صفحه 1:
ts از سرى انتشارات متون درسى: طرح در تا ‎i te Ee‏ ونه تهیه کننده: دکتر منیژه کرباسی

صفحه 2:

صفحه 3:
بهداشت 55 ره سر

صفحه 4:
روان پزشکی یب" ۳ ۱ ۳-۸۵7

صفحه 5:
5 كه به 7 7 تعریف وه ا ‎EUS 2 a 7‏ ات م رؤار تک شناس ۳۹۲ دس زرد وگ

صفحه 6:
ی ويزه بهداشت روانى

صفحه 7:
اجتماعی پاسخ داده و رفتاری ‎ee‏ دارد.

صفحه 8:
0 ‏نقش‎ ais ee ime

صفحه 9:

صفحه 10:
بهداشت روانی حالنی ۲ ۳۳ ‎Nee rere‏ و و | و مطلوب ترين رشد را براى فرد فراهم آورد.

صفحه 11:
Aa Eo ay ‏سلامت‎ SEF پیشگیری از ابتلا به بیماری * ۷ Fay 0 b> else ‏روانى» کنترل‎ بيمارى هاى روانى و ايجاد محيظ C4 ‏براى برقراری روابط‎ = Wd) cs

صفحه 12:
ls ‏در‎ 0 ae Ree

صفحه 13:
1 2 wee ‏پیشگیری اولیه بر پیشگیری ثالث‎

صفحه 14:
ا ا 0 ا 0 سريع نشانكان يك بيمارى يا اختلال ثالث: كاستن از كسترش عوارض جا 7 ۳ يا اختلال

صفحه 15:

صفحه 16:
فصل وم ‎wwe,‏ ‏دفاعی رو انی ())

صفحه 17:
سطوح فعاليت هاى روانى از ديدكاه فرويد یر ‎Ce‏ ‏* نیمه هشیار (مواردی که با توجه کردن به خاطر می آیند) " ناهشَيَّار (افكار و انديشه هاى ظاهراً فراموشن ,شده)

صفحه 18:
ساختمان شخصیت از دیدگاه فروید ‎BE. ahem‏ نیرو های غریزی تابع مس اس دز یت و ‎se‏ ‏آن. تابع اصل واقعیت) " من برتر ( قسمت اخلاقى و قضايى كم

صفحه 19:
کار کرد مکانیزم های دفاعی کارکرد مکانیزم های دفاعی, دفاع از من (خود) در پرابر تحقیر و از هم پاشید گی و ترقی و استحکام ا ل امكان دا

صفحه 20:
ویژگی های مکانیزم های دفاعی لاا ‎SS‏ جدايى از واقعيت مى شود ب”ظ._مرلليمس_ضظض ي ”ًَْ وب داز

صفحه 21:
برخى از انواع مكانيزم هاى دفاعى wa AS » he” 5 sop hee

صفحه 22:
(Co) lh ls ‏پس راندن و تبعید غیر ارادی‎ ‏افكارا و انكيزه هاى نايسند و‎ ‏تحمل ناپذیر به بخش‎ ‏تا ور دهن‎

صفحه 23:
ات را گذاشتن بر روی تارسابی ها ‎Rye oy 9‏ ۳3 بر ‎seu! el‏ تعادلى ‎aps‏

صفحه 24:
دليل تراشى ‎nna‏ ا ادر دنياى بيرمنى براى توجيه کار “0

صفحه 25:
مثال بیاورید برای هر یک از مکانیزم های دفاعی واپس رانی» جبران و ۳۹۵ تراس متال ارائه DS 73

صفحه 26:
فصل سوم مکانیزم های دفاعی روانی (9)

صفحه 27:
برخی دیگر از مکانیزم های دفاعی ‎Sue Oo‏ : "" جا به جايى il ‏وایس روی‎ 2 درون فکنی

صفحه 28:
های دفاعی سایر مکانیزم ۳ والایش و * توجیه عقلی ِا"

صفحه 29:
واکنش وارونه (واکنش سازی) لفطك ویژگی های ‎ec‏ 9 رفتاری خاص که برعکس تمايلات ديونى شخص

صفحه 30:
een leone ‏ا ی ار‎ ‏هیجانی از شیء اصلی به شیء یا‎

صفحه 31:
Sree eee ۲ - Ses] ‏دسث دادن تکامل‎ 0 ‏بازكشت به سطوح يايين ترى از هم‎ ‏رب تك دراى طرت صلى رساي‎ ‏وا لراك رار ارت ز‎ 3 5,5 | ‏رفتار لك‎

صفحه 32:
درون فكنى بردن ياره اى از جنبه های موفعیت های مختلف (دنیای بیرونی) به درون حود

صفحه 33:
oe ‏نسبت دادن اندیشه ها و افکار‎ ‏غیر قابل پذیرش و تقصیر ها و‎ ‏اشتباه هاى خود به ديكرى و در‎ ‏نتیجه آرام شدن‎

صفحه 34:
والايش منحرف شن تسایل از هدف اصلی و ظهور ان در فعالیت مورد پسند جامعه

صفحه 35:
eos ‏تغییر احساسات به تظاهرات‎ ‏حواس, يا تبدیل تعارض های‎ ‏حسی و حرکتی‎

صفحه 36:
پاسخ دهید مکانیزم تبدیل در کدام یک از اختلال ‎ere‏ ‎ee ge‏ دارد؟ ‎

صفحه 37:
ناکامی» 0 و فشار روانی (0)

صفحه 38:
ناکامی تعریف ناکامی: محرومیت یا بازداشتن ساده فرد از امیال مورد درخواست وی

صفحه 39:
منابع ناکامی

صفحه 40:

صفحه 41:
منابع درونی ناکامی

صفحه 42:
تحمل ناکامی توانايى تحما ناكامى بدون توسل به ياسخ هاى نامناسب 9

صفحه 43:
واکنش افراد مختلف به ناکامی ها ۱- وا کنش مستقیم یعنی سعی در ۲- سعی در کشف علل ناکامی و راه حل برای آن و

صفحه 44:
ادامه واکنش افراد مختلف به ناکامیها ۳- تسلیم فوری به ناکامی ۴- دچار شدن به اضطراب و تنش ۵- محکوم کردن محیط و شرایط 9

صفحه 45:
\ ناکامی شدید باق ی نت داخلی یا ‎Sys‏ ده کب یکدیگر در تعارضند.

صفحه 46:
شدت ناکامی نه بر حسب نوع مانع. بلکه که بر حسب این که فرد جه جيز را ناكام كننده بداند. تعريف مى شود.

صفحه 47:
.نتامی های کودکان كودك به دلیل وجود زندگی جمعی, ناگزیر از 9

صفحه 48:
مقابله با ناکامی های کودکان آنچه مهم است. عدم رویارویی با تاکامی ثیسته بلکه پیدا ‎cos‏ راه خلى منطقی است که ‏منجر به اختلال رفتاری نشود. ‎

صفحه 49:
تحمل ناکامی از دیدگاه روانکاوی در دید كاه روانکاوی واسط بین اصل لذت و ‎wt‏

صفحه 50:
ناکامی و پرخاشگری برخی روان شناسان 9

صفحه 51:
جلوه های پرخاشگری ۲- پرخاشگری معطوف به خود شخص ‎wt‏

صفحه 52:
نظریه ناکامی- پرخاشگری استادان دانشگاه بیل. مهم ‎oy‏ عامل در ایجاد پرخاشگری را ناکامی دانسته اند. ‎wt‏

صفحه 53:
\ تأثير ناکامی در پرخاشگری ناکامی همواره به شود وتنها علت آن نیز دیست. 9

صفحه 54:
pol cb ‏نتایج پژوهش‎ بین ناکامی و پرخاشگری رابطه ای وجود ندارد» بلکه ممانعت از رسیدن فرد به هدف 9

صفحه 55:
دامنه و شدت فعالیتی را که در حال جریان است افزایش ADS ‏مى‎

صفحه 56:
تعارض به هنگام انتخاب یک انگیزه از بین انگیزه های متعدد ایجاد می a ‏شود.‎

صفحه 57:
دیدگاه های پالایش روانی پرخاشگری ۱- فروید 7۲ منینجر ۳- فستینگر ۴- اتکینسون و هیلگارد 9

صفحه 58:
دیدگاه فروید ابراز نشده را خشونت مفرط با بیماری روانی دانسته و برای يالايش ان سه شيوه را ييشنهاد کرده است. ‎wt‏

صفحه 59:
پیشنهادات فروید برای تخلیه پرخاشگری ۱- تخلیه پرخاشگری از طریق فعالیت های بدنی ۲- اشتغال به پرخاشگری خیالی و غير مخرب ۳- ابراز مستقیم پرخاشگری

صفحه 60:
\ دید گاه منینجر با تأييد نظريه فرويدء انجام بازی های مستلزم فعالیت پرخانٌ 5 ى ‎a | “ slo‏ 9

صفحه 61:
دیدگاه فستینگر به عقيده فستینگر» خشونت موجب خشونت می شود و ابراز رفتار های 9

صفحه 62:
فردی که می خواهد به دیگران آسیب برساند. باید برای اجتناب از ناهماهنگی» خوبی های انان را تاذهده تگیرش تا ‎a‏ لازم برای از بروز خشونت بیشتر می | شود.

صفحه 63:
دیدگاه انکینسون و هیلگا معتقدند اگر ابراز پرخاشگری دارای اثر پالایشی بود. می بایستی به کاهش شدت احساس های پرخاشگرانه منجر می شد. در حالى كه شواهد نشان مي دهد كه شبركت ددر فعالیت های پرخاشگرانه. با به افزایش پرخاشگری می انجامد و يا آن را ثابت نگاه می دارد.

صفحه 64:
نتایج تعارض های حل نشده > اختلال هاى رفتارى > عوارض روان- ‎i‏ 9

صفحه 65:
پاسخ دهید نظ 5 ی از (0 5 >

صفحه 66:
انواع تعایض

صفحه 67:
تعارض های اجتنابی چندگانه رویارویی با چندین هدف منفی به طور همزمان ‎wt‏

صفحه 68:
\ استرس(فشار روانی) تدش هیجانی مزمن تاشی از تعاوض ‎Gat‏ ‎oly‏ حل ‎wt‏ ‎

صفحه 69:
استرسورها با فشارزا های روانی عوامل فیزیکی» محیطی و اجتماعی حالت استرس را فشارزا گویند. ‎wt‏

صفحه 70:
پاسخ به فشارزا های روانی پاسخ می تواند از انواع فیزیکی. روأنی 9 پا رفتاری باشد. ‎wt‏

صفحه 71:
طبقه بندی فشارهای روانی

صفحه 72:
انواع فشارهای روانی ۱- استرس های فیزیولوژیایی ۲- استرس های پاتولوژیک (اسیب شناختی) ۲- استرس های روانی 9

صفحه 73:
مدل های سه گانه فشار روانی | مس 9

صفحه 74:
مدل محرک از آنجا که در این مدل. محرک عامل فشار روانی محسوب می شود. بنا ِ براين» تغییر شرایط زندگی (مانند مرگ همسر يا از دست دادن شغل). پیش شرط بروز بیماری های ناشی از فشار روانی تلقی می گردد.

صفحه 75:
مدل پاسخ در این مدل. فشار يوانى به عنوان پاسخ فرد در برابر عامل فشارزا تلقى مى شود.

صفحه 76:
پاسخ دهید دید گاه ‎plus‏ یک از نظریه پردازان را از نوع Fal penal ‏مد‎ ‎wt

صفحه 77:
وأسطة بين محر ویس فرض نموده و به تصور فرد از ميزان ‎peed oil hid‏ كه در مقامسة يا توان خودش اشاره دارد.

صفحه 78:
مدل های دیگر استرس ۱- فیزیولوژیایی ۲- برانگیختگی ۳- محرک های روان شناختی & 3

صفحه 79:
ادامه مدل های دیگر ۴- تبادلی ۵- تعاملی ۶- جنبه کلی (عمومی)

صفحه 80:
مدلف بزیولوژیایی- 7 به تغییرات فیزیولوژیایی که در هنگام استرس ایحاد مي : شود تأكيد دارد (مدل سليه- مدل ياسخ). >

صفحه 81:
مدأ ‎Kil‏ 53 -2 يك مدل غير اختصاصى است که برانگیختگی را در سطح بهینه ای مفید دانسته و بیشتر از آن را عامل فشار ‎sly‏ تلقی ie ‏می‎

صفحه 82:
مد لمح ركهاور ول شناختى 2 ‎a ait‏ اين مدل ‎us‏ ۳ با و تجربه های یادگیری افراد توجیه می ‎as‏ 9

صفحه 83:
\ مدل: تبلال -4 مدل پیشنهادی کاکس و را معلول وجود تبادل پویا 9

صفحه 84:
مدل پیشنهادی لازاروس است که فشار روانی را حاصل تعامل ادراک فرد از توانایی های خود با میزان تهدید تصوری می داند. 9

صفحه 85:
\ مدل‌جنبه عمومی-6 مدل پیشنهادی بیهرر و نیومن است. بیشتر از ۱۵۰ متغیر را موثر دانسته و بیشتر به عوامل استرس های محیط های خاص پرداخته است.

صفحه 86:
‎TN‏ پاسخ به فشار روانی ‎ ‎ ‎

صفحه 87:
پاسخ روان شناختی ۱- تغییر در عملکرد های روان ۲- تغییر در خود پنداره ۳- تغییر در واکنش های هیجانی 9

صفحه 88:
پاسخ های فیزیولوژیایی غدد مترشحه داخلی ۲- تغییر در مکانیزم های ایمنی ۳- تغییر در فعالیت های سیستم های بدنی

صفحه 89:
پاسخ های رفتاری برخی از پاسخ های رفتاری عبارتند از: ۱- پرخاشگری ۲- تنش زیاد ۳- خواب آشفتة ۴- انقبااض عضلات ۵- صدای لرزان

صفحه 90:
+ * ۲ 35 سنخ الف از دیگر علل ایجاد کننده فشار روانى»ءمى توان به شخصیت سنخ الف اشاره كرد كه در مقابل أن» سقيخ #تخصبتين ب قرار مى 5 3

صفحه 91:
ویژگی های شخصیت سنخ الف 0 دائماً عصبانی می شود می انديشد. 9

صفحه 92:
ویژگی های ی شخصبت سنخ \( آرام و راحت ۲ فاقد تنش 9

صفحه 93:
رابطه بیماری قلبی با شخصیت سنخ الف ویژگی های شخصیت سنخ الف خویی سبب آسیب پذیری در برابر حملات قلبی می شود. 9

صفحه 94:
واکنش ستیز و گریز در مراحل اولیه زندگی؛ انسان برای مواجهه با فشار های روانی از دو راه استفاده مى کرد: ستیز 9 گریز. ‎wt‏

صفحه 95:
واکنش ستیز و گریز و دستگاه عصبی خودمختار دو راه مورد استفاده در مراحل اولیه زندگی انسان» در برابر فشار های روانی. که حاصل واکنش دستگاه عصبى خود مختار بود ستيز و ككريز

صفحه 96:
واکنش امروزی افراد در برابر فشار های روانی ae ‏تراز‎ 5S - "Gi ‏ی مستقیم ستیز و گریز‎ استفاده می کنند. ‎wt‏

صفحه 97:
ادامه واکنش امروزی در برابر فشار های روانی حل سایل خود زخوسردی 3 شیوه های منطقی و مسا ‎wt‏ آميز استفاده کنند.

صفحه 98:
واكنش غير انطباقى ستيز يا كريز واكنش ستيز يا كريز دستكاه عصبی خود مختار امروزه يك می شود.

صفحه 99:
جرا واكنش غير انطباقى ی در دراز مدت سلامت روانی فرد را به خطر بیندازد.

صفحه 100:
دلايل غير انطباق بودن ‎Ig‏ کنش ليزيواوزيابى فیزیولوزیایی, در دراز مدت سلامت روانی فرد را به خطر بیندازد.

صفحه 101:

صفحه 102:
‎ae‏ مه كني در مورد تأثیر سیخ ها ی ‎ee‏ كزارشى ‎9 ‎

صفحه 103:
فعالیت های شدید و برانگیخته پاراسمپاتیک: بخش مسلط در دوره ارميدكى >

صفحه 104:
نورو ترانسمیتر های اعصاب خود مختار ياراسمياتيك ----< استیل

صفحه 105:
تحریک اندام ها از دو راه

صفحه 106:
۱- افزايش فشار خون ۲ افزایش جریان خون عضلات فعال همزمان با کاهش جریان خون برخی قسمت ها ۳- افزايش سرعت سوخت و ساز یاخته ای در سراسر بدن و

صفحه 107:
ادامه آثار تحریک اعصاب سمیاتیک ۴- افزایش غلظت گلوکز خون ۵- افزایش گلیکوژنولیز در عضله ۶- افزایش قدرت عضله ۷- افزایش فعالیت روانی ۸ افزایش سرعت انعقاد خون 9

صفحه 108:
HDS ‏بوصيح‎ در مورد كليكوزنيز بوصیح دهید.

صفحه 109:
واکنش هشدار دهنده سمیاتیک (واکنش ستیز پا گریز) ۳ تشکیلات مشبک (تورینه أى) و نخاع به طرف پایین رفته و باعث تخلیه وسیع سمپاتیک می شود.

صفحه 110:
‎er ۶ ۰‏ ۰ نشانگان انطباق (ساز؟ ۰ ق (سازگار) کلی سلیه ‎ ‎

صفحه 111:
\ وک گاهیز مر -۶ پاسخ اضطراری بدن با میانجیگری دستگاه سمپاتیک برای مقابله با سس 5

صفحه 112:
ادامه محرک های تنش زا موجب مقاومت بدن منجر می شود. در این مرحله برخی از هورمون های بدن نقش دفاعی مهمی دارند به ویژه هورمون آدرنو کورتیکوتروپیک 9

صفحه 113:
\ مرحله فرسوددگی-2 مرحله به مخاطره افتادن توانایی بدن برای پاسخ به محرک های شدید تنش زای پیاپی و جدید ‎wt‏

صفحه 114:
آثار فرسود گی بالا بودن دائمى اسيب رسانى به بدن مى شود.

صفحه 115:
فشار روانی و فرضبه بحران بحران های زندگی تعادل جسمی و روانی انسان ها را به هم زده 9 غالبا همراه با: اختلال های عاطفی و رفتاری

صفحه 116:
\ نياز به تعادل دستگاه های مختلف بدن همواره سعی در بقای تعادل انسان (هومئوستازیس يا ‎Jobs‏ حیاتی) دارند. ‎

صفحه 117:
\ نشانگان سازگاری (انطباق) کار نشانگان سازگاری بازگرداندن تعادل. پس از تأثیر یک مهاجم غير ‎wt‏ اختصاصی به بدن است.

صفحه 118:
باز گشت تعادل از دیدگاه روانکاوان از نظر روانکاوان مکانیزم ‎cle‏ دفاعی «من» فعالیت های لازم برای بازگرداندن تعادل را انجام می دهند. 9

صفحه 119:

صفحه 120:
\ شوك Me ‏فایتی گرد 2 مر‎ a | ar Sua ۱ ‏عروی‎ محیطی ایجاد 9

صفحه 121:
کاهش فشار ال ۳ ‎flow cols uals‏ کاهش حس ‎ ‎

صفحه 122:
در این مرحله علائمی است که در نتیجه بی کفایتی گردش خون بدن در اثر انقباض عروق محیطی ایجاد می شود.

صفحه 123:
قوره عقاوست» موجب يلريد بافت هاى نسوس ديده ‎Cod‏ تأثير ترشح هورمون ها مى شود 8

صفحه 124:
واکنش های روانی در دوره استرس ۱- پیدايش هیجان ۲- شدت یافتن هیجان

صفحه 125:
ادامه واکنش های روانی در دوره استرس ۳- ظهور هیجان در بخش های مختلف بدن (مقاومت) ۴- در صورت شکست در مبارزه ظهور 9

صفحه 126:
مداخله در بحران های ناشی از فشار روانی نوعی پیشگیری ثانویه تلقی می شود و عبارت است از کمک به افراد بحران دیده ‎olive cl»‏ به تعادل مجدد. 9

صفحه 127:
قبل از ادامه مطالعه پاسخ دهید ۱- آیا می توان از ‎jax‏ ‏بحران جلوگیری کرد؟ ۲- در مورد پاسخ خود توضیح دهید. 9

صفحه 128:
پیشگیری اولیه سعی در آماده سازی اشخاص در معرض خطر به نحوی که در مواجهه با بحران؛ دچار اسیب دیدگی شدید 8 a

صفحه 129:
7 os f ‏اس‎ ناكامى» تعارض و فشار روانى

صفحه 130:
روش هاى ييشكيرى از فشار روانى هانس سليه در كتاب خود به نام «فشار زندكى» سؤال مى كند كه أيا بشر قادر به ایجاد برنامه ای برای تنظيم رفتار خود و كاهش فشار روانى و زندگی رضایت بخشی هست؟

صفحه 131:
سه دسته هدف برای کاهش فشار اس Pasi هدف های هدف های ۲ کوقاه مدت بلند مدت ال دي

صفحه 132:
ويذكى های هدف های كوتاه مدت © آنى و زود رس © همراه با لذت ا اك ‎eele))‏ اا ا ا م ‎

صفحه 133:
هدف های بلند مدت © براى ارضا در آينده طرح ريزى مى © با ا ل 1 Woblai jo gl bl a

صفحه 134:
هدف نهايى © شكوفا شدن هر جه بيشتر فرد Be Bd ‏ا ا‎ ال ل 0 0 های وی

صفحه 135:
منابع لازم برای مقابله با فشار روانی ۳ ۲ جایگاه مهار (منبع ‎Gey‏

صفحه 136:
TD eek eC Sie ols bl cob> (7 ‏امکانات مالی‎ ۷

صفحه 137:
روش هاى كاهش فشار هاى روانى ارزنشيابى منطقى و اعتقاد به داشتن توانایی ل در تسلط بر خود توجه به جنیه های مثبت ل ‎Bye‏ یادگیری حل پایان دادن به ره ‎ere)‏

صفحه 138:
او رس ‎py aes‏ ۱) پسخوراند زیستی ‎es‏ شیوه اك ۲ ورزش ۴ ایا وا

صفحه 139:
روش هاى فعال(مستقيم) کاهش فشار روانى ۵) ارزشیابی موقعیت 8) انجام يى كار در هر بار ") بيدا كردن فرصت زندكى كردن

صفحه 140:
دبيافت اطلاعات كت ا كك خود و سعى در تغيير ان ها

صفحه 141:
شیوه های ار شیوه ها مد دند ‎EGY‏ ‏ارميدكى جاكوبسون و

صفحه 142:
شيوه ‎es)‏ 9 1 دراز كشيدن روى مبل يا صندلى ‎ied‏ و در ره ماهیچه بدن ‎BOLE We Soe oe 001 en T yes ‎

صفحه 143:
ادامة افتوه رقت فى اك شون بسانت كردن ملفيجه ها به مدرث * شل کردن تدریجی ماهیچه ها در ‎Cad ۳‏ ل ارام به خود تمركز روى تفاوت بى شل شدن و

صفحه 144:
ادامة افتوه رقت فى اك شون * ۳۳ تمرين ياد شدهء قبل از رفتن به سراغ ماهیچه های 2 ی ۱۳ برای گروه های بعدی ماهیچه ها

صفحه 145:
۶ en ere ie ‏دست و ساعد راست‎ (1 ۲ بازوی راست ۳) دست و ساعد 56 ۴ بازوی چپ و

صفحه 146:
ماهیچه در شوه آیمیدگی‌جاکوبسوز6 1

صفحه 147:
0 ee Pee Coe) ‏شانه ها‎ 9 ۳ ساق پای راست و

صفحه 148:
ماهیچه 0 آيميدكي6 1

صفحه 149:
‎Pcl acl oa‏ ا ا ا ‎)١‏ بيش بينى يذيرى ‏۲)امکان کنترل طول دروه فشار روانی ‎SS nO‏ كت ‎be ag ‏ه) حمايت هاى اجتماعى ‎

صفحه 150:
روش هاى كاهش فشار هاى روانى امکان کنترل اد اا طول دوره فشار روانى ارزیابی شناختی احساس کارآیی حمايت اجتماعى

صفحه 151:
اندازه گیری میزان فشار روانی هولمز وراهه و( ©317])) مقياس «بررسى حوادث زندگی» را بر اساس ۳۲ حادثه از اسان به دشوار فهرست كرده اند.

صفحه 152:
فشارروانی و بیماری های قلبی عروقی افرادٍ مبتلا به بيمارى هاى قلبى عمدتا مى كويند كه در موقعيت هاى استرس زاء دجار درد قلبى ‎fe recy pe‏ أن 01 پاسخ ها در ‎ripe‏ فشار روانى باشد:

صفحه 153:
اه تزایتر سریی ‎pet Ob pe sled‏ فشار خون و نیاز قلب به اکسیژن ؟- افزايش ميزان هورمون ها و جريان خون '"- افزايش انعقاد يذيرى خون

صفحه 154:
ايسكمى رل ایسکمی نام وضعیتی است كه در آن خون و اکسیژن به بافت نمی رسد. در اینجا منظور این است که Ry won Sorel

صفحه 155:
سركوب فشار روانى با كنترل 2 ۱- در حال صاف نشستن» نفس کشیدن از بینی همراه با شل كردن شكم ‎oye aia‏ ۱ ۳- نگه داشتن هوا به مدت ۲-۲ ثانیه ۴- بیرون دادن هوا از دهان ه- توقف يك ثانيه اى و سيس تنفس دوباره

صفحه 156:
پاسخ دهید را تشر ‎foo‏ اميك تشر ورانی می کاهد؟ کردن فشار های روانی دانشجویان داريد؟

صفحه 157:
سرکوب فشار روانی با تمرکز ذهنی فا رو 0 "- لم دادن در صندلىء مبل يا دراز كشيدن در ۱ و

صفحه 158:
ا ا ا ل تكرار كلمه انتخابى لبدو 16 تمركز بر ان كلمه فرد را ارام خواهد کرد.

صفحه 159:
‎Bere)‏ روانى از دیدگاه ‎۰ ۱ re ‏رأ‎ sla) ‏ار‎ ‏اندوه قرن بیستم نام‎ ‏گذاری کرده است.‎ ‎

صفحه 160:
دلابل فشار روانى از ديدكاه كلمن الا اين كه مردم از اسيب هاى بالقوه فشار روانی آگاهند فشار روانى همجنان به صورتى فزاينده اسيب هاى خود را وارد مى سازد؟

صفحه 161:
ياسخ كلمن به دلايل ادامه فشار روانى ‎-١‏ بيشتر فشار هاى روانى خارج از ۲- در تلاش هاى خود براى كنترل شب روانی شكست خورده ايم.

صفحه 162:

صفحه 163:
تآثير اضطراب 2 برخى يزوهشكران حالات درصد تمام مشكلات بهداشت روانی می دانند که به درمان نیاز دارند.

صفحه 164:
انواع اختلال های اضطرابی ۱- اضطراب تعمیم یافته (منتشر یا فراگیر) ۲- اختلال هراس (رعبی) ۳- فوبی ۴- وسواس فکری و عملی ۵- اختلال فشار روانی پس از ضایعه روانی (پس آسیبی)

صفحه 165:
نظریه های اضطراب هل ۱- بیولوژبایی ۲- روانکاوانه ۳- رفتاری ؟- يادكيرى شناختى-اجتماعى ۵- شناختی

صفحه 166:
تعریف اضطراب 4 تعریف دقیق اضطراب بسیار دشوار است زیرا مفهومی فرضی است. یعنی اضطراب نوعی تصور است که وجود خارجی و عینی ندارد.

صفحه 167:
اضطراب های طبیعی + اضطراب مورد نیاز برای هر فعالیت عملکرد مناسب در هر تکلیفی نیازمند مقدار زیاد یا کم آن عملکرد را مختل کند. می

صفحه 168:
افکار فاجعه آمیز و نشانه های اضطراب چهار گونه افکار در ایجاد و تشدید نشانه های اضطراب نقش محوری دارد: ۱- افکار پیش بینی ۲- افکار ناتوانی در مقابله ۳- افکار ناشی از تعبیر نادرست احساس های بدنی ۴- افکار گریز

صفحه 169:
ظرفیت افراد در برابر فشار روانی و ایجاد اشتظراب 1 شار ورا ,\ دارد. که ميزان ن فشار به حدى بالا رود كه خارج از تحمل ظرفیت بدن باشد. ‎ple Ow‏ وجود میزان بالای فشار روانی را می دهد.

صفحه 170:
روش های کاهش فشار های ‎slay‏

صفحه 171:
عوامل زیادی وجود دارند که باعث تداوم اضطراب می شوند. برخی از آن ها عبارتند از: ity Suan ۳- بی اعتمادی ؟- طرز تفکر

صفحه 172:
اقدامات درمانی + اولین اقدام کمک به فرد است تا برای شناخت ماهیت دقیق مشکلات خود به سه عامل توجه کند.

صفحه 173:
سه عامل مژثر در دیمان ی ۱- نحوه احساس و کیفیت تأثرات جسمی ۲- نحوه تفکر شامل افکار غیر منطقی و منفی ۳- نحوه رفتار شامل الگو های اجتنابی و سبک های زندگی

صفحه 174:
فنون درمانی ۳۹ ۱- خودیاری ۲- استفاده از فنون شناختی- رفتاری در اضطراب

صفحه 175:
فنون‌خود یابی-1 4 ۱- آموزش آرمیدگی ۲- تمرین های منقبض كردن ۲- آموزش زنده ‎PMR‏ 9

صفحه 176:
ادامه فنون خود یاری ؟- يرت كردن حواس ۵- توقف فکر ۶- ایجاد درد خفیف

صفحه 177:
شيوه هایس اختودیمانی 2 وق ‎void cil‏ دوتالد مایکتيام ‎wigs‏ آموزش مصون سازی در برابر فشار روانی - ‏ج- شیوه های آثرون بک و همکاران ‏ق- شیوه های آلیرت الیس

صفحه 178:
الف- شیوه دونالد مایکنبام ‎a‏ ‏وی روش های خود آموزی جهت مقابله با اضطراب را — كرف است. 5 روش

صفحه 179:
گفتگوی با خود (مایکنبام) ۳۹ نظا نظارت فرد است بر گفتار هاى درونى خود و تبديل مح و ات بخش

صفحه 180:
تکالیف گفتگو با خود تکالیف گفتگو با خود را می توان به سة متريحلة زير تقسيم أكرذ: ‎-١‏ امادكى براى موقعيت دشوار ۳- تحسین کردن در پی موفقیت در مدارا

صفحه 181:
SE lg op cat ‏ناموش .مضوق‎ ‏روانی‎ شامل مقدار زيادى ‎cole WLI‏ 9 تعدادی روش برای رویارویی 2 انطباق با موقعيت ها 5 وأ به آن ها مجهز مى كردد.

صفحه 182:
مراحل آموزش مصون سازی 4 ۱- مفهوم سازی ۲- فراگیری مهارت ها و تمرین ۳- کاربرد و پیگیری

صفحه 183:
ج- شیوه آثرون بک 4 كه , به طور خلاصه عبارتند داز ۱- ایجاد آگاهی در مورد فرایند های تفکر ۲- تعیین تکلیف برای منزل (آزمون واقعیت) ۳- استفاده از ایفای نقش

صفحه 184:
۱- واقعه فعال کننده ۲- باور های منطقی و غیر منطقی هردو ۳- پیامد ها ۴- منازعه (بحث و تعریف مجدد)

صفحه 185:
پاسخ دهید ‎١‏ مراحل ۴ گانه درمان را از نظر البرت اليس نام برده و در مورد هر یک توضیح دهید. ‏۲) سه مورد مثال در باره تکالیف منزل از نظر یک ارایه دهید.

صفحه 186:
( مرحله شیرخوارگی

صفحه 187:
| ie tee ae eden) OS) 9 eee 5 ‏قه‌لند‎

صفحه 188:
برترى شير مادر تركيب و مقدار ‎alata gs‏ اثرات عاطفى وروانى عوامل مصونيت بخش متعدد

صفحه 189:
از شیر گرفتن کودک و ار ال ا سالكى همراه با ديكر غذا ها توصيه مى شود. ؟ از شیر گرفتن کودک باید به آرامی و به 55 5

صفحه 190:
oo oe > ‏فصل‎ ۳ »جو عاطفی خانواده مهر و محبت

صفحه 191:
خانواده خانواده اولين ‎ab‏ كذار شخصيت و ارزش ها و معیار های قکری ‎rears ereres‏ 1 وسيع تر اجتماعی است

صفحه 192:
تعريف جو عاطفى خانواده نحوه ارتباط و طرز برخورد ا كت عاطفی حاکم بر آن

صفحه 193:
انواع جو عاطفى خانواده ‎-١‏ ی ۲- آزادی بی قید وشرط اتح ‎hy‏ هن ‎Sn pry‏

صفحه 194:
در این جوء رشد کودکان محدود شدهء حالت تسليم پیدا ‎es‏ کنند و به دلیل ‎JG) Or Se)‏

صفحه 195:
جو ازادى بى قيد و شرط در اين جو هرج و مرج و بى نظمى رك زا اع راسد تت سازد. اعضاى اين كونه خانواده ها

صفحه 196:
SE Naa a عاقلانه ترین روش زندگی در بین افراد خانواده. در این جو برفرار شده و همه به تناسب وضعیت خود در امور خانه» اظهار نظر می کنند. همچنین همکاری و تقسیم كار شیوه ای ‎el‏ ال

صفحه 197:
‎Paes ~‏ ‎eS) ۳‏ کی ور رورش ‏بى توجهى به اصول و قوانين اخلاقی

صفحه 198:
‎eee kL |‏ ا ال ابتلا به ‎Gyles‏ های ‏روان- ننى (مانند الرژی. ‏تب» ناراحتی های پوستی و

صفحه 199:
واکنش های روانی و رفتاری فرزندان به بی مهری والدین سرکشی پرخاشگری» عدم احساس 5-7 بدبينى» دشمن فرض کردن دیگران و اعتراض همیشگی به رفتار های دیگران و گاه حالت

صفحه 200:
؟ کدی در تکلم > كاهش بهره هوشى ‎onc‏ eee ONC Ti

صفحه 201:
polo Cerro ji] Cog reo UT ply اختلال عاطفی ۳ ۳ ؟ ناشایسته بار آمدن به عنوان پدر و مادر و برخى ديكر

صفحه 202:
پاسخ دهید دلایل واکنش های سرد یا برخاشگرانه ‎eur‏ در در فرزندان جيست؟

صفحه 203:
NE

صفحه 204:
۱- صداقت در خانواده ۳ 1 Eal ۲ ۱۳ ver] pee A)

صفحه 205:
نامناسب ۳ ان ‎-١‏ عدم حضور يدر در خانواده - خانواده پرجمعیت ‎wad 9 plied Oger -T‏ ‎al‏ لت رةه 4- فوت و طلاق ‏۶- بیماری جسمی يا روانی یکی از افراد خانواده وه

صفحه 206:

صفحه 207:
وظايف خانواده خانواده در طی مراحل تکوین خود. طى مراحلىء به درجات مختلف كسترش مى يابد. هريك از اين مراحل همراه با تغييراتى است که سر تواند سبب ايجاد بحران وفشار روانى شود.

صفحه 208:
مراحل تغییر در خانواده ١)اتحاد‏ زن و شوهر ۲ گسترش 0-7 ۴ پایان

صفحه 209:
بحران های خانواده خانواده در جریان رشد طبيعى خود. كاه با بحران هايى رو به رو مى 5

صفحه 210:
بحران های خانواده بحران در خانواده به دو نوع ال سس سم ۱-سازگاری ۲- تزلزل یافتن و از هم

صفحه 211:
بورحو او بحران ها خانواده ١-اعتيات‏ لا كمه ا ل ل كلم ‎pe)‏ ‏۶- مرگ والدین

صفحه 212:
پاسخ دهید پنج بحران دیگر را نام خانواده با آن مواجه كردد.

صفحه 213:
برقراری ارتباط موّثر عامل سا زکاری سازگاری موّثر در خانواده از طریق برقرارى ارتباط باز و هميشكى ايجاد مى شودو خانواده هاى ناسازكار از ‎y9 cigil‏ ا ال ‎AS She‏

صفحه 214:
‎bee‏ من ون از ‏1- نت دوك قا دارای مشکلات رفتاری ‏۲ وجود بحث های مداوم بی نتيجه بین والدین و فرزندان ‏۲ عدم وجود هر گونه بحث و جدل ‏۳- امتناع خانواده از بحت در مورد پاره ای از موضوعات و ‎

صفحه 215:
‎dolol‏ ۳۱ هاى اك تنش دار ارتباط خانوادكى ‎A)‏ ل ل ل رت طولانى و دفن موضوع بعد از برخورد و ناسا زگاری ‎en Ct arg‏ ۱ خارج از خود و ‎

صفحه 216:
ادامه نشانه هاى وجود تنش در ارتباط خانواد گی اه رل كر خشم (وجود اختلال هاى روان- تنی در اعضا) ۸- عدم گوش فرا دادن اعضا به سخنان يكديكر به هنكام بحث و

صفحه 217:
ادامه نشانه هاى وجود تنش در ارتباط ۱۳ با( نشاندن نظر سود اعضا ‎-١١‏ دور شدن مداوم اعضا در نتيجه ۱۹

صفحه 218:
ادامه نشانه هاى وجود تنش در ارتباط خانوادكى ‎ee een‏ يك موضوع تا حصول نتيجه ؟١-‏ عدم وجود أرامش و در عوض احساس وجود اشوب و

صفحه 219:
ادامه نشانه های وجود تنش در ارتباط خانوادكى ۳ عدم وجود تعامل و اشتغال با ‎ca‏ شخصی ۵ عدم پذیرش مسوولیت مبتنی بر ‎ee‏ و ۶- وارد نشدن فرندان در تصمیم ها و

صفحه 220:
ادامه نشانه های وجود تنش در ارتباط خانوادكى ‎-١7‏ صرف وقت همسران با يكذيكرء ا و( افسردكى ساير اعضا ۸- زند گی جنسی نا خشنود همسران خواب و

صفحه 221:
ادامه نشانه های وجود تنش در ارتباط خانوادكى ‎as‏ عدم وجود محبت وتماس بدبی ۲- وجود بیماری های غیر قابل توضيح مانند اختلال هاى كوارشى در اعضا و سایر ‎ow‏ ها

صفحه 222:
نظام باز ار تباطی در خانواده موفق كه در ان كليه اعضاى خانواده حق بحث در مورد هر موضوع مورد تمايل را بدون ترس از انتقام یا تنبیه دارند.

صفحه 223:
رابطه ارتباط باز با سلامت صحبت «باز» درمورد موضوع های دشوار در خانواده به سلامتى اعضا منجر مى شود. سلامتىء نشانه

صفحه 224:
Seek ‏خانواده هایی که می خواهند از‎ ‏پس بحران های موردمواجه‎ ‏برایند باید در تطابق با شرایط‎

صفحه 225:
1 تغييرات و تحولات ييش آمده وفق ا لات ا ‎S278‏ 9 ناراحتی هاء به عنوان «فرصت های رشد» می نگرند.

صفحه 226:
وجود ارتباط روشن درک یکدیگر در محيط خانواده, مستلزم ارائه بیام روشن ازگوبنده و دریافت آن توسط دیگری به همان نحو مورد نظر گوینده است.

صفحه 227:
پاسخ دهید نام فرایندی که از طریق آن ا سول ‎el‏ دا

صفحه 228:
شیوه سا هاى نامناسب برای تال تغيير در خانواده ا ‎pare‏ ‎esti eo‏ ‎=i‏ داوری هاى ‎els‏ و بدون توجه ‎recon eae‏

صفحه 229:
ادامه شیوه های هاى نامناسب براى سل الا ۸ ياد ۳ ‎Pray‏ ‏#- خواندن ذهن طرف به جاى يرسش از او ۷ در میان حرف طرف دویدن /- سكوتء عدم همكارىء كارشكنى و موارد دیکر

صفحه 230:
ويركى هاى خانواده هاى غلبه كننده بر فشار روانى ‎-١‏ در صدد شناخت علائم کار کرد نامناسب خانواده ؟- وجود شوراى خانوادكى ۳- فکر کردن در مورد شیوه های مقابله با احساسات

صفحه 231:
توضبح دهید ينج مورد از علائم كار كرد از اه رس خانواده ر نام برده و در مورد ان ها توضيح ۳

صفحه 232:
فصل یازدهم بلوغ و نوجوانی

صفحه 233:
الت دوره 2 يكى از وت دوره هاى ‎eal‏ 0 0 هاى با عواقب جدى و خطرناك شود ‎C-ve-y‏ ا 0 1 6ك

صفحه 234:
اهمیت آموزش بهداشت روانی در ات دوره اموزش بهداشت روانی در اين دوره مورد قبول همه روان پزشکان 9 ‎Oy‏ شناسان ا

صفحه 235:
برخی از مشکلات دوره و جوانی 0 0 ناهماهنكى جنبه/,9 توقعات زياد استقلال طلبى هاى مختلف ريشد والدین مه

صفحه 236:
درک دنیای نوجوان و شناخت ‎S40‏ نوجوان مستلزم درک آو: ۱- نسبت به خود و ی اد ارت

صفحه 237:
12100002 شیوع نارضایتی از وضع جسمانی و قيافه و شك به اين كه: ۱- رشدشان طبیعی است؟ ۲- آیا مورد توجه جنس مخالف خواهند بود؟

صفحه 238:
۲- مشکلات با دیکران به ویزه والدین والدین اغلب امیال و آرزو های توجوان رابه عتوان ب ۳ 9 دور نمی رکنند و وحود خوشحالی از بزرگ شدن او تمایل ‎IY ale =) ORC) Ne‏ را

صفحه 239:
‎ee‏ ی ما لت اه اسر شبن ‎cud) ‏شخصیت‎ ‎

صفحه 240:
دید گاه دبس ‎(Webesse)‏ در باره بحران توجوانی ‎-١‏ نوجوانى و بحران مترادف لهم نيستند. ۲ بحران دوره بلوغ وافعیتی عام نیست 9 وابسته ‎a‏ زمینه ‎seas)‏ BOX peer CB OED Derren

صفحه 241:
نفوذ های والدین روى نوجوان ‎-١‏ كنترّل و نفوذ ‎jee)‏ ‏نوجوان به عمل بر اساس خواست والدین) ا ‎ors OS‏ ۳( (خودمختارى نوجوان)

صفحه 242:
طغیان نوجوان علیه والدین دارنك: > سیر ۲۳ انان > بى اعتقادى به قدرت خدشه نايذير

صفحه 243:
تداخل هویت با همانند سازی

صفحه 244:
مشكلات نوجوانان 0 روابط 0 ‎ect‏ ا را 0 یت ارو ار ؟ مشکلات مربوط به تشکیل زندگی خانوادگی و بسیاری

صفحه 245:
لس سس زا ۲ نام ببرید و در مورد آن ها توضیح ارائه ۲- مشکلات دختران و پسران نوجوان رامقا. ۰ ۱۳

صفحه 246:
ool ‏خانو‎ este 0 er Creare ‏مشکلات نوجوانان:‎ ‏از طریق رادیو‎ ۱ ‏وف‎ ‏تاه‎

صفحه 247:
توضبح دهید در مورد رابطه هویت با همانند سازی توضیح كم

صفحه 248:
فصل دوازدهم

صفحه 249:
جوانی و میانسالی طولانی ترین بخش زند گی

صفحه 250:
۱ جوانی از نظر اریکسون انزوا

صفحه 251:
تگالیف كورة جوائي لوينسون جهار تكليف را بر شمرده كه فراكير ترين آن ها تشكيل رؤيا است.

صفحه 252:
انتقال به میانسالی لوینسون اصطلاح گذار از نیمه عمر را برای این انتقال به کار برده است (از اواخر ۳۰ سالگی تا اوایل ۴۰ سالگی)

صفحه 253:
دو تکلیف دوره میانسالی از نظر ۰ " لوینسون ۱- ارزیابی مجدد فرد از زندگی جاری خود ۲- تصمیم در باره حفظ یا تغییر به الگو های جدید

صفحه 254:
بحران میانسالی از نظر لوینسون مورد سوال قرار گرفتن بسیاری از جنبه های زندكى وم 9 وحشت ‎warts‏ از ظهور بسيا يارى جير ها

صفحه 255:
پوشی از سایر مشاغل به روی خود و رشد نیافتن در ساير مهارت ها

صفحه 256:
عوامل مؤثر در 1 ‎penal‏ الل بو .ظوامل سؤثر بو ان ‎a‏

صفحه 257:
ازدواج و سازگاری در آن

صفحه 258:
عوامل موّثر در سازگاری ازدواج

صفحه 259:
حوزه های سازگاری در ازدواج GB ee

صفحه 260:
مشکلات سازگاری در بزرگسالی ۱- طلاق ۳ لکیس ۳- مشکلاتی با همسر ۴- مشکلاتی با فرزندان ۵- آشیانه خالی ۶ مرگ همسر یا سایر وابستگان و ..

صفحه 261:
پاسخ دهید دادن ها در افراد پیر چیست؟ ۲- چگونه می توان از این آثار پیشگیری کرد؟

صفحه 262:
فصل سبزدهم

صفحه 263:
كك با افزايش ميران انتظار از Sy ره به 0 ناذه اتج

صفحه 264:
پیری از نظر روان شناسی اصطلاح كر در تسرد لاه به كار مى رود كه بيشتر از ‎eee‏

صفحه 265:
Gr ‏بوسر‎ es ‏يك كودك ينج ساله بير تراز‎ یک کودک یک ساله و یک ee Se سث.

صفحه 266:
‎eee‏ ييرى ‎see ee‏ ‎ere eer nl‏ افراد مختلف تفاوت دارد. ‎

صفحه 267:
مشخصه هاى ييرى برد تسبراد اه

صفحه 268:
ید یده های ذوره 32 * بختگی پایان دوره بزرگسالی " وجود ظرفیت های جدید تحولی ‎Bees essa onde a‏ Py eeeee ty em) Re ‏اجتماعى‎

صفحه 269:
ee ‏بررسی و مطالعه کامل و‎ ‏جامع بیری و مکانیزم‎ ۳۳ ee Se ا"

صفحه 270:
مراحل دوره پیری )= 593-655 رم (توان اداره خود) ؟- كاهش قدرت جسمانى و اتكا به دیگران ۲ بالاترین حد ضعف و ناتوانی

صفحه 271:
كك ييرى سالمتدان ۱-بعد اجتماعی ۲ بعد ذهنی ۳- بعد عاطفی (هیجانی) كك رك

صفحه 272:
ل ‎es‏ ‏ا ‎ne‏ ی می تواند به ظهور اختلال های روانی در فرد سالمند بینجامد.

صفحه 273:
٩0-ینهف ‏بعد‎ ‏1ك‎ 0 ees) By Ny Sl yes ‏سرد‎ برس 7 سس لد رس رل ایشان بیان شود.

صفحه 274:
بعد هیجانی-(٩‏ این امر موجب بروز افسرد کی با برخاشکری در وی می شود.

صفحه 275:
يمد سد تفکر در مورد جنبه های معنوی و روحانى» در اين سن شايع تر ‎ony‏

صفحه 276:
فرایند ‎lS sepa amy‏ رن های بل تأثير ‎ee ree ee‏ ‎Sa a 8 a ey ayes‏ 00 ‎pany are ee‏ 2 لل لظا مى كنند.

صفحه 277:
رويكرد هاى ييرى ا ای ۲- روانی-اجتماعی ۳ زیست شناختی

صفحه 278:
۱- دید گاه مرگ ‎SO‏ ‏منم دید گاه فعالیت

صفحه 279:
دیدگام مركيذيرى-) فرد پیری که این دید گاه را پذیرفته به تدریج تعامل خود را با 1 كا كس سرد ذا نان نیز او را در تنهایی رها سازند.

صفحه 280:
دید گام فعا لیت-6 ۳ Symes aren ۱ pee nn pc Se ‏مختلف. بتوانند از دوره ببری‎ 6

صفحه 281:
‎a 3‏ 03 5 0 : 0 در مورد تفاوت تاثیر روانی و اجتماعى بازنشستنکی ونان 5 مردان تحفيق كنيد و كزارسى در حد ده صفحه تهیه نمایید. ‎

صفحه 282:
۱ er ‏كارف‎ ‎Soph) ee ee eee ee ‎eee‏ 2 لوكت ‎eal ‏۴- تغییرات مغزی ‎

صفحه 283:
‎OS a)‏ بر تاد ‏بیوگی یک ضرورت دردناک ‏رن بر از هردان با اين پدیده كنار می آیند. ‎

صفحه 284:
طرد و حمایت زیاد افراد پیر طردء احساس تاايمتى و اضط اب 3 ار ‎SES)‏ ‏نموده و حمايت زياده از حد وابستكى مى شود.

صفحه 285:
نوتوانی در پیری رشلا حر لس( تسیر با یک فرد ناتوان و از کار افتاده به منظهر گام تمود حون قدرتها 5 أمكانات سس 2 ر وانی» اجتماعی و اقتصادی

صفحه 286:
آموزش بهداشت پیری لل ذهة شسم رنذكى متاسب ترین دوره آموزش

صفحه 287:
اختلال های معزی در افراد پیر ۱- سندرم مغزی حاد ی 02 0-0 gop

صفحه 288:
(apenas = pce beeen ee ‏در کنش مغزء نه در‎ 29۳ 7

صفحه 289:
علل سندرم مغزی حاد ۹ بیماری های جسمی 0ت کردن ضایعات سلولی و جریان اك د ورت وسار اختلال ابجاد م ‎(EES‏

صفحه 290:
سندیم مزمرفزی-0 ‎Cr ike)‏ ا ۱

صفحه 291:
علل سندرم مزمن مغزى اختلال های عروقی و نوعی اضمحلال سلولی مغز که به نام 0 اه

صفحه 292:
اختلال های روانی در افراد پیر ۱- پریشانی عصبی و تغییر سخصي ۲- واکنش های اضطرابی ‎=f‏ ۳ وم ‏۴- روان پربشی (جنون پیری) ‎

صفحه 293:
‎ed eel‏ مسا همراه با بالا رقتن سن. روان يريشىء» ‎iS ec‏ ‎al‏ ‎

صفحه 294:
واکنش هام ضطرلبی-6 واکنش های اضطرابی به صورت ترس و تنشويش كه ناشى از ناتوانی در برخورد با حوادث

صفحه 295:
ل رت ناشى تن ره امتیارانی است كه قبلا از آن برخودار بودئد. 5 هر دادن در رد 5 2 ‏انگیزه و‎ =e

صفحه 296:
علل افسردکی در افراد بیر

صفحه 297:
a AE Ae Jee ‏شود.‎ ‏ى یی‎ us ‏سس رل‎ Be 58 ‏ورزی و بی توجهی به‎ ست.

صفحه 298:
۹ ores ‏مرگ‎ pep ele sles a ees GS-4 ۲ پذیرفتن جدایی از عزیزان ۳ مقایسه اهراک ار رند کی واغعی نا ارمانی AC ROSE ONT Sy Wes pee Olea

صفحه 299:
روان شناسی فرایند مردن ‎ree vor her eae a ire Lenny pe‏ م ۳ ۲ خشم و غضب 7 جانه زدن تا لت ‎oy‏

صفحه 300:
آمادگی روانی برای مرگ ‎ee‏ رس را ار جانب بیمارتا آخرین مرحله رك ل یک ‎AIS‏ ا مداخله تلفین ‎al‏ 8 قانع كننده ديكران نيز مهم است.

صفحه 301:
‎os :‏ : 2 در باره بیماری آلزایمر و ‎el‏ دار نمی شوند تحفیق ‎

صفحه 302:

صفحه 303:
ازدواج در اسلام خداوند متعال به ازدواج ‎roa)‏ 0 با سنت

صفحه 304:
آهمیت ازدواج در اسلام ‎i —_‏ ارضای مشروع | ‏با ها م | برقراری رابطه ۱ صميمى بين زوجين ‏7د — ‏افزايش مناسبات کمک به بهداشت وت روانی ‎

صفحه 305:
دورى از ازدواج اجتماعى *" عوامل روان شناختى

صفحه 306:
سن ازدواج رت رت شامل آمادكى كافى است و اد دیررس نیز می تواند به مانع سازگاری زوجین شود.

صفحه 307:
سن مناسب اندواج در ‎be‏ ۱

صفحه 308:
برخی از مشکلات ازدواج ۱- عدم وجود آمادگی های جسمی ل لت 3

صفحه 309:
ادامه برخى از مشكلات ازدواج ‎hee I‏ ل 0 4- جهيزيه به اصطلاح آبرومند 0 ‏ا ا‎ pe ara ‎Jes‏ ار

صفحه 310:
052700000 مهم ترين ملاك اعتقاد به خداوند یکتا و ایمان به جسم و روان.

صفحه 311:
كفويت همسران Cee SO MERIT baw

صفحه 312:
عوامل موّثر در ازدواج موفق ‎See‏ ‎Dye eee‏

صفحه 313:
عوامل مؤثر در ازدواج موفق 277 - تشابه طرز فكر در مورد ‎SO leer)‏ ۶- تشابه علاقه به زند گی

صفحه 314:
+ os 1 ‏اندازه‎ ce pene eee) مى تواند در موفقيت ازدواج تاثیر داشته باشد؟

صفحه 315:
فصل پانزدهم رل ۱ و فرزندان

صفحه 316:
از نظر اسلام ‎-١‏ وظايف زن در قبال شوهر ‎ey ere real‏

صفحه 317:
‎-١‏ وظايف زن در قبال شوهر ‎eae‏ ‎Seay‏ به حا ‏"- دلدارى دادن شوهر و ‎

صفحه 318:
ادامه وظایف زن در قبال شوهر ‎ile 35 -¥‏ زحمات شوهر ۵- عیبجویی نکردن ۶ ابراز تمامی توجهات به شوهر '- بخشيدن خطاهاى شوهر و

صفحه 319:
ادامه وظايف زن در قبال شوهر /- سازكارى با خويشان شوهر كك إككر الراك يدون دليل ‎-٠١‏ بها ندادن به بدكويى هاى ديكران ‎-١١‏ غمخوارى كردن براى شوهر 7

صفحه 320:
ادامه وظایف زن در قبال شوهر ۲ پذیرش مدیریت شوهر ۳ ؟١-‏ تربيت فرزند ۵- تغذیه فوزند

صفحه 321:
وظایف مرد نسبت به زن ‎-١‏ سريرستى ‎eel‏ ره ؟- احتراة 0 *- خوش اخلاقى و

صفحه 322:
=!) 3 5 a J ادامه وظایف مرد نسبت به زن پرهیز از ابراد گرفتن و بهانه جوبی دلجوبی کردن عیبجوبی نکردن از اعضای خانواده زن ‎Saker Bre‏ ا

صفحه 323:
‎-٩‏ چشم پوشیدن از غیرهمسر ۰ سیاسگزار بودن ات ‎eas onan ‎

صفحه 324:
ادامه وظایف مرد نسبت به زن ؟١-‏ تنظيم دخل و خرج خانواده ينبرضي رد ۶- ۳۱۱۳۱

صفحه 325:
توصيه هايى براى بهبود روابط زن و شوهر ار ۲- رعایت شرایط اقتصادی خانواده ۳- رسیدگی به بستگان

صفحه 326:
ادامه توصيه هايى 3 بهبود ‎ae‏ 0 ۴- ارضای تمایلات جنسی ‎Jem eens ie‏ ‎a.‏ های دینی و ا<

صفحه 327:
صمیمیت و راه های برقراری آن ‎ea Weer‏ له ‎ere eee rem‏ ۱ ۲- هشیاری» دقت و حسابگر "- رفتار اخلاقى و شخصيت تربيتى ا ل ا ل ‎OES Ces‏ 7

صفحه 328:
ادامه صمیمیت و راه های برقراری آن بین والدین و فرزندان 4- شناختن نقاط قوت فرزندان = تال محيطى صمیمانه بای بحث ‎Serie‏ '- نظر خواهى از فرزندان در امور خانواده 9

صفحه 329:
ادامه صمیمیت وراه های برفرار یا ره ۸- ایجاد محيط همکاری و تقسیم مسؤوليت ‎٩‏ رعایت عدالبت ۵ر بر در ‎-٠‏ ايجاد جهان بينى مشترك بین افراد خانواده

صفحه 330:
ترتیب تولد زوجین. مد تاثیری در سازگاری انان دار ۲۵

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان