معماری و عمرانعلوم مهندسی

بنچ مارکینگ (Benchmarking)

صفحه 1:

صفحه 2:
پنچ مارکینگ دارائه دهندگان ندا محمدحسن الهام مرتضوی

صفحه 3:
Benchmarking ‏جيسك‎ 6 59

صفحه 4:
مفهوم بنج ما رکینگ (مجواس 0۳۳۱ در لغت به معنای محک زنی و الگوبرداری است. واه سطلس») قبل از اينكه در ادبیات مدیریت مطرح شود در علوم مهندسی ساختمان بکار كرفدة ۰ ‎ee‏ ‏نقاط و موقعیتها خود رابا آن مقایسه کرده و تطبیق

صفحه 5:
استفاه از روش الگو برداری ۵/۳ بعنوان یک ابزار کیفیت در دنیای نجارت بوسیله شرکت زیراکس در اواخر دهه ۱۹۷۰ آغاز گردید.

صفحه 6:
Camp 9 Ceber (OOO رون Own 8 ‎(QOD‏ عون ‎ ‎1 ‎ ‎Ovwhkwohiay 4 bs ‏فرآيند مستمر اندازه كيرى محصولات: ۱ ۱ مقايسه با رقباى مصلى. ‏فرآيند يافتن بهترين شركت در زمینه یک محصول, لخدفك با سیستم عملیاتی و تطابق دلدن محصولات. خدمات یا سیستم های خود برای ‏رسیدن به آن استاندلردها. ‏فرآیند مستمر اندازه گیری و بهبود محصولات. خدمات يا عملات در ‏مقایسه با بهترین ها ‏فرآیند مستمر مقایسه عملکرد بهترین سازمان در آن صنعت با در نظر .گرفتن نیازهای بحرانی مشتری و تعیین اینکه چه چیزی باید بهبود یاد ‏ورود مستمر اطلاعات جدید به یک از ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 7:
1 Benchmarking ‏تعاريف‎ 0669 ع2 4 0 Cortada (QOS: Cork 999 0 موق اندازه گیری عملکرد خود در مقابل بهترین سازمانها جهت تعیین جگونگی دستیابی آنها به سطوح عملکرد فعلی و استفاده از ی لنش برای بو 3 عملکرد خود. ابزاری عالی برای استفاده جهت شناسایی یک هدف لو ی بای 3 شناسایی شرکایی که به اين هدف دست اف ان ‎Pps‏ ‏کاربردی برای ترکیب کردن جهت طراحی دوباره تلاشها و فعالیتها. روشی برای یافتن چگونگی بهبود سریع فرآیندهالز طریق بادگیری از دیگر سازمانهایی که این فرآیندها را انجام می دهند. نوعی لز بهبود عملکرد از طریق شناسایی, درک و تطبیق شبوه کنوتی آز سازمانهای مشابه با از دیگر تجار :10 فرایند اندازه گیری عملکرد بك شركة 1 ‎Ps ee‏ صنعت یا صنایع دیگر اطلاق می 32

صفحه 8:
تعریف» تشخیص و تطابق یافتن با اقدامات و فرایندهای سازمانهای برجسته در سطح دنیاء به‌منظور افزایش عملکرد سازمان خود مرکز بهره وری و کیفیت آمريكا( 00 0©) تا

صفحه 9:
ار اطلاعات جد ید بهبود عملکرد سس Oo 0868 006 مجه ۵99 يسجها نحا سد Onde ‏ومد‎ Orme 0860, موه سجن ine OOP 0 +066 سمه 666 سمه مهمووممو

صفحه 10:
8 :يرش های ناگهانی یک سازمان برای بهترین بودن را فراهم می کند PERFORMANCE

صفحه 11:

صفحه 12:
انواع انواع الگوبرداری را می توان با و

صفحه 13:
مقایسه چه چیزی ؟ ؟ مقایسه براساس ۳ * مقایسه براساس فرایندهای کا 7 مقایسه راهبردی

صفحه 14:
مقایسه با چه چیزی ؟ * الگوبرداری داخلی * الگوبرداری فرآیندی

صفحه 15:
نوع لگوبرداری الكوبردارى داخلى الگوبرداری رقابتی مقایسه انواع الگوبرداری مزليا * ساده ترين و بهترين كزيته برای سازمانهایی که در الکوبرداری تجربه ای تثارند , ۳ تجربه كمى دارندء سریعترین, ارزان ترین و قابل انتقال ترین شحل و ۱ eee oa " شرک الگوبرداری به راحتی ‎eects‏ * مناسب برای فرآیندهای مشايه * بسيار موثر * مى ‎Sc‏ ‏و اختراع شود. * كمترين سطح موردانتظار * مى تواند باعث ديدكاهى درون گرا و تحریف شده گردد مگر اینکه به إن يه مسرن زسينه أى برای دیگر انواع الگوبرداری نگاه شود * اطلاعات از رقبا ممکن است به سادكى بك نیازمند تجارب قبلی در الگوبرداری است. "اجراى بسبار مشكل (دركا عمیق از فرآیند) *نیازمند تجارب بسیار قوی و عمده الگوبرداری.

صفحه 16:
oO ® ‎(P‏ ‏© ‏0 ‏ى ‏لگوبردار ل الك مد

صفحه 17:
طرحریزی * تشکیل تیم الگوبرداری انتخاب فر آیندی که بر اساس استراتژی شرکت باید الگوپذیر شود درک و مستندسازی فر آیندی که الگوپذیر میشود وشناسایی عوامل موفقیت بحرانی («۷ه۳) عجسس6 ‎(Crited‏ تعیین معیارها برای نامزدهای شریک الگوبرداری. تعیین روش جمع آوری اطلاعات

صفحه 18:
زمان موردانتظار تحویل سطح موجودی موردانتظار 9 تحویل کالا ها طبق مشخصات خواسته : قیمت واحد محصول | خدمت یا

صفحه 19:
بگذارید. چرا که هر چه واضح تر فرآیند. تفاوت هایی را که به بهبود م

صفحه 20:
و تحلیل یافته ها و طراحی پروژه های ب ۳- تیم بازدید(16۳0 ]ذکذ۷ 6ظ1) انجام بازدید الگوبرداری. در راستای اهدافی يافته ها به تیم آماده سازی جهت

صفحه 21:
FNS جمع آورى ‎BEE!‏ ‏انجام تحقيقات ثانويه همجون مصاحبه تلفنی و انجام بازد :3 ارزيابى نتايج و تعيين شركاى بالقوه الكوبردارى. توسعه ابزارهای جمع آوری داده. انتخاب ابزارهای مبتا. شناسایی و برقراری تماس با شرکای الکوبرداری و تهیه لیستی از افراد شریک. انجام دقیق مشاهدات.

صفحه 22:
Quote “Collecting data is much like collecting garbage... you must know in advance what you're going to do with the stuff.”

صفحه 23:
جمع آوری داده های مورد نیاز: اين فرآیند هم اکنون در سازمان ما چگونه مرحله تحلیل عملکره ۵ ۳ الگوبرداری موفق است.بدون داشتن ش چگونه می توان پتانسیل های بهبود 5 شرکت ها را تشحیس ‎۱٩3‏ ‏شریک الگوبرداری شما آن فرآیند اپ چگونه

صفحه 24:
اهداف بازدید * تصدیق داده ‎dp‏ ‏صحبت با عاملین فرآیندها.

صفحه 25:
پرسشنامه ای تهیه پرسشنامه را برای سازمان خود تکمیل دلایل خود برای هر سوال را بنویسیا با شریک الگوبرداری خود جهت تا حد امکان از طریق منابع دیگر همچور ‎oad‏ مشاوران و ‎BIL cle Sil)‏

صفحه 26:
چگونه شريك خود را تشويق كنيد * كاملا متصف و دست و دل باز باشید. موارد مورد بحث را بیان کنید.(جهت !۱ روی مزایای یک تبادل دوجانب آماده باشید اطلاعات بیشتری در مى كنيد بدهيد.

صفحه 27:
نکات مفید در طول بازدید کاملا آماده باشید. تمام دانش مورد دار * پرسشنامه را به خاطر بسیارید. باه ‎Be Ssh‏ شریک بنویسید. * هر اطلاعاتی که شریک الگوبردر شما لاه جبران كار او را ب تشكر كنيد.

صفحه 28:
oO تحلیل داده ها برای یافتن شکافهای عملکردی * مقایسه اطلاعات عملکرد کنونی سازمان با اطلامات بهترین ee ey) css 0000 ‏شناسایی ی‎ v چه کارهایی را بهترین شرکت انجام می دهد که شما انجام نمی دهید؟ ۲ چگونه اين کارها انا ۰ ‎on‏ ‏۰ ‏تهیه گزارش نهایی.

صفحه 29:
تعیین استراتزی پیاده سازی: پیاده سازی ۳ ۰ کنترل و گزارش پیشرفت. * ارزیابی و تکرار * طراحی برای بهبود مستمر

صفحه 30:
می باشد . برخی از معیار های ارزیابی عبار تند از : © قابلیت انتقال فرآیند أيا با معرفی یک فرآیند ی روش جدید داشت ؟ آیا به وسیله مطرح شدن یک فرآیند یا روش ج کار آموزی بوجود می آید ؟

صفحه 31:
تهیه یک برنامه اجرای بهبودها که موضوع ۱ راتوصیف کند . اجرای برنامه بهبود و نمایش پیشرفت کار

صفحه 32:
ارزیابی و یا ما در موقعیت موردانتظار هستیم؟ * وضعیت شرکای الگوبرداری ما به چه ص. ايد اهداف خود را دوباره ت

صفحه 33:
خاطر داشته باشید: الگوبرداری به تنهایی به شما نمی گوید که مشتریان چه می خواهنه اکر کل با خدمت شما منسوخ شده است. هیچ هو ۱ ا ۱۳ کند. الگوبرداری زمانی مفید خواهد بود که عملیات بهبود پیاده سازی شود. هميشه به دنبال اين باشید که یک شرف ۱ ‎Rea‏ است. این اطلاعات از کارکنان بدست ‎AT oo‏ ند ‎Pees‏ ‏گوید "چقدر" بهبود ایجاد شده است ه لزوما کر ۱ ۳۱ در ابتدا با دقت طرحریزی کنید .پرسشنامه ای به جزئیات تهیه کنی تا مطعش باشید که هیچکدام از اجزای کلیدی جا نمانده |

صفحه 34:
الگوبرداری علیرغم ظاهر ساده. فرآیندی توانمند ‎fe Boge‏ :مستمر است.عوامل اساسی برای یک الک ۱ ‎Pee‏ انتخاب درست فرآیند هایی که باید لک ۱ ۲۳۲ انتخاب تیم توانمند و کارا داشتن درک مشترک از آنچه انجام می شود. تعیین موقعیت فعلی فرآیند در سازمان. انتخاب شریک مناس تبدیل اطلاعات و نظرات حاصل از بازدید به ۱ ۱ ۳ مدیریت صحیح بهبودها. الگوبرداری یک فرآیند مستمر است‌استانار ها ۱۱ خارج می شوند. رقیب شما احتمالا جلوتر از شم ۱ ۲ ۱

صفحه 35:
لجس من 0۷ 1۰ ‎Por Drckora bey‏ میا مسق 5 ۱۵ Fating for each of the following items according to how many specific instances or situations you are aware of in your organization that exemplify each: Many Some — Few None 1. Processes have been documented with measures to understand performanc 2. Employees understand the processes that are related to their own work. 3. Direct customer/stakeholder interactions, feedback or studies about Customers/stakeholders influence decisions about products or services. 4. Problems are solved by teams. a nae 5. Employees demonstrate by words and by deeds that they understand the organization's mission, vision, and values. 6. Senior administration sponsors & actively supports quality improvement Projects. 7. The organization demonstrates by words and by deeds that continuous improvement is part of the culture. ‘8. Commitment to change is articulated in the organization's strategic plan. ‘TOTAL UP THE NUMBER OF CHECKS IN EACH COLUMN: MULTIPLY TOTALS BY SCALE VALUES: ADD UP MULTIPLIED VALUES: __ INTERPRETATION OF SCORES: 32-48 You're ready! 16 - 31 You need some preparation first. wae Varo hot toady.

صفحه 36:
“You haow pou ceed to beuckowrk, but pou we inet tov busy. Ort iP pou dott beuckwerk, ued thea ieoplesvect feprovewents based va it, pou wil Pred ‏سس‎ out oP busicess. Pkeo pou'l hove plewty oP tee to beukewark, butt wot wulter...

صفحه 37:

به نام خدا بنچ مارکینگ )(Benchmarking :ارائه دهندگان ندا محمدحسن الهام مرتضوی Benchmarking یست چ ؟ مفهوم بنچ مارکینگ ()Benchmarking • در لغت به معنای محک زنی و الگوبرداری است. • واژ)ه Benchmarkقبل از اینک))ه در ادبیات مدیریت مطرح شود در علوم مهندسی س)اختمان بکار گرفت)ه شده ،به معن)ی شاخص)ی اس)ت ک)ه سایر نقاط و موقعیته)ا خود را ب)ا آن مقایس))ه کرده و تطبیق میدهند. استفاه از روش الگو برداری ()Benchmarking بعنوان یک ابزار کیفیت در دنیای تجارت بوسیله شرکت زیراکس در اواخر دهه 1970آغاز گردید. تعاریف Benchmarking فرآیند مستمر اندازه گیری محصوالت ،خدمات و شیوه های کاری در Camp 1989مقایسه با رقبای ا)صلی. فرآیند یافتن بهترین شرکت در زمینه یک محصول ،خدمت یا سیستم Geber 1990عملیاتی و تطابق دا)دن محصوالت ،خدمات یا سیستم های خود برای رسیدن به آن استاندا)ردها. Codling 1992فرآیند مستمر اندازه گیری و بهبود محصوالت ،خدمات یا عملیات در مقایسه با بهترین ها. فرآیند مستمر مقایسه عم)لکرد بهترین سازمان در آن صنعت با در نظر . Vaziri 1992گرفتن نیازهای بحرانی مشتری و تعیین اینکه چه چیزی باید بهبود یابد Watson 1993ورود مستمر اطالعات جدید به یک سازمان. تعاریف Benchmarking اندازه گیری عملکرد خود در مقابل بهترین سازمانها جهت تعیین چگونگی Evans 1993دستیابی آنها به سطوح عملکرد فعلی و استفاده از ا)ین دا)نش برای بهبود عملکرد خود. ابزاری عالی برای استفاده جهت شناسایی یک هدف عملکردی برای بهبود. Kleine 1994شناسایی شرکایی که به این هدف دست یافته اند و شناسایی روشهای کاربردی برای ترکیب کردن جهت طراحی دوباره تالشها و فعالیتها. روشی برای یافتن چگونگی بهبود سریع فرآیندها ا)ز طریق یادگیری از دیگر Cortada 1995سازمانهایی که این فرآیندها را انجام می دهند. نوعی ا)ز بهبود عملکرد از طریق شناسایی ،درک و تطبیق شیوه کنونی از . Cook 1995سازمانهای مشابه یا از دیگر تجارتها Stevenson 1998فرآیند اندازه گیری عملکرد یک شرکت نسبت به بهترین ها در همان صنعت یا صنایع دیگر اطالق می شود. تعريف ،تشخيص‌ و تطابق‌ يافتن‌ با اقدامات‌ و فرايندهاي‌ سازمانهاي‌ برجسته‌ در سطح‌ دنيا، .به‌منظور افزايش‌ عملکرد سازمان‌ خود ي و کيفيت‌ مرکز بهره‌ور ‌ آمريکا()APQC فرآیند مستمر Camp 1989 x بهبود عملکرد مقایسه با بهترین ها x x x Geber 1990 Vaziri 1992 x x x Balm 1992 x x x Spendolini 1992 x x x McNair and Leibfried 1992 x Codling 1992 x Evans 1993 Watson 1993 بدست آوردن اطالعات جدید x x x x x x x x x x Kleine 1994 x x Cook 1995 x x Cortada 1995 x x x Watson 1997 x x Stevenson 1998 x x x x APQC 2008 x پرش های ناگهانی یک سازمان برای بهترین بودن را فراهم می کند: Organizational Learning Performance Improvement Continuous Improvement Benchmarking accelerates innovation and change Breakthrough Improvement Continuous Improvement TIME • چرا باید بنچ مارک کنیم؟ • چه زمانی بنچ مارک کنیم؟ انواع الگوبرداری انواع الگ)وبرداری را می توان با توجه به 2واژه زیر تقسیم بندی کرد: .1مقایسه چه چیزی ؟ چیزی ؟ ‌ .2مقایسه با چه مقایسه چه چیزی ؟ • مقایسه براساس عملکرد • مقایسه براساس فرایندهای کاری • مقایسه راهبردی مقایسه با چه چیزی‌ ؟ • الگوبرداری داخلی • الگوبرداری رقابتی • الگوبرداری فرآیندی مقایسه انواع الگوبرداری نوع الگوبرداری الگوبرداری داخلی الگوبرداری رقابتی الگوبرداری عملکردی مزایا معایب • ساده ترین و بهترین گزینه برای سازمانهایی که در الگوبرداری تجربه ای ندارند و یا تجربه کمی دارند. • سریعترین ،ارزان ترین و قابل انتقال ترین شکل الگوبرداری. • شاخص خوبی برای بهبود. • کمترین سطح موردانتظار. • می تواند باعث دیدگاهی درون گرا و تحریف شده گردد مگر اینکه به آن به عنوان زمینه ای برای دیگر انواع الگوبرداری نگاه شود. • شرکا الگوبرداری به راحتی شناخته می شوند. • اطالعات از رقبا ممکن است به سادگی بدست نیاید. • نیازمند تجارب قبلی در الگوبرداری است. • مناسب برای فرآیندهای • اجرای بسیار مشکل (درک مشابه. عمیق از فرآیند) • بسیار موثر. • نیازمند تجارب بسیار قوی و • می تواند باعث تغییرات اساسی عمده الگوبرداری. و اختراع شود. APQC مدل الگوبرداری PLAN COLLECT ADAPT ANALYZE طرحریزی • • • • • تشکیل تیم الگوبرداری انتخاب فرآیندی که بر اساس استراتژی شرکت باید الگوپذیر شود درک و مستندسازی فرآیندی که الگوپذیر میشود وشناسایی عوامل موفقیت بحرانی()Critical Success Factors تعیین معیارها برای نامزدهای شریک الگوبرداری. تعیین روش جمع آوری اطالعات ‏PLAN :تعیین نیات استراتژیک • • • • • • سطح موردانتظار رضایت مندی مشتری زمان موردانتظار تحویل سطح موجودی موردانتظار انبار تحویل کاال ها طبق مشخصات خواسته شده قیمت واحد محصول /خدمت یا سطح قیمت های موردانتظار ... انتخاب فرآیند الگوبرداری • فرآیندی که تاثیر معناداری بر هدف موردنظر الگوبرداری دارند، انتخاب شود.تا حد ممکن برای تعریف فرآیند موردنظر زمان بگذارید ،چرا که هر چه واضح تر فرآیند را بشناسید ،آسان تر می توانید تفاوت هایی را که به بهبود منجر می شود شناسایی کنید. • در صورت بهبود فرآیند آیا تاثیر معناداری بر هدف موردنظر ما خواهد داشت؟ بهتر است فرآیندی را انتخاب کنیم که بهبود در آن بیشترین سود را عاید ما کند. انواع تیم ها هر پروژه الگوبرداری نیازمند سه گروه افراد است: -1تیم رهبری()The Lead Team وطیفه رهبری عموما وظیفه طراحی فرآیند الگوبرداری و انتخاب بقیه افراد تیمهای آماده سازی و بازدید ،مدیریت پروژه برای رسیدن به هدف موردنظر با توجه به زمان و بودجه مصوب و تلفیق فرآیند الگوبرداری با دیگر فعالیتهای بهبود را دارا می باشند. -2تیم آماده سازی()The Preparation Team نقش این تیم شامل ،فعالیت درون چارچوب تعیین شده توسط تیم رهبری بر روی یک فرآیند تجاری خاص ،تحلیل و آماده سازی جزئیات ،کمک به شناسایی شرکا ،نظارت بر بازدیدها و تحلیل یافته ها و طراح)ی پروژه های بهبود می باشد. -3تیم بازدید()The Visit Team انجام بازدید الگوبرداری ،در راستای اهدافی که توسط تیم آماده سازی تعیین شده و تحویل یافته ها به تیم آماده سازی جهت تحلیل و برنامه ریزی های بعدی است. جمع آوری اطالعات • • • • • • انجام تحقیقات ثانویه همچون مصاحبه تلفنی و انجام بازدید. ارزیابی نتایج و تعیین شرکای بالقوه الگوبرداری. توسعه ابزارهای جمع آوری داده. انتخاب ابزارهای مبنا. شناسایی و برقراری تماس با شرکای الگوبرداری و تهیه لیستی از افراد شریک. انجام دقیق مشاهدات. ‏COLLECT Quote “Collecting data is much like collecting garbage… you must know in advance what you're going to do with the stuff.” جمع آوری داده های مورد نیاز: • این فرآیند هم اکنون در سازمان ما چگونه انجام می شود؟ مرحله تحلیل عملکرد شرکت خودمان یک گام اساسی در الگوبرداری موفق است.بدون داشتن شناخت کافی از خود، چگونه می توان پتانسیل های بهبود بین شرکت خود و دیگر شرکت ها را تشخیص داد؟ • شریک الگوبرداری شما آن فرآیند را چگونه انجام می دهد؟ اهداف بازدید • تصدیق داده ها. • صحبت با عاملین فرآیندها. • مشاهده فرآیند/جریان کار. نکات مفید قبل از بازدید • • • • • پرسشنامه ای تهیه کنید. پرسشنامه را برای سازمان خود تکمیل کنید. دالیل خود برای هر سوال را بنویسید. با شریک الگوبرداری خود جهت تنظیم موارد مورد بحث دربازدید صحبت کنید.. تا حد امکان از طریق منابع دیگر همچون مشتریان ،تامین کنندگان ،اطالعات منتشر شده ،مشاوران و بانک های اطالعاتی در مورد شرکت اطالعات جمع آوری کنید. چگونه شریک خود را تشویق کنید که همه چیز را به شما بگوید؟ • • • • • کامال منصف و دست و دل باز باشید. موارد مورد بحث را بیان کنید(.جهت اطمینان از اینکه شریک می تواند واقعا کمک کند). روی مزایای یک تبادل دوجانبه اطالعات بین حرفه ای ها تاکید کنید. آماده باشید اطالعات بیشتری درباره فعالیت های شرکت خودتان نسبت به آنچه دریافت می کنید بدهید. حوزه های حساس که مایل به صحبت در آنها نیستید را مشخص کنید. نکات مفید در طول بازدید • • • • • کامال آماده باشید .تمام دانش مورد نیاز در زمینه سازمان خود را دارا باشید. پرسشنامه را به خاطر بسپارید. زیاد یادداشت برداری نکنید.نکات کلیدی را به خاطر بسپارید و دور از دید شریک بنویسید. هر اطالعاتی که شریک الگوبردار شما الزم دارد فراهم کنید(.به جهت اینکه جبران کار او را بکنید). بسیار تشکر کنید. تحلیل داده ها برای یافتن شکافهای عملکردی • ‏ANALYZE • ‏ ‏ • مقایسه اطالعات عملکرد کنونی سازمان با اطالعات بهترین شرکت( .جهت تعیین تفاوت ها و شباهت ها) شناسایی عملیاتی بهترین شرکت: چه کارهایی را بهترین شرکت انجام می دهد که شما انجام نمی دهید؟ چگونه این کارها انجام می شود؟ تهیه گزارش نهایی. :تطبیق • • • • • ‏ADAPT تعیین استراتژی پیاده سازی. پیاده سازی طرح. کنترل و گزارش پیشرفت. ارزیابی و تکرار. طراحی برای بهبود مستمر. تعیین استراتژی پیاده سازی كدام يك از اين فرصتها برا ي اعمال درتشكيالت شركت خودي ازهمه مناسبتر مي باشد . ‏ ‏ ‏ ‏ برخي از معيار هاي ارزيابي عبارتند از : قابليت انتقال فرآيند آيا با معرفي يك فرآيند يا روش جديد نيازي به سرمايه گذاري وجود خواهد داشت ؟ آيا به وسيله مطرح شدن يك فرآيند يا روش جديد ،نياز هاي به آموزش و كار آموزي بوجود مي آيد ؟ :پیاده سازی طرح • تصميم گرفتن در مورد اينكه اجراي اصالحات چگونه بايد سازماندهي شود انتقال اطالعات در مورد يافته هاي بدست آمده از بررسي الگوبرداری به بقيه سازمان و تشكيالت و بدست آوردن پذيرش و ح)مايت براي بهبودها . تهیه يك برنامه اجراي بهبودها كه موضوع ،اشخاص و زمان مربوط به اجرا)ي بهبود ها راتوصيف كند . اجرای برنامه بهبود و نمایش پیشرفت کار ارزیابی و گزارش • • • • • آیا ما در موقعیت موردانتظار هستیم؟ وضعیت شرکای الگوبرداری ما به چه صورت است؟ آیا باید اهداف خود را دوباره تعیین کنیم؟ آیا سازمانهای دیگری هم هستند که ما باید از آنها الگوبرداری کنیم؟ چگونه پروسه الگوبرداری باید درآینده بهبود داده شود؟ به خاطر داشته باشید: • • • • الگوبرداری به تنهایی به شما نمی گوید که مشتریان چه می خواهند.اگر کاال یا خدمت شما منسوخ شده است ،هیچ بهبودی در پروسه تولید آن را رقابتی نمی کند. الگوبرداری زمانی مفید خواهد بود که عملیات بهبود پیاده سازی شود. همیشه به دنبال این باشید که یک شرکت ”چگونه“ عملکرد خود را بهبود داده است ،این اطالعات از کارکنان بدست می آید نه از مدیریت(کسی که به شما می گوید ”چقدر“ بهبود ایجاد شده است نه لزوما ”چگونه“ ایجاد شده است). در ابتدا با دقت طرحریزی کنید .پرسشنامه ای به جزئیات تهیه کنید تا مطمئن باشید که هیچکدام از اجزای کلیدی جا نمانده است. الگوبرداری علیرغم ظاهر ساده ،فرآیندی توانمند جهت بهبود :مستمر است.عوامل اساسی برای یک الگوبرداری موفق عبارتند از • • • • • • • • انتخاب درست فرآیند هایی که باید الگوبرداری شوند. انتخاب تیم توانمند و کارا. داشتن درک مشترک از آنچه انجام می شود. تعیین موقعیت فعلی فرآیند در سازمان. انتخاب شریک مناسب. تبدیل اطالعات و نظرات حاصل از بازدید به پروژه های بهبود عملی. مدیریت صحیح بهبودها. الگوبرداری یک فرآیند مستمر است.استاندارها (الگوها) به سرعت از رده خارج می شوند .رقیب شما احتماال جلوتر از شما به بهبود ادامه می دهد. Is My Organization Ready? Self- Assessment Instrument for Benchmarking Check one rating for each of the following items according to how many specific instances or situations you are aware of in your organization that exemplify each: Many Some Few None _____ _____ _____ _____ _____ _____ _____ 3. Direct customer/stakeholder interactions, feedback or studies about customers/stakeholders influence decisions about products or services. _____ _____ _____ _____ 4. Problems are solved by teams. _____ _____ _____ _____ _____ _____ _____ _____ _____ _____ _____ _____ _____ _____ 1. Processes have been documented with measures to understand performance. 2. Employees understand the processes that are related to their own work. _____ _____ _____ 5. Employees demonstrate by words and by deeds that they understand the organization’s mission, vision, and values. _____ 6. Senior administration sponsors & actively supports quality improvement _____ projects. 7. The organization demonstrates by words and by deeds that continuous improvement is part of the culture. _____ 8. Commitment to change is articulated in the organization’s strategic plan. _____ TOTAL UP THE NUMBER OF CHECKS IN EACH COLUMN: _____ _____ _____ _____ MULTIPLY TOTALS BY SCALE VALUES: X4= X2= X ZERO ADD UP MULTIPLIED VALUES: _____ INTERPRETATION OF SCORES: 32 - 48 You’re ready! X6= 16 - 31 You need some preparation first. 0 - 15 You’re not ready. You know you need to benchmark, but you are just too busy. Well if you don't benchmark, and then implement improvements based on it, you will find yourself out of business. Then you'll have plenty of time to benchmark, but it won't matter... با تشکر از توجه شما

62,000 تومان