تجزیه و تحلیل اطلاعاتعلوم مهندسی

تحقیق و نظریه پردازی خلاقانه

در این مقاله به بررسی روش های تحقیق پرداخته شده است که عمدتا در چکیده پایان نامه های بین المللی (میکروفیلم های بین المللی دانشگاه )، آن ها را به جهت گیری مثبت گرایانه برخی از دانشمندان علوم اجتماعی مرتبط می سازد و نشان می دهد که چرا آن ها نامناسب هستند ،و نشان می دهند که چگونه تحقیقات در مدیریت کتابخانه می تواند معنی دارتر و مرتبط باشد.

ali

صفحه 1:
بسم الله الرحمن الرحیم اموشوع: تحقبق ونظريه پردازی خارفانه

صفحه 2:
مقدمه این مقاله نقد روش های مفهومی رایج در تحقیقات کتابخانه ای است.در این مقاله به بررسی روش های تحقيق پرداخته شده است که عمدتا در چکیده پایان نامه های بین المللی (میکروفیلم های بین المللی دانشگاه ). آن ها را به جهت گیری مت گرایانه برخی از دانشمندان علوم اجتماعی مرتبط می سازد و نشان می دهد که چرا آن ها نامناسب هستند بو نشان می دهند که چگونه ت ات در مدیریت کتابخانه می تواند معنی دارتر و مرتبط باشد. 2

صفحه 3:
یک رویداد مهم در ماه مه ۱۹۶۸ زمانی رخ داد که دانشجویان جامعه‌شناسی در دانشگاه نانت در فرانسه به شدت عليه دولت كشور تمرکز این اعتراض ‏ نوع جامعهشناسى بود كه د تظاهیلت کردند. آن‌ها خواستار تغییرات اساسی در مطالعات جامعهشناسى در فرانسه شدند. نشگاه‌های فرانسوی تدریس می‌شد.

صفحه 4:
دانشمندان یونانی » اعضای این اعتراض جدید نبود . جز این که الگوی متفاوتی از قبل گرفته بود . از آنجا که د جامعه دانشگاهی بر صداقت و صداقت در تمام مور کشتی عالم تاکید کرده‌اند. آن‌ها اصرار دلرند که دانش باید به معنای " دانش اثبات‌شده " باشد؛که به صورت عملی ۰ تجربی یا با منطق دلیل ثابت شده‌است. احساس می‌شد که مساله دارند که حتی در فکر . شکاف بین دانش و احتکار به حداقل کاهش محققان مسئولیتی برای تضمین | مىيابد

صفحه 5:
اتبات‌گرایی اصرار دارد که روش‌های علوم طبیعی در مطالعه پدیده‌های اجتماعی مناسب هستند. چرا ؟ به پی گیری حقیقت و کشف واقعیت هر دو تقاضا دارند که بازرس احساسات شخصی ۰ سوگیری‌ها . پیش‌داوری ۰ و نظاير آن را در حال تعلیق نگه دارد. حتی تمایلات همدردی او نسبت به شرایط انسانی نباید اجازه دخالت در شواهد تجربی را بدهد. آلفرد شولتز این را اینگونه بیان کرد: " در حالی که نظریهپرداز ممکن است شدیدا"به سرنوشت و کیفیت رندگی اجتماعي و سیاسی علاقه‌مند باشد . بايد اين علاقه عملى را به دنبال تغوری داشته باشد". این تاکیدی است بر اینکه روش‌های علوم طبیعی برای مطالعه پدیده‌های اجتماعی قابل‌اجرا هستند که ریچارد دوم آن را " تجربه گرایی انسان " می‌نامد

صفحه 6:
اما " تجربه‌گرایی برای انسان " بلامنازع رها نشده است . این چالش به رهبری دانشجویان آلمانی و ایتالیایی به راه افتاد. مورخ آلمانی ۰ ویلهلم دیلتای , مشاهده کرد که ما متوجه می‌شویم . لمس می‌کنیم و تنها چیزهایی را که داریم واقعی مي‌دانيم » اندازه‌گیری مي‌کنيم.

صفحه 7:
دیگر جنبه‌های این چالش در سال‌های اخیر اضافه شده‌است. برای مثال . نظریه پرداز اجتماعی آمریکایی حو هوسدعا می‌کند که اثباتی برای مطالعه جامعه انسانی در حداقل دو زمینه قابل پیاده‌سازی نیست. در وهله اول . بازرس خود بخشی از موضوع اصلی است که او در حال تحقيق است و بنابراین نمی‌تواند ‎due‏ و ارزش آزاد به شیوه‌ای که یک دانشمند طبیعی فرض می‌شود ‎٠‏ باشد. ثانيا ‎٠‏ انسان نوعى پدیده متقاوت از بقیه طبیعت است که در آن رفتار او با واسطه معنایی که محقق نمی‌شود تلقی کرد.

صفحه 8:
بلیام مک براید چنین استدلال می‌کند که " کل ایده علوم اجتماعی , با توجه به معانی کلمه علم در انگلیسی معاصر . یک اشتباه است . این ممکن است یک گزافه گوبی باشد.اما لین ارتباط در زمینه رویکرد تحقیقات علوم اجتماعی ارتباط دارد. مفهوم علوم اجتماعی به عنوان " علم جامعه " ء به عقیده نویسنده . به روند روش‌شناختی قابل‌قبول در مطالعه فعالیت‌های انسانی منجر می‌شود.

صفحه 9:
iis Gas ‏بياييد به سوال لمساسى بركرديم : هدف تحقیق چیست ؟ به نظرم به طور خلاصه . تبها هدف تحقیق توسعه نظریه‎ ‏است.‎ اما نظربه جیست ۲ فراتسوا ماری آروت فیلسوف فرانسوی که تاریخ آن را ولتر می‌شناخت ؛ یک‌بار به شنوندگان خود گفت : "گر میل دارید با من صحبت کنید ۰ شرایط خود را تعریف کنید". بنابراین ما نظریه را در اینجا به عنوان یک گزاره ثابت مرتبط و منطقی در رابطه ( های ) بين پدیده‌ها تعریف می‌کنیم. در اصل ۰ یک نظریه توضیح یک رابطه مشاهده‌شده بین پدیده‌ها است. یک نظریه هميشه به دنبال توضیح یک رویداد مشاهده‌شده در شرایط خاص است.

صفحه 10:
یک ریه ماوت از اون است. که هوس آن را" یک تعمیم تجربی " تعریف می‌کند که تحت شرلیط خاص ۱ ۱ ۱۵ تطربه و قانون توضیحات رویناده‌ای مشاهده‌شده را توضیح می‌دهند ؛ آما برخلاف قانون, یک نظریه هرگز تغیبرناپذیر نیست : با این حال شرایط خاص آن را سخت می‌کند. یک نظریه می‌تواند به راحتی توسط یک کشف جدید یا تفسیر مجددی از قضایای اساسی آن جعل شود. یکی از آن‌ها به راحتی تنوری‌های مختلفی را بهیاد می‌آورد که در یک زمان توضیحات قابلقبولی از پدیده‌های مختلف در طبيعت ارائه کردند « اما بعدها به عنوان ابزلرهای پیچیده‌تر و قابل‌اطمینان . کشف یا اختراع شدند. برای اهدلف گویا . اجازه دهید خود را به یک حوزه محدود کنیم : تحقیقات کتابداری و اطلاع‌رسانی. 6 DS

صفحه 11:
گرایش‌های نوظهور در علوم کتابداری و اطلاع‌رسانی روند نگران کننده در علوم کتابداری و اطلاع‌رسانی رسوخ کرده‌است و در واقع امروزه اکثر مطالعات در علوم ‎nee elec‏ ارو کی نازی رفتار انسانی است. این کمیت سنجی از باور غلط ناشی می‌شود که واقعیت فقط مي‌تواند از طریق داده‌های سخت کشف شود ؛ هنوز هم گرایش غالب است که فرض کنیم که ارزش‌های ریاضی یا آماری واقعیت را توضیح می‌دهند و نظریه‌های اجتماعی را می‌توان از آن‌ها لستنتاج کرد. فضا اجازه یک بررسی جامع از کل طیف کتابخانه و تحقیقات علوم اطلاعات را نمی‌دهد و چنین بررسی جامعی در مورد هدف مورد نظر این مقاله انجام نخواهد داد. بنابراین ۰ بر روی یک حوزه از تحقیقات علوم کتابداری و اطلاع‌رسانی ‎BAAN ‎Digital Library ‎Lib2mag.ir ‎

صفحه 12:
نگاهی دقیق به چکیده‌های مقالات بین‌المللی در طی ده سال گذشته در مدیریت کتابخانه سه حوزه تمرکز را نشان می‌دهد. این سه حوزه تقریبا" با سه نظریه رهبری مطابقت دارند. See < ویژگی شخصیتی تتوری شخصیت . که بر شخصیت و ویژگی‌های شخصیتی به عنوان عوامل کلیدی در رهبری تاكيد م ىكند. ™ تعوری سازمانی . كه ادعا م ىكند كه سيستم كتابخانه در طول زمان ‎٠‏ رهبران خود را با ارزشهاى خاص تطبیق می‌دهد. مدیر فردی معمولا" به تعامل و ارتباط انسان با اشخاص و با کمک خودش به کارایی سیستم كتابخانه مربوط می‌شود. در دوره زمانی ,مدیر باید با انتظارات نهادی هماهنگ باشد. مدیران کتابخانه که کتابخانه را به عنوان یک سیستم می‌بینند با مدیران دیگری تفاوت دارند که اين کار را نمی‌کنند. “7 ونظریه موقعیت . که هم شخصیت فرد و هم موقعیت را در خود دارد که در آن خودش تعیین می‌شود ۰ یا بايد آن را تعيين كنده عمل اجرايى او.

صفحه 13:
روش تحقیق متداول . استخراج داده‌های یک سبک مدیریتی خاص مدیران منفرد است. چنین داده‌هایی معمولا" از طریق پرسشنامه‌ای از اين ابزارها به صورت طیف لیکرت تهیه می‌شوند. " پین ارتباطی " که تلاش مىكند تعيين کند که یک مدیر " مشارکتی " است يا " طیف سبک‌های رهبری " اشمیت وتانن باوم دارد , که مانند " پین ارتباطی " ۰ سبک رهیری را اندازهگیری می‌کند. ميزان موافقت خود را با هريك از كويدهاى زير مشخص كنيد: نی با منم .تب ما موه و و ‎oo‏ ‏000 0 ووه هو و هه وه و وه و وه eo

صفحه 14:
داده‌های حاصل از عملکرد اجرایی یک مدیر با یک یا چند سبک مدیریتی مرتبط هستند؛ اگر همبستگی معنادار باشد , نتبجه گیری کلی این است که سبک رهبری مدیر یا سبک رهبری اقتدارگرا , دموکراتیک یا عدم مداخله است فطع آين تصویر عجیب و غریب ممکن است پیش پافتاده به نظر برسد , اما حاوی محتوای بیشتر چیزی است که در اغلب تحقیقات در مدیریت کتابخانه با آن مواجه می‌شود.

صفحه 15:
حتى در زمینه تحلیلی , همبستگی هنوز در مقایسه با تحلیل رگرسیون چندمتفیرهنامناسب است: در وقع ۰ تحلیل ركرسيون. اطلاعات بیشتری نسبت به همیستگی در پاسخ به پرسش‌های همبستگی ارائه می‌کند ؛ یک روش قوی‌تر از استنتاج است و نیازمند فرضیات جدی کمتری است. همانطور که چوکری و نورث مشاهده کردند ۰ " ‎٩ ۱ cet Ee‏ ۰۱۰و وب عنوان يك ابزار كمكى مفید است : همبستگی در مورد ول و 3 که نها یک عدد به عنوان کمک به درک یک رابطه پیچیده به جای برآورد تابع رای سل ز تکتک‌های رگرشسون می‌دهد این مدل فرض‌های محدودکننده تری نسبت به توزیع داده‌ها درد تا رگرسیون ؛ و به ما نمی گوید که چگونه دو متفیر با هم حرکت می‌کنند.

صفحه 16:
اما محققان به صورت تجربی » اجازه توجه به آداب و سنن تحلیلی را نمی‌دهند. به نظر می‌رسد که مساله مهم . جمع‌آوری اطلاعات در مورد رفتار اجرایی ۰ مرتبط کردن این داده‌ها , و نشان دادن روابط بین آن‌ها است. متاسفانه این عمل منجر به چیزی شده‌است که انسان‌شناس ساختاری لوی استراوس را " توهم قیاسی " می‌نامد: این باور که واقعیت را می‌توان با جمع آوری اطلاعات بیشتر و بیشتر و بررسی موارد بیشتر و بیشتر کشف کرد. تجربه گرایان خود را متقاعد می‌کنند تا باور کنند که اگر اطلاعات بیشتر و بیشتر جمع‌آوری و ارتباطات بیشتری ایجاد کنند. می‌توانند نظریه‌های مدیریت را توسعه دهند. این حرف دست کم یک مفالطه است . یک نظریه با تجمع محض داده‌ها ساخته نشده است . همان طور که کنت والتز اظهار دا اگر ما دلده‌ها و اطلاعات بیشتری جمع‌آوری کرده و بیشتر و بیشتر ایجاد کنیم . سرانجام متوجه نخواهیم شد که ما آن را مي‌شناسيم ما به سادگی به داشتن اطلاعات بیشتر و پیشتر و مجموعه همبستگی پیشتر خاتمه می‌دهیم . داده‌ها هرگز برای خودشان صحبت نمی کنند + مشاهده و تجربه هرگز به طور مستقیم به دانش علل منجر نمی‌شوند.

صفحه 17:
اين استدلال . شكست محققان در تشخيص بين توصيف و توضیح است . آمار توصیفی در شکل عددى است کر ما یک ارتباط آماری فوی بین سبک مدیریت کتابخانه و یک ابزار اداری مشخص کنیم » برای ما اشتباه خواهذ بود كه نتيجه بكيريم كه ما سبك مديريت را به مفهوم توضیح آن در نظر گرفته‌ايم . اعداد , به عنوان یاددلشت‌های والس + " ممکن است توصیف کنند در دنیا چه می‌گذرد ! descriptive statistics 46 4

صفحه 18:
انجمن‌های آماری به تنهایی نمی‌توانند به توسعه یک نظریه منجر شوند. حتی اگر أدعاى كاليله اين باشد که طبیعت اسرار خود را در اعداد می‌نویسد . هنوز برای مردان لازم است تا این اعداد را به شکل کلمات فاش کنند.

صفحه 19:
ساختمان نظریه بيش از اين ما نظریه را به عنوان یک پیوند داخلی با گزاره منطقی سازگار منطقی در مورد رابطه ( های ) بين پدیده‌ها تعریف کردیم. یک نظریه محصول یک انتراع از داده‌های تجربی است . نه یک تعمیم از داده‌ها. نظریه‌ای در حال حاضر متولد می‌شود که یک پژوهشگر از داده‌های مشاهده‌شده عکس می‌گیرد و سعی دارد الگوهای کلی را تشخیص دهد که آن‌ها را به هم متصل می‌کند. فعالیت تلخیص یک فرآیند فعال است ؛ اين فرآيند شامل تلاش آکاهنه رای ول ب+ روشتایی دراک جدید است . این کار آسانی نیست. ایده‌ها با تقاضا تحقق نمی‌یابند ؛ بدتر از این . ایده‌ها اغلب به شکل‌های نامشخصی شروع می‌شوند . هنگامی که فرد به سخنان خود چنین ادامه داد دیدن فلاش ما از ادراک جدید تنها مشکل نیست .ما هیچ کدام از ما دقیقا" در یک جهت فلاش نداریم . حتی اگر شما باید یک نقطه در برخی مشکلات خاص ببینید. شما بايد بقيه ما رو متقاعد كتى.

صفحه 20:
آنچه که به عنوان " کار متقاعد کردن " دیگران اشاره دارد ۰ سازمان ظهور فلاش‌های جدید از لیده‌ها به یک شکل سازگار منطقی است : خلق دوباره واقعیت از انتزاعات ذهنی. این سازمان ایده‌هایی است که " ازدواج " يا " بین عناصر مختلف " می‌نامد. محقق مفهوم فردی و خلاقانه خود را با مشاهده تجربی خود برای ایجاد یک چیز سوم ‎٠‏ فرزندان این اتحادیه به ارمغان می‌آورد : یک تئوری . نظریه وحدت را از تنوع ایجاد م ىكند ؛آن سادكى . نظم و نظم را بر روی پدیده‌های پیچیده . نامنظم و ظاهرا" غیرعادی وضع می‌کند. دیدار

صفحه 21:
در تمام شرایط ۰ حتی اگر یه طور ضمنی ۰ همانطور که رایین هورتون _به ما یادآوری می‌کند . " چیزها در یک بافت سببی وسیع‌تر از آنچه که عقل سلیم ارائه می‌دهد " باشد . یک مثال گویا . " اخلاق يروت ماکس‌وبر است. نقطه شروع وبر یک بررسی آماری در سال ۱۹۰۰ بود که توسط ماکس‌وبر . جامعه‌شناس آلمانی . به عنوان " شرایط اقتصادی کاتولیک‌ها و پروتستان‌ها " در دوکنشین بزرگ مذهبی بادن انجام شد. وی اظهار داشت که شهروندان پروتستان دوکنشین بزرگ دارای درصد بزرگی از دارایی‌های سرمایه‌ای هستند و بیش از سهم عادلانه آن‌هالز موقعیت‌های رهبری ۰ صلاحیت‌های تحصیلی ۰ موقعیت‌های تحصیلی و مشاغل نیروی کار ماهر دارند. او با پرسیدن این سوال که چه ترکیبی از شرایط را پاید نسبت به واقعیت زیر نسبت ‎ols‏ رهبران تجاری و صاحبان سرمایه و همچنین نمرات بالاتر نیروی ماهر « و حتی بیشتر کارکنان آموزش فنی و تجاری موسسات مدرن . تماما پروتستان هستند. او فرض کرد که پاسخ به پرسش لفظی او باید در شالوده اصول اعتقادی آیین قرار گیرد . پروتستانتیسم ( آیین پروتستان )

صفحه 22:
منطق صوری مبتنی بر این فرآیند است . اصول منطق فرض می‌کنند که حقایق شناخته‌شده به صورت خاص: حقایق جدیدی را به دست می‌دهند . این اساس قیاس ارسطویی لست که به ساده‌ترین شکل آن بیان می‌شود: ۳ هر انسانی می‌میرد ‎era‏ اسان > رایس تقراط راع مره ‏به اين ترتيب ؛ فرد مشكن أست از طريق سازماندهی دلده‌های تجربی به شيوهاى خاص. منطقى حركت كند و سپس براساس این داده‌ها . یک تعمیم را استنتاج کند.

صفحه 23:
تفاوت عمده بین منطق صوری و انتزاع خلافانه در چگونگی ادامه فرآیند ترکیب نهفتهاست . منطق رسمی عملا نتیجه‌گیری‌های خود را با الگوهای متمایز حرکت انجام می‌دهد . از طرف ديكر , انتزاع خلاقانه بسیار کم‌تر از لب است و در نتیجه بسیار کم‌تر » اما به طور کلی بیشتر اکتشاف باز است. فرد مقدار مشخصی از ريسك را در تركيب ایده‌ها مى كيرد . او مطمئن نيست كه اين سنتز جقدر ثمربخش خواهد بود . با اين حال اين احتمال زياد است که نوعى انتزلع مفيد به وقوع خواهد ييوست . اين انتزاع حياتى است كه دانش آموزان ماركسيسم به ديالكتيك متوسل می‌شوند. تحلیل دیالکتیکی , در بستر مدیریت, با يك سبك اجرايى معين أغاز می‌شود که در آن مشاهده می‌شود ( رساله ) ۰ با بررسی منطقی تمام اطلاعات موجود . توسعه رویکردی جدید که بر نقص‌های شیوه اجرایی موجود غلبه خواهد کرد ( سنتز ):

صفحه 24:
انتراع خلافانه آسان نیست و بسیار رایچ است . همانطور که کارل راجرز مشاهده می‌کند: در علوم ۰ منبع بسیار زیادی از تکنسین‌ها وجود دارد ء اما تعداد کسانی که به طور خلاقانه می‌توانند فرضیات و نظریه‌های مثمر ثمر را تدوین کنند » در واقع کوچک است. انتزاع خلاقانه نیازمند مقدار قابل‌توجهی از اعتماد و تعهد شخصی لست . این امر برخلاف آنچه که انسان‌ها دوست دارند باور کنیم. هم برای علوم طبیعی و هم علوم اجتماعی صدق می‌کند . مایکل پولائی در کتاب خود . دانش شخصی را روشن می‌کند که حتی دانش علمی , دانش شخصی و دانش متعهد است. این اشتباه است که باور کنیم که دانش علمی غیرشخصی و " بیرون " است. که ارتباطی با باور فردی که آن را کشف کرده‌است ۰ ندارد . به جای آن , هر جنبه از علم تحت‌تاثیر تعهد شخصی منظم قرلر می‌گیرد و يولانى اين مورد را بسیار متقاعد می‌کند که کل تلاش برای طلاق علم از فرد کاملا" غیر ولقعی است . شاید یک نقل‌قول کوتاه طعم افکار او را فراهم کند: بنابراین می‌بینیم که هر دو کیلر و ابنشتین_با احساسات روشنفکرانه و باورهای ذاتی در اين شهوات به طبیعت نزدیک شدند . که منجر به موفقیت‌های آن‌ها و گمراه کردن آن‌ها به خطاهای آن‌ها شد . این احساسات و عقاید . حتی اگر آن‌ها وا به این اعتقاد که معتبر و به طور جهانی معتبر است ؛ نگه داشته است.

صفحه 25:
بدیهی است که واقعیت را نمی‌توان صرفاً با جمعآوری داده‌های تجربی بر روی رفتار انسان کشف کرد . در مورد ‎mee ee‏ ور ری تگهای اجرایی و شنیوه‌ها نمی‌تواند درک مدیریت کتابخانه را پیش ببرد و یا منجر به توسعه یک نظریه قابل دوام از مدیریت شود . برای توسعه نظریه پایداری مدیریت باید از داده‌های تجربی قبل از او فراتر رود أو بايد آنجه را كه در اين زمينه يا درك خود از مشكل بيش از او به عنوان يك روش ‎tee‏ د ‎21٠١‏ .تكله اين مشکل شناخته شده‌است .با هم ترکیب کند . شرحی توصیفی از رفتار ا ا ا 20000 لح إسست © يك توضيج بايد به دنبال اين ياشد كه جرا فرد سبك خاص مدیریت را ا ا دق رايط اتساب وا تسهيل صىكنده و اين كه جكونه اين انتخاب به استعداذهلى ا ‎eet‏ ول حدق رط ادت حدف» توسسه يك نظريه يا تيورى است كه ما راابة جه نوع فرد مى رساند كه جه نوع خاصى از مديريت را تحت جه نوع از شرايط اجتماعى . اقتصادى . سياسى و فرهنكى انجام مىدهد. سيس مى توان درك كرد كه جكونه عوامل اجتماعى . اقتصادى , ويزكى . سياسى و فرهنكى بر فعاليتهاى اجرايى تاثير می‌گذارند.

صفحه 26:
هدف اين است كه به يك تعميم جهانى قانونى درباره سبكهاى اجرايى و عوامل موثر بر آنها برسد . سپس در موقعيتى خولهيم بود كه بكوبيم : " با توجه به عوامل زير ‎٠‏ اين فرد را در اين موسسه , سازمان , يا نهاد قرار ادهيدا : ‏فاهيث تن هاى قانونى توضيح داده شود. تعميم به سه دسته اصلى طبقهبندى مىشود‎ ١ 5 ‏ال كة‎ ays ‏شيوع و احتمال. برای مثال ۰ " کتابداران با تجربه " که به عنوان مددکاران اجتماعی کار می‌کردند مديران‎ ٠ ‏قانونى‎ ‎: ‏ات ل ات 9 9 زا مىتوان به صورت زير بيان كرد‎ ا 0 00000 كتابداران با تجريه كه به عنوان مددکاران اجتماعی در سطح روستا كار م ىكنتد ) ” يك تعميم شيوع ( عموما يا به طور معمول كتابداران با تجربه در سطح روستا کار می‌کنند ) ‎eee eave‏ الى (۱ ملل اكد يك كتابذار مجرب نيز به عنوان کارگر اجتماعی کار کند: مدیر کتابخانه خوبي در سطع روستا خولهد شد ) 0 7

صفحه 27:
از مثال‌های بالا بدیهی است که تعمیم جهانی قانونی یک گزاره است که به تعداد نامحدودی نمونه اشاره دا چنین تعمیم‌های عمومی هر مورد را پوشش می‌دهند . یک تعمیم جهانی برای رسیدن به قانون بسیار دشوار است ۰ اما باید هدف تحقیق را تشکیل دهد زیرا همانطور که فملیبس اشاره کرده‌است ۰ " این تنها نوع قانونی است که اعتبار لازم را برای پیش‌بینی و کنترل دارد. هم رواج و هم تعمیم احتمالی حاوی عناصر عدم قطعیت هستند به عنوان یک هدف ( معبار کوتاه‌مدت ) » هر دو ممکن است کافی باشند . اما در دراز مدت . هدف همه تحقیقات باید دستیابی به یک تعمیم جهانی باشد. ForexAW.com

صفحه 28:
چگونه می وان تعمیم جهانی را به دست آورد ؟ افراد مختلف در وضعیت‌های یک‌سان رفتار متفاوتی دارند. چگونه می‌توانیم به یک تعمیم جهانی برسیم که به تعداد نامحدودی از موارد اشاره دارد ؟ کلید واژه در این نوشتار به دو دسته : جمع‌آوری داده و معانی اختصاص‌يافته است. جمع آوری داده‌ها برای رسیدن تعمیم جهانی . داده‌های تحقیق باید جمع‌آوری شوند . اين بدان معنی است که داده‌ها باید از طیف وسیعی از داده‌ها مشتق شوند که حتی کم‌ترین احتمال نظری موثر بر روی موضوع مورد مطالعه را دارند. در مورد خاص مدیریت کتابخانه . داده‌ها باید از تمام عوامل محتملی که می‌توانند بر رفتار مدیر داده‌شده تاثیر بگذارند . نشات بگیرد. منابع داده بایه عنوان حداقل وضعیت اقتصادیاجتماعی + جهت گیری سیاسی ۰ وضعیت سلامتی؛ سن ۰ سطح تحصیلات . و حافظه فرهنگی در نظر گرفته شوند.

صفحه 29:
لین رویکرد ۰ همانطور که دیدیم . دیالکتیکی است - با استفاده از دیالکتیک در مفهوم شرمن برای نشان دادن * رویکردی به مشکلاتی که دنیا را به عنوان یک کلیت به‌هم‌پیوسته تجسم می‌کند ۰۳ کافی نیست که مدیر فقط یک پرسشنامه را پر کند و از تحلیل توصیفی پاسخ‌های او نتیجه‌گیری کند . یافته‌های تحقیق در این مورد هميشه باید در بهترین حالت احتمالی باشد زیرا رفتار مدیر صرفا" توضیح داده نمی‌شود. اینجا جابی است که اثبات گرابی ممکن است اشتباه باشد . چرا که بخش بزرگی از آنچه بر رفتار تاثیر می‌گذارد ممکن است باشد و عموما" غیرقابلمشاهده است . رفتار قابل مشاهده عموما* تابعی از دو عامل محرک و نگرش است . محرک موجب نگرش می‌شودرفتار قابل‌مشاهده +تجلی نگرش است.

صفحه 30:
رفتارگرایان با تکیه بر رفتار قابل‌مشاهده به عنوان غایت ولقعیت . اثبات گرایان یا " انسان بودن انسان " تمایل دارند از دیدگاه سطحی به واقعیت نزدیک شوند . آن‌ها فراموش می‌کنند که هر رفتاری معنایی برای فرد دارد و هیچ توضیح رضایت بخشی از رفتار نمی‌تواند وجود داشته باشد مگر این که ما انگیزه‌ها و مقاصد شریعت را توجه قرار دهیم. علاوه بر این ۰ هر رفتار منفرد ممکن است تحت‌تاثیر تعداد زیادی از عوامل غیرقابل‌مشاهده باشد همانطور که لاکاتوش مشاهده کرد. " هر توضیحی [ پراساس رفتار مشاهده شده ] تنها به دلیل پیچیدگی نامحدود عوامل دخیل در تعیین هر رویداد منفرد » تقریبی است.

صفحه 31:
معانی در زبان كلمات هر دو معنا را به خود اختصاص داده‌اند , گاهی اوقات معنای ضمنی و حوزه خاصی از کاربرد . که گاهی اوقات به آن خوانده می‌شود . محققان نشان داده‌اند که اغلب اظهاراتی که توسط محققان " واقعی " نامگذاری ‎cae‏ سيري مشخ مىشوند . مثال كويا عبارت است از ٍکراسی شکل بهتری از جکوفت است تا کمونیسم فیلییس نشان داده‌است که این اظهارات به ظاهر ساده ممکن است به معنای هر یک از چهار چیز باشد: (۱)تایید دموکراسی به وسیله سخنگوی +( ۲ ) تلاش سخنگو برای متقاعد کردن شنوندگان به تغییر نگرش آن‌ها به نفع دموکراسی و مخالف کمونیسم :(۳)یک باور توسط گوینده در صحت واقعی بیانیه و حق او پرای متقاعد كردن ديكران برلى يذبرش أن ؛ (۲) تمایل سخنگو به گوش دادن به این باور که او می‌تواند مقاومت کند.

صفحه 32:
نتیجه گیری ل ۱ 9 او ‎ey te es ee‏ مسلم است . آنچه مورد بحث و اختلاف است : دلیل بر وجود آن انشت. حقوق بشر ادعا می‌کنند که تنها اهل عمل می تواند به صورت قانونی و قابل‌مشاهده ‏ ادعای مشروعیت کرد . دیگران چندان مطمئن نیستند . آن‌ها استدلال می‌کنند که تجربه گرایی منجر به جانبداری کمی و همچنین تقلیل گرایی می‌شود . که بر یک چارچوب نظری فرضیه در مورد کل تجربه تاکید می‌کند . علاوه برلین ۰ گرایش کمی به توصیف اشتباهبرای توضیح تمایل دارد. هدف از پژوهش ارایه توضیح رابطه بین پدیده در طیست ات هگامی که پژوهش کاملاء توصیفی است یا زمانی که شکل یک گونه‌شناسی از یک پدیده معين را در نظر می‌گیرد ۰ توصیف یا گوئه‌شناسی فقط کمک به توضیح و درک نهایی پدیده تحت مطالعه است. تحقیقات تجربی در مدیریت کتابخانه . به ویژه آن که در چکیده‌های مقالات پژوهشی بین‌المللی گزارش می‌شود ۰ در حال تبدیل/شدن به چیری از یک تشریقات است . این روش با استفاده از همان الگوی ابزار برای تعیین سبک لداری انواع مدیران کتابخانه‌ها مشخص/ می‌شود نایم حانی از یک سرود ملي است که در اصل بازتاب مطالعاتی است که سال‌ها پیش صورت گرفت و هیچ چیز در شیوه ساخت نظریه به آن کمک نکرد.

صفحه 33:

39,000 تومان