علوم انسانی و علوم اجتماعیکودک و نوجوانسبک زندگیسایر

اوقات فراغت مطالعات اجتماعی پایه ششم

صفحه 1:

صفحه 2:
۳۳ ی ‎a ۱‏ ۳

صفحه 3:

صفحه 4:
شاید تا به حال اين ضر بالمثل را شنيده باشيد كه 9 زندكى انسانء مدّت زمانى است كه در اختيار دارد. اين زمان به لحظ هها و ثانى هها و رو زها و هفت هها و سا لها تقسيم شده م يكوبيم. «اوقات » يا « وقت » است كه در اصطلاح به آن ممكن است شما تا به حال دقت نکرده باشيد كه در یک شبان هروز جند ساعت را به جه كارى اختصاص م بدهيم. اگر دربار هی فعالی تهای یک روز خودمان به دقت فکر کنیم. ممکن است به لین نتیجه برسیم که کا رهایی را بیش از حد یا کمتر از حذ لازم انجام م یدهیم.

صفحه 5:
به نمودار توجه ین نمودار فعالیت های یک شبانه روز را به خود اختصاص داده است؟ امير شما در مورد برنامه ى امير ro ‏سامت هی ییون ۱ ساعت‌نماژودعا‎ ‏ساعت انجام تكاليف درسي‎ ۱

صفحه 6:
1 نه ب زاته ی زند خود 5 كرده ايد ‎riz led”‏ ساعت در شبانه روز مى خوابيد؟ چند ساعت را در مدرسه می گذرانید؟ چه مدت 1 تلویزیون تماشا می کنید یا بازی می کنید؟ ‎GY‏ ‎ide “ES ‎

صفحه 7:
—— Ss چگونه نمودار زمانی زندگی روزانه را ترسیم کنیم یک دایره را به 24 قسمت می کنیم. هر قسمت نشان دهنده ی یک ساعت است.سپس فعالیت های یک شبانه روز خود را در نظر می گیریم.برای مثال. شب گذشته چه ساعتی خوابيديم و صبح چه ساعتیاز خواب بیدار شدیم. چند ساعت خواب ؟ به همان میزان تعداد ساعات را روی نمودار جدا می کنیم و رنگ می زنیم. تون شما هم این فعالبت را نام دهید.

صفحه 8:
—— Ss چگونه نمودار زمانی زندگی روزانه را ترسیم کنیم؟ یک شبان هروز چند ساعت است؟ اننا يك ‎eens VE arly glia ety ope‏ اون نسم يكنيم. هر قسمت نشا ندهند هی یک ساعت است. سپس ‎GIL‏ تهای یک شبان هروز خود را در نظر م یگیریم. برای مثال. شب گذشته چه ساعتی خوابيديم و صبح چه ساعتی از خواب بیدار شدیم؟ یعنی چند ساعت خواب؟ به همان میزان» تعداد ساعات را روی نمودار جدا م یکنیم و رنگ م يزنيم. اكنون شما فعاليّت را انجام دهید

صفحه 9:

صفحه 10:
در یک برنامه‌ی متعادل» استراحت و خواب» درس خواندن, عبادت كردن و تفريح و سرگرمی به اندازدى کافی وجود دارد و هر کاری در موقع مناسب انجام می‌شود. به عکس در برنامه‌ی نامتعادل, بعضی از بخش‌های زندگی, کمتر یا پیش‌تر از حد لازم توجه مىشود.

صفحه 11:
رشن نماز. دعا و ‎١‏ خواندن قرآن با خداوند ارتباط برقرار کنیم و باید بخشی از زندگی روزانه ی خود را به اين کار اختصاص بدهیم. در یک برنامه ی متعادل, استراحت و خواب کافی وجود دارد. دیر خوابیدن و گمبود خواب روی سلامتی تاثيرات بدى به جا

صفحه 12:

صفحه 13:

صفحه 14:
حضرت علی بن ابیطالب (ع) فرمودند: از دست دادن فرصت موجب ندامت و اندوه است منظور از این عبارت چیست؟ منظور از این عبارت این است که باید برای اوقات و فرصت های زندگی خود ارزنی ‎tpt LE‏ و از آن ها برای انجام فعالیت های درست و مناسب استفاده کنیم » چرا ‏که در غیر این صورت » برای شخص پشیمانی و غم به جا می ماند و زمان از دست رفته ‏دیگر به عقب باز نمی گردد

صفحه 15:
ساعات كار كردن نير بأد بأد زدى كافى ‎af gant dal‏ أر تب ددس كرا فراموش ياب أزها كم نوجهى كند ره أزقدردر درس وكارغرق شود كه هيج رقتى براى تفريم ا أرنباط با خانواده ودوستان وخويشان لدامنة بأشيد تفيع وسرت نيز راى انان لاز است ؛جون بلعث ینود دواردراى ف اليتهاى دبك ارزى الط داي

39,000 تومان