صفحه 1:
گر متقابل علوم ارتباطات و کتابداری و اطلاع رسای
صفحه 2:
Berta (COS OIC ce SED) Wee OMe Oe face gC ا ا م eee
مشخص در ايالات متحده آمريكا مطرح شد.
1
نیافته. جوان بودن این رشته است.
در سطح بین المللی آمریکایی ها از پیشتازان علم ارتباطات اند.
Ee rea ress eyes ا 000
BES Tce Sanne bpp REI se i PO Pang Foe SO SOP
صفحه 3:
گیری شد که ارتباطات.
اثیر داشته باشد.
بيام موضوع اصلى ارتباطات است. بدين منظور كشور هاى بيشرفته درباره اينكه بيام جكونه بايد :
پردازش شود. چگونه باید توزیع شود. مخاطب کیست. و منبع پیام جیست. ت
پردازش و توزیعپیام در سطح بین المللی می تواند
شود. چگونه يايد
صفحه 4:
ده ار دلتش ارتباطات و ابزا
ارهای ارتباطی و پیشرفت سس
احتماً وجود دارد.
۱ eee Dek dite BL ease ae eee ee ang
کنیم_ و سلطه خبری وجود دارد. کشورهایی که از نظر تکنولوژی جلوتر بودند. همان کشورهایی هستند که سلطه خبری و
[۱ rece Pee
صفحه 5:
هزبارة آيران: بايد فت كه حانش ارتباطات بسيار جوان أسستد
۱
اجام گرفته
POM FEA VON ee ee nom rel Rp eLearn oar eves en eg)
صفحه 6:
ن کتایداری و اطلاع رسانی و ارتباطات رابطه ای بافت؟
انخست بايد كفت بله.
ا ا 0 00
اا اا ا See pene
۱ ا م ا ل icy
صفحه 7:
8 اطلاع رسانى در علم ارتباطات
اطلاع رسائی و ارتباطات بسیار به هم نزدیک لند. اما در حوزه روزنامه نگاری بحث فرق می کند. در حوزه اطلاع رسانی» زمان
چندان عامل تعیین کننده ای نیست. یعنی اطلاعلتی که در حیطه کار اطلاع رسانی است. دغدقه اصلی اش
سریع باشد و اطلاعات می تواند در حافظه هاء فایل ها یا در کتایخانه ها مدتی یماند.
يست كه
0 ا م م
0707 Se eoryemec rea ee nes com]
صفحه 8:
ل يا لا لي ع ۱
ete Rei ا
eC eee)
مناسب به فرد مناسب برسانيم))
صفحه 9:
[۱ STOR م ا TSE
ae OS a ل سي يي
مکلنی برای ارلثه اطلاعات است. نکته دیگر امکان دسترسی بسیتر آسان به پایگاه های اطلاعلتی است. همچنین امکان برقراری
ارتباطات بافراد و گروه های گوناگون که این مسئله درحوزه سیاسی فعالیت ها را گسنرده تر کرده است.
صفحه 10:
بحثی که در کشورهای غربی روی آن خیلی تبلیغ شده و در ایران
SOL oe et ro. ron ree res
به عبارت دیگر اگر سه رکن اصلی جوامع دموکراتیک را مشارکت فعالانه شهروندان در فرایندهای اجتماعی .
| ا
ROM ES rc
0 ا Sg he
۳
صفحه 11:
ecm ren cl Rene ace ec ee nae ee Reo
بازخوردهایی که از آن گرفته می شود_ حال این بازخوردها مثبت باشند یا منفی _ به ادامه روند فرایند کمک می کنند.
| ere SS ee Se Pd
اد ال 6 ا لسن ae a al la ae Ee al al al
Fos aE POP OO ON CUO IEEE CORES UEaP EC ESO EETN PT SCnNE TOON Cg
ا لاما م Foes peer
| ی Med
ee EST
۳
بنابراين سايبرنتيك از بين بقيه علوم بيشتر در علوم
صفحه 12:
اختلاف سير تكامل و تحول وبلاك نويسى در ايران و آمريكا
3 2
شود
ياد نيست؛ در حدود جند ماه است. در حللى كه أكر به
ee ae ee, 213200
صفحه 13:
ال مت لوهان درباره سه کهکشان
[1 re NPR ene tes Pee et een Ee PO 1 ERIE
ee Sel re aeRO ad
كهكشان اول. كيكان شفاهى. و كبكشان دوم به كهكشان مكتوب يا كهكشان كوتديرك معروف است كه يس از اختراع جاب
از سوی گوتنبرگ در قرن ۱۵ ا 0
هاى راديو از سوی مارکونی شروع شد.
صفحه 14:
27 اطلاعات توليد شده و أكاهى 1157"
ee ا م ا ا nee sie eer ae ae ne Stee
انفجار اطلاعات )) رخ داده؛ و هر روز شاهد گسترش و افزایش اطلاعات هستیم. (
الزاماً الا رفتن حجم اطلاعات به معنای افزلیش حجم آگاهی و دانلیی جامعه نمی باشد. همچنین اطلاعات و دانش دو مقوله
ا ا ا ا 1
Coe ee eS م ا ا ۹
نک
aed ا Rye
صفحه 15:
| career! 18g) b- Svea Arrest a eve Teron CSE RON S
رحمان معرفت.