کسب و کارعلوم مهندسیمدیریت و رهبریمهندسی صنایع و موادبرنامه‌ریزی

تحليل محيط (دور و نزديک) در مدل مبنا Environmental analysis Mabena Model

صفحه 1:

صفحه 2:
24 ا یگاه تحليل محيط (دور و 01 نزدیک) در مدل مبنا 2

صفحه 3:
انوا م بر طبق تئوري سيستمهاي باز ‎(Open Gpstews Theory)‏ سازمان‌ها همواره در بستر تغییر و تحولات محيطي قرار دارند. 5 این تغييرات بر تمامي نقشهاي مدير از جمله برنامه‌ريزي اثر داشته و مدیر در ايفاي نقش خود به این تغسلیت‌توجه مي‌کند.

صفحه 4:
۳ Fo ei se / 6/۲۱ ۰ موقل سياس ل وت ae eal lle ‏رواد و‎ Sa aL kat ‏مت رواب با وهای ال‎ ‏اد ی نات ال ود‎ ‏عقوا به كثورماق رد‎ ‏ربوم تین نوی سای‎ ‏غلم فر معدا ميل‎ ea ett ‏؟اخواق اماع تجارى. تا و دوجا‎ ohn ‏تجارت‎ hale ea ‏سامت داهای:‎ ‏ناریو ممیماری‎ ‏ری زاس نمی ری‎ ‏وت و كوم‎ emer ‏هت رو اسان‎ ا« رها رل نازاب و وا

صفحه 5:
م تحلیل محیط دور ‎path‏ ‏0۵۵ = ent tence | ‏ست‎

صفحه 6:
تحلیل محیط دور (آنالیز ‎AS?‏ ‎(PEGTEL‏ sts Pads be ead (bee الفاروندهای عکولوزی ‎ot‏ گنت رای وا ‎ ‏۲- لرزش افزد ‎sop ai‏ ال مات ور ‎wets ‏ع‎ ‏2 ند ری سم ‏ب‌اتکنولوژی اطلاعات و راطات. ‎int‏ ‏۲ عحارت ویک ۳ ‏بسا ر تارری جدید ویر ‎SAS ۲‏ ‏ری مت ‎Se BO ape ‏ايت امات‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 7:
روش کسب و تحلیل ‎pee‏ ‏اطلاعات محیط دور ‎a,‏ ‏8 او پايگاه‌هاي اطلاع‌رساني معتبر در هر

صفحه 8:
(انالیز پورتر) وي در دانشگاه هاروارد در رشته اقتصاد در شاخه سازمان‌هاي صنعتي (10) به‌تحصیل مشغول بود. این امر باعث تمرکز ذهن وي بر علت سودآوري بعضي صنایع نسبت به دیگران شد. وي تمرکز بر محصولات خاص, مزیت در هزینه‌هاء مزیت در تمایز محصولات و تولید به مقباس را جز فاكتورهاي مهم رقابتي تلقي د. پورتر در نهایت, چارچوب جامع خود را براي تحليل ساختازى جذابيت صنعت در جهارجوب: خطمشی کسب و کار ارایه کرد.

صفحه 9:
تحلیل محیط نزدیک ‏ هلدا (آنالیز پورتر) تمس - ۳ تهدید ورود رقباي * تهدید ورود رقجال ‎i‏ ور * قدرت چانه‌زني شدت رقابت ميان قدرت چانه‌زني + رقباي موجود ‎FT|‏ عرضه‌کنندگان و تأمین‌کنندگان ت رقابت ار ميان رق تهدید کالاها یا خدمات جایگزین

صفحه 10:
تحلیل محیط نزدیک ‏ هلدا (آنالیز پورتر) چه میزان خطر براي ورود محصولات کت 1 قعلي وجود دارد؟ میزان هزينه‌اي که مشتري باید متحمل شود تا از گالاي جانگزین استفاده کند. تهدید چقدر است ‎§(Switching Cost)‏ كالاهاي 9 محصولات جایگ , تا چه حد ‎cab‏ ‏جايكزين يكزين سودآوري و نفوز در بازار را ‎Sail‏ ‏روند کاهش قیمت محصولات جایگزین و بهبود کیفیت آنها تا چه حد است؟ تا چه حد, رقبا تمایل دارند نفوذ در بازار یا ظرفیت تولید خود را افزايش دهند؟

صفحه 11:
قدرت چانه‌زني خریداران و مشتریان ماف کر باید متحمل شود تا از تولید کننده دیگر خريداري نماید چه میزان است ‎(switching cost)‏ $ * میزان محصولات جایگزین محصولات فعلي تا جه میزان است که باعث تغییر جهت مشتري بدان مت شود؟ ۴ تا چه حد محصولات توليدي ثابت, استاندارد, مشخص و غیر متمایز است که باعث شود مشتري به راحتي آن را از منبع ديگري نیز تهیه نماید؟ * میزان وابستگي شرکت از بعد مالي به خرید مشتریان تا چه حد است؟ * میزان اطلاعات و آگاهي خریداران و مشتریان از كيفيتء قیمت و سایر مشخصه‌هاي محصولات و خدمات در این صنعت چقدر است؟ * تا چه حد, خریدارن و مشتریان ‎als‏ تهديدي ‎ie‏ ت21 ‎ ‎۱۳ | 2 - ta.) al...

صفحه 12:
قدرت چانه‌زني تأمین‌کنندگان و اعتباردهندگان تجلیل محیطل یکی اسان تشد ( ملعن مو قهيك توليدى تأميركسكان تاجه 1ران اقابل جايكزيني است؟ 1 02-1 قادر اسن در توليد حود انعطاف داشته باشد, به نحوي که تكنولوژي تولید خود را نوعي تغییر دهد که تأمین‌کننده, دیگر مناسب نباشد؟ * تا چه میزان احتمال دارد که تأمین‌کنندگان, محصولاني مشابه تولید نمایند. به نحوي که تبدیل به رقيبي جدي گردند؟ * تأمین‌کنندگان تا چه میزان در خروجي کيقي محضولات تزلیدق نقش دارند؟ * میزان انحصاري بودن و محدود بودن عرضه‌کنندگان در صنعتي که در آن فعالیت مي‌شود. تا چه حد است؟ * میزان هزیيه‌اي که باید میعمل نوتم با عأمیگییدهیا اعتباردهنده خود را تغییر دهیم چقدر است ‎¥(Switching Cost)‏ *تا چه میزان: براي تأمین‌کننده خود مشتري مهمي به شمار مي رويم و تأمين كننده براي یافتن مشتري جایگزین مشکل دارد؟ ‎2٠‏ جوحه محصؤلات بزلیدي بوسظ امبو كان يراق موفقیت و بقاي ما ضروري است ؟ ‏* تا چه حد, متایع مالي اعتبار دهندگان براي موفقیت و بقاي ما ضروري است ؟

صفحه 13:
تهدید ورود رقباي جدید تحل بل[ ل نزديك فا تیان ‎(eee‏ مانع ورود رقباي 9 ‎a‏ ‎ae‏ 27 ار کر محصولات و خدمات مي‌تواند مانع ورود رقباي جدید شود؟ ‏* تا چه حد داشتن نام و علامت تجاري (8۳200) در اين صنعت حایز اهمیت است؟ ‏* میزان هزينه‌اي که مشتریان فعلي باید متحمل شوند تا از محصولات تولیدکنندگان تازه وارد استفاده کنند. چقدر است ‎§(Switching Cost)‏ ‏* تازه‌واردان و رقباي جدید تا چه حد قادرند به کانال توزیع دستر سي داشته باشند؟ ‏* تازه واردان و رقباي جديد تا جه حد قادرند به تكنولوزي و دانش فني اين صنعت دسترسي داشته باشند؟ ‏* تازه واردين و رقباي جديد تا جه حد قادرند به مواد اوليه هروري بزاي فعاليت :دز إين: ضنعت دسترسي داشعه باشند؟ ‏* ميزان سرمايه اوليه مورد نياز براي ورود به اين صتعت و توليد در مقياس اقتصادي تا جه حد است؟ ‏* موفقیت در این صنعت, تا چه حد به وفاداري مشتریان و داشتن شهرت و اعتبار مرتبط است؟ ‏* دولت تا چه اندازه مي‌تواند با قوائین محدود کننده خود مانع

صفحه 14:
تحلیل محیط نزدیک فد (آنالیز پورتر) 5 هزينه‌هاي نانك صنعتي که در آن فعالیت ميكنيم جه ميزان است؟ * ميزان رشد و باز شدن بازار صنعتي كه در أن فعاليت ميكنيم جه ميزان است؟ ‎٠‏ در حال حاضر, شدت رقابت میان رقبا در صنعت تا چه حد است؟ ‏* تا چه اندازه, میان محصولات توليدي رقباي مختلف ما تنوع وجود دارد؟ ‏* افزایش نسبي در ظرفیت توليدي رقیا تا چه حد است؟ ‏. ميزان آزادي عمل فروش ‎Openness in)‏ ‎(Terms of Sale‏ در اين صنعت تا جه ميزان است؟ ‎ ‎

صفحه 15:
تحليل « محيط نزدیک (آناليز يورتر) * تجهیزات و تكنولوژي مورد استفاده در این صنعت تا چه حد تخصصي و براي منظورخاص است. و نمي‌توان از انها براي تولید سایر محصولات استفاده کرد؟ * میزان هزينه‌اي که باید متحمل شویم تا از اين صنعت خارج شویم چقدر است (دمه صرق ) ؟ * تا چه حد, موانع و مشکلات اجتماعي و دولتي براي خروج از این صنعت وجود دارد؟ ء میزان امکانات, توانمندي‌ها و تشد

صفحه 16:
ف جایگاه تحلیل محیط(دور و نزدیک) در مدل مبنا بت pL

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان