کودک و نوجوانورزشی

برنامه درس تربيت بدن در پايه دوم دوره ابتدايی

صفحه 1:

صفحه 2:
برنامه درس تربیت بدني در پایه دوم دوره ابتدايي iL كروه تربيت بذنى

صفحه 3:
a آكاهىهاى اعرش هوصيه 0

صفحه 4:
موضوعات آموزشي درس تربیت بدني در پایه دوم

صفحه 5:
بيت بدنى در پایه ‎pe‏ ‏ُ تريب ۰ موضوعات آموزشی درس

صفحه 6:
موضوعات آموزشی درس تربیت بدنی در پایه دوم

صفحه 7:

صفحه 8:
برنامه درسی ملی برنامه درسي ملي نگاه جامع | وكاملي به انسان داشته و رشد ابعاد جسماني و روحاني او را مد نظر قرار مي دهد. اين برنامه هدایت کننده برنامه هاي درسي در حوزه هاي يادگيري مختلف بوده و رویکرد آن. فطرت گرايي توحيدي است.

صفحه 9:
حوزه تربیت بدني و سلامت به دنبال برقراري سلامتي کامل جسمي» رواني» و ایجاد زمینه هايي در جهت شناساندن روش هاي درست فعاليت هاي جسماني» ارتقاي توانايي هاي بدني» تبيين روش هاي تفريحي سالم و تررویج بهداشت و اصول سالم زیستن و پيشگيري از ایجاد بيماري و اختلال و معلولیت هاي اندامي و توانمندسازي افراد در. تسلط بر رفتار خود و حفظ سلامت است

صفحه 10:
صلاحیت ها و يادگيري هاي مشترك به آن دسته از يادگيري ها اطلاق مي شود كه همه خروجي هاي آموزش و پرورش بتوانند به گونه اي به آن ها دست يافته و در همه حوزه هاي يادگيري امکان حضور داشته باشند. حوزه يادگيري تربیت بدني و سلامت يكي از 00 حوزه يادگيري برنامه درسي ملي است. که کسب صلاحیت هاي اساسي و مشترك این حوزه متربیان را قادر مي سازد تا در خلال فعالیت هاي يادگيري» ارزش هاي اخلاقي و بهداشتي و مهارت هايي همچون تلاش» كارگروهي ‏ احترام به خود و دیگران» انصاف» صبرء خویشتن داري»حسن خلق» اعتماد به نفس» نظم وانضباط رعایت قوانین» حس مسئولیت و انتخاب سالم را به صورت کاربردي بیاموزند و تمرین کنند.

صفحه 11:
وک امد درب ره در دورد ده دی ات دس رت در داد لحت اساس و پابه برنامه درس تربیت بدني در دوره ابتدايي بر اساس نیاز هاء علایق و ويزكي هاي حسماني, مهارتي. ذهني و عاطفي کودکان 7 نا 12 سال شكل مي كيرد.

صفحه 12:
g

صفحه 13:
بازي بستر مناسبي پراي دانش آموز است که بدون تحمل خشكي تمرینات» کلاس را با نهایت رغبت و اشتیاق همراه با كسب لذت سيري کند وعلاوه بر كسب حركتي و آموزشي مربوطه. به تمرین تمرين همياريء همكاريء مسدوليت يذيريء قانونمند وانضباط. آشنايي با روابط اجتماعي. تحصيل عا آشنابي با محيط و... از جمله اين خصوصيات است. gee

صفحه 14:

صفحه 15:
حمایت و تشویق دیگران

صفحه 16:

صفحه 17:

صفحه 18:

صفحه 19:

صفحه 20:

صفحه 21:

صفحه 22:

صفحه 23:

صفحه 24:
5 روش های تلفیق تربیت بدنی (در قالب بازی های ورزشی وحرکات جسمانی)

صفحه 25:
بیش‌تربردار(تلفیق یا سایر دروس ] توسعه و بیبود انعطاف پذيري /بیبود مهارت در حرکات انتقالي /تلفيق با دروس تامل درخود /تقويت روحيه همكاري و همياري كروهي /احترام به قوانين و رعایت نظم و مقررات) |بداع و خلق

صفحه 26:

صفحه 27:
کمک به تقویت توانایی های جسمانی» ذهنی و عاطفی دانش آموزان در راستای اهداف برنامه درسی تربیت بدنی ارائه الكوى مناسب برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان تزریق شادابی و نشاط *بهنمایش گذاردن ارزش های فرهنگی و سنن پسندیده تاریخی و قالب بازی متناسب بودن فضای مورد نیازی بازی با فضای آموزشگاه *توجه به رعایت نکات ایمنی و بهداشتی های مناسب برای تغبیر در قوانین ومقررا ‎glo 3‏ سنی دانش آموزان

صفحه 28:

صفحه 29:

صفحه 30:

صفحه 31:

صفحه 32:

صفحه 33:
ارزشيابي توصيفي ‎QI‏ جدول اهداف؛ یتح ر سطوح علکردی درس تریت بنی یی دوم ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎se ‏ريت | اهداف كلى | درون اتشاتدهاى تحقق بر هرد‎ ‏در حس را رف النستحا ب كما مه مسمت ججب و داست خم منود غيلى خوب [در نجام ضدى موارد موقق ست‎ - | ‏توي را 4 برضت ماردءا خم شخ از ين مر ب خودسه هم كلاس رف مريت سو ماه أيه جد‎ - 44 = laf 1 7 ‏بازوان كسك مى كيره.‎ jh eee | 3 3 shake] ‏ع‎ | | yt ‏استوالسيتى جفتبدصورت سوال ازروى سناقل ما واه ی رادار‎ <١ 35 | 3 ‏اد ليل غوب |مراتجاء هی مارد ات‎ ta Pago DF wee ‏-تواتلى اتجم حركت تركيس‎ 5 =a 5 ‏وزن خود را رو بنجدى ای رما مق يد‎ - | 5 logan ames = ||| 3 ‏و 2 أ یرد رات رچیراد‎ i cae ‏کل زان مد ری ریس اب راهدای عم فاد کند. هی بای کاب راهمای عم وین شده اس حدر كا جرا ار اتب وهای ری دا مزا تج گرد ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 34:
عنارين کارنمه كسب مهارت در رتب كسب مهارت در درياقث كردن اماف كلى| كسب مهارث در لى لى كردن oe ۳ ۳۵ ۳ نداتتهاى تحقق et Sy pty DOL slog may Md pacer eMac rc all ‏جلر و عقب قار كرفن) توبحاىبالثز ازسطع کم راید‎ ‏استقاده درست دسستها (مستط طرف بلي) لا إن باز و بسر ويا كتى ناص : جلو وعفب فور‎ | ‏گنت توبهاى بايزير از سطع كمر را مى كيرد‎ ‏در هتكلم دريافت ب مستقبال توب مريرود بادك تسدن توبديك بارا در صي قن بد چاو میآررد وب زا‎ (as ponds ‏أ- درحين راء وقتن و جومنن:توبحاى ارسائى را دريقت مىكتد.‎ - تب سبك رأ دو مش ويك سني زبلا سو وب نوكه سيكى أ يك دست أ لين بدسمت هدقى ذر رو زمن وید - توب سيكى را دودسنى ويك دستى ب هوا وناب موكد. - مو مستي ويك تسن تب را نراقت یک - درن راوع و دوعن توب سيكي وأ هومسي ويك سني وى هو لد خود وي مود - روباك راست و با چپ با درجا وى مركت -اباى راست وياى جب ف كل رامعو لرلى على مك - د حين دون باعلانت لم (صداى سون) مسبرى ا بال على رد دوه موقو 4 اس دول دا هی عمط گر رتیت نی دم خيلى خوب slag نا هی مارد مق ات هر ناش ورد موق ات ب ادر نجام دق موارد موق دام شتر ورد موق ات در اج هی ماد موف است أدر ائجام يشتر بوارد يوق أسست.

صفحه 35:
کرنامه ای اهافکلی Sls ne aes فلي تسار ‎tele‏ ‏عروقی الوسعه و قدرت و استقانت عضلائي الروس te no ۷۰ - در أطراف محوط هکل مریج دود -علات عم برض زمی ایا رد د مهن رفت یگنت طی كرده وبس از سکن خطوططرل در کشت آخ برع ازرری خط نروع گرد کل برع زین جهار مغ يا صندل ك ب ی ۳ نز درک خظ اراد ور هدع آخری را دور ده وبرشته و از خط شروعبی‌گذرد. ون دودنماریع) + ۲ دنه ات دا من لب حرکت شب نا ام دهد [-۱۰ ده دومن وال زم دود حتى اكردر حين اجرا از ليسا ر كان سرحت داشت بائذ لوج أبه ای دی الم است) از بلا نمكتى ب ‎RE Sioa pel pli‏ لاوس یرود و بأي راست بعد ب روي بلهقرار كيرد جد از قرار كرتن هر دو باروى بله. وى بلى راست بعد با جب ردي زمين قرا مكيرد.) | حرکت شا روي رسن ا ر حفی که وا کف دستط این اس رت ۱۰ مرها میهد ‎(senate cyl‏ - در حات بت راز کید اهارا به صورت جفت حدود ‎٠١‏ ساتىمتراززمن بن كرد وم ‎De Ba‏ ‎GY eb ssh) ay die ete gla t=‏ در ای که حدود ۱۰ انیت از مين بد كرده با ‎uniter ong Sse al‏ عون( ریب ‎Wes jp oye‏ ور ‎ ‎ ‎۹ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‏رم ‏رم ‎ ‎ ‏اغيلى خوب | در انجام همدى مرارد موقق أست. خوب ‏ |درجم يشير ‎ ‏درجم هی مارد موق است. ‏بيشترموارد موقق أست.. ‏در ام هی مراد موق است. ‎ ‎ ‎ ‎wl eile, ‎ ‎ ‎ ‎ ‎Bre ‎ ‎

صفحه 36:
anys انناف كلي ch Mah yal ‏توشمد و‎ توسعه و بهبود مافل ام ول اه انا تحت سطوح علكرى درس تیب اد درس شاه ‎Be‏ 11١ Saji) Beata aS lag ‏در حات تاه اه ری نا ار‎ - ag in| che Gt 9 - در حالت ‎i aa oS hag (Cl al lin‏ دست‌ا را + زسننزدیگ ر ۱۰ ۱۵ نی ان حات| را حفط مک | در عاك يناده بك سنت را أز لاي مرو دست ديكر أز كر در يشت بدن ب يكديك تزريك میک مه - كفيك با را ال زاؤى بى دی( ای تب زا اده ووى يني بلى نكي ابد مو نعود نه بر زر ی بل مک اجر ‎Sip‏ | ری ‎Be sed ach Welk Joe sh Ge‏ حدود ۱۰ مشب هی ‎ang‏ - از روي ‎sell he‏ جدولى به لرفا) ‎1١‏ ستومتر از زمين و عرض حدود ‎٠١‏ ساتونر با حفظ تفام بر ازوي بهي بارا رفه وميس ب روى بنجب سير أ رع كود ofa در انا هل برد مولع است: در انا بش وردموفقاست ‎ls‏ هی وردناس ‏درا شوه ات ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 37:
Talifcdc @ gmail.com

گروه تربيت بدني مهارت هاي ضروري اهداف آموزشي برنامه درس تربيت بدني در پايه دوم آگاهي هاي موجود نگرش هاي مورد انتظار استقامت قلبي -تنفسي موضوعات آموزشي درس تربيت بدني در پايه دوم موضوعات آموزشي درس تربيت بدني در پايه دوم برنامه درسي ملي برنامه درسي ملي نگاه جامع وكاملي به انسان داشته و رشد ابعاد جسماني و روحاني او را مد نظر قرار مي دهد .اين برنامه هدايت كننده برنامه هاي درسي در حوزه هاي يادگيري مختلف بوده و فطرت رويكرد آن گرايي توحيدي است. حوزه تربيت بدني و سالمت به دنبال برقراري سالمتي كامل جسمي ،رواني ،و ايجاد زمينه هايي در جهت شناساندن روش هاي درست فعاليت هاي جسماني ،ارتقاي توانايي هاي بدني، تبيين روش هاي تفريحي سالم و ترويج بهداشت و اصول سالم زيستن و پيشگيري از ايجاد بيماري و اختالل و معلوليت هاي اندامي و توانمندسازي افراد در تسلط بر رفتار خود و حفظ سالمت است صالحيت ها و يادگيري هاي مشترك به آن دسته از يادگيري ها اطالق مي شود كه همه خروجي هاي آموزش و پرورش بتوانند به گونه اي به آن ها دست يافته و در همه حوزه هاي يادگيري امكان حضور داشته باشند. حوزه يادگيري تربيت بدني و سالمت يكي از 11حوزه يادگيري برنامه درسي ملي است .كه كسب صالحيت هاي اساسي و مشترك اين حوزه متربيان را قادر مي سازد تا در خالل فعاليت هاي يادگيري ،ارزش هاي اخالقي و بهداشتي و مهارت هايي همچون تالش ،كارگروهي ،احترام به خود و ديگران ،انصاف ،صبر ،خويشتن داري،حسن خلق ،اعتماد به نفس ،نظم وانضباط ،رعايت قوانين ،حس مسئوليت و انتخاب سالم را به صورت كاربردي بياموزند و تمرين كنند. تعريف بازي دانش آموزان رعايت نوبت پذيرش از سوي جمع م توسعه ها رت دوست ي به دادن ان گر وش دي گ بت صح لذت از موفقيت حمايت از ضعيف تر ها نايي توا انتقا حمايت و تشويق ديگران رفع اختالف با همكالس هاي خود ه اي گرايش گرايش وو تمايالت تمايالت مثبت مثبت با كمك همديگر ال زم اعتما د كاهش كاهش ناهنجاري ناهنجاري هاي هاي اخالقي اخالقي هدف مشترك سريع د مهارت های زبانی مطالعات اجتماعی هنر بازي هاي تلفيقي ریاضیات علوم تجربی تربیت بدنی فعاليت هاي جسماني بازيگونه برنامه ريزي شده ،سازماندهي شده ،هدفمند وقاعده مندي كه از درهم آميخته شدن دو يا چند فعاليت ذهني وجسمي روش هاي تلفيق تربيت بدني (در قالب بازي هاي ورزشي وحركات جسماني) خانه خود خانه همسايه (‌تلفيق با ساير دروس ) تقويت توانايي هاي اداركي – حركتي /عمل و عكس العمل /توسعه و بهبود چابكي ابداع و خلق /حسن خلق /نظم و قانون مداري /احسان و رأفت • كمك به تقويت توانايي هاي جسماني ،ذهني و عاطفي دانش آموزان در راستاي اهداف برنامه درسي تربيت بدني • ارائه الگوي مناسب براي غني سازي اوقات فراغت دانش آموزان •تزريق شادابي و نشاط • به نمايش گذاردن ارزش هاي فرهنگي و سنن پسنديده تاريخي و قالب بازي • متناسب بودن فضاي مورد نيازي بازي با فضاي آموزشگاه •توجه به رعايت نكات ايمني و بهداشتي •جذابيت بازي داشتن ظرفيت هاي مناسب براي تغيير در قوانين ومقررات بازي و متناسب سازي آن با ويژگي هاي سني دانش آموزان محلی )) بومی –– محلی كشي (( //بومی طناب كشي طناب ،تعادل شانه ،تعادل وكمربند وو شانه دست وكمربند عضالت دست استقامت عضالت قدرت وو استقامت قدرت مداري قانون مداري نظم وو قانون كارگروهي ،،نظم م̀شاركت وو كارگروهي خواهي ،،م̀شاركت عدالت خواهي صد̀ق ،،عدالت رهبري ،،صد̀ق مهارت رهبري مهارت محلی )) بومی –– محلی زنجيرباف (( //بومی عمو زنجيرباف عمو شانه وكمربند شانه دست وكمربند عضالت دست استقامت عضالت قدرت وو استقامت بهبود قدرت توسعه وو بهبود توسعه پذيري مسئوليت پذيري رهبري ،،مسئوليت مهارت رهبري مشاركت ،،مهارت همياري وو مشاركت همياري محلی )) بومی –– محلی هوا (( //بومی به هوا گرگم به گرگم ،چابكي انتقالي ،چابكي حركات انتقالي توسعه حركات بهبود وو توسعه بهبود ديگران كار بابا ديگران صدق،مهارت كار همياري ،،صدق،مهارت گروهي وو همياري كار گروهي پذيري ،،كار مسئوليت پذيري مسئوليت محلی )) بومی –– محلی زنی (( //بومی سايه زنی سايه يابي) جهت يابي) جابجايي –– جهت پايه (( جابجايي هاي پايه مهارت هاي ،تقويت مهارت چابكي ،تقويت تنفسي ،،چابكي قلبي –– تنفسي استقامت قلبي بهبود استقامت توسعه وو بهبود توسعه ديگران كار بابا ديگران مهارت كار صد̀ق ،،مهارت مساله ،،صد̀ق حل مساله حل در پناه حق مؤيد و منصور باشيد @ Talifcdc ‏gmail.com

51,000 تومان