صفحه 1:
صفحه 2:
۱
Campaigns
[19 2 COU]
آموزش و ارتقاء سلامت
صفحه 3:
بسيج هاى اطلاع رسانى اموزشى
Campaign
* مجموعه فعالیت های هماهنگ اطلاع رسانی؛ ارتباطی و آموزشی
ells, DUE ay ies gs JBL و باالسلد از ترکیی از
۴ به منظور انتقال پیام های مورد نظر و معین
به جمعیتی مشخص
* در یک دوره معین و محدود
"" در راستاى اهداف برنامه
برنامه كشورى هدا
ea PoE Sere Srey ey en eed 1۱
صفحه 4:
ا ل ل لك
در يك بسيج اطلاع رسانى كه در سال 2001 توسط 5055 و همكارانئش
انجام شد و دو سال به طول انجامید . برنامه وسیعی در کمپ های دانشگاه
روی دانشجویان جدید الورود با استفاده از پیام های کلیدی جهت کاهش
ل ل Mer eee Ne 0
SRS a cee cca ee ees cea Ee Sel nace Renee se
ee a eee eo ee tes Tee ae ed ل
5
صفحه 5:
نمونه هاى بسيج هاى اطلاع رسانى
در مطالعه د كدو اوور ی بر Saye ewe)
بسيج رسانه هاى اطلاع رسانى يك هفته اى در زمينه استفاده از صندلى نككهدارنده
aR Rr em Tears ا 05 Te
را Pee ei SR Vier Remy
هاى ملى ٠ مغازه ها » مراكز درمانى » دريافت كردند. يمفلت حاوى اطلاعات به همراه
|
استفاده از اين نوع صندلى ها به ككروه هدف داده شد. بيام اصلى در اين بسيج لزوم
بررسى تناسب اندازه كودك با كمر بند ايمنى و استفاده از صندلى نكهدارنده در
صورت كوجك بودن اندازه كودك براى بستن كمر بند بود. يك هفته قبل از شروع
Taal ا |
صندلی نگهدارنده انجام شد و یک هفته بعد از اجرای بسیج نیز بررسی مجددی انجام
شد تا آثر بخشی مشخص گردد. نتایج بررسی نشان داد که میزان استفاده از صندلی
نگهدارنده نسبت به قبل از بسیج تقریبا دو برابر شده بود و اجرای برنامه » رفتار
خودگزارشی استفاده از صندلی نگهدارنده را بالا برد.
صفحه 6:
| aE ST ene aes ie
صفحه 7:
9 :مشخص كردن جرابي ب
قبل از هر اقدام باید دلایل پیشنهاد برنامه بسیج مشخص شود.
چرايي موضوع با توصیف دقبق مساله و تحلیل وضعیت روشن می شود:
توصیف بزرگی مشکل مورد نظرء ابعاد و شدت آن که معمولا با استفاده
resco) ا ا ا
عوامل تاثیرگذار بر ایجاد و توسعه مشکل, لزوم برخورد با آن.
Ro CD Ree nl eC
توانايي ها و ناتوانابي
صفحه 8:
57 8
مشخص كردن جرابي بسيج
EEL ل 1 ا الل تت ا
" تعيين موضوع اصلى برنامه بسيج با تدوين فهرستى از عوامل موثر
بر مشكل مورد نظر و اولويت بندى آن ها
با سل ضكر قا ان اا اي SSM
سانى آموزشى كه بتواند باعث جا افتادن برنامه در بين گروه هدف
ave
برنامه کشوری هد
ea PoE Sere Srey ey en eed 1۱
صفحه 9:
1
بسيج اطلاع رسانى آموزشى ترويج مصرف روزانه حداقل ينج وعده ميوه يا سبزى در زنان
ايرانى
i cee ee SSB EIS ea ee Tonk Soe Mord
صفحه 10:
صفحه 11:
نمونه هايى ازلوكو
© ©
Se هه
4
| yr 6۳ |
۱ Medical Heart Logo Vector
4۳ f 0
۸2010 ۲29+
صفحه 12:
-مشخص کردن بخشی از مشکل اولویت دار که بسیج اطلاع رساتی آموزشی می تواند تاثیرات
0000
-تعيين هدف كلى بسيج اطلاع رسانى آموزشى.
CONS Ser ear ا er Yee
NON RON SUR A eee ا ا eMC) reer
م
صفحه 13:
SWOT
"" نقاط قوت يا 511©1701175: ويزكى هاى مثبت مربوط به
درون يك سيستم كه بايد تقويت شود
* نقاط ضعف يا 6811165565 ۷۷: ویژگی های منفی مربوط
به درون يك سيستم كه بايد اصلاح شود
"" فرصت ها يا 00001]10111]1©5: آنجه به نفع روند يك
ered pee رس سس و
۱
اس سس
صفحه 14:
مثالى ازنقاط قوت » ضعف.فرصت .؛ تهديد در بسيج اطلاع رسانى
اه ۱
قوت :طراحي و توليد و توزيع رسانه هاي آموزشي مختلف ( يمفلت »
بروشور و ... ) در زمينه مصرف صحيح روغن ها.
ضعف :عدم وجود برنامه مدون كشوري در خصوص مراقبت و كنترل
جربي خون بالا.
فرصتها :وجودعلاقه در مردم به ويزه زنان نسبت به كنترل و كاهش
sD!)
تهد بد :اطلاع ناكافي خانواده ها از روشهاي بهبود طعم غذا که نتيجه
آن طبخ غذاهاي ير روغن و جرب با هدف خوشمزه شدن غذا مي
باشد.
صفحه 15:
تعيين اهداف براى برنامه بسيج
Fe ا Care NY Been Pg
Beer de oa eee ne Saree
تعیین اهداف اختصاصی برای برنامه بسیج. گام بعدی است. به
ا ا ا ا ا ل
Pee el pee ves 0
قرار است جه جيزي (]13|لالا) تغيير كند؟
es ل ren OKA’) 0 ل
برنامه ار جه جارجوب زمانى (17©١1/الا) اجرا مى شود؟
أن راز چتدر(ع ۳0۱۲ ۷ است؟
برنامه کشوری هد
ea PoE Sere Srey ey en eed 1۱
صفحه 16:
1
۴ بسیج اطلاع رسانی آموزشی ترویج مصرف روزانه حداقل پنج وعده میوه یا سبزی در
زنان ايرانى
0 ا ا ا ال a
ل ا ا ل SES oD ee ان ايرانى
* اهداف اختصاصی برنامه:
ل 6 كت
"" افزايش آكاهى درباره اهميت مصرف پنج وعده میوه و سبزی در روز حداقل ۷۵
درصد زنان ایرانی
تصميم به جايكزين كردن روش درست مصرف روزانه ميوه و سبزى به جاى روش
Fe PA Snr Reng [very
لا
افزایش ۲۵ درصدی زنان ایرانی که حداقل پنج نوبت میوه و سبزی در روز مصرف
می کنند
صفحه 17:
مرحله سوم: تعیین و تحلیل گروه مخاطب
* مشخص کردن گروه هدفی که قرار است مخاطب پیام
هاى ارتباطى برنامه بسيج باشند. اين دسته اختصاصى
که قرار است پیام ها برای آنها تدوین شود. از طریق
دسته بندی مخاطبان کلی به دست می آید.
ere Conia Eee Cer Comer gar a دقيق مخاطب و تعيين
متغیرهای مناسب صورت می گیرد.
برنامه كشورى هذا (همسان سازى دوره هلى آموزش
صفحه 18:
ا cee BEB 1ت
|
0ت
شناسايي كانال هاى ارتباطى مطلوب از نظر كروه مخاطب
2233-0
ا کال ارجا ا ار ل
ies GS S55 gs 5 HSS) Sidhy
درنظ رگرفت.
صفحه 19:
rere hoe) ك2
Bey UE ار رال ula Isls
شود يا متتقل کردد و محصول بررسی وضعیت موجود و
شناخت مخاطبان برنامه است.
پیام های کلیدی توسط رمزگذاران و براساس ویژگی های
BASE JES oily culls Ug eso
برنامه كشورى هدا
همسان سازى دوره هاى آموزش بهداشت و ارتقاى سلامت
صفحه 20:
6 ere ا
110000
صفحه 21:
تهیه طرح عمل و جدول زمانی برای برنا
ساسا رس تایح سای بر دسر کتک رت Bis,
سر زمانى و نظارت بر اجواى به موقيع نايت نا جار يد ركه
برنامه كشورى هدا
همسان سازى دوره هاى آموزش بهداشت و ارتقاى سلامت
صفحه 22:
تخصيص بودجه بسيج
۳
مشخص كردن “انجام شدنى ها“ و ”انجام نشدنى ها“ در
برنامهء بخش هايي را كه نياز به تخصيص منابع مالى دارد را
ا ا لك ا ال ee
2. هزينه هاى يرسنلى
د. هزينه هاى تجهيزاتى
برنامه كشورى هدا
همسان سازى دوره هاى آموزش بهداشت و ارتقاى سلامت
صفحه 23:
ارزشيابى برنامه بسيج
" يايش فعاليت هاى مرتبط با بسيج اجتماعى براى اطمينان از
اجراى درست و به موقع فعاليت ها
9 ارزشيابى بسيج در انتهاى بسيج اجتماعى براى اطمينان از
دستيابى به نتايج مورد انتظار بسیج
وشعيت شلقس ها برل قل ال شرع سوم
“en a nae a a)