صفحه 1:
alvar aalto finland pavilion
اثر آلوار آلقو
5
صفحه 2:
معمار و طراح : هوگو آلوار هنریک آلتو (آلوار آلتوا
لوکیشن : ایالات متحده(آمریکا) . نیویورک.نمایشگاه جهانی
وضعیت پروژه: تخریب شده
سال: :۹۲۹
سبى بروزه :ارگ
متريال هاى اصلى : جوب
ارتفاع: حدودا ۱۶ متر
صفحه 3:
بیو گرافی معمار
هوگو آلوار هنریک آلتو (به فنلاندی: ۸۸6/60 16/۱۲/۸ als (HUQO Alvar ۱۸۹۸ معمار معروف [فنلاندی و از پیشگامان معماری مدرن بود. آلتو
در ۱۹۷۶ در هلسینکی درگذشت.
در۱۶٩۱ به پلی تکنیک هلسینکی رفت و در ۱۹۲۱ فارغالتحصیل شد. ۱
آلتو در سال ۱۹۲۲ در بیواسکیلا اولین دفتر کارش را دایر کرد و در سال ۱۹۲۵ با آینو مارسیو ازدواج کرد: آیثو مارسیو تا پایان عمرش (۱۹۴۰) مهمترین
همکار او بود
آلتو در سال ۱۹۲۷ بیواسکیلا را ترک گفت, شهری که در آن ساختمانهای مهمی همچون ساختمان کلوپ کارگران و ساختمان انجمن مهن پرستان را طراحی
کرده بود. کارهای او در اين دوره بهطور کلی به دوره چند عملکردی و تثوکلاسیک مربوط میشود. او مدت کوتاهی در تورکو به سر برد که در آن زمان
مهمترین شهر پذیرای هنرمندان در فنلاندبود. این سالها سالهای کلیدی در تکامل معماری او محسوب میشوند. دورهای که نشان میداد. کارهای او بهطور
کلی از نظر محتوایی با پیشرفته ترین کارهای معاصر آن عصر در اروپای مرکزی در سطح و معیار برابری قرار دارد. ساختمانهای چند طبقه استاندارد شده در
توركو با اجزاى پیش ساخته بتنی که میتوان آنها را با تجربیات معاصر معماران بزرگی چون میس واندر روهه و گریپوس برابر دانست. در سال ۱۹۲۹ بر اثر
ستایشهای زيكفريد كيلايون در كردهمابى سيام شركت كر دو Lane ay IS ی مدرن جهانی روی آورد و اين گردهمایی زمینه سیر با ری اک
معماری آن دوره فراهم آورد. ۲
در سال ۱۹۳۱ آلتو بة هلتینکی بازگشت که نشانه وابستگی کامل او به تک فرهنگی فنلاند بو3؛ آَنچّه در اين سالها بر
سنتی فنلاند به مدرنیسم بود, کارهایی که او در ابن جند سال انجام داد در پیشبرد و توسعه شیوه معماری او تقش بسزایی داشت و موجب گسترش سبک معماری او گردید
اگر جه جايكاه ارزشى معمارى أو در اين دوره خارج از شناسة معماری او قرار میگیرد. اما ظرفیت آتار او از یک سو ضرورتا به زمان و از سوی دیگر به بی زمانی مرتبط
ان کتابخانه وی پور, ساخمان آسایشگاه جنوپ غربی فنلاند در پایمیو و ساختمان اداره مرکزی روزنامه تورن سانومات در تورکو. کارهای دیگر او
١١ 11 وذ ويه آثار میرن کلاسیک بهشمار میروند یه عنوان متالبخانه شخصی او در هاسیتکن؛ غرقه an در ae pages MK al كرت
کارخانه تولید سلواز در سونيلا.
در تورکو گذشت زمینهساز تحول او از معماری
ترا
صفحه 4:
آلتو در این مقطع به کنترل مطلق کاربرد تکنیک و فضا پرداخت. که بر مبنای سی سال درگیری مدا مشقله ذهنی او با
انسان و نیازهای روان شناختی بارور شده بود. همچنین در اين دوره با مسائل برنامهریزی مواجه بود و نقطه اوج این
درگیریها برنامهریزیهای مختلفی بود که در مرکز پایتخت فنلاند به انجام رساند(۱۹۵۹-۷۳). مهمترین ساختمانهای او
در هلسینکی بدین قرارند:ساختمان دفتر رائو تاتالو(۱۹۵۲-۶و۱۹۳۸). ساختمان مرکز فرهنگی(۱۹۵۵-۸) ساختمان
مرکز کنفرانس فنلاند و تالار کنسرت (۱۹۷۳-۵-۱۹۷۰)و .»۰
آلوار و اليسبا آلتو در دهه 1۹۵۰
aly هوكوالوار مريت التو
۲ قوف ۱۸۹۸
کوتانه. دوکیشیی MLS Sip
Signal روسية
درگذشت ۰ ۱۹۷۶۵۵۱۱ (۱۷۸سال)
فلسمنكق, قتلائد
فلت abe a
جايزه(ها) مدال طلاربنا (500)
مؤسسه معمارات iso )0967
ai
ساختمانها سایشگاه بای فينو
تالاو شور سايناتسالو
كايخانه ويورى
Seale
exe
بروزهها.. سیتی ستتر هلسییکی
Savoy Vase طراجى
Chat وتو
صفحه 5:
.اين تقسیم دو مموطه پویا ر در افتیاراو گذاشت
San 3 ۱ رستوران و اتاق glo نمایش فیلم و اسلاید در
a سب
دیگری فضای اصلی نمایشگاه بود.
صفحه 6:
| صحیت آلوار آلتو درباره ظرثه فنلاند:
| *«من تلاش كردم كه كال ترين تراكم ممكن ازاشيا رابه
نمایش بگذارم فضایی پر از محصولاتدر کنار و با و زیر یک
؟ دیگرممصولات کشاورزی و صنعتی هم در فاصله کم از
: هماصلا کار ساده ای تبود که عناصری مجزا را به یک سعفوتی
١ تبديل كرد +
صفحه 7:
اين ياويون تبلوری از فنلاند مدرق است.
دیواره های موام پاویون در ۴ ترا شکل گرفته بود.
چهارمین تراز به مومه ها و روستاهای فنلاند افتصاص Cutbl
تراز بايين تر به فود فنلاندى ها و علااتشان افتصامی پیدا کرد.
تراز بايين تر به نقش کار در شکل كيرى كشور
طبقه ممكف محصولات متنوعئ از فنلاند رابه نمايش)
ميكذاشت.
صفحه 8:
دیوار منحنی و انفجار بدنه بیرونی به حالت تعلیق ۲
درمی آیند و رابطه نزدیکی با چشم انداز فنلاند
برقرار می شود .
حالت حرکت و حساسیت در برابر مصالح گوناگون
از ویژگن های مفماری لو انعت .
دیوار منحنی غرفه فنلاند یک دیوار مواج متمایل ay
درون بود که نمونه واقعی معماری پویا به حساب
مى ايد و هم یک فضای نمایشی فوق العاده کار
5
ail تلاش های چالشی آلتو جواب داد و دیواره
های مواج چوبی غرفه فنلاند.تمامی محتوای پاویو
راابة خورى وا شدای داد و ناس
عملا غرقه فنلاند را به جواهر نمایشگاه جهانی
9 تبدیل کرد که مورد تشویق همگان قرار
گرفت.
آلتو نمایشگاه را با یک فروشگاه عمومی مقایسه
صفحه 9:
صفحه 10:
algo alow. a و مورب دیوار تماشای تصاویر را تسمیل و در عین حال مسایل ؟ کوستیکی را نيز دل ميكرد
صفحه 11:
صفحه 12:
صفحه 13:
صفحه 14:
صفحه 15:
صفحه 16:
صفحه 17:
صفحه 18:
و فلاصه و برداشت
معما الوار آلتو
1440 lw
واقع در نمایشگاه بهانی نیورک
در حال ماضر تخريب شده
دارامعاتراز و طبقه منمنى و موجى شكل با ارتفاع مدوداءامتر از جنس يوب ( متريال اصلى )كه از كوه و رودفانه و
طبيعت كشور فنلائد الهام كرفته شده.
سايت يروزه با ديوار هاى منمنى شكل به دو قسمت تقسيم شده يك سحت براى رستوران و اتاق نمايش و سمت ديكر
براى فضای اصلی غرفه.
نمایشگاهی بای ارایه محصولات و معرفی کشور فنلاند.
صفحه 19: