سایرتحقیق و پژوهش

تأثیر موسیقی اسلامی در موسیقی غرب

15 صفحه
1226 بازدید
07 آبان 1400

برچسب‌ها

صفحه 1:

صفحه 2:
ee eee) 2000 Bl

صفحه 3:

صفحه 4:
۲۰ 6 < شاید درک همسانی موسبقی اسلامی و موسیقی غرب برای هر شنونده ای ناممکن و | ۱ ارويايى اندى بود. دوره اى بوده است كه هر دو مكتب مقياس فيثاغورس را به كار مى بستند و از سبى يونان و سوريه استفاده مى كردند. نكته جالب توجه اين است ‎en Re eed‏ ا ا ا ا ا ا ‎ee‏ ‏تأثير كذاشت:

صفحه 5:

صفحه 6:
Pee pee ey ee roe sre pee ey var) eee) wero [Pe eee SI ‏روم شرقى قرار داشت كه هر دو مقياس فيثاغورس را به كار مى بردند. حجاز در‎ . ‏آغاز ظهور اسلام به علت موقعيت سياسى موسيقى خاصى داشت‎ ‏ا ل ا ل‎ 0 ‏ا ا ا ا ات ل لت‎ ‏بلكه امكانات جديدى به أن اضافه كرد و با توجه به تغييرات تازه اى كه در اوزان‎ 50 ‏ار ل ا‎ 00 En Bee ve Seber es ‏ا ا‎ Reel nL SACRE) eel eee sede Pe Seal ae Reel SRC ls Re ‏عرب و روم با یکدیگر اختلاف داشته است.‎

صفحه 7:
۱ Pere CMP Corton SE Pere Fp pc et) ree esneras ‏شهر مكه را در زمان عبدالله بن زبيير محاصره كردند. سعيد در ميان‎ 1 ‏ا‎ ‎۱ ‏ا‎ Ce ol eyecare ۳ ‏ا ا‎ PPS LE ECO MPE SoS) Ree pe ea op ee ee rere Noe rele) ee] Rees ero g clr per Toe ya eee SER pe ذوق اعراب ابداع كرد .

صفحه 8:

صفحه 9:
۱ E Ty] -s Overy ‏ا‎ Roe he Peery ee ETT non ‏ا‎ Meiners rey seer ET ‏مشهورى مانند ابن سريجء غريضء حكم الوادى» معبد. خليج بن ابى‎ ‏العوراء. سياط, نشيط؛ عمرالوادى, ابراهيم موصلى و سرانجام يسر ابراهيم,‎ MOP ‏ار ا ل‎ ee ‏همجنين جميله. حبابه. سلامه و عقيله از نامى ترين زنان آوازخوان اين‎ ‏دوره بودند.‎

صفحه 10:
۱ Lit bce Beaoy SC Inv eee EE eres ce t~—<“‘t*‘“ ‏موسيقى كوشش مى كردند و سعى آنها بر اين بود كه آوازخوانان. اديب و دانش‎ Pe ere ROL SC en LIT POTS ed ‏آموخته 0 آوازخوان‎ oer PCS eres Re sor ‏ا ا ل ا‎ ree Papen ‏م‎ dN LCT] ‏بي يت‎ LE eae Ne ord NCL Ae RU a orp res Ee ‏ا ا ا‎ Nie) eS) nel ‏ا ا‎ eg BESS Se) sere eg |e eae] Bee] ROP Oe RCS

صفحه 11:
ا 0000 عبدالمومن ارموى بحر و مقياس جديدى را ايجاد كرد و در اواخر قرون وسطاء وزن ‎mE‏ ا ا ل ‎Peer eat pee ener rv)‏ ا ا ۱ ا ل 0 قبول ‎genres‏ ا ا ا ‎Free‏ ‎Pw ae ee Pe‏ ل ا ا ‎Fe‏ ‏نزد مسلمانان و ايرانيان جه اهميتى داشته است وبراى هر موضوع خانوادكى؛ اخلاقى» ‎cee ap ae‏ ا ا 1 ‎yi oees | re ere) | et oe ge‏ ا ل | ‎ROW ESC SON eT‏

صفحه 12:

صفحه 13:
۳ لا تق اسلامى * نفوذ موسیقی اسلامی از آسبای مرکزی تا سواحل اقیانوس اطلس گسترده است و لغات و اصطلاحات این علم و هنر نیز در این گستره متداول است . ایرانیان و | ‎Ce mens)‏ ا ا | كردند . البياض و ابوالمجد در سده ينجم هجرىء. ارغنون را سا ختند و صفى و ‎eet Merce ARC ee EL sa Sean Bin eres‏ ‎peepee Cs 2 1p)‏ لباس و شکل نوازندگان جالب بود و در قرون وسطا آوازخوانهاى ارويايى مانند موسيقى دانان مسلمان لباس مى يوشيدند.

صفحه 14:
۶ آنچه مسلمانان به جهان موسیقی داده اند. بسیار مهم و گران بها است . کتابهایی جالب از موسيقى ايران و تركيه در دست است كه عبدالموّمن فخرالدين رازى و ل 7 0 ‎eel beer wee)‏ ۱" عبدالعزیز. ل ا ‎DAE Seeds‏ ا ‎DED eae rent ey ern oe‏ ‎Beye ene merce y sinew) pe roe ns er eer eee eel‏ ‎Arse] pew Capen eee Peele eu OC ya es ESS Caren FED‏ ا ل ‎ROWER M Mu) sere ues] OT‏ 2 ‎EN cee el ee ee See cece‏

صفحه 15:
بایان

39,000 تومان