صفحه 1:
تحلیل ماتریس داده ها
Matrix Data Analysis
صفحه 2:
صفحه 3:
ابزار تحلیل ماتریس دادهها, ماهیتا وضعیت دادهها است که برای انجام تحقیقات بازاری یا توصیف محصولات
و خدمات, مورد استفاده تیمهای۱۵۲ (تیمهای عرضه یکیارچهُ محصول) قرار میگیرند. دادههای ماتریس
برای تمایش آسان و انجام مقایسهها مرتب میشوند. ارتباط بین متغیرهای مربوط به محورهاء با استفاده از
نمادهایی برای نمایش اهمیت و یا اعدادی برای نمایش ارزیابیها مشخص میشوند.
فرایند اجرای این تکنیک به شرح ذیل میباشد:
1 تمام خایجایتهای پرستل دز بخش با سارمان که به یک بازمی زمانی مشخ مربوط هستند, بررسی و
بت هی شود
2- ماتریس تحلیل مارکوف را برای یک واحد مشخص رسم کرده و دادههایی که قبلا در مورد تغبیرات
کارکنان جمع شدهاند در خانههای جدول قرار دهید.
3- درصدها را محاسبه کرده, اعداد هر ردیف را برای اطمینان از درستی اعداد جمع بزنید. تعداد پرستل اولیة
خر مخصب را نيز حسابب كنيو
4- ماتريس نهايى تاريخكذارى و براى مديريت سازمان ارائه مىشود.
این تکنیک کمی, چند متغیره و عملیاتی بوده و ارزیابیهای آن چندمرحلهای و نقطهای انجام میپذیرد.
همچنین تکنیک تحلیل ماتریس دادهها قابلیت جمعآوری. مدیریت و تجزیه و تحلیل دادهها را نیز بر عهده دارد.
از جمله ابزارها و تکنیکهای مشابه با تحلیل ماتریس دادهها میتوان به روشهای خانث کیفیت, الگوبرداری:
تحلیل فرصت, شبک ایدهها, نگاه تازه اشاره داشت که در برخی موارد با اين تکنیک مشابهت و ارتباط دارند.
در ضمن این ماتریس قابلیت اجرا برای گروهها و سازمانها را داشته و معطوف به گذشته نیز میباشد.
مجموعه کاربردهای ابزار تحلیل ماتریس داده ها عبارتند از:
*تعبین ویژگیهای معرفیکننده مشتری يا محصولات
*انجام تحقيق در مورد بازارى
*بررسی شدت ارتباطات موجود بین منفیرها
صفحه 4:
صفحه 5:
صفحه 6: