صفحه 1:
بسمه تعللی
:موضوع تحقيق
بررسی لنولع کف
:لستلد ولهنما
:؛نیمسلل
صفحه 2:
کف qu go دو فضای خیس و خشک موبوط بش در هر دو حالت یی به
کف پوشی مناسب را بای آن انتخابنمود معمولاً در فضاهای خیس مسکولینظیر سرویسهای بهداشتی
و آشپزخانه از سنگ. کاشی و سرامیک که در مقال آب و رطویت مقوترنده اسفاده میگردد. ام به ذکر
است که در هم حالاتبیدبه ویژگی استحکام 3
داشت و از شر خوردن بر روی کفپوشهای گسترده در زمین و با کاشیهای کف حمام در وقت استحمام و
امثال اين موارد يقين حاصل كرد. تا خداى ناكرده در وقت استفاده از قضاهاى خانه. حادثهاى براى ساكنين
أن مخصوماً سالمندان رخ ندهد
أيمن بودن كف جهت حركت انسان بر روى أن اطمينا.
صفحه 3:
کف سازی
به هرگونه عملیاتساختمانی که ررویسعلح زمین
طبیعی و یاسقف طیقات ساختمان نجام شود کربری
عملكرد فضا را ممكن كند. «تفسازی» می وید
et بوش كف با توجه به نوع رقت وأمد و ميزان
سایش.ویژگیهای جذب صوت. نرمی با سختی, توع
رنگ صافی ری در رواد شیمیبی سوت
نجام تفييراتء قيعت تمام شده و نام می گرد
إزاينرو تسازى قضاهاى داخلى و خارجى ساختمان
بايكديكر متفلوت لست درلين بودمان تنهابه كفسازى
فضاهای داخلی ساختمان پرداختهمیشود.
اكفسازى در قضاهاى داخلى به متظور أماده سازى
فضا براى كارلى موردنظر اتجام مى كيرد
كف سازى داخل ساختمان شامل: کفسازی وى
خاک و روی طبقه (سقق) میباشد.
کفسازیبه دو قسمت زیرساژی و فرش کف تقسیم
میشود.
سای ری
pi Oo
كروكى موقعيت كفسازىهادر بغش هاى مختلف ساختمان
صفحه 4:
کاربرد انواع کفپوش ها
یکی از بخش های مهم در هر ساختمان, کف پوش های خانه است که
باعث ایجاد یک فضای امن در محیط می شود. بهتر است قبل از کف
سازی و انتخاب کف پوش به کاربری محیط توجه داشته باشيد نا
کفپوشی متناسب با محیط ر انتخاب کنید. در کف سازی ها از کف پوش
های چوبی؛ پی وی سی, سنگ, سرامیک, بتن و انواع کف پوش های
دیگر, به تناسب محیط, استفاده می گردد.
صفحه 5:
:کف اصلی سازه ای بتن
یکی دیگر از انواع کفپوش در ساختمان کفپوشهای موزاییکی و
بتنی هستند. این نوع کفپوشها نیز در انواع مختلف و طرحهای
متنوع تولید میشوند. از کفپوشهای بتنی اغلب sly فضاهای
.بیرونی ساختمان مثل حیاط ویلا و تراس خانه استفاده میگردد
صفحه 6:
کاربرد کفپوشهای بتنی
ذرست است که استفاده از کفپونشهای بتني بیشتر در فضاهای بیرونی کاربرد
دارتدر آما آمزوزه به:دلیلتتوع طرح ook es آين کفپوشها و همچنین
سازگاری آنها با سایر متریالها آز نظر بصری, کفپوشهای بتنی در فضاهای
داخلی ساختمان, اتاق خوابها, سرویس های بهداشتی, لابیها و راهروهای
وزودی:طراجی:داخلن رستورانها و و کافهها, سالنهای ورزشی و بسیاری
مزایای کفپوشهای بتنی
کفپوشهای بتنی مقاوم و با
دوام هستند
اين کفپوشها سرعت اجرای
بالایی دارند
دارای طرحهای متنوعی هستند
و در ابعاد مختلفی تولید
میشوند (حتی سفارشی و به
صورت پیشساخته)
صرفهی اقتصادی دارند
برای مناطق سردسیر بسیار
نهای صنعتی مورد oa میک ند
معایب کفپوشهای بتنی
تنوع کمتر نسبت به سایر کقپوشها
بیشتر برای استفاده در فضاهای
بیرونی مناسباند
امکان جذب رطوبت و ایجاد کیک در
صورت Quai غیر حرفهای و
زیرسازی نامتاسب
سرد شدن کف ساختمان در صورت
استفاده در فضاهای داخلی
صفحه 7:
آجر
,آجر: آجر به عنوان متریالی که بیشتر از باقی مصالح نمودار خاک
است و حواس ما (بویایی , شنوایی , لامسه) را نسبت به خاک فعال
می کند در دیزاین داخلی , گلخانه ها و حتی محوطه سازی مورد
بجه است. نکته ای که برای آجر های کف حائز اهمیت است میزان
تخلخل آنهاست. تخلخل آجر های کف باید کم باشد تا از نفوذ آب و
آسیب در مقابل تقییرات آب و هوایی مقاومت داشته باشد. معمولا در
كف از آجر نسوز هاى مريعى با ضخامت ينج و بر 2
(قزاقی) استفاده می شود. کفیوش آجری
صفحه 8:
سنگ
سنگ طبیعی از جمله انواع کفپوش های ساختمانی بسیار
لوکس و لاکچری به حساب میآیند. رایجترین کفپوشهای
سنگی شامل سنگ مرمر, سنگ تراوتن. سنگ گرانیت, سنگ
کورین و سنگ کوارتز هستند که به عنوان یکی از لوکسترین
انواع کفپوش ساختمان هم در فضاهای داخلی و هم در
فضاهای بیرونی استفاده میشوند. کفپوشهای سنگی بر
اساس ردهی کیفی, ضریب اصطکاک, میزان جذب آب و
مدلشان قيمتهای مختلفی دارند و برای استفاده در فضاهای
.مختلف مناسباند
صفحه 9:
کاربرد کفپوش سنگ طبیعی
از سنكي طبيعى به عنوان بكي از مدرنترين انواع كفيوش داخلى ساختمان در
دکوراسیون داخلی لوکس منازل, ویلاها, لابی آپارتمانهاء هتلهاء رستورانهاى مجلل,
کاقی شانهای لوکسن و نه طوز کلن شاختمانهای معتلف با کازبریهای مختلت
استفاده:م ىكردد: استفاده از این نوع. کفپوشها در فضاهاي میرونیسنلن نراس:و
.بالکن نیز کاربرد دآرد
صفحه 10:
سنگ مورد استفاده درکفسازی
سنگ قراورتن : نوعی سنگ رسوبی با وزن مخصوص میانگین ۲۵۰۰
كيلوكرم بر متد مكعب مى باشد. اين سنك که دری نگ هایمتفاوتی
است به علت وسوبى بودن آن اغلب فرم آن بصورت رده رده هاي
ظاهرمی شود و تخلخل أن تيز بيشتر ازساير سنك هاى معمول
ساختمانیاست.
سنك كرانيت؛ كرانيت يا سنك خارا از سخت ترین و مقاوم ترين
سنگ ها و از نوع سنگ های آرین است. وزن مخصوص گرائیت ۵۶
کیاوگرم بر متر مکعب است. از نجایی که مقاومت بیشتری نسبت به
باقى سنك ها دارد . معمولا در کف فضاهایی که رفت و آمد زیاد است
استفادة مى شود. قرم و رنك كرانيت نیز متنوح است.
سنك لايم استون: اين سنك آهکی دارای ونگی یکدست است و
قیمت مناسبی دارد. اما مقاومت آن در مقابل رطوبت و فرسایش
بسیار کم ترا یاقی انواع سنگ ها است. به همین خاطر در نما , يله ها
و سرويس ها توصبه نشده و می توان إزآنها در ديوار راد يله ها
استفاده کرد
صفحه 11:
سنگ مرمریت : سنگ مرمریت نوعی سنگ آهکی رسوبی با وزن
مخصوص ۲۵۶۳ کیلوگرم بر مترمکعب است. مقاومت این سنک از
تراورتن بیتتر و از گرائیت کمتراست. شکل ظاهری سنگ مرمریت.
مقدارى با باقى سدك ها تقاوت دارد و دار رده هایترک مانند است.
هر چه سطح سنگ یکدست ترباشد مقاومت آنکمتر است. این سنگ
در کف فضای داخلی وبا ضخامت سه تا جهار سائتى متر دريله ها
انيز كاريرد داود.
سنگ مرمر: سنگ مرمر حاصل دگرگونی نوعی سنگ أهكى اسث و از
مقاومتوین و گران ترین سنگ های موجود در طبیعت است. ویژگی
متحصربه قرد این سنگ قابلیت عبور تور از خود است. این سنگ در
معماری گذشته بهعنوان پوشش تورگیر فضاهای پسته و سنگ
يسيارى از مجسعه هاى معروف تاریخ استفاده شده است. نوع سبز
ونك آن در اماكن مذهبى بسيار به كار برده شده است.
سنگ چینی: سنگ چینی نیز نوعی سنگ أهكى دكركون شده يا
مفاومت بسیار بالاست. ان ستک می تواند در شخامت های کم
مقاومت كم نظيرى داشته بأشد و در نعاى ساختمان بسيار كاريرد
دارد. در مناطق كرمسيرى بخاطر رثك روشن أن يعنوان تماى ساختمان
بسيار استفادة مى شود.
صفحه 12:
کاشی »؛سرامیک و پرسلان
کاشی , سرامیک و پرسلان :رای تعریف کاشی و سرامیک ابتدا.
لام است "لعاب" و "سقال" را بشناسیم.لعاب , دوغایی شیشه ای
مانند است كه از خميرى كردن يعضى مواد آلى و معدنى آسياب شدة.
به دست می آید. و مصنوعات کاربردی که از گل درست می شوند و
سفال می گویند. وقتی سقال را با لعاب می پوشانيم و در کوره می
يزيم , تیجه را کاشی" می گوییم. "مرامیک" توعی لعاب سخت.
ومقاوم است. کاشی ای که لعاب روی آن از جنس سرامیک باشد را
کاشی سرامیکی یا به اصطلاح رای "سرامیک" می گویند. سرامیک
هايى كه دردماى بسيار زياد يخته می شوند و "پرسلان"می گویند
تقاوت اصلى و كاريردى يرسلان با سراميك خلوص بيشترآن ودر
انتيجه جذب آب بسيار كعتر آن نسيت به سرامیگ است.
اين معريال از اين جهت محبوب واقع شدئد كه در برابر كثيفى و لك
مقاوم اند, مى توانند ليز نياشند , رنكشان حتى در معرض نور
خورشيد اغلب تبات دارند و البته حساسيت زا هم نیستند ديكر
ويزكى بسيار مهم سراميك طرح و رنك هاى متنوع أن در بازار است.
صفحه 13:
چند ویژگی سرامیک باعث شده تا امروزه سرامیک کاربردفراونی در
صنعت ساختمان داشته باهد
» عايق در برابر رطوبت , قابل شستشو بودن و در نتیجه بهداشتی
بودن
* مقاومت در برابر حرارت
» مقاومت در يراير حريق
» ضد سايش بودن
به همين دلايل در محيط هايى كه رفت و آمد ويا رطوبت زياد ست ,
يا در محيط هايى كه مدام بايد تميز شوند مانند کف آشپزخانه , کف
و ديوار حمام , سرويس بهداشتى , بيمارستان ها و .. استفاده از
سراميك رايج است.
صفحه 14:
کاربرد کفپوشهای سرامیکی
کقپوشهای سرامیکی یکی برکاریردترین
انواع کفپوش داخل ساختمان و کفپوش
قضاهای بیرونی حل حباطو تزاس هسمنند.
به عنوان مثال انواع کاشی و و سرامیک برای
سرویس سن و کاشی و سرامیک بين
اشی و سرامیک آشپزخانه و
یرای و ون تمونههاتی از ز کاربرد
نگفپوشهای بسرآمیکی دزدخانه میباشتد
صفحه 15:
موزائیک
,۲موزاییک : یکی از قدیمی ترین کفپوش های مرسوم موزاییک است.
واژه ی موزاییک به معنای سطح يا تصویری حاصل از چیدن قطعات
کوچک است. اما در صنعت ساختهان واژه ی موزاییک برای تایل های
ty بسیار فشرده با طرح ها و رنگ های مختلف استفاده می شود از
موزاییک پیشتر برای کقسازی محوطه استفاده می شود هر چند که
براى فضاى داخلى نيز كاربرد دارد. تنوع اين متربال بسيار بالا بوده و
مورد استفادة در هنكام خريد بايد مد نظر استفاده كتنده ازقضا
باشد. تنوع موزاييك بسته به نوع ماده جسبنده و ميزان برجستكى
سنگ دانه ها است. اندازه ی تایل های موزاپیک از ۳۰ در ۲۰ سانتی متر
تا ۵۰ در ۵۰ سانتی متر وبا ضخامت ۲ تا ۵ سانتی متر متفیر می باشد.
قیمت آن نیز بسته به سایز و نوحبین ۸ تا ۱۵ هزار تومان برای هر متر
مريع مى باشد.
كف موزائيى
صفحه 16:
:کفپوش های چوبی
کفپوشهای چوبی نیز یکی دیگر از رایجترین انواع
کفپوش ساختمان هستند که استفاده از آنها نسبت به
گذشته بیشتر شده است. گرمابخشی متریال چوب و
نزدیکی ساختار آن به طبیعت باعث شده تا استفاده آز
این متریال به عنوان کفپوش ساختمان محبوبیت پیدا
کند. کفیوشهای چوبی در واقع یا چوب طبیعی
میباشند و با الیاف چوب فشرده هستند. پارکت,
لمینت و ترموود رانترین متهیالهای موچوی ی بازار
5 د :جوتي
PRET oe RUE USE GES BR as
cay) Sle 99 JL yie om jl G cam nd SS os
خودش استفاده شود. به عنوان مثال از کفپوش اتاق
خواب و سالن پذیرایی خانه گرفته, تا کقبوش تراس و
بالکن, کفپوش روف گاردن ساختمان و حتی کفپوش دور
استخر وبلا را میتوان با انواع کفپوشهای چوپی دیزان
نمود. اما باید توجه کنید که برای محیطهای مرطوبی مثل
صفحه 17:
پارکت
SUS (چوب, لمینیت , چوب پلاست ,0۷6) :اصطلاحا کفپوش
هاى جوبى يا جوبى مانند را ياركت مى كويدد. اين كف معمولا با
جسباندن قطعات به كف اصلى و كام و زيانه كردن قطعات روى كف
اجرا مى شوند.
صفحه 18:
جوب :تايل هاى جوبى به ائدازه ها و ضخامت های مختلف که
معمولا ازجوب راش , كردو , زبان گنجشک و .. تهبه می شود.
المينيت: تايل هاى ام دی اف ی اج دی اف که با روکش های طرح
جوب دارند
چوب پلاست: تال هایی که از یلاستیک بازیافت شده و نرات
کوچک چوب ساخته می هوند.
8 تايل هاى كاملا نرم و منعطف پلاستیکی با طرح چوب.
پارکت چوب پلاست
صفحه 19:
فپوش های چوبی پنبه ای
این نوع کف پوش ها که از چوب پنبه وفعی ساخته و از پوست درخت.
لوط گرفته شده است و بهدلل ینکه عابق صوت بودن بای کتابخانه و
آشپزخانه مناسب هستند.
کفپوش وینیلی
امروزه کف پوش های وينيلى يا بى وی سی در طرحها ورنکهای
متنوع و مختلفی وجود دارند. رای مثال پی وی سی ها طرح هایی مثلٍ
چوب و یا سرامیک دارند که می توانید به جای سرامیک وچوب ازآنها
استفاده كنيد. كف يوش هاى وينيلى با دوام بوده و به راحتى قابل
تعويض مى باشد و براى لتاق هاى نمناك مى توانيد ازلين مدل استفاده
es زيرا در برب آب مقاوم هستند.
صفحه 20:
اپوکسی
,۷پوکسی : ایوکسی کفیوشی یکیارچه است که از رزین و هاردنر
تشکیل هده است تا بتوائد به شكل مابع روى سطح بخش هده و در
قاصله لى كوتاه مطحى يكيارجه ؛ محكم وبا مقاومت دلخواة ابه ما
يدقد ايوكس حداقل پید با شغاه دو میت جرا شود و زد
اتناسب توعععلکرد قضا ضخامت اش می تواد پیشترباشد از
مزایای ن می وان به سهولت هستشو, دوام ال فلکشنمنامب ,
مقاوم در مقابل له هایکوناگن , سرعت بی نظیر جر ضد لفزش ,
تنوع رنك و قابليت اجرا روى كف هاى تعام هده با متريال هاى
كوناكون نظير بعن , موزاييك و . است.
رزین ایوکسی می تواند بر حسب نوع عملکرد فضا ترکیب هاى
مختلفى داشته باشد. از نوع آثتى باكتريال آن در محيط های
بهداشتی معل اتاق های عمل ,از نوع مقاوم آن در کف پارکینگ ها و
محيظ های صنعتی و كارخائه ها و از نوع تزییتی آن (اصطلاحا سه
يعدى) در متازل و محيط هاى ادارى مفكن است استفاده شود.
قيمت ايوكسى ها نا به متراژ, ضخامت و نوع ایوکسی متفیر است.
اگر متراژ کم یاشد معمولا قیمت كلى براى پروژه توسط مجری داده
می شود و در متراژ الا بر حسب مترمریع.بهتر است برایانتخاب
توع و ضخامت ایوکسی از نظر کارشناس استفاده کنیم.
صفحه 21:
طرلحى داخلى هم ماثند بسيارى از هنرهاى تزيبنى با نوأورى همراه است. امروزه كفيوش على سه یهدی
قفاهای داغلی را متیر جلد میهد و نها ری لحقاتی نکر می کند در
زير لابعاى شفاق. شها براي حمام. نو
أشيزخانه و استخر اج
سفيمدى
میشودا
رای اجرا بدا تصویرمنسبی تخاب و پس از جام وبایشهای لزم توس دستگاه پر
میشود. تصویر چاب گرته شده؛ در محل برش خورده و جسبائده مىشود. سپس با لاه زک و شفافی از
رزين ابوکنی پوشنده مشود
میشود ان کب
چپ ترفتد
صفحه 22:
gs
,۸موکت : موکت ها لیههایی فرش گونه با ضخامت ها و رز های
مختلف هستند که دسته بندى هأى متعددى دارند. موكت ها به دو
صورت كلى تايل و رول توليد مى شوند كه هركدام مزايا و معايب
خود ا داراست.
انواع موكت از نظر هکل
موکت های رول : این موکت ها در عرض یکسان و طول متقاوت
عرضه می شوند و برای پوشش منازل و فضاهای ادری مورد استفاده
موكت هاى تايل : اين موكت ها در ايعاد مشخص و مختلفى توليد
مى شوئد (مريعى , مستطيلى , شش ضلعى و ..). اين موكت ها ماثتد
سراميك دركتارهم جيده مى شوند و يك سطح يكتواخت را ایجاد
مى كنند. تايل ها مى توائند به صورت جسبى يا يدون جسب برروى
كف قراد گید
صفحه 23:
موكت كبريتى : موكت هاى كبريتى قديمى ترين و ير استفاده تین
نوع موكت ها مى باشتد و امروزه كمتر از آنها استفاده مى شود.
مهمترين ويزكى موكت هاى كبريتى ارزان بودن أنها نسبت يه بقيه
مدل ها می باشد. موکت های کبریتی قطر بسیار كمى دارند أحدود ؟.
تا ۴ میلیعت) و کمی زیر هستند به همين علت استقاده ازآنها بسیار
کم شده است
موکت پرز دا محصولی جديد تراز انواع موكت ها مى باشد كه
مانند فرش پرز دار است و ضخامت آن از موکت کبریتی بیشتر است.
(حدود ٠١ ٩ ميليمتر). موكت هاى يرز دار كاستى هاى مريوط به
موكت هاى كبريتى را برطرف كرده و كاربرى هينه ترى دارد. قطر
بيشتر. نرمى , عايق حرارتى بهتر (در مناطق سردسيرا و زيبايى از
ويزكى هاى قابل توجه موكت هأى يرز دار است. تنوع طرح و رنگ در
موكت هاى يرزدار بى نظير است. موارد استفاده از اين نوع موکت
بسته به طرح و رنك درهر دو فضاى ادارى و خانكى مى باشد.
موکت يرز بلند: اين موكت ها با يرز هاى بلند دو تا سه سانتیمتری
تولید می شوند. این موکت ها بای اتاق های خواب و قضاهای نشیمن
پسیار مناسب می باشد. آن ها مطحی پسیتر ترح و لطیف , گرم و
دلنشین داد
صفحه 24:
اين نوع كاشى ها عايق صدا بوده و دای انواع مختلفی هستند. این
مدل كاشىها در زيريا خيلى نرم و لطيف احساس میشوند و ظاهرى
لوکس و كراتقيمت دارند. اما مشکل آنه این است كه به مرورزمان شکل
و رنگ جرم تغبیر میکند و به همین خاطر از نظر هزینه مترون به صرفه
تخواهد بود. کاشی های کف چرم را بیشتر بای فضاهایی مثل کتابخانه
استفاده می کنند. توجه دشته باشید که هرکز زاین مدل در محیطهایی با
آب و هوای خشک یا بسیار مرطوب استفاده نشود. نکتهدیگر در مورد
لين كاشى ها اين است كه بايد حدافل ۲ بار در سال واکس بخورند.
صفحه 25:
*پوشش های ارتجاعی کف
اين يوشش هاى ارتجاعى از موادى مائند جوبينبه لينوليوم (يك نوع
مشمع كف). لاستیک ساخته شده اند که شکل خود را حفظ مى کنند و لز
سنك مرمر و رامیک و حتی کف پوش های چوبی نرمتر هستند.
کفپوشهای ارتجاعی همچنین عایقهای ضد صدای بسیارمناسبی
محسوب مىشوند و به دليل ترمى به راحتى خراش بر مى دارئد و نبايد در
هنكام تميز كردن آنها لزاسكاج استفاده كرد.
صفحه 26:
کاربرد كف كاذب در فضاى باز
امزوزه يا توجه به طراحی مدرن فضا های باز عمومی و خصوصی همگام با طراحی های روز دنیا لذا
به منظور عبور تاسیسات : در آمان ماندن کف اصلی در برابر شرایط اقلیمی و هدایت سریع آب به
زیر کف استفاده از کف کاذب مرسوم می باشد. قابلیت جابجایی , صلبیت عالی و تنوع رنگ و طرح
ار خضوضیات این کف کاذبها قق باشد
نمونه كف كاذب در فضای باز
صفحه 27:
کاربرد کفپوش آجری در طراحی فضای باز
است که به دلیل استحکام و مقاومت بسیار بالایی که دارد در طراحی کفپوش حیاط هامصالح ساختمانیاجر از جمله
و فضاهای باز مورد استفاده قرار میگیرد. أجر ها در انواع مختلف توليد و در اختبار مصرف كد کنندگان قرار می گيرند. از
ی مات داخلی و خارجی ساختمان آستفاده می شود زیرا زیبایی بی نظیری يخشند. در فضاهایی
ه در أنها به وقور يآقت ميشود و تماق سرسيزى بر أن أكم است, 8 از آجر برای کفپوش
فقط بخشى از أن محوطه تركيبى بسيار زيبا ايجاد ميكند. اصولا أجرهايى كه در كف حياط و فضاى بآز
ee میشوتد سایرهای کوچکو مرتبی دازند و چیتش آنها در کناراهم یک تمای بسیار lag و مرجب ایجاه ميك
نحوه چیدمان آجرها و ترکیب رنگهای مختلف آن در كثار هم در wiles کفبوش آجري تاثیر زیادی دارد. آجرها در طیف
J وتی تولید ميشوتد يتابراين با موجه يه بارزتن محیط مورد نظر اچرها را انتخاب کرده تا هماهتگی و
هارموتی بی تظیری در آن فضا انجاد شود. آجرها در رهاق مختلقى مانند خاکستری, قهوه ای, قرمز, نارنجی و..
.تولید میشوند که انتخاب « وراسیون قضای مورد نظر صورت te
رد
صفحه 28:
ونيز شهری با سنگ فرش های شگفت انگیز
صفحه 29:
wav | SAN GIOVANNI ) sSslay—w atlais | Sestiere di جیوولنی
Marco
صفحه 30:
اسکولا گرند دعسن(4
San Rocco | سنروخو (3 6300 56۷۵15 | روخو
di San Rocco
صفحه 31:
iss ييازا
مارکو - لیتالایی صندوق محیط
Negozio Olivetti - | 3
Laboratorio Orsoni | آرسونى Piazza San Marco - Fondo
Ambiente Italiano
صفحه 32:
اسکولا گرند دعسن(
5۷۵15 | روخو
di San
Rocco,
8( پبیسانیمووتا 0
joreta
صفحه 33:
«A Ae ١
۳ ی 2۹ اه وت 7
© | هتلكا ساكردو (10
کا(9 Sagredo Hotel
ی دور
Doro
صفحه 34:
36 اسکولا گرند دی
85201 | پیسانی مورتا Scuola Grande di | ,959
San Rocco Moreta
صفحه 35:
۴:52 ۴۵۱۵220 | پلازا پیسانی مورتا کافه سستیر سن(16
g>yle | Cafe Sestiere San Moretta
Marco
صفحه 36:
کفپوش های بارسلون
صفحه 37:
یکی از ویژگیهای اصلی بافت شهر, موزاییکهای هیدرولیکی است که نماد
مدرنگ رایی کاتالونیا محسوب میشوند. این کفپوشهای ساخته شده با
سیمان رنگی از طریق رنگهای غنی و تزئینات حلزونی, هوبتی قوی را در
کافهها, هتلها, کلیساها و سراسر شهر به نمایش میگذارند. عکسهای اراس,
تموداری گراقیکی از بارسلون تشکیل داده و تجسمی نو در مورد شهر حلق
صفحه 38:
صفحه 39:
سطح كفيو شمنحصر بم فرد در دنیا 10
صفحه 40:
وی دید شيشه ای » برج ویلیس در شیکاگو
اين سکوی شيشه ای برج ویلیس دومین برج بلند
ون غرت: آزدیکجنیسعیه شید آی جع شدای
در طبقه ی 103 در سال 1973 توسط معمارانی
مانند "بروس گریام" طراحی و ساخته شد.
در ساخت این سکوی مستطیل شکل, a aw
شیشه ای تیم آینجی به کان رفته که با یکدیگربه
هم پیوند خورده است. این مان ممکن است برای
توزیشت ها ایتن ناد انا شحاعتءزیادی می
طلبد که به درون اين جعبه پا بگذارند و به پايین
olf بیاندازند
صفحه 41:
ایستگاه مترو مایاکووسکایا/ مسکو
,كير رذكف.قاق بى coe la ue توا
۱ ه مترو مسکو اهد کرد و بر روی آن
قدم زد. | دوش اين كف را oe
در سال 1983 of را افتتاح نمود. این اب
در طول جنگ جهانی دوه و در حملات هوایی
.به عنوان پناهگاه استفاده مى شد
صفحه 42:
تصاویری از ایستگاه مترو مایاکووو
در مسکو
صفحه 43:
راک فلر سنتر» نیویورک
کف لایی بسیار درخشان و مجلل در ساختمان
راک فلر یکی از هنرمندانه ترین و شاهکارهای
اری در نوع خود است.
"ریموندهود" اين ساختمان 260 متیع ما طراحی
كرد. اين ساختمان در سال 1983 با هدف
استفاده استودیوهای مرکزی شبکه آن بی سى
ساخته شد اما توريست ها مى توانند از این
بسیار هنری و ی تین کنند. آين کف بآ ریگ
های سیاه و بژ زیر نور طلایی بسیار چشمٍ نواز
ست.
صفحه 44:
بنا در قرن سیزدهم ol" oy
+ ۴ گذار دوره "ویکتوریا" و بسیار
علاهمند نهمعماریگوتیک» بسیار مسخره و پوج به نظر می
رت آما ید گنت که طراحی این ساخمان مووعی سلزقه اي
أبنت هر جيه كه فين مال کف راف این بدا پوشنده هن فاید:
اين فرش بزرگ از سنگ مرمر که توسط نسلی از هنرمندان و
ان در قرون 14 تا 16 خلق شد. یک گالری از هنر است
ی هندسی پیچیده و ساختارهای هنرمندانه از ایثار و
قداکارق را بة تمانش هی گذارد
صفحه 45:
موزه کاخ ورناریاء تورین
کف این کاخ قرن هجده ای, شطرنجی است.
البته کف آين پنا در زمان فتح نابلون بناپارت
اخدا و به شهر گلاره با منتة
ن است بیننده را از این حیث به اشتیاه
بیندازد. آنچه شما در کاخ مي بینید, کف
.باسازى. شده: توستط "قايكل. كارو" انقنت
صفحه 46:
کلیسای استرلا باسیلیکا لیسبون - پرتغال
کلیسای استرلا باسیلیکا لیسبون که به دستور ملکه رگنت دونا ماریای اول (ملکهی پرتغال) ساخته شده است. او
نذر كرده بود نا در صورت به دنيا أوردن يك نوزاد بسر كليسابى ساخته و تقديع حضرت عيسى كنده بعد al
مدتهاً ملکه به خواستهی اد رسید و اين كليساى زيبا را در قرن هجدهم بنا نهاد. اكنون كليساى استرلاً
بامتيليكا ليشبون, alo ع ات مشتاق زیادی است. این کلیساء که به سبک باروک ساخته شده است
Saw) كه در قرن شانزدهم در ايتاليا متولد شد و به نوریزدازی و فضاسازی بسیار جوجه داشت) با تام باسیلیکای
قلب مقدس نیز شناخته میشود
صفحه 47:
دیوارها و در کف کلیسای استرلا باسبليكاء مرمرهای سیاه و صورتی به کار رفته که برای طراحی آن از الگوهای
مهندسی استفاده شده است و همچون یک قصر رویایی شما را جادو میکند, به یاد داشته باشید
صفحه 48:
صفحه 49:
مرکز حیدر علی اف, باکو
یک مرکز بسار خلاقانه توسط "زها حدید" طراحی شده که
بسیار:توصیف آن ببتخت است. این ساختمان به شکل:حزکت
مایعات مثل موج دریا یا چیزی شبیه به آن ترسیم و ساخته شده
eal
اثر یک معمار
این بنا از مرکز چنان براقراشته شده که گویی,
هدر واقع مدید یک خطاط اتا امي ات وهای
د و در واقع حدید
خوشنويسى و زينتى به شكل مدوام از كف به ديوار, ديوار به
سقف و سقف به گنبد, یک رابطه سیال و بی نقص را ایجاد می
کند و تمایز کمرنگی, میان عناصر معماری و کف ایجاد می کند.
صفحه 50:
مسجد جامع حلب
مسجد جامع حلب که در قرن یازدهم بنا
تقادهنشد. در آوریل تال 2013 خراب ند
آما جنر حباط مرکری آنبافیهانده استت:
كفي باشکوه این حیاط یکی از پاشکوهترین
خباط :ها زا در.دنیا بهاوجود آوزده اشت.
فرشی از سنگ با طرح های هندسی که با
«یک ساعت آفتابی. از هم جدا می شوند
صفحه 51:
لایبرنیتِ کلیسای جامع شارتر
در روزهای جمعه, هنگام انقلاب تابستانی این لایبرنیت جادویی
در کف کلیسای گوتیکی, توریست ها را شگفت زده و کنجکاو
می کند. قطر این لایبرنیت 12.9 متر و مسیر مارییج حدود
2 متر تخمین زده شده است. بشقابی که در مرکز آن قرر
داشت ( در طی انقلاب فرانسه حذف شد) که تثوس و جانوری
نیمی از بدنش گاو و نیمی دیگر انسان بود را به ز
صفحه 52:
خانه فائون
خانه فئون مانند بسیاری از خانه های
روم باستان بسیار ساده اما باشکوه به
قظر می رشد. اين خوزاییی تجتشتم گیر از
کف آشپزخانه خانه ای در سال 1830 در
کاوشات باستان شناسی, کشف شد؛
طرح این موزاییک پر از انواع جانوران
دریایی: باداور فرهنگبمصری غذاهای
دریایی در ناپل قدیم است. این موازاییک
هم اکنون در موزه ملی باستان شناسی
.ناپل قابل مشاهده است
صفحه 53:
موزاییک نبرد اسکندر و داریوش سوم
موزاییک نبرد اسکندر از خانه فائون در پمپلی- قرن ۳ تا ۲ ق.م
بوده است؛ کف و دیوار ساختمانهای رومی غالبا با موزاییک تزئین
میشدند. بونانیان از موزاییک بهجای فرش استفادهمیکردند!
رومیان.بة این روش ادامه دادند و موژاتیک زا غفی روی sled
بهکار بردند. موزاییکهای رومی کوششی در جهت کپیه برداری از
موضوع و اسلوب نقاشان در برجسته نمایی و سایهدهی بود و
برای اینکار از Sens و خردهشيشه بینهایت ریز
.استفادهمیکردند
صفحه 54:
این عمل در موزائیک مشهور نبرد اسکندر از خانه فائون در پومپئی انجام شدهاست و احتمالاً از یک موزائیک اصل هلنی کبیهسازی شد.
امن مره گریز داریوش بادشاه آیران و سپاهیاتنش را از سپاه اسکندر مقدونی نشانمیدهد. هنرمند در صدد دستیابی به حد اعلای رثالیسم
.و به کیفیت عالی و صافی با استفاده از خردههای سنگ و شیشه دستیافتهاست
صفحه 55: