صفحه 1:
[موضتفكربار! طرل[نكطانا ابه Peele elo on ed Ip pe ‏فلت‎ 1

صفحه 2:
تاثير فناوري اطلاعات برآموزش آموزش چیست؟ 1 ‎Oe ee) eens Ore ees tre Ros mas) Ere) ots Lee ell ent)‏ یر مارا دس یس ورتار ای کته و ار ‎Gay‏ ‎ylixow syljSy sil isu aill 0‏ 60 دورههاي اموزشي و غيره انجام يذيرد ed ‏اج‎ ‎010111111000000 PRPS peal ۱۱۱۱۸ ‏الالامضول‎ فرآیند آموزشي نوعي تعامل بین معلم» استاد و محتواست]

صفحه 3:
تاثير فناوري اطلاعات برآموزش انواع آموزش از حيث زماني و مكاني : * آموزش حضوري (سنتي) ‎ore‏ ا 0 ‎Distance Learning 49 ol jl uwigol *‏ 1 eed led Eg Cu 5 ywigel Elgil Msp rev CAMA 11 Meat Cor cen M NO FOES 1 'لالاتركيبي

صفحه 4:
تاثیر فناوري اطلاعات برآموزش ‎E-Learning ..Ssi9,i5II Gu jgel‏ : لس ارب ار ی ترس اس ‎Geol‏ ‏ترده وسيعي از کاربردها, از جمله آموزش مبتني بر وب آموزش ‎SNe ree IDES CnC ro Career rn Cisne Tre)‏ طبقه بندي آموزش الكترونيکي : ۱ الف - آموزش مبتني بر وب (۷۷3۲) ‎Web-Based Training‏ ب - سيستم‌هاي الکترونیکي پشتيباني از عملکردهنط۳16010 ‎Performance Support Systems( EPSS )‏ Asynchronous Virtual Classroom ule joali sjlro ywilS - c (AVC) Synchronous’ Virtual Classroom = ylojor sjlao yw - > (SVC )

صفحه 5:
۱ ooo 1 uni ۳۱۱ "0 ۱ iin 0 ‏ار‎ ۳۱ ۳0 0 00۳0 ۱۱۱ Lela ol جوم كاراة

صفحه 6:
Bact Fonverd Reload Home Search Guide = Print Security Sion ‏ات‎ Bookmarks 2 Location ffile:///C|/ellowship /edtloctura/index html 5 Stream Synchronised Multimeida Delivery Over The Network Dr Parviz Doulai University of Wollongong Teaching Fellow Center far Educational Development and Interactive Rocaurces: ieee ene

صفحه 7:
سيستم‌های مدیریت آموزش الکنرونیکی ۱9 SP Re eee eS RCSL CSTE Wt Ti ‏الالاكنترل حضور و غياب‎ ‎S01‏ ا ا لك الت 20 ‎0000 yi) ‎00)1815( 00100000 110100 a ‎10 ۱ ‎0

صفحه 8:
171111110 اصلي ۱۳۱۳۱ ۱۱۱۱۱۱۱۸۸ یادگ101011011انعطاف الکتر70 110 OOQOO00000 ۱ ۵۲ مانالا نكن ۱۱۱

صفحه 9:
‎aaa aa‏ ات ‏۱ ۱ لاا ‎[۱9۱۱۱۵ ‎۱ ۵ ۱ WAR eS ۳ av aaa aa ‏عل ‎۱ ۱ ۱۵

صفحه 10:
1 We ‏ال‎ | ‏استانداردهاي آموزشي این امکان را فراهم مي‌کنند تا محتواي مطالب‎ PoC Tee) yee rere ri Wa Peasy er el ce Pee Se CR Ee Pee eer Pree ERC Pe fee warm ey bey » Advanced Distributed Learning » ADL «Aviation Industry CBT( Computer Base Training) Committee » ۰-09 «IEEE Learning Technology Standards Committee« LTSC ۱ ‏ون‎ Toiateyetal iy Ecbet-(e(-yustseLmeo ‏ا ا‎

صفحه 11:
ل ا ا ا ا ‎NLSCY‏ ا زر زر[ ۱ براى دانشجويان ۱ متعددی که در دانشگاه مشغول به کار هستند و بسیاری از هزینیهای ۱ دانشجو در زمان خاص بر سر کلاس میباشد که برای بسیاری از افراد جامعه مانند مدیران و کارمندان ادارات این امر براهتی میسر نیست. اين مسئله وقتى حادتر ميشود كه بدانيم دانشكاههايى تحت عنوان یی یلا رفح ی ره كه بيش از صدهزار نفر دانشمو ‎eS)‏ تک

صفحه 12:
بر اولين مشکلی که در این رابطه به نظر میرسد فراهم کردن مکان فیزیکی برای حضور این تعداد دانشجو در دانشگاه است که با توجه به مهدودیت مکان فیزیکی, برنامه ریزی و زمانبندی برای استفاده از این مکانها به نوبه خود كار بيجيدهاى است.

صفحه 13:
WEES) ‏تن‎ ‎292 ‎(000/353 ‎Ouray ‎20210 ‎22130 ‎۱00110 ‎۱ ‎۱/۸ ‎7 China TV U 9۱3 L.Gandhi Nato.U U.Terbuka ل] ۱۵۵۲ ۳2۳6 Korea Nat 0.1 UNISA UNED, STOU Anadolu كط تصن مسعم © ‎casa‏ سب ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 14:
3 برای مثال دانشگاه بیام نور در ایران, سیستم آموزش از راد دور با استفاده از تلويزيون را انتتخاب كرده بود. هرجند كه اين روش برخى از مشكلات ذكر شده نظير تهیه مکان و نیز زمانبندی برای کلاسها را هل می کند ولى همهنان به علت ارتباط يك طرفه, دانشجويان مجبورند در زمانهاى خاص از طريق تلويزيون دروس را آموزش ببينند كه محدوديتى براى افراد شاغل در جامعه است .

صفحه 15:
< دانشكاه مجازى در مقابل دانشكاه واقعى < اجزا عمده و اصلى تشكيل دهنده دانشكاه مجازى

صفحه 16:
دانشگاه مجازی نهادهاي آموزشي مجازي ( مب ب بر آموزش الكترونيكي) شبيه: ۰ دانشگاه مجازي بل مس ‎oul el‏ الست که وان سر تسه ار ‎ealcrle‏ سر ی ار ار ‎Gal‏ و ار را ۳ استاد و هم كلاسي هایشان ارتباط برقرار کنند. ره وا

صفحه 17:
7 ممچنین دانشگاه مجازی ابزارهایی در اقتیار مدیران و اساتید قرار میدهد که بتوانتد وظایف فود را از طریق اینترنت انجام دهند : 0-1 يراى مدير ايزارهاى مديريتى اذ قبيل ارائه دروس , ene sa) زمانندی ترم , مدیریت مالی و... راقراهم می کند. استاد نیز ابزارهایی در افتیار دارد که میتواند درس ارائّه کند, 0 امتحان بكيرد 3 و نمره امتمانی دانشجویان را وارد کند. ‎٩‏ ا

صفحه 18:
الم ۳ در زير خصوصيات دانشكاد مجازى در مقابل دانشكاد واقعى را ازائه میدهیم : در 0 از آتجا که در این نوع دانشگاه کلیه ارتباطات از طریق اینترنت انجام میشود, تنها كافيست دانشجو يا استاد از طريق يى دستكاه كامييوتر از منزل يا ‎CSU Nau) ett)‏ ا إل ا لا 1 ‎score ate‏ لل ‎c G0.)‏ ا 2 0 0 هرا كه با اين اوصاف ديكر نيازى به صرف هزينه براى ساختمان سازى مجتمع هاى دانشكاهى نفواهد بود . از سوى ديكر در شهرهاى بزرك منجر به ماهس رفت و آمد در شهر و كمتر شدن ترافيك شهرى و الودكى هوا ميشود.

صفحه 19:
۹ 57 ب- عدم وابستكى كلاس ذرس به زمان خاص : ‎eC on Retry‏ ل لل و یر ‎CNC UES) Ny‏ ا ال ات ا دروسى است كه هر زمان دانشجو اراده كند ميتواند به سايت دانشكاه مجازى متصل شود و دروس را دريافت كند. بنابراين اين سيستم براى افراد شاغل كه وقت آزاد محدودى براى 0-50

صفحه 20:
‎ler.)‏ رن رد ‏~ در دانشگاه واقعی درس توسط یک استاد ارائه میشود كه اين امر مطلوب نيست, حرا كه كيفيت مطالب. اراكه شده در كلاس به يارامترهاى زيادى مانند وضعيت روحى استاد, سرما و كرماى محيط كلاس و. .. كه مى تواند تأثير منفى داشته باشند بستكى دارد ولى در دانشگاه مجازی این مشکلات ومود ندارد.

صفحه 21:
- کیفیت. بالاتر ارائه دروس : چا را ل میشوند و با استفاده از تکنولوژیهای مدرن و متنوع ‎ety‏ ارائه ميشوند در ضمن داتشجو میته‌اند به کرات مطالب ارائه شده در ملسه خاصی را مشاهده کند و از این لماظ کیفیت آموزش بهبود مییاید .

صفحه 22:
‎SES Nai asl eeteliy‏ در را ‏در دانشگاه واقعی معمولً به فاطر مهدودیت کلاسها و همچنین به قاطر بازدهىء دانشجويان ممكن است به خاطر تكميل ظرفيت ی ثبت نام كتنند. اين مشكل طبعا در دانشكاد مجازى وجود ندارد و دانشجويان ثبت نام شده در يك كلاس يا در يك درس مى توانند هزاران نفر باشند.

صفحه 23:
رت سل معمولاً یک دانشگاه تازه تأسیس ت) مدت صولانی نمیتواند با دانشگاههای باسابقه معتبر موجود رقابت کند. دلیل این امر اين است كه اساتيد مجرب و با سابقه معمولا در دانشكاههاى معتبر تدريس ميكنند. اين مشكل تا حدود زيادى در دانشكاه مجازى قابل هل است. بدين ترتيب كه در يك دوره فشرده و كوتاه مدت دروس ارائه شده توسط اساتيد با سابقه و مجرب فيلم بردارى شده و در دانشكاه مجازى مورد استفاده قرار ميكيرد و ازلحاظ ارتباط اين اساتيد يا دانشجويان مشكل هندانى وجود ندارد هرا كه اين ارتباط از طريق اينترنت صورت ميكيرد.

صفحه 24:
رت پالایزست نید کنر بات ز در دانشكاههاى واقعى معمولا به خاطر محدوديت امكانات از لحاظ مكان, اساتيد و غيره هر ساله تعداد محدودى دانشجو از طریق [زمونهایی که برگزار مى شود, موفق به ورود به دانشكاه ميشوند در صورتيكه در دانشكاه مجازى اين محدوديتها وجود ندارد بنابر اين تمامى افراد علاقه مند به تحصيل شانس ادامه تحصيل در دانشكاد ليوا سي ‎ee Dot eee‏ علمى و فزهنكى جامعه مؤثر است .

صفحه 25:
(- دسترسى بلادرنق (1113 013 )به كتايفانه ديجيتال + در دانشگاه واقعی معمولً به فاطر محدودیت معمولً نسخه هاک محدودى از یک کتاب بخصوص در کتایخانه ها برای استفاده دانشجویان نكهدازى ميشود بعلاوه به مرور زمان كتابهاى موجود بدليل استفاده نامناسب از بين ميروند يا كيفيت قود را از دست ميدهند ولی در دانشگاه مجازی با استفاده از کتابفانه دیمیتال, تمامی کتب, مقالات و مملات بصورت بهنگام در اختیار دانشم و است و مشکلات مطرح شده در اين دانشكاه صادق نيست.

صفحه 26:
ان مورد استفاده در ١موزش‏ الكترونيكى كدامند»

صفحه 27:
‎Fa‏ لا ‏یکی از میمترین اجزای کامپیوتر است که در حللت ايده كل بايد آنقدر بزرگ و ير ظرفيت باشد كه كاربر را قادر سازد تا تمامى دادهها و اطلاعات موجود ‎NY‏ مر ار ‏سرعت بهبود تكنولوزرٌى ذخيره سازى در حافظه بسرعت در حال افزايش است. بعنوان مثال ممكن است كه بيش از يكصد فيلم با كيفيت بالا را بر روى يك نانو (1© كه به اندازه يك سكه است, ذخيره نمود. حافظههاى مولكولى (كه به تازكى آزمايش شده اند و بزودى در اختيار عموم مردم قرار می گیرند) به ما اجازه خواهند داد تا میزان عظيمى داده را (بيش از کل داش بشری ) بر روی یک مولکول ذفیره نمائیم .

صفحه 28:
ی هر يك تراشه جا بدهند و دستكاه محاسباتى بسيار ير قدرت تر فراهم نمودند یکی از ملزومات تکنولوژی برای افزایش سرعت 0۳۱1 ها تخصيص ترانزیستورهای بیشتری بر روی تراشه 2۱۱ است. پیش بینی میشود که ت) سال ۲۰۱۱ به یک میلیارد خواهد رسید و بعلاوه نیاز به ولتاژ بسیار ۳ MANN V purer e)

صفحه 29:
سد لس سه. زسائه هاى يز سرعت ۱ OSCR NC SIR Mtl] EU ITT A WTaT ES WES ENE CUS Aat) ‏نمايى در حال افزايش است نرخ جابجايى داده يايين است. به منظور در اختيار‎ ‏داشتن امكانات شبكهاى شامل /11(11!, اينترنت, شبكه تار عنكبوتى جهان كستر‎ ‏تلفن, دورنكار, تله كنفرانس (نده و برقرارى ارتباط مناسب نرخ انتقللى‎ ,) ۷۷۷۷۷۷( ‏مكابايت در ثانيه مورد نياز است. هنين تكنولوزى و فناورى از طريق.‎ a) Vea} 0 ‏ا ا ل‎ BM Wares ep pras) sm eM ewas Mutt ‏بيش بينى راه حلى (! براى اين محدوديت اتجام داد و ميتوانيم معتقد باشيم كه‎ 0 ‏ا‎

صفحه 30:
۱ ‏رت‎ Wa eticy vw stag URI Wey CUS LetTC) Ny الف-كامييوتر خدمات شبكه وب : در واقع كلوكاه و واسط سيستم دانشكاه ‎Lee a NL Tes AV)‏ ل ل 2 میباشد . 0 است که در فواستهای مربوط به کاربران را از کامییوتر خدمات شبکه وب دریافت کرده و کار پردازش را بر روی آنه] انجام داده و سپس جواب متناسب با لن را به کامییوتر خدمات شبکه وب ارسال میکند تا از ن طریق به کاریر (رسال شود.

صفحه 31:
و-پایگاه داده : این قسمت نیز مزه مهمترین بخشهای سیستم دانشگاه مجازی است که تمامی اطلاعات مربوط به دانشگاه مجازی در تن ذفیره ‎ESL EY)‏ ا ‎OULU Le ele Ome eC‏ ۱ دروس, برنامههای مربوط به نرم, امتحانات, پیغامه, نمرات و تمامی اطلاعاتی است که در یک سیستم دانشگاهی ومود دارد. از جمله رایجترین بانکهای اطلاعاتی میتوان از 02616 9 56۲۷6۲ 5۵1 ۱۷۱۱۵۲۵5۵۲۲ ا ل الات ا ا

صفحه 32:
(0 برگزاريكلاسهايآمجازي لأزمون 0000110 1 (نظارت خودآموزآتدوین شي(آسا ‎ee‏ 0 کنفر انس110010۳07 0 تپ وهشی لت 01100 بزوهش »اك 000 ‏1 تحقیقات 1010101 ‏سانانالا ‎QO0ND00000000000000000000 m5 CE a‏ ‏پذیرش 00000101 ‏[1اعضولاً ‏سملن

صفحه 33:

صفحه 34:
نوی اطلاعات و بهداشت و درمان ‎.١‏ کارت‌های هوشمند. ‏لا. عمل جراحى از راه دوز ‎

صفحه 35:
افزايش جمعيت و يراتندكى مراكز ارائه خدمات در (مينههاى مختلف از جمله بهداشت و درمان موجب تكسستكى اطلاعات شده است, که در نتیمه امر فطیر تصمیم سازی و سياستحكذارى, برنامهريزى, كنترل و نظارت بر روند ارائه و م ا ا ا ‎NV EE‏ 0ن ساخته است.

صفحه 36:
ضرورت حفظ و ارتقا كيفيت و كاهش هزينه ها, ايجاد سيستمهاى يكيارهه را امرى حياتى جلوهكر ميسازد, اما (اهكار معقول, اقتصادى و كارا در اين زمينه ميست ؟ در حال حاضر فناورى براى اين سوال يت جواب دارد, كارت هوشمند. سهولت كار, قيمت نه هندان زياد, امنيت اطلاعات و كستردكى كاربردء كارتهاى هوشمند را به ابزارهاى ارزشمند در فناورى اطلاعات تبديل کرده است.

صفحه 37:
۰ a vnesO CRS cal ‏كاريرد اين فناورى بيشتر در زمينه بانك و‎ /٠١ ‏كه تا اواسط دهه‎ ‏امور مالى خلاصه ميشد اما در اين سالها مطالعاتى مهت‎ ‏بتاركيرى اين سيستم در امور بهداشت نيز آغاز كرديد و در همين‎ ‏راستا طرمهای آزمایشی بسیاری نیز انمام شد. از ا‎ ‏در شهر کوچکی در بلژیک به نام تورنای از کارتیای هوشمند‎ ۲ ۱ ‏داد كه استقبال عمومى از اين كارتها خوب بوده و دز موقعيتهاى‎ ‏اضطرارى اين كارتها كمك موثرى محسوب ميكردند.‎

صفحه 38:
2 گزارش دیگری در سال ۱۹۹۵ حاکی از بکارگیری این کارتها در کتار سیستم اطلاعات بیمارستانی, اهاز۳۵5۵ ) دا۲ ا رد یر نك كلانك در تايوان ميباشد. بر اساس اين كزارش طرح اوليه این تجریه که در سال ۱۹۹۵ آغاز گشته بود محدود به ارتباط بین بیمارستان و کلینیک کارکنان دولتی تایوان بود و بطور کستردهای مدرد توجه کاربران واقع شد.

صفحه 39:
کارتهای هوشمند باید بعنوان کارتهای بهداشتی قابل حمل معرفی شوند که شامل مجموعه دادههای استاندارد شده و کافی مت دستیابی به پایگاههای داده مفتف که در سرويسهاى بهداشتى مختلف قرار دارند باشند. ييوستكى بين 20 Pars OCTN NUIT CONC NN ‏نظر قرار كيرد.‎

صفحه 40:
در سيستم مراقبت بهداشت آلمان در ابتدا تعداد ١م‏ ميليون كارت بين شهروندان توزيع شده است. اين كارتها اطلاعات اوليه يذيرش نظير نام و آدرس را ذخيره كرده و تنها ١٠هنا‏ بيت (بهط بايت) ظرفيت دارد. ا ا ا ا ا ‎WES‏ 5 ‎GR ENE Va CuPaRUNTT NN CNTCU ENTITY‏ ار مراقبتهاى بهداشتى به شكل همزمان قرار دارد. استراليا و رّاين نيز شروع به بهرهكيرى از كارتهاى هوشمند نموده اند.

صفحه 41:
در يروثه ملى تحت عنوان ©5653117-1/1531 مطرم ار ل ا ‎AUIS CCAM EAU PCO‏ 2 511 بهداشتی استفاده میکردد. در حال حاضر حدود ي#ثنا ميليون كارت در فاز يك اجرايى طرح كه بنامه 15312»1/ قوانده ميشود در كردش است. انتظار ميرود این طرم باعث ۳۵ درصد کاهش در هزینیهای اداری شود. در صورت توفیق طرم در فاز یک. ۷۱۲۵۱62 با مدود ۵۸ میلیون عرص ور ره ۱۱۱

صفحه 42:
در نیز طرح سيستم شناسائى اجتماعى 515 ‎System)‏ تفیل (3أء60)در جريان است كه كارتهاى شناسايى بیمه در تیرا ۸۵ ۱۰میلیون صادر شده و در افتیار بیمهشدگان قرار گرفته ارس ‏مركز تحقيقات مشترك ارويا لا طرحهايى در اين زمينه ازائه داده كه از جمله ميتوان به 11012-|10 0618 اشاره كرد كه با 9كشور ارويايى در مدت ۲۷ ماه با هدف ایجاد ارتباط بین ۱۰ مرکز بهداشتی در کشور ارویایی با بهرهگیری از کارتهای هوشمند انجام شد. کارتها حاوی اطلاعاتی نظير تشخيصها, حساسيتها, داروه), درمان, يرونده واكسيناسيون, تماسهای اضطراری و اطلاعات بیمه ای بود که در تیرا[ ۱۰۰۰۰۰ عدد توزیع ‎ett)

صفحه 43:
" در . نیز تلاشهایی صورت گرفته است. شرکت ایز ایران در مرامل ابتدایی طرم جایگزینی کارتهای هوشمند به جاى دفترهه بيمه خدمات درمانى ارتش ميباشد.

صفحه 44:
در عمل جراحى از راه دور تمام اعمال از طريق ابزار و تجهيزات تصوير بردارى نصب شده در اتاق عمل صورت میگیرد. عدم چالاکی جرام و عدم (رسال ا ‎IW‏ 3 طولتی شدن زمان جرامی ممکن است به باختهای بیمار آسیب وازد گردد. ‎Cle IIS‏ ل ا ل ا للك ل ‎oL-i-1 (010)‏ ا در حال رقابت با سیستمهای دیگر می باشد. ‏در جراهی از راه دور هرکات صحیح روباتهای نصب شده در اتاق عمل داراک ۱ بیمار میگردد.

صفحه 45:

صفحه 46:
ro)

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
29,000 تومان