بررسی و مطالعه محدود کننده های جریان fcl و تاثیر ان ها بر روی اتصال کوتاه و نوسانات شبکه برق قدرت
اسلاید 1: 13/1
اسلاید 2: عنوان پروژه بررسی و مطالعه انواع محدود کننده های جریان(FCL)وتاثیر آن ها برجریان خطا و نوسانات ولتاژ شبکه قدرتاستاد راهنما:محمد میرزایی نگارش:مهدی میرزاییزمستان 9913/2
اسلاید 3: Fault current limiter مقدمه: بـرای مقابلـه بـا افـزایش سـطح اتصـال کوتـاه روشهای مختلفـی تابهحال پیشنهادشده اسـت کـه اکثـر آنها در مرحلـه آزمـایش میباشند و تابهحال کـاربرد عملـی نداشتهاند بـه نظـر میرسد مؤثرترین و مفیـدترین روشـی کـه تابهحال بـرای ایـن مشـکل پیشـنهاد دادهشده اسـت، اسـتفاده از محدودکنندههای جریـان اتصـال کوتـاه میباشد . بنـابراین در ادامـه بـا سـاختارهای مختلـف محدودکنندههای جریـان اتصـال کوتـاه بیشـتر آشـنا میشویم و در فصـل آتـی ضـمن بیـان مطـالبی در مـورد اتصـال کوتـاه، عوامـل تولیـد آن،خسـارات ناشـی از آن، بـه بررسـی سـطح اتصـال کوتـاه تجهیـزات سیسـتم قـدرت پرداختـه و مشـارکت انـواع ژنراتورهـا را در تولیـد پیـک جریـان اتصـال کوتـاه و مقدار مانـای آن را بررسـی نمـوده و سـپس روشهای مقابلـه بـا افـزایش سـطح اتصـال کوتـاه را موردبررسی قـرار میدهیم.13/3
اسلاید 4: شکافتن شبکه و تغییر آرایش آن : شکافتن شـبکه مـی توانـد بـه طـور مـوثری سـطح اتصـال کوتـاه را کـاهش دهـد .البتـه ایـن روش بـه خـاطر افـزایش امپـدانس منبـع، باعـث کـاهش کیفیـت تـوان و افـزایش تلفـات درسیسـتم قـدرت مـی شـود . روش مشـابه بـرای کـاهش سـطح اتصـال کوتـاه تغییـر آرایـش در اتصـالات سیسـتم قـدرت میباشد . در ایـن روش سیسـتم های توزیـع بـه شـکلی طراحـی مـی شـوند تـا در صـورت نیـاز بـرای کـاهش سـطح اتصـال کوتـاه و یـا امکـان جـدا کـردن بخشـی از سیسـتم قـدرت، اتصالاتشـان تغییـر یابـد. هـر دو روش نیـاز بـه آرایـش جدیـدی از سیسـتم حفـاظتی تـوالی سـوئیچینگ دارنـد . بعـد از تعـویض و بـه روزآوری کلیـدهای قـدرت و اسـتفاده از راکتورهـای محـدود کننـده جریـان ایـن روش بیشـترین کـاربرد را دارد.در شـکل (2-2) یـک شـبکه نمونـه بـرای مثـال نشـان داده شـده اسـت . بـا توجـه بـه شـکل زیـر بـا شـکافتن شـبکه بـا اسـتفاده از کلیـد EB1 امپـدانس مــابین سیســتم 11 کیلــو ولــت و سیســتم 33 کیلوولـت از 5 درصــد بــه 10 درصــد افــزایش مــی یابــد ودر نتیجــه بــرای F1 جریــان اتصــال کوتــاه جــاری از شــبکه 33 کیلــو ولــت کــاهش مــی یابــد . در ایــن حالــت در کــار عــادی سیســتم قــدرت EB1 بــاز بــوده و سیســتم 11 کیلــو ولــت را بــه دو قســمت جــدا مــی کنـد(بـاس1 و بـاس 2). در ایـن حالـت بـرای عیـب F1 جریـان اتصـال کوتـاه درحـد و مقدار نامی تجهیزات شبکه بوده و به راحتی LB2 عمل خواهد کرد . در ایـن حالـت پـس از رفـع اتصـال کوتـاه جهـت تعمیـرات در بـاس 2 میتـوان بـا بسـتن کلیـد EB1 و بـاز کـردن کلیـد EB2 اتصـال ژنراتـور تولیـد پراکنـده را بـه شـبکه همچنـان برقـرار نگـه داشـت . همچنـین بـرای اتصـال کوتـاه F3 امپـدانس بین نقطه عیب و تولید پراکنده افزایش می یابد. 13/4
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.