hes-ensan

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “انواع حواس انسانی”

انواع حواس انسانی

اسلاید 1: انواع حواس انسان

اسلاید 2: حواس ما، ما را از تمام جنبه های محیط خود آگاه می سازند. چشم ها اطلاعات بینایی را فراهم می کنند، گوش ها صوت را تشخیص می دهند و در تعادل نیز نقش دارند، بینی و زبان به ترتیب به بوها و مزه های مختلف پاسخ می دهند و اعصاب حسی پوست، ما را قادر به احساس تماس فیزیکی (لمس)، تغییرات دما و درد می کنند. در هر مورد اطلاعات محیطی که به وسیله اعضا و گیرنده های حسی تشخیص داده می شود، به وسیله اعصاب به مغز منتقل می شوند و در آنجا مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرند.

اسلاید 3: حس های پیکری تماسی(سوماتیک)حس بیناییحس شنواییحس تعادلیحس چشاییحس بویاییحس عضوی حواس{حس های پیکری مکانیکی حس های پیکری حرارتی(گرما و سرما)حس درد{حس های تماسی: لمس، فشار، خارش، قلقلک، ارتعاشحس های وضعی: طرز قرار گرفتن اندامها نسبت به همدیگر(استاتیک)، حس مربوط به حرکت اندامها( دینامیک) ( حس حرکتی=حس های وضعی)

اسلاید 4: حس های پیکری Extroceptive : درد، ارتعاش، فشار، تماس و ... حس های پیکری Introceptive : ( از بخشهای درونی به CNS می رسند. ) حس های پیکریProprioceptive: ( از عضلات و زردپی ها به CNS می رسند. ) حس های پیکری

اسلاید 5: پایانه عصبی آزاد ( رسپتور احساسهای فشار، لمس، خارش، درد، قلقلک و ...) اجسام مایسنر( رسپتورهای کپسول دار)پایانه عصبی داخل آن پیچ خوردهاختصاصی برای درک لمس دقیق و حرکت اجسام بسیار سبکتوزیع در نواحی بدون موی بدن مثل نوک انگشتان، لبها و ...دیسکهای مرکل ( رسپتورهای با انتهای متسع) : درک لمس خام ( در نواحی مودار)اجسام رافینی ( رسپتورهای کپسول دار)پایانه عصبی داخل آن منشعب شدهمسئول دریافت گرما ( در بافتهای سطحی)مسئول درک فشار( لمس شدید) ( در بافت های عمقی) گیرنده های کراوز : درک سرما اجسام پاچینی : تخصص جهت حس ارتعاش و فشاررسپتورهای قاعده موها: مطلع شدن حرکات مو رسپتورهای تماسی

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید