کسب و کارسایربرنامه‌ریزیورزشیسفر و گردشگری

برنامه‌ريزی توريسم ورزشی

صفحه 1:
[Sport Tourism Planningll حمید محمدی دانشگاه آزاد اسلامی مبار که ‎E-mail:hamidmohamadi1357@gmail.com‏ : دور آموزيشا! بزوهغية برنا١0101تورب10101010101ببزوه ‎ONAN‏ 177101۳۲7۲۹۳۲۲۳۳

صفحه 2:
الگوی برنامه ریزی مرحله ۱- توسعه دانش توریسم ورزشی مرحله ۲- ارزیابی ظرفیت جامعه مرحله ۳- تعیین اهداف و ساخت یک نسخه ( از الگو ) مرحله ۴- ساخت یک شیوة راهبردی ۱ tate Soae:caoNca eLAcoNaeRNONAAD

صفحه 3:
‎a —‏ رصم ‎Puy, ws —‏ 2 ‏جه جيزى را بايد بدانيم در حال حاضر كجا هستيم به كجا مى خواهيم برويم جكونه به آنجا خواهيم رسيد ‏سس سس ‏ل ا 1۳ ‎

صفحه 4:
مرحله ‎١‏ - گسترش توسعه داتش توریسم ورزشی توریسم ورزشی چیست ؟ بازار رویداد ابعاد یک رویداد توریسم ورزشی درآمدها و هزینه های اقتصادی هزینه ها و منافع اجتماعی افرادی که در آن درگیر می شوند. |ارزیایی مقسسه پا سازمان ۱ tate Soae:caoNca eLAcoNaeRNONAAD

صفحه 5:
سح دسم = ‎ae‏ سم حح - - تريس ورزشئ جينتتت ؟ ورزش يك صنعت بزرك محسوب مى شود و يك دليل براى مسافرت مردم است . جه ورزشكاران تراز اول ‎ee ae olen‏ رفاتهای جهای رس ورزشی خودشان سفر کنند . چه خانواده ای در تعطیلات آخر هفته یا پسر یا دخترشان برای شر کت به یک رویداد ‎cee‏ 0 10۷۳/7 ور

صفحه 6:
۱ = انواع توریسم ورژشی ‎ln‏ 7 بیش از ۸۰ کیلومتر سفر می کنند و تمام شب را در جایی می مانند توریسم محسوب می شوند . 7 ورزش دلیل مسافرت آنها است یعنی قبل از اينکه آن محل برای آن رویداد خاص مشخص شود به آن منطقه سفر نکرده اند . 100000090000 040900000000p- 000000000000 0000000000 pays 000m Lp png a => jar

صفحه 7:
eee) لك aes) oaks تا خالص ‎een‏ ‎jee‏ مالیتها اثرات بازيهاى پومی ۲۰۰۲ آمریکای شمالی 6 میلیون دلار ۷ میلیون دلار ۶ ميليون دلار اقتصادی رویدادهای ورزشی زستانی ۲۰۰۳ بازيهاى ty ۰ ميليون دلار ۸ میلیون دلار ۱۵ ۰ میلیون دلار مسابقات دوچرخه ۳ كيد ۸ ميليو, دلار ۰ میلیون دلار ory ۸ میلیون دلار rms پرایر ۱۲۰۰۶ ۳ میلیون دلار ۱ میلیون دلار ۲۳۸ ۳ میلیون دلار دور و1 پ مهن برا 010106تورب100:00:001ببزووه 1001001001001 170190011 1000000777177

صفحه 8:
رم ‎See‏ "سح << .ه- 7 ابعاد یک رویدادتورینتم ورزشی 7 ‏7 تعداد شر کت کنند گان :از جمله ورزشکاران . مربیان و مقامات رسمی ‏7 تعداد تماشاچیان : شر کت کنند گان کمی دارند اما برخی از رویدادها تماشاچیان زیادی دارد ‏7 طول رویداد : بسیاری از رویدادها فقط يك روز به طول می انجامد رویدادهای دیگر در طول یک هفت يا بیشتر اجرا می شود . بعضی مانند جام جهانی فوتبال ۴ تا ۶ هت بطول ام انحاندد: ‏تکرار رویداد : رویدادهای هرساله و همچنین در مدت طولانی رخ می دهد بسیار مهم هستند ‏۱۱۱۱۱۱۱ ‏از ‏مرو ‎

صفحه 9:
رویدادهای وررسی. ‎i‏ 11010110000000 1 مم00 مدوو رورس مم

صفحه 10:
شوراهای شهر پارکها . سازمانهای فرهنگی و ری شوراهای ورزشی دانشگاهها و دانشکده ها رسانه های گروهی تجارت و بخش گردشگری 1000000000000010 00000000 0000000000000000 come

صفحه 11:
= ~ تس == ‎obs! =‏ سازمان چا"موسسه ‎lf‏ ‏نام سازمان یا موسسه نوع : || ورزش گردشگری [| تسهیلاتی انواع دیگر تغيير و جالش ها ذر بين موسسه يا سازمان شما جه تغييرات يا جالش هاى ( بطور مثال مالى . عضو كيرى يا حفظ داوطلب ) هست و كردشكرى ورزشى جكونه مى توان در بيان کردن آنها کمک کند ؟ تغییرات و چالش ها گردشگری ورزشی می تواند ۱۱۱۱۱۱۱ از مرو

صفحه 12:
. - مرخلة ۳۲ ارزیابی ظرفیت جامعه ثبت ظرفیت جامعه نسبت به گردشگری ورزشی سوابق رویداد ورزشی رشته های ورزشی پر قدرت رشته های ورزشی با پتانسیل فهرست امکانات وضعیت اقامتگاهها ۱۱۱۱۱۱۱ از ‘jar

صفحه 13:
‎Wind bles‏ و قوت جامعه ‎ ‎ ‏شهر خود را از لحاظ تونایها و ضعفها در برابر كردشكرى ورزشى جكونه ارزيابى مى كنيد ؟ | اين ضعفها و توانابيها جه فرصتهابى را اراه می دهند؟ ‏اتصوير و اند های شهر ‎a‏ = ‏هنلها و تهيلاتى كد مر مركز شهر واقع مستتد ‎So‏ 2 ‎2 = ‏کرت‎ Perr ers ‎ ‎ ‎ ‎ ‎۱۱۱۱۱۱۱ ‎r.Parshad.tojart ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 14:
نقاط ضعف وقوت جآمعه اشهر خود را از لحاظ تواناييها و ضعفها در برابرگردشگری ورزشی چگونه اين ضعفها و تونایها چه فرصتهایی را ‎tan 1s pd‏ حمایت گروعها = تنهيلات رقابتق مناسب رت مکانات آموزشی خوب مکانت دانشگاهی و دانشکده ی | وت تسهیلات ورزش در نضای باز ‎ae‏ هزینه امکانات وت هزینه های امکانات در هتل توح ۱۱۱۱۱۱۱ از ‘jar

صفحه 15:
سوایق رویداد وززشی نام رویداد ماه و سال درصد اقامتهاى کنندگان شبانه ۱۱۱۱۱۱۱ r.Parshad.tojart

صفحه 16:
Pool Sports O Diving Swimming O Synchro Swimming O Water Polo O Biathion 'O Bobsled O Ice Racing Skiing 1D Sled Dog Racing 1 Snowmobiling Ja Bowing | Gi Equestrian ‏ده‎ Luge خر و ‎Gi Racquetball‏ ‎Gi shectng |‏ ‎Squash‏ 2 — ژشته های ورزشی:پرقوت هايآوژشی بای توسته دشگزق ورژّشی در جامعه شاب Grn Ballooning a Figure Skating O Beach Volleyball ‎U Bocce/Boules‏ مات مم ‎ice Skating‏ ‎Ringette ‏ی‎ ‎Cycling ‏5 وه ۵ و۴ ۵ ‎O Frisbee/Disc Sports Hang Gliding O Kayaking ‎U Life Saving ‎O Orienteering O Parachuting Rowing OSailing ‎U Skateboarding O Soaring ‎O Surfing ‎O Tiathion On-Line Skating O Polo ‎U Skydiving ‎O Water Skiing ‎ ‎ ‎ ‎ ‎(ern ‎IO curling ‎Roller Skating D Speedskating ‎O Auto Sports: ‎O Military Sport Modern Pentathlon 1G Paralympics ‎(OQ Pentathlon University Sports ‎ ‎ ‎ ‎ ‏انسیل دارند؟ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎Dr.Farshad.tojari

صفحه 17:
رّشته های ورزشی:با بتانسیل رشته ورزشی ما تسهیلات رویدادها i fs ‏بین الملل‎ | le git ‏(چهار ویژگی آ) | ورزش محلی‎ ۱۱۱۱۱۱۱ r.Parshad.tojart

صفحه 18:
-- مالكيت 000010101100000 فهرست موجودق"تسهيلات 7 نام لاوسيله ظرفیتاصندلی[ 1 i) 1

صفحه 19:
0 ی ۳ 2 = تدر جهت سات چشم انا برای یک هر 1 عناصر چشم انداز | گردشگری ورزشی چه کمکی می تواند شهر انجام دهد ساخت باشگاههای محلی و بالابردن کیفیت زندگی ایجاد یک شهر سالم امن ونا انشاط سرت ۱۱۱۱۱۱۱ از مرو

صفحه 20:
عناصر چشم انداز شهر | گردشگری ورزشی چه ‎lire noes‏ اند ایجاد یک شهر سالم 1 امن و با تشاط ( سرسبز) عاقلانه هزینه کردن و كانه گذارهای با برنامه لسسع سس سس 7 مه تین مرو

صفحه 21:
CO“ | b> Cos ‏ق‎ ar a ‏مرخله۳- تعیین اهداف_وخلق یک چشم انداز -" م‎ تدوین چشم انداز برای شهر کمک به سازمانهای دیگر در دستیابی هلان ها نورد و مه تین مرو

صفحه 22:
— جح سم — کمک به سآزمانهای,کویگر در جهتدتنتتیابی به چشم اندازها 7 ‎KCC‏ و مه ‏مرو ‎ ‎

صفحه 23:
1 من موضوعات مهم زير را. آموزش داوطلبنه و پیشرفت: مهارتها و شیوه های توسعه بافته مديريت رویداد حمایت مالی یکپارچه تر ( جمعی تر ) قهم بهتر داش صایع همکاری با گروههای دیگر توجه سياسى بيشتر عرضه قويتر كالاهاى ورزشى افزایش آگاهی عمومی دستيابى به بودجه بازارببي Feed ‎gle‏ موارد ‎ ‎ ‏پیمایش چشم انداز ‎Sa oly‏ خیلی مهم ‏(دور عده موه نظر خط بکشید) 0 هآ( نت( 11 121121210111111 ‎ /‏ 121111111111111 تج" 1 هآ( سای ای 1 تج" ‎ ‎Dr.Farshad.tojari ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 24:
پیمایش چشچنداز جامعه!1بایداارویدادهایآورزشی 0 ولا اموضاعات! مهم انیست 1011111111111 ‎DOC‏ بسیا ال مه ادوراعد 11115 نظر 2 أ ‎Otel‏ JOOOOOUO00D0000000000000000000000000000000000000000000000p000000000000 tenner Trach toa oe

صفحه 25:
- — " مرخله ۴-ساخت یک شیوة راهبردی فرصتهای ورزشی ارزیابی و انتخاب رویداد گاه شمار رویداد ورزشی- رویدادهای بالقوه حداکثر استفاده از رویدادهای موجود وظایف قابل اجرا لوازم حمایتی دیگر هام هاایه گردآوری همه اطلاعات باهم پرنامه ریزی اجرایی ۱۱۱۱۱۱۱ از مرو

صفحه 26:
سم ‎Aon es‏ ‎oe‏ 7 : که های- ری ورزشی عم ؟انتخاب رویداد و اراثه پیشنهاد © بازاریابی رویداد افزایش برنامه ریزی منطقه ای #بهبود سیستم کلی en ۱۱۱۱۱۱۱ از مرو

صفحه 27:
حت ‎awe‏ انتخاب:رویداد 72 به لحاظ سن به لحاظ جنسيت 7 به لحاظ توانایی به لحاظ ویژگیها به لحاظ نوع تجهيزات 07 به لحاظ جغرافيايى 7 رویدادهای ورزشی جندكانه "7 مسابقات افراد معلول 7 مسابقات افراد هم فکر 7 جلسات و کنفرانس ها 7 کلینیک های مربیگری وداوری ۱۱۱۱۱۱۱ r.Parshad.tojart

صفحه 28:
۹ د = سم رود اتخاب یزان ‎Z‏ . 7 قبول اهداف گردشگری ورزشی شهرمورد نظر(بعنوان بخش از مرحله قبلی انجام مى شود). شناخت رشته های ورزشی مهمی که برای میزبانی آنها امکانات مناسبی وجود دارد . 7 شناخت مجموعه ای از رویدادهای بالقوه به ضمیمه هر سازمان ورزشی محلی 7 ایجاد یک روند برای ارزیابی نمونه که هر رویداد با اهداف گردشگری ورزشی شهر بهتر متناسب می گردد. ۱۱۱۱۱۱۱ از مرو

صفحه 29:
تحص تم -- -الگوی ارزیابیاقتصادی گزدشگری ورزشى “77 7 هزینه های اقتصادی شامل : @ هزینه های اجرا © هزینه های سرمایه ای © درصدى از جامعة بیرونی برآورد تأثير اقتصادى أ تأثيرات اجتماعى شامل © ارزش توسعه ورزشى ارزش پیشرفت جوانان ات اجتماعی شامل : ساختمان سازی ظرفیت رویداد بالابردن امکانات پوشش تلویزیونی 8 نمای دیگری از شهر ۱۱۱۱۱۱۱ از مرو

صفحه 30:
ZA ae Mf ‏رت وظايت و تیحتامانی‎ mee; ‏ار تباط‎ 7 7 ارزشیابی . پيشنهاد مناقصه و بازاریابی رویدادهای جد ید رشد رویدادهای موجود و مدیریت خدمات رویداد 7 خلق مهارتها و بهترین تمرین ها ۱۱۱۱۱۱۱ از مرو

صفحه 31:
نع نی جروت رمدیریتگلاشگری ورزشیع انجمن ورزشی 7 راهنمای قابلیت ورزشی روز شمار رویداد 7 منابع بيشنهاد دعوت اطلاعات ارتباطی 7 اطلاعات آموزش همگانی © راهنمای عمومی میزبانی 7 بودجه پيشنهاد مناقصه ۱۱۱۱۱۱۱ از مرو

صفحه 32:
.———_— 7 ححته فهرست بز 2 غدلي 5و0 ترق ور زشى ‎lf‏ 7 ۱ افزایش دانش گردشگری ورزشی ۱-۱ مقدمه ۲. ارزیابی گنجایش منطقه ‎OT‏ ۱-۲ توانایبهای منطقه 7 ۲-۲ سوابق رویداد ۳-۲ ورزش های پر توان ۴-۲ نقاط قوت امکانات ۵-۲ نقاط قوت گردشگری ۳ تعیین اهداف و ساخت یک چشم انداز ۱-۲ در جهت ساخت یک چشم انداز ۲-۳ ارزیابی سازمانهای دیگر به منظور دستیابی به چشم اندازهای آنها ۴ ایجاد یک رویکرد راهبردی ۱-۴ راهبردهای گردشگری ورزشی 7 ۲-۴ ارزیابی رویداد و انتخاب ۲ ۳-۴ حداکثر استفاده از رویدادهای فعلی 7 ۴-۴ منابع حمایتی برای مدیریت گردشگری ورزشی 5 ١55555 5 ۱۱۱۱۱۱۱ از مرو

صفحه 33:
¢ فرصتهای گردشگری ورزشتی شما در جامعه خود در کا فرصتهایی راپرای گردشتگریآورزشی بیشتر می بینید ؟ ورزشهای نام ورزشهای پوس Ayu es ee INDOQODODDD000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000 ان

صفحه 34:
- أ فرصتهای گردشگری,ووژی. شما در جامعه خوة د ركجاً فرضتها ب ‎tis SSB S By‏ بيشتر مى بينيد ؟ ‎Sas‏ ممكر احتمال زياد نظ ار- بازاريا يداد ‎ee ¢ oa‏ ات «راردبی رو (دور عدد مورد نظر خط بکشید) 0 ‏بهبود بازاریابی رویداد ۳ ۲ ۱ ‏بازازیایی تور كدر يالك كمد ۳ ۲ ۱ ‏ارتباط با رویدادهای اجتماعی برای سرگرمی با | ۳ ۲ ۱ هیجان بیشتر ‏درصورت ممکن مشخص کردن رشته های ۳ ۲ ۱ ورزشی دیگر ‎ ‎ ‎ ‎ ‏۱۱۱۱۱۱۱ ‏از ‎‘jar ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 35:
۳ فرصتهای گردشگری ورزشتی- شما در جامعه خود در کٌا فرصتهایی ر(برای گردشگریآورزشی بیشتر می بینید ؟ فرصتهای برنامه سازی اجتماعی یز نکن یکی اعمال زیاد نظرات (دور عدد مورد نظر خط بکشید) ۱۱۱۱۱۱۱ از ‘jar

صفحه 36:
>“ فرصتهاى كرد شكرى ورؤشق” 3 ۰ شما در جامعه خود زَا فرصتهایی رارای گردشگری ورزشی بیشتر می بینید ؟ ‎Kaw‏ ممکن ‏ احتمال زیاد نظرات (دور عدد مورد نظر خط بکشید) ۳ ۲ ۱ ۳ ۲ ۱ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‏۱۱۱۱۱۱۱ ‏از ‎‘jar ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 37:
— رَوّیداد ورزشی- بالقوه 7 نام سطح رویدادبین | ماه و سال | جمع کل جمع کل رویداد | المللی / ملی منطقه شرکت ریزهای استانی داخل کنندگان مسابقه منطقه ای سا 101111 سه مه ‎ars!‏ ‘jar

صفحه 38:
آیا جامعه شما به منابع حمایتی زیر احتیاج دارد ؟ یا خودش آنها را دارد انجمن ورزشی راهنمای تسهیلات ورزشی روزشمار رویداد منابع بيشنها اطلاعات ارتباطی اطلاعات مربوط به آموزش عمومی راهتمای عمومی میزبنی بودجه پیشنهاد دعوت نیاز دارد نیاز ندارد ۱۱۱۱۱۱۱ r.Parshad.tojart

صفحه 39:
aie ‏ترنامه‎ ‎Action Planning عمل- می خواهیم چه کاری را انجام دهیم؟ جه كسى مى خواهد اين کار را ‎Se‏ انجام دهد؟ در چه زمانی؟ ۱۱۱۱۱۱۱ از مرو

صفحه 40:
طراحیی و پر قامه رهزی قوریسم ورزشی انجمن, تور یسم ووزشی عانادا م مترجمین دعتر فرشاد تچاری

‏برنامه مريزي ‏توريس ي ورزش ‏Sport Tourism Planning حميد محمدي دانشگاه آزاد اسالمي مباركه ‏E-mail:hamidmohamadi1357@gmail.com مورزشيآبان شدهتربيتبدنيوعلو  مورزشيپژوه ك ‏برنامهريزيتوريس ي يوپژوهش دورهآ(موزش ‏Dr.Farshad.tojari الگوي برنامه ريزي مرحله -1توسعه دانش توريسم ورزشي مرحله -2ارزيابي ظرفيت جامعه مرحله -3تعيين اهداف و ساخت يک نسخه ( از الگو ) مرحله -4ساخت يک شيوة راهبردي دورهآموزشيوپژوهشيبرنامهريزيتوريسمورزشيپژوهشكدهتربيتبدنيوعلومورزشيآبان ‏Dr.Farshad.tojari فرايند برنامه ريزي چه چيزی را بايد بدانيم در حال حاضر کجا هستيم به کجا می خواهيم برويم چگونه به آنجا خواهيم رسيد دورهآموزشيوپژوهشيبرنامهريزيتوريسمورزشيپژوهشكدهتربيتبدنيوعلومورزشيآبان ‏Dr.Farshad.tojari مرحله 1ـ گسترش توسعه دانش توريسم ورزشي برگه هاي اطالعاتي برگه هاي گزارش کار توريسم ورزشي چيست ؟ بازار رويداد ابعاد يک رويداد توريسم ورزشي درآمدها و هزينه هاي اقتصادي هزينه ها و منافع اجتماعي افرادي که در آن درگير مي شوند ارزيابي مؤسسه يا سازمان دورهآموزشيوپژوهشيبرنامهريزيتوريسمورزشيپژوهشكدهتربيتبدنيوعلومورزشيآبان ‏Dr.Farshad.tojari توريسم ورزشي چيست ؟ ورزش يک صنعت بزرگ محسوب مي شود و يک دليل براي مسافرت مردم است .چه ورزشکاران تراز اول جهاني به مسابقات المپيک يا رقابتهاي جهاني رشته ورزشي خودشان سفر کنند ،چه خانواده اي در تعطيالت آخر هفته يا پسر يا دخترشان براي شرکت به يک رويداد محلي سفر کنند دورهآموزشيوپژوهشيبرنامهريزيتوريسمورزشيپژوهشكدهتربيتبدنيوعلومورزشيآبان ‏Dr.Farshad.tojari انواع توريسم ورزشي بيش از 80کيلومتر سفر مي کنند و تمام شب را در جايي مي مانند توريسم محسوب مي شوند . ورزش دليل مسافرت آنها است يعني قبل از اينکه آن محل براي آن رويداد خاص مشخص شود به آن منطقه سفر نکرده اند . شدهتربيتبدنيوعلومورزشيآبان مورزشيپژوه ك ‏برنامهريزيتوريس ي يوپژوهش دورهآ(موزش ‏Dr.Farshad.tojari اثرات اقتصادي رويدادهاي ورزشي بازيهاي زمستاني 2003 کانادا مسابقات دوچرخه سواري قهرماني جوانان جهان 2003 مسابقات دوچرخه سواري قهرماني جهان2003 رويداد بازيهاي بازيهاي بومي2002 بومي2002 آمريکاي شمالي آمريکاي شمالي فعاليت اقتصادي 5/15ميليون 5/15ميليون 3/70ميليون 4/37ميليون 3/48ميليون 1/23ميليون دالر دالر دالر دالر دالر دالر توليد ناخالص داخلي 4/7ميليون دالر 4/7ميليون 6/28ميليون 2/17ميليون 2/20ميليون 0/11ميليون دالر دالر دالر دالر دالر مسابقات 1 برایر2004 مشاغل 205 205 1015 600 527 238 ماليتها 8/4ميليون دالر 8/4ميليون دالر 4/10ميليون دالر 3/6ميليون دالر 4/8ميليون دالر 1/3ميليون دالر مورزشيآبان شدهتربيتبدنيوعلو  مورزشيپژوه ك ‏برنامهريزيتوريس ي يوپژوهش دورهآ(موزش ‏Dr.Farshad.tojari ابعاد يک رويداد توريسم ورزشي تعداد شرکت کنندگان :از جمله ورزشکاران ،مربيان و مقامات رسمي تعداد تماشاچيان :شرکت کنندگان کمي دارند اما برخي از رويدادها تماشاچيان زيادي دارد طول رويداد :بسياري از رويدادها فقط يک روز به طول مي انجامد رويدادهاي ديگر در طول يک هفت يا بيشتر اجرا مي شود .بعضي مانند جام جهاني فوتبال 4تا 6 هفت بطول مي انجامد . تکرار رويداد :رويدادهاي هرساله و همچنين در مدت طوالني رخ مي دهد بسيار مهم هستند دورهآموزشيوپژوهشيبرنامهريزيتوريسمورزشيپژوهشكدهتربيتبدنيوعلومورزشيآبان ‏Dr.Farshad.tojari بازار رويداد رويدادهاي چندگانه ورزشي رويدادهايـ دعوتي رويدادهايـ ابتكاري رويدادهاي ورزشي رشتهاي ‌ رقابتي و تك بينالمللي ‌ ملي رويدادهاي ورزشي ايالتي حرفهاي ‌ منطقهاي ‌ رويدادهاي غيررقابتي دورهآموزشيوپژوهشيبرنامهريزيتوريسمورزشيپژوهشكدهتربيتبدنيوعلومورزشيآبان ‏Dr.Farshad.tojari چه کسانی در رويداد درگير می شوند هدف سازمانهای بازاريابی در مورد گردشگری اين سازمانها يک آرم و شغلی ارائه می دهند که با شيوه تحويل خدمات تطبيق داده می شود و اغلب ديدن رويدادهای ورزشی بعنوان يکی از اولويتهای خدماتی آنها است . شوراهای شهر شوراها مسئوليت توسعه اقتصادی ،گردشگری ،ورزشی و تفريح را به عهده دارند آنها خواهان نشاط اقتصادی ـ اجتماعی و تفريح شهر خود هستند که گردشگری ورزشی می تواند به اين امر کمک کند . پارکها ،سازمانهای فرهنگی و تفريحی کانون توجه اين سازمانها اغلب بر روی برنامه ريزی تفريحی برای جامعه خود و توسعه ورزشی بعنوان نقطه مقابل خدمات ورزشی با گردشگری است و اغلب در برنامه ريزی رويدادهای خاص دارای يک نقش کليدی است و بين برنامه های فرهنگی و رويدادها نيز از آنجمله برقرار می کند .از اين گذشته بسياری از مستمرها دارای کميته ای هستند که همه سازمانها را هماهنگ می کننند . شوراهای ورزشی شهرهای زيادی بويژه در انتاريو شوراهای ورزشی تشکيل داده اند اختيارات آنها معموالً بر روی توسعه ورزشی متمرکز می گردد اما آنها نيز تصديق می کنند که رويدادهای ورزشی يک عامل مهم در جريان توسعه کلی ورزش هستند . دانشگاهها و دانشکده ها موسسات آموزش تکميلی دارای سازمانهای ورزشی و هئيت های علمی هستند و تسهيالتی دارند که اغلب برای رويدادهای ورزشی مورد استفاده قرار می گيرند اين موسسات ؟ می دارند به ورزش و هم رشته های ورزشی بين دانشکده ای و هم درون دانشگاهی در زندگی دانشگاهی و دانشکده ای نقش مهمی ايفا می کنند رويدادهای ورزشی همراه مزيت و دستاوردهای خود هستند که در قسمت اصلی اختيارات دانشکده و دانشگاه نيز است . رسانه های گروهی تجارت و بخش گردشگری مشاغل گردشگری بر روی خودش محصوالت گردشگری مانند اقامت هتل متمرکز است زمانی که رويدادهای ورزش رخ می دهد ورزشکاران و تماشاچيان اين توليدات را مصرف می کنند اين گروه شغلی بويژه رسانه های گروهی عالقه بيشتری به گردشگری ورزشی دارند مطمئن ًا احتمال مصرف توليدات آنها هست اما آنها به تبليغ مستمر مورد نظر بعنوان مکانی برای انجام کار خود و حمايت از جامعه خود و کارکنان و خانواده های آنها نيز تمايل دارند دورهآموزشيوپژوهشيبرنامهريزيتوريسمورزشيپژوهشكدهتربيتبدنيوعلومورزشيآبان ‏Dr.Farshad.tojari ارزيابی سازمان يا موسسه نام سازمان يا موسسه ....................................: تسهيالتی گردشگری نوع  :ورزش انواع ديگر تغيير و چالش ها در بين موسسه يا سازمان شما چه تغييرات يا چالش های ( بطور مثال مالی ،عضو گيری يا حفظ داوطلب ) هست و گردشگری ورزشی چگونه می توان در بيان کردن آنها کمک کند ؟ تغييرات و چالش ها گردشگری ورزشی می تواند ..... دورهآموزشيوپژوهشيبرنامهريزيتوريسمورزشيپژوهشكدهتربيتبدنيوعلومورزشيآبان ‏Dr.Farshad.tojari مرحله 2ـ ارزيابی ظرفيت جامعه برگه های اطالعاتی ثبت ظرفيت جامعه نسبت به گردشگری ورزشی برگه های گزارش کار ضعف ها و قوت هاي جامعه سوابق رويداد ورزشی رشته های ورزشی پر قدرت رشته های ورزشی با پتانسيل فهرست امکانات وضعيت اقامتگاهها دورهآموزشيوپژوهشيبرنامهريزيتوريسمورزشيپژوهشكدهتربيتبدنيوعلومورزشيآبان ‏Dr.Farshad.tojari نقاط ضعف و قوت جامعه شهر خود را از لحاظ تواناييها و ضعفها در برابر گردشگری ورزشی چگونه ارزيابی می کنيد ؟ تصوير و جاذبه هاي شهر موقعيت جغرافيايي آب و هوا دسترسي به وسايل نقليه هتلها و تسهيالتي كه در مركز شهر واقع هستند وجود فرهنگ هاي مختلف حمايت سياسي حمايت رسانه هاي محلي اين ضعفها و تواناييها چه فرصتهايی را ارائه می دهند؟ قوت..................................................................................ضعف 1 2 3 4 5 قوت.................................................................................ضعف 1 2 3 4 5 قوت...................................................................................ضعف 1 2 3 4 5 قوت.....................................................................................ضعف 1 2 3 4 5 قوت....................................................................................ضعف 1 2 3 4 5 قوت......................................................................................ضعف 1 2 3 4 5 قوت....................................................................................ضعف 1 2 3 4 5 قوت........................................................................................ضع ف 1 2 3 4 5 دورهآموزشيوپژوهشيبرنامهريزيتوريسمورزشيپژوهشكدهتربيتبدنيوعلومورزشيآبان ‏Dr.Farshad.tojari نقاط ضعف و قوت جامعه شهر خود را از لحاظ تواناييها و ضعفها در برابر گردشگری ورزشی چگونه ارزيابی می کنيد ؟ حمايت گروهها تسهيالت رقابتي مناسب امكانات آموزشي خوب امكانات دانشگاهي و دانشكده اي تسهيالت ورزش در فضاي باز هزينه امكانات هزينه هاي امكانات در هتل اين ضعفها و تواناييها چه فرصتهايی را ارائه می دهند؟ قوت.............................................................................ضعف 1 2 3 4 5 قوت.............................................................................ضعف 1 2 3 4 5 قوت..............................................................................ضعف 1 2 3 4 5 قوت...............................................................................ضعف 1 2 3 4 5 قوت..............................................................................ضعف 1 2 3 4 5 قوت.............................................................................ضعف 1 2 3 4 5 قوت..............................................................................ضعف 1 2 3 4 5 دورهآموزشيوپژوهشيبرنامهريزيتوريسمورزشيپژوهشكدهتربيتبدنيوعلومورزشيآبان ‏Dr.Farshad.tojari سوابق رويداد ورزشی رشته ورزشی /سازمان ................................................................................................................................: نام رويداد سطح رويداد بين المللی ،ملی ،منطقه ای ،ايالتی ،محلی ماه و سال تعداد کل شرکت کنندگان درصد اقامتهای شبانه تعداد روزهای که رويداد در آن اجرا می شود دورهآموزشيوپژوهشيبرنامهريزيتوريسمورزشيپژوهشكدهتربيتبدنيوعلومورزشيآبان ‏Dr.Farshad.tojari رشته هاي ورزشی پر قوت کدام يک از رشته های ورزشی برای توسعـه گردشگری ورزشی در جامعه شما پتانسيل دارند؟ ‏Dr.Farshad.tojari رشته های ورزشی با پتانسيل رشته ورزشی (چهار ويژگی آن) زيرساخت ورزش محلی تسهيالت رويدادها استانی ملی بين المللی دورهآموزشيوپژوهشيبرنامهريزيتوريسمورزشيپژوهشكدهتربيتبدنيوعلومورزشيآبان ‏Dr.Farshad.tojari فهرست موجودی تسهيالت صندلیظرفيت هاـ  – – –  نوع وسيلهنام ميدانی آبی زمينی باشگاهی بازفضای استادبومی خاص مالکيت خودتماسشماره ايميل سايتوبآدرس ببريدنامراکندمیبرآوردهرااستانیايالتیوملی،المللیبيناستانداردهایآنتسهيلاتکهراورزشیهایرشتهـاستانداردها ملیالمللیبين استانی آبانورزشيعلوموبدنيتربيتپژوهشكدهورزشيتوريسمريزيبرنامهپژوهشيوآموزشيدوره Dr.Farshad.tojari در جهت ساخت چشم انداز براي يك شهر عناصر چشم انداز شهر گردشگری ورزشی چه کمکی می تواند انجام دهد افزايش رشد اقتصادی و فرصتها گردشگری يک صنعت علم رو به رشد بين المللی است و گردشگری ورزشی يک بخش از بازاری است که به سرعت در حال پيشرفت است رويدادهای ورزشی مردم را به شهر شما می کشاند تا پولهای خود را در هتلها ،رستوران ها و فروشگاههای شهر شما خرج کنند .گردشگری ورزشی تغييرات اگرچه هنوز رويدادهای زيادی هستند که داوطلبان آلفا را زنده نگه می دارند اما رويدادهای بزرگتری هستند که بطور حرفه ای اجرا می شوند و فرصتهای را برای رشد مشاغل جديد و استخدام ايجاد می کنند .شهری که بعنوان بخشی از کيفيت زندگی بر روی ورزش متمرکز می شود برای خدمات رسانی پيشرفته و صنعت تکنولوژی جذابتر خواهد بود . ساخت باشگاههای محلی و باالبردن کيفيت زندگی رويدادهای ورزشی موجب موجب باال رفتن کيفين زندگی می شود باشگاههای ورزشی که برای اين رويدادها ساخته می شود فرصتهای تفريحی در جاری را فراهم می کنند .تماشای رويدادهای ورزشی بسيار خوب الگوها و منبع الهامی را به بچه ها و جوانان ارائه می دهند با نمايش رويدادهای با عملکرد باال مشارکت ورزشی افزايش می يابد .غالباً امکانات ورزشی برای رويدادهای مهم ورزشی ساخته می شوند و اين امکانات در آن سال به دنبال اين رويدادها فرصتهای تفريحی در حال پيشرفتی را در اختيار ساکنين می گذارند عالوه بر اين ممکن است در نتيجه ميزبانی يک رويداد ورزشی برنامه های ورزشی تازه ای برای منطقه شما رخ می دهد .عالوه بر اين رويدادهای ورزشی می توانند در جهت اهداف ديگر شهر نيز کمک کنند برای مثال تمرکز بر روی رويدادهای ورزشی که در مرکز شهر برگزار می شوند نشاط مردم و سرمايه گذاری بيشتری را به آن مرکز می کشاند ايجاد يک شهر سالم امن و با نشاط ( سرسبز ) شهری که ميزان مشارکت باالی در ورزش و فعاليتهای تفريحی مربوط به آن دارد معمو ًال سالمتر از شهری است که ميزبان مشارکت کمتری دارد .دراز مدت افراد سالم و با نشاط جذب ستونهای می شوند که بتوانند در آن سبک زندگی خود را دنبال کنند کانون توجه بر روی قابليت دوام محيطی با ترويج گردشگری ورزشی بسيار هماهنگ است تمامی رويدادهای مهم نيازمند يک دستور جلسه ای محيط زيستی است توسعه امکانات ورزشی منابعی را در اختيار می گذارد که بر روی احياء محيط زيست متمرکز است . دورهآموزشيوپژوهشيبرنامهريزيتوريسمورزشيپژوهشكدهتربيتبدنيوعلومورزشيآبان ‏Dr.Farshad.tojari فهرست موجودی تسهيالت عناصر چشم انداز شهر گردشگری ورزشی چه کمکی می تواند انجام دهد ايجاد يک شهر سالم امن و با نشاط ( سرسبز ) شهری که ميزان مشارکت باالی در ورزش و فعاليتهای تفريحی مربوط به آن دارد معموالً سالمتر از شهری است که ميزبان مشارکت کمتری دارد .دراز مدت افراد سالم و با نشاط جذب ستونهای می شوند که بتوانند در آن سبک زندگی خود را دنبال کنند کانون توجه بر روی قابليت دوام محيطی با ترويج گردشگری ورزشی بسيار هماهنگ است تمامی رويدادهای مهم نيازمند يک دستور جلسه ای محيط زيستی است توسعه امکانات ورزشی منابعی را در اختيار می گذارد که بر روی احياء محيط زيست متمرکز است . عاقالنه هزينه کردن و سرمايه گذارهای با برنامه در جايی که رويدادهای مهم ورزشی را براساس ميزانهای تسهيالتی برنامه ريزی می کنند دولتهای مرکزی و ايالتی نيز در آن شريک می شوند مفهوم ميراث legacyدر مورد برنامه ريزی پيشرفته گردشگری ورزشی مفهوم بنيادی است .توجه بر روی رويدادهای ورزشی در مراحل تأمين سرمايه معمول يک شهر امکان قدرت گرفتن جريانهای درآمدی را از تسهيالتی را فراهم می کند که به جای کاتونهای درآمد از لحاظ سنتی کاتونهای هزينه تبديل شده اند . دورهآموزشيوپژوهشيبرنامهريزيتوريسمورزشيپژوهشكدهتربيتبدنيوعلومورزشيآبان ‏Dr.Farshad.tojari مرحله -3تعيين اهداف و خلق يک چشم انداز برگه های اطالعاتی تدوين چشم انداز براي شهر برگه های گزارش کار بررسی اين چشم انداز کمک به سازمانهای ديگر در دستيابی به چشم انداز هاي خود دورهآموزشيوپژوهشيبرنامهريزيتوريسمورزشيپژوهشكدهتربيتبدنيوعلومورزشيآبان ‏Dr.Farshad.tojari کمک به سازمانهای ديگر در جهت دستيابی به چشم اندازها سازمان هاي ديگر دانشگاههاي محلی سازمانهای گردشگری سازمانهای ورزشی ديگر سازمانها جامعه مشغول در بخش تجارت دورهآموزشيوپژوهشيبرنامهريزيتوريسمورزشيپژوهشكدهتربيتبدنيوعلومورزشيآبان ‏Dr.Farshad.tojari پيمايش چشم انداز خيلی مهم بی اهميت تلقی می کنم )(دور عدد مورد نظر خط بکشيد .............................من موضوعات مهم زير را  آموزش داوطلبانه و پيشرفت  مهارتها و شيوه های توسعه يافته مديريت رويداد  ) حمايت مالی يکپارچه تر ( جمعی تر  فهم بهتر دانش صنايع  افزايش همکاری با گروههای ديگر  توجه سياسی بيشتر  عرضه قويتر کاالهای ورزشی  شيوه مصرف  افزايش آگاهی عمومی  دستيابی به بودجه بازاريابی  حمايت استانی قويتر ساير موارد Dr.Farshad.tojari پيمايش چشم انداز نيستمهم امهمبسيار ست خنظرموردعدددور  ط بکشيد  تراورزشیرويدادهایبايدماجامعه دهدعه وس …………………………آنها چراکه کنندمیکمکجامعهازبيشتری درکبه   کمیايجاداستانیوایمنطقهمحلیويژگیازبهتریدرک ند کندمیکمکاجتماعیورزشاحياءبهکمک     پتانسيلبهکهکندمیفراهمماورزشکارانبرایراامکاناين برسندخودهای   جديدمشاغلوسازدمیراقويتریمحلیاقتصادینظامهای کندمیخلق   کندمیکمکسالمتروترنشاطبامکانیبهخودجامعهتبديلبه   میکمکآنهابهوخواندمیفرارقابتبهراانتفاعیغيربخشهای کند   کندمیتوصيهراجديدتسهيلاتوکندمیکمکشهریبازسازیبه   آوردمیبوجودرازندگیازبهتریکيفيت       ديگرموضاعاتو آبانورزشيعلوموبدنيتربيتپژوهشكدهورزشيتوريسمريزيبرنامهپژوهشيوآموزشيدوره Dr.Farshad.tojari مرحله -4ساخت يک شيوه راهبردی برگه های اطالعاتی برگه های گزارش کار شناخت استراتژي هاي ورزشی و رويداد فرصتهای ورزشی ارزيابی و انتخاب رويداد گاه شمار رويداد ورزشی -رويدادهای بالقوه حداکثر استفاده از رويدادهای موجود وظايف قابل اجرا لوازم حمايتی ديگر منابع حمايتی گردآوری همه اطالعات باهم برنامه ريزی اجرايي دورهآموزشيوپژوهشيبرنامهريزيتوريسمورزشيپژوهشكدهتربيتبدنيوعلومورزشيآبان ‏Dr.Farshad.tojari شناسايی برنامه های گردشگری ورزشی انتخاب رويداد و ارائه پيشنهاد بازاريابي رويداد افزايش برنامه ريزي منطقه اي بهبود سيستم کلی دورهآموزشيوپژوهشيبرنامهريزيتوريسمورزشيپژوهشكدهتربيتبدنيوعلومورزشيآبان ‏Dr.Farshad.tojari ارزيابی و انتخاب رويداد به لحاظ سن به لحاظ جنسيت به لحاظ توانايی به لحاظ ويژگيها به لحاظ نوع تجهيزات به لحاظ جغرافيايی رويدادهای ورزشی چندگانه مسابقات افراد معلول مسابقات افراد هم فکر جلسات و کنفرانس ها کلينيک های مربيگری وداوري دورهآموزشيوپژوهشيبرنامهريزيتوريسمورزشيپژوهشكدهتربيتبدنيوعلومورزشيآبان ‏Dr.Farshad.tojari روند انتخاب ميزبان قبول اهداف گردشگری ورزشی شهرمورد نظر(بعنوان بخش از مرحله قبلی انجام می شود). شناخت رشته های ورزشی مهمی که برای ميزبانی آنها امکاناتـ مناسبی وجود دارد . شناخت مجموعه ای از رويدادهای بالقوه به ضميمه هر سازمان ورزشی محلی ايجاد يک روند برای ارزيابی نمونه که هر رويداد با اهداف گردشگری ورزشی شهر بهتر متناسب می گردد. دورهآموزشيوپژوهشيبرنامهريزيتوريسمورزشيپژوهشكدهتربيتبدنيوعلومورزشيآبان ‏Dr.Farshad.tojari الگوی ارزيابی اقتصادی گردشگری ورزشی هزينه های اقتصادی شامل : هزينه های اجرا هزينه های سرمايه ای درصدی از جامعة بيرونی برآورد تأثير اقتصادی تأثيرات اجتماعی شامل : ارزش توسعه ورزشی ارزش پيشرفت جوانان تأثيرات اجتماعی شامل : ساختمان سازی ظرفيت رويداد باالبردن امکانات نفوذ در مرکز شهر پوشش تلويزيونی نمای ديگری از شهر دورهآموزشيوپژوهشيبرنامهريزيتوريسمورزشيپژوهشكدهتربيتبدنيوعلومورزشيآبان ‏Dr.Farshad.tojari وظايف و توسعه سازمانی حمايت ارتباط ارزشيابی ،پيشنهاد مناقصه و بازاريابی رويدادهای جديد رشد رويدادهای موجود و مديريـت خدماتـ رويـداد خلق مهارتها و بهترين تمرين ها دورهآموزشيوپژوهشيبرنامهريزيتوريسمورزشيپژوهشكدهتربيتبدنيوعلومورزشيآبان ‏Dr.Farshad.tojari منابع پشتيبانی جهت مديريت گردشگری ورزشی انجمن ورزشی راهنمای قابليت ورزشی روز شمار رويداد منابع پيشنهاد دعوت اطالعات ارتباطی اطالعات آموزش همگانی راهنمای عمومی ميزبانی بودجه پيشنهاد مناقصه دورهآموزشيوپژوهشيبرنامهريزيتوريسمورزشيپژوهشكدهتربيتبدنيوعلومورزشيآبان ‏Dr.Farshad.tojari فهرست برنامه عملی گردشگری ورزشی .1افزايش دانش گردشگری ورزشی 1-1مقدمه .2ارزيابی گنجايش منطقه 1-2تواناييهای منطقه 2-2سوابق رويداد 3-2ورزش هاي پر توان 4-2نقاط قوت امکانات 5-2نقاطـ قوت گردشگری .3تعيين اهداف و ساخت يک چشم انداز 1-3در جهت ساخت يک چشمـ انداز 2-3ارزيابی سازمانهای ديگر به منظور دستيابی به چشم اندازهای آنها .4ايجاد يک رويكرد راهبردي 1-4راهبردهاي گردشگری ورزشی 2-4ارزيابی رويداد و انتخاب 3-4حداکثر استفاده از رويدادهای فعلی 4-4منابع حمايتی برای مديريت گردشگری ورزشی دورهآموزشيوپژوهشيبرنامهريزيتوريسمورزشيپژوهشكدهتربيتبدنيوعلومورزشيآبان ‏Dr.Farshad.tojari فرصتهای گردشگری ورزشی شما در جامعه خود در کجا فرصتهايی را برای گردشگری ورزشی بيشتر می بينيد ؟ انتخاب رويداد و پيشنهاد دعوت احتمال زياد ممکن غير ممکن (دور عدد مورد نظmر خط بکشيد) توجه به ورزشهای غير از ورزشهای اصلی 3 2 1 توجه به رويدادهای داخلی که حداقل شرايط تسهيالتی را دارا هستند 3 2 1 توجه به رشته های ورزشی زنان 3 2 1 توجه به ورزشهايی که در فصل تعطيلی 1بازيها در استاديوم ها مورداستفاده قرارمی گيرند 3 2 1 توجه به مشارکت رويدادها 3 2 1 جستجوی رويدادهای چندگانه ورزشی 3 2 1 فستيوال هاي ورزشي ارتباط با دو يا چند رmويداد ورزشی 3 2 1 توسعه مراکز آموزشی ملی و استانی 3 2 1 رويداد هاي قهرماني 3 2 1 رويداد هايي براي گروههاي چند فرهنگي 3 2 1 ورزشهای نظامی 3 2 1 ورزشهای بومی 3 2 1 ديگر رشته های ورزشی ممکن 3 2 1 نظرات دورهآموزشيوپژوهشيبرنامهريزيتوريسمورزشيپژوهشكدهتربيتبدنيوعلومورزشيآبان ‏Dr.Farshad.tojari فرصتهای گردشگری ورزشی شما در جامعه خود در کجا فرصتهايی را برای گردشگری ورزشی بيشتر می بينيد ؟ بازاريابی رويداد احتمال زياد غير ممکن ممکن (دور عدد مورد نظر خط بکشيد) بهبود بازاريابی رويداد 3 بازاريابی قويتر در ايالت متحده 2 1 3 2 1 ارتباط با رويدادهای اجتماعی برای سرگرمی با 3 هيجان بيشتر 2 1 3 2 1 درصورت ممکن مشخص کردن رشته های ورزشی ديگر نظرات دورهآموزشيوپژوهشيبرنامهريزيتوريسمورزشيپژوهشكدهتربيتبدنيوعلومورزشيآبان ‏Dr.Farshad.tojari فرصتهای گردشگری ورزشی شما در جامعه خود در کجا فرصتهايی را برای گردشگری ورزشی بيشتر می بينيد ؟ احتمال زياد ممکن غير ممکن (دور عدد مورد نظر خط بکشيد) فرصتهای برنامه سازی اجتماعی تسهيل مبادالت ورزشی 3 2 1 توجه به کالسهای تابستانی هاکی 3 2 1 کسترش برنامه های موجود و اردوگاهها 3 2 1 درصورت ممکن مشخص کردن رشته های ورزشی ديگر 3 2 1 نظرات دورهآموزشيوپژوهشيبرنامهريزيتوريسمورزشيپژوهشكدهتربيتبدنيوعلومورزشيآبان ‏Dr.Farshad.tojari فرصتهای گردشگری ورزشی شما در جامعه خود در کجا فرصتهايی را برای گردشگری ورزشی بيشتر می بينيد ؟ احتمال زياد ممکن غير ممکن (دور عدد مورد نظر خط بکشيد) بهبود بخشيدن سيستم ها بروز كردن امکانات 3 2 1 آموزش عمومی وتبليغ پيرامون ارزش و ارزشهای رويدادهای ورزشی 3 2 1 درنظرگرفتن يک مسابقه محلی بعنوان سخنگوی گردشگری ورزشی 3 2 1 درصورت ممکن مشخص کردن رشته های ورزشی ديگر 3 2 1 نظرات دورهآموزشيوپژوهشيبرنامهريزيتوريسمورزشيپژوهشكدهتربيتبدنيوعلومورزشيآبان ‏Dr.Farshad.tojari تقويم رويداد ورزشي -بالقوه لطفاً رويدادهای ورزشی را مشخص کنيد که سازمان شما قادر به ميزبانی آنها است يا برای ميزبانی در نظر گرفته است . رشته ورزشی /سازمان ...........................................................................................................: نام رويداد سطح رويدادبين المللی /ملی منطقه ،استانی داخل منطقه ای ماه و سال جمع کل شرکت کنندگان جمع کل روmزهای مسابقه دورهآموزشيوپژوهشيبرنامهريزيتوريسمورزشيپژوهشكدهتربيتبدنيوعلومورزشيآبان ‏Dr.Farshad.tojari منابع حمايتی آيا جامعه شما به منابع حمايتی زير احتياج دارد ؟ يا خودش آنها را دارد دارد نياز دارد نياز ندارد انجمن ورزشی ‏ ‏ ‏ راهنمای تسهيالت ورزشی ‏ ‏ ‏ روزشمار رويداد ‏ ‏ ‏ منابع پيشنهاد دعوت ‏ ‏ ‏ اطالعات ارتباطی ‏ ‏ ‏ اطالعات مربوط به آموزش عمومی ‏ ‏ ‏ راهنمای عمومی ميزبانی ‏ ‏ ‏ بودجه پيشنهاد دعوت ‏ ‏ ‏ . دورهآموزشيوپژوهشيبرنامهريزيتوريسمورزشيپژوهشكدهتربيتبدنيوعلومورزشيآبان ‏Dr.Farshad.tojari برنامه عملی ‏Action Planning عمل -می خواهيم چه کاری را انجام دهيم؟ اولويت باال ،متوسط ،پايين چه کسی می خواهد اين کار را انجام دهد؟ در چه زمانی؟ دورهآموزشيوپژوهشيبرنامهريزيتوريسمورزشيپژوهشكدهتربيتبدنيوعلومورزشيآبان ‏Dr.Farshad.tojari Dr.Farshad.tojari

51,000 تومان