صفحه 1:
صفحه 2:
ایمیل مارکتینگ یک راهکار موثر برای معرفی» فروش:
تبلیقات و به طور کلی ارتباط با مشتریان است که از
ابتدای شکوفایی اینترنت تا به امروز مورد توجه قرار گرفته
است. اما:
۴ به طور کلی ایمیل مارکتینگ چیست؟
* از چه ابزارهایی در ایمیل مارکتینگ استفاده میشود؟
* محتوا متنی با تصویری مورد استفاده در ایمیل مار کتینگ چه
استاندارهاپی دارد؟
* نکات منفی و مخرب برای پیشبرد بازاریابی ایمیلی چیست؟
صفحه 3:
۶ همه ما در زمان چک کردن 10یا صندوق ورودی پیامهای خود متوجه
پیامهلیی از سوی اقرادیا موسسات ناشناس شدهلیم: در گذشتهبا مواجهبا این
قبیل پیامها از ترس هک شدن فضای ایمیلمان فورا آنها را اسپم یا پاک
مىكرديم. بليد بدانيد كه لين یک تفکر اشتباه بوده که باعث از رونق افتادن
ارتباط افراد. از طریق ایمیل در ایران: شده است.
ایمیل مارکتینگ از راه ارسال ايميل انبوه از سوى يك بيزينس انجام میشود:
هدف از ايميل ماركتينى ايجاد ارتباط با مخاطبان و حفظ مشتريان است.
این فرایند اگر بر اساس یک استراتژی قوی, با توجه به نياز مخاطب و حساب شده
باشد. به افزایش فروش. اعتماد مشتریان و شناخته تر شدن برند منجر خواهد
شد.
به طور کلی به هر ایمیلی که از سوی کسب و کارها برای ایجاد ارتباط بالقوه به
مشتریان ارسال میشود؛ بازاریابی ایمیلی میگویند
صفحه 4:
بسیار از فرد. استفاده از ایمیل مارکتینگ را يك کار بیهوده و بدون نتیجه
تلقی می کنند؛ اما به نظرشما این گفته صحت دارد؟ بسیاری از این افراد
شبکههای اجتماعی را بهعنوان یک ارتباطی قوی و جایگزین با بازاريابى
ایمیلی قلمداد میکنند.
«جالب است بدانید. تنها در ایران» روزانه ۷۱ درصد از افراد فعال در شبکه
اینترنت. به ایمیل خود سر میزنند. نکته دیگر این است که علاوه بر چک
کردن مداوم پیامهای ارسال شده به ایمیل؛ امکان تغییر دادن آدرس از
سوی آنها بسیار کم است.
صفحه 5:
«#نکته دیگر برای دریافت ضرورت استفاده از ایمیل مارکتینگ این
است که افراد فعال در شبکههای اجتماعی به طور موقت در یک
شبکه فعالیت کرده و پس از مدتی پروفایل خود را پاک کرده. آدرس
كن را تغيير میدهد یا فعالیت خود رابه مرور زمان قطع میکنند. در
این مرحله ما مخاطبان خود را تنها به طور موقت در شبکههای
اجتماعی خواهیم داشت. به گونهای دیگر داشتن ایمیل افراد مانند
داشتن شماره تلفن آنها است.
«با تمام نکات گفته شده فراموش نکنید که بازاریلبی ایمیلی یک روش
جایگزین برای فعالیت در شبکههای اجتماعی نیست و تنها یک رشته
جدید و بسیار محکم برای برقراری و حفظ ارتباط با دیگران است.
صفحه 6:
اما آمار و ارقام دیگری هم وجود دارد. در تقابل با شبکههای
اجتماعی بهتر است نگاهی به آمار زیر داشته باشید:
گزارش 113146190517613 اعلام کرده که ۷۲ درصد مردم ترجیح میدهند که محصولات
اتی را داخل ایمیل مشاهده کنند و تنها ۱۷ درصد ترجیح میدهند که این محصولات در شبکههای
اجتماعي تبليغ شود
اگر دکمه به اشترا ككذارى شبكدهاى اجتماعى را داخل ايميل قرار دهيد. نرخ تبديل کلیکها ۱۵۸ درصد
افزايش خواهد داشت.
مشتركين ایمیل شما ۳ برابر ديكر مشتركين. محتواى شما را به اشتراک میگذارند.
ايميل در زمینه جذب مشتری, ۴۰ درصد کار آمدتر از فیسبوک و توییتر است.
یک ایمیل ۶
به صورت میا ایمیل ۳ برابر بیشتر از شبکههای اجتماعی برای شما سفارش ثبت خواهد کرد.
۰ درصد مردم ترجیح میدهند که اخبار و به روزرسانی یک شرکت را از طریق ایمیل دریافت کنند و تنها
۰ درصد خواستار دریافت آن از طریق فیسبوک هستند.
شانس ری برای جذب کلیک نسبت به توییتر دارد.
صفحه 7:
تفاوت ایمیل مارکتینگ و تبلیغات ایمیلی
چیست؟
* در برخی از موارد بازاریلبی ایمیلی با تبلیغات ایمیلی به اشتباه گرفته میشود؛ تفاوت اب
مارکتینگ با ات ایمیلی. در محتوای ارلثه شدهبه مخاطب. زمان و تعداد دفعات تکرار آن
است. در تبلیغات ایمیلی یک پیام تبلیغلتی برای میک یا چندبار.به انبوهی از افراد ارسال میشود.
همین لمر باعث اسيم شدن شما از سوی کاربر میشود؛ لما در بازاربلبی ایمیلی ممکن است پیامهای
یکسانی برای تمام افراد ارسال نشود يا اين پیام برای برای گروهی از مخاطبان یکسان باشد.
* برای درک بهتر اين موضوع به فرضیه زیر توجه کنید:
تصور کنید که شما یک فروشگاه اینترنتی برای فروش انواع نرم افزارهای مالی. حسابداری. بازاریابی
آنلاین و... دارید؛ برخی از مخاطبان شما از خریداران محصولات مللی و برخی دیگر از مشتریان
خرید نرم افزارهای مرتبط با بازاریابی آنلاین هستند.
طبیعتا محتوای ارسال شده برای لین دو دسته از مشتریان باهم متفاوت است؛ از لین گذشته برخی از
مخاطبان ممکن است مشتری باشند برخی دیگرتابه حال از کسب و کار ما خریید نکرده باشند؛ تمامی
اين موارد باعث تفاوت در محتوای ارسالی خواهد شد.
صفحه 8:
مزایای استفاده از ایمیل مار کنینگ
- انجام پروسه بازاریابی ایمیلی؛ در زمان پیش از ارسال پیام. بسیار کوتاه است و برای انجام آن نیاز به صرف هزینه
يا انرزى زيادى نداريد؛ به طور کلی صرفه نرژی و زمان کم در اين فرايند از خصوصيات مثبت بازاريابى از اين راه
است.
- اتعطاف پذیری بالای فضای ایمیل به شما کمک میکند تا پیام اصلی خود را به سادگی مطابق با سلیقه شخصی
خود برای مخاطبانتان ارسال کنید؛ فضای ایمیل به شما این امکان را میدهد که با زتجیره ای از تصاویر, ويدئو و
متن محتوای موزد نظر زا به مخاطب پرسانید:
- محئواارائه نشده از طریق ایمیل میتواند شخصیسازی شود و با یک گیمیفیکیشن تعریف شده برای مخاطب
ارسال شود.
- از تکات مثبت ایمیل مارکتینگ در مقایسه با دیگر روشهای آفلاین باید به خاصیت تفکیک سازی مخاطبان
آشاره کرد. این کار ری را به شم ارائه خواهد داد و باعث آسانتر شدن کاره در رائه محتوا مرتبط با هدف
شماء از طریق ارسال ایمیل به مخاطبان شود.
صفحه 9:
هزینه پایین ایمیل مارکتینگ برای کسب و کارهای بزرگ. عددی نزدیک به صفر است؛ این در
صورتی است که شما یک دیتای دستهبندی شده از ایمیل مخاطبان بالقوه و بالفعل خود داشته
باشید؛ هزینه پایان ایمیل مارکتینگ خطر ربسک در لین فضا را کاهش خواهد داد. برای مثال اگر
قصد معرفی برند خود را در یک فضای آنلاین داشته باشید نیازمند هزینه بالایی برای طراحی
رد. تراکت. استرابردو... هستید؛ از آن گذشته هزینه خریبد جایگا پخش تراکتها را
فراموش نکنید. تمامی لین نکات خطر ربسک. طرح انتخلبی و محتوای تبلیغلتی خرید بیلبورد را
برای شما بالا خواهد برد.
- از دیگر مزایای استفاده از ایمیل مارکتینگ امکان ایجاد ارتباط با مخاطبان به تعداد دفعات بیشتر
و بازه زملنی کمتر است؛ مثلا شمانبا روش های دیگر تبلیغلتی ممکن است بتوانید ماهی یکباریا هر
دو هفته یکبار لبا صرف هزینه مللی و زملنی زیاد) با مشتریان و مخاطبانتان ارتباط برقرار کنید. ولی
در ایمیل مارکتینگ این کار را سریعتر, راحت تر و کم هزینه تر انجام خواهید داد.
- ایمیل مارکتینگ یک روش اطلاع رسانی برای رویدادهای مهم است.با لین ابزار مى توائب
مخاطبانتان کدتخفیف هدیه دهید. یا آنان را از رویدادهای مهم مانند: برگزاری کلاسهای آ
رایگان, جشنوارههای فصلی. کمپینهای مناسبتی و.. مطلع کنید.
- میتوانید از طییق ایمیل, یک راه ارتباطی برای پشتیبلنی از مشتربان ایجاد کنید. لین کار باعث
توجه مخاطب به فضای ایمیل و اعتماد به برند شما در طولانی مدت. خواهد شد.
صفحه 10:
یک استراتژی مناسب برای ایمیل مارکتینگ
چه ویژگیهایی دارد؟
* اگر ضرورت استفاده از ایمیل مارکتینگ برای شما مشخص شده
است و قصد شروع فعالیت دیجیتال خود از طریق لین ابزار را دارید.
پیش از هر چیز نیازمند یک استراتژی منسجم. مشخص و طولانی
مدت هستید. برای تهیه استراتژی ایمیل مارکتینگ اول اهداف
سازمانی مرتبط با بیزینس را در نظر بگیرید؛ مطالعه سند تعهدات
سازمان و استراتژی دیجیتال مارکتینگ (بازاریلبی آنللین) میتواند
به طراحی استراتژی بازاریابی ایمیلی کمک شایانی کند.
صفحه 11:
يس اول :هدف گذاری کنید
قدم اول در تهیه یک استراتژی منحصر به فرد. هدف گذاری است. به طور
خاش متحض كنيد كه دف شيا از انكام ادن قعالييع حسبق ليا به هنبال
فروش بيشتر هستيد. يا قصد معرفى برند خود را دارید. اگر چند هدف در
راستای ارسال ایمیل دارید؛ مقداری کار پیچیدمتر خواهد شد. اما با تنظيم
یک تقویم منسجم این مشکل به سادگی قپل حل است.
صفحه 12:
دوم: زمانبندی کنید
pus P دوم مشخص كردن بازه زملنی است. داشتن یک تقویم زمللی مشخص
این کار را برای شما آسان خوهد کرد. اگر به دنبال نتایج مثبت از انجام
فرایند ایمیل مارکتینگ هستید. فراموش نکنید که ایمیل مارکتینگ یک
کار منسجم و متدوال است. برای مثال باید هر هفته یکشنبه برای معرفی
محصول خود و ویژگیهای لن تا ۵ هفته ایمیل معرفی محصول داشته
باشید؛ یا سهشنبهها درباره یک رویداد مهم مرتبط با کسب و کار خود ایمیل
ارسال كنيد يا غيره.
صفحه 13:
سوم: مخاطبین خود را مشخص و دسته بندی کنید
۶ قدم سوم تنظیم محتوا مطلبق,با پرسونای مورد نظر شما است؛ برای
مثال شما مخاطبلنی دارید که در وبسایت شما عضو شده لند تا به
امروز از وبسایت شما خریید نداشته لند؛ برای معرفی بیند خود یک
موشنگرافی آماده کنید در ویسئو خود مطللب تاثیر گذار بر روی
اعتماد مخاطب مانند ای-نماد. رضلیت مشتریان. پشتیبلنی موثر
و.»ء را جای دهید
صفحه 14:
چهارم: توجه داشته باشید که در تهیه محتوا ارسالی
ایمیلها به موارد زیر توجه داشته باشید:
«اهدف مورد نظر از ارسال ایمیل به مخاطب
اپرسونا و مخاطب (پرسونا به مجموعهای از ویژگیها ترجیحات. داشتهها؛ خواستهها و
الگوهای فکری و رفتاری مخاطب یا مشتری فرضی اشاره دارد)
ازمان ارسال (رویدادهاء مناسبتها. فصل» ساعت ارسال
صفحه 15:
پنجم: بررسی و آنالیز را به ياد داشته
قدم چهارم در لین راه بررسی نتلیج حاصل از ایمیلها است. در زمان بررسی مجددبا در نظر
گرفتن رفتار مخاطب. مى توانيد خطاهاى احتمللى را رفع كنيد ويا تغييرات جزئى در استراتزى
بازاريابى ايميلى كسب و كار ايجاد كنيد.
نكتهاى كه بليد در تنظيم استراتزى در نظر بكيريد. دقت بالا و ريز بينى است. توجه كنيد كه
بسيارى از ايميلهامبه دست مخاطبانى ميرسند كه هيجكاه آنها را باز نخواهند كرد و كسانى كه
ايميل شما را مى خوانند ممكن است محتواى ايميل را نيسندند؛.يس طراحى فضاى ايميل بسيار
مهم و حائز اهميت است.
صفحه 16:
*لگر در طراحی یک ایمیل برای ارسالبه پرسونای خود
دچار سردرگمی هستید؛به نکلتی که در ادامه گفتیم
در تهیهی ایمیل حرفهای توجه کنید. بررسیهای انجام
شده از سوی کسب و کارهای بزرگ نشان داده است
که ایمیلهای که لین ویژگیها را داشتهلند مورد توجه
مخاطبان بوده و درصد بسیار کمی اسپم شده است.
صفحه 17:
. عنوان
یک عنوان مختصر و کوتاه برای ایمیمیل ل در نظر بگیرید؛ اين
عنوان را بر اساس سلایق و ویژگیهای پرسونای و موضوع در نظر
بگیرید؛ بهترین عنوان متنی است که فرد را به انجام عملی فرا
بخولند. به نوعی Engagement برای مخاطب ایجاد کند.
عنوان میتولندبه صورت یک جمله دوستانه مانند: سلام. روز بخیر»
على عزیز... و غیره باشد یا میتوان مانند.به طور رسمی نوشته
شود: صفر تا صد ایمیل مارکتینگ و...
صفحه 18:
۲ لو ؟
= 95
* داشتن لوگو نشان دهنده شخصیت و هويت بیند شما است. بررسیها نشان داده
است که افرادبه بیرینسهایی که لوگو و ههیت برندی دایند اعتماد بیشتری دارند
و برای آن ارزش و زمان بیشتری صرف میکنند.
۶ در ایمیل ارسالی خود لوگو را جای دهید؛ بهترین جایگاه براى لوكو بالاى ایمیل
است.
< سودجویی برخی از افرد و ارسال ایمیلهای تبلیغلتی فیک. بسیاری از افراد را به
ایمیلهای دریافتی از افراد ناشناس بی اعتماد کرده. بهترین کار برای ایجاد
اعتماد قرار دادن شماره تلفن ثلبت و هميشه در دسترس در ایمیلها است.
بهترین جایگاه شماره تلفن در ایمیل گوشه پایین سمت چپ است. برای افزایش
این اعتماد میتوانید آدرس محل کسب و کار را نیز قرار دهید.
صفحه 19:
۳ محتوای متنی مناسب برای ایمیل
اگر در کسبوکار خود متخصص بازاریلبی محتولیی دارید پیشنهاد من
به شما استفاده از لین متخصصین برای نوشتن متن کامل ایمیل است.
در متن بسیار واضح صحبت کنید؛ وضوح کلام شما باعث احساس بهتر
مخاطب در ارتباط با شما خواهد شد. زیر عنوان مناسب انتخاب کنید.
اگر متن محتوای ارسالی شما از بخشهای مختلفی تشکیل شده است.
با زیر عنوانهای مناسب و فضای خالی بین متنی ایجاد کنید.
صفحه 20:
۴ یک زیر عنوان مناسب از باید کوتاه جامع و قابل فهم
whl
«محتوای متنی موجود در ایمیل باید کوتاه باشد. زیاده
گهیی و نوشتن چندین صفحه متوللی مخصوصا در
ابتدای کار و اولین ایمیلهای ارسالی برای مخاطب
خسته کننده است.
صفحه 21:
۵.از همان ابتدای کار هدف و موضوع اصلی را بیان کنید. بیهوده مقدمه
۶ بررسیهای انجام شده نشان داده است. استقبال مخاطبان از
ایمیلهلیی بیشتر است که برای آنها سودیبه همراه داشته باشد؛
محتوای آموزشی رایگان. کدتخفیف. هدیه و غیره با بیشترین
استقبال روبرو بودهاند.
صفحه 22:
۴ اینکه قصد استفاده از تصاویر با طرحهای وکتور. رثال و با غیره را
دارید؛ به زبان برند شما و سلابق پرسونای شما مرتبط است. تنها
نکتهای که میتوان به عنوان یک اصل در ایمیل آن را بیان کرد
تناسب است؛ شلوغی بیش از اندازه و زبادتر بودن نسب عکسها و
متن با یک دیگر میتواند آزار دهنده باشد.
صفحه 23:
۶ برای نوشتن یک ایمیل خوب باید به یک سری نکات فنی هم دقت داشته باشید
که در ادامه به آنها اشاره شده است.
* ایجاد دکمه واکنشگر
* سعی کنید ایمیلی "واکنش گرا" با "86۵5۳0651۷6" طراحی کنید. یک
دکمه لغو عضویت در انتهای ایمیل برای مخاطبتان لحاظ کنیدتا اگر تمایلی به
دریلفت ایمیل ندایند.به راحتی بتوانند عضهیت خود را لغو کنند؛ لين كار شما
نشان دهنده اعتماد به سلیقه و نظر مخاطب است.
صفحه 24:
تنظیم سرور دریافت
«ایمیلتان را طوری طراحی کنید که همه سرورهای ارائه
دهنده سرويس ايميل مثل Outlook. Gmail.
0 و... بتوانند آن را به سادگی بخوانند.
صفحه 25:
اندازه ایمیل برای موبایل
در حال حاضر استفاده از تلفن همراه برای چک کردن ایمیل بیش
از کامپیوتر و لپتاپ رونق دارد؛ سعى كنيد اندازه تصاويرء نوع
قرارگیری متن و... را به نوعی در صفحه لحاظ كنيد كه هم در
موبایل و هم در داخل کامپیوتر. مرتب و خوانا باشد. برای بهتر
دیده شدن ایمیل در موبایل ایمیلها را به صورت تک ستونی
طراحی کنید. ایمیلهای تک ستونی در موبایل بهتر نمایش داده
خواهند شد.
صفحه 26:
ابزارهای رایگان در ایمیل مار
۴ برای ارسال ایمیل به مخاطبان ابزارهای بسیار زبادی وجود دارد؛ اما اگر به دنبال نرمافزارهای
رایگان برای ایمیل مار کتینگ هستید میتوانید از یکی از موارد زیر استفاده کنید:
* نرم افزار Hemingway
* لین نرم افزار آنلاین.به شما لین امکان را میدهدتابه گونهای ساده لما منسجم
یک برای مخاطبانتان ایمیل طراحی کنید.به طور کلی میتوان گفت این نرم
افزاربه نوعی یکی ویرایشگر آنلاین است کهبا فعال کردن حللت اتومات آن به
سادگی میتوانید به غلط یلبی متن بپردازید و خروجی فایل ۴۳۳ دریافت
صفحه 27:
نرمافزار ۷۵۱۱0۵۲0۲ ۲۱۲۱/۱۲
لین ابزار کاربردی بیش از هر چیز برای اعتبار سنجی مورد استفاده
زارب كيره وه شها تمك مي كد كا مشكلات فى ر) بيدا کرده
و رفع كنيد. اين ابزار به شما مشكلات مرتبط با كد موجود در
jos تكهاى استفاده شده . CID 5« ویژگیهای
نامعتبر و غيره را كزارش مىدهد. با رفع مشكلات ناشى از كد
موجود در ایمیل میتوانید. به رفع مشكلات موجود براى دريافت و
خوانايى ايميل در مروركرهاى مختلف و ايميلهاى متفاوت
بيردازيد.
صفحه 28:
وبسایت ۱5۱/۵۱۱0۰0۲9
ین ابزار یک وبسایت تحلیل و کنترل آماری است که به مدیران و
صاحبان کسب و کار این امکان را میدهد تابه سادگی نرخ تبدیل
Cus asl, gb. (conversions) بیاورند. برای مثال شما
به دنبال میزان کلیک مخاطبان خود بر روی دکمه خرید محصول
هستید؛ با وارد کردن ایمیل و دیتای گروهی از مخاطبان خود و
تعریف x برای وبسایت نتلیج نهلیی توسط سایت به دست میآورید
و نرخ تبديلء میزان مشارکت. بازدید و... را به دست خواهید آورد.
صفحه 29:
نکات مخرب و منفی در ایمیل مارکتینگ
* نکاتی در بازاریابی ایمیلی وجود دارد که باعث گرفتن نتایج منفی از اين فرایند و دلسرد شدن
مدیران از بازاریابی ایمیلی خواهد شد.
* خرید دیتای آماده
و حقیقت آن است که خرید دیتا در صورت مجانی بودن أن. براى ببشرفت يك زینس بیفایده است.
اریابی ایمیلی کاملا متفاوت است:
مستقیم و غیر خلاقانه تنها باعث اسپم شدن و از دست دادن یک راه ارتباطی با مخاطبان خواهد شد.
* آهسته و پیوسته
* از مشکلات مدیران در بازاریابی ایمیلی عجله است. ایمیل مارکتینگ یک مسیر آرام است که برای
گرفتن نتایج ویژه از آن باید صبور کرد. ارسال مداوم و خارج از برنامه ایمیل یا قطع و وصل کردن این
فرایند هیچ سودی برای کسب و کار نخواهد داشت.
صفحه 30:
مطالعه موردی یک کمپین ایمیل مارکتینگ
برد 101050018 یک برندلباس است. دو سوم کاربران فروشگاه سبد خرید خود را پر میکنند. اما آن را ره میکنند و ديكر
خريد خود را ثبت نمى كنند. به همين خاطر شركت تصميم كرفت كه يك ايميل با هدف ثبت خريد به مشتريان خود بفرستید.
محتوای اين ايميلها شامل نكات زير يوده
موضوع متناسب با محصولاتى كه در سبد خريد قرار كرفتهائد.
به محصول داغل سبد هستند. اما شکل پا قیمت متفاوتی دارند.
معرفی محصولاتی که
617 لنيميشنرلئن لیشهویتسرند و همچتیرمحصولانوکسه در سید خرید هستند
Cad بهبخشبندی ایمیلی FA Sle AT ساغت بعد از یمیل اولی فرستانه میشد.
پیشنهاد خرید محصولی دیگر با توجه به محدوده قیمت خریدهای پیشین.
تعامی این ايميلها بي نالمللى بوده و در پنج زبانارسال میشدند.
برند 880050019 به مدت سه ماه اين برنامه را ادامه داد. در يايان نتيجه به دست آمده فوقلعادهبود و آمار از این قرار است:
حرس يتزتمدن يموحد هع حرضة
رم علیکازوق لبنکه ۱۷ فرنند:
نرخ تبدیل هر کلیک: ۳۸ درصد
فزایش فروش: ۴.۳ درصد
صفحه 31:
۰ 1 ۰
سحن حر
“لبا رعليت نكات كفته شده و ايجاد اندكى خلاقيت در مسير بازاريابى
ایمیلی به سادگی میتوانید به برندسازی و جلب اعتماد مشتریان
خود بپردازید. کلفی است تا در لین راه صبور باشید. ما در فراپیام
سعی در هموار کردن مسیر حرکتی شما دربازار Vy CADET ob داریم؛
نظرات شما باعث پشتیبلنی و افزلیش انریٌی ما در ادامه aly خواهد
بود.