صفحه 1:
7 ۷ err خرید و فروش اپنترنتی شرکت پست جمهوری اسلامی

صفحه 2:
| ‏تجارت‎ : E - Commerce نیکی امکان تجارت کسب و کاراز طریق اینترنت اکنون ا زجایگاه ویژه ای در کشورهای توسعه يافته بر خوردار است. . زمینه های کاربرد تجارت الکترونیکی بسیار گسترده تر از مبادله کالا و خدمات است .

صفحه 3:
ات ‎wast)‏ ‏ویژگی های تجارت الکترونیکی عبارتند از : - جهانی نمودن تجارت - بررداشتن محدودیتهای زمانی و مکانی 5 - کاهش قیمت منابع جهت خرید ‎ns 5‏ - اضرايش درصد ضروش - دسترسى آسان به اطلاعات ‎py‏ ‏- كاهش هزينه هاى محاملاتى - کاهش هریده های زمانی

صفحه 4:
4 تجارت الکترونیکی (خرید و فیوش اینترنتی) در ساير کشورها يست كره : ۰ -قلم كالا به فروش میر‌سد -دراولین سال تاسیس( ۲۰۰۱ ) 4" ميليون مرسوله تحويل شده است ۸ میلیون دلار درآمد - در سال ۲۰۰۲ پررداخت صورت حسابها آغاز شده است

صفحه 5:
سنگاپور : در سال ۲۰۰۳ حدود ۰۰۱/۰۰۰/۰۰۰/۶ دلار امریکا : در سال ۲۰۰۳ ۰ دلار ایران : در سال ۲۰۰۵ ۰ دلار درآمد

صفحه 6:
4 3 ۰ - ۵۱ -۱ افزرایش وسیع ارائه خدمات به مردم كه در راستای وظاین شبکه پست می باشد -؟ مشا رکت در تحت دولتالکتررونیکی IT , 10] ‏زمینه سازی و گسترش‎ ۳- IT : Information Technology ICT : Information & Communication Technology

صفحه 7:
~ ۱۵۱ -4 ایجاد منابع در آمدی جدید -5 تولید ترافیک پستی -” جذب تررافيك بالقوه كه به شبكه يستى وارد نمی شود )خود پستچی گری( -۷ کاهش سفرهای درون شهرری و بین ‎GA‏ ‏۸ کاهش هزینه های کلان در نقل و انتقالات ‎٩-‏ ایجاد اشتفال و کارآضرینی

صفحه 8:
~ ۱۵۱ -۱۰ ایجاد بستری مناسب بررای ارائه خدمات الکترونیکی بانکها و موسسات مالی ‎1١‏ دسترسى همه مردم در دورترين شهرها و شهمستانها به محصولات قابل ارائه در سايى شهرستانها واستانها ‏-؟١كمك‏ به فروشندكان كالا براى معرفى بهت و دسترسى به بازارهاى جديد

صفحه 9:
wat) ‏نله‎ هر فرد در هر گوشه از ایرران و جهان ( در صورت جهانی شدن طسرح ۶( با در اختیار داشتن و یا دسترسی به یک کامپیوش شخصی که متصل به اینترنت است » می تواند خریدار کالاهای موجود در فروشکاههای الکترونیکی باشد. 37 ب - فروشنده : کلیه اشخاص حقیقی و یا حتوقی که دارای کالایی قابل عرضه در اين بازار باشد كه بتوان انرا بطور فيرزيكى حمل و نقل نمود ميتواند فروشنده بازار در اين طرح باشد ۹

صفحه 10:
as ج - واسط و برقرار کننده ارتباط بین خریدار و فروشنده كه دراين طرم شلرکت پست می باشد

صفحه 11:
4 ee) okt نکته,قابل توحه : رابط و واسط بین خریدار و فرروشنده ؛ نع افرار و سایتی است که هر که در اختیار داشته باشد می تواند محری طرح نامیده شود شبکه پستبه واسطه پتانسیل فوق العاده و مآموریت ویه و در اختیار داشتن قوانین لازم )ماده ۱۲ قررارداد کنوانسیون پکن (بهترین گزینه ‎celeb celle‏

صفحه 12:
4 مراحل خرید کالا از طریق اینترنت الت ) ادتخاب کال توسط خریدار از مایت فروشنده ب ) درياهت كاذ از فروشنده توسط پست و )تحويل كاة به طريدار و دريافت وچه مذارش

صفحه 13:
الف ) انتضاب کال . ممراجعه به سایتهای فروشند گان . برررسی و انتخاب و تکمیل سبد ريد كالا تکمیل فرمهای مربوطه جهت ارسال به ادرس مورد نظس . دریافت شماره سفارشی محموله خود برای پیگیری و رهگیری آن لذ عا > مر

صفحه 14:
| = 1 | مد ‎“aay‏ ‏اهم 7 9 جه ۱ ان اس بات ‎gee‏ ‏اعتبا ‏الب ‎é‏ was

صفحه 15:
CASH ON DELIVERY خریذار پس از انتخاب کالا نحوه پپرداخت را (2601) انتخاب می نماید و مراحل زیر طی می گردد: ارسال سفارش خریید کالا به فرروشنده برررسی موجودی کالا ‎gle Solel pel‏ ارسال کالا به پست و خریداردر صورت موجود بودن کالا تحویل ‎WS‏ به يست واعلام آن در سايت ‏* تحویل کالا به مشتری توسط پست و اخذ رسید ومبلغ آن (ل001)) ‏اعلام در سایت توسط پست به معنی تحویل کالا به خریدارودریافت وجه تسویه حساب با فرروشنده در بازه زمانی مناسب

صفحه 16:
مت کیت ها 52 CREDIT carD كارتهاى امثبارى و هزاره سوم 9

صفحه 17:
4 RARE, AE Qs eh GEAR Gist (2-Delivery) با توجه به فعالیت سایت های مختلف اینترنتی به عنوان بازارهای الکترونیک؛ نقش صنعت پست به عنوان متولی حمل و نقل مرسولات » بسیار درخشان و ممتاز می 29,5 : وجود بانکهای اطلاعاتی قوی و شبکه گسترده پستی » ظررفیت بالایی بای شرکت پست ایجاد نموده است. لذا مطالعه » بررنامه ریزی و سرمایه گذاری مناسب در اين زمينه منجى به درآمد زایی قابل توجه بای شرکت خواهد شد . اگر چه در طی چند سال گذشته » فعالیتهای مختلفی در راستای تجارت الکترونیک توسط شرکتهای خصوصی انحام شده ؛ ولی در حال حاض اعمال مديريت كلان و كنترل فرايند در حوزه حمل کالا توسط شرکت پست بسیار ضروری به نظر می‌سد.

صفحه 18:
با توجه به اهتمام مدیرران ارشد شرکت در 59 خصوص راء اندازی سرویس خرید و فرروش اینتررنتی » ضرایند عملیاتی پرروژه مطابق چارت رویر و آماده گردید . ولی به دليل عدم وجود بستر مناسب سخت افنزاری ونر افاری ‎Darla‏ ‏مطابق ف ايند تعررين شده بيش ذرفت . و متصديان واحدهاى قبول مجبور بودند به یکایک سایتهای طبرف قررارداد مراجعه نموده و سفارشات را دریافت نمایند. از ایو مدیریت پروژه پستا ريد بس آن شد تا با راه اندازی یک بچسمصه) اين مشکل را تفع نموده و نظارت و کنترل ‎Sra celine gate‏ داشته باشد.

صفحه 19:
عملکرد سيستم 8 ‎Deli‏ ‏اين شیستم جهتا کنترل ا از مرحله اخذ کالا از فروشگاه توسط مامور پست تا تحویل کال ء درب منزل خریدار توسط موزع طبراحی گردیده است. ‎base WS e-Delvery cae‏ — اجب بوده و بر روی شبکه جهانی اینترنت اجرا میگردد و تمامی اجنرای درگیر با سیستم خرید و فرروش اینتررنتی ( خرریداران - فرروشندگان - ش رکتهای طرفه قترّارداد و پست) می توانند از امکانات آن استفادهنمایند. ‎ ‎ ‎ ‏در این سیستم » سفارش حمل کالا توسط مشت کین پست خرید که عمرضه کنندگان کالا بر روی سایتهای خود هستند ؛ تولید میگردد. این سفارش بصورت یک المج جارد که بر اساس استانداردهای پستی طراحی و تولید گرردیده در اختیار سیستم دهاج (7-0 قرار میگیررد. ‏سفارشات بر مبنای مشت کین ؛ طبقه بندی شده و در صورت نیاز اولویت حمل آنان ت سپس مطابق تقسیمات پستی سراسر کشور در اختیار مناطق پستی قرار خواهد گرفت. سیستم کلیه عملیات اجرایی را مرحله به مرحله کنتررل نموده و اطلاعات لازم را جهت ارائه به مشق کین آماذه می سازد.بدین ترتیب مشت کین توان پیگیرری سفارشات را خواهند داشت. ‎ ‏ن خواهد شد.

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان