کسب و کاراقتصاد و مالیبرنامه‌ریزی

بررسی قانون بودجه ی سال 1390

صفحه 1:
بررسی قانون بودجه ی سال ‎(SOO‏ ۰

صفحه 2:
ماده © مايه از محل صرفه افزایش اعتبار طرحهای تملک دارایی های سر ايه از ‎١‏ جر در ارات هزین ای مجز کشت

صفحه 3:
ماده 28 ۰ © دولت است مجتمع هاى دستكاههاى اجرائى در استانهاى ساحلى شمال و جنوب كشور را كه تا تاريخ اين قانون كاربرى رفاهى دارند به فروش رسانده و 9601000 درامد حاصله بعد از واریز به خزانه با رعایت قوانین توسط استانداری استانهای ساحلی صرف ساماندهی»بهسازی و خدمات رفاهی و فرهنگی برای گردشگران می شود ۵ یادآوری:بند ب مادهه ضوابط اجرائی بودجه 4969 ‎٩‏ درخصوص ممنوعیت شرکتهای دولتی و موسسات انتفاعی درمورد خرید- احداث_-توسعه واجاره ساختمان اداری-مهمانسراسمراکز رفاهی .

صفحه 4:
ماده 99 9 بدهی قطعی خود به دستگاههای اجرائی و اشخاص حقيقى وحقوقى را با حسب مورد تسويه يا تهاتر نمايد .

صفحه 5:
OP ‏ماده‎ ‎٩‏ به منظور تسریع در اجرای طرحهای تملک دارائیهای سرمایه ای با رعايت قوانين موجود با استفاده از روشهايى مثل ‏مواگذاری ‏0مشارکت با بخش خبر دولتی» بانکهاوموسسات اعتباری غیر دولتی به منظور تامين منابع مالى؛ اين طرحها در جهارجوب و بر اساس ‏با حفظ كاربرى اقدام كردد

صفحه 6:
ماده 660 9 ‎١ 0‏ الف- اموال منقول و غير منقول خود را با رعايت اصل ©© قانون اساسى فروخته و وجوه حاصله را به حساب درآمد عمومی کشور در قالب ردیف واریز نماید 400086 این وجوه از محل اعتبار جزء () ردیف 6000000 در اختیار دستگاه های اجرایی قرار گرفته که از این مبلغ: 6 1 صرف اجرای طرحهای نیمه تمام تملک دارایی سرمایه 6 تجمیع ساختمان های دارایی (- تبدیل به احسن اموال می گردد 6 باقیمانده صرف کمک به تعاونی های مسکن»مصرف و اعتبار کارکنان و صندوق باز نشستك کارکنان دستگاه مي شود یادآوری:مطرح در بند الف ماده 0 قانون بوجه 4960 ماده 060 ق.اساسی:بناها و اموال دولتی که از نفایس ملی می باشد قابل انتقال به غير نيست مكر با تصویب مجلس آن هم در صورتی که تفلیس منحصر به فرد باشد ,

صفحه 7:
ب اموال منقول و غير منقول خود را رعايت قوانين و مقررات ناظر بر امواله دولتى به فروش رسانده و وجه حاصل را به حساب در آمد عمومى رديف واريز نمايند . 6) ين وجه را 0- صرف باز خريد نيروهاى داوطلب مازاد غير ماهر © ياداش يايان خدمت نمايند .

صفحه 8:
ماده 20 © طرحهاى تملى دارايى هاى سرمايه اى يااز محل منابع داخلى در بخشهاى حمل و نقل-توسعه ی علوم و فناوری-فرهنگ و هنر-رسانه های جمعی-گردشگری- خدماتی- عمرانی به شرط حفظ موضوع و کاربری طرح به صورت نقد و اقساط به متقاضیان بخش خصوصی و تعاونی قابل واگذاری بوده و وجوه حاصله به حساب درامد عمومی در قالب ردیف 90060009 واریز میگردد 06 وجوه واریزی در قالب اعتبار جزء (6) ردیف 06000000 در اختیار دستگاه واگذارنده قرار میگیرد تا صرف موارد ذیل گردد - تکمیل طرحهای نیمه تمام تملک دارایی سرمایه ای 2 پرداخت تسهیلات در قالب وجوه اداره شده به خریداران طرحهای تملک دارایی

صفحه 9:
ماده 6۳0 0 دولت قیمت انرژی و سایر کالاهای یارانه ای را بیش از 6 نسبت به سال 900 افزایش دهد .

صفحه 10:
ماده 0 © به موارد عناوین ذيل مساجد-مصلاها-هلال احمر- ستاد ديه -ستاد اقامه نماز- بنياد بيماريهاى خاص- بنياد شهيد وامور ايثاركران -سازمان انتقال خون- كانونهاى فرهنكى بسيج-هياتهاى ورزشى-امامزاده هاسحسينيه ها-دارالقرانها- دانشكده هاى علوم قرانى-هياتهاى مذهبى -ياركهاى علمى و فناورى ‎٩‏ ماده (9) قانون تنظیم:تحت عنوان ماده (20" مکرر) ‏© پرداخت هر گونه وجهی توسط وزارتخانه ها و موسسات دولتی»شرکتهای دولتی به دستگاههای اجرایی به عنوان کمک یا هدیه به صورت نقدی و غیر نقدی جز در مواردی که قانون تعیین میکند یا مبالغی که فهرست مورد اشاره در ماده ۲20 پرداخت میگردد ممنوع است ‏یاداوری:بندح ماده(0)قانون بودجه 4969

صفحه 11:
9 PO oa ‏تمام دستگاه های اجرایی موضوع ماده (9) ق.م.خ.ک. وماده (9) ق.م.ع‎ -6 ‏کلیه دارندگان ردیف اعتباری از محل بودجه عمومی دولتی‎ 2 ‏ذیحسابان و مدیران مالی آنها‎ 0 weve ‏کلیه اطلاعات مربوط مبالغ هزینه کرد از محل دریافتی از بودجه ی‎ ی ی در ‎oe‏ ام و 0 وارد نمایند . است ضمن هماهنگی با اطلاعات وجه پرداختی بر اساس از محل بودجه عمومی را در اين پایگاه مطابق دستورالعمل ابلاغی ثبت نمایند نکته:معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبری رییس جمهور است ضمن ایجاد پایگاه های فوق الذکر نسبت به آموزش و راهبری عوامل ذیربط اقدام نماید.

صفحه 12:
۰ یادآوری:یند 6 ماده 0 قانون بودجه سال 900 مبنی بر وظیفه دستگاه های اجرایی در ارایه گزارش عملکرد طرحهای تملک دارایی در مقاطع © ماهه به معاونت برنامه ریزی

صفحه 13:
PP ols 0 تحت هر عنوان توسط دستگاه های اجرايى موضوع ماده (©) ق.م و ق.م.ع بايد در جهارجوب: -قانون برنامه ينجساله بنجم ©قانون بودجه سال جارى قوانین موضوعه کشور باشد در غیر اینصورت تصرف غیر قانونی در اموال دولتی محسوب می شود میولین اجرای این بند مقامات ذیربط معاونین-مدیران-ذیحسابان-مدیران مالی یاداوری:بندح ماده(9) قانون بودجه 4909 مصرح در ماده00 قانون ‎vse OSD»‏ @ قانون تنظيم

صفحه 14:
AO ‏ماده‎ © سقف معافيت مالياتى براى سال 4990 ‎dey‏ ‏ماهانه آن ريال تعيين ميشود یادآوری:با توجه به بند واو ماده 0 قانون بودجه سال ©©09 معافيت مالیاتی رشد 9001/0 نسبت به سال گذشته داشته است

صفحه 15:
تبصره ذيل ماده ‎PO‏ © عضويت كاركنان دستكاههاى اجرايى و مشمولين قانون ممنوعيت تصدى بيش از يك شغل در هيات مديره شركتهاى دولتى و وابسته به آن- موسسات و نهادهای عمومی غیر دولتی فقط در با دریافت حقوق و مزایا وسایر دریافتی ها فقط از مجاز است ‎٩‏ نکته:از تاریخ لازم الا جرا شدن اين قانون عضویت لغو میشود ‏۰ نمایندگان مجلس و قضات از شمول حکم این بند مستثنی می باشند

صفحه 16:
ماده 60 6 نسبت به وزارتخانه ها و موسسات برای تامین 5 تا سقف هر یک از ردیفهای اعتبارات هزینه ای با بيشنهاد معاونت برنامه ريزى و تصويب هيات وزيران در مجاز است يادآورى: بند ح ماده(م)) قانون بودجه ©0936 اين افزايش در اعتبارات هزينه اى از براى تامين كسرى احتمالى ناشى از اجراى اين بند يا ساير هزينه اجتناب نايذير نيروى انسانى تا سقف (090؟ هر يك از رديفها با تشخيص دولت ممنوع است

صفحه 17:
ماده 606 ۰ افزایش حقوق گروههای مختلف حقوق بگیر اعم از هیات علمی»کارکنان کشوری ولشکری و قضات با احتساب حقوق انجام میشود © یاداوری:بند ب ماده (2) قانون بودجه 49720 مبنی بر افزایش حقوق و مزایا ناشی از اصلاح و تغییر احکام و اعمال ضرایب ریالی از تفاوت تطبیق درج شده در احکام کسر نخواهد شد 0 بند الف ماده (2) قانون بودجه 9060 تعبین حقوق گروههای مختلف حقوق بگیر توسط دولت

صفحه 18:
OD ‏ماده‎ ‎٩‏ حقوق و مزایای مشمولین قانون مدیریت به نسبت حقوق دریافتی در سال قبل فقط در قالب افزایش وبا تعيين ميشود © نكته:هر كونه تبعيض بين مشمولين قانون مديريت به استثنا ءافزايش ناشی از (شامل پست سازمانی.تحصیلات.فوق العاده خاص کارکنان شرکتهای دولتی)

صفحه 19:
Coe ‏ماده‎ 9 در کلیه دستگاههای اجرایی امتیاز کمک «زبنه ثوت و ‎Sly DOOD wd)‏ حساب پس انداز کارکنان دولت (سهم دولت) 0460 تعیین و پرداخت میگردد

صفحه 20:
ماده 6 به معاونت برنامه ريزى و نظارت راهبردى رئيس جمهور اعتبار مربوط به ۰ بازنشستگان مشمول از کسر و به اعتبارات هزینه ای صندوق مذکور اضافه شود

صفحه 21:
Oe © رعايت ماده 00 قانون برگزاری مناقصات در خصوص ماده 072 قانون مدیریت موضوع امور مفاداين ماده شامل اجرای طرحهای تملک دارایی نمی شود ماده ‎UP‏ قانون مدیریت: به دستگاههای اجرایی از طریق مناقصه و با عقد قرارداد با شركتها و موسسات غير دواتی و براساس فعالیت مشخص-حجم معین-قیمت هر واحد و قیمت کل» بخشی از خدمات مورد نیاز خود را تامین نمایند شرکتهای موضوع این ماده توسط سازمان مدیریت و وزارت کار و امور اجتماعى تعيين صلاحیت میشوند ياداورى:بند الف ماده (000) قانون بودجه ©©02 خريد كالا و خدمات از طريق بورسءبدون رعايت احكام و تشريفات قانون مناقصات توسط دستكاه اجرايى بلا مانع است واجراى ماده 08 ق .م ملغى الاثر مى كردد

صفحه 22:
ماده ۶00 0 کارکنان شاغل در ) ار جمعیت دستگاههای موضوع ماده (9) ق مدیریت از امتیازات کارکنان شاغل در - پرداخت فوق العاده قانون جذب نیروی انسانی در نقاط محروم و دور افتاده و جنگی قوانین حمایتی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته

صفحه 23:
ماده 66 0 0- به افرادى كه حداقل ده سال حق بيمه برداخت نموده اند ©-سن شصت سال براى مردان و بنجاه و ينج سال براى زنان وبا تشخیص کمسیون ماده 00 درافرادی که سنین کمتر از موارد فوق از کار افتاده اند ولی از حق بیمه مستمری بر خوردار نمی شوند ‎Gs RRR STS a ee‏ تلع نی ‏دد ‏۰ افرادی که کمتر از ده سال سابقه پرداخت حق بیمه دارند می توانند با پرداخت ما به التفاوت حق بیمه سهم کارگر و کارفرما تا ده سال به نرخ سال جاری از امتیاز بازنشستگی این بند برخوردار شوند آیین نامه اجرایی متعاقبا" به تصویب هیات وزیران خواهد رسید

صفحه 24:
ADO ‏ماده‎ 8 موضوع ماده(0)ق مدیریت و ماده 60 قانون الحاق موادى به قانون تنظيم علاوه بر اعتبارات بزوهشى كه ذيل هر دستكاه منظور شده مكلفند حداقل از خود به )» سرانه دانش اموزی و هزینه مستقیم تولید شرکتهای دولتی را برای انجام امور پژوهشی و توسعه علمی در هزینه نمایند اعتبارات این بند فقط در چهارچوب سیاستهای جامع علمی کشور و با نظارت شوراى عالى علوم و به تصويب ميرسد آيين نامه اجرايى حداكثر تا يايان تير ماه توسط شورا تهيه و به تصويب هيات دولت مى رسد © اعتبارات اين بند در موافقتنامه مربوطه توسط هر دستكاه منظور و مصرف آن در مورد ديكر

صفحه 25:
© یادآوری:یند ط ماده (9) قانون بودجه 4909 0 علاوه بر اعتبارات پژوهشی که ذیل هر دستگاه منظور شده اجازه داده میشود تا 966 اعتبارات هزینه یا تملک کلیه دستگاههای اجرایی برای انجام امور پژوهشی ترجیحا" در همان دستگاه در قالب موافقتنامه هزینه شود

صفحه 26:
dG cake ‎٩‏ دولت در اجرای منشور توسعه فرهنگ قرآنی از سقف هر یک از دستگاههای را به استثناء فصول بودجه هزینه ای کسر و به ردیف 00- ‏۵60 اضافه نمایند

صفحه 27:
ماده 109) 8 متعلق به قوای سه گانه از به منظور انتقال بيام فرهنكى و معنوى به جهت ساختمانها اختصاص دهند این آثار باید منحصرا" تولید هنرمندان ایرانی داخل کشور باشد آیین نامه اجرایی توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وصنایع دستی تدوين و به تصويب هيات وزيران ميرسد

صفحه 28:
de® oats © به دولت اجازه داده میشود به منظور توسعه ورزش همگانی و قهرمانی و توسعه زیر ساختهای ورزشی با رعایت برنامه توسعه پنجم تا [7/6 از سقف هر یک از دستگاههای به استثناء هزینه ای را با نظرمعاونت برنامه ریزی و وزارت ورزش کسر و به سقف ردیف 60060000-0 اضافه نماید تخصیص اعتبار قبل از تشکیل وزارت ورزش ممنوع است یادآوری:بند ص ماده (9) قانون بودجه 1906 مبتی بر تکلیف دستگاه اجرایی بر هزینه کرد 960 اعتبارات به امر تربیت بدنی و ورزش

صفحه 29:
AES ‏ماده‎ 2 و دارندگان ردیف نسبت به اجرای کلیه احکام مربوط به خانواده 1 که در برنامه پنجم توسعه تصریح شده اقدام نمایند 0 بند الف و ب ماده 6 برنامه چهارم

صفحه 30:
dO ‏ماده‎ 0 اسر رابه عنوان وزارتخانه ها و سازمانها و نهاد هاى دولتى و نيرو هاى مسلح لحاظ نمايد

صفحه 31:
ee 0۶0 ‏ماده‎ 9 احکام این قانون فقط در سال 0000 قابل اجرااست

بررسی قانون بودجه ی سال 1390 ماده 3 ‏ افزایش اعتبار طرحهای تملک دارایی های سرمایه از محل صرفه جویی در اعتبارات هزینه ای مجاز است . ماده 32 دولت موظف است مجتمع های دستگاههای اجرائی در استانهای ساحلی شمال و جنوب کشور را که تا تاریخ این قانون کاربری رفاهی دارند به فروش رسانده و % 100درامد حاصله بعد از واریز به خزانه با رعایت قوانین توسط استانداری استانهای ساحلی صرف ساماندهی،بهسازی و خدمات رفاهی و فرهنگی برای گردشگران می شود یادآوری:بند ب ماده 6ضوابط اجرائی بودجه 1389 درخصوص ممنوعیت شرکتهای دولتی و موسسات انتفاعی درمورد خرید- احداث-توسعه واجاره ساختمان اداری-مهمانسرا-مراکز رفاهی . ماده 36 به دولت اجازه داده میشود بدهی قطعی خود به دستگاههای اجرائی و اشخاص حقیقی وحقوقی را با مطالبات خود ازآ نها از محل واگذاری وفروش اموال حسب مورد تسویه یا تهاتر نماید . ماده 37 ‏ به منظور تسریع در اجرای طرحهای تملک دارائیهای سرمایه ای اجازه داده میشود با رعایت قوانین موجود با استفاده از روشهایی مثل -1واگذاری - 2مشارکت با بخش غیر دولتی ،بانکهاوموسسات اعتباری غیر دولتی به منظور تامین منابع مالی ،این طرحها در چهارچوب قرارداد و بر اساس موافقتنامه با حفظ کاربری اقدام گردد ماده 38 به دستگاههای اجرائی اجازه داده میشود الف -اموال منقول و غیر منقول خود را با رعایت اصل 83قانون اساسی فروخته و وجوه حاصله را به حساب درامد عمومی کشور در قالب ردیف 210204واریز نماید 100%این وجوه از محل اعتبار جزء ()7 ردیف 530000در اختیار دستگاه های اجرایی قرار گرفته که از این مبلغ: - 1 %95صرف اجرای طرحهای نیمه تمام تملک دارایی سرمایه -2تجمیع ساختمان های دارایی -3تبدیل به احسن اموال می گردد %5باقیمانده صرف کمک به تعاونی های مسکن،مصرف و اعتبار کارکنان و صندوق باز نشستگی کارکنان دستگاه می شود . یادآوری:مطرح در بند الف ماده 8قانون بوجه 1389 ماده 83ق.اساسی:بناها و اموال دولتی که از نفایس ملی می باشد قابل انتقال به غیر نیست مگر با تصویب مجلس آن هم در صورتی که نفایس منحصر به فرد نباشد . ب :به دستگاه های اجرایی اجازه داده می شود . اموال منقول و غیر منقول خود را رعایت قوانین و مقررات ناظر بر اموال دولتی به فروش رسانده و وجه حاصل را به حساب در آمد عمومی ردیف 210205واریز نمایند . 100%این وجه را -1صرف باز خرید نیروهای داوطلب مازاد غیر ماهر -2پاداش پایان خدمت نمایند . ماده 39 ‏ طرحهای تملک دارایی های سرمایه ای نیمه تمام،تکمیل شده وآماده ی بهره برداری ملی و استانی یا از محل منابع داخلی در بخشهای حمل و نقل-توسعه ی علوم و فناوری-فرهنگ و هنر-رسانه های جمعی-گردشگری- خدماتی -عمرانی به شرط حفظ موضوع و کاربری طرح به صورت نقد و اقساط به متقاضیان بخش خصوصی و تعاونی قابل واگذاری بوده و وجوه حاصله به حساب درامد عمومی در قالب ردیف 310802واریز میگردد 100%وجوه واریزی در قالب اعتبار جزء ( )1ردیف 106000در اختیار دستگاه واگذارنده قرار میگیرد تا صرف موارد ذیل گردد - 1تکمیل طرحهای نیمه تمام تملک دارایی سرمایه ای - 2پرداخت تسهیالت در قالب وجوه اداره شده به خریداران طرحهای تملک دارایی ماده 46 ‏ دولت نمیتواند قیمت انرژی و سایر کاالهای یارانه ای را بیش از 20%نسبت به سال 1389افزایش دهد . ماده 69 ‏ ‏ ‏ ‏ به موارد مستثنی شده از حکم ممنوعیت ماده ( )5قانون تنظیم عناوین ذیل اضافه میشود مساجد-مصالها-هالل احمر -ستاد دیه -ستاد اقامه نماز-بنیاد بیماریهای خاص -بنیاد شهید وامور ایثارگران -سازمان انتقال خون-کانونهای فرهنگی بسیج-هیاتهای ورزشی-امامزاده ها-حسینیه ها-دارالقرانها -دانشکده های علوم قرانی-هیاتهای مذهبی -پارکهای علمی و فناوری ماده ( )5قانون تنظیم:تحت عنوان ماده ( 71مکرر) پرداخت هر گونه وجهی توسط وزارتخانه ها و موسسات دولتی،شرکتهای دولتی به دستگاههای اجرایی به عنوان کمک یا هدیه به صورت نقدی و غیر نقدی جز در مواردی که قانون تعیین میکند یا مبالغی که فهرست مورد اشاره در ماده 71 پرداخت میگردد ممنوع است یاداوری:بندح ماده()2قانون بودجه 1389 ماده 70 - 1تمام دستگاه های اجرایی موضوع ماده ( )5ق.م.خ.ک .وماده ( )5ق.م.ع - 2کلیه دارندگان ردیف اعتباری از محل بودجه عمومی دولتی -3ذیحسابان و مدیران مالی آنها موظفند کلیه اطالعات مربوط مبالغ هزینه کرد از محل دریافتی از بودجه ی عمومی اعم هزینه ای،تملک دارایی سرمایه ای،تملک دارایی مالی و کمکها را مطابق جداول پیوست این قانون در پایگاه اطالعات عملکرد بودجه ی سال 1390وارد نمایند . خزانه داری کل کشور موظف است ضمن هماهنگی با ذیحسابان و مدیران مالی اطالعات وجه پرداختی بر اساس تخصص اعتبار از محل بودجه عمومی را در این پایگاه مطابق دستورالعمل ابالغی ثبت نمایند . نکته:معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبری رییس جمهور موظف است ضمن ایجاد پایگاه های فوق الذکر نسبت به آموزش و راهبری عوامل ذیربط اقدام نماید.  یادآوری:بند 4ماده 2قانون بودجه سال 1389مبنی بر وظیفه دستگاه های اجرایی در ارایه گزارش عملکرد طرحهای تملک دارایی در مقاطع 3 ماهه به معاونت برنامه ریزی ماده 77 دریافت و پرداخت هرگونه وجهی تحت هر عنوان توسط دستگاه های اجرایی موضوع ماده ( )5ق.م و ق.م.ع باید در چهارچوب: -1قانون برنامه پنجساله پنجم -2قانون بودجه سال جاری -3قوانین موضوعه کشور باشد در غیر اینصورت تصرف غیر قانونی در اموال دولتی محسوب می شود مِِس ولین اجرای این بند مقامات ذیربط-معاونین-مدیران-ذیحسابان-مدیران مالی میباشند یاداوری:بندح ماده( )2قانون بودجه 1389مصرح در ماده 69قانون بودجه1390وماده 4قانون تنظيم ماده 78 ‏ سقف معافیت مالیاتی برای سال 1390 58200000ومبلغ ماهانه آن 4850000لایر تعیین میشود یادآوری:با توجه به بند واو ماده 7قانون بودجه سال 1389معافیت مالیاتی رشد %1/1نسبت به سال گذشته داشته است تبصره ذیل ماده 79 ‏ عضویت کارکنان دستگاههای اجرایی و مشمولین قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل در هیات مدیره شرکتهای دولتی و وابسته به آن- موسسات و نهادهای عمومی غیر دولتی به صورت موظف فقط در قالب ماموریت با دریافت حقوق و مزایا وسایر دریافتی ها فقط از یک محل و یک صندوق مجاز است ‏ نکته:از تاریخ الزم اال جرا شدن این قانون عضویت افراد غیر مامور ‏ لغو میشود نمایندگان مجلس و قضات از شمول حکم این بند مستثنی می باشند ماده 80 افزایش اعتبارات هزینه ای نسبت به اعتبارات مصوب وزارتخانه ها و موسسات برای تامین کسری ناشی از حقوق و مطالبات قانونی نیروی انسانی تا سقف %10هر یک از ردیفهای اعتبارات هزینه ای با پیشنهاد معاونت برنامه ریزی و تصویب هیات وزیران در سقف بودجه هزینه ای مجاز است یادآوری :بند ح ماده( )7قانون بودجه 1389این افزایش در اعتبارات هزینه ای از هر محل جزء برای تامین کسری احتمالی ناشی از اجرای این بند یا سایر هزینه اجتناب ناپذیر نیروی انسانی تا سقف %20هر یک از ردیفها با تشخیص دولت ممنوع است ماده 81 ‏ ‏ ‏ افزایش حقوق گروههای مختلف حقوق بگیر اعم از هیات علمی،کارکنان کشوری ولشکری و قضات با احتساب ثابت بودن تفاوت تطبیق در احکام حقوق انجام میشود یاداوری:بند ب ماده ( )7قانون بودجه 1379مبنی بر افزایش حقوق و مزایا ناشی از اصالح و تغییر احکام و اعمال ضرایب ریالی از تفاوت تطبیق درج شده در احکام کسر نخواهد شد بند الف ماده ( )7قانون بودجه 1389تعیین حقوق گروههای مختلف حقوق بگیر توسط دولت ماده 83 ‏ حقوق و مزایای مشمولین قانون مدیریت به نسبت حقوق دریافتی در سال قبل فقط در قالب افزایش ضرایب قانونی و با رعایت قانون برنامه پنجم توسعه تعیین میشود ‏ نکته:هر گونه تبعیض بین مشمولین قانون مدیریت به استثنا ءافزایش ناشی از ارتقاء شغلی (شامل پست سازمانی،تحصیالت،فوق العاده خاص کارکنان شرکتهای دولتی) ممنوع است ماده 84 در کلیه دستگاههای اجرایی امتیاز کمک هزینه فوت و ازدواج 6500وامتیاز حساب پس انداز کارکنان دولت (سهم دولت) 150 تعیین و پرداخت میگردد ماده 86 ‏ ‏ به معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوراجازه داده میشود اعتبار مربوط به کمک عائله مندی،حق اوالد و عیدی بازنشستگان مشمول صندوق بازنشستگی کشوری از بودجه دستگاههای اجرایی ملی و استانی کسر و به اعتبارات هزینه ای صندوق مذکور اضافه شود ماده87 ‏ رعایت ماده 29قانون برگزاری مناقصات در خصوص ماده 17قانون مدیریت موضوع امور خدمات اداری داخلی دستگاهها الزامی می باشد مفاداین ماده شامل اجرای طرحهای تملک دارایی نمی شود ماده 17قانون مدیریت :به دستگاههای اجرایی اجازه داده می شود از طریق مناقصه و با عقد قرارداد با شرکتها و موسسات غیر دولتی و براساس فعالیت مشخص-حجم معین- قیمت هر واحد و قیمت کل ،بخشی از خدمات مورد نیاز خود را تامین نمایند شرکتهای موضوع این ماده توسط سازمان مدیریت و وزارت کار و امور اجتماعی تعیین صالحیت میشوند یاداوری:بند الف ماده ( )10قانون بودجه 1389خرید کاال و خدمات از طریق بورس،بدون رعایت احکام و تشریفات قانون مناقصات توسط دستگاه اجرایی بال مانع است واجرای ماده 17ق .م ملغی االثر می گردد ماده 90 ‏ کارکنان شاغل در شهرهای زیر 12000نفر جمعیت دستگاههای موضوع ماده ( ) 5ق مدیریت از امتیازات کارکنان شاغل در روستا های همان شهرستانها برخوردارند پرداخت فوق العاده قانون جذب نیروی انسانی در نقاط محروم و دورافتاده و جنگی -قوانین حمایتی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته ماده 91 سازمان تامین اجتماعی موظف است - 1به افرادی که حداقل ده سال حق بیمه پرداخت نموده اند - 2سن شصت سال برای مردان و پنجاه و پنج سال برای زنان -3با تشخیص کمسیون ماده 91درافرادی که سنین کمتر از موارد فوق از کار افتاده اند ولی از حق بیمه مستمری بر خوردار نمی شوند متناسب با سنوات پرداخت حق بیمه،حقوق بازنشستگی انان پرداخت می گردد افرادی که کمتر از ده سال سابقه پرداخت حق بیمه دارند می توانند با پرداخت ما به التفاوت حق بیمه سهم کارگر و کارفرما تا ده سال به نرخ سال جاری از امتیاز بازنشستگی این بند برخوردار شوند آیین نامه اجرایی متعاقبا“ به تصویب هیات وزیران خواهد رسید ماده 108 کلیه دستگا ههای اجرایی موضوع ماده()5ق مدیریت و ماده 50 قانون الحاق موادی به قانون تنظیم عالوه بر اعتبارات پژوهشی که ذیل هر دستگاه منظور شده مکلفند حداقل 5/0درصد تا 3/0درصد از اعتبارات خود به استثناء فصول ( )1و( ،)6سرانه دانش اموزی بودجه هزینه ای و هزینه مستقیم تولید شرکتهای دولتی را برای انجام امور پژوهشی و توسعه علمی در قالب موافقتنامه متبادله هزینه نمایند اعتبارات این بند فقط در چهارچوب سیاستهای جامع علمی کشور و با نظارت شورای عالی علوم و الویت دستگاهها به تصویب میرسد آیین نامه اجرایی حداکثر تا پایان تیر ماه توسط شورا تهیه و به تصویب هیات دولت می رسد اعتبارات این بند در موافقتنامه مربوطه توسط هر دستگاه منظور و مصرف آن در مورد دیگر ممنوع است  ‏ یادآوری:بند ط ماده ( )2قانون بودجه 1389 عالوه بر اعتبارات پژوهشی که ذیل هر دستگاه منظور شده اجازه داده میشود تا %2اعتبارات هزینه یا تملک کلیه دستگاههای اجرایی برای انجام امور پژوهشی ترجیحا“ در همان دستگاه در قالب موافقتنامه هزینه شود ماده 115 ‏ دولت در اجرای منشور توسعه فرهنگ قرآنی حداکثر %5/0از سقف بودجه مصوب هر یک از دستگاههای ملی و استانی را به استثناء فصول ( )1و ( )6بودجه هزینه ای کسر و به ردیف -91 550000اضافه نمایند ماده 119 کلیه دستگاههای و موسسات متعلق به قوای سه گانه موظفند حداقل %1/0از اعتبارات عمرانی ساختمانی به منظور انتقال پیام فرهنگی و معنوی به خرید آثار هنری منقول و غیر منقول جهت ساختمانها اختصاص دهند این آثار باید منحصرا“ تولید هنرمندان ایرانی داخل کشور باشد آیین نامه اجرایی توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسالمی وصنایع دستی تدوین و به تصویب هیات وزیران میرسد ماده 120 به دولت اجازه داده میشود به منظور توسعه ورزش همگانی و قهرمانی و توسعه زیر ساختهای ورزشی با رعایت برنامه توسعه پنجم تا %1از سقف اعتبار مصوب هر یک از دستگاههای ملی و استانی به استثناء فصول ( )1و( )6هزینه ای را با نظرمعاونت برنامه ریزی و وزارت ورزش کسر و به سقف ردیف 550000-90اضافه نماید تخصیص اعتبار قبل از تشکیل وزارت ورزش ممنوع است یادآوری:بند ص ماده ( )2قانون بودجه 1389مبنی بر تکلیف دستگاه اجرایی بر هزینه کرد %1اعتبارات به امر تربیت بدنی و ورزش ماده 122 دستگاههای اجرایی و دارندگان ردیف مکلفند نسبت به اجرای کلیه احکام مربوط به خانواده شهدا،ایثارگران،وخانواده آنان که در برنامه پنجم توسعه تصریح شده اقدام نمایند بند الف و ب ماده 44برنامه چهارم ماده 134 دولت مکلف است خرما را به عنوان سبد کاالی مصرف وزارتخانه ها و سازمانها و نهاد های دولتی و نیرو های مسلح لحاظ نماید ماده 136 احکام این قانون فقط در سال 1390قابل اجرااست

51,000 تومان