صفحه 1:
بسم الله الرحمن الرحيم
0
كسب وكارالكترونيك
وتجارت الکترونیک
استاد:جناب دکترنمامیان
9
صفحه 2:
ك »تجارت الكترونيك وظهوربنكاه ديجيتال
درج ا ا ا 00
OTTO Be WE NEE STOR NOTE URINE UT TRE TEE ieee
PER 0 rer ep nee
9
فن آوری اینترنت وبنگاه دیجیتالی:
Ce es ees shee ees ene
موسسات بازرگانی راه اسان تروکم هزینه تری رابرای پیوندبافرادوموسسات دیگر پیشنهاد
ببس« ee
اطلاعاتی استفاده می کنند مجموعه ای جهانی وباکاربری آسان ازفناوری ها واستانداردهای
|۱۹ ey
0 Se ate ese ee Tea Rene IOL Ey ere y ECD TE Se
درارتباطند.وب سایت ها درتمام 60(ساعت شبانه روزدردسترس مشتریان ومصرف کنندگان
re SY ise ene eos eer te ears Serna SEC e
اكيرى كاهش دهند.
صفحه 3:
مدل هاى جديدكسب وكاروكزاره هاى ارزشى:
ESS > tener Ipee ens
OEY STS ewe ee ew Pepe fe perme ep ee re eee
ا ا ie wete oS tote Sit BY ey oe
eet cea Set tL. aT iar a Peas Dole. Et Salt ola al
طورفيزيكى ازيك فروشكاه به فروشكاه ديكر بروند اينترنت اين رابطه راتغيير داده است هرزمان
00 001
cere eo) ا ل 00
صفحه 4:
رنت به شركتها كمك مى كند تاراههاى جديد مانندافزودن ارزش افزوده به محصولات وخدمات به ايجاد
ای کسب کاراینترنتی عبارت
ات فیزیکی به طورمستقیم به مصرف کننده ویاکسب وکارهای فردی (وبترین مجازی)
©.اطلاعات محصول:قيمت كذارى وموجود بودن أن براى افراديموسسات بازركاني فراهم مى كند.با تبليغات
.ياازراه هدايت كردن خريداران وفروشندكان :سودسهام راافزايش مى دهد(كاركزاراطلاعات )
؛.كاربران ازطريق بردازش أنلاين تراكنش فروش ,دريو وزمان صرفه جويى مى كنند(كاركزارمبادله)
).يك محيط ديجيتالى فراهم مى كند كه خريداروفروشنده مى توانند ازائجا بازديدكنندوجست جو.قيمت كذارى
محصولات رائمايش دهند(بازارانلاين)
Meer icy ۳0 7 0 101111111
dent eee ed 00
Crete a wale Ses ae ene ee)
EVE Sere Pree ary pete INE We ONE Cie wn OTS
0(
و
صفحه 5:
ee: | یا وا ان ماسقا
د 2 استفاده ازاینترنت برای تجارت الکترونیکی هستند روبه افزایش است.
طبقه بندى تجارت الكترونيك:
۳
Lew E ۳
).تجارت الكترونيك موسسه بامصرف كننده( 82 )شامل خرده فروشى محصولات و
+777 22#
10 ل RBC Red
موسسسه ها مانندارایه خدمات بانکها بایکدب
7 ل ا ECE S]
00
صفحه 6:
پرای شرکت ها مجاری جدیدی جهت برقراری ارتباط وتعامل فراهم می آورد,شرکت ها می
ب برای تامین مستمر اطلاعات .خدمات وپشتیبانی استفاده کنند وتعامل مثبتی با مشتریان ایجادکنند:
روابط بلندمدت وتکرارخریدها راتشویق کنند.
فروش مستفیم ازطریق وب:
7
۳ LoS ee eae Tea T 5
اینترنت درحال شتاب بخشیدن به واسطه زدانی وایجادفرصتها برای انواع جدید واسطه ها درصنایع
صفحه 7:
ها وعلایق نهابرای بازاریابی تک بهتک استفاده می کنند.
لات مسن عي eer lose eee et St tre SEs eee ale
acer fis peech pemencl shen PDR anes 1) 1111100[
| eee SS ete er eae en erences]
| ge Mir cet Snes Cee cee need
علاقه ویژه هرکاربرنمایش داده شود «تجربه مشتری راارتقا بخشیدوارزش افزوده ایجادکنند.
با استفاده ازفن اوری شخصی سازی وب بازاریابها باهزینه های بسیار پانین به مزایای استفاده از فروشندگان
1111
صفحه 8:
سرویس مشتری:
pee ET ee DICED IES StS Tet ee Lone ey fee estar)
rns ae ae ee eey Ter pice Te okt ees MraTe Brr ty)
eee et Peep
eee ee Se eat Skee ee mee fee ie es ets
مشترى مبنى بروب هستند.
تجارت الکترونیکی موسسه باموسسه:
امروزه حدود(0 در صدازتجارت الکترونیک موسسه باموسسه برمبنای سیستم اختصاصی تبادلداده های
الکترونیکی (001ع)صورت می گیرد.تبادل تراکنش به طورخودکارازیک سیستم اطلاعات به سیستمی دیگر
ازطریق یک شبکه انتقال داده می شوند(سفارش خرید».صورتحساب.بروشور هاء»خریدهاءتبادلات»پردازشها...)
صفحه 9:
و
یک شبکه صنعتی خصوصی که بعنوان یک تبادل خصوصی هم شناخته می شود.یک بنگاه راباتامین
که
Se SS Seedy 7
[۳ ry
كه
from 1 1 1 1 1111000000 EE
بيشنهادى ازجندين فروشنده خريد كنند.
صفحه 10:
سيستم هلى يرداخث درتجارت الكترونيك:
ت۳۳
.يول نقد ديجيتالى
©.كيف بول الكترونيكى
23210000 RTT eK
©.سيستم يرداخت ارزش اندوخته
ا 0
.جك هاى الكترونيكى
©.سيستم يرداخت وارائه صورت حساب الكترونيكى
صفحه 11:
BENS Tee See eer ENE LIES
۱ 0 0/۷۱
1 Tee ee estore
الکترونیکی درانترنت یا بایک خرده قروش پذیرندهپول نق مبادله كنفد. ie
بولهاى ديجيتالى باحذف نيازخريداران به ورود مكرراطلاعات كارت اعتبارى ونشانى خوددرهربار
0 111
(۳ ا
1
۹
Pen een en eee bios icly
رابا
سيستم هاى برداخت ديجيتالى ترازانباشته »كاربران راقادرمى سازد تا ريزيرداخت هاوخريدهاى روى وب
مقدار بدهی برروی کارت اعتباری خود. تلفن به صورت دوره انی پرداخت کنند.
سیستم پرداخت ارزش اندوخته مشتریان راقادر می سازدتاپرداخت های آنلاین آنیبه بازرگا
دیگررابراساس ارزش اندوخته دریک حساب
آن وافراد
صفحه 12:
سیستم های پرداخت نظیربه نظیرجدیدمبنی بروب برای خدمت رسانی به کسانی راه افتاه که می
۹
8 ور وت ا
1 Se TeS Te ES SPS aCe SE ee Oey
به
نظیر »حسابی راباپرداخت مشخص ایجادمی کند .دریافت کننده بابازدیدازوب سایت ودادن اطلاعات
fered
به حساب اوواريز مى شود.
- چک دیجیتالی به طور کارکردی حساب های چکی موجودراگسترش داده اندکه برای خریدهای
آنلاین
مورداستفاده قرارمی گیرند کم هزینه ترازکارت اعتباری با امضای دیجیتالی رمزگذاری می شوند .
صفحه 13:
CNMI
oO
زان وى :كتج يكاز هت نت یل شدن به فن آوری کسب
وكار
الكترونيك هستند.
لت ا Pee
00 ا reer ae sa)
درآن
اعضای یک سازمان می توانند به تبادل ایده ها بپردازند .به طورمشترک ازاطلاعات استفاده کنند
وباهم
ا ا ا ا 20
صفحه 14:
ا 1
اشمازييشترى ازفرايندهاى كسب وكارخودرا به صورت الكترونيكياداره كنند.مانند فعاليتهاى مالى و
ال
|
00 00
co ا ل
منابع انسانى:
esr eee sh eit ee Teese Sit Sees eS eon
وشایستگی ؛جابجانی و....
يي
212110111111000 ior Fe ee ene eee eT Teg
ساخت وتولید:
1 TTT ate mee CIC EST ier er ne ah)
که ینترانت این کارراآسان می کند.
صفحه 15:
ا ات كم
1 [1 1 11 er arerey یت
كارومشتريان راتؤانامى سازد.فن أؤرى ايتترنت كمك مى كند تاجامعه مشاركتى عداده :ها وفرآيندهاتى .
راكه
يأف مازدردالقل اتش أقده 1
یک بنگاه که تجارت مشارکتی رابه کارمی گیردهمراه باتامین کنندگان ومشتریان خودبه سطوح جدیدی
از
کارایی درکاهش چرخه ا ا
ونگهداشتن
000 Se
صفحه 16:
1
,چالش ها وراه حل های مدیریتی:
۳
ات آرری اینترنت فرصتهای فوق العاده ای برای کسب کارهای مختلف .به منظوربهره
۳
از فن آوری دیجیتالی ایجادکرده است.ازقبیل خلق خدمات جدید «مجراهای جدید فروش
وبازاریابی ؛کاهش
Oe era tte Dele be ote Slane ea
م
ا ا ال 00
50057
ااا ااا ا |
eS Se ie ey 1111 1 1 1 1 1 1 1 0711 ااي 0
صفحه 17:
وحتی مایونها دلاررادرساخت ونگهداری ازوب سایتها یی هدردهند که سودمند نستند.
جالش هاى تغييرسازمانى:
كسب وكارالكترونيك وتجارت الكترونيك اغلب به طراحى هاى سازمانى وفرايندهاى مديريتى جديدى براى
بهره بردن ازمزیت فن آوری اینترنت نیازدارد.
ie D fer [one te ieee ed 772
CAEL Ry pee ety heres
صفحه 18:
۱ 1
م / ۱
1
تجارت الکترونی نمی تواند رشدکندمگران که جوی ازاعتماددرمیانخریداران فر
eS.
1 ene,
er eS Lee eee rece LSS be Eee aie ecb eb TerS
درباره امنیت
Ce SET ان ee ne eee eres ree epee
0 000
اينترنت به كونه اى طراحى شده بود كه استفاده ازآن براى هركس آزادباشد.
ل 072 ee Ees o> USEF YC\ Rav One P gC enceIng
وعلاقه هاى خاص
خودرایرای ل ا ا
إنه ن است
ازاین اطلاعات استفاده کنند.
صفحه 19:
رهنمودهای زاهگشا:
eS sre ST eae ELT Sens SY LCL TeS EE pens wee
مديران ۳ ا ا eee went Se ل
ل
9 rope ste een
مديران بايستى بادقت تغييرات سازمانى موردنياز براى انجام كارهاى خودراشناسايى كنند.سيس طرح مديريت
تغییررابرای ارتباط باگروه های اثرگذاردرزنجیره خلق ارزش سازمان مانندتامین کنندگان ودیگر شرکای
eee Spey
eee ی md
تجارت الكترونيك مستلزم أن است كه شركت ها أزادترودقيق ترباشند.بدين معنى كه شركتها نياز دارند براى
0
1 Sette SOs" Bootes pene ocean]
eae ا
صفحه 20: