صفحه 1:
برنامه ریزی برای تجارت الکترونیکی محمدرضا رستمخانی

صفحه 2:
شناسایی اهداف ~~ oO ‏اندازه‎ ‎S fo ‏ويك‎ ‏مت هنت داخلى و تصميم‎ cal ‏سر برای برون‎ = > 1 ‏برنامه ریزی‎ Sa ‏برای تجارت‎ الکترونیک

صفحه 3:
تفاوت شرکت های موفق و ناموفق در برنامه ریزی ۰ طراحی و اجرای استراتژی های تجارت الکترونیک می باشد .

صفحه 4:
رح ‎a‏ 1 = - افزايش فروش در بازارهاى فعلى - ايجاد بإزار هاى جديد -ارائه خدمات بهتر به مشتريان فعلى -استخدا م كاركنان به صورتى اثر خش اهدافی که غالبا شركت ها به خاطر آن به تجارت در شناسایی الكترونيك روى اهداف بايد ريسى ۸ می آورند. هاى احتمالى را فيز در نظر گرفته و ‎ais‏ ‏اندازه گیری کرد.

صفحه 5:
به منظور افزلیش ارزش برای مشتری شرکت ها میتوانند از استرا سس جك ( همون تاكتيك ها) و استفاده كنند . این استراتژی ها بر کاهش هزینه ها با ایجاد ارزش از طریق همکاری کردن با تامین کنندگان مواد اولیه و سرویس های حمل و نقل تمر کز دارد .

صفحه 6:
شرکت ها می توانند از وب به منظور استراتژی هاى كسب و کار خود و همچنین بهبود مزیت رقابتی خود استفاده کنند . فرصت ها کت کر تجارت آلکتر وتیک وجود دار مى توائد كسب و کار ها را یه قحالیت های زیر ترغیب نماید مدیریت زنحیره تامین ایجاد برند يا نام تجارى بر (اخيره مين خريد كالاو خدمات افزايش يا بهبود برنامه هاى بازاريابى ايجاد درك بهترى از نيازهاى مشترى ۲ ی بركزارى حراج بهبود خدمات پس از فروش و پ ابجاد

صفحه 7:
برخی از منافع تجارت الکترونیک مثل افزایش فروش با کاهش هزینه قابل اندزه گیری هست . و برخی مثلا افزایش رضایت مشتری غیر محسوس بوده و سنجش آن دشوارتر می باشد ۰ مدیرات باید تلاش کنند همه اهداف قابلیت اندازه كير را داشته باشند LERGY.IR on هدف باید قابل اندازه گیری WWW.C Mest a امعد هدف باید. زمانبندبی,شده شید هدف بايد واقع بينائه باشد مدف باید قابل دسترسی باشد

صفحه 8:
جدول ۱۲.۱: - ایجاد تصویر مطلوبی از شرکت در ذهن مشتریان - تقویت علامت تجاری ش ر کت - ارنباطات بازاريابى سریع و پاسخگوتر -صریهتر شدن چرخه توسعه محصول جدبد و در نتیجه لكان باسخ سريع به نيازهاى بازار - بهود و ارائه خدمات به مشتری -شناسایی شرکت‌های نازه وارد و حمایت بهتر از شرکای فعلی - مدیریت بهتر اطلاعات بازارییی - دریافت بازخورد از مز ایای محسوس و امحسوس تجارت الكترونيكك - افزايش فروش و درآمد به دلييل ‎pork ssh‏ جديد - کاهش هزینه‌های بازاریابی به دلیل کاهش زمانفزی [| ‎ole‏ فروش از طریق شبکه و کاهش هزت‌س چاپ و ترزیع کاتال وگ و فرم‌های کاغذی - کاهش هزینه‌ها در زنجیرهتأمین به دلل کاهشر موجودی انباره افزایش رقابت بين تأمین ‎SS‏ - کاهش هزینه‌های اداری به دلیل اف انجام کارها در روزهای تعطیل

صفحه 9:
‎ESS‏ وت که ‏شرکت ها می تونند از روش های مختلفی برای ارزیابی میزان مزایا و منافع تجارت الکتروتیک خود استفاده کنند ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 10:
اس سس )] رتکد . شرکت ها می توانند از روش های مختلفی برای ارزیابی میزان مزایا و متافع تجارت الکترونیک خود استفاده کنند اهداف مربوط به تعداد حراج تعداد خریداران و فروشندگان تعداد کالاهای فروشی

صفحه 11:
‎٠‏ نباید چنین تصور شود که مسئولیت شناسابي هزینه ها از مسئولیت اهداف سود ساده ترهست ‎ ‎ ‎ ‎ ‏بيجيده تر شدن نرم افزار ها سرعت تغییر تکنولوژی نرم افزاری و غك زار ‎e 2‏ تكنولوزى هاى نرم افزاری ‎ ‎

صفحه 12:
مجموع هزینه های کل هر فعالیت 7۶ هزینه مالکیت ‎Total cost of ownership‏ تي هزینه های سخت افزاری ( کامپیوتر های سرور ۰ روترها و ...) هزینه های نرم افزاری ( لايسنس هاء نرم افزار وب سرور ء نرم افزار ديتا بيس .نرم افزار كاربردى ) فعالیت های ‎ae‏ سيارى شده

صفحه 13:
مديريت تغيير شامل فرايند. ابزارو هايى در خصوص مديريت افراد است كه در حوزه تغيير براى رسيدن به اهداف ملزومه در تجارت صورت مسى

صفحه 14:
لا توجیه کارکنان در مورد ضرورت ایجاد تغییر ات الا دخالت دادن کارکنان در فرایند های تصمیم گیری مربوط به تغییرات مشارکت دادن کارکنان در تصمیم گیری های مربوط به تغییر لا مشارکت دادن کارکنان در برنامه ربزی برای

صفحه 15:
هزینه های فرصت تنها در دنیایی وجود دارد که منابع در دسترس برای برآوردن خواسته ها آنقدر محدود خواسته ها را براورده کنند .

صفحه 16:
| = هزینه راه اندازی یک سایت تجارت الکترونیک اگر ۸۸ مقدارد باشد : حدود ۷۵ درصد آن مربوط به نیروی کار ۰ درصد آن مربوط به نرم افزار ۱۱ درصد سخت افزار ۴ درصد هم سایر هزینه ها

صفحه 17:
لا آغاز کسب و کار آنلاین توسط افراد دارای یک ایده و آشنا با کامپیوتر و تکنولوژی بود . لا بسیاری از کسب و کارهای آنلاین توسط سرمایه گذارانی آغاز شد که به دنبال ایجاد تغییرات برای دست یافتن سريع به پول بودند که همین روند موجب انفجار اینترنتی شد.

صفحه 18:
ی ود کت ید متا مالی و معنوی تاشی از یک فعاليت خاص در | جامعه در مق بن 7 گرفته شرکت ها باید هر جزئی از استراتژی های تجارت الکنرونیک خود را با استفاده از دیدگاه هزینه فایده مورد ارزیابی قرار دهد

صفحه 19:
non investment(ROl) 4) lo pw ‏ده‎ رمع سود ویژه بعد از مالبات - بازده سرمایه گذاری ارزش جاری ش ر کت www.mabanicomfar.blogfa.com ابازده سرمايه ميزان درامدى را که از یک سرمایه گذاری مشخص بدست ‏ می آید نشان می دهد بسیاری از شرکت هابه بزده سرمايمبه عنوان ابزار اندازه كيرى به منظور ارزيلبى برويه هاى جدید. تجارت الکترونیک روى آورده اند در محاسبه ‎6٩0‏ لازم است همه هزینه ها و فایده ها بر حسب واحد پولی بیان شود . از طرفی 680 بر منابع و سود های قابل پیش بینی تعر كز دارد .

صفحه 20:
Wp Plt hh Cpe a gt el ‏این‎ i ray etn Sh Me cad ‏رک بر آورده‎ lt ‏بزبويصن انه‎ + AM Manca cad ‏جه بازدهي براي شركن ب ارفان‎ 5 ‏رفن داز اب هس‎ ‏حو ساحبان سهام نشاذكر ممصمو مرمايه اسن كه در اختبار شركن بسوده‎ ‏اذاه وف نی ار ای وه ری که و‎ Gens gai ‏سهام شر كن اسنه ين يشتر شاكر موقفين در تععيبل سود يشت‎ dole fe ole gee ‏رن انا‎ ارزش جارى شركته ارزش روز شركن لسن ك در شرابط وافعى تعيسين و فجريه مى ‎PIMOS a hati) oe iy‏ زرم ری .ال نز ری نزن ‎I gle‏ طريق حامل قرب تعدا يجام صر رک دای هر سم ایند ان کی از ای نان روشهادر از ری سم ایس

صفحه 21:
توسعه داخلی از طریق برون سپاری انتخاب یک سرویس میزبانی 7 مدیریت تجارت الکترونیک استراتژی تجارت الکترونیک مرتبط با توسعه پایگاه مشتری استراتژی تجارت الکترونیک مرتبط با خدمات مشتری استراتژی تجارت الکترونیک مرتبط با مدیرت خرید استراتژی تجارت الکترونیک مرتبط با پوبایی و همگامی با عصر اطلاعات

صفحه 22:
استفاده از یک شرکت يا یک فرد به منظور فراهم کردن ده لا ایجاد یک تیم داخلی که مسئولیت اجرای برون سپاری یک پروژه یا بخشی از آن را به عهده بگیرد.( داشتن دانش کافی در حوزه ابنترنت و تکنولوژی) ‎oly gly‏ اندازی یک تجارت الکترونیکی خلاقیت . احترام و اعتبار مدیران مهمتر از ‏تخصص فني آن ها مي باشد . ‎ ‎

صفحه 23:
Pe a زمانی که شرکت همه مزیت های رقابتی ایجاد شده توسط سیستم را به دست آورد . نگهداری سیستم تجارت الکترونیک می تواند برون سپاری شود که به آن برون سپاری دیر هنگام اطلاق می شود . در این حالت متخصصین شرکت توان و توجه خود را برای توسعه تکنولوژی های جدیدتر که مزیت ایتی بیشتری برای شرکت ایجاد می کنند معطوف می نمایند .

صفحه 24:
در برون سپاری زودهنگام و دیرهنگام تنها یک گروه مسئول طراحی » توسعه و اچرای ینکن پروه است. « نیب این سيستم قابة سال ,جواب خانه انسگا. ول ذيذكاه دیگری هم وجود دارد که برون سپاری نسبی یا برون سپاری جزئی نامیده می شود . که شرکت در این دیدگاه اجزای خاضی از پروژه را شناسایی می کند که طراحی ؛ توسعه و اجرای کامل آنها می تواند به وسیله شرکت دیگری که در بخش های خاصی تخصص دارد انجام شود . یا بسیاری از وب سایت های کوچک , مدیریت بخش ایمیل ها و وظایف مربوطه به پاسخگوبی را برون سپاری می کنند.مثال های آن : پرداخت الکترونیک ۰ میزبانی وب » فراهم کنندگان ارتباطات اینترنتی » برنامه ها رو خدمات تجاری

صفحه 25:
مهمترین فاکتور ها در انتخاب یک سرویس میزبانی عبارتند از: > عملکرد 7 قابلیت اعتماد 7 پهنای باند 7 امنیت بک آپ و بازیابی مجدد هزینه سياست:هاى امنيتى فروشكاه در اين مرحله خيلى مهم :مي باشده

صفحه 26:
روش انکوباتور و شرکت سریع یک انکوباتور شرکتی هست که به شرکت هلیی که در مرحله آغاز فعالیت خود هستند فضای فیزیکی همراه با دفتر . کمک های حقوقی و حسابداری . کامپیوتر ها و ارتباطاط اینترنت رابا هزینه های ماهیانه بسیار کم ارلئه می کند . برخی مولقع انکوباتورها ۰ پول . توصیه های مدیریتی و حملیت های بازار یلبی را نیز ارلئه میدهند . که در مقابل یک سهم مالکیتی ۱۰تا ۵۰ درصد راعی گیرد و زملنی که شرکت رشد کردتمام یا بخشی از سهام خود را می فروشد . شرکت سريع : در لين ديدكاه.يك شركت در حال فعاليت.به كروهى از شركاى حقوقى و شرکای عملیات خارجی حی پیوندند ..تا از تجربه آن ها استفاده

صفحه 27:
بهترین راه برای مدیریت اجرایی هر تجارت الکترونیکی استفاده از تکنیک های مدیریت رسمی است : مدیریت پروژه مدیریت پورتفولیوی کارمند گزینی خاص پروژه عبارت است از تلاش متعهد شده موقتی با هدف ایجاد یک محصول . ارائه یک خدمت و یا خلق نتیجه منحصر به فرد . مدیریت پروژه مجموعه ایی از تکنیک های رسمی برای برنامه ریزی و کنترل فعالیت ها است که به منظور دستیابی به اهداف مشخصی انجام می شود . امروزه از نرم افزار های مدیریت پروژه برای اجرای اهداف استفاده می کنند .

صفحه 28:

صفحه 29:
مدیریت پور تفولیوی مدیریت پورتفولبوی پروژه های تکنیکی هستند که در آن هر پروژه به شکل یک سرمایه گذاری در پورتوفلیوی مالی مورد نظارت قرار می گیرد. برنامه می تواند عامل

صفحه 30:
محدوده. پروزه ها لعناف تعریف شدم. دارند. محدوده به صورت تدریجی در چرخه حیات تکمیل می گردد. دارند و فرآیندهایی را برایٍ مديريت و كنترل تغيير به كار مى گیرند. مدیران پروژه با پیشرفت برنامه ريزى را به برنامه هایٍ جزئیتبدیل می کنند. طرح ها محدوده وسیعی دارند و مزايا بیشتر را فراهم می آورند. مدير طرح بايد انتظار تغيير هم از درون و هم از خارج طرح را داشته باشد و برای مديريت أن آماده باشد. مدیران طرح برنامه سرتاسری ‎ey‏ هی هی و برنامه های سطح بل را برای هدایت جزئیات برنامه ويزى اه يجاد مى نمايتد. ‎ ‎ ‏محدوده يورتفوليوها. محدوده ی کسب و کار است که با اهداف استراژیک سازمان تغییر می کند. ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 31:

رایگان