بررسی بام سبز

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “بام سبز”

بام سبز

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیم

اسلاید 2: بام سبز

اسلاید 3:

اسلاید 4: درس تنظیم شرایط محیطی( بررسی بام سبز (

اسلاید 5: پیشگفتار بام سبز یکی از رویدادهای مهم و نوین شهرسازی به شمار می اید. که می تواند زندگی انسانها را به شرایط طبیعی نزدیک تر کند. بامهاي سبز می توانند در بالا بردن کیفیت هوا و کاهش دمای متوسط شهرها موثر باشند.بام سبز در راستای معماری پایدار قرار دارد که می توان به این موارد اشاره کرد: کاهش مصرف انرژی- ذخیره انرژی- کاهش مصرف انرژی های فسیلی از دیگر موارد کاربرد : سکونتگاه حیات وحش- زیبا سازی فضای شهری- تامین بخشی از نیاز غذایی و... اما مهم ترین تاثیر ان در جلوگیری یا کاهش تغییر اقلیم می باشد.

اسلاید 6: تاثیرات نامطلوب (بدکردن هوا، بالارفتن دما و جزیره های گرمایی) را میتوان توسط افزایش سبزه ها و گیاهان در سطح شهر درسقف ساختمانها کاهش داد. بعلاوه گیاهان و بوته های استفاده شده بر روي سقفها، میتوانند تا حد زیادی از تبادل حرارت اتاقها با محیط بیرون جلوگیری کنندشهرهاي امروزي عليه ساكنان و نابودی محيط زيست بشر به پيش مي روند. بناهای كم ارتفاع همراه باغچه، جای خود را به بناهای چند طبقه و برج ها ی قارچ گونه ی بدون نمودی از طبيعت داده اند و نواحی مجاور بناها نيز، به كاربری هايی مانند جاده ها و يا پاركينگ ها اختصاص داده می شوند. از سوی ديگر برای كاهش هزينه ها و بدست آوردن سود بيشتر در ساخت بناها، درصد اختصاصی به محیط های سبز به شيوه های مختلف به زيربنای كل بنا افزوده می شود .مقدمه

اسلاید 7: کیفیت هوا در سطح شهرهای بزرگ بالا نیست، این عامل ناشی از افزایش دما در طی تابستان، زیاد شدن جمعیت، ترافیکهای سنگین، افزایش صنعتی شدن، افزایش ساختمانها، کاهش فضای سبز و... است. در نتیجه انرژی بیشتری برای خنک کردن در تابستان و حتی انرژی الکتریکی بیشتری برای روشنایی احتیاج است .بنابراین کاشت سبزيها، بوته ها و حتی درختان کوچک بر روی بامها و یا روی دیوارها میتوانند در زیبا کردن و بهتر نمودن هوای شهرها مفید واقع شوند.این مقاله به بررسی روشهای ساخت بامهای سبز، اجزای تشکیل دهنده یک بام سبز،بام سبز در ایران، مزایا و هزینه های مورد استفاده برای ساخت، نگهداری و پرورش این گیاهان بر روی سقفها و دیوارها میپردازد.

اسلاید 8: بام سبز چیست؟ بام سبز یک سیستم سبک وزن مهندسی ساز است که رشد گیاه را در بام میسر می سازد. و در عین حال از بام محافظت می کند. بام سبز شامل رشد و پرورش گیاهان در بالاي بامها می باشد. یک بام سبز، بامی است که مقدار یا تمامی آن با پوشش گیاهی و خاک، یا با محیط کشت روینده، پوشانده می شود. لفظ بام سبز همچنین می تواند برای بامهایی که مفاهیم معماری سبز را مد نظر قرار می دهند، نظیر پانلهای خورشیدی و یا صفحات فتوولتائیک، بکار رود.

اسلاید 9: پیشینه بام سبز بام سبز پیشینه ای هزاران ساله دارد که در شواهد تاریخی نشان میدهد از زمانی که انسان شهرنشینی را تجربه کرد با کاشت باغ ها و گیاهان خواست خود را به محیط طبیعی نزدیک تر کند.درختچه های استفاده شده در زیگورات که مربوط به 2100 قبل از میلاد و باغ های معلق بابل نشان گر این مسئله میباشد.همچنین انسانها هزاران سال پیش به این نکته پی بردند که گیاهان عایق حوبی می باشند. که در عایق سرمایشی خانه های افریقایی مورد استفاده قرار می گرفت و نیز در خانه های ایرلند و اسکاتلند به عنوان عایق گرمایشی در حدود 1000 سال بعد از میلاد از ان بهره میبردند.همچنین معماران مدرن از جمله لوکوربوزیه و رایت فواید بام باغ ها را ترویج دادند اما گذر بام سبز سنتی به مدرن در آلمان رخ داد.

اسلاید 10: بام سبز در بابل قدیم

اسلاید 11: تفاوت شکلی بام های سنتی با جدیدبام سبز سنتیبام سبز جدید

اسلاید 12: انواع بام سبز(فشرده يا متمركز)(گسترده يا وسيع) در اجرای روش فشرده كميت خاك مورد استفاده در بام بناها از نظر وزني فزوني دارد. بدين منظور از نظر ايستايي بايستي مطلوبيت لازم رادارا باشد.روش گسترده نيازي به نگهداري ومراقبت زيادندارد.و براي بام بناها فشار وزني چنداني به وجود نمي آورد. يك بام سبز گسترده50-80درصد ارزان تر از بام هاي سبز فشرده است.انواع بام های سبز

اسلاید 13: مقايسه سيستم بام سبز فشرده و سيستم بام سبز گسترده

اسلاید 14: بامهای سبز می توانند در انواع متمرکز و فشرده، نیمه متمرکز و گسترده یا وسیع بسته به عمق متوسط کشت و میزان تاسیسات مورد نیاز طبقه بندی شوند. بامهای سنتی سبز که نیازمند عمق متعارفی از خاک برای رشد گیاهان حجیم و چمن معمولی می باشند، به عنوان بام های سبز متمرکز مطرحند. این نوع بامها نیازمند آبیاری، کوددهی و سایر مراقبتها می باشند. در مقابل، بامهای سبز وسیع یا گسترده، به عنوان سیستمهای خودنگهدار در نظر گرفته شده و به حداقل تاسیسات نگهداری، شاید تنها یکبار در سال هرس یا کوددهی برای افزایش رشد گیاهان، نیاز دارند. این نوع از بامهای سبز می توانند در لایه بسیار نازکی از خاک (اغلب از کودهای آلی با فرمول ویژه استفاده می شود)، قرار گیرند. بدین ترتیب بام هاي متمركز، محيط كشت ژرف و عميقي دارند و در دسترس هستند (مي توانند به عنوان يك فضاي باز در نظر گرفته شوند). مثالي از يك بام سبز متمركز، بام مركز Manulife است كه در بالاي يك پاركينگ قرار گرفته است. بام سبز 25 ساله اي كه در جاي مناسبی با درختان بالغ و تنومندش، مستقر شده است.

اسلاید 15: برش عمودی از جزئیات بام سبز اجرا شده در یک ساختمان

اسلاید 16: بطور کلی اجزا عمده تشکیل دهنده یک بام سبز را می توان مطابق شکل زیر نشان داد:اجزای تشکیل دهنده بامهای سبز

اسلاید 17: نوعی دیگر از لایه های تشکیل دهنده بام سبز1-لایه گیاهی: گونه های بوتهاي و کوهی کوتاه و گیاهان وسبزيهاي مقاوم در برابر انواع فشارها30cm 2-خاك: عمق بین 5 تا3-فیلتر شبکهای4-لایه زهکشی (شامل حفرههاي پلاستیکی یا متراکم)5- سد یا مانع ریشه 6-غشاء : محافظ در برابر آب 7-پوشش حرارتی8-لایه کنترل بخار9-محافظ ساختاریدر شکل 1 نیز قسمتهاي مختلف یک بام سبز نشان داده شده است.

اسلاید 18: فواید بام سبز تعديل اثرات جزاير حرارتي شهرهامناطق شهری يكي از مهمترين منابع انتشار گازهای گلخانه ايی و ايجاد جزاير حراراتی مي باشند كه از علل اصلي آن سهم رو به تزايد بام ها، راه ها و فضاهای پاركينگ با سطوح سخت مانند بتن و فقدان درختان و ساير گياهان و عدم توجه به ساختار محيط زيست مي باشد كه سبب می شود گرماي خورشيد در طول روز ذخيره شده و در شب با آزاد سازی و انتشار حجم زيادی از اين گرما در مناطق شهری از سطوح سنگ، آسفالت و بتن به طور مداوم در حال تكرار باشد.

اسلاید 19: (United States Environmental Protection Agencyشكل 1: برش عرضي جزيره ( 2006گرمايي شهر از آنجائيكه گياهان زنده فراهم كننده سايه هستند از بلعيدن گرماي زياد توسط سطوح سخت ممانعت بعمل آورده و با حفظ نم نسبي به سرد شدن هوا ياري مي رسانند. كاهش 12 درجه سانتي گراد از به ميزان گرماي بيروني هوا به واسطه آرايش صحيح سايه درصدي مصرف انرژي براي تهويه هوا را, دنبال دارد.به

اسلاید 20: نواحي مادر شهري با ساختمان ها و خيابان ها، 100 تا 75 درصد با سطوح نفوذناپذير پوشيده شده است. تنها 5 درصد از آب باران در سفره هاي آب سطحي و عميق نفوذ مي كنند و 15 درصد به واسطه پوشش گياهي در جريان هوا تبخير مي شود. به تناوب 75 درصد از آب باران به شكل رواناب هاي سطحي ظاهر مي شوند و باربيشتري متوجه سيستم زهكشي و تخليه فاضلاب مي شود

اسلاید 21: (Dürr et al, شكل 3: حداكثر نوسانات درجه حرارت دمايي براي بام هاي متداول و بام هاي سبز ( 1995

اسلاید 22: هزینه های اجرای بام سبز هزینه های اولیه براي یک بام سبز بطور قابل ملاحظه ای به نوع سیستم نصب شده، اندازه بام، ضخامت خاك بکاربرده شده، نوع گیاهان و یا بوته هايی بکار رفته و سیستمهاي آبیاری بکار رفته وابسته است. و همچنین بستگی به نوع روش بکار رفته در ساختن بامها (روشهاي فشرده، گسترده و نیمه گسترده) دارد. مثلا برای بامهای سبز گسترده سرمایه بیشتري نیاز است ولی مزایاي بیشتری دارند. برای ساختن بامهاي سبز هزینه ها در کل با توجه به موارد زیر: طراحی و نوع بام سبز، شرایط بارگذاري در محل ساخت ، حقالزحمه گروه سازنده، جزئیات بام شامل لبه گذاري وشیب، ناودان، نورگیر و ... ، مساحت سطح بام، فصل مورد نظر ساخت و نوع کاشت، ارتفاع ساختمان، نیازمنديهای نگهداري، آبیاری و محل ورود به بام و ... متغییر است.

اسلاید 23: وضعیت بام سبز در ایران بام هاي سبز در كشورهاي اروپائي تبديل به جز معمول و تا حدي ضروري ساختمان ها شده و در كشورهاي آسياي شرقيو آمريكاي شمالي هم به عنوان عنصري جديد و درحال رشد پديدار شده اند، در بسياري از كشورهاي جهان سوم مانند كشور ماهمچنان عنصري ناشناخته و غريب محسوب مي شود. در كشور ما اگرچه در گذشته شاهد انجام برخي پروژها در اين زمينه1385 ). (در تهران مجموعه شهرك اميد كه در تمام : هستيم اما اين امر به طور مستمر توسعه نيافته است (انصاري، كشتكار، 55نماي آن گلجايهاي نواري شكلي كه در آن درختچهها و گياهان متنوعي كاشته و نگهداري مي شود، ساخته شده است. همچنينساختمان آ- اس- پ، برج مسكوني نياوران نمونه هايي از اين دستهاند. اگرچه مشكل اصلي در نمونه هاي ذكر شده شهر تهران

اسلاید 24: نتیجه گیری بدلیل ذخیره انرژی و عایق کاري ساختمانها در روزهاي گرم و سرد و همچنین زیبایی در مناطق مسکونی وغیر مسکونی از بامهاي سبز، که از قسمتهاي مختلفی تشکیل شدهاند، استفاده میگردد. براي ساختن بامهاي سبز ازسه روش، فشرده، گسترده و نیمه گسترده استفاده شده است. روش فشرده داراي وزن زیادي میباشد و نیاز به نگهداري بالایی دارد اما روش گسترده داراي وزن کمتري است و نگهداری کمتری نیاز دارد. جایگاهی براي زندگی پرندگان و حیوانات دیگر میشود. پیشنهاد میشود که براي شهرهاي مانند تهران که ازلحاظ وسعت بزرگ هستند و آلودگی هوا در آنها زیاد است، در قسمتهاي مختلف شهر از جمله روي بامها و دیوارهای دانشگاها و ساختمانهایی که در مراکز شهر قراردارند، از بامهای سبز استفاده شود.

اسلاید 25: 3 مقاله تایید شده توسط استادسایت ویکیپدیا کتاب معماری سبزسایتهای مرتبط به بام سبزسایت GREEN ROOFمنابع و ماخذ

اسلاید 26: www.Win2Farsi.com از این که وقت خود را در اختیار من قرار دادید ممنون

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید