سرگرمی و طنزکودک و نوجوانسایر

بازی‌های بومی و محلی كودكانه

صفحه 1:
بسم الله الرحمن الرحیم بازي هاي بومي و محلي کودکانه زیر نظر : دکتر مهدي سهرابي گرد اورندگان :مهناز طباطبايي - زهرا حاجي نژاد

صفحه 2:
نام بازي: جاي منه زودتر نشستم مهارت هاي حركتي: جابه جايي-استواري مفاهیم حرکتي:مفهوم فضايي(شخصي)تلاش(سرعت) رابطه بااشیاء شکل قرار گيري: به صورت دایره وسایل مورد نیاز: تعدادي صندلي تعداد بازي كنان:© تا ‎dD‏ ‏مفهوم علمي و شناختي: سرعت -چابكي -سرعت عکس العمل

صفحه 3:
طریقه ي اجرا صندلي ها را کنار هم قرار داده بچه ها دور صندلي ها مي دوند یا تند راه مي روند با صداي قطع شدن اهنگ يا صداي دست ها بچه ها بر روي صندلي مي نشینند هر کس بدون صندلي بماند از دو بازي خارج مي شود. اخرین نفري که باقي بماند برنده محسوب مي شود.

صفحه 4:

صفحه 5:
نام بازي: شكارچي مهارت هاي حركتي:جا به جايي مفاهیم حركتي:تلاش(سرعت و هماهنگي رابطه با هم -بازي اگاهي فضايي) شکل قرار گيري: به صورت افقي و به صف يك نفر جلوي ان ها وسایل مورد نیاز : ندارد تعداد بازي كن :0 تا 00 نفر مفهوم علمي و شناختي: سرعت- چابكي -سرعت انتقال

صفحه 6:
طریقه ي اجرا * بچه ها در يك خط مي ایستند يكي از بچه ها به عنوان شکار چي جلو مي ايد و مي يرسد:كي مي خواد همراه من بياد شكار؟ بجه ها جواب مي دهند من من شکار چي جلو مي رود و بچه ها حركت او را تقليد مي کنند ناگهان بر میگردد و مي كويد تق تق يا بنك بدك تمام بجه ها فرار مي كنند و شكار جِي بايد سعي کند ان ها را شکار قله

صفحه 7:

صفحه 8:
نام بازي :سنجاب و گردو مهارت هاي حركتي :جا به جايي دستكاري مفاهيم حركتي : رابطه با همبازي تلاش (سرعت) مفاهيم فضايي شخصي شكل قررار كيري: به صورت دايره وسايل مورد نياز: كردو dD GO: OS BIL ‏تعداد‎

صفحه 9:
طریقه ي اجرا بچه ها به عنوان سنجاب توپ كوچكي که به عنوان گردو در دست دارند به ارامي در حال راه رفتن يا دویدن در دست يكي از بچه ها مي گذارند نفر مذبور فورا بلند شده و سنجاب را تعقیب میکند اگر سنجاب به محل او رسید جاي او مي نشیند و تعقیب کننده سنجاب مي شود

صفحه 10:

صفحه 11:
نام بازي : ماشین بازي مهارت ها حركتي:جا به جايي (Same) Ou pee plead) ‏سمفاهیم فضتایی‎ poly All cee pal ‏شکل قرار گيري :دایره‎ وسایل مورد نیاز :ندارد تعداد بازي كن : تتا 00 مفهوم علمي : سرعت-جابكي-انعطاف يذيري-سرعت عكس العمل

صفحه 12:
طریقه ي اجرا بچه ها با فرمان رو با فرض اينکه ماشین هستند شروع به رفتن مي کنند با صداي ایست مربي ماشین ها باید بایستند و هر گونه صدايي را متوقف کنند انهاي که نتوانند کاملا توقف کنند از بازي خارج مي شوند این بازي از بهترین راه هايي هست که بچه ها یاد بگیرند که به سرعت يا علایم شفاهي معلم توجه کرده و به سرعت عکس العمل نشان دهند

صفحه 13:

صفحه 14:
مهارت ها ي حركتي: استواري مفاهيع حرکتي.؛ مفاهیم بدني تلاش شکل قرار گيري: وسایل مورد نیاز: حلقه PLO: OS ‏تعداد بازي‎ مفاهیم علمي یا شناختي: دقت تمرکز انعطاف پذيري

صفحه 15:
طریقه ي اجرا مربي حلقه ها را در اختیار بچه ها قرار مي دهد و هر کدام از ان ها در زمان بيشتري حلقه ها را کنترل کند برنده است

صفحه 16:

صفحه 17:
نام بازي: زود جواب بده مهارت حركتي : ندارد مفاهيم حركتي : رابطه با هم بازي شکل قربار. گيري : افقي وسایل مورد نیاز : dD BO: GUS ‏تعداد بازي‎ مفاهیم علمي وشناختي: پرورش دقت و سرعت انتقال و افزایش معلومات

صفحه 18:
طریقه ي اجرا مربي يك اسم به بجه ها مي كويد و نفر بعد بايد با حرف اخر ان اسم اسم بعدي را بگوید و تا جايكه يك نفر به عنوان برنده باقي بماند اين اسم مي تواند اسم شعر اسم دختر يا يسر اسم كل و غيره باشد.

صفحه 19:

بسم الله الرحمن الرحيم بازي هاي بومي و محلي كودكانه زير نظر :دكتر مهدي سهرابي گرد اورندگان :مهناز طباطبايي – زهرا حاجي نژاد نام بازي :جاي منه زودتر نشستم مهارت هاي حركتي :جابه جايي-استواري مفاهيم حركتي:مفهوم فضايي(شخصي)تالش(سرعت)رابطه بااشياء شكل قرار گيري :به صورت دايره وسايل مورد نياز :تعدادي صندلي تعداد بازي كنان 6:تا 10 مفهوم علمي و شناختي :سرعت –چابكي –سرعت عكس العمل طريقه ي اجرا صندلي ها را كنار هم قرار داده بچه ها دور صندلي ها مي دوند يا تند راه مي روند با صداي قطع شدن اهنگ يا صداي دست ها بچه ها بر روي صندلي مي نشينند هر كس بدون صندلي بماند از دور بازي خارج مي شود .اخرين نفري كه باقي بماند برنده محسوب مي شود. .. . • نام بازي :شكارچي مهارت هاي حركتي:جا به جايي مفاهيم حركتي:تالش(سرعت و هماهنگي رابطه با هم -بازي اگاهي فضايي) شكل قرار گيري :به صورت افقي و به صف يك نفر جلوي ان ها وسايل مورد نياز :ندارد تعداد بازي كن 6:تا 10نفر مفهوم علمي و شناختي :سرعت -چابكي –سرعت انتقال طريقه ي اجرا • بچه ها در يك خط مي ايستند يكي از بچه ها به عنوان شكار چي جلو مي ايد و مي پرسد:كي مي خواد همراه من بياد شكار؟ بچه ها جواب مي دهند من من شكار چي جلو مي رود و بچه ها حركت او را تقليد مي كنند ناگهان بر ميگردد و مي گويد تق تق يا بنگ بنگ تمام بچه ها فرار مي كنند و شكار چي بايد سعي كند ان ها را شكار كند . .. . • نام بازي :سنجاب و گردو مهارت هاي حركتي :جا به جايي دستكاري مفاهيم حركتي :رابطه با همبازي تالش (سرعت) مفاهيم فضايي شخصي شكل قرار گيري :به صورت دايره وسايل مورد نياز :گردو تعداد بازي كن 6:تا 10 طريقه ي اجرا بچه ها به عنوان سنجاب توپ كوچكي كه به عنوان گردو در دست دارند به ارامي در حال راه رفتن يا دويدن در دست يكي از بچه ها مي گذارند نفر مذبور فورا بلند شده و سنجاب را تعقيب ميكند اگر سنجاب به محل او رسيد جاي او مي نشيند و تعقيب كننده سنجاب مي شود .. . • نام بازي :ماشين بازي مهارت ها حركتي:جا به جايي مفاهيم حركتي:رابطه با مربي –مفاهيم فضايي(فضاي عمومي)تالش(سرعت) شكل قرار گيري :دايره وسايل مورد نياز:ندارد تعداد بازي كن 6 :تا 10 مفهوم علمي :سرعت-چابكي-انعطاف پذيري-سرعت عكس العمل طريقه ي اجرا بچه ها با فرمان رو با فرض اينكه ماشين هستند شروع به رفتن مي كنند با صداي ايست مربي ماشين ها بايد بايستند و هر گونه صدايي را متوقف كنند انهاي كه نتوانند كامال توقف كنند از بازي خارج مي شوند اين بازي از بهترين راه هايي هست كه بچه ها ياد بگيرند كه به سرعت يا عاليم شفاهي معلم توجه كرده و به سرعت عكس العمل نشان دهند .. . • نام بازي :حلقه مهارت ها ي حركتي :استواري مفاهيم حركتي :مفاهيم بدني تالش شكل قرار گيري: وسايل مورد نياز :حلقه تعداد بازي كن 3 :يا 4 مفاهيم علمي يا شناختي :دقت تمركز انعطاف پذيري طريقه ي اجرا مربي حلقه ها را در اختيار بچه ها قرار مي دهد و هر كدام از ان ها در زمان بيشتري حلقه ها را كنترل كند برنده است .. . • نام بازي :زود جواب بده مهارت حركتي :ندارد مفاهيم حركتي :رابطه با هم بازي شكل قرار گيري :افقي وسايل مورد نياز : تعداد بازي كنان 6:تا 10 مفاهيم علمي وشناختي :پرورش دقت و سرعت انتقال و افزايش معلومات طريقه ي اجرا مربي يك اسم به بچه ها مي گويد و نفر بعد بايد با حرف اخر ان اسم اسم بعدي را بگويد و تا جايكه يك نفر به عنوان برنده باقي بماند اين اسم مي تواند اسم شعر اسم دختر يا پسر اسم گل و غيره باشد. .. . •

51,000 تومان