صفحه 1:
۷- نقشه راه ۱:۰۶ 138 138 1 5

صفحه 2:
اهداف وسیاستهای توسعه صنعت خودرو در ء ۰ ۱۶( اقتصاد بازار) *** تولید حداقل ۳ میلیون دستگاه خودرو (۱ میلیون صادرات) ** تولید حداقل ۵۰ از خودروها با برند داخلی *** تامین حداقل ۲۵ میلیارد دلار قطعه توسط قطعه‌سازان بای دای دار * صادرات ۶ میلیارد دلار قطعه توسط قطعه‌سازان = کسب سهم حداقل ۸۴ از تولید ناخالص ملی *** كسب سهم حداقل 1/۱4 از ارزش افزوده کل صنعت کشور 29 ماخذ: اهداف و سياستهاي توسعه صنعت خودرر در لفق :060000

صفحه 3:
اصلاح ساختار صنعت خودرو * اولویت دادن و جهت گیری حمایتهای دولتی به سمت شرکت‌های خودروساز ** ایجاد مجموعه‌سازان بزرگک در تولید قطعات و مجموعه‌های رقابت‌پذیر با تاد بر ادغام و تجمیع» جهت دستیابی به مقیاس اقتصادی تولید و توسعه متوازن صنعت قطعه‌سازی با هدف دستیابی به حداقل ۵ قطعه‌ساز بز رگ در مقیاس جهانی که توانمندی تامین حداقل ۵۰ بازار تولید داخل را داشته‌باشند . * اتحاد استراتژیک . تجمیع . ادغام و ... شرکت‌های تولید خودرو با هدف دستیابی به حداقل يكك خودروساز بز رگ در مقیاس جهانی ( شاخص‌های مقیاس جهانی : داشتن برند محصول» مقیاس تولید» فروش و خدمات پس از فروش از طریق شبکه جهانی ) 30 06:06 ‏خودرو در الق‎ Can Aen ce jal ‏ماخ‎

صفحه 4:
تولید خودرو رقابت‌پذیر * طراحی و تولید خودرو با علامت تجاری داخلی؛ ** استفاده از پلتفرم مشترکك_توسط یک یا چند خودروسازی داخلی و یا معتبر جهلنی با حفظ مزیت رقابتی اصادراتی ( 5 سال ۱:۰4 تعداد ؛پلتفرم و ۱۲ مدل خودرو جدید هدف گذاری گردیده است ) ** تولید خودروهای با قیمت و مصرف سوخت مناسب وسا زگار با محیط‌زیست ** بکار گیری و توسعه فناوری‌های نوین در تولید خودرو ** ساخت داخل_مواد. قطعات و مجموعه ها * ارتقاء کیفیت در سطح استانداردهای جهانی * ارتقاء استانداردهای ابمنی و آلابندگی برابر با استانداردهای روز اتحادیه اروپا 7 = 1600 ‏خودرو در الق‎ Caen Aaa lca ys 2

صفحه 5:
تولید قطعات و مجموعه‌های رقابت‌پذیر * توسعه و ارتقاء صنعت قطعه و مجموعه‌سازی و صنایع جانبی متناسب با ارزش افزوده **_سرمایه گذاري‌مستقيم یا مثت رک با قطعه سازان خارجی باعلامت تجاری معتبر * ایجاد و گسترش مراکز تحقیق و توسعه به ویژه در بخش قوای محر که * طراحی و توسعه درحوزه تکنولوژی‌های نوین قوای‌محر که (پایه گازسوز: دیزلی؛ برقی و هیبریدی) * طراحی محصول و توسعه فناوری‌های نوين درزمينه مجموعههاى برق و الكترونيكك *** ايجاد و ارتقاء مرا کز طراحی قطعات و مجموعه‌های خودرو * ایجاد و توسعه مراکز آزمون قطعات و مجموعه‌های خودرو ** ایجاد و توسعه شهر ک‌های صنعتی تخصصی در حوزه صنعت قطعه‌سازی ماخذ: اهداف و سياستهاي توسعه صنعث خودرو در افق :06006

صفحه 6:
ارتقاء توانمندی‌ها کلی بخش صنعت * توسعه مشارکت‌های بین‌بنگاهی (مراکز 86,0 » شرکت‌های قطعه‌ساز » خودروساز » تست و آزمون و ... ) در حوزه خرید و انتقال تکنولوژی مورد نیاز صنعت خودرو ** ارتباط نظامند صنعت با دانشگاه توسعه پارک‌های علمی و فتآوری ‎a‏ * توسعه خدمات مهندسی و مشاوره * توسعه و گسترش انجمن های تخصصی 33 ماخذ: اهداف و سياستهاي توسعه صنعث خودرو در ‎APOE A‏

صفحه 7:
تجارب مشتر کت کشورهای در حال توسعه خین *اچرای موفق سیاست تفاهم با جامعه جهانی *استفادهاهرمی از بزاربزرگ داخلی جهت جذب سرمایه گذاران * جذب سرمایه كذارى مشتركك وتکنولوژی خارجی در صنمت خودرو و قطعه سازی از طریق ارائه تضمین های علمی و مشار کت دولت در موارد حساس: *ایفای نقش قعال ومقتدارنه دولت در تنظیم فعالیت خودروسازان خار اخذ امیازات فراوان از خارجیان. *آزادسازى بازار همكا. * حمايت از صنعت خودرو و قطعه سازى از طريق وضع مقررات مربوط به درصد ساخت داخل وارانه خدمات ارزان به بنگامهای داخلى * كردن نهادن بر قواعد بازار وعدم حمايت بى رويه از شركتهاى ناكا رآمد “ برنامه ريزى براى توسعه صنعت خودرو جهت تامين بازار زرك داخل و صادرات وسو

صفحه 8:
مالزی ( اش *تفاهم با جامعه جهانی باهات فاحش) : *مقیاس کوچک بازار خودرو داخلی در مقایسه با چین وهند *پافشاری پرهزینه بر ایده خودروی ملی ( به شدت اموفق علیرغم حمایت بی رویه دولت) *عدم توجه کافی به توسعه صنعت قطعه سازی *اجبار ۷ آزاد سازی بازار / از دست دادن سهم بازار داخلی بدون اخذ امتیاز *اثتلاف با یک خودروساز متزلزل ( میتسوبیشی ) /۷۷۷ ناتوانی در پیوند استراتژیک با یک شر کت مقتدر/ سرمایه گذاری نامطمئن بروی بازار چین.

صفحه 9:
هند باچشم انداز روشن 2015 ۱5۱0/1 ۷: *تعامل سازنده با جهان وصعود آرام در نردبان تقسیم کارجهانی . ‎de®‏ سرمایه گذاران خارجی ‏*خصوصی سازی کامل صنعت خودرو وقطعه سازی و پرهیز دولت از مداخله *ایجاد بنیانهای صنعتی مستحکم و توانمند (صنعت قطعه سازی توسعه یافته ) *التلافهای استراتژیک مستحکم و دیرپا با شر کای خارجی(سو زکی». ‏* پذیرش اصول بازار و تلاش برای ایجاد و گسترش مزیتهای رقابتی واقعی ‎ ‏*عدم تبلیغات زیاد /حرکت بسوی تخصص در بخش قطعه سازی ‏*رشد از طریق تصاحب شر کتهای صاحب تکنولوژی خارجی (استراتژی گروء ‎(Kaliani‏ ‎۱ ‎1

صفحه 10:
ت رکیه : آزاد سازی کامل اقتصادی وتجاری/ادغام در نظام سیاسی واقتصادی جهان ۲)جذب سرمایه گذاریهای مستقیم ومشت رک خارجی در بخشهای گوناگون ۳)اثتلافهای متعدد و دیرپا با خودروسازان خارجی ۴افقدان وسوسه "خودروی ملی " ۵)واگذاری نسبی بزار متوسط داحلی و بازیگران خارجی ۶)بهره برداری از سرریز نکنولوژی بواسطه فعالیت خودروسازان تراز اول جهان در کشور ۷)صنعت قطعه سازی نسبتاً توسعه يافته با منشاء خارجی ۸ کسب تدریجی مزیت رقابتی در تولید خودرو وقطعات (تبدیل به پایگاه صادراتی ۷۸۵۱5) = ۳*۵ 10

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان