صفحه 1:
بسم الله الرحمن الرحیم bb ‏و تمقن‎ ° Js گردآورنده: بهاره على S.

صفحه 2:
بنیادهای مفهومی و زمینه های تاریخی از حدود سال 610 م,دین اسلام با دعوت پیامبر اسلام پای به عرصه ی تركو نماد اساسعار يس مدورس دين ايلام وه 3 مركا تسم ميادو ‎seo. aloe‏ ‎OILY elas a als‏ 5 یکی حکوس تست ات2 ‏پس از تشکیل حکومت اسلامی,دین اسلام وارد دوره ی گسترش خود شد ‎

صفحه 3:
صلح حدیبیه پیمانی است که پیامبر اسلام و پیروانش از مدینه با بت پرستان قريش بستند :تعدادی از مفاد صلح نامه حدیبیبه .قريشو مسلماناني يمانممي ندند كه در (10) ساهها هم نجنكند و به يكيكو شبيخوننزنند() هرگاهفسردیاز مکه از مین ريشي كريزد و ب مسامانازينام آوردحضرتمحمد باید او را سمل .شري شبازكرداند.ولىلكر يكواز مسلمانان, یش‌گریختقریش‌موظفبه بسازگردلندن‌او نيست ,قريشو مسلمانانزادئد بسا هو قبيله لوكه خواستند بيمازه ندند © ,ريشو مسامانازي يمانم ندند که لمواللیکیگر را به رسمیتب شناسند()

صفحه 4:
در سال ششم هجرت این پیمان صلح سبب انتشار اسلام در بین عربستان و در خارج از مرزهای عربستان شد.پیامبر اسلام دست به تبلیغات گسترده ای زد و حتی برخی از پادشاهان کشورهای بزرگ جهان از جمله هراکلیوس, امپراتور بیزانس وخسروپرویز شاه ایران را به اسلام فرا خواند.حضرت محمد در سال هفتم ‎ileus ar line‏ با قریش بسته بود به مکه رفت و عمره را ‎a‏ بعد از زيارت اول موفق به فتح مكه شد ‎SEs.‏

صفحه 5:
ریف فرهنگ فصل جداگر انسان از حیوان فرهنگ مادی:شامل همه ی وسایل و ابزارهای مادی و آنچه به دست بشر از ماده ی طبیعی ساخته میشود و شیوه ها و فرایندهای ساخت و ساز آنها فرهنگ معنوی:شامل ارزش ها,دیده ها و باورهاءاندیشه ها و فن هاءیعنی آداب وسنت هاءعلوم و فلسفه و ادبیات پیش دهم ی فراورده های ذهنی انسان نب [ تقسيم بندی فرقد ‎ae oe Aes‏ من 0

صفحه 6:
تبحران و آشفتگی فرهنگ هنگامی است که تناسب ترکیب سازه های یک فرهنگ با ورود سازه های ذهنی و یا مادی .ناهمگون به هم می ریزد

صفحه 7:
ريف تمدن ديدكاه اول: فرهنگ و تمدن را کنار هم در نظر می گیرد.که در این صورت فرهنگ بیشتر جنبه های معنوی و تمدن بیشتر جنبه های مادی ساخته های انسانی را در بر می دگشگاه دوم- تمدن به نظام های بزرگ سیاسی, اجتماعی, اقتصادی و فرهنگی اشاره دارد که از نظر جغرافیایی واحد کلانی را در یک قلمرو پهناور, معمولا یک امپراتوری دربر می گیرد و برخوردار از فرهنگ گسترده وپرورده نوشتاری است اما فرهنگ به تنهایی می تواند از آن مردمی باشد که در یک قبیله به صورت ابتدایی زندگی Te ۲

صفحه 8:
ارتباط تمدن با فرهنگ باوجود ارتباط بینف رهنگو تمدنلین‌دو ( .لازم و ملزوم ی کدیگر نیستند جامعه ی غیر متمدن‌میتولند (2 برخوردار از فرهنگب اشد.مثلا بومیان إستراعلارم لميقاهرجند لبتدليى. اشند از (3 .فرهنكخاصخود برخوردارند

صفحه 9:
عوامل موتر در زايیش و اعتلای امنیتو آرامشل4 گونه (عاز غرور و همبستگیملییا به تعبیر( لبن‌خلدون‌عصبیت همکارعو تعاورل٩‏ اخلاق( تسامح به معناعتحملو بردبار یل Ope رفاه نسبول* فشار اقتصادعو اجتماعول6

صفحه 10:
عوامل و علل زوال و انحطاط تمدن ها دورانت‌معتقد بسود مردمان‌هر تسمدنییرلساس رشد عقلیپس() از مدتییسه جاوتسوحید و پسرستش‌مبادیمعنوویه ستایش‌عفل‌و .عم می‌پردازند .دورانت:فیلسوفءتاریخ نگار و نویسنده ی آمریکایی بود كتابها:تاريخ تمدن»تاريخ فلسفه

صفحه 11:
لبن‌خلدون هر تمدن0 مرحله را طی‌می‌کند(0 < ابن خلدون:ابوزید عبدالرحمن ابن محمد ابن خلدون حضرمی معروف به «ابن خلدون»تاریخ نگار»جامعه شناس»مردم شناس و سیاست مدارعرب ,مسلمان است كتابها:مقدمه ابن خلدون مجسمه ابن خلدون در تونس

صفحه 12:
مالکیسن‌نین مردطلسه گانه ی تن( ۰۰ ۰ ‎GENE‏ مالک بن نبی: دانشمند معاصر الجزایری :از آثار بن نبی 2 اثر به فارسی ترجمه شده است اسفظاهرة اسقرآنية با عنوان‌پدیده ی قرآنیلا) مياد مجتمع:شبکة | اعلاقاتا-لاجتماعية با عنولن‌شبکه ی رولبط( لجتماعی ا-لسلام و اسلیمقرلطیة با عنولن‌دموکرلسی‌در لسلام(9 —

صفحه 13:
چکیده ای از تاریخ و فرهنگ اسلام از عصر دعوت تا وره ی توح 7" تاريخ عرب از ‎BON oS Se‏ بیعت عقبه ی نخستین: در سال یازدهم بعثت گروهی از قبیله ی خزرج که به حج رفته بودند در نشستی در عَقّبه با پيامبر دیدار کردند.در اين دیدار پیامبر فرصت یافت تا آیینش را به آنان بشناساند و با اقبال آنان روبه رو شود.یک سال پس از آن 4 مرد از قبیله ی خزرج و 4 زن در همان مکان با پیامبر بیعت کردند که در تاریخ ‎ayy‏

صفحه 14:
اصحاب پیامبربعد از هجرت: ))مهاجران که از مکه آمده بودند 0)انصار .ساکنان مدینه که در همان شهر پذیرای پیامبر شدند پیامبر اسلام بنای «جامعه ی اسلامی»را در مدینه بر سه پایه ی مهمیعنی بنای مسجد؛عقد برادری بین مهاجران و انصار و پیمان همکاری بین .مسلمانان و غیر مسلمانان پی افکند :ویژگیهای لازم برای تشکیل دولت در مدینه برخورداری از قلمرو زمینی.جمعیت»حاکمیت و نظام اداری و اجرایی رکن مهم تشکیل جامعه ‏ حاکمیت قانون

صفحه 15:
بعد از در گذشت پیامبر در سال یازدهم هجری ابوبکر با کوشش های بسیار و پس از اما پیش از دو سال جنگ و ستیز به خلافت رسید و سپس در سال سیزدهم در گذ آن عمربن خطاب را به خلافت برگزید

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان