اساس قيرى 00 nial ees reaps erst eee ITS Maye Ie Re ak ee oe ‏سر ار اسفالت آستر ورويه مئباة‎ Al ots (We aoe 1 5 ‏.كيرد. اساس قيرى ذاراى ذانه د‎

صفحه 26:

صفحه 27:
ماسه آسفالت : ۱۱۱۱ eA ‏ا ا ا‎ Poe 9 See NO merce CSC BG) ec NC mel ‏ل‎ ae ‏اجرا کرد. از ماسه آسفالت به عنوان ۶شر ی آقالت‌های قدیمی (قبل از روکش) نیز استفاده‎ ‏.می‌شود‎ perenne re FERRET ‏را ی ی‎ Ce J ‏یر ترا مي‌شود. فضای خالی‎ Ei) ye See be, wrk ‏باز در کارخانه اسفالت گرم‎ ۷۳ ‏یت ار‎ il ‏رت‎ OUP | ce) CLS RG) fe Ls eRe rant nS

صفحه 28:

صفحه 29:
| RP nC eS era PMO ‏ار‎ ee ‏ل ل ل لكين‎ rae ‏ل ين ليك‎ ee Bee Rd CS i er aoe ae 0 oon oe DES ECS SS Ovee Lye meer e ‏ا‎ ‎RPP ‏الل ل ا ساسك‎

صفحه 30:

صفحه 31:

صفحه 32:
Fe aren eee Caren 0 Soe elon Nee De erie Tne Seats ees cent con ۱ ee en ES nee Weel ne net ae nS eee سازى به علت سرعت و سهولت اجرا و نياز محدود به ماشين آلات و تجهيزات آسفالتى؛ در مقایسه با آسفالت گرم. بسیار مقرون به صرفه است.

صفحه 33:
آسفالتهاى حفاظتى به شرح زير تقسيمبندى مىشود و هر يك به منظور خاصى مورد ی ار سیلکوقا یا لندودهای‌آیب ند _ 2 ۰ ‏ح‎ ca غبرنشانیو روغباشیرله (جلو گیریاز گردوغبر و تنبیتولههای _ 4

صفحه 34:
ور ‎MC-250‏ ‎MC-‏ ‏3000 ‎SC-250‏ ‎Sc-800‏ ‏5 ‏2000 ‎RC-800‏ ‎Rc_250‏ آسفالت سرد از اختلاط سنگدانه‌ها با قیرهای محلول کات‌بک یا قیرآبه‌ها قیرهای امولسیون در دماى محيط تهيه و در همين دما يخش و متراكم مىشود. سنكدانهها در زمان اختلاط با قيرابه مى تواند مرطوب باشد ولى با قيرهاى محلول, در دماى محيط يا تحت اثر حرارت بايد خشك ل ل 50202 غليظ مانند 503000 702 5 ‏وا لا ع ا‎ PINS Fen SE Fee ‏ا ال ا ا ال‎ ‏ا ل ا ل ا لك‎

صفحه 35:

صفحه 36:
‎SES SMCS er ses a Reena con‏ ا ا ل لك ‎PPS ENF. | So. ic Jl ues at A Oe‏ ‎0 ‏ا‎ Be DOE nr ae Perr te ce aC PaCS ene ee eon ۰ Pre emer Sy eet pe pee connie cy ‎

صفحه 37:
آسفالت سرد را برحسب روش تهيه و اجرا مىتوان به دو دسته آسفالت سرد كارخانهاى و ‎eaten‏ رت تسه 5 ‏اسل 20ت‎ Ts) CES Can gure Fel nN Tes Conger Ea ‏.مىشود و سيس براى يخش به محل مصرف حمل مىشود‎ :آسفالت سرد مخلوط در محل: آسفالت سرد مخلوط در محل به دو روش زير تهيه مىشود ‎rene]‏ ا ل ا ل ‎COS ee Ren‏ ا ا ل ال ا ل 0 2ل ل ا ار شو اي اما .و مخلوط تهیه شده برای پخش به محل مصرف حمل می‌شود

صفحه 38:
BSP yer Comore get) اگر از بنزین و حلال ها تا فیر حالص استفاده شود, قیر محلول را زودگیر مینامند زیرا حلال موجود در قیر در مدت کمی بعد ‎Pee ete. DEI cee Re Se)‏ ال 2 كلت انواع قیرهای محلول زودگیر: 0 قیر محلول وگ ی کر موب اشد. ‎etsy HEM eee‏ ات ا ۳۱ رین از رای ار ار را ی ار رواک ار اهر ار

صفحه 39:
گرانروی یا کندروانی قیر ‎al) Se‏ ۱۳ فر را در درجه حرارت های بالا و ‎ere‏ ی های قیری و آسفالت تهیه مى شود و مشخص ميكردد اين كميت در كيفيت و عملكرد قير اثر مستقيم دارد در اين شرايط ا م ا ل ‎COS‏ ‏ل ا ها انها تور د شا رت دار ۱۳۳ کمتر باشد. قیر در گرمای تابستان حالت خمیری بیشتری دارد و اگر گرانروی قیر زیاد باشد در ماى زمستان آسفالت ها زير بار ترافيك شكسته مى شوند و ترك ميخورد. كرانروى معمولاً ع لال يتك ا ‎ge‏ 954 ن زیادتر است

صفحه 40:
قيرهاى محلول كندكير قیرهای کندگیر از حل کردن قیر خالص در نفت سفید و حلال نفتی نیمه 2320 شود که سرعت تبخیر حلال از بنزین کندتر و طولانی تر است. انواع قیرهای محلول کندگیر: هب ا ۳۳ ۱7 ۷-0 قیر محلول کندگیری است که با در بر داشتن ۸۵۸ قير مى باشد. در ميان قيرهاى محلول؛ قيرهاى محلول "كندكير" رايج ترين و متداول ترين كروه مى باشند كه در ميان آنها 1 0-)1/1! قير محلولكندكيرىإستكه حاوى؟7/ قير مىباشد 0-)1/1! قير محلولكندكيرىإستكه حاوى١//‏ قير مىباشد

صفحه 41:
3» MC30. MC70. MC250.MC800 cle awe a MC aab cloys Roy Tee coma Pea Uap n UTS FN or Ea cepy Re ee REP EN|/ (@0C 01010) Bera ‏ا‎ Ses Cc EST Ree cs oe) reer ye mon 07221 ‏ا‎ Nee ee TON Coase Con) Fd Fat ‏پر‎ ۱ sl Ser Telw pees en NO ae ord

صفحه 42:
قيرهاى محلول ديركير قيرهاى محلول ديركير از حل كردن قير خالص در حلال هاى نفتى سنگین مانند کازوئیل یا نفت سیاه بدست می الا رساي باد م اع ا ‎RON Pater ie ini‏ آورد. انواع قیرهای محلول دیرگیر: ۱ ‎Cay 4010)‏ ا ا ‎Caney Cor COM‏ 0 ‎EL co pS IV ogl> 4S Cul CpS po Sole .3 SC-800‏ لاعس ا ‎or OCW Cy ear ome eC RN‏

صفحه 43:
https://fa.bitumensales.com www.zingapp.ir arcgostar.com hamyarnb.com shsrggh.blogfa.com sakhtemanonline.com asfaltkade.ir engineerplus.ir abrc.iust.ac.ir fa.wikipedia.org http://rahdar44.ir http://sirjannano.com https://fa.bitumensales.com/

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
19,000 تومان