معماری و عمرانآموزشعلوم مهندسیسایر

تاریخچه مهدکودک و مقایسه 3مهدکودک خارجی و 1 مهدکودک ایرانیایرانی

تعداد اسلایدهای پاورپوینت: ۱۲۵ اسلاید در پاورپوینت تاریخچه و شکل گیری مهدکودک پرداخته شده. رنگ در معماری مهدکودک درخشندگی در مهدکودک اثرات روانی رنگ در مهدکودک رنگ در محیط رنگ و تاثیرات آن بر کودکان کودک و رنگ ارگونومی نور نور در معماری ضوابط مهدکودک بررسی بخش های مهدکودک کلاس های گروهی کلاس های عادی اتاق استراحت مسئولین راهرو وفضای ورودی کودکستان ورختکن آشپزخانه ی کودکستان دستشویی وتوالت کودکان محوطه ی بازی کودکستان بررسی معماری مهدکودک الزهرا تهران(شامل:مشخصات عمومی ،موقعیت قرارگیری ، سرویس، رابطه ی فضایی،دیاگرام فضایی سرویس،دیاگرام فضایی کمک های اولیه،دیاگرام فضایی تحویل کودک، دیاگرام فضایی مدیریت، دیاگرام فضایی اتاق کارمندان ، دیاگرام فضایی کتابخانه ، مثلث مازلو در مهد کودک فوق ) بررسی معماری مهدکودک گونترامزدورف(شامل:مشخصات عمومی ، بررسی معماری, انواع نور گیرهای طبیعی، بررسی فضاهای مختلف، بررسی روانشناسی مهدکودک، تأثیرات روانی نورطبیعی، مثلث مازلو در مهد کودک فوق) بررسی معماری مهد کودک تلوس(شامل:مشخصات عمومی، بررسی رنگ مهدکودک، مثلث مازلو در مهد کودک فوق) بررسی معماری مهد کودک پل لوکرنک(شامل:مشخصات عمومی، بررسی رنگ در مهدکودک، بررسی معماری مهدکودک، نور در مهدکودک،مثلث مازلو برای مهدکودک)

محد

صفحه 1:
مهدکودک محدثه کلانتری

صفحه 2:
شکل گیری مهدکودک + نخستین مسسات مراقبت از کودک با الگو قرار دادن یتیم‌خانه‌ها, 261 سال پیش یعنی در سال 1750 میلادی در کشور اتریش شکل گرفت. اين مسسات در کنار کارگاه‌های تولیدی و در ساعات کاری زنان کارگر, به امر حمایت و نگهداری کودکان و کمتر به آموزش آنان می‌پرداخت. مسسات مراقبت از کودک برای خانواده‌های فقیر طراحی شده بود تا زمانی که زنان در شرایط سخت مشغول به کار هستند, کودکان آن‌ها به دنبال بزه‌کاری نباشند و برای جامعه دردسر جدید درست نکنند. نخستین مهد کودک در سال 1837 توسط فردریش ویلهلم اوت در شهر باد بلنکنبورگ در ایالت تورینگن با شکلی جدید در آلمان احداث شد. در مهدکودک‌های جدید. آموزش در کنار بازی گنجانده شده بود که به مرور از لحاظ کیفی و کمی پیشرفته‌تر می شدند.

صفحه 3:
‎٠‏ نخستير: مهدکودک در ایران ‏نخستین مهد کودک ایران با نام "ایران" توسط خانم "برسابه هووسييان" از ايرانيان ارمنى دهه 30 خورشيدى در خيابان "معتمد الدوله" با مجوز وزارت فرهنك تاسيس شد. هووسپیان در دانشگاه ژنو سوييس ‏درس خوانده بود. ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 4:
رنگ در معماری

صفحه 5:
فام شنامل برنگهای اصلت و تانویه‌نا همان: مکتتل ها ضفی از ریگ انتت که‌چارگاه آن را دز سلسله ی ریگ ( از قرمز تا بنفش) معادل با نور طول موج های مختلف در طیف مرئی - مشخص می کند قرمز , زرد و آبی را فام های اولیه می نامند و چون مبنای سایر فام ها هستند , رنگ های اصلی نیز نام گرفته اند . فام های ثانویه عبارتند از : نارنجی . سبز و بنفش که از اختلاط مقادیر مساوی از دو قام اولیه حاصل می شوند . فام های ثالثه از اختلاط فام های اولیه و ثانویه به دست می آیند : زرد- نارنجی( پرتقالی) , نارنجی- قرمز , قرمز- بنفش ( ارغوانی) , بنفش- آبی ( لاجوردی) ؛ آبى- سبز (فيروزه ای) , سبز- زرد (مغز پسته ای) . دوازده فام نامبرده را با ترتيبى معین در چرخه ی رنگ , نشان می دهند .

صفحه 6:
of’ % “See چرخه رنگ هاى اص رنگ های درجه دو رنگ های درجه یک رنگ های درچه سه

صفحه 7:
33 34 35 ‏6ج‎ ‎2 we درخ ‎Lok‏ كَى دومین صفت رنگ است و درجه ی نسبی تیرگی و روشنی آن را مشخص می کند(غالبا" نقاشان اصطلاح رنگسایه را نیز در همین معنا ‎Yous opps jO'a‏ درخشندگی رنگ های فام دار را در قیاس با رنگ های بیفام می سنجند . در چرخه ی رنگ , زرد بیشترین درخشندگی (معادل خاکستری روشن 7 a

صفحه 8:
اثرات روانی رنگ : از دیر زمان اثر روانی رنگ در اشخاص مختلف مورد توجه دانشمندان بوده است و با مرور زمان گسترش یافته است. با یک آزمایش و تعویض رنگ ها بر روی پرده ای از یک سالن نمایش و کنترل حرارت و رطوبت سالن و اظهارات دو نفر ناظر رنگ ها در سالن در خصوص حرارت و مطبوعیت رنگ ها و کنترل نبض و درجه حرارت بدن آنها در هر 15 دقيقه ثابت گردیده است که با تغییر رنگ ها در هر 15 دقیقه درجه حرارت بدن و نبض دو نفر ناظر صفحه مرتباً تفییر یافته است و نیز ثابت شده است جعبه هایی که رنگ روشن و باز دارند کمتر سنگین بوده و جعبه های سیاه رنگ سنگینی بیشتر دارند همچنین در مهد کودک ها که ريشه رشد کودک و پایه گذاری زندگی انها در محیط بیرون از خانه است و آنها ر آماده میکنند تا آینده به جامعه خدمت کنند

صفحه 9:
رنگ ها در محیط: ‎٠‏ رنگ ها به عنوان دیداری.احساسات ما را بیان می کنندو ایده ها و تفکرات مارابدون نیازبه گفتن و نوشتن ازطریق زبان پررمز ورازخودانتشارمی دهند.به همین کاربردوسیعی دارند.رنگ ها ازطریق اعصاب چشم برسیستم اعصاب مرگزی انسان و همچنین اندام: مختلف اوتافیرمی گذارندو باغلث ضعیف یا شدیدشدن ضربان قلب می شودو بدین ترتیب عکس العمل های متفاوتی به دنبال خواهدداشت. انتخاب رنگ مناسب در هرجا ومکانی , کمک زیادی به پرورش روحیه و استعداد افراد می کند.بنابراین برای لطافت بخشیدن به محیط ماشینی و خشک امروزیباید از رنگ آمیزی مناسب در محیط اطراف و پیرامون خود استفاده کنیم, تابیشتر به رشدشخصیت ونیاز طبیعی روح انسان بپردازیم. ‎ ‎ ‎

صفحه 10:
رنگ و تاثیرات آن برکودکان: رنگ.ها ثاثیرات گوناگونی برروی احساساتو ذهن:ما.می گذّارد:.هررنگ+حس:خاصی را در ما ایجاد می کند. دهن کودک دریزابز زنگ ها انعظاق پدیزیز است کودکان:علاقه: زیادی به زنگ ها دازندوزنگ ها نیز به راحتن در ذهنشان نفوذ کرده. مغز کودک نسبت به بزرگسالان واکنش سریعتری به رنگ ها نشان می دهد.اگر شما در ارتباط با کودکان هستید, رنگ باید یکی از دوستان وهمراهان شماباشدونیاز داریداززیان رنگ ها به درستی استفاده کنید.کودکان ازتنوع رنگی کمتری استفاده می کنند. اين تنوع به مرورکه بزرگ می شوند وسعت پیدامی کند.رنگ اولین هویتی است که کودکان تشخیص می دهند.کودکان بیشتربه سمت رنگهای روشن جذب می شوند.تحقیقات نشان می دهد سن ؛سلیقه کودکان را تغییرمیدهد. بسیاری ازکودکان زیر10سال رنگ های قرمز و زرد رابه عنوان رنگ های موردعلاقه شان معرفی می کنند.اما با رشدکردن ورسیدن به سن بالای 0سال آنها کمم رنگ آبی را ترجیج می دهند. مشاهده می کنیم که اين موضوع با فرایند رشد و اشکارشدن توانانی دریافت و درک وجوة نختلت توسظ احساسات کوک دز ازتباط قن بأنشد.

صفحه 11:
کودک و رنگ: * رنگ ها درشخصیت انسان ها به خصوص کودکان تاثیر به سزایی داشته است که باعث ایجاد تجربه های هیجانی ازقبیل شادی,خنده ,غم واندوه و هیجان می شود. کودکان ازسنین نوزادی رنگ های شادراتشخسص و ترجیح می دهند.رنگ ‎sh‏ مختلف در روحیه کودکان تاثیرگذاراست «نتایج تحقیق نشان داده که کودکان نسبت به رنگ های آبی,قرمز,ارغوانی و نارنجی علاقه بیشتری نشان می دهند و تمایل چندانی به رنگهای قهوه ای و خاکستری ندارند.رنگ میتواند به عنوان ابزاری برای برقراری ارتباط باکودکان مورداستفاده قرارگیرند چرا که کودکان رنگ ها رادوست دارندوبه سادگی با زبان خود نسبت به آنها واکنش نشان می دهد.

صفحه 12:
ارگونومی نور

صفحه 13:
نور نه تنها نقش مهمی درارزش گذاری بر عناصر معماری دارد .بلکه یکی از عوامل مهم ‎ons‏ ‏کنندة فضا نیز محسوب می شود نوردر دگرگونی ماهیت فضایی وکالبدی تاثیری بسیار دارد. .نورشفافترین ,نرمترین , آساترین وارزانترین مواد ساختاری موجود در تولیدکیفیت ها واشیای موردنیاز محیط انسانی است چیزی است که امکان شخصیت سازی وحیات بخشیندن به فعالیتهای روزمره وبازنمائی زندگی و روانی درتصورات وحالات روانی م

صفحه 14:
نور در معماری . جهت نور در معماری بسیار مهم است, آنگونه که عملکرد بنا تا حد زیادی تابع نور دریافتی فضاهای آن است. نوری که در طراحی یک مهدکودک يا یک سرای سالمندان استفاده می شود, با نوری که در یک بیمارستان یا زندان اهمیت دارد متفاوت است. دو جهت شرق و غرب اصطلاحا جزء تیز ترین نوع تابش ها می باشند و به خصوص در تعبیه فضاهایی که در اين دو جهت قرار می گیرند می بایست بسیار توجه کرد.

صفحه 15:
* نور غرب اساسا به علت رنگ نارنجی- قهوه ای خود و افقی بودن شعاع تابش عامل افسردگی و ‎at‏ است لذا در روانشناسی محیط تاکید می شود در محیط های مسکونی اتاق خواب ها به هیچ م وجه در ‎٠‏ تور شرق اتج اانه انور غرب آزار دهنده نمی باشد ولی در طراحی مسکونی پرای فضاهايى همجون اشيزخانه مفيد است. علت اين امر ان است كه در بيشتر روزهاى سال خورشيد قبل از ساعت 6 طلوع کرده و وارد آشپزخانه ای که در جبهه شرقی قرار گرفته است می شود و آن را گرم می كند از آن جا که در آن ساعت فعالیت آشپزخانه هیز شریع ‎٠‏ نون جنوي ‎bel‏ 599 ترين و يهترين نوج در معماري بودم ترجدياكه ور علم طراحى فضا پیشنهاد می شود اتاق خواب:‌ها به ونژه ‎ae‏ زیر 15 سال كه در سن رشد ند ذر این :خجتبهه.ظر آحن انقنونه * فور شمال كه به نور فيلتر شده يا غير مستقیم معروف است بسیار مناسب اتاق خواب والدین, هال, نشیمن, يذيرايى و غيره است. نور در اين جبهه كرما ندارد اما روشنايى دارد.

صفحه 16:
ضوابط مهدکودک به نقل از:محمود نجاری . کارشناس ارشد معماری و مدرس معماری دانشگاه هنر هر ساختمان باید سرپناه محکمی , کارآمد و زیبا باشد. دز ظراحی يسا سهان نهد کودک: کودک محوری آولونت:دارد. به آنن معبی گه‌ساعسان بانبرای گهدازی موقت کودکان طراحی شود. بنابراین ایمنی کودکان در مدت زمان حضورشان در مهدکودک اصلی ترین نکته و دستورالعمل در ضوابط طرح و اجرای ساختمان است. منظور از ایمنی تنها استحکام ساختمان نیست , بلکه رفتار شناسی کودک و توجه ظریف به روحیات و اخلاق کودکانه و تامين امنیت و بهداشت او باید مورد توجه قرار گیرد. « در گنتیوزهای بوسعه‌باقته و فانومند مانیدآلمان میوولیب‌ستگین:پذیزشن كود سب شده‌عیام تکآت و صواط ساخجابیممذاشین تآمووشی :ومراقیبی مورد مطالمه قراز گرقیه وردر ظزاحی ساغییان مور لحاظ شده است.»

صفحه 17:
ساختمان های مهدکودک در مناطق شهری باید در نقاطی اجرا شوند که سرعت خودروها در آن نقاط حداکثر 30 کیلومتر باشد. ساختمان از شریان های اصلی تاسیسات شهری , برق فشار قوی , ترن و مترو و مراکز آلوده کننده دور باشد. در مسیرهای اطراف ساختمان مهد کودک تفکیک مسیر پیاده رو از سواره رو انجام شده باشد. ورودی مهد کودک نباید مجاور

صفحه 18:
گذشته از نکات قابل ملاحظه در مکانیابی ساختمان مهدکودک , ضوابط دیگری نیز بايد در خود ساختمان رعایت شود. برای مثال مسیر حرکت کودک از خارج ساختمان تا داخل و داخل ساختمان نباید اختلاف سطح داشته باشد.استفاده از اشیا تیز و برنده در محوطه سازی و فضاسازی مهدکودک مجاز نیست.سطل های جمع آوری و تفکیک زباله باید به لحاظ ترشح و نفوذ زباله کنترل شده و از دسترس کودکان دور باشد.طراحی فضای باز باید به شکلی باشد که در والدین احساس نگرانی ایجاد نکند. عناصر محیط باید به شکلی طراحی شود که احتمال بالا رفتن کودک از او سلب شود. طراحی : ورودی برای کنترل دمای داخل و خارج و تمیز کردن کفش ها ضروری است. دستگیره در ورودی که در حالت معمول در ارتفاع یک متر طراحی می شود. در مهدکودک از سمت داخل باید ارتفاع بیش از یک متر و 50 سانتیمتر داشته باشد. تا کودک نتواند آن را باز کند.

صفحه 19:
‎٠‏ کلاس های گروهی ‎٠‏ كلاس هاى عادى ‎GLI +‏ استتزاخت متتولین ‎٠‏ راهرو وفضای ورودی کودکستان ورختکن ‏۰ آشپزخانه ی کودکستان ‏. دستشویی وتوالت کودکان ‏۶ محوطه ی بازی کودکستان ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 20:
کلاس های گروهی ۶ ابعاد مورد نیاز هر کلاس: هر کودک 1.5 متر مربع سطح و 4 متر مکعب فضا برای مثال برای 30-25 کودک 70-45 متر مریع مساحت لازم است . * چیدمان میز وصندلی به تناسب موضوع. ۰ ایجاد فضا برای قرار دادن وسائل هر گروه.

صفحه 21:
کلابیی,های ,کدی : ما کی كاذب , جداسازى كلاس ها ۶ قرار گرفتن کلاس ها در جنوب یا جنوب غرب ساختمان ؟ء حداکثر اکابه ی پنجره ها 60 سانتیمتر استفاده از عایق های صوتی وضربه گیر برای دیوارها استفاده از پوشش نرم و عایق های رطوبتی برای کف اتاق ها * استفاده از رنگ های روغنی تا ارتفاع 1.5 متری استاندارد کمدها وکشوها

صفحه 22:
آشيز خانه ی کودکستان ابعاد آشيزخانه متناسب باتعداد كودكان وجود یک یخچال بزرگ وجود انواع وسایل غذاخوری وجود امكانات لازم جهت كرم كردن همزمان غذا وجود یک فضا جهت غذاخوری

صفحه 23:
:دستشویی وتوالت کودکان ارتفاع دستشویی از کف زمین حداکثر 60 سانتیمتر وجود دوش برای مواقع ضروری دیوار های توالت تا ارتفاع 1.5 متر با کاشی وموزاییک لعاب دار فرش شود . تهویه ی مناسب ونور ‎WIS‏ عرض توالت ها 80تا 85 سانتیمتر های جداکننده 130 سانتیمتر

صفحه 24:
بحوطه ی بازی کودکان * وجود فضای سبز مناسب ۶ دارا بودن سطوح سایه ی کافی * ایجاد زمین های ماس.ه ای باارتفاع 5تا30سانتی متردر قسمت وسایل * پیش بینی یک سالن سر پوشیده . مساحت سالن 60الی 70 متر وارتفاع 4 الی 5 متر

صفحه 25:
ات ایمنی مربوط به کودکستان نصب کلید وپریزها به دورازدسترس کودک ارتفاع 1.5 متري ایجاد حفاظ چوبی دور شوفاژ نصب ضربه گیر دورتادور ستون ها نصب ضربه گیر در لبه ی تمامی پله ها _ ساخت پله های نرم نصب حفاظ (چوبی یا پلاستیکی)از کف پله تا سقف نصب نرده های محافظ بیرون تمامی پنجره ها

صفحه 26:
۰ هر اتاق باید دارای یک فایل باشد * جهت تهوبه ی هوا وجود هواکش در هر اتاق الزامی است ۰ اتاق ها باید از طریق آیفن به مدیریت متصل باشند ۶ تعویض دکوراسیون داخلی اتاق ها هر 6 ماه یکبار * هر كلاس دارای دماسنج جهت تنظیم درجه حرارت محیط میباشد ۶ نصب تزیینات روی دیوار از 1.5 متر به بالا ‎٠‏ لامب ها از سقف حداکثر 1متر فاصله داشته باشند. ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 27:

صفحه 28:
ساخت اين اتاق ها برای یک مهد کودک الزامی است: ورودی هال مرکزی اتاق مدیریت همراه با محلی برای گفت و گو با والدین فضای انتظار والدین فضای سرگرم شدن موقت کودکان رخت کن کارمندان 00 وه و ۵ و سرویس کارمندان © آشپزخانه و انبار

صفحه 29:
9 سالن ورزش و بازی دسته جمعی 0.انبار وسایل بازی 1.کارگاه نقاشی و کار با رنگ و کاردستی 2.فضای مربوط به نظافتچی و انبار مربوط به آن 3.کلاس های گروهی 15 تا 20 نفره کودکان ( فضاهای گروهی باید برای اوقات قصه گویی , نقاشی و بقیه فعالیت های مرتبط عملکردی باشد.) 4.فضای سرویس هر گروه

صفحه 30:
5. فضای استراحت کودک ( در مهد کودک های استاندارد فقط یک مکان برای استراحت کودک آن هم برای کودکی که نیاز به استراحت دارد تعبيه مى شود. خواب دست جمعى كودكان معمول نيست. كودى به ذات اهل تحرى است نه خواب محوطه بازى كودكان بايد ياكيزه باشد و در طراحی آن ایمنی کودک در نظر گرفته شود

صفحه 31:
بررسی معماری مهدکودک الزهر! تهران

صفحه 32:
مشخصات عمومی پروژه طراحی مهدکودک دانشگاه الزهر! (س) * نام پروژه: مهدکودک دانشگاه ‎(on) Dag‏ * موقعیت: تهران, ایران * دفتر معماری: طرح کلوت پارس *نوع بنا: آموزشی * مساحت زیر بنا: ۲۸۰۰ متر مربع * مساحت: ۱۶۸۹ متر مریع * سال طراحی: ۱۳۸۷- ۱۳۸۵

صفحه 33:
موقعیت قرارگیری مهدکودک الزهرا (س) * در قسمت جنوب شرقی دانشگاه قرار گرفته, از جنوب با یک کوچه ۶ متری, از شرق و غرب در مجاورت بافت مسکونی و از سمت شمال با دانشگاه هم مرز است. به منظور قرار گیری ساختمان در معرض فضای ‎yl‏ ساختار اصلی ساختمان در جنوب می باشد.

صفحه 34:
سرویس: عملکرد: سرویس شامل حمام, توالت روشویی و پاشویه است و فضای تعویض پوشک کودکان است. اصول اصلی طراحی: سرویس باید رابطه ی مستقیم با فضای لابی و بازی های کثیف ورابطه ی ‎mt‏ ‏مستقیم با کلیه فضا ها داشته باشد. موقعیت: این مهد کودک دارای پنج سرویس است که در نواحی مختلف بنا شده از این تعداد سه سیرویس: مخصومن اکودکانو:دو سزویین‌بباقی:مانده مغلمن مسولان:و کازمْدان: است: نور: در سرویس بیشتر از نور های مصنوعی استفاده شده است.

صفحه 35:
* رابطه ی فضایی: * (سرویس کارمندان طبقه ی همکف): رابطه ی غیر مستقیم با اتاق کارمندان دارد. رابطه ی مستقیم با ورودی دارد * (سرویس کارمندان طبقه ی اوّل):رابطه ی مستقیم با اتاق کنفرانس و نگهبانی دارد * (سرویس کودکان بخش کلاس ها): رابطه ی مستقیم با کلاس ها و راهرو دارد * (سرویس کودکان بخش بازیها): رابطه ی مستقیم با کلاس ها و راهرو وترابطه‌بیغیر مستقیم با کتابخانه دارد

صفحه 36:
دیاگرام فضایی سرویس 4 سروب سس كتابخانه راهرو

صفحه 37:
دلگ رام فضايى كمك هاى اوليه سرويس \ كارمندان / کارمندان 74 کمک های 5 اوليه راهرو

صفحه 38:
دیاگ رام فضایی تحوپل کورک راهرو کارمندان \y ‏لابى‎ | | ‏ورودی‎ ‎Sol esti ‏اتاق‎ VY

صفحه 39:
راهرو ورودی ۴ لابی کمک های اولیه کارمندان

صفحه 40:
دیاگرام فضایی اتاق کارمندان سروء ورودی ‎sk SS‏ سر ور ا ورودی

صفحه 41:
دیاگرام فضایی کتابخانه راهرو 4 کلاس ها لابی ‎\y‏ وروی ی ‎al‏ ‏کتابخاد ‎a‏

صفحه 42:

صفحه 43:

صفحه 44:

صفحه 45:

صفحه 46:

صفحه 47:

صفحه 48:
سا

صفحه 49:

صفحه 50:

صفحه 51:

صفحه 52:
1 He ۳۳ rs ۲ ان /

صفحه 53:

صفحه 54:

صفحه 55:
fea 55۲ 5 ۱ ‏لا‎

صفحه 56:

صفحه 57:
مهدکودک گونترامزدورف

صفحه 58:
یک مهد کودک در اتریش که مساحت 3000 متر مریع را در بر میگیرد درخت های فندق آن را در پیرامون خود گرفته سیک مهد کودک روستیک است سبک روستیک در معماری یعنی استفاده از متریال وبافت ها از خود طبیعت منطقه یعنی متریال داخل خانه در امتداد متریال های بیرون از خانه است و همدیگر را میپوشانند به نوعی ارگانیک این مهد کودک بیشتر به نور اهمیت داده تا رنگ

صفحه 59:
در اين مهد سازه ها منظم است و داخل خانه یا همان مهد همان حس فضای باز را دارد یعنی داخل ساختمان نوعی است که به بیرون

صفحه 60:
* كلاس ها به صورت پانوراما و اطراف یک راه رو هستند كه دور حياط هستند معمارى غير ارتودوكس است يعنى به جاى اينكه براى كروه از بچه ها یک طبقه درست کنند همه در 6 گروه 6 کلمه ارتودوکس یعنی سنتی, پس غیرارتودوکس کجوو در و طبعه لوط

صفحه 61:
اين احترام به حس روانشناسی کودکان در ان مهد است بیشتر به جای رنگ از خود طبیعت استفاده کردند درست بلعکس مهد های رنگی دیگر البته قسمت بازی و استراحت رنگ هایش متفاوت اند اما نه به اندازه مهد های دیگر حتی در حياط بين درختان فندق پل های کوچی وجود دارد از چوب درست مثل یک جنگل اما زیر ان ابی وجود ندارد حتی در کنار پل ها قسمت هایی از شن و ‎awl‏ دریا برای بازی بچه ها ریخته شده به اين میگویند حس احترام به عواطف تمام آين اتفاقات در درون هم ادآمه دارد و آين همان معماری روستیک 55-6

صفحه 62:
سقف اوریب برای دریافت نور طبیعی * انواع + 5 , 7 كبر هاف طلبيه * از پنجره های اوریب سقف نوک برگ درختان و آسمان را میبینند ‎٠‏ نور سقفى براى كرفتن حس لطافت * نور عمودی ‎IG‏ تفت پنجوه:های اوب وجود‌دارد. ققظ برای اینکه توق ‎٠‏ نور افقی درختان و اسمان از پنجره های سقف دیده شود تا بچه ها تجربه + نور اوريب نزديكى به طبيعت را داشته باشند ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 63:
فضای بازی وآموزشی مخلوط است کلا کلاس ها از هر سمتی به بیرون و دید بیرون دسترسی دارد برای جشن ها کلاس ها میتوانند با دیوارهای متحرک باز شوند به هم بچسبند و یک تالار درست کنند در حیاط اندرونی که در خت فندق فراوان است و حس جنگل را دارد راه هایی برای نشان دادن مسیر حرکتی از لمینت سه لایه و وارنیش سفید و درخشان برای بچه ها وجود دارد پنجره های بزرگ و بلند و پاتوراما باعث میشود بچه های هر کلاس راحت درخت ها راببینند و حتی اگر بچه ها بیرون بروند و بخواهند بیشتر مشرف به باغ باشند سکوهایی وجود دارد که روی

صفحه 64:
پانوراما پانوراما » از رش 5 شيشه های پانور ميبينند پانوراما نز پانوراما تنه ها را ميبينند و 3 حس قدرت

صفحه 65:

صفحه 66:
راه روهای قابل تعویض |

صفحه 67:

صفحه 68:
تادائو آندو نور سرچشمه وجود همه هستی است با روشن کردن سطح اجسام نور به آنها پیرامون و یک محیط ‎Wyo‏ ,| اهدا می کند و جمع شدن سایه دریشت آنها به اجسام عمق می دهد اجسام تنها درمرزهای ‏روشنایی و تاریکی است که معنی ‎ ‏سقف اوریب برای دریافت نور ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 69:

صفحه 70:

صفحه 71:
1 au و | پنجره های ‎Leth‏ برای نور و منظری_

صفحه 72:
امتداد خطوط وارنیش سفید که روی زمین بود به صورت عمودی برای از دست نرفتن حس حرکتی

صفحه 73:
دید از پنجره به تنه درختان برای گرفتن حس قدرت

صفحه 74:

صفحه 75:

صفحه 76:

صفحه 77:

صفحه 78:

صفحه 79:
3 1 A ‏برای نوک برای حس ظرافت از طبیعت‎ 1 3

صفحه 80:

صفحه 81:
تاثیرات روانی نورطبیعی بخش ازتثیرات, يا تماس بانورطبیعی را می توان کنش متقابل بین ذهن و جسم تلقی کرد قرار گرفتن در معرض نور خورشید باعث افزایش ترشح برخی هورمون ها خواهد شد که نتيجه ان بروز حالت شادابی و توان غلبه بر مشكلات و نهايتا كاهش ميزان استرس

صفحه 82:
راه رو جدا کننده اتاق ها

صفحه 83:

صفحه 84:
وقتی من به معماری فکر میکنم, آثرا به موسیقی ارجاع می دهم, من وقتی به یک طرح نگاه میکنم آنرا یک سمفونی از روابط فضایی که از نور و ساختمان تشکیل یافته است. تون ساويده هاده اسع وهاده سم ساد ذال اسعبس ساد« مهلي ودجو السك من باور ندارم فضايى كه تنها بهد كونه اى ساختكى روشن ميشود ارزش آن را داشته باشد

صفحه 85:
تن اين احترام به حس روانشناسی کودکان در آن مهد است بیشتر به جای رنگ از خود طبیعت استفاده کردند درست بلعکس مهد های رنگی >

صفحه 86:

صفحه 87:
همه گزینه ها در اين اتاق است

صفحه 88:
وجود اتاق با سقف کوتاه در اتاق بزرگتر برای این است که کودک در فضایی بزرگ و سقفی باز احساس ترس نداشته باشد همان حس مراقبت در اتاق خودش

صفحه 89:
مثلث مازلو در مهد کودک فوق تعلی روح وازادی در بازی در بین درختان و حس قد و احترام به طبیعت یک پرورش فکر برای استعداد است آرزش به محدود نکردن کودکان و حس احجزام انها بد«جقدشان و ظریعت ورود کودکان بعدها در محيط كار و اجتماع بدون سرپوش گذاشتن روی رفتار آزادی آنها پل غیر واقعی اما در عین واقعیت فضای واقعی آما ‎gail‏ فضای باز شکل طبیعت. آتاق غذاخوری با منظره رو به حياط

صفحه 90:
مهد کودک تلوس

صفحه 91:
مهدکودکی کنار دانشکده هنر در استوکهولم سوید مکان کنار جنگل است حیاطی نیمه باز به جنگل دارد. حیاط مرکزی شامل فضای بیرونی اندرونی است که به خاطر انتظار والدین ساخته شده. پنجره ها در فیت ساخته نشده و در ارتفاع های نامنظم و بالا و پایین است نور به کلاس ها متناسب میرسد و بچه ها از پنجره های کوتاه تر میتوانند فضای بیرون را ببینند. این همان ارزش برای عواطف کودک است یعنی رعایت ارگونومی نور نمای ساختمان از چوب های بلند بلند و راه راه است که گاهی جلوی یک سری از پنجره ها که احتیاج نیست به فضای مهد نور مستثیم بتابد هم نصب شده. فضای راه راه ها 50میلی متر میلیهتر است

صفحه 92:

صفحه 93:

صفحه 94:

صفحه 95:
فضای بیرونی اندرونی

صفحه 96:
ررد آفتابى و روشن و مى تواند در اتاق ها خانوادكى مورد استفاده قرار بكيرد. همجنين براى ير نور جلوه دادن فضاهاى كم نور مثل راهرو و كوريدور نيز مناسب است. رنك تلقين است و ميتواند ديكران را تشويق به انجام كارى كند؛در حالى كه قرمز رنكى محرك اما بدون تلقین است. زرد مانند قرمز نبض را تند می کند اما با اثر کمتر, زرد بیانگر روشنی, درخشش, شادمانی, حساسیت, توسعه طلبی بلا مانع, تکسین خطر و تنفر یا امید است(اگر زرد در پس زمینه سياة ‎gam aly‏ 4 آگز جر گباز سیر اسفاوه شود آمید رآ نشان فیدهن. از سظر میلگ نها خورشید. گرمای دلپذیر و در مسیحیت سمبل هاله جام شراب مقدس که عیسی مسیح در شب آخر زندگی سر کشید. اثر روانی آن گرمای ملایم است. ادراک حسی آن زنده دلی و اندام آن سیستم های عصبی و بینایی است. طعم زرد بیشتر گس است اما ترکیب رنگ های روشن شیرین و با رنگ هاى تيره تلخ ميشود. زرد یک رنگ ماورایی و مناسب برای بیان مفاهیم؛ توجه و دقت و شادی است.

صفحه 97:

صفحه 98:
؛بعضی از پنجره ها دارای خطوط وجود .اين خطوط 0 میلی متری برای زیبایی و کنترل نور داخل اسر ۲ الا اک" ,. و ::8 *۰۰, ۳ | ۳ ۲

صفحه 99:

صفحه 100:
درونی اندرونی به جایگاه انتظار مادران و پدران

صفحه 101:

صفحه 102:

صفحه 103:
معماوة بازى هنرمندانه دقيق وخيره کننده مجموعه ای از اجسام ساخته شده درزير نور است. جشمهاى ما براى آین: آفربده.شده اند که قرمها راتزیر انوریشتند آین.سایه روقلها كسقند كه فرمها را درمقانل ما انمايات-مى سازئد ۱ 9 ۷ ۱ > a | کت

صفحه 104:

صفحه 105:
سبز چون از زرد و ابی ساخنه شده يس رنگ چند منظوره: هم می تواند گرما و حرارت و انرژی را از زرد بگیرد و ایجاد کند هم آرامش و خوشی را از ایی بگيرة شبز همان اخسانات آبی را در بر دارد با اين تفاوت که قدری گرم تر و انعطاف پذیرتر است. باز هم اگر دقت کرده باشید می بینید سبز کمرنگ برای اتاق خواب کودک مناسب ۲ است و ترکیب های پر رنگ تر و چمنی برای آشپزخانه و غذاخوری خوب ‎sti: gil ceall‏ رفاظ ‎glib ly‏ ۱۳۱۳ ‏ا د ل‎ ee es ee

صفحه 106:
صورتی از سفید و قرمز است قرمز رنگ انرزی سر به قلک کشیده اما نهفته تر از زرد است و ممکن است برای کودک اسیب روانی همراه داشته باشد اما وقتی با رنگ سفید که عرفان و ارامش است همراه میشود و صورتی میسازد رنگ کنترل کننده میشود و برای حس آموزش همراه با شنوایی بالا مناسب است

صفحه 107:
22200000000 مثلث مازلو در مهد کودک فوق کم به دلیل فضای کم در حیاط درونی با اینکه اين مهد نزدیک جنگل است اما استقاده ای نشده و روح به تعالی کاملانمیرشند شکل میله های زندان جهت زیبایی است و گمی از حس احترام دور است نرده کودک را به وجود نرده و میله در موقع بروز خطا در زندگی آینده عادت میدهد وجود نرده ها در پنجره های پایین ترحس ایمنی است كم بود زيرا بیشتر به طرح معماری بیروتی و زیبا شناسی اهمیت داده که کلاً کودکان درک زیبا شناسی معماری را ندارد

صفحه 108:
مهد کودک پل لوکرنک

صفحه 109:
مودگونگ وهدرسه يل لوكريك :در قراسه الهام كرفته :ان شبدركودق ا بوشك:وازد سيشود .و همان کودک میتواند طی ماه ها با اموزش حساب و ادبیات پا به اجتماع بگذارد قسمت های زاویه دار مربوط به کلاس های درس وقسمتهای دایره مربوط به بازی و مهد است. به گفته معمار دقیقا از معماری شکل مغز انسان پیروی میکند مثل دو نیمکره مغز سایت 6 قسمت است که توسط یک سالن مرکزی به هم وصل میشوند قسمت مهد کودک 8 کلاس دارد قسمت پیش دبستان مدرسه 10 کلاس دارد یک مرکز تفریحی با کافه تریا برای پیش دبستان است کلا 3 طبقه و یک زیر زمین دارد برای راحت دسترسی همه سایت با یکدیگر آن را کلا به 6 قسمت تقسیم بندی کردند 3 فضای خارجی شامل 1ورودی 2 زمین بازی مهد 3 زمین بازی مقطع پیش دبستان.3 فضای داخلی شامل 1مهد کودک 2 پیش دبستان 3 مرکز تفریحی و فضای کافه تریا مربوط به هر دو ساختار همگرا است یعنی ارتباط موفق بین فضای داخل و خارج دیدها بسیارند نقاط دسترسی ها متعدد

صفحه 110:
معمار میگوید در کل مجموعه با حرکت به سمت راست به فضای مهدکودک و حرکت به سمت چپ به پیش دبستان در سمت مستقیم از طریق پلکان های بزرگ و اسانسور به فضای کافه تریای کل مجموعه میریم در داعل سا با قصاهای پر وعالی.و سفروها و ‎JE ls eg:‏ سدودقيما' عثل خلل و فرج مغز در خارج بنا برای دوری از یکنواختی از پوشش چوب ورنگ نارنجی بر طبق اصول روانشنختی استفاده شده در اصل

صفحه 111:
مهد کودک در راست مجموعه بیشتر 7 |کلاس ها گرد و ‎I‏ منحنی ‏7 |به خاطر دور بودن از حس تحدید از زوایا و ازادی عمل کودک ‏بش دبستان پ مجموعه کلاس ها زاویه دار | ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 112:
< |فقط کافه تریا تنها فضای مشترک بین پیش دبستان و مهد ؟

صفحه 113:
ern ‏.رال‎ fd oe 1 با ۱۳ 19۳

صفحه 114:

صفحه 115:

صفحه 116:

صفحه 117:
نارنجی از زرد پر انرزی و پر وو بويا و از قرمز پر حرارت و پر حرکت تشکیل شده و مناسب مکان بازی مثل زرد عمل میکند اما برای گروه سنی بالا تر در مهد ها مناسب است اما زرد برای سن پایین تر در مهد ها بود

صفحه 118:
نور مصنوعی در معمارى نوين فضاى جديد میسازد نور در معمارى يعنى همه جيز گاهی یک بنا را چندین برایر از نقشه اصلی زیبا جلوه میدهد

صفحه 119:

صفحه 120:
نارنجی از زرد پر انرزی و پر حرکت و پویا و از قرمز پر حرارت و پر حرکت تشکیل شده و مناسب مکان بازی مثل زرد عمل میکند اما برای گروه سنی بالا تر در مهد ها مناسب است اما زرد برای سن پایین تر در مهد ها بود وجود فرم گرد و منحنی و رنگ نارنجی حرکت بی خطر را القا میکند سس ده == :-- > — IL يبدب

صفحه 121:
9 6 0 | 3 ۲

صفحه 122:

صفحه 123:
مای مینبمال اما حرکت مشخص علاوه بر رعایت استاندارد ایمنی دک با این علامت اشنا ميشود

صفحه 124:
علاوه بر رعایت رنگ نارنجی در اتاق بازی که در صفحات قبل توضیح داده شد رعایت ایمنی با بالشتک های گرد و ادامه دایره از نور گیر سقفی برای دیدن آسمان حس احترام به کودک را دو چندان میکند

صفحه 125:
مثلث مازلو برای مهد و پیش دبستان فوق ‎te‏ بالا بردن اعتماد به نفس ‏| ستاره براعمثلنمازلو را دارا است؟ ‏مکان ‎Sk‏ زیبا و خوش شکل و رنگ موزون برای تعالی روح ‎ ‎ ‎ ‎ ‏کافه تریا و دیدار با بچه های بزرگ: گاهی خانواده های انها در کافه تا آماده شوند برای ورود به جامعه ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
70,000 تومان