پاورپوینت حاظر خلاصه ای مفید از کتاب تئوری مرمت اثر چزاره براندی نظریه پرداز معماری و مرمت بناهای تاریخی است

میلاد شادی وند

21 صفحه
565 بازدید
26 خرداد 1401

برچسب‌ها

صفحه 1:

صفحه 2:
aol Sy براندی در سال 11116 5 3 در سال 1927 دريافت ه حقوق از دانشگا نا شد. در 8 مدرک دیگری هم در | دانشگاه فلورانس دریافت کرد. وی شاعر بود. و درسال 1988 درسيه خانه اش دركذشت.

صفحه 3:
:براندی * هنر برای براندی 0 و باور های مذهبی و .. | ee ie 8 ‏.تاریخ می پیوندد‎ * مرمت در نكاه براندى : لحظه ى روشمندى كه اثر هنرى د در وجود فيزيكى خود و در طبيعت زیبایی شناختی و تاریت ‎Mia... Aer aires‏ م وده ‎tert Ota 9‏ و ‏# هنر در اشکال مختلف آن والاترین بیان خلاقیت .انسان است

صفحه 4:
تماس مستقيم با اثر هنرى كه قابل انتقال ۱ Che RC ee ‏.روى مى‎ وظیفه ی هر کس که دغدغه ی فرهنگ 0 .حاصل کند ee Sl ‏مرمت:‎ 1 oly ‏ا‎ Jil 222 wo Sls yloj jl 9] GSilogl> L Wwisior Byb Jl 5

صفحه 5:
مفهوم ‎alt peep ۳‏ به معنی مداخله ای .عملکرد محصولات فعالیت انسانی را فرا Pree He pres I Peart es) rene ‏هنری به پعنوان یک اثر هنری‎ 00 OC] GFT) Pept See er eee PROT Se CST er MD Ses:

صفحه 6:
© اثر هنرى دو مورد را ارائه مى كند: 1- اسة ا ا ا ا ل ‎١‏ ۱ فقط ماده ی اثر هنری است که مرمت. .می ند منحصر به فرد بودن اثر هنری در مقایسه با دیگر محه اا ‎ea‏ ا رد هنری آن بستگی دارد. هرگاه این خصلت طبیعی از د: .به جزبازمانده ای از گذشته باقی نخواهد ماند 7 TS Ee Be Seer eter rer eee Greer er] Cet ee Ber era ‏بدل سازی هنری یا تاریخی , و بدون حذف همه ی آثار گذا‎ 7

صفحه 7:
ماده ی متشکله ی اثر : هنری TEAR PC re es mere rire Sey eer ‏ا رات‎ a et kos eee .نامید 6 در جابی که نتوان ساره ۲ ‎eee‏ ری و ‏رک ‏۰ مرمری که هنوز استخراج نشده با مرمری که با .ساخته شده

صفحه 8:
یگانگی بالقوه ی اثر :هنری # برای یک اثر هنری نمی توان مجموعه ای از ا برعکس , اثر هنری می باید یک کلیت را بسا * اصول عملی مرمت: 1- مداخله می با ee So ub als. ‏ت۳9‎ 2 ۳ ۲ ۳ ‏ا را‎ Reet ‏بايد آنها را تسهيل كند‎ ‏مجان مسقاو ل‎ ee et ‏ا ی هن‎ anne ‏.جايش قرار تاره ما شود‎ رنگیکه ب اعنمی‌شود تصویر در زیر آن-1 » تبدیل قسمت ادلمه پیتا کند خالی اثر به نمایاندن‌سطح چوب2 يس زمينه یابوم

صفحه 9:
زمان در ارتباط با اثر هنری و رت پم در مورد اثر هنری با بر "۱ ono Dey erent nC ee هنری است هي تاثير اثر هنرى بر آكاهى در يى لحظه ى زمانى كافى نخواهد بود ‎eles PCC)‏ ا ل ل 6 ا نز .شود

صفحه 10:
ل 7 خواست تا به گوته ای ۱۰۰ ۳ جريان تعريف استفاده هايى جديد . كه .استفاده هاى قديم نداشته باشد | بازسازی: یعنی بازگرداندن اثر هنری به حا ‎erred) Senger‏ ل ‎Riese‏

صفحه 11:
اس امد :تاريخى ا ا ‎ILS 029: paire Uo a‏ تاريخى . شيئى منحصر به فرد است ؛ هر ه بود و نه جزئی از یک رشته پم اگر یک اثر هنری , محصول فعالیت انسا ارزش أن به تغيير در سليقه يا م تاريخى أن بر ارزش زيباى شن Coreen pee ee ‏ا ا ا‎ 00001 ibetoices (anergy ل ااا ا ‎BPE‏ چشمگیری به اهمیت تاریخی ای که برای آن در نظر گرفته شده بستگی درد

صفحه 12:
COP Pee Oe eee et be antec eer abe, ‏موجود خلاصه شود. در غیر اين صورت‎ 20000 ‏ل‎ ‎eee ‏دهد یگانگی بالقوه ی اولیه اش باری‎ ۰ وقتى هم عوامل تاريخى و هم هنرى وت آن مرمت باید زمانی آغاز شود که اثر هنری .پایان می یابد ۱ gt tire er ROMs or wet Test See NCE oem ۱ Sire sear Cnee cl ne ‏ا‎ ‎te egret srr pyro rare rrp ee rereary‏ ا بازكردانده شود. ‎

صفحه 13:
تا هنگامی که اثری از هنر در یک محصول فعا 7 ناميد Dene oad lila! $1 oS cul yitgy © (Coa eraeertomeen ere hes 1 ‏باید حذف شوند.‎ ۱ cere nr Peron Pee Cott ‏ل‎ ‏در وهله ی دوم از اهمیت تاریخی برخوردار است.‎ 3 eae ares EES [Pen JPOP ed eee BS Ron RCo De we BS Ror eC) “oo oer) es (A en Re Teen

صفحه 14:
3 دوم: عمل بر ماده اى 700 ‏ل‎ ‎50 ‏رک ميته افيه‎ ۱ 2) CUBE AI ‏ل‎ ‎"soos Sg oC OIE OO DECC SiGe re ireva Ota to] Btn AC ROV SIC SmC Sr Sec ‏م‎ ‏فرم اثر هنرى است‎

صفحه 15:
» در بررسی ‎HS‏ ‏ا 0 صورت گیرد

صفحه 16:

صفحه 17:
بدل :سازی © مبنای عمل تفکیک بین یک کپی . + یک تقلید , و , ‎we rye ecto me mone‏ ۱ .توليد آن استوار اسك ۴ Bol | rT ne te, SIRE 1 Re Bits

صفحه 18:
پی نوشت در رابطه با برخورد :رفتگی ها » ما حق دخالت در اثر هنری را به جز در 2 حالت عبارتند از : حفاظت از اتسجام آن براى حد | ‎dt Ee oo a‏ I. ‏.رسیده‎ # از ارزش چشمگیری که رفتگی از نظر شکلی در رابطه ‎i‏ ‎Seen eC‏ ا ار © هر ابهامى كه توسط رفتكى ايجاد مى شود , بايد فرو نشانده شود ؛ بد معنی که باید از جذب دوباره ی تصوير توسط آن , که به تضعیف تصویر ‎Semele Tera‏ شود

صفحه 19:

صفحه 20:
:يادمان ها * به غير از اتصال تفكيك نابذير با يادمان ‎et Cn‏ ا ا ‎Bye alee‏ و شود , همواره باید برآگاهی باش

صفحه 21:
مرمت نقاشی های ‎ere‏ # هر کس که از عمل بر روی آثار یا مرمت آنها بر ‎peters evi] ROC en yr en‏ ۳" یک نقاشی دیواری با تکنیک نقاشی دیوا ۳۳۳ تمبرا , و رنك روغن هم با رنك روغن مرمت نمى ‎Err‏ ‏.رخ دهد , اشتباهى فاحش به حساب خواهد آمد

39,000 تومان