صفحه 1:
صفحه 2:
بسم اللّه الرحمن الرحيم
صفحه 3:
صفحه 4:
صفحه 5:
درخودماندگی
(ا انگلسی ۱۱ ۱ | لاف ۱
نوعی اختلال رشدی (از نوع روابط اجتماعی) است که با رفتارهای
ارتباطی -کلامی غیرطبیعی مشخص میشود. عللثم لین اختلال تا پیش از
سه سالکی بروز میکند و علّت اصلی آن ناشناختهاست. این اختلال در
پسران شایعتر از دختران است. وضعیت اقتصادی, اجتماعی.
سبک زندکی و سطح تحصیلات والدین نقشی در بروز درخودماندگی
ندارد. این اختلال بر رشد طبیعی مغز در حیطه تعاملات اجتماعی و
میارتهای ارتباطی تأثیر میگذارد. کودکان و بزر کسالان مبتلا به
اوتیسم. در ارتباطات کلامی و غیر کلامی. تعاملات اجتماعی و
قعالیتهای مربوط به بازی. مشکل دارند. این اختلال, ارتباط با دیکران و
دنیای خارج را برای آنان دشوار میسازد. در بعضی موارد رفتارهای
خودآزارانه و پرخاشکری نیز دیده میشود. در اين افراد حرکات
تکراری (دست زدن, پریدن) پاسخهای غیرمعمول به افراد. دلبستگی
به اشیا و یا مقاومت در مقابل تغییر نیز دیده میشود و ممکن است در
حواس پنجکانه (بینایی, شنوایی. بساوایی. بویایی و چشایی) نیز
حساسیتهای غیر معمول دیده شود. هستة مرکزی اختلال در
درخودماند کی, اختلال در ارتباط است.
صفحه 6:
ارتباط . تعامل اجتماعی و بازی تخیلی به طور مشخص آسیب دیده است. علائق .
فعالیت ها و رفتارهای تکراری دیده می شود . اختلال در سه سال اول زند کی
A See
اختلال آسپر گر : با آسیب در تعاملات اجتماعی و وجود فعالیت ها و علائق
محدود مشخص می کردد . علائم الینی کلی که نشان دهنده تأخیر در زبان
باشد وجود ندارد یعنی در حقيقت مبتلایان مشکلات تکلمی کمتری دارند. هوش
طبیعی و یا بالاتر از طبیعی است.
: اختلال پیش رونده ای است که فقط در دختران دیده می شود. ابتدا مراحل
رشد طبیعی است ولی بعد مبارت های به دست آمده قبلی و استفاده هدف دار
از دست ها را از دست می دهند و به جای آن حر کات تکرار شونده دست ایجاد.
می شود كه بين سنين 6-1 سالگی شروع می شود
اختلال فرو پاشنده دوران کودکی : رشد حداقل در دو سال اول زندگی
طبیعی است . از دست دادن جدی میارت هایی که قبلاً داشته است مشاهده می
شود.
اختلال نافذ رشد غیر اختصاصی
به تنبایی علاتم مشخص هیچیک از اختلالات بالا را ندارد و نمی توان آنرا جزو
یکی از طبقه بندی های فوق الذ کر جای داد.
صفحه 7:
2-92
عس اسع 2
RUN EEL Havin cee
نشان می دهند نشانه ها از خفیف تا شدید متغیر هستند . در موقعیت های
کاملا متفاوت» رفتارهابی که با سن کودک تطابق ندارد مشاهده می گردد.
. اصرار به یکسانی داشته و در مقابل تغیبر مقاوم هستند.
٠ مشکلات تکلمی دارند.
00
۱۳۳ کو دکان مبتلا به اوتی ۱ رت ee
ی رل reed سر
یازها مشکل دارند و از اشارات و حركات به جاى کلمات استفاده می کنند.
اغلب از ضمایر استفاده معکوس می کنند؛ به جای استفاده از "من" از " تو" استفاده می کنند .
کلمات و با جملات دیگران را تکرار می
خنده و گریه بی دلیل دارند و یا بدون علت مشخص نگران و مضطرب می شوند.
قشقرق به با می کنند و به دلایلی که برای دیگران آشکار نیست شدیدا پریشان می شوند.
قادر نیستند با دیگران رابطه برقرار کنند.
صفحه 8:
0
صفحه 9:
Bee ele ee ten)
.كان اوتیسم عبارتنداز:
صفحه 10:
درصد وفراوانى ابتلا به اختلال اوتيسم:
-در بسيارى از آمارها اعلام هی شود که اختلالاوتیسم ( ۵/۴ مورداز هر ۱۰۰۰۰ تولد زنده) وجود
دارد.
ولی بسیاری ها معتقدندکه لگر بخواهیم آمار واقعی لین اختلال را بیان نمییمبلید گفت که لین آمارسبه
١ کل جمعیت )یک نفر از هر صد نفر ) می رسد.
میزان بروز این اختلال درافراد مذ کر ۵/۳ برابر افراد موفث است
آمار جهاني اوتیسم, يك تا 4 درصد است ولي گفته ميشود در ایران آمار
مبتلایان به این عارضه بك درصد است. بعني بیش از 300 هرار نوراق
متولدشده در ایران به اوتیسم Mise هستند.
صفحه 11:
یک آزمایش ادراری به متخصصان امکان میدهد که به سرعت
کودکان مبتلا به اوتیسم را شناسایی کند و کمک به آنبا را به طور
زودرس شروع کنند."
تعج بآور این است که کلید پیدا کردن این شاخص شیمیایی در دستگاه گوارش به دست آمد.
افراد مبتلا به اوتیسم به طور معمول از مشکلات گوارشی رنچ میبرند که ناشی از ترکیب
باکتریایی متفاوت در رودههای آنبا است.
لین بررسی نشان داد که شیوه سوخت و ساز لین باکتریهای منحصر به فرد رودهای باعث ایجاد
يك ماده شيميايى شاخص در ادرار بیماران میشود.
صفحه 12:
انجمن ملد edn 9 yt : وال اوليه را برای یک
صفحه 13:
sm
تحقیقات نشان داده اند که مغز افراد اوتیستیک هنگامی که این افراد به خود فکر
می کنند کمتر فعال است. این دانشمندان توانسته لند وابسته های نورونی خود
آگاهی را در مغز اوتیستیک پیدا کنند و به این ترتیب پنجره ای به فهم مشکلات
اجتماعی اختلالات طیف اوتیسم گشوده شده است. در مطالعه ای که به فهم این
موضوع انجامید دانشمندان از روش تصویربرداری رزونانس مغناطیسی کاربردی یا
استفاده کردند. مفز ۶۶ داوطلب که نیمی از آن ها به اختلالات طیف اوتیسم 1
دچار بودند با این شیوه بررسی شد. در نتيجه مشخص افراد اوتیستیک ,قشر پیش
پیشانی شکمی میانی دچارمشکل هستند
صفحه 14:
محققان دانشگاه مینهسوتا یک سیستم تشخیص رایانهای را طراحی کردهاند که با
رهگیری حرکات کودک قادر به تشخیص نشانگرهای رفتاری اوتیسم است. محققان
اختلالات اوتیسم معتقدند که نشانگرهای رفتاری اوتیسم در نخستین سال زندگی
کودک قابل مشاهده و تشخیص است: با تشخیص زودهنگام بیماری. امکان یاد گیری
مبارتهای اجتماعی ضروری و الگوهای رفتاری همزمان با شروع راه رفتن و صحبت
کردن فراهم میشود. محققان دانشگاه مینه سوتا به سرپرستی «جردن هاشمی».
سیستم تشخیص رایانهای طراحی کردهلند که با رهگیری حرکات کودک. نشانگرهای
fe CTS 1
صفحه 15:
صفحه 16:
علت اصلى اوتيسم هنوز شناخته نشده است. 1-57
۳
"«برخي پژوهش ها چنین نشان مي دهند که اتیسم نوعي . . . . . است که بر
قسمت هايي از مغز که به فرایند زبان و اطلاعات ناشي از حواس پنج گانه مي
پردازد تاثيرمي گذارد.
۰.ممکن است علت آن عدم تعادل برخي . . . . در مغز باشد.
در برخي موارد نيز 22077 > تثير كذار بوده اند.
خلاصه أينكه اتيسم در حقيقت نتيجه ي 2022١١77 مختلف است
صفحه 17:
١-جندين دهه قبل ابن نظريه داده شد که اوتیسم در کودکانی ایجاد می شود که توسط والدین سرد پس زده شده اند
( والدین بخجالی) و آنها را مقصر انحراف از نرمال کودکان کم سن می دانستند. اما مطالعات خانوادگی این مطلب را اثبات
۲-نظوبهعوارض بارداری با افزایش خطر بروز وتسم همراه است اما مشخص ثیست SIU Bae TS
شود يا هر دو ناشى از يك علت ديكر مى
رابا اوتيسم ايجاد شده
صفحه 18:
۴
9
۵ - Ma,
۷-به گفته پزشکان وجود تلفنهای همراه و سایر دستگاههای متکی به فناوری بی سیم
به دلیل ایجاد تراکم میدانهای مغناطیسی در فضا. شیوع بیماری اوتیسم را در le
کودکان افزایش داده است.
يزوهشكران معتقدند افزليش روز افزون استفاده از دستكاههاى فناورى بى سيم نظير
تلغنهاى همراه: تراكم ميدانهاى مغناطيسى را در بدن بيماران افزليش مىدهد كه
به دنبال تن تاثیر میدان مغناطیسی بر مغز افراد افزایش استرس و تنشهای روحی
است.
بنابراین گزارش و به گفته پزشکان جریانهای الکتریکی و میدانهای مغناطیسی بر
روی مغز آثار منفی دارد که بروز اوتیسم یکی از عوارض ناشناخته آن است.
یاد آور میشود؛ هم اکنون از هر ۱۵ کودک در آمریکایک نفربه اوتیسم مبتلا است به
طوری که این رقم تا قبل از ورود تلفنهای همراه و رایانهها به زندگی افراد. سال
۷۰ نسبت ۱ به ۱۰۰ داشت.
صفحه 19:
روى ٠» كر
الا مورت صوره
از ماد
به ارث
صفحه 20:
٩-مطالعات جدید حاکی از آسن است که زردی در
روزهای نخست تولد شان س ابتلا به اوتیسم را در
نوزادان افزایش می دهد.
زردی معمولاً بر اثر تولید بیش از حد ماده ای به نام
بیلی روبین در خون تولید می شود که یکی از فرآورده ۱
های جانبی سلول های قرمز خونی است.
| در بیشتر موارد این بیماری ۱یا ۲ هفته طول می کشد
| ولی در موارد نادر زردی می تواند باعث بروز آسیب
مغزی, فلج مغزی و حتی مرگ شود.
لین خطر در نوزادلنی که در فصول پاییز و زمستان متولد
می شوند بیشتر مشاهده می شود چون نور خورشید
بیلی روبین را تجزیه کرده و نوزاد را مقلبل ابتلابه زردی
حفظ می کند و کافی نبودن نور آفتاب و از طرفی کمبود
ویتامین ] از دلایل ابتلا به اوتیسم در نوزادان متولد
شده در فصول پاییز و زمستان است
مس
صفحه 21:
۰-همچنین تحقیقات نشان داده است تماس مادر با
آلودگی هوا در دوران بارداری و تماس کودک در سال های اول
پس از تولد با آلودگی, باعث تخیر رشد ذهنی کودک و افزایش
احتمال بروز اوتیسم می شود
۱-دوری از موادی مثل انواع مختلف رنگ LB چسب هاء
لاک ناخن, اسپری مو و پودر رختشویی, هم توصیه شده است
۲-خطر ابتلا به اختلال "اوتیسم" در کود کانی که پدران مسنتری دارند به مراتب
بیشتر است.
محققان میگویند احتمال بروز این بیماری در فرزندان پدران بالای ۶۰ سال شش
برابر پدران زیر ۳۰ سال است محققان .احتمال وجود نقص ژنتیکی را میدهند که
با بالا رفتن سن بيشتر مى شود.
صفحه 22:
۳-بطور کلی این فرضیه وجود دارد که اوتیسم
میتواند حاصل از بی نظمی موجود در سیستم ایمنی
بدن باشد که بدنبال آسن سیگنالبای مخرب و
واکنشیای شیمیایی در بدن و در سلولبای سفید خون
ایجاد ميشود
و این فرضیه وجود دارد که کودکان اوتیستیک به
غذاهای مخصوصی پاسخ منفی میدهند که عمدتآ لين
غذاها حاوى دو يروتيين به نام كلوتن ( يروتيين
موجود در كندم و) و كازيين . بروتيين موجود در شير
و لبنيات) بوده و لين خود باعث افزليش همان واكنشها
و سيكنالياى مخرب شيميايى در بدن شده واين
سيكنالها و تغييرات شيميايى در بدن مسئول
ناهنجاريباى مغزى ورفتارى حاصلكه در كودكان
اوتسيتيك ميباشد. بس ميتوان نتيجه كرفت كه نوع
غذا در بيبود ويا وخامت بيمارى موثر ميباشد.
صفحه 23:
۱-محققان دانشگاه کلمبیا میگویند زیاد بودن
تعداد سیناپسها در مغز. نقاطی که نورونها به
یکدیگر متصل و مرتبط میشوند. عامل ابتلا به
اوتیسم است
در دوران عادی رشد مغزی, انفجاری از تولد
سیناپسها به ویژه در دوران جنینی ایجاد میشود.
اما فرایند تنظیم یا هرس بیش از نيمى از اين
سیناپسهای غشایی را در اواخر دوران کودکی
حذف میکند
اما در مغزهای اوتیسمی تنها ۱۶ درصد کاسته میشود.
صفحه 24:
؛اژه دور سر کودکان مبتلا به
روع به رشد میکند و ماده
صفحه 25:
صفحه 26:
تفاوت مسيرهاي يادگيري رفتارهاي جدید در
کودکان مبتلا به اوتیسم
محققین به بینشهای جدیدی در مورد پایه
نورولوژیک اوتیسم دست یافتهاند. لین مطالعه با
مقایسه الگوهای رفتاری کود کان سالم ومبتلا به
اوتیسم هنگامی که تلاش میکنند تا ابزار جدیدی
را استفاده کنتد انجام شده است. یافتهها نشان
میدهد که کودکان اوتیستیک رفتارهای جدید را
به نحو متفاوقى نسبت به كودكان سالم
مىآموزند. كود كان اوتيستيك براى ياد كيرى
الگوهای رفتاری بیشتر به ادراک درونی خود از
وضعیت بدنشان متکی هستند تا اطلاعات بصری
که از دنیای خارجی به دست میآید. هرچقدر
میزان اتکا به این حس درونزاد بیشتر باشد
اختلال عملکرد اجتماعی, توانایی حر کتی و تقلید
سس | دی
ناتوانی این کودکان در زمینه مبارت حرکتی با
نحوى كه مغزآنيااعمال كرك جديتد را
میآموزد در ارتباط ۱ 5
صفحه 27:
ساختار مولکولی مغز مبتلایان به اوتیسم متفاوت است
http://www. iricss.org : aio
پژوهشگران کشف کردند که ساختار مولکولی مغز مبتلایان به اوتیسم در مقایسه با افراد سالم
می تولند کاملا متفاوت باشد. لین یافته ممکن است به دانشمندان کمک کند تا علت های لین
اختلال عصبی, که دارای شکل های متفاوتی است. را مشخص نمایند.
*"اگر شمابه طور تصادفی. ۳ مبتلایبه اوتیسم را انتخاب کنید. علت بیماری هر کدام از آنیا
ویژه همان فرد خواهد بود.*
"اماء وقتی تعامل ثن ها و پروتیین ها در مغز افراد اوتیسمی بررسی شد. الگوهای مشترک
کاملا مشخصی مشاهده شد.این نقطه های مشترک می تواند کلید یافتن ريشه های این
اختلال باشد
. در آمریکای شمللی. از میان هر ۱۱۰ کودک یکی به نوعی از طیف اختلال اوتیسم مبتلا است. که
پسر ها به مرلتب بیش از دختران گرفتار آن هستند.
صفحه 28:
درمانبای رژیمی و داروئی
از آتجلتی که آتیسم یک طیف از بیماریبای مشلبه است نمی توان گفت کهیک درمان خاص برای همه
لبن طيف میتولند موثر باشد . ولی به هر حال متخصصین و خانواده هابه لین نتیجه رسیده لند کهبا
2 از چند روش درملنی ویا از آتها می توان به کود کان أتيستيك کمک کرد تا رفتارهای
اختلالی آنبا ببتر شده و عملكرد كلّى آنها ببشرفت كند . اين تركيب درمانى مى تواند تركيبى از
2225-57-١ 22289 باشد. تاكنون داروثى يافت نشده است كه از بروز أتيسم جلوكيرى
کند وبا ایتکه آنرا ذرمان کند ولی متخصصين و خانواده هابه تجربه دريافته لند كه بعضى از داروهاى
استفاده شده در بیماری های دیگر , در بيبود بعضى از اختلالات أتيسم مؤثر مى باشند . همجنين
مشاهده شده است كه تغييرات . 27 وافزودن برخى ويتامين هاو موادمعدنى مى تولند در
بیبود برخى از اختلالات آتیسم مقثر باشد .در طی ده سال گذشته تحقیقات زیادی در لین مورد انجام
شده که نتایج برخی از آتبا حاکی از این است که افزودن برخی ویتامین ها مانند ب۶ و ب ۱۲و
همچنین حذف برخی مواد مانند گلوتن و کازئین از رژیم غذاثی کودک می تواند در ببود عملکرد
سیستم گوارشی . آلرژئی ها و رفتارهای کودک تأثیر مثبت داشته باشد . البته تمامی تحقیقات و
بررسى ها اين مطلب را به صورت علمی و قطعی ثابت نمی کنند .
تعدادى از داروهاى بيماريياى ديكر وجود دارند كه در مورد بعضى از كود كان أتيستيك اثرات
gyal til ost obits caste داروها معمولاً در درمان بيش فق ب هيو
أتيستيك مؤثر بوده لند . در اصل مى توان كفت هدف از استفاده دارو در كودكان أتيستيك . كاهش
رفتارهاى اختلالى در جبت استفاده ببتر و بيشتر كودك از جلسات درمانى مى باشد
صفحه 29:
yen Tl)
اختن آنزیمیانی که مفز برای فقالیت خود به آنیا
احتیاج دارد مور اسست بیبود رفتار . یبود تماس
چشمی , توجه بیشتر , و افزلیش توانلئی یاد گیری در لین
کودکان بود. در بعضی از کودکان . روغن جگر ماهی که
حاوی مقادیر فراوانی ویتامبسن های آ و د می باشد
تأثیرات خوبی در افزلیش تماس چشمی و بیبود رفتاری
داشته است . ویتامین ث نیز در عملکرد بیتر مغز تأثیر
دارد و استفاده آتن در برخی از کود کان اثرات مثبت
داشته است
بسیاری از غذاها در وخیم تر كردن اين
بیماری نقش دارندو
از جمله این محرک هاشامل تمامی
غذاهای آماده- کنسروها -چاشنی ها-
رنگهای مصنوعی - ادویه جات -فلفل
قرمز-شکلات شکر و هر آنچه دارای
شک ر ویاحتی شیرین کننده های
1 قم وأا ار ها ح Ls 623 shied:
صفحه 30:
بطور کلی غذای کودک اوتیستیک باید به شکل طبیعی آن نزدیک
باشد و غذا باید تازه باشد.
_ میوه جات و سبزیجات تازه : منبع خوب ویتامین ها و آنتی اکسیدانها
بوده و دارای آنزیمی است که مسول سم زدایی در بدن است که
کود کان اوتیستیک فاقد آن میباشند
_ انواع گوشت قرمز و سفید : بهتر است قسمت اعظم غذای کودک را انواع گوشت قرمز-مرغ و ماهی و
تخم مرغ تشکیل دهد و باز هم تاکید میکنم بهتر است تازه باشد و در خانه طبخ شود.
_ آب؛ آب به شکل معدنی و تصفیه شده برای جلوگیری از پبوست به مقدار زیاد توصیه میشودو نیز
آب همراه لیمو و عسل بهترین نوشیدنی برای کود کتان میباشد.
_ مکملهای توصیه شده در بیماری اوتیسم: قرص امگا۲- ویتامینهای گروه ب -کلسیم و ویتامین د
صفحه 31:
تحفیقات انجام شده روی طیف اختلالات اوتیستیک (0 ۵۸5) نشان میدهند که نوروفیدبک
(65]]پیوفیدبک) میتولند در تصحیح ناهنجاریهای فعالیت مفزی موثر باشد و در نلیت منجر
که علائومهبهبود عملكرد كردد.
اوتیسم اختلالی است که با نبود.تماس چشمی معمول. حالتهای چپره. رولبط اجتماعی و رفتارهای
تکراری محدود کننده مشخص است. بعضی از علاثم ۸50 ناشی از کج کاری در عملکرد مفز در
نواحی متعددی هستند. تصویربرداری نورونی کار کردی و الکتروانسقالوگرافی مشخص کردهلند
ارتباطات نورونی در مفز لین افراد نابپنجار هستند. بین بعضی از نواحی مغز فعالیت بیش از حد
وجود دارد در حالی که در برخی نواحی دیگر کاهش ازتباط معمول مشاهده میشود. بر اساس
همین شواهد از نوروفیدبک مبتنی بر ارتباط استفاده شده که کاهش ۰ درصدی در oe
ا 2 تیک را مود شدها
در واقع نتیجه تحقیقات نشان میدهد سوتازهای دو قطبی (BIPOLAR), و بين نيمكره اى 5
نوروفیدبک باعث کاهش ارتباطات بیش از حد در مفز می شود. این روش در اصلاح نا
بهنجاریهای ناشی از این اختلالات بسیار موثر است.
صفحه 32:
اسبها به کمك اوتيسميها ميایند
مدتهاست حیوانات بسه کودکان اوتیسمی کمک
کردهاند تا در صحبت کردن و مبارتهای اجتماعی
Sab Sone
اسب سواری برای کودکان اوتیسمی فواید چشمگیری دارد و
البته باور دانشمندان بر آتن است که منشا این تاثیرات مثبت
احتمالا ریتم و آهتگ اسبسواری است
سوارشدن و نوازش اسب میتواند سسبب کمشدن
ناهنجاریهای رفتاری این کود کان شود. کود کان اوتیسمی که
مدتی رابا اسبها گذرانده بودند. در مقایسه با سایر کودکان
اوتیسمی, در مپارتهای رفتاری و حرکتسی بیبود چشمگیری
یافته بودند. .حرکت آرامبخش و موزون اسبها عامل اصلی
این اثرات مثبت است.
صفحه 33:
عشق داروی درد افراد مبتلا به igh 4
فعال کند و منجر به بهبود رفتارهای
هورمون اکسی توسین يا هورمون
دیگران کمک می کند.
ی از علائم اختلال اوتیسم را میتوان با یک
صفحه 34:
كود كان مبتلا به اوتيسم در سايه حواس برت می شوند
کودکان دارای اختلال اوتیسم اشیای در معرض سایه ها را متفاوت از سایر همنوعان می بینند.
دز حللی که افراد عادی اشیای تحت سایه را می توانند ببینند و اغلب می توانند آنها رابه وضوح
تشخیص دهند.این کودکان اغلب اشیای در سایه را به سختی تشخیص می دهند.
پیش تر تصور می شد که اوتیسم در مرحله اول در رولبط اجتماعی افراد تاثیر می گذارد اما
تحقیقات بعدی نشان داد که افراد مبتلابه اوتبسم اشیای بزرگتر را می بینند و می توانند آنها را
پیدا کنند اما دیدن اشیای کوچکتر و پیچیده تروشناسایی آنیا برای کود کان مبتلا دشوار است.
بر مبنای این تحقیق.مشخص شده است که سایه می تولند باعث پرت شدن حواس کودکان
به اوتيسم شود و در لين شرليط ممکن است گیرنده های حسی شخص مبتلابه لین عارضه
نتواند به دقت اشبا را در سایه تشخیص دهد.این یافته به اعتقاد کارشناسان می تواند در
درمان مبتلایان به اوتیسم راهگشا باشد.
صفحه 35:
اوتیسم چگونه درمان می شود؟
اوتیسم با جراحی و دارو درمان نمی شود (گرچه برخی از افراد مبتلابه آن برای
بیتر کردن برخی عللثم لین بیماری مثل خشونت رفتار و مشلات تم رکزی. در
خود از دارو استفاده می کنند). در عوض, به افرادى كه به اوتیسم مبتلا هستند
مبارت هلیی آموزش داده می شود که به آنها کمک میکنند کارهلیی که برایشان
ا eee ليج ذر كودكلتى ديده مى شود كه از سن
خيلى بايبن ذرمان را شروع مى كنند يعنى بلافاصله يس از تشخيص برنامه هاى
آموژشی خاص که برحس نبازهای فردی کودکان تعیین می شود معمولاً مترین
روش دزمان است. لین برنامه ها با آموزش نحوه برقراری ارتباط به کودک.
روی شکستن سد ها و مولنع ارتباطی کار می کنند (گاهی اوقات با استفاده از
تصاویر یا زبان اشازه). مبارت های ابتدلیی زندگی. مثل نحوه عبور از خیابان یا
آدرس پرسیدن نیز در لين برنامه ها مورد توجه است. یک برنامه درملنی نیز
ممکن است موزد استفاده قرار کیرد مثل: کفتار درمانی, تن درمانی, موسیقی
درمانی, تغییر در رژیم غذایی, دارو. کار درمانی و شنوایی یا بینایی درمانی. همان
متخصصین که به تشخیص بیماری در کودک کمک کردند. معمولا به اتقاق هم
بیترین مجموعه درمانها رابه علاوه برنامه آموزشی پرای کودک در نظر می
a
لین افراد در زمان نوجولنی ممکن است بتوانند در کلاسیای عادی شرکت کنند.
اما ممکن هم هست که به خاطر مشکلات رفتار مداوم نياز به كلاس ها و مدارس
خاص در دوران دبیرستان داشته باشند.
صفحه 36:
توانبخشی (گفتار درمانی - کار درمانی -رفتار درمانی-دارو در مانی):
آموزش های ویژه. حمایت خانواده و در بعضی موارد درمان دارویی به
بسیاری از کودکان مبتلا به اتیسم در رسیدن به تجربه زندگی هرچه
طبیعی تر کمک خواهند کرد. برنامه های توانیخشی می توانند ظرفیت
کودکان را در یادگیری, برقراری ارتباط با دیگران و تعاملات اجتماعی
افزایش دهد و همزمان می تواند شدت رفتارهای مخرب را کاهش دهد.
درمان دارویی نیز در کاهش شدت علائم موثر است.
صفحه 37:
حالات چیره ی افراد دچار مشکل
طبیعی راید
صفحه 38:
درمان اوتیسم در کودکی؛ آی. کیوی بالاتر در بزرگسالی :
دانش - درمان زودهنگام و متمرکز نوزادان و كودكان كم
سنوسال مبتلا به اوتیسم. منجر به پیشرفتهای فوقالعاده
آنان میگردد؛: بهطوری که پس از چند سال, علایم بیماری در
آنیا ناپدید میگردد.
خردسالان دارای علائم اوتیسم (در خود ماندگی) در صورت
درمان زودهنگام و متمرکز: پیشرفتهای عجیبی از خود نشان
میدهند.
صفحه 39:
هندسه . موسیقی . هنر . حل جدول اوه بر خوردارند
متخصیص سرشناس روانپز شکی معتقد هستند. بسیاری از چیره های سرشناس حیطه های
علوم سیاست و هنر به لین دلیل موفق شده لند که دچار بیماری «اوتیسم» بوده لند که به
دلیل داشتن ژن های نبوغ خاص مبدل به چیره هایی سرشناس شده اند
ایزاک نیوتن. آلبرت اینشتین. جرج اورول. اج جی ولز و لودویکویتکنشتلین. توماس جفرسون
رئیس جمهورامریکا ۰ مارشارل دوگل . از چیره های مطرح و معتبر جهان هستند که علامت
هایی از بیماری های مشابه اوتیسم. یا سندرم آسپر کر, بوده اند.
جه نظر می رسد که بعضی از اختلالات ژنی که باعث بروز بیماریبلیی مثل اوتیسم یا سندرم
آسپرگر می شوند در عین حال می توانند خلاقیت و تواناییبای خاصی را در فرد ایجاد کنند: توانایی
هایی که باعث می شود فرد «ثابفه» لقب بگیرد
صفحه 40:
صفحه 41: