11 صفحه
447 بازدید
09 اسفند 1400

برچسب‌ها

صفحه 1:
SAL‘) 0 PAL! 2 ۱ ‏وه‎ Za

صفحه 2:

صفحه 3:
اوتیسم یک اختلال عصبی- رشدی است. بخش‌های مختلف مغز در افراد دارای اتیسم در همکاری با .یکدیگر دچار مشکل می‌شوند که در سه سال اول زندگی بروز ع‌کند. و: مادام العدر آستت: شاخصه‌ی اصلی آن نقص در ارتباط و تعاملات اجتماعی و بروز رفتارهای کلیشه‌ای و خزانه‌ی رفتاری, حرکتی و... محدود اتیسم بر روی درک افراد از دنیا و .تعاملاتشان با افراد اثر می‌گذارد

صفحه 4:
اين اختلال در پسران شایع‌تر از دختران است. این اختلال بر رشد طبیعی مغز در حیطهة تعاملات اجتماعی و مهارت‌های ارتباطی تأثیر می‌گذارد. کودکان و بزرگسالان مبتلا به اونیسم, در ارتباطات کلامی و غیزکلانتی: تعاملات اجتماعی و فعالیت‌های مربوط چه باززی: سقنگل دارند. اين اختلال, ارتباط با دیگران و دنیای خارج را برای آنان دشوار می‌سازد. در بعضی موارد, رفتارهای خودازاردهنده و پرخاشگری نیز دیده مى شود. در اين افراد, حرکات تکراری (دست زدنء پریدن) و پاسخ‌های غیرمعمول به افراد, دلبستگی به اشیاء یا مقاومت در مقابل تغییر نیز دیده

صفحه 5:
ممکن است درحواس پنج گانه(بی نایی, شنوایی, بساوایی,بویایی و چشایی) نیز حساسیت‌های غیرمعمول دیده شود. هستة مرکزی اختلال در اوتیسم, اختلال در ارتباط است. از هر ۶۰ تا ۷۰ تولد زنده در دنیا, یک نفر مبتلا به اوتیسم است. کارشناسان زندگی ماشینی 9 عوامل ناشی از آن مانند استرس را در سیر صعودی ابتلا به اين بیماری دخیل می‌دانند. ‎dau‏ یک مطالعه نشان می‌دهد زنان دارای اضافه وزن زياد و مبتلا به دیابت, در صورتی که باردار شوند, بیش از مادران سالم با احتمال تولد نوزاد اوتیستیک روبه‌رو خواهند بود

صفحه 6:
چیدن قطعات هم‌شکل بر روی هم و تکرار مداوم اين کار از بعضی رفتارهای شخص مبتلا به اوتیسم است.همچنین چیدن سريت وسائل

صفحه 7:
تشخيص اوتيسم بر ياية رفتار افراد است ونه سبب يا مكانيزم خاص.وجود حداقل ۶ مورد از مواردی که در بندهای اول و دوم و سوم توصیف شده‌اند, لااقل دو ماه از بند اول و یک ماده از هر یک از بندهای دوم و سوم الزامی است

صفحه 8:
اختلال کیفی, در تعامل‌های اجتماعی. * باتوجه به وجود دست کم ۲ عنصر از :عناصری که در پی می‌آیند اختلال بارز در به کار بردن رفتارهای.1 غیرکلامی متعوّد, مانند تماس چشمی, حالت چهره. وضع بدنی و حرکت‌ها به .منظور تنظیم تعامل‌های اجتماعی ناتوانی در ایجاد روابط با همسالان به.2 +تناسب سطح تحول فقدان تمایل خودانگیخته به تقسیم.3 كردن شادی‌ها, رغبت‌ها يا موفقیّت‌های خود با دیگران (برای مثال نشان ندادن, نیاوردن يا اشاره نکردن به اشیای مورد .علاقه خود) .فقدان تقابل هیجانی یا اجتماعی.4

صفحه 9:
اختلال ارتباطی که براساس وجود دست* ‎eS:‏ یکی از عناصر زیر برجسته می‌شود تأخیر یا فقدان کامل تحوّل زبان.1 گفتاری (بدون آنکه با کوشش ‎shy‏ ‏جبران آن از طریق شیوه‌های دیگر مانند .حرکت يا حالت‌های چهره, همراه باشد) در افرادی که به قدر کافی از گفتار.2 متناسب برخوردارند. اختلال بارز در آغاز .يا حفظ جریان محاوره با دیگری استفاده قالبى و تكرارى اززيان يا.3 .وجود زبان غيرمعموا فقدان بازىهاى تخيّلى (وانمود كردن).4 متنقع و ارتجالی یا بازی‌های تقلیدی .اجتماعی متناسب با سطح تحوّل

صفحه 10:
محدود, تکراری يا قالبی بودن رفتارها, » رغبت‌ها و فعالیت‌ها با توجه به وجود دست کم یک مورد از عناصر زیر نشان :داده می‌شود دل‌مشغولی متمرکز بر یک یا چند.1 کانون رغبت یکنواخت و محدود که از چسبندگی ظاهرا انعطاف‌ناپذیر به.2 عادت‌ها اطوار گری‌های حرکتی قالبی و.3 تکراری (مانند به هم زدن يا پیچ دادن دست‌ها يا انگشتان, يا حرکت‌های پیچیده .تمامی بدن) دل‌مشغولی دایم نسبت به برخی از.4 .اجزای اشیا

صفحه 11:
در سال ۲۰۰۸ روز ۲ آوریل هر سال به عنوان روز جهانی اوتیسم انتخاب شد

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
20,000 تومان