صفحه 1:
RC re cre re ee ‏ا‎ ۳ [0 7 خرداد ۸۵

صفحه 2:
‎eon eee ee‏ كا * مو لفه ها ي نظا م ملي نو آ و ري ‎rie‏ ا ل ‎Ip Cee‏

صفحه 3:
|] Rent toe ence ec Fe ee cede ‏اي‎ ed Reha anal 5 ‎alh‏ ا ادانش موجب ايجاد فاز جديدى از توسعه شده ‏را ” اقتصاد دانش ‎ ‎ ‏غيير در ماهيت رقابت هوزذرذاخل وهم در خارج ازكشور وهم دربين ‏كشورها ‏ا اا ام ا ۱[ ‏ا ا 1 تكنولوزيكى شرط حيات سيستمهاى اقتصادى اجتماعى است. ‏7 كشورهاي درحال توسعه من‌جمله ابران و اقتصاد ایران با چالش روبرو است. ‎ ‎0 ‏ا ا ا‎ Rec ered!

صفحه 4:
PR ee oer es Ea 0 نقش بخش خصوصی در 2]0)حدود ۱۵ درصد است. STE eer Se ore ho ee ieee il SO Roe Walp C Reb re ee y) ‏سح دود‎ 0-0 ‏برنامه‌های اقتصادی بطور تدریجی به سمت نیازهای بازار و‎ * 0 tere 0

صفحه 5:
ادامة ... ۷ ‎ape Ps BRC Rea ce‏ 1 لاح قانون سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی با هدف ا ل الل ا ل ا ا ل ۱ 00 0 اصلاح قانون مالياتهاى مستقيم شامل كاهش هزينههاى ب ات ك2 © اصلاح سيستم بانكى از طريق ايجاد نهادهاى اعتبارى غیربانکی و یا ایجاد بانکهای خصوصی

صفحه 6:
ادامه ... * اكر جه فرآیند اصلاحات کند بوده است لیکن ۳۹ ييشرفت در ارتقاء شاخص‌های عمومی اقتصاد کلان ‎eye ae‏ ا ‎ne‏ 0101001101000 است) * اگر چه اقتصاد ایران مبتنی بر منابع اولیه استوار ‎arene ree roca non‏ 00 شكل كرفته است.(سهم بخش صنعت در 688 رو به افزايش است)

صفحه 7:
جديد ال یه رد 0 به 8 كار رد مى شوند. ل 0000 نرخ رشد بيكارى زير 10 درصد تا سال 2010 بايد رشد توليد. ناخالص داخلى سالانه به عدد 8 درصد ‎ie‏ 1

صفحه 8:
بخش ها در تولید ناخالص داخلی (برحسب درصد) ee ee ee Dnt eas Sone oes

صفحه 9:
ST ce Sa ‏ار‎ a ایران كره عوبني مالزى منبع: بانک جهانی (۲۰۰۳). آنکتاد. (۲۰۰۴) ارزش | فزوده ) بر حسب درصد از 660۳ کشاورزی 1۹ A ( سال ۲۰۰۱ ۳۶ fy ۵۰ ral Fee و و FY صادرات ساخت نب (درصد ازكل 507 ‎(Yous‏ ٩۱ امع يه سال ۲۰۰۳) ۳۷۵۲ زا

صفحه 10:
بزرگسالان(۱/) ده زندگی(سال) etal ail pw ۱۳ ‏نينا‎ ‎($US ‏روندهای شاخص‎ ۳ ۳۹۷۶ ههعا٠‎ 1544 ۳۷۵ موف Ce ia ‏يلين‎ (۴ نت 1 ۳.۳ ال rod ۷۳۳۸۰

صفحه 11:
انگیزه‌ها و محرک ها خلق و بادگیری دان زیرساخت علمی و فناوری

صفحه 12:
سیستم ملی نو آوری

صفحه 13:
وت لت ل كم تكنولوزيكى كا را 3 ا ل مرتبط با رشد اقتصادی گردد. دولت سیاستهایی راا#اقجراء در مىآورد تا دانش توليد و توزيع شود. سیاستهای نوآوری دولت در سه دسته تقسیم می‌شود: * سیاستهای تولید نوآوری (عرضه) و * سیاستهای اشاعه بر حسب خلق, اشاعه و کاربرد علم

صفحه 14:
Pre pene ata evel eer Sy Ee ‏بطوریکه باید منابع از قبیل نیروی انسانی‎ 20 000 ‏ا ا‎ ‏تا بنكاه در بستر مناسب فعاليت كند.‎ - ‏اا ا ا ا رت‎ Fee eerste eee ‏ا‎ cy ‏می‌گردد‎ ‏ا ا ل ل‎ 500 0 20 eee oe ‏طرف عرضه و هم بر طرف تقاضای نوآوری تأثیر می‌گذارد.‎

صفحه 15:
| een ser [۳9 eS Nene) 5 1 ‏برع‎ eee re Sweeny pear es any ees a ‏ار‎ زیرساخت تکنولوژیک در مفهوم ۱5 ‎a‏ سیستم آموزشی: ‎ihe ae‏ كك السام اطلاعات می‌شود. | ocd Oo Sie) ee Stel oer Freer ree tenes te ent een on ‏ل‎ ‏دانشكاهى و مؤسسات تحقيقات عمومى بعنوان زيرساخت‎ 0 one rar ve eee)

صفحه 16:
ی ۱ Soe nO Ss ere acd) ‏سطح ملى كليد اصلى براى اصلاح عملكرد نوآورى محسوب‎ ‏می‌گردد.‎ ‎pave FO ey PS ve cr me ee enya Ot= 0) 0 Can coy Ree SC OS col eer ‏ا ا‎ camel ‏ا ا‎

صفحه 17:
۱ j Silo ‏ل‎ gale: lasses yl O | oe ees ee Sore ‏و غیره دارد.‎ | محیط‌های فوق تعریف می‌شود. بطور مستقیم و غیرمستقیم ار ی رات ‎Re ere a Reena‏ ۱[

صفحه 18:
2370 1 يسيم روایط آنها با استفاده گنت گان محضولات ١١ل‏ ا ۱[ 2 ‏اا ا الل ا ل‎ Te-t ay ‏فأكتورها ار محيط فرتعن راعسا كسوواثير ص يديره‎ ‏اين موضوعات در همه كشورها وجود دارد. ليكن كشور به كشور‎ ‏از نظر شدت متفاوت است و لذا تفاوت 15لا در سطح‎ اا ال ا م Row Rey Crewe TOME Sy eon)

صفحه 19:
: 1۳ بازاز ير اسان مسزان رقابتهايي است كه ‎Be igeelcee)‏ ا ۱ 4 * بنگاه برای اینکه در بازار موفق باشد باید فعالیتهای نوآورانه 0 * بنكاه تلاش م ىكند محصول و خدمات جديد كه هزينه كمترى دارد ارائه كند.

صفحه 20:
کن است با مشکلی روبرو شود که برای حل آن ی تکنولوژیکی و یادگیری دارد. ۱7 ‏ا‎ ad ‏فرهنگ سازمانی. سیاستهای عمومی دولت. آموزش و پرورش‎ رسمی, ساختار سازمانهای عمومی, پایه‌های علوم و فناوری ا ال لك * دینامیزم فرایند یادگیری تکنولوژیکی بنگاه کاملا با مفهوم سيستم ملى نوآورى همبستكى و مرتبط است.

صفحه 21:
هم طبیعت و ماهیت 15لا ضرورت دارد که فرایند ‎See‏ * ریادگیری تکنولوژیکی در سطح بنگاه هم در سطح افراد داخل بنگاه و هم ‎Meco ee er cane Pyare‏ ا 5 یادگیری سازمانی به یادگیری افراد داخل بنگاه برمی‌گردد. * "یادگیری سازمانی" جمع "یادگیری انفرادی" نیست. بلکه فرایند خلق دانش است كه 0000 ابد و همه افراد به آن اعتبار مىدهند و أن را قبول دارند و سيس در استراتزى و مديريت سازمان نهادینه می‌شود.

صفحه 22:
‎Bea ۴‏ ال لا ل ا و اش قبلی و شدت تلاشهای یادگیری زیاد می‌شود توانمندی ل ‎Re‏ ‏۱ )۷ يادكيرى يك بنكاه كاملاً به دانش انباشته ‏ا از ‎Pe‏ ‎es ee Dee Ree Te OS kB nS‏ بنكاه مىشود. البته در كنار تلاش بايد آموزش داخلىء فعاليتهاى 580 و تجربه توليد را از مهمترين فاكتورهاى مؤثر بر پادگیری به حساب آوریم.

صفحه 23:
ويژگيهاي نظام ملي نوآوري ایران

صفحه 24:
‎ead‏ ضهن و كم رك اسن ‎

صفحه 25:
© در بعضى از عناصر و مؤلفدهاء سيستم ملى نوآورى ايران سا را و سا 000 leg) col pete Une coe ۵ ‏و سایق‎ esis ‏ع‎ ‎Rowe cece meyee pet kOe Muyeeol

صفحه 26:
را 9 سر 1 ا ‎eS Reed oe nS ee dei‏ دانشكاهها و اغلب بنكاههاى صنعتى و اقتصادى ايران» دولت 0 ا 000 بجز تعداد محدودى از شركتهاى تازه تأسيسء. مشاركت و نقش ا ا ل ار ۳ دانشگاههای دولتی بیشترین فعالیتهای نو آوری و تکنولوژیکی را در کشور دارند.

صفحه 27:
۳ دانشكاهي 1 ne een eae ‏اه بشمار می‌روند.‎ ‏داراى توانمنديهاى متفاوتى از جمله انجام تحقيقات‎ ۳ ‏ا ا‎ ec) ‏ارتباط بين مؤسسات يرُوهشى/ دانشكاهى با صنايع‎ © ۱ . ‏کشور نسبتا خوب است‎ ‏ارتباط فيمابين مؤسسات يزوهشى نسبتاً ضعيف است.‎ 0 Boot eee we Ree Ce ee Vel ee See

صفحه 28:
لاحن هسكاريهاى بين 52 0 Coe ‏ا ا ا‎ Ota eS) ‏نازل بودن سطح همکاریهای بین‌المللی در عرصه‎ ‏پژوهش می‌باشد. اين موسسات معدود پروژه‌های‎ مشترک را با موسسات مشابه کشورهای خارجی انجام می‌دهند.

صفحه 29:
1 ree ie np eee a | mt reed or seees oP ead نواوري ضعيف است و در ارتباط با شركتهاي كوجك و متوسط هم ظرفيت مناسب براي انجام 8:10 درونزا بوجود ‎Reser) ev oe)‏

صفحه 30:
0 | 00 cee Toner es Becca eR eec gre ore ROWE NTT Ce SMe Lear Seeley) ‏تجربه نشان مي‌دهد که شركتهاي چند مليتي تأثبر عميقي‎ 0 ‏او‎ ae a BL ea Fe Pei ree ey Pe goers Ie Pc Parr (eae ‏تأثير جندانى نداشتهداند.‎

صفحه 31:
459 1991 1 سس 02 1997 220 450 اوری و فناوري چند ‎eee ree ae‏ رسن 7 | 4389 | 36033 | 77036 1994 0 8 هد | ولمه | 4زجمة | 6دمد3 مور اد | هر | موه | در زور _— | 2116 | 231 | 37155 00 200 329 علوم 21 1 3 ۳۳9 0 تس 31 ۳ EP 0 oat 0 تس 2 وی تال 0 ۹ 0 م 11 عامل

صفحه 32:
ات #1ولخشي پایین سياستهاي انگيزشي: با توجه به شرايط فوق و 1 هدف گذاري: هماهنگي 3 ا ا ا ا ل لك 20 ۳ نمي‌تواند انگیزش مناسبي براي سيستم ملي نوآوري و بخشهاي زيرمجموعه آن فراهم أورد.

صفحه 33:
‎au AP‏ 0 |كنندكان: ‎PE erp Reo kee eee cae COC URN P) ‏صورتیکه اين شبکه مي‌تواند نقش مهمي در سیستم ملي‎ ‏نوآوري ايران داشته باشد. موضوع كارآفريني در مقياس‎ ‏ا ال 0 ملي نواوري‎ ruse Id ore a Bey 025

صفحه 34:
دن ضعف سازمانهاي حمایت مالي- تجاري ‎ai‏ : ‎ee eS ae Ree | eel eae sey‏ ‎ae eee‏ 1 ‎ree‏ اتحاديه‌هاي صنفي در توسعه نواوري 0

صفحه 35:
PR PICT | ا ا هد © حتي مؤسسات ب ل | گروههاي مصرف کننده | رتباط ضعيفي دارند. ‎fee eee‏ است بر أينكه ‎ere‏ ۳ ایران توسط ‎ir mera ee)‏ ار ا ‎pee‏ ‏برنامه‌هاي دولتي مي‌باشد.

صفحه 36:
پیشنهادات: ‎or‏ نقش بنگاهها در نوآوري ضعيف است و بايد تقويت كردد. ‎BS SEIS CeCe eee eee nents cer‏ ‎fener ie cent eer erat eee‏ دانشگاهي انجام مي كيرد. دولت بنكاهها را تشويق مي كند تا فعاليتهاي 85:0 خود را تقويت كنند. ليكن اثربخشي ‎vere Cowra)‏ ا ا 0

صفحه 37:
FOP Cos Per ee Pe veces ‏لكت‎ Ee OBES ES mtr Seca eae ‏ل‎ cma فعاليتهاي تحقیقات پایه توسط مراکز علمي و دانشگاهي انجام شود.و بنكاهها مسؤل كردند نتايج تحقيقات را توسعه دهند و اين نتايج را در شكل محصول و فرايندها به جامعه مر توسعه تكنولوزي و نواوري وابسته به مراكز علمي كشور

صفحه 38:
ک 000 حالت عمومي نسبت به نيازهاي جامعه و مصرف کنندگان ‎eS eee Ree elo‏ ل 0 كارهاي جدید و فرصتهاي شکل گيري محصولات و 1 تقویت مي‌گردد.

صفحه 39:
| در حال حاضر رقابت فیمابین بنگاهها در بسياري از | كن رقابت وجود دارد رقابتهاي متكي بر قيمت و | ‎Sayers om‏ 00 محدود ا ل ل ا ‎SR‏ ‏سطح بنگاه باشد وجود ندارد. بر این اساس دولت با ایجاد ‎on Cer mttneare ce‏ 0000 ‎ee‏ ا رقابت للك ‎tere)‏ ا ل ل 1 محور فعاليت آنها ميباشد.

صفحه 40:
3 باید استراتژی انتخاب کند که اها] به کشور جذب شود. با توجه به منابع طبيعي وسيعي که در ایران وجود دارد و با ازار داخلي وسيعي هم موجود ‎er‏ 000 ‎eel‏ 7 5300000 خارجي محسوب مي كردد. 01 نه تنها تكؤلوثِيهاوجديد را وارد كشور موكند ‎or ae Ber eon Pare‏

صفحه 41:
7 0 ‎a‏ ا ا لا ل لك شيودهاي رقابت آنها 00 بر نوآوري است. 5 00000 ‎(Tech‏ ال 010 حوزههاي سنتي هم 5غالا5 ‎ee‏ ا ‎eae‏ ل شركتهاي بزرك را تأمين كتند و با ساير عاملان سيستم نوآوري در ارتباط قرار كيرند.

صفحه 42:
ایجاد صنایع کوچک و متوسط و شکلگيري بخش خصوصي نياز به كارافرينان دارد. كارافريني در ايران ضعيف ‎ae Bee oom‏ ا ‎Fe oe er PE‏ ‎ene er ree‏ 20 برمي كردد.

صفحه 43:
لسار نكته‌هاي مهم ضعف کارآفريني نبود يك سیستم ‎ord Re cea CONS Fn ne‏ 06

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
29,000 تومان