انواع تجارت های الکترونیک
اسلاید 1: تجارت الکترونیک
اسلاید 2: تجارت الكترونيكي چيست؟تجارت الكترونيك به معني اداره الكترونيكي معاملات تجاري است . تنها ديدن يك وب سايت براي انتخاب كالا به معني تجارت الكترونيكي نيست بلكه تجارت الكترونيكي يعني روند كامل خريد و فروش محصول و ارائه خدمات بصورت الكترونيكي که تبادل اطلاعات حياتي ميان تامين كننده و شركت هم در اين روند بصورت الكترونيكي و توسط اينترنت صورت مي گيرد.
اسلاید 3: مزاياي مهم ايجاد تجارت الكترونيكي :افزایش فروش و کاهش هزینهدر دسترس بودن (any where & any time )دسترسي سريع به اطلاعات و غنای محتویاتاستانداردهای جهانیارتباط متقابلشخصی سازیجلوگيري از اتلاف وقت و کاهش ترددهاي بي مورد
اسلاید 4: برخی معایب تجارت الكترونيكي :خرید اینترنتی در مورد همه کالاها آسان نیستکالاها ممکن است که دقیقاً همان طور که هستند نشان داده نشوندامنیت در تراکنش های اینترنتی (هکرها)تأثير ناشناخته آن بر روابط اجتماعي انسان (تاثیر فرهنگی)قوانین نیمه شفاف (پيگيري قانوني از يك كشور در كشور ديگر مشكل می باشد.)قراردادن بخش عمده ای از تقاضای داخلی به رقبای خارجی
اسلاید 5: مدلهاي تجارت الکترونيک :تجارت Business to Business-B2B تجارت Business to Consumer-B2Cتجارت Consumer to Consumer-C2C
اسلاید 6: B2B تجارت اين نوع تجارت ، تجارت بين دو بنگاه مي باشد. براي انجام خريد و فروش عمده توسط تجارت الكترونيك، از سرويس B2B استفاده مي شود. به عنوان مثال چنانچه توليد كننده يك ماده اوليه بخواهد توليدات خود را از طريق تجارت الكترونيك به يك خريدار بفروشد، مي بايست هر دو طرف معامله از سرويس B2B استفاده كنند.
اسلاید 7: B2C تجارت اين نوع تجارت ، تجارت بين بنگاه و مصرف کننده مي باشد. تجارت الکترونيکي بين بنگاه و مشتري بسيار متداول است. به عبارتی دیگر این تجارت خرده فروشی کالاها و خدمات به تک تک مشتریان است.
اسلاید 8: C2C تجارت در تجارت C2C يا تجارت بين مصرف کننده و مصرف کننده انواع مزايده و مناقصه کالاها از طريق اينترنت قرار مي گيرد. نمونه اي از اين نوع تجارت الکترونيک را مي توان در سايت EBay مشاهده نمود.
اسلاید 9: مزاياي تجارت بنگاه به مشتری :کاتولوگ و مشخصات کالاها به سهولت قابل دسترسي و مشاهده بوده و مشتري قادر است بر اساس ويژگي هاي متعدد همچون نام،نوع،رنگ،وزن،قيمت و... کالاي مورد نظر خود را پيدا کند. توضيح کالاها مي تواند به همراه تصاوير متعدد بوده و در عين حال مي تواند شامل تصاوير سه بعدي نيز باشد. کالا ها و خدمات مي توانند توسط بقيه خريداران نظر دهي شوند و مشتري قادر است از نظرات بقيه خريداران مطلع شود. خريد از فروشگاه مي تواند به صورت 24 ساعته در تمام ايام هفته انجام گيرد. بعضي از محصولات همچون نرم افزار ، کتابهاي الکترونيکي ، موسيقي، فيلم،... در همان زمان خريد قابل دريافت از سايت فروشگاه است.
اسلاید 10: مزاياي تجارت بنگاه به مشتری :کالا ها معمولاً از فروشگاه هاي فيزيکي ارزانتر است(به علت کم بودن هزينه هاي سربار فروشگاه وزياد بودن تعداد خريداران) فشار و استرس معمول در هنگام خريد از يک فروشگاه فيزيکي به هنکام خريد از يک فروشگاه الکترونيکي وجود نخواهد داشت. مقايسه انواع گوناگون يک کالاي خاص در فروشگاههاي مختلف مي تواند به راحتي انجام گيرد.فاصله بين اين فروشگاه ها يک Click است. خريدار قادر است کليه فروشگاه ها را براي يافتن مناسبترين قيمت براي کالاي مورد نظر خود جستجو کند.
اسلاید 11: مزاياي تجارت بنگاه به مشتری :خريدار پس از انتخاب کالا،به سادگي و با فشردن چند کليد قادر به انجام سفارش و پرداخت هزينه ها بوده و بعد از مدت معيني کالاي خريداري شده را در منزل خود در يافت خواهد کرد. بعد از دريافت کالا ،اگر مشکلي در کالاي دريافت شده موجود باشد ، خريدار مي تواند به سايت فروشگاه مراجعه کرده و از امکانات ارجاع کالا استفاده کند.
اسلاید 12: B2Cمراحل راه اندازی یک تجارت دامنه و ثبت آنطراحي و ساخت سايتاجاره فضا بر روي اينترنت (Host)پرداخت الکترونيکيتأمين امنيت سايتبازاريابي ،تبليغ و جذب مشتريبررسي و تحليل کارايي سايت
اسلاید 13: (دامنه) Domain
اسلاید 14: عوامل موفقيت و اثربخشي يک سايت :سايتهاي تجاري موفق در اينترنت، بيشتر از منظر مشتري طراحي مي شوند تا شرکت. استفاده و مرور مطالب سايت آسان است. هنگام سفارش و فروش کالا شيوه و نحوه کار براي مشتري آسان مي باشد. ارتباط با کاربر بيشتر در سطح فردي و شخصي است. ارتباط مشتري با سايت و مسولين آن بسيار آسان است. شرکت يا مسولين سايت به ارتباطات و بازخور سايت پاسخ مي دهند. مطالب سايت به سرعت به روز شده و باعث بازگشت مجدد مشتري مي شود.
اسلاید 15: انتخاب يک ميزبان وب مناسبقابليت اطمينانخدمات مشتري زمان پاسخگويي چيدمان سازمان شرکت محافظت در مقابل بلاياي طبيعي محافظت در مقابل قطع برق ميزان امنيت سرويسگرها
اسلاید 16: ويژگي هاي يک روش پرداخت الکترونيکي مناسب :امنيتSecurity قابليت بررسي : Audit ability ثبت تمام مراحل کارايي : Efficiency انجام کار با هزينه کم و زمان کوتاهقابليت اطمينان Reliabilityمقياس پذيري : Scalabilityافزايش تبادلات باعث کاهش کارايي نشودقابليت مجتمع شدن : Integration ارتباط با ساير سيستم های مالی قابليت پذيرش : Acceptabilityپذيرش از سوي مشتري هاهزينه پايين Low Cost
اسلاید 17: سیستمهای پرداخت الكترونيكي :سیستمهای پرداخت کارت اعتباریکیف دیجیتالسیستمهای پرداخت تراز اندوختهسیستمهای پرداخت ارزش اندوختهچک دیجیتالسیستمهای پرداخت و ارایه صورتحساب الکترونیکی
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.