بررسی نقشه راه دولت الکترونیکی جمهوری اسلامی ایران
اسلاید 1: بررسی نقشه راه دولت الکترونیکی جمهوری اسلامی ایرانشرکت توانیر-بهمن 1393سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور
اسلاید 2: توسعه نظام اداري الكترونيك و فراهم آوردن الزامات آن به منظور ارائه مطلوب خدمات عمومي (بند 15)خدمات رساني برتر، نوين و كيفي بهمنظور ارتقاي سطح رضايتمندي و اعتماد مردم(بند 17)شفاف سازي و آگاهي بخشي نسبت به حقوق و تكاليف متقابل مردم و نظام اداري با تأكيد بر دسترسي آسان و ضابطهمند مردم به اطلاعات صحيح (بند 18)توجه به اثربخشي و كارآيي در فرآيندها و روشهاي اداري بهمنظور تسريع و تسهيل در ارائه خدمات كشوري (بند 12)قوانين و مقررات کلان حوزه خدمات الکترونيکيسياست هاي کلي نظام اداري ابلاغي مقام معظم رهبري
اسلاید 3: ماده 37 - دستگاههاي اجرائي موظفند با هدف بهبود کيفيت و کميت خدمات به مردم و با رعايت دستورالعملهاي ذيربط اقدامات زير را بهترتيب انجام دهند :1 - اطلاع رساني الکترونيکي درخصوص شيوه ارائه خدمات همراه با زمانبندي انجام آن و مدارکي که متقاضي بايد ارائه نمايد.2 - ارائه فرمهاي موردنياز جهت انجام خدمات از طريق ابزار و رسانههاي الکترونيکي.3 - ارائه خدمات به شهروندان بهصورت الکترونيکي و حذف لزوم مراجعه حضوري مردم به دستگاه اجرائي براي دريافت خدمت.ماده 40- به منظور ايجاد زير ساخت اطلاعاتي و تمرکز امور مربوط به استفاده از فناوري اطلاعات در خدمات اداري، دولت موظف است از طريق سازمان ثبت احوال و شرکت پست جمهوري اسلامي ايران و مشارکت کليه دستگاههاي اجرائي پايگاه اطلاعات ايرانيان را طراحي، ساماندهي و اجراءنمايد.فصل پنجم قانون مديريت خدمات کشوريقوانين و مقررات کلان حوزه خدمات الکترونيکي(ادامه)
اسلاید 4: کليه دستگاههاي اجرائي مکلفند: 1ـ تا پايان سال دوم برنامه نسبت به ارسال و دريافت الکترونيکي کليه استعلامات بين دستگاهي و واحدهاي تابعه آنها با استفاده از شبکه ملي اطلاعات و رعايت امنيت اقدام نمايند. 2ـ تا پايان برنامه، خدمات قابل ارائه خود را به صورت الکترونيکي از طريق شبکه ملي اطلاعات عرضه نمايند و نيز کليه خدمات قابل ارائه در خارج از محيط اداري خود و قابل واگذاري يا برونسپاري را به دفاتر پستي و پيشخوان خدمات دولت که توسط بخشهاي غيردولتي اعم از خصوصي يا تعاوني ايجاد و مديريت ميشود، واگذار کنند. ساير دفاتر داير فعلي دستگاههاي مذکور که اين نوع خدمات را ارائه ميکنند بايد به دفاتر پيشخوان دولت تغيير يابند. محدوده فعاليت و نهادهاي مشمول و نيز ضوابط مربوط به دفاتر پيشخوان و خصوصيات اشخاص تشكيلدهنده و متصديان آنها را قانون مشخص ميكند. 3ـ دولت مجاز است تا پايان سال اول برنامه نقشه جامع دولت الكترونيك را به گونهاي تهيه نمايد كه ارائه خدمات دولتي ممكن در پايان برنامه از طريق سامانه الكترونيكي انجام پذيرد. قوانين و مقررات کلان حوزه خدمات الکترونيکي (ادامه)بند ج ماده قانون برنامه پنجم توسعه46
اسلاید 5: 5مدل مفهومی
اسلاید 6: عناوين برنامهها مهندسی نقش و ساختار دولتتوسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازي اداريخدمات عمومی در فضای رقابتیمديريت سرمايهانسانيفناوریهای مديريتيتوسعه فرهنگ سازمانيصیانت از حقوق مردم و سلامت ادارينظارت و ارزیابی
اسلاید 7: آيين نامه توسعه خدمات الکترونيکي دستگاههای اجراييوآيين نامه اجرايی توسعه دولت اکترونيکنقشه راه دولت الکترونيکی شامل:
اسلاید 8: مطالعات تطبيقی
اسلاید 9: رديفنام کشوررتبه در آخرین گزارش سازمان ملل(2012)خلاصه اقدامات برجسته1کانادا11- نام برنامه : GOL (دولت برخط)- استفاده از مدل سرويس هاي مشترک- استفاده از مدل درگاه واحد و شهروند محوري- راه اندازي يک درگاه واحد براي شرکت ها2آمريکا5- انتصاب يک فرد به عنوان مسوول امور دولت الکترونيک در سطح دولت و هر يک از دستگاه ها- ايجاد درگاه واحد خدمات- ايجاد سرويس مديريت پرداخت هاي الکترونيکي- تصويب قانون حذف کاغذ از دولت3سنگاپور10- ايجاد درگاه واحد ارائه خدمات- يکپارچه سازي بانک هاي اطلاعاتي- سرويس تصديق هويت واحد- ارائه خدمات الکترونيکي روي موبايل4آلمان17- تدوين استانداردهاي مشترک (SAGA)- ارائه تمامي خدمات دولت بصورت الکترونيکي تا سال 2009- اصلاح ساختارهاي اداري و بروکراسي اداري- ايجاد شبکه اطلاعاتي مشترک در سطح دستگاه ها
اسلاید 10: 5مالزي40- کارت هوشمند چندمنظوره ملي- توجه به ابعاد انساني، فني و قانوني خدمات الکترونيکي6عربستان41- ايجاد درگاه واحد خدمات الکترونيکي- راه اندازي مرکز داده- راه اندازي زيرساخت کليدعمومي دولت الکترونيکي- تدوين استانداردهاي تعامل و يکپارچه سازي اطلاعات دستگاه هاي دولتي- راه اندازي گذرگاه سرويس- ارائه خدمات الکترونيکي از کانال هاي مختلف7کره جنوبی1- استفاده از مدل سرويس هاي مشترک (پرداخت، تصديق هويت، ...)- توسعه فرآيندهآي چندسازماني- به اشتراک گذاري اطلاعات 8ژاپن18انتصاب يک فرد به عنوان مسوول امور دولت الکترونيک در سطح دولت و هر يک از دستگاه هاتدوين استانداردهاي تعامل و يکپارچه سازي اطلاعات دستگاه هاي دولتيايجاد شبکه اطلاعاتي مشترک در سطح دستگاه هایکپارچه سازی سیستم ها و استفاده از سیستم های یکسان در مورد سیستم های عمومی در سطح تمام وزارتخانهها
اسلاید 11: توسعه کيفي خدمات به مردممهندسي مجدد فرايندهاتوسعه کيفي درگاههاي دستگاه هاي اجراييتوسعه کمي و کيفي درگاههاي استانيايجاد و توسعه درگاههاي شهرستاني (محلي)توسعه درگاه ملي به عنوان درگاه واحد ارايه خدمات به مردمفراگير شدن پرداخت الکترونيکي به حسابهاي دولتي 11 . مديريت و سازمان کار 12 .آموزش و فرهنگسازي13 .پيشخوان خدمات دولتي و بخش عمومي غيردولتي،دفاتر ثبت اسناد ،پست و ...14 .ارزيابي اقدامات اساسي پيش بيني شده به منظور تحقق آيين نامه
اسلاید 12: خدمات الکترونیکی دستگاههای اجراییپرتال دستگاهپرتال ملیپرتال استانیپرتال شهرستانیخدماتدولت کسب و کار مردمکاربرانوبسایتها و پرتالها- دفاتر پیشخوان- تلفن همراه- تلفنکانالهای ارایه خدمتپرداخت الکترونیکیکارت هوشمندامضاء دیجیتال و زیر ساخت کلید عمومیتعامل بانکهای اطلاعاتی دستگاههای اجراییاستانداردهای فنی-GIF و...زیرساخت تبادل اطلاعات (شبکه ملی اطلاعات)امنیتزیرساختحوزههای زیرساختی مکملقوانین و مقرراتآموزشی و فرهنگ سازیارزیابیبودجهمدیریتنمای شماتيک نقشه دولت الکترونيکمهندسی مجدد فرآیندها
اسلاید 13: شناسنامه خدمات دستگاه (ماده 2)مفاد آيين نامه... تمامی دستگاههاي اجرايي موظفند شناسنامه خدمات خود را با محتوای زیر حداکثر تا پایان سال 1393 تهيه، در درگاه دستگاه مربوط انتشار و در دسترس عموم قرار دهند. معاونت نیز نسبت به بررسی مستندات شناسنامه خدمات اقدام و مراتب را در پنجره واحد ارایه خدمات قرار میدهد. شناسنامه خدمات شامل موارد زير ميباشد:کد خدمتمبانی قانوني و مقررات ارايه خدمتنوع خدمت (حاکميتي ـ حمايتي ـ تصدي) بر اساس چارچوب قانون مديريت خدمات کشوريذينفعان خدمتنيازمنديهاي اطلاعاتي و اسنادي خدمت از ذينفع (در قالب کاربرگهاي الکترونيک)نيازمنديهاي اطلاعاتي خدمت نظير مجوز، استعلام و ... از ساير دستگاههانيازمنديهاي احراز هويت حقيقي و حقوقيمجوز و تعرفه اخذ هزينه و شماره حساب آنذکر ضرورتهاي مراجعه حضوريفرآيند زماني بررسي و ارايه خدمتفهرست واحدهاي سازماني درگير در ارايه خدمت.
اسلاید 14: اصلاح و بهبود روش های انجام کار(ماده 3)مفاد آيين نامه... دستگاههاي اجرایي موظفند با هدف تسریع در انجام کار، کاهش زمان و هزينه و تأمين رضايت و کرامت مردم، هر سال فرآيندها و روشهاي انجام کار خود را با هدف ارایه در جایگاه اینترنتی دستگاه مورد بازبيني و اصلاح قرار دهند و مستندات آن را در قالب فايل الکترونيکي به معاونت ارسال نمايند.
اسلاید 15: توسعه کيفي خدمات به مردم (ماده 4 )مفاد آيين نامه... سال دوم2 تعامليشروع ارائه خدمات الکترونيکي اطلاع رساني اوليهاطلاع رساني تکامل يافتهمعرفي دستگاه، شرح وظايف و ...بانک هاي اطلاعات تخصصي تراکنشييکپارچگيآغاز ارائه خدمات الکترونيکي بين دستگاهيخدمات الکترونيکي بهينه شده و يکپارچهاقدامات اساسيمرحله هاي اجرا
اسلاید 16: مفاد آيين نامه... ساماندهی مجوزهای دولتی(ماده 5)در اجرای ماده 62 قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران، معاونت موظف است از طریق کارگروه پیشبینی شده در این ماده، به منظور تسهيل، تسريع و هماهنگي در صدور مجوزها، مستندات مربوط به فرآیندكليه مواردي که فعاليت اشخاص حقيقي و حقوقي را منوط به اخذ مجوز اعم از گواهي، پروانه، جواز، استعلام، موافقت و موارد مشابه از دستگاههاي اجرايي مي نماید را از دستگاههاي مذکور اخذ و نسبت به جايگزيني، تجميع و يا حذف مجوز اقدام نمايد. تبصره: معاونت، بانک اطلاعاتي صدور مجوزهاي تمامی دستگاههاي اجرايي کشور شامل: انواع مجوزها، مرجع، شيوه صدور، تمديد، لغو و احياء، هزينه، زمان و فرايند و مراحل انجام کار را با همکاري دستگاههاي اجرايي تشکيل داده و به منظور اطلاعرساني و شفافسازي، دسترسي برخط مردم به آن را فراهم ميکند.
اسلاید 17: مفاد آيين نامه پيشنهادي... پورتال استان (ماده 7)الف) اطلاعات عمومي استان: شامل نقشه استان، گزارش برنامه و بودجه استان، معرفي اجمالي تاريخ، فرهنگ و سنتهاي استان، اطلاعات مربوط به حمل و نقل عمومي، معرفي شهرستانها، شهرها، بخشها، روستاهاي استان، خرید بلیط اتوبوس، قطار و هواپیما و غيره.ب) تجارت و صنعت: شامل حداقل اطلاعات مربوط به مراکز صنعتي و صنايع، مراکز تجاري و بازرگاني، محصولات توليدي و خدماتي، بانکداري و بيمه، دفاتر ثبت اسناد رسمي، معرفي فرصتهاي سرمايهگذاري استان، آگهيهاي استخدام، مناقصهها و مزايدهها، تقويم وضعيت پروژهها و طرحهاي در دست اجرا و غيره.ج) آموزش، فرهنگ و هنر: دانشگاهها و مراکز آموزش عالي، حوزهها و مراکز علوم ديني، مدارس، مراکز آموزش فني و حرفهاي، پارکهای فناوري، آثار باستاني و تاريخي، موزهها و مراکز ديدني، مراکز ورزشی، مراکز تفریحی و سرگرمی، کتابخانه الکترونيکي سمينارها و همايشها و غيره.د) کشاورزي و محيط زيست: جغرافياي استان، جاذبهها و مکانهاي طبيعي، هواشناسي، اطلاعات کشاورزي و دامداري و غيره.هـ) بهداشت و درمان: بيمارستانها و درمانگاهها، داروخانهها، مطب پزشکان، اورژانس، آمبولانس و غيره.و) امور قضايي و قوانين: دفاتر ثبت اسناد رسمي، دفاتر ازدواج و طلاق، خدمات انتظامي، دادگاهها، شوراهای حل اختلاف، پزشکی قانونی، قوانین مرتبط با اتباع خارجی و غيره.ي) ساير خدمات.
اسلاید 18: مفاد آيين نامه... ایجاد و توسعه پورتال ملی(ماده 8)معاونت موظف است با توجه به ماده 4 مصوبه شماره 722/13.ط مورخ 22/4/1381 شوراي عالي اداري و بخشنامهها و مصوبات بعدي در اين خصوص، به منظور دسترسي سريع و آسان عموم مردم به اطلاعات و خدمات دستگاههای اجرایی، نسبت به تکمیل و بهروزآوری پنجره واحد ارایه خدمات به مردم (به نام پورتال مردم یا تکریم ایران) اقدام نماید.
اسلاید 19: انجام عمليات پرداخت الکترونيکي به حسابهاي دولتي بر اساس تعرفههاي قانوني، به صورت کسر وجه از کارت بانکي درخواست کننده خدمت و واريز به حساب درآمدي دستگاههاي اجرايي از کانالهاي مختلفمفاد آيين نامه... فراگير شدن پرداخت الکترونيکي به حسابهاي دولتي(ماده 9)
اسلاید 20: ساماندهي، هدايت و اتصال دادهها و اطلاعات موجود در تمامي پايگاههاي اطلاعاتي مرتبط با مردماستعلام الکترونیکی بین دستگاهیمنع درخواست تصویر شناسنامه و کارت ملیتوسعه امضای دیجیتال مفاد آيين نامه... به اشتراک گذاري دادهها بين دستگاههاي اجرايي و استعلام الکترونیکی(مواد 10 تا 13)
اسلاید 21: انعقاد تفاهم نامه با دستگاههاي اجرايي به منظور واگذاري خدمات به دفاتر پيشخوانليست خدمات واگذارشده به دفاتر پيشخوان و آدرس دفاتر ارايه دهنده خدمات در جايگاه اينترنتي دستگاه امکان نظارت الکترونيکي بر فرايند انجام کار در دفاتر براي دستگاههاي اجرايي واگذار کننده خدمت در بستر شبکهپيشخوان خدمات دولتي و بخش عمومي غيردولتي ،دفاتر پستي (ماده 14)مفاد آيين نامه...
اسلاید 22: آموزش کارکنان دولت در سه سطح مديران، کارشناسان فني و کليه کارمندان در حوزه فناوري اطلاعات و دولت الکترونيک برنامههاي فرهنگسازي و آموزش در سطح مليتهيه برنامههاي فرهنگسازي و آموزش مردم در سطوح شهرها و روستاها به منظور پذيرش شهروندان در استفاده از خدمات دولت الکترونيک مفاد آيين نامه... آموزش و فرهنگسازي(ماده 15 و 16)
اسلاید 23: کميته تخصصي دستگاه اجراییکميته تخصصي استانیمفاد مصوبه پيشنهادی... مدیریت و سازمان کار (ماده 17)
اسلاید 24: ارزيابي سالانه خدمات الکترونيکي دستگاههاي اجرايي و معرفي برترين دستگاه اجراييارزيابي سالانه جايگاههاي اينترنتي دستگاههاي اجرايي و معرفي برترين دستگاه اجراييمعرفي برترين دستگاهها در واگذاري خدمات به دفاتر پيشخوانمفاد آيين نامه... ارزيابي (مواد 18 و19)
اسلاید 25: طرح های پیش بینی شده در نقشه راه توسعه دولت الکترونیک
اسلاید 26:
اسلاید 27: وظایف پیش بینی شده برای دستگاه های اجرایی در نقشه راهالکترونیکی کردن و برون سپاری خدماتارسال شناسنامه کلیه خدماتایجاد و تخصیص شناسه پی گیری برای کلیه خدمات الکترونیکالکترونیکی کردن کسب مجوزها و استعلام ها با توجه به شناسه سکتافراهم کردن سرویس پرداخت الکترونیک برای انجام فرآنیدهای نیازمند پرداختاطلاع رسانی و خدمات رسانی الکترونیکانتشار شناسنامه خدمات درپورتال دستگاه و در دسترس عموماحصا خدمات قابل واکذاری به دفاتر پیشخوان ایجاد سامانه دریافت پرسش، انتقاد، پیشنهاد و شکایتبرنامه ریزی عملیاتیپیش بینی و منظور نمودن اعتبار سالانه سرفصل فناوری اطلاعات و ارتباطاتتهیه و ارسال برنامه اجرای توسعه دولت الکترونیکتامین زیرساخت های نرم دولت الکترونیکساختاردهی مجدد به واحدهای فناوری اطلاعاتتامین زیر ساخت های ارتباطیارائه مستند معماری سازمانیتدوین نظام جامع مدیریت دانشتبدیل ذخایر اطلاعاتی به صورت رقومیتکمیل فیلدهای بانک های اطلاعاتی با کدپستی و شناسه ملیتهیه اطلاعات مکان محور در قالب سامان جامع اطلاعات مکان محورتهیه پیشنهاد ارتقا جایگاه و ساختار جدید واحدهای فناوری اطلاعاتتدوین وپیاده سازی نظام جامع مدیریت دانش، جکمرانی فناوری اطلاعات و ITILتدوین نظام بهره برداری از خدمات الکترونیکایجاد کانال ارتباطی امن برای رویه های اداری برای برقراری ارتباط از طریق وسایل ارتباطیاتصال کلیه دستگاه های اجرایی و واحدهای تابعه و کسب و کارهای وابسته به شبکه ملی اطلاعاتتدوین پروتوکل ارتباطی بین دستگاه ها برای تبادل اطلاعات
اسلاید 28: وظایف پیش بینی شده برای وزارت خانه ها و استانداری هاوزارت صنعت، معدن و تجارتطراحی نظام شناسه استاندارد کالا و خدماتاعطای شناسه به کلیه خدمات و کالاهاتهیه و اجرای ساز و کار ارزیابی ور تبه بندی مستمر و صدور نشان اعتماد الکترونیکی و کیفیت خدماتوزارت امور اقتصاد ی و داراییتدوین و اجرای ساز و کار پذیرش اسناد الکترونیکیبرنامه ریزی و اجرای خدمات پرداخت الکترونیک در کلیه پیشخوان هافراهم کردن نظارت بر خطر روی حساب های دولنی و گردش مربوطهایجاد پنجره واحد تجاری ایران و ارائه خدمات اطلاع رسانیاستقرار گمرک نوینتوسعه پایگاه نظام پولی و مالی کشور و خدمات استعلام الکترونیکی و گستزش نظام پرداخت الکترونیک وجوه دولتی در کل دستگاه هاتدوین ضوابط و الزامات اجرایی پذیرش اسناد مالی الکترونیکیوزارت بهداشت، در مان و آموزش پزشکیوزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعیوزارت کشورایجاد پایگاه ملی سلامتایجاد سامانه بیمه الکترونیکتهیه لایه اطلاعات مکان محور قلمرو شهریوزارت ارتباطات و فناوری اطلاعاتایجاد زیر ساخت شبکه ارتباطی اختصاصی دستگاه هاایجاد مرکز تبادلات الکترونیکی اطلاعات پایهایجاد مرکز تبادل اطلاعاتی خوشه های چهارده گانهایجاد مرکز ملی تبادلات الکترونیکایجاد زیر ساخت پرسرعت اینترنت با حداثل سرعت دو مگا بیت در ثانیهثبت شناسه شی )OID(استانداری هاتکمیل و توسعه درگاه استانیتکمیل و توسعه درگاه شهرستانی
اسلاید 29: وظایف پیش بینی شده برای سازمان هامرکز آمار ایران سامانه محیط تبادل اطلاعات مرتبط با کلیه تامین کنندگان اطلاعاتایجاد پایگاه ملی اطلاعات و آ»ار کشورسازمان نقشه برداریتامین نقشه های مبتنی بر سامانه اطلاعات جغرافیایی در مقیاس 1/500 و 1/2000 شهرهاتامین نقشه های مبتنی بر سامانه اطلاعات جغرافیایی در مقیاس 1/500 و 1/2000 سایر نقاط کشور شرکت پستنیروی انتظامیسازمان ثبت احوالتدوین نظام GNAFتهیه نشانی پستی کلیه اماکن کشور کبتنی بر اطلاعات مکان محورتوسعه و ارتقا پایگاه هویتی وسائط نقلیه و گسترش خدمات استعلامتوسعه پایگاه ملی هویت اشخاص حقیقی همراه با ارتباطات سببی و نسبی و خدمات استعلام الکترونیکیسازمان ثبت اسناد و املاک کشوراطلاعات کاداستر شهری اطلاعات کاداستر رستایی اطلاعات کاداستر مراتغ و جتگل ها اطلاعات کاداستر دریاییتوسعه پایگاه ملی اشخاص حقوقی و گسترش خدمات استعلام الکترونیکی برای کلیه متقاضیانمعاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردیمعماری و ایجاد پایگاه اطلاعات مکان محوراصلاح نظام برنامه ریزی توسعه و استقرار دوبت الکترونیک و ایجا د ردیف برنامه ای خاص در امور چهارگانهتشکیل کمیته راهبری SDI کشور
اسلاید 30:
اسلاید 31: تدوین نقشه راه توسعه دولت الکترونیکیتشکیل کمیسیون توسعه دولت الکترونیکی متشکل از نمایندگان 18 سازمان و نهاد موثر در توسعه فناوری اطلاعات در کشور به عنوان تنها مرجع و بالاترین مرجع تصمیم سازیتشکیل کارگروه توسعه خدمات الکترونیکی در همه دستگاه هاتشکیل کارگروه توسعه دولت الکترونیکی استانپیش بینی توسعه الزامات فنی و زیرساختی مانند اصلاحات ساختاری، مشارکت بخش خصوصی، چارچوب تعامل پذیری دولت و ...پیش بینی توسعه پایگاه های اطلاعات وخدمات پایه 14 گانه شامل پایگاه های هویت اشخاص حقیقی، اسناد و املاک، وسائط نقلیه، اشخاص حقوقیف خدمات و فرآنیدهای دولتی، آدرس گزاری مکان محور کشور، سلامت، بیمهف پولی و مالیف اطلاعات و آمار
اسلاید 32: پیش بینی ردیف بودجه برنامه فناوری اطلاعات و توسعه دولت الکترونیک در بودجه 94 با ردیف 40822 پیش بینی ردیف بودجه متمرکز با مبلغ 52 میلیارد تومان بودجه فناوری اطلاعات کشور653,377
اسلاید 33: 33بودجه استان ها
اسلاید 34: 34بودجه دستگاه ها
اسلاید 35: 35سرفصل بودجه های فناوری اطلاعات در برنامه های مختلف بودجه
اسلاید 36: تدوین دستورالعمل اصلاح فرآیندها و روشهای انجام کارتاکید بر توانمندسازی دستگاه ها به منظور اصلاح فرآیندها با ارائه آموزش های لازم به نیروهای داخلیتاکید بر ستقرار نظام بهبود مستمر فرآیندها(بهبود 5 خدمت در هر 6 ماه)تاکید بر بهبود و یکپارچه سازی فرآیندهای بین دستگاهیارائه راهنماهای جامع و فراگیر بهبود فرآیندها
اسلاید 37: افزايش دسترسي مردم به ارایه خدمات از طريق مديريت و راهبري دفاتر پيشخوانتعدا دفاتر پیشخوان 18000 دفتر در کل کشور شامل 10000 دفتر روستایی و 8000 دفتر شهری تعداد خدمات فعال در درگاه کانون دفاتر پیشخوان133 خدمت به استثنای خدمات همراه اول ، ایرانسل ، پست بانک ،بانک رفاه کارگران ،شرکت پست و خدمات پراکنده واگذار شده در استان ها
اسلاید 38: فهرست تفاهم نامه ها
اسلاید 39: طرح یکپارچه سازی تعامل بین سیستم های دبیرخانه در دستگاه های اجرایی با همکاری نهاد ریاست جمهوری و وزارت کشورتدوین استاندارد وب سایت دستگاه های اجرایی
اسلاید 40: تدوین آیین نامه آموزش کارکنان دولتدورههای آموزشی فناوری اطلاعات:مدیران ارشد (شامل 2 دوره و 18 ساعت)مدیران و کارشناسان فناوری اطلاعات (شامل 10 دوره و 158ساعت)عموم کارکنان (شامل 5 دوره و 56ساعت)اختصاصی دستگاههای اجرایی (بر اساس تشخیص دستگاه)
اسلاید 41: توسعه روابط بین المللتدوین نسخه انگلیسی نقشه راه توسعه دولت الکترونیک تعامل با سازمانهای بین المللی و کشورهای پیشرو در زمینه دولت الکترونیکدپارتمان امور اداری و مدیریت توسعه سازمان مللThe director of division for Public Administration and Development Management (DPADM)نمایندگی سازمان ملل در تهرانThe head of office for United Nations Information Centre of Tehranمرکز آموزش فناوری اطلاعات و ارتباطات برای توسعه (کره جنوبی)The Director of Asian and Pacific Training Centre for Information and Communication Technology for Development (UN-APCICT)
اسلاید 42: با تشکر از حسن توجه شما42
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.