معماری و عمرانعلوم مهندسی

بررسی انواع سقف‌ها

صفحه 1:

صفحه 2:

صفحه 3:

صفحه 4:

صفحه 5:
تحت v ‏اين نوع سقف كه از قديمى ترين سقف ها مى باشد علی رغم مورد تایید قرار نگرفتن در بسیاری از‎ . ‏مجامع علمی هنوز در برخی از مناطق مورد استفادهقرار می گیرد‎ در این سقف جهت تحمل بارهای ثقلی از آجر فشاری و تیرآهن فولادی و ملات گچ و خاک به نسبت 0 به 0 و جهت تحمل بارهای جانبی از مهار های ضربدری استفاده می گردد و با دوغاب گچ روی آن پوشانیده می شود. حداکثر فاصله تبرهای حمال 0 متر می باشد و تيرها در محل تكيه كاه به نحو مطلوبى ثابت مى شوند. سقف طاق ضربى معمولاً داراى ضخامت نيم آجر يعنى در حدود 00-00 سانتى متر مى باشد . عمل طاق زدن بايد از طرفين تير آهن شروع و به وسط آن ختم شود و در انتها بايد نيمرخ ها به نحو مطلوبى به ديوار مهار شوند. حداكثر خيز اين سقف :© سائتيمتر مى باشد.

صفحه 6:
Jick Are With Kormit Joist >

صفحه 7:
سس 2 0- عدم کفایت تیرآهن های موجود و داشتن لرزش زیاد در سقف ©- عدم اتصال تیرآهن های سقف به یکدیگر صلبیت نامناسب سقف سنگین بودن سقف 0- اتصال نامناسب سقف با دیوار در ساختمان های بنایی 0.- عدم توانایی سقف در مقابله با بارهای جانبی با وجود مهارهای ضربدری در سقف

صفحه 8:
1 Ly الا نا يا a

صفحه 9:
Suns oe y : ‏سقف تیرچه بلوک تشکیل يافته است از‎ 0- تیرچه هایی که معمولا به فاصله محور تا محور 000 سانتیمتر به موازات یکدیگر روی تير های باربر قرار می گيرند. ©- بلوك هابى توخالى كه مابين تيرجه ها قرار مى كيرند . ©- بتن كه فضاى روى تيرجه و بلوك را بر مى كند و ضخامت آن روى بلوك ها معمولاً © تا 00 سانتیمتر می باشد . اين نوع سقف در واقع دال یک طرفه ای می باشد که در آن برای کاستن بار مرده از بلوک های سفالی یا بتنی توخالی برای پر کردن حجم استفاده می شود.

صفحه 10:

صفحه 11:
soo v ‏حمل و انبار کردن مصالح تشکیل دهنده سقف‎ 0 نصب تیرچه ها - نصب تکیه گاه های موقت ( بسته به طول دهانه » نقاط وسط و ثلث زیر تیرچه ها با استفاده از چهارتراش و جک بسته می شود ) . © نصب يلوك ها ©- آرماتوربندى ( ميلكرد هاى حرارتى كه غالبا با قطر 0 میلیمتر و با فاصله 06 سانتیمتر در 6 امتداد می باشند ), 6 قالب بندی - بازدید سقف و آماده سازی آن برای بتن ریزی ©- انتقال بكن

صفحه 12:
soo 03 ‎ID‏ بتن ريزى و متراكم كردن آن 0 پرداخت سطح بتن 0 عمل آوردن ©0- بازكردن قالب ها و جمع آورى تكيه كاه هاى موقت

صفحه 13:

صفحه 14:
بح جر أل »ري م7

صفحه 15:

صفحه 16:
asso 2 در سيستم اين نوع سقف كه مشابه با سقف تیرچه بلوک می باشد از تیرچه های با جان باز استفاده می شود . فضای بین اين تیرچه ها با بلوک پر شده و سپس روی قالب و تیرچه با حدود 0 تا 40 سانتیمتر بتن پوشانده می شود . در تبرچه کرمیت که تفاوت بارز اين نوع سقف با سقف تیرچه بلوک می باشد برای بال تحتانی از تسمه فولادی و برای بال فوقانی از نبشی یا میلگرد و یا تسمه استفاده می شود. جان اين تیرچه ها از میلگرد خم شده می باشد که به بال فوقانی و تحتانی جوش می شود.

صفحه 17:

صفحه 18:
یه ¥ عدم نياز به شمع بندى-1 در اين سيستم از تيرجه هاى خود ايستاى فلزى استفاده مى شود لذا امكان اجراى سريع و همزمان جند . طبقه وجود دارد يكيارجكوسقفو لسكلت- 2 با توجه به اينكه تمامى تيرجه ها به اسكلت جوش مى شوند يس از بتن ريزى سقف مى تواند به خوبى . مانند یک ديافراكم صلب عمل كند 3-c ae به علت خود ايستا بودن تيرجه ها تنش ايجاد شده در بتن بسيار بايين است لذا استفاده از بتن كم مقاومت لطمه ای به استحکام سقف نمی زند .امکان حذف کش ها و مقاومت نهایی بالا از دیگر مزایای سقف های کرمیت هستند

صفحه 19:
oie

صفحه 20:

صفحه 21:

صفحه 22:

صفحه 23:
ee) اين نوع سقف همانند سقف تيرجه بلوک و کرمیت می باشد با این تفاوت که به جای استفاده از .بلوک سفالی یا بتونی از بلوک هایی با جنس مواد يونوليتى به نام پلی استایرن استفاده می گردد بلوک های پلی استایرن به دلیل قیمت و وزن کم مدتی است که برای ساختمان سازی مورد. استقبال انبوه سازان در چندین شهر قرار گرفته است . این بلوک ها در © نوع قابل اشتعال و غير قابل اشتعال در بازار عرضه می شود . با توجه به اينکه وزن هر قطعه بلوک سیمانی که در ساختمان سازی بکار می رود 08 کیلوگرم است » در حالی که وزن بلوک های یوتولیتی ناچیز بوده » تا اندازه بسیار زیادی موجب پایین آمدن وزن ساختمان می شود

صفحه 24:

صفحه 25:

صفحه 26:
v ‏عدم مقاومت در برابر حرارت‎ -€] با وجود پوشش نسوزی که زیر و روى اين يلوك را محصور کرده است در صورت آتش سوزی در . ساختمان » اين بلوک ها تنها تا 000 دقیقه تاب مقاومت در برابر حرارت را دارند تردید در عایقبودن-2 به گفته یک مقام مسئول در موسسه استاندارد علی رغم باور بوجود آمده در مورد عایق صوتی بودن اين نوع بلوك كه یکی از دلایل کاربرد آنها نیز می باشد ۰ این نوع بلوک ها نمی توانند تاثیری در کاهش صدا داشته باشند و به راحتی صدا را عبور می دهند چون برای کاهش صوت به چگالی نیز نیاز است و بلوک های پلی استایرن نسبت به بلوک های سیمانی فاقد این مشخصه می . باشند

صفحه 27:

صفحه 28:
۷ دال یک صفحه ضخیم از جنس بتن مسلح می باشد که وظیفه اصلی آن ایجاد یک سطح تخت قابل استفاده است . اين صفحه ضخيم معمولاً دارای ضخامت ثابت بوده و می تواند بر روی اجزای بتن مسلح و زمین تکیه داشته باشد .

صفحه 29:
ct [ 2 در دال یک طرفه نسبت طول به عرض بزرگتر از 0 می باشد . به دلیل اینکه دال فقط بر 0 قسمت تکیه دارد » بار به صورت یک طرفه توزیع می شود که از اين نوع دال, ها می توان تیرچه بلوک را برشمرد . دال های یک طرفه در حقبقت از مجموعه ی تیرهای بتن آرمه تشکیل شده است که رفتار خمشی و برشی تیرها برای کل دال صدق می کند .

صفحه 30:
| تفده رح 2 پدیده افت باعث جمع شدگی و به دلیل یکپارچگی دال با تیرهای تکیه گاهی باعث ایجاد ترک های کششی در بتن می شود . می توان با توزیع میلگرد های کافی در راستای عمود بر میلگرد های طولی عرض اين ترک ها را به حداقل رساند تا عوارض ناشی از ایجاد ترک های کششی زیان آور نشود . با شروع جمع شدگی در بتن ۰ باوجود اين میلگرد ها که به میلگرد های افت و حرارت موسوم هستند و با تحت کشش قرار گرفتن آنها به جای بوجود آمدن ترک با عرض بزرگ + ترک های مویی بسیار کوچک در سطح بتن نمایان می شوند .

صفحه 31:
سقف دال دو طرفه ۲۷ درصورتی که نسبت طول به عرض از 0 کوچکتر باشد » دال دوطرفه است طبقه بندی دال های دو طرفه دال های دو طرفه بدون تید ‎De‏ دال تخت قارچی دال های دو طرفه تیردار

صفحه 32:
دال دوطرفه تبردار تخته

صفحه 33:

صفحه 34:

صفحه 35:
سقف کامپوزیت عرشه فولادی یکی از روش های نوین اجرای سازه می باشد که امروزه طرفداران بسیار زیادی در دنیا دارد. معرفی سقف عرشه فولادی: سقف عرشه فولادی با ورق های گالوانیزه ذوزنقه ای شکل آجدار بدون استفاده از ميلكرد و حذف قالب بندى اجرا مى شود.وزن اين سقف نسبت به سقف های مشابة حدود()© تا (0)© درصدكمتر مى باشد و سرعت اجراى اين سقف حدود©1) برابر بيشتر از سقف هاى معمولى مانند دال بتنى و تيرجه بلوك مى باشد.

صفحه 36:

صفحه 37:
ویژگی های سقف عرشه فولادی: بتن ریزی در این سقف از سطح بسیار صاف ویکپارچه برخوردلرست که پس از آن نیاز به کف سازی و پوکه ریزی نمی باشد وبا سرعت بالا آماده عملیات نازک کاری می باشد. در اين سیستم‌قالب بندی که یکی از مشکلات اجرایی ساختمان می باشد»حذف گردیده و اجرای سقف را با سرعت بالا عملی می کند و اين امکان وجود دارد که بعد از تکمیل شبکه های تاسیساتی به صورت یکجا نسبت به بتن ریزی تمام سقف وطبقات اقدام نمود. سنصب ورقه ها بدون جوشکاری و فقط بامیخ های فولادی انجام می شود. -در این سیستم لمکان اجرای سقف و بتن ریزی در کلیه طبقات ساختمان های چند طبقه در یک زمان قابل انجام می باشد.

صفحه 38:
دیدن | شمارا به دی ۳ سقف کامپوزی فیلم آموزشی عوت می کنیم .. 4

صفحه 39:

صفحه 40:
Si [ 2 ]~ كاهش مصرف فولاد بين 00 تا 00 درصد به علت عملكرد مركب 2 کاهش در ارتفاع نیمرخ فولادی نسبت به حالت تير معمولى افزایش سختی سیستم سقف <»- افزایش طول قابل استفاده برای یک نیمرخ مشخص 0 افزایش باربری نهایی نسبت به حالتی که ظرفیت دال و تیر جداگانه منظور شود 0. سبک شدن وزن سازه نسبت به سقف های با دهانه مشابه

صفحه 41:
تیه 2 0- تغییر شکل های دراز مدت به علت پدیده خزش در بتن فشاری ©- عملکرد غیر مرکب در نواحی لنگر منفی تیرهای یکسره 0 عدم امکان عبور لوله های تاسسیات و برق از روى كف در صورتی که کف سازی حذف شود الزام استفاده از سقف های کاذب در زير تیر های فلزی 2 مشکلات دسترسی برای تعمیرلت احتمالی لوله های تاسیساتی و نیاز به برداشتن سقف های کلاب برای دسترسی ©- طراحی خاص » اجرای اتصالات ویژه ۰ کنترل دقیق جوشکاری

صفحه 42:

صفحه 43:

صفحه 44:
el Ue با توجه به اینکه در این قسمت دو پارامتر مقاومت و وزن سقف داراى اهميت مى باشد ؛ بارامترى به نام ضریب باربری سقف معرفی را می کنیم که عبارت است از نسبت وزن قابل تحمل سقف ( مقاومت ) به وزن اعمال شده توسط سقف به سازه : وزن قابل تحمل براى سقف - ضریب باربری سقف وزن اعمال شده توسط سقف به سازه بديهى است كه سقف بهينه داراى ضريب بيشتر مى باشد .

صفحه 45:
a y برای بدست آوردن ضریب سقف » ما از یک پلان اجرایی سازه 09 طبقه اسکلت فولادی بدین صورت استفاده می کنیم که : چشمه با اندازه های مختلف از طبقه نهم اين سازه را برای کاربری های مختلف و به تبع آن حداقل وزن های قابل تحمل مربوطه مدل ۰ محاسبه و بررسی خواهیم نمود .

صفحه 46:

صفحه 47:
بر اساس مبحث ششم مقررات ملی ساختمان (بارهای وارد بر ساختمان ) مقدار بار وارد بر سازه که بر مبنای اين بارها طراحی صورت می گسرد و مقاومت سقف بر مبنای ‎Cubic M‏ /16 سنجیده می شود به صورت زیر است : ا 0 [الاتتنهخ ‎٠‏ تكسم ‎SE 7‏ وس

صفحه 48:

صفحه 49:

صفحه 50:

صفحه 51:
با توجه به اينكه بس از بهره برداری از سازه ۰ تحت بارگذاری ثقلی ( مرده و زنده ) و بارگذاری جانبی ( باد و زلزله ) امکان بررسی سقف سازه با توجه به امکانات آزمایشگاهی ( بررسی عملکرد و رفتار سقف مورد نظر ) در برابر بارهای ثقلی و جانبی وجود ندارد بران شدیم تا با استفاده از دانش نرم افزاری در شرایط مساری و برابر » سقف هاى تيرجه بلوك ‎٠‏ كرميت ‎٠‏ بلى استايرن ‏ دال و كاميوزيت با استفاده از نرم افزار تحليل و طراحى اعضاى سازه ) ‎ETABS‏ ) و تحت اثر بارهای مرده که همان وزن سقف مى باشند و تحت اثر سربارها كه همان مقاومت هستند كه البته هر © مورد در قسمت قبل محاسبه و آورده شده اند تحليل انجام كرفته شده است . شرايط برابرى كه با استفاده از آنها تحليل انجام كرفته شده است در صفحه بعد آورده شده است با توجه به اينكه نتايجى كه از نرم افزاربدست مى آيد داراى كستردكى است ‎٠‏ نتايج تغيير مكان طبقه

صفحه 52:
و دیافراگم ( ۵۱۵۳۲۱6۸۵6۲۸ :6 5۲0۴۷ 0۴ 08۱۳۲ ) و تغییر مکان عمودی تحت اثر بارگذاری ثقلی مورد نظر می باشد . اعداد بدست آمده در هر کدام از قسمت ها هر چه کمتر باشد ۰ نشان دهنده درجه صلبیت بیشتر دیافراگم می باشد .

صفحه 53:

صفحه 54:

صفحه 55:

صفحه 56:

صفحه 57:
ما کزیمم تغییر مکان عمودی تحت اثر بار ثقلی طبقه دیافراگم | نوع بار | تغییر مکان نسبی به متر ‎oa‏ ثقلی ‎eee‏ ام | ۳ ل ۰/۱۰

صفحه 58:
‎eee‏ ی ی ی ما و اکزیمم تغییر مکان نسبی طبقه و دیافرا گم تحت اثر بار جانبی زلزله در راستای >( ‏طبقه دیافراگم | نوع بار | تغییر مکان نسبی | تغییر مکان نسبی ب در جهت )2 در جهت ۷۲ خريسيه ‎od‏ زلزله ۹+ 21000 ‏پام زلزله ۷( "۰+ موه زلزله 7۳۳0۹ ۹ زلزله ۱3 ۵ ۱۰" ‏زلزله ۸ | + 5 ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 59:
ما کزیمم تغییر مکان نسبی طبقه و دیافرا گم تحت اثر بار جانبی زلزله در راستای ۲۷ طبقه دیافراگم | نوع بار | تغییر مکان نسبی | تغییر مکان نسبی در جهت ‏ در جهت ۷ خرپشته ‎oa‏ زلوله الله ۸ ۱ ‎eb‏ زلزله لم ءءء ل زلزله ۱۷ ۹ زلزله ۵ ۷ زلزله ۰۰۰۰۲۸ ۱+۱

صفحه 60:
سقف تير چه بلوک

صفحه 61:
ما کزیمم تغییر مکان عمودی تحت اثر بار ثقلی طبقه دیافراگم | نوع بار | تغییر مکان نسبی به متر ‎od‏ نقلی ۳۵« |« + [esto ‏ع ل‎ 00 eee

صفحه 62:
ما کزیمم تغییر مکان نسبی طبقه و دیافرا گم تحت اثر بار جانبی زلزله در راستای 6( طبقه دیافراگم | نوع بار | تغییر مکان نسبی | تغییر مکان نسبی در جهت ‏ در جهت ۷ خرپشته 00 زلزله ۵ ۱+ 500000 يام زلزله الل ۱۱ زلزله ۰۳+ ۹ ‎a [aoe‏ زلزله 3 4 زلزله ۳ ۷

صفحه 63:
ما کزیمم تغییر مکان نسبی طبقه و دیافرا گم تحت اثر بار جانبی زلزله در راستای ۲۷ طبقه دیافراگم | نوع بار | تغییر مکان نسبی | تغییر مکان نسبی در جهت )2 در جهت ۷ خريشته ‎oa‏ زلزله ال 5 ۸ | بام زلزله فلؤي له ‎ar‏ ‏زلزله 1 ۹ ۰ زلزله 0 ۹ ‎fe‏ زلزله ل ۳

صفحه 64:
۳۹ کرمیت

صفحه 65:
ما کزیمم تغییر مکان عمودی تحت اثر بار ثقلی طبقه دیافراگم oa نوع بار ثقلى به متر ۳۳ ۳۳ 7 اللو eee

صفحه 66:
ماکزیمم تغییر مکان نسبی طبقه و دیافرا گم تحت اثر بار جانبی زلزله در راستای >( طبقه دیافراگم | نوع بار | تغییر مکان نسبی | تغییر مکان نسبی در جهت )ا در جهت ۷ خريشته ‎od‏ زلزله ‎ee WAY‏ 1+ 500000007 يام زلزله ۱ ا زلزله ۰ ۱+ ۹ زلزله ۳۳۵ ‎٠.‏ 4 زلرله 9 مه

صفحه 67:
ما کزیمم تغییر مکان نسبی طبقه و دیافراگم تحت اثر بار جانبی زلزله در راستای ۷ طبقه دیافراگم | نوع بار | تغییر مکان نسبی | تغییر مکان نسبی در جهت ‏ در جهت ۷ خريشته ‎od‏ زلزله ۰۰۵ ۰۱+ ‎ees wes‏ يام زلزله ۷۵ ۱+ ۷ ۱ زلزله مله ۵ + زلزله 3۳۳ ۹ زلرله ۳۹ ۱۰۰+ ۰۰۵۸

صفحه 68:
سقف دال

صفحه 69:
مارم 1 یمم تغییر مکان عمودی تحت اثر بار ثقلی طبقه | دياف 0 یافراگم | نوع بار | تخ ف بار | تغيبر مكان ان نسبى = . به متر ثقلى له 6004[ + ۲ + [eke «| «۳

صفحه 70:
ما کزیمم تغییر مکان نسبی طبقه و دیافراگم تحت اثر بار جانبی زلزله در راستای 26 طبقه دیافراگم | نوع بار | تغییر مکان نسبی | تغییر مکان نسبی در جهت ‏ در جهت ۷ خريشته ‎od‏ زلزله ‎AY‏ »,+ ماه يام زلزله 0ه ۷ ۱ زلزله ۱۰۰۳2۸ ‎eee‏ ‏زلزله "+ 30 زلزله ۱ ‎oe‏ ماه

صفحه 71:
ما کزیمم تغییر مکان نسبی طبقه و دیافرا گم تحت اثر بار جانبی زلزله در راستای ۲۷ طبقه دیافراگم | نوع بار | تغییر مکان نسبی | تغییر مکان نسبی در جهت ‏ در جهت ۷ غريشته 6 زلزله 994 ۵ بام زلزله 7 ۷ زلزله ‎Ween‏ ۷ زلزله موم ۰ ۳۹ زلزله ۱ |« ۹ ۱۱+

صفحه 72:
۳۹ پلی استایرن

صفحه 73:
ما کزیمم تغییر مکان عمودی تحت اثر بار ثقلی طبقه دیافراگم | نوع بار | تغییر مکان نسبی به متر 00 ثقلی ۰۱۰۰۳۱ ۰۰۳۱ ۳۷ ول ele

صفحه 74:
‎eee‏ ی ی ی ما و اکزیمم تغییر مکان نسبی طبقه و دیافرا گم تحت اثر بار جانبی زلزله در راستای >( ‏طبقه دیافراگم | نوع بار | تغییر مکان نسبی | تغییر مکان نسبی — در جهت > در جهت ۷ خريشته ‎od‏ زلزله ‎al eeee Qe + | ee OVAY‏ ‏بام زلزله 00 5000000 ‎a;‏ و ۹ و زلزله ۰ ا 0 ع عءونولة ‏زلرله ليله مه ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 75:
ما کزیمم تغییر مکان نسبی طبقه و دیافرا گم تحت اثر بار جانبی زلزله در راستای ۲۷ طبقه دیافراگم | نوع بار | تغییر مکان نسبی | تغییر مکان نسبی در جهت ‏ در جهت ۷ خريشته 00 زلزله ‎eee IVE‏ | + ۸ ۰*۰ | يام زلزله الام ءءء ل 00 زلزله ۷+ ۲ ۱۱+ زلزله ۱ ۸ »| +« زلزله ۸ ۰/۱ ۱۰۸+

صفحه 76:

صفحه 77:

صفحه 78:

صفحه 79:
SE En en Seen 0۳7۳ ۳ 2 ‏.كم‎ 7 es 7

صفحه 80:
‎a‏ مه ای ‎a‏ ا ات ‎a‏ اا ‎ped‏ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 81:
‎a‏ ل وت ‎a‏ اه او( اسب ‎a‏ سا ات ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 82:

صفحه 83:

صفحه 84:
‎a‏ الاح ات ‎a‏ 9 ‎a‏ ون ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 85:
اين قسمت بعداً تكميل خواهد شد...

موضوع: بررسی انواع سقفها استاد راهنما: مهندسصارمی دانشجویان: محمدحسین قنایی میالد بهرامی سیروسخلیلی -1معرفی انواع سقف . 1-1طاق ضربی . 2-1تیرچه بلوک . 3-1کرمیت . 4-1پلی استایرن . 5-1دال . 6-1کامپوزیت سقف طاق ضربی . 1-1-1سقف طاق ضربی این نوع سقف که از قدیمی ترین سقف ها می باشد علی رغم مورد تایید قرار نگرفتن در بسیاری از مجامع علمی هنوز در برخی از مناطق مورد استفاده قرار می گیرد . در این سقف جهت تحمل بارهای ثقلی از آجر فشاری و تیرآهن فوالدی و مالت گچ و خاک به نسبت 1به 1و جهت تحمل بارهای جانبی از مهار های ضربدری استفاده می گردد و با دوغاب گچ روی آن پوشانیده می شود. حداکثر فاصله تیرهای حمال 1متر می باشد و تیرها در محل تکیه گاه به نحو مطلوبی ثابت می شوند. سقف طاق ضربی معموٌال دارای ضخامت نیم آجر یعنی در حدود 10-11سانتی متر می باشد . عمل طاق زدن باید از طرفین تیر آهن شروع و به وسط آن ختم شود و در انتها باید نیمرخ ها به نحو مطلوبی به دیوار مهار شوند. حداکثر خیز این سقف 4سانتیمتر می باشد. پوشش روی سقف با دوغاب گچ آجر فشاری با مالت گچ وخاک ضعف های عمده سقف های طاق ضربی -1عدم کفایت تیرآهن های موجود و داشتن لرزش زیاد در سقف -2عدم اتصال تیرآهن های سقف به یکدیگر -3صلبیت نامناسب سقف -4سنگین بودن سقف -5اتصال نامناسب سقف با دیوار در ساختمان های بنایی - 6عدم توانایی سقف در مقابله با بارهای جانبی با وجود مهارهای ضربدری در سقف سقف تیرچه و بلوک . 2-1-1سقف تیرچه و بلوک سقف تیرچه بلوک تشکیل یافته است از : -1تیرچه هایی که معموال به فاصله محور تا محور 50سانتیمتر به موازات یکدیگر روی تیر های باربر قرار می گیرند. -2بلوک هابی توخالی گه مابین تیرچه ها قرار می گیرند . -3بتن که فضای روی تیرچه و بلوک را پر می کند و ضخامت آن روی بلوک ها معموٌال 5تا 10 سانتیمتر می باشد . این نوع سقف در واقع دال یک طرفه ای می باشد که در آن برای کاستن بار مرده از بلوک های سفالی یا بتنی توخالی برای پر کردن حجم استفاده می شود. مراحل اجرای سقف تیرچه بلوک -1حمل و انبار کردن مصالح تشکیل دهنده سقف -2نصب تیرچه ها - 3نصب تکیه گاه های موقت ( بسته به طول دهانه ،نقاط وسط و ثلث زیر تیرچه ها با استفاده از چهارتراش و جک بسته می شود ) . -4نصب بلوک ها -5آرماتوربندی ( میلگرد های حرارتی که غالبٌا با قطر 6میلیمتر و با فاصله 25سانتیمتر در 2 امتداد می باشند ). -6قالب بندی -7بازدید سقف و آماده سازی آن برای بتن ریزی -8ساختن بتن -9انتقال بتن مراحل اجرای سقف تیرچه بلوک -10بتن ریزی و متراکم کردن آن -11پرداخت سطح بتن -12عمل آوردن -13بازکردن قالب ها و جمع آوری تکیه گاه های موقت سقف کرمیت . 3-1-1سقف کرمیت در سیستم این نوع سقف که مشابه با سقف تیرچه بلوک می باشد از تیرچه های با جان باز استفاده می شود . فضای بین این تیرچه ها با بلوک پر شده و سپس روی قالب و تیرچه با حدود 5تا 10سانتیمتر بتن پوشانده می شود . در تیرچه کرمیت که تفاوت بارز این نوع سقف با سقف تیرچه بلوک می باشد برای بال تحتانی از تسمه فوالدی و برای بال فوقانی از نبشی یا 2میلگرد و یا تسمه استفاده می شود. جان این تیرچه ها از میلگرد خم شده می باشد که به بال فوقانی و تحتانی جوش می شود. مزایای سقف کرمیت عدم نیاز به شمع بندی 1- در این سیستم از تیرچه های خود ایستای فلزی استفاده می شود لذا امکان اجرای سریع و همزمان چند طبقه .وجود دارد یکپارچگی سقف و اسکلت 2- با توجه به اینکه تمامی تیرچه ها به اسکلت جوش می شوند پس از بتن ریزی سقف می تواند به خوبی مانند .یک دیافراگم صلب عمل کند پایین بودن تنش در بتن 3- به علت خود ایستا بودن تیرچه ها تنش ایجاد شده در بتن بسیار پایین است لذا استفاده از بتن کم مقاومت لطمه ای به استحکام سقف نمی زند .امکان حذف کش ها و مقاومت نهایی باال از دیگر مزایای سقف های کرمیت هستند سقف پلی استایرن سقف پلی استایرن 4-1-1. این نوع سقف همانند سقف تیرچه بلوک و کرمیت می باشد با این تفاوت که به جای استفاده از .بلوک سفالی یا بتونی از بلوک هایی با جنس مواد یونولیتی به نام پلی استایرن استفاده می گردد بلوک های پلی استایرن به دلیل قیمت و وزن کم مدتی است که برای ساختمان سازی مورد استقبال انبوه سازان در چندین شهر قرار گرفته است . این بلوک ها در 2نوع قابل اشتعال و غیر قابل اشتعال در بازار عرضه می شود . با توجه به اینکه وزن هر قطعه بلوک سیمانی که در ساختمان سازی بکار می رود 15کیلوگرم است ،در حالی که وزن بلوک های یونولیتی ناچیز بوده ،تا اندازه بسیار زیادی موجب پایین آمدن وزن ساختمان می شود معایب سقف پلی استایرن -1عدم مقاومت در برابر حرارت با وجود پوشش نسوزی که زیر و روی این بلوک را محصور کرده است در صورت آتش سوزی در .ساختمان ،این بلوک ها تنها تا 20دقیقه تاب مقاومت در برابر حرارت را دارند تردید در عایق بودن 2- به گفته یک مقام مسئول در موسسه استاندارد علی رغم باور بوجود آمده در مورد عایق صوتی بودن این نوع بلوک که یکی از دالیل کاربرد آنها نیز می باشد ،این نوع بلوک ها نمی توانند تاثیری در کاهش صدا داشته باشند و به راحتی صدا را عبور می دهند چون برای کاهش صوت به چگالی نیز نیاز است و بلوک های پلی استایرن نسبت به بلوک های سیمانی فاقد این مشخصه می .باشند سقف دال سقف دال 5-1-1. دال یک صفحه ضخیم از جنس بتن مسلح می باشد که وظیفه اصلی آن ایجاد یک سطح تخت قابل استفاده است . این صفحه ضخیم معموٌال دارای ضخامت ثابت بوده و می تواند بر روی اجزای بتن مسلح و زمین تکیه داشته باشد . طبقه بندی دال از نظرابعاد و شرایط تکیه گاهی دال یک طرفه دال دو طرفه سقف دال یک طرفه در دال یک طرفه نسبت طول به عرض بزرگتر از 2می باشد . به دلیل اینکه دال فقط بر 2قسمت تکیه دارد ،بار به صورت یک طرفه توزیع می شود که از این نوع دال ها می توان تیرچه بلوک را برشمرد . دال های یک طرفه در حقیقت از مجموعه ی تیرهای بتن آرمه تشکیل شده است که رفتار خمشی و برشی تیرها برای کل دال صدق می کند . میلگرد های افت و حرارت پدیده افت باعث جمع شدگی و به دلیل یکپارچگی دال با تیرهای تکیه گاهی باعث ایجاد ترک های کششی در بتن می شود . می توان با توزیع میلگرد های کافی در راستای عمود بر میلگرد های طولی عرض این ترک ها را به حداقل رساند تا عوارض ناشی از ایجاد ترک های کششی زیان آور نشود . با شروع جمع شدگی در بتن ،باوجود این میلگرد ها که به میلگرد های افت و حرارت موسوم هستند و با تحت کشش قرار گرفتن آنها به جای بوجود آمدن ترک با عرض بزرگ ، ترک های مویی بسیار کوچک در سطح بتن نمایان می شوند . سقف دال دو طرفه درصورتی که نسبت طول به عرض از 2کوچکتر باشد ،دال دوطرفه است طبقه بندی دال های دو طرفه دال های دو طرفه بدون تیر دال های دو طرفه تیردار دال تخت قارچی دال تخت مجوف دال دوطرفه تیردار تخته مجوف دالهای تخته قارچی سقف کامپوزیت عرشه فوالدی یکی از روش های نوین اجرای سازه می باشد که امروزه طرفداران بسیار زیادی در دنیا دارد. معرفی سقف عرشه فوالدی: سقف عرشه فوالدی با ورق های گالوانیزه ذوزنقه ای شکل آجدار بدون استفاده از میلگرد و حذف قالب بندی اجرا می شود.وزن این سقف نسبت به سقف های مشابه حدود 30تا 60درصدکمتر می باشد و سرعت اجرای این سقف حدود12 برابر بیشتر از سقف های معمولی مانند دال بتنی و تیرچه بلوک می باشد. ویژگی های سقف عرشه فوالدی: بتن ریزی در این سقف از سطح بسیار صاف ویکپارچه برخوردارست که پس از آن نیاز به کف سازی وپوکه ریزی نمی باشد وبا سرعت باال آماده عملیات نازک کاری می باشد. در این سیستم،قالب بندی که یکی از مشکالت اجرایی ساختمان می باشد،حذف گردیده و اجرای سقف را باسرعت باال عملی می کند و این امکان وجود دارد که بعد از تکمیل شبکه های تاسیساتی به صورت یکجا نسبت به بتن ریزی تمام سقف وطبقات اقدام نمود. نصب ورقه ها بدون جوشکاری و فقط بامیخ های فوالدی انجام می شود.در این سیستم امکان اجرای سقف و بتن ریزی در کلیه طبقات ساختمان های چند طبقه در یک زمان قابلانجام می باشد. سقف کامپوزیت 6-1-1. شما را به دیدن فیلم آموزشی سقف کامپوزیت دعوت می کنیم ... مزایای سقف کامپوزیت -1کاهش مصرف فوالد بین 20تا 30درصد به علت عملکرد مرکب -2کاهش در ارتفاع نیمرخ فوالدی نسبت به حالت تیر معمولی -3افزایش سختی سیستم سقف -4افزایش طول قابل استفاده برای یک نیمرخ مشخص - 5افزایش باربری نهایی نسبت به حالتی که ظرفیت دال و تیر جداگانه منظور شود -6سبک شدن وزن سازه نسبت به سقف های با دهانه مشابه معایب سقف کامپوزیت -1تغییر شکل های دراز مدت به علت پدیده خزش در بتن فشاری -2عملکرد غیر مرکب در نواحی لنگر منفی تیرهای یکسره - 3عدم امکان عبور لوله های تاسسیات و برق از روی کف در صورتی که کف سازی حذف شود -4الزام استفاده از سقف های کاذب در زیر تیر های فلزی - 5مشکالت دسترسی برای تعمیرات احتمالی لوله های تاسیساتی و نیاز به برداشتن سقف های کاذب برای دسترسی -6طراحی خاص ،اجرای اتصاالت ویژه ،کنترل دقیق جوشکاری -2سقف بهینه . 1-2ضریب باربری سقف . 2-2عملکرد و رفتار . 3-2قیمت سازه ای . 4-2مسائل اجرایی سقف های مورد بررسی . 1-1-2کامپوزیت . 2-1-2تیرچه بلوک . 3-1-2کرمیت . 4-1-2دال . 5-1-2پلی استایرن . 6-1-2طاق ضربی . 1-2ضریب باربری سقف با توجه به اینکه در این قسمت دو پارامتر مقاومت و وزن سقف دارای اهمیت می باشد ،پارامتری به نام ضریب باربری سقف معرفی را می کنیم که عبارت است از نسبت وزن قابل تحمل سقف ( مقاومت ) به وزن اعمال شده توسط سقف به سازه : بدیهی است که سقف بهینه دارای ضریب بیشتر می باشد . مشخصات فنی برای بدست آوردن ضریب سقف ،ما از یک پالن اجرایی سازه 15طبقه اسکلت فوالدی بدین صورت استفاده می کنیم که : 3چشمه با اندازه های مختلف از طبقه نهم این سازه را برای کاربری های مختلف و به تبع آن حداقل وزن های قابل تحمل مربوطه مدل ،محاسبه و بررسی خواهیم نمود . مشخصات چشمه ها ابعاد چشمه 753/4 * 35/4 :متر چشمه شماره 1 نوع چشمه :گوشه مستطیلی آشپزخانه کاربری چشمه : 052/5متر * 375/4 ابعاد چشمه : چشمه شماره 2 نوع چشمه :کناری مستطیلی کاربری چشمه :اتاق خواب ابعاد چشمه 50/6 * 223/4 :متر چشمه شماره 3 نوع چشمه :کناری مستطیلی کاربری چشمه :پذیرایی وزن قابل تحمل سقف ( مقاومت ) بر اساس مبحث ششم مقررات ملی ساختمان (بارهای وارد بر ساختمان ) مقدار بار وارد بر سازه که بر مبنای این بارها طراحی صورت می گسرد و مقاومت سقف بر مبنای KG/ Cubic Mسنجیده می شود به صورت زیر است : اتاق خواب 200 آشپزخانه 200 راه پله 350 پشت بام 150 محاسبه وزن سقف سقف کامپوزیت شماره 11 چشمه شماره چشمه 377 524 // 75 36 سقف تیرچه بلوک شماره 221 چشمه شماره چشمه 377 532 405 // 19 33 36 سقف پلی استایرن شماره 2313 چشمه شماره چشمه 412 394 14 536 // 57 466 51 24 چشمه شماره 1 539 / 06 سقف کرمیت سقف دال چشمه شماره 23 467 417 / 56 51 چشمه شماره 2 چشمه شماره 3 542 / 40 476 / 51 چشمه شماره 3 549 / 65 محاسبه ضریب باربری سقف سقف کامپوزیت شماره 11 چشمه شماره چشمه 00 // 529 381 سقف تیرچه بلوک شماره 221 چشمه شماره چشمه 00 // 530 375 493 سقف پلی استایرن شماره 3213 چشمه شماره چشمه 00 // 484 507 372 428 چشمه شماره 1 0 / 371 چشمه شماره 23 0 / 427 479 چشمه شماره 2 0 / 368 چشمه شماره 3 0 / 419 چشمه شماره 3 0 / 363 سقف کرمیت سقف دال مقایسه ضریب باربری سقف چشمه شماره 321 سقف کامپوزیت 0 / 529 530 507 1 سقف کامپوزیت سقف تیرچه بلوک 0 / 372 381 375 2 سقف پلی استایرن سقف کرمیت 0 / 419 428 427 3 سقف کرمیت سقف دال 0 / 363 371 368 4 سقف تیرچه بلوک سقف پلی استایرن 0 / 479 493 484 5 سقف دال . 2-2عملکرد و رفتار با توجه به اینکه پس از بهره برداری از سازه ،تحت بارگذاری ثقلی ( مرده و زنده ) و بارگذاری جانبی ( باد و زلزله ) امکان بررسی سقف سازه با توجه به امکانات آزمایشگاهی ( بررسی عملکرد و رفتار سقف مورد نظر ) در برابر بارهای ثقلی و جانبی وجود ندارد بران شدیم تا با استفاده از دانش نرم افزاری در شرایط مساوی و برابر ،سقف های تیرچه بلوک ،کرمیت ،پلی استایرن ،دال و کامپوزیت با استفاده از نرم افزار تحلیل و طراحی اعضای سازه ( ) ETABSو تحت اثر بارهای مرده که همان وزن سقف می باشند و تحت اثر سربارها که همان مقاومت هستند که البته هر 2مورد در قسمت قبل محاسبه و آورده شده اند تحلیل انجام گرفته شده است . شرایط برابری که با استفاده از آنها تحلیل انجام گرفته شده است در صفحه بعد آورده شده است با توجه به اینکه نتایجی که از نرم افزاربدست می آید دارای گستردگی است ،نتایج تغییر مکان طبقه . 2-2عملکرد و رفتار و دیافراگم ( ) DRIFT OF STORY & DIAPHRAGMو تغییر مکان عمودی تحت اثر بارگذاری ثقلی مورد نظر می باشد . اعداد بدست آمده در هر کدام از قسمت ها هر چه کمتر باشد ،نشان دهنده درجه صلبیت بیشتر دیافراگم می باشد . مشخصات مدل سقف مقطع ستون 2 IPE160 + 2 PL 200*8 مقطع تیرکامپوزیت ‏CIPE 160 مقطع تیر ‏IPE 140 مقطع بادبند 2 UNP 160 بار معادل تیغه بندی کیلوگرم بر متر مربع 110 بار زنده بار پله کیلوگرم بر متر مربع 200 تن ( بار نقطه ای ) 20/2 مشخصات مدل سقف بار معادل تیغه بندی 110کیلوگرم بر متر مربع ضریب زلزله ( 1375/0در هر دو راستا ) دیافراگم صلب نوع قاب بادبندی هم محور در هر دو راستا سقف کامپوزیت نتایج آنالیز سازه با سقف کامپوزیت ماکزیمم تغییر مکان عمودی تحت اثر بار ثقلی طبقه دیافراگم نوع بار تغییر مکان نسبی به متر خرپشته ‏D1 ثقلی 0 / 0061 بام ‏D1 ثقلی 0 / 0060 طبقه دوم ‏D1 ثقلی 0 / 0053 طبقه اول ‏D1 ثقلی 0 / 0042 پارکینگ ‏D1 ثقلی 0 / 0024 نتایج آنالیز سازه با سقف کامپوزیت ماکزیمم تغییر مکان نسبی طبقه و دیافراگم تحت اثر بار جانبی زلزله در راستای X طبقه دیافراگم نوع بار تغییر مکان نسبی در جهت X تغییر مکان نسبی در جهت Y خرپشته ‏D1 زلزله 0 / 001846 0 / 000006 بام ‏D1 زلزله 0 / 001056 0 / 000019 طبقه دوم ‏D1 زلزله 0 / 001541 0 / 000019 طبقه اول ‏D1 زلزله 0 / 001784 0 / 000015 پارکینگ ‏D1 زلزله 0 / 001698 0 / 000003 نتایج آنالیز سازه با سقف کامپوزیت ماکزیمم تغییر مکان نسبی طبقه و دیافراگم تحت اثر بار جانبی زلزله در راستای Y طبقه دیافراگم نوع بار تغییر مکان نسبی در جهت X تغییر مکان نسبی در جهت Y خرپشته ‏D1 زلزله 0 / 000016 0/ 001818 بام ‏D1 زلزله 0 / 000181 0 / 000948 طبقه دوم ‏D1 زلزله 0 / 000270 0 / 001356 طبقه اول ‏D1 زلزله 0 / 000315 0 / 001547 پارکینگ ‏D1 زلزله 0 / 000281 0/ 001441 سقف تیرچه بلوک نتایج آنالیز سازه با سقف تیرچه بلوک ماکزیمم تغییر مکان عمودی تحت اثر بار ثقلی طبقه دیافراگم نوع بار تغییر مکان نسبی به متر خرپشته ‏D1 ثقلی 0 / 0035 بام ‏D1 ثقلی 0 / 0035 طبقه دوم ‏D1 ثقلی 0 / 0031 طبقه اول ‏D1 ثقلی 0 / 0024 پارکینگ ‏D1 ثقلی 0 / 0013 نتایج آنالیز سازه با سقف تیرچه بلوک ماکزیمم تغییر مکان نسبی طبقه و دیافراگم تحت اثر بار جانبی زلزله در راستای X طبقه دیافراگم نوع بار تغییر مکان نسبی در جهت X تغییر مکان نسبی در جهت Y خرپشته ‏D1 زلزله 0 / 006615 0 / 000014 بام ‏D1 زلزله 0 / 003231 0 / 000024 طبقه دوم ‏D1 زلزله 0 / 003080 0 / 000019 طبقه اول ‏D1 زلزله 0 / 002477 0 / 000014 پارکینگ ‏D1 زلزله 0 / 001332 0 / 000007 نتایج آنالیز سازه با سقف تیرچه بلوک ماکزیمم تغییر مکان نسبی طبقه و دیافراگم تحت اثر بار جانبی زلزله در راستای Y طبقه دیافراگم نوع بار تغییر مکان نسبی در جهت X تغییر مکان نسبی در جهت Y خرپشته ‏D1 زلزله 0 / 000266 0/ 005198 بام ‏D1 زلزله 0 / 000815 0 / 002343 طبقه دوم ‏D1 زلزله 0 / 000758 0 / 002254 طبقه اول ‏D1 زلزله 0 / 000587 0 / 001839 پارکینگ ‏D1 زلزله 0 / 000281 0/ 001020 سقف کرمیت نتایج آنالیز سازه با سقف کرمیت ماکزیمم تغییر مکان عمودی تحت اثر بار ثقلی طبقه دیافراگم نوع بار تغییر مکان نسبی به متر خرپشته ‏D1 ثقلی 0 / 0033 بام ‏D1 ثقلی 0 / 0033 طبقه دوم ‏D1 ثقلی 0 / 0029 طبقه اول ‏D1 ثقلی 0 / 0023 پارکینگ ‏D1 ثقلی 0 / 0013 نتایج آنالیز سازه با سقف کرمیت ماکزیمم تغییر مکان نسبی طبقه و دیافراگم تحت اثر بار جانبی زلزله در راستای X طبقه دیافراگم نوع بار تغییر مکان نسبی در جهت X تغییر مکان نسبی در جهت Y خرپشته ‏D1 زلزله 0 / 006189 0 / 000014 بام ‏D1 زلزله 0 /003031 0 / 000024 طبقه دوم ‏D1 زلزله 0 / 002890 0 / 000019 طبقه اول ‏D1 زلزله 0 / 002325 0 / 000014 پارکینگ ‏D1 زلزله 0 / 001251 0 / 000008 نتایج آنالیز سازه با سقف کرمیت ماکزیمم تغییر مکان نسبی طبقه و دیافراگم تحت اثر بار جانبی زلزله در راستای Y طبقه دیافراگم نوع بار تغییر مکان نسبی در جهت X تغییر مکان نسبی در جهت Y خرپشته ‏D1 زلزله 0 / 00025 0 / 004860 بام ‏D1 زلزله 0 / 000765 0 / 002197 طبقه دوم ‏D1 زلزله 0 / 000711 0 / 002115 طبقه اول ‏D1 زلزله 0 / 000551 0 / 001726 پارکینگ ‏D1 زلزله 0 / 000264 0 / 000958 سقف دال نتایج آنالیز سازه با سقف دال ماکزیمم تغییر مکان عمودی تحت اثر بار ثقلی طبقه دیافراگم نوع بار تغییر مکان نسبی به متر خرپشته ‏D1 ثقلی 0 / 0059 بام ‏D1 ثقلی 0 / 0059 طبقه دوم ‏D1 ثقلی 0 / 0052 طبقه اول ‏D1 ثقلی 0 / 0040 پارکینگ ‏D1 ثقلی 0 / 0023 نتایج آنالیز سازه با سقف دال ماکزیمم تغییر مکان نسبی طبقه و دیافراگم تحت اثر بار جانبی زلزله در راستای X طبقه دیافراگم نوع بار تغییر مکان نسبی در جهت X تغییر مکان نسبی در جهت Y خرپشته ‏D1 زلزله 0 / 001099 0 / 000005 بام ‏D1 زلزله 0 / 002099 0 / 000017 طبقه دوم ‏D1 زلزله 0 / 002418 0 / 000015 طبقه اول ‏D1 زلزله 0 / 002342 0 / 000013 پارکینگ ‏D1 زلزله 0 / 001711 0 / 000004 نتایج آنالیز سازه با سقف دال ماکزیمم تغییر مکان نسبی طبقه و دیافراگم تحت اثر بار جانبی زلزله در راستای Y طبقه دیافراگم نوع بار تغییر مکان نسبی در جهت X تغییر مکان نسبی در جهت Y خرپشته ‏D1 زلزله 0 / 000064 0 / 001095 بام ‏D1 زلزله 0 / 000490 0 / 001767 طبقه دوم ‏D1 زلزله 0 / 000541 0 / 002017 طبقه اول ‏D1 زلزله 0 / 000500 0 / 001936 پارکینگ ‏D1 زلزله 0 / 003321 0 / 001409 سقف پلی استایرن نتایج آنالیز سازه با سقف پلی استایرن ماکزیمم تغییر مکان عمودی تحت اثر بار ثقلی طبقه دیافراگم نوع بار تغییر مکان نسبی به متر خرپشته ‏D1 ثقلی 0 / 0031 بام ‏D1 ثقلی 0 / 0031 طبقه دوم ‏D1 ثقلی 0 / 0027 طبقه اول ‏D1 ثقلی 0 / 0021 پارکینگ ‏D1 ثقلی 0 / 0012 نتایج آنالیز سازه با سقف پلی استایرن ماکزیمم تغییر مکان نسبی طبقه و دیافراگم تحت اثر بار جانبی زلزله در راستای X طبقه دیافراگم نوع بار تغییر مکان نسبی در جهت X تغییر مکان نسبی در جهت Y خرپشته ‏D1 زلزله 0 / 005783 0 / 000014 بام ‏D1 زلزله 0 / 002840 0 / 000024 طبقه دوم ‏D1 زلزله 0 / 002709 0 / 000019 طبقه اول ‏D1 زلزله 0 / 002180 0 / 000014 پارکینگ ‏D1 زلزله 0 / 001173 0 / 000008 نتایج آنالیز سازه با سقف پلی استایرن ماکزیمم تغییر مکان نسبی طبقه و دیافراگم تحت اثر بار جانبی زلزله در راستای Y طبقه دیافراگم نوع بار تغییر مکان نسبی در جهت X تغییر مکان نسبی در جهت Y خرپشته ‏D1 زلزله 0 / 000234 0/ 004538 بام ‏D1 زلزله 0 / 000717 0 / 002058 طبقه دوم ‏D1 زلزله 0 / 000667 0 / 001982 طبقه اول ‏D1 زلزله 0 / 000517 0 / 001618 پارکینگ ‏D1 زلزله 0 / 000248 0/ 000898 بررسی نتایج آنالیز سازه تحت بار ثقلی در طبقه دوم سقف کامپوزیت 0/ 0053 سقف تیرچه بلوک 0 / 0031 سقف کرمیت 0 / 0029 سقف دال 0 / 0052 سقف پلی استایرن 0 / 0027 بررسی نتایج آنالیز سازه تحت بار زلزله در راستای Xدر طبقه دوم سقف کامپوزیت 0 / 001541 سقف تیرچه بلوک 0 / 003080 سقف کرمیت 0 / 002890 سقف دال 0 / 002418 سقف پلی استایرن 0 / 002709 بررسی نتایج آنالیز سازه تحت بار زلزله در راستای Yدر طبقه دوم سقف کامپوزیت 0 / 001356 سقف تیرچه بلوک 0 / 000758 سقف کرمیت 0 / 002115 سقف دال 0 / 002017 سقف پلی استایرن 0 / 001982 انتخاب سقف بهینه در راستای عملکرد و رفتار بارگذاری ثقلی سقف پلی استایرن بارگذاری زلزله در راستای X سقف کامپوزیت بارگذاری زلزله در راستای Y سقف تیرچه بلوک . 3-2قیمت سازه ای سقف کامپوزیت چشمه شماره 1 1058144/ 885تومان چشمه شماره 2 1125174 / 02تومان چشمه شماره 3 1779128 / 05تومان . 3-2قیمت سازه ای سقف تیرچه بلوک چشمه شماره 1 620266 / 5تومان چشمه شماره 2 720364 / 7تومان چشمه شماره 3 823485تومان . 3-2قیمت سازه ای سقف کرمیت چشمه شماره 1 ----------- چشمه شماره 2 ----------- چشمه شماره 3 ------------ . 3-2قیمت سازه ای سقف دال چشمه شماره 1 937498 / 5تومان چشمه شماره 2 1177893 / 4تومان چشمه شماره 3 1509547 / 4تومان . 3-2قیمت سازه ای سقف پلی استایرن چشمه شماره 1 682293 / 15تومان چشمه شماره 2 792401 / 15تومان چشمه شماره 3 905833 / 5تومان . 4-2مسائل اجرایی این قسمت بعدًا تکمیل خواهد شد...

51,000 تومان