معماری و عمرانعلوم مهندسی

تحلیل دانشگاه آزاد هنرهای اسلامی تبریز

صفحه 1:
بسم اللّه الرممق الرمیم تحلیل دانشگاه ازاد هنرهای اسلامی تبریز دانشجو : مریم بفتیاری ها ترم سا استاد عليفانى پروژه تملیل پلان فضای آموزشی تمرین معماری ۲ دانشکده فنی بقیه ا... اعظم (عج)

صفحه 2:
اقلیم استان تبریز آب و هوای آذربایجان‌شرقی به طور کلی سرد و خشک است ولی به‌علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم‌های متفاوتی برخوردار است. اين استان همواره تحت تأثیر بادهای سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس قرارگرفته است به علاوه؛ بادهای محلی نیز تحت تأثیر شرایط طبیعی استان از سوی کوهستان‌های بلند و دریاچه‌های ارومیه و خزر به سوی دشت‌ها و جلگه‌ها می‌وزند. آذربایجان‌شرقی یک منطقه سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم‌بندی‌های اقلیمی جزو مناطق نیمه‌خشک به حساب می‌آید. بادهای شرقی: این بادها به زبان محلی «مه یلی» (باد مه) خوانده می‌شوند. بادهای شرقی در تمام فصول سال, از سوی شرق استان می‌وزند. بادی است سرد و مرطوب که غالباً در فصول گرم موجب ریزش باران و در زمستان سبب ریزش برف می‌شود. بادهای غربی: باد غربی را در محل «ّق یلی» (باد سفید) و یا «گرمیج» می‌نامند. اين باد برخلاف بادهای شرقی. از غرب استان می‌وزد که در تبخیر و خشکانیدن زمین موثر بوده و به دنبال آن حرکت ابرهای بارانزا شروع شده و منجر به ریزش باران می‌شود. باد غربی رطوبت دریای مدیترانه را با خود به همراه می‌آورد. بادهای محلی: در نواحی مختلف آذربایجان شرقی. شرایط طبیعی محل. موجب پیدایش بادهای محلی گردیده که مشخصات و ویژگی‌های متفاوتی دارند مانند: مراغه یلی (باد مراغه). هشتری یلی (باد هشترود). باد ده روزة ملکان. وعده یلی (باد وعده) که در اهر و تبریز می‌وزد. قره یلی (باد سیاه) در سراب. گچی قران یلی (باد بزکش) که در ارتفاعات سهند می‌وزد.

صفحه 3:
تحلیل دانشگاه آزاد فنرفای اسلامی تبریز

صفحه 4:
تحلیل دانشگاه آزاد فنرهای اسلامی تبریز دانشگاه هنر اسلامی تبریز یکی از دانشگاه‌های شهر تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی است. اين دانشكاه. كه اولين دا ۰ ۸ خورشیدی با پذیرش ۲۴۱ نفر دانشجو در رش .معماری تأسیس شده و شروع به فعالیت نمود .این دانشگاه دارای دو مجموعه به نام های مجموعه پردیس و مجموعه مقصودیه است مجموعه پردیس مجموعة پردیس دانشگاه هنر اسلامی تبریز در ضلع جنوبی چهارراه حکیم نظامی و در محل سابق کارخانه چرم سازی خسروی قرار گرفته‌است؛ مساحت این مجموعه ۳۶۰۰۰۰ مترمربع شامل ۸ ساختمان سه‌طبقه و یک‌طبقه می‌باشد. مرمت مجموع پردیس از سال ۱۳۷۶ خورشیدی شروع شده و در همین راستا ساختمان‌های فرسوده به آمفی‌تئاتر. ساختمان اداری. سالن ورزشی. سلف سرویس و کتابخانه تغییرکاربری داده‌اند؛ بین‌ها و ژنراتورهایی که در بخش تأسیسات کارخانة چرم‌سازی باقی‌مانده‌اند. مرمت و بازسازی شده و به‌عنوان موزة صنعتی مورداستفاده قرار اخواهند گرفت. یکی از مجموعه‌های دانشگاه هنر اسلامی تبریز است که در خیابان مقصودیه واقع مسا مجموعه ۷۰۳۸۲ متر مریج شامل ساختمان‌های 7 یخی بهنام. قدکی و ای‌زاده می‌باشد که این ساختمان‌ها هم‌اکنون به‌طور کامل مرمت و بازسازی شده و در اختیار اه قرار گرفته‌اند؛ ساختمان صدقیانی نیز پس از واگذاری. مرمت شده و به اين مجموعه خواهد شد

صفحه 5:
ساختمان بهنام ساختمان بهنام یکی از ساختمان‌های تاریخی دانشگاه هنر اسلامی تبریز است که قدمت آن به اواخر دور زندیه می‌رسد. مساحت اين بنا ۲۹۰۰ متر مربع است و بخش اداری دانشکدهُ معماری و شهرسازی را در خود قرار داده‌است. تالار مرکزی ساختمان بهنام به‌دلیل نقاشی‌شده بودن دیوارها و شومینه‌ها از مهم‌ترین آثار معماری دوره زندیه به شمار می‌رود. ساختمان قدصحی ساختمان قدکی یکی از ساختمان‌های تحت‌تملک دانشگاه هنر اسلامی قدمت اين بنا به اواسط ‎be‏ جاریه می‌رسد و مساحت آن 5 متر مربع شامل دو طبقه زیرز و دو حياط اندرونى و پیرونی است ساختمان قدکی پس از مرمت و بازسازی بخش‌های مفتلف دانشکدة معماری و شهرسازی نظیر تعدادی از آتليه هاو نمايشكاه را در ن این ساختمان به‌جهت جای‌دادن بض سنگی تاریخی در خود. نسبت به ساير طبقه‌ها اهمیت ‎Tuas bg‏ و غالبا آثار دانشجویان در این محل به نمایش می شود.

صفحه 6:
‎AS ۱‏ تا ‎npr‏ ‎ ‎ ‎ ‎ ‏تحلیل های اسلامی تبریز انشگاه آزاد هن ارجا

صفحه 7:
i a می تبریز

صفحه 8:
دانشكا ۳ 4 4 2 = 4 3 3

صفحه 9:
تحلیل دانشگاه آزاد هنرهای اسلامی تبریز 2 ه معماری طبقه اول ‎N‏ FIRST FLOOR PLAN

صفحه 10:
تحلیل دانشگاه آزاد هنرهای اسلامی تبریز ن دانشکده معماری طبقه سوم ۳

صفحه 11:
اتحلیل دانشگاه آزاد هنرهای اسلامی تبریز ه معماری طبقه دوم BASEMENT FLOOR PLAN

صفحه 12:
تحلیل دانشگاه آزاد هنرهای اسلامی تبریز اری ها .قسمت آموزش نظری نیازمند سکوت است از قسمت کار گاه ها بدا شده است. بخش اداری دارای ورودی بدا گانه است ک مانع از ورود افراد غیر مرتبط به اين بخش و .همچنین قسمت اداری میشود قسمت نمایشگاه در طبقه جدا گانه در نظر گرفته شده است ک تدافل در کار بخش -اموزش و کار گاه ایجاد نکند . مركز مطالعه نیازمند سکوت است ب همین دلیل قسمت رفت و /امد ان از کار گاه ها جدا " .شده که در رامش آن تدافلی ایجاد نشود

صفحه 13:
تحلیل دانشگاه آزاد هنرهای اسلامی تبریز = ی طبقه اول ‎N‏ ‎al‏ صبرصه ‎LL AAA 0 Blass. | 7) jets [TB‏ را bess ‏هت‎ 2 2 8 [ise ۳ 1 1 غرب است ب همين دليل سعى شده مداكثر ين ان در قسمت غرب قرار بكيرد. اين ذكته در

صفحه 14:
تحلیل دانشگاه آزاد فنرهای اسلامی تبریز تباطی فضاها 7 . 2 ) EE CO ۱ ورودی ۱ > ۹ ر دادق ورودی جدا گانه برای قسمت اداری مانع از ورود افراد غیر a, »> کارگاه ها سإ نی آموزشى م اداری ( 7 چاو 7 ا ‎at‏

صفحه 15:
تحلیل دانشگاه آزاد هنرهای اسلامی تبریز ام ارتباطی فضاها eo a a> deat 1

صفحه 16:
يون طبقه اول ‎Rss‏ زرا ‎FIRST FLOOR PLAN ‎ ‎ ‏تحلیل دانشگاه آزاد هنرهای اسلامی تبریز ‎ene ‎ ‎ ‎ ‎2< ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 17:
تحلیل دانشگاه آزاد هنرهای اسلامی تبریز ن دانشكده معمارى طبقه دوم ۳

صفحه 18:
اتحلیل دانشگاه آزاد هنرهای اسلامی تبریز نورگیری طبقه سوم 2 BAS SZ OS I ‏تمايشكاه وآرشيو ,م 0 ند‎ oo BASEMENT FLOOR PLAN

صفحه 19:
59595 تحلیل دانشگاه آزاد هنرهای اسلامم ۱ ‎is 8‏ رب ۱

صفحه 20:
تحلیل دانشگاه آزاد فنرضای اسلامی تبریز

صفحه 21:
تحلیل دانشگاه آزاد هنرهای اسلامی تبریز

صفحه 22:
تحلیل دانشگاه آزاد هنرهای اسلامی تبریز

صفحه 23:
تحلیل دانشگاه آزاد هنرهای اسلامی تبریز بادها با غرب ۰ رطوبت دریای مدیترانه را به همراه فود می آورد. باعث ریزش باران میشوند شرق مدر تمام ‎go dun gad‏ بادى سرد و مرطوب است که از شرق استان مى وزد

صفحه 24:
تحلیل مدرسه باوهاوس آلمان " دانشجو: مریم بفتیاری ها ترم ۵

صفحه 25:
اقلیم کشور آلمان ن کشور دارای ۱۶ ایالت است. بزرگترین ایالت بایرن یا باواریا در جنوب و کوچک‌ترین برمن در آشمال غربی است. آلمان ترکیبی از دشت و جنكل و كوه و ساحل و تعدادی جزیره و مجموعه‌ای از باتلاق‌ها و دریاچه‌ها است. در شمال این کشور سرز 2 ‎i‏ ‏شده‌است. دشت‌های پست شمالی به دشت‌های مرکز آلمان وصل می‌شوند. بزرگترین دشت‌های آلمان دشت‌های راین بالا. وستفالن و دشت‌های منطقه لایپزیگ هستند. در شمال آلمان تعداد زیادی برکه و دریاچه یاف می‌شود. اين رشته کوه‌ها شمال و جنوب آلمان را از هم جدا می‌کنند. کوه‌های هارتس, ارتس, فیشتل, هونسروک و جنگل‌های باواریا از شمال به جنوب کشیده‌شده‌اند. بلندترین کوه آلمان تسوگ اشپیتسه, در قسمت آلمانی رشته‌کوه آلب در جنوب این کشور با ارتفاع ۲۹۶۲ متر است این کشور دارای آب و هوای قاره ای با زمستان های سرد و مرطوب. و تابستان های معتدل بوده و وضعیت خاك آن برای کشاورزی بسیار مناسب می باشد. در ناحیه شمال غربی آلمان, آب و هوای اقیانوسی, حاكم است. بادهاى غالب اين کشور از

صفحه 26:
تحلیل محرسه باوشاوس آلمان

صفحه 27:
تحلیل محرسه باوهاوس آلمان ر بنا بو با آدولف مایر همکار بود. حاصل فعالیت وی کارخانه فاگوس بود که از شاخصترین نمادهای در ۱۹۳۸ ‎aoe‏ ترك كرد و به آزمودن ليس 6]8,جديدي در شهرسازی و تیپولوژی خانه مشغول با روک گاوآمدن انگلیس, و سپس در ۱۹۳۷ به ریس در دانشگاه هاروارد

صفحه 28:
تحلیل محرسه باوشاوس آلمان ايده ايده فرم بنا از علامت نازى هاى المانى در جنك جهانى اول كرفته .شده است

صفحه 29:
تحلیل محرسه باوشاوس آلمان کارگاه .1 " آمفیتناتر و رستورا, خوابگاه. هاى3 ‎٠‏ ‏دانشجويى مديريتز ادارى).4 ‎٠‏ ‏دانشکده. فنی5

صفحه 30:

صفحه 31:
eee a ۳-۳ تحلیل مدرسه باوهاس آلمان ن زیر زمين

صفحه 32:

صفحه 33:

صفحه 34:
تحلیل مدرسه باوهاس آلمان ن طبقه دوم

صفحه 35:
تحلیل مدرسه باوشاس آلمان

صفحه 36:
تحلیل مدرسه باواس آلمان مفیتناتر و رستوران‌دارای‌دید و منظر به. خیابانو فضاءاً از فضاءآموزشی‌که. نیازمند سكوتمىباشد در نزديكة بافتمسكونياست قرارگیرکف ضایادارکیر روکخیابان(درارتفاع) مانع ورود افراد* .غير محصلبه. آنحهزه.

صفحه 37:
تحلیل مدرسه باوشاس آلمان ۳3

صفحه 38:
تحلیل مدرسه باوشاس آلمان

صفحه 39:
عدرسه باوشاس آلمان ام ارتباطی

صفحه 40:
تحلیل محرسه باوهاس آلمان

صفحه 41:
تحلیل محرسه باوشاس آلمان

صفحه 42:
تحلیل مدرسه باوفاس آلمان پرهای دسترسی

صفحه 43:

صفحه 44:
تحلیل مدرسه باوهاس آلمان نماها [۳1 115 ۳۶ ۲ ۲ 7 ۲

صفحه 45:
تحلیل مدرسه باوشاس آلمان برش

صفحه 46:
تحلیل مدرسه باوشاس آلمان باد ها

آب و هوای آذربایجان‌شرقی به‌ طور کلی سرد و خش ک اس ت ولی به‌علت تن وع توپ وگرافیکی از اقلیم‌ه ای متف اوتی برخ وردار اس ت .این اس تان هم واره تحت ت أثیر باد‌ه ای سرد ش مالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس قرارگرفته است ب ‌ه علاوه، بادهای محلی نیز تحت تأثیر شرایط طبیعی استان از س وی کوهس تان‌های بلن د و دریاچه‌ه ای ارومی ه و خ زر ب ه س وی دش ت‌ها و جلگه‌ه ا می‌وزن د .آذربایجان‌شرقی ی ک منطق ه سردس یر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم‌بندی‌های اقلیمی جزو مناطق نیمه‌خشک به حساب می‌آید. بادهای شرقی :این بادها به زبان محلی «مه یلی» (باد مه) خوانده می‌شوند .باده ای شرقی در تمام فصول سال ،از سوی شرق استان می‌وزن د .ب ادی اس ت سرد و مرط وب ک ه غالب ًا در فصول گرم موجب ریزش باران و در زمستان سبب ریزش برف می‌شود. بادهای غ ربی :ب اد غ ربی را در مح ل «آق یلی» (ب اد س فید) و ی ا «گ رمیج» می‌نامن د .این ب اد برخلاف بادهای شرقی ،از غرب استان می‌وزد که در تبخیر و خشکانیدن زمین م ؤثر ب وده و ب ه دنبال آن حرکت ابرهای باران‌زا شروع شده و منجر به ریزش باران می‌شود .ب اد غ ربی رط وبت دریای مدیترانه را با خود به همراه می‌آورد. باده ای محلی :در ن واحی مختل ف آذربایج ان شرقی ،شرایط ط بیعی مح ل ،م وجب پی دایش باده ای محلی گردی ده ک ه مشخص ات و ویژگی‌ه ای متف اوتی دارن د مانن د :مراغ ه یلی (ب اد مراغه) ،هش تری یلی (ب اد هش ترود) ،ب اد ده روزۀ ملک ان ،وع ده یلی (ب اد وع ده) ک ه در اه ر و تبریز می‌وزد ،قره یلی (باد سیاه) در سراب ،گچی قران یلی (باد بزکش) که در ارتفاعات سهند می‌وزد. دانشگاه هنر اسلامی تبریز یکی از دانشگاه‌های شهر تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی است. این دانشگاه ،که اولین دانشگاه تخصصی ایران در حوزه هنرهای اسلامی است ،در مهرماه سال ۱۳۷۸خورشیدی با پذیرش ۲۴۱نفر دانشجو در رشته‌های تحصیلیطراحی صنعتی و فرش و .معماری تأسیس شده و شروع به فعالیت نمود .این دانشگاه دارای دو مجموعه به نام های مجموعه پردیس و مجموعه مقصودیه است مجموعه پردیس مجموعٔه پردیس دانشگاه هنر اسلامی تبریز در ضلع جنوبی چهارراه حکیم نظامی و در محل سابق کارخانه چرم سازی خسروی قرار گرفته‌است؛ مساحت این مجموعه ۳۶٬۰۰۰مترمربع شامل ۸ساختمان سه‌طبقه و یک‌طبقه می‌باشد. مرمت مجموعٔه پردیس از سال ۱۳۷۶خورشیدی شروع شده و در همین راستا ساختمان‌های فرسوده به آمفی‌تئاتر، ساختمان اداری ،سالن ورزشی ،سلف سرویس و کتابخانه تغییرکاربری داده‌اند؛ همچنین توربین‌ها و ژنراتورهایی که در بخش تأسیسات کارخانٔه چرم‌سازی باقی‌مانده‌اند ،مرمت و بازسازی شده و به‌عنوان موزٔه صنعتی مورداستفاده قرار خواهند گرفت. مجموعه مقصودیه مجموعٔه مقصودیه یکی از مجموعه‌های دانشگاه هنر اسلامی تبریز است که در خیابان مقصودیه واقع شده‌است .مساحت این مجموعه ۷٬۳۸۲متر مربع شامل ساختمان‌های تاریخی بهنام ،قدکی و گنجه‌ای‌زاده می‌باشد که این ساختمان‌ها هم‌اکنون به‌طور کامل مرمت و بازسازی شده و در اختیار دانشگاه قرار گرفته‌اند؛ همچنین ساختمان صدقیانی نیز پس از واگذاری ،مرمت شده و به این مجموعه .ملحق خواهد شد ساختمان بهنام یکی از ساختمان‌های تاریخی دانشگاه هنر اسلامی تبریز است که قدمت آن به اواخر دورٔه زندیه می‌رسد .مساحت این بنا ۱٬۹۰۰متر مربع است و بخش اداری دانشکدٔه معماری و شهرسازی را در خود قرار داده‌است .تالار مرکزی ساختمان بهنام به‌دلیل نقاشی‌شده بودن دیوارها و شومینه‌ها از مهم‌ترین آثار معماری دوره زندیه به‌شمار می‌رود. ساختمان قدکی یکی از ساختمان‌های تحت‌تملک دانشگاه هنر اسلامی تبریز است .قدمت این بنا به اواسط دورٔه قاجاریه می‌رسد و مساحت آن ۱٬۳۴۰متر مربع شامل دو طبقٔه زیرزمین و همکف و دو حیاط اندرونی و بیرونی است .ساختمان قدکی پس از مرمت و بازسازی بخش‌های مختلف دانشکدٔه معماری و شهرسازی نظیر تعدادی از آتلیه هاو نمایشگاه را در خود گنجانده‌است .طبقٔه زیرزمین این ساختمان به‌جهت جای‌دادن حوضخانه و حوض سنگی تاریخی در خود ،نسبت به سایر طبقه‌ها اهمیت بیش‌تری پیدا کرده‌است و غالبًا آثار دانشجویان در این محل به نمایش گذاشته می شود. عملکرد فرم دانشکده معماری و شهرسازی )1 دانشکده فرش )2 دانشکده هنر های اسلامی )3 1 2 3 دانشکده هنرهای کاربردی)4 4 ار گیری حجم در سایت قرار گیری حجم در سایت یل پالن دانشکده معماری طبقه اول ‏N تحلیل پالن دانشکده معماری طبقه سوم ‏N ل پالن دانشکده معماری طبقه دوم ‏N همجواری ها . . . . تحلیل نورگیری طبقه اول ‏N نور جنوب (بهترین نور) . دیاگرام ارتباطی فضاها ورودی آموزشی کارگاه ها ورودی . اداری ورودی دیاگرام ارتباطی فضاها کارگاه کارگاه مطالعه مطالعه کارگاه اموزشی سیرکوالسیون طبقه اول ‏N تحلیل پالن دانشکده معماری طبقه دوم ‏N تحلیل نورگیری طبقه سوم ‏N مسیرها و دسترسی مسیرها و دسترسی ورودی بادها . این کشور دارای ۱۶ایالت است .بزرگترین ایالت بایرن یا باواریا در جنوب و کوچک‌ترین برمن در شمال غربی است. آلمان ترکیبی از دشت و جنگل و کوه و ساحل و تعدادی جزیره و مجموعه‌ای از باتلاق‌ها و دریاچه‌ها است .در شمال این کشور سرزمین‌های پست قرار دارند که سواحل آن سدبندی شده‌است .دشت‌های پست شمالی به دشت‌های مرکز آلمان وصل می‌شوند .بزرگترین دشت‌های آلمان دشت‌های راین بالا ،وستفالن و دشت‌های منطقه لایپزیگ هستند .در شمال آلمان تعداد زیادی برکه و دریاچه یافت می‌شود. در قلب آلمان رشته‌کوه‌های مرکزی قرار دارند ،این رشته‌کوه‌ها شمال و جنوب آلمان را از هم جدا می‌کنند .کوه‌های هارتس ،ارتس ،فیشتل ،هونسروک و جنگل‌های باواریا از شمال به جنوب کشیده‌شده‌اند .بلندترین کوه آلمان تسوگ اشپیتسه ،در قسمت آلمانی رشته‌کوه آلپ در .جنوب این کشور با ارتفاع ۲۹۶۲متر است این كشور دارای آب و هوای قاره ای با زمستان های سرد و مرطوب ،و تابستان های معتدل بوده و وضعیت خاك آن برای كشاورزی بسیار مناسب می باشد .در ناحیه شمال غربی آلمان ،آب و هوای اقیانوسی ،حاكم است .بادهای غالب این کشور از .جانب غرب می وزند 26 26 معمار بنا والتر گروپیوس معمار برجسته آلمانی و بنیان‌گذار مدرسٔه .مشهور باهاوس بود از ۱۹۱۰تا ۱۹۲۵با آدولف ماِی ر همکار بود .حاصل فعالیت وی در این سالها کارخانه فاگوس بود که از شاخصترین نمادهای .جنبش مدرن به شمار می‌آید در ۱۹۱۹باوهاوس را در وایمار تأسیس کرد که والاترین دستاورد فعالیتهای آموزشی او به منظور تلفیق خلاقیت هنری با مقتضیات تولید صنعتی بود .تغییر مکان مدرسه به ِد سائو در ۱۹۲۵آغاز عصر فناوری در معماری مدرن بود که از معماران معاصر هلند تأثیر می‌پذیرگروپیوس پس از تحصیل در مونیخ ( )۱۹۰۴-۱۹۰۳و برلین ( )۱۹۰۷-۱۹۰۵به دفتر ِپ ِتر ِبه‌ ِرنس پیوست و نزد او به اهمیت و شکوه پیشرفت صنعتی به .عنوان نمودی از ظهور یک فرهنگ تازه پی برد .فت و به آفرینش چندین اثر دارای اهمیت بین‌المللی انجامید گروپیوس در ۱۹۲۸باوهاوس را ترک کرد و به آزمودن اندیشه‌های جدیدی در شهرسازی و تیپولوژی خانه مشغول شد .با روی کار آمدن نازیسم به انگلیس ،و سپس در ۱۹۳۷به آنجا به تدریس در دانشگاه هاروارد بستن مهاجرت کرد ،در 27 .پرداخت و به27فعالیتهای حرفه‌ای خود نیز ادامه داد ایده ایده فرم بنا از علامت • نازی های آلمانی در جنگ جهانی اول گرفته .شده است 28 عملکرد فرم کارگاه ها• 1. آمفی تئاتر و رستوران• 2. خوابگاه های• 3. دانشجویی مدیریت ( اداری)• 4. دانشکده فنی• 5. 1 4 5 29 29 2 3 نحوه قرارگیری توده در سایت 30 شمال پالن زیر زمین 31 پالن همکف 3 5 5 2 1 4 2 پالن طبقه اول 33 پالن طبقه دوم 34 34 پالن طبقه چهارم 35 35 همجواری آمفی تئاتر و رستوران دارای دید و منظر به خیابان و فضای* باز فضای آموزشی که نیازمند سکوت می باشد در نزدیکی* بافت مسکونی است قرارگیری فضای اداری بر روی خیابان (درارتفاع) مانع ورود افراد* .غیر محصل به آن حوزه 36 نورگیری نور جنوب 37 شمال نورگیری 38 38 دیاگرام ارتباطی خوابگاه دانشجویان آمفی تئاتر و رستوران دانشکده فنی اداری ارتباط عمودی ارتباط عمودی کارگاه 39 سیرکوالسیون 40 40 مسیرهای دسترسی 41 مسیرهای دسترسی دسترسی پیاده دسترسی سواره 42 42 ورودی ورودی منظم و ساده از نظر* هندسی شاید تا حدی بیان کننده تفاوت فضای داخل .مدرسه و خارج آن باشد 43 نماها 44 برش 45 45 باد ها 46 شمال

51,000 تومان