کسب و کارعلوم مهندسیمنابع انسانی و مشاغلمهندسی صنایع و موادبرنامه‌ریزی

تدوین استراتژی‌های مدیریت دانش (Knowledge Management Strategy Development)

صفحه 1:

صفحه 2:
قدوين استراتژیهای مدیریت دانش ‎Knowledge Management‏ ‎Strategy Development‏ ارائه دهنده : دکتر آمنه خدیور khadivar@modares.ac.ir

صفحه 3:
An organization ability to Jearn and translate that Jearning into action rapidly is the ultimate competitive advantage. Jack Welch Chairman , General Electronic

صفحه 4:
*چرا تدوین استراتژی مدیریت دانش ؟ 2

صفحه 5:
*توانایی یک سایمان در یاد گیری و تبدیل سریع یادگیری به اقدام , نهایت مزیت رقابتی برای یک سازمان است . Jack Welch Chairman , General Electronic

صفحه 6:
باز تعریف دانش #دانش. مهمترین نوع سرمایه های معنوی سازمان که اولین منبع استراتژیک سازمانهای یاد گیرنده در عصر دانش است .

صفحه 7:
مدیربت استراتژیک دانش ‎al‏ کار گیری مفاهیم مدیریت استراتژیک در مدیریت دانش ‏#مجموعه ای از فرایندها برای فهم و به کارگیری منبع استراتژیک دانش در سازمانها ‎

صفحه 8:
برنامه ریزی استراتژیک مدیریت دانش برنامه ریزی استراتژیک مدیریت دانش فرآیند ایجاد یک چشم آنداز از دانش سازمانی » ایجاد استراتژی مدیریت دانش » طراحی معماری مدیریت دانش و سازماندهی یک سری از فرآیندها ,فعالیتها و منابع برای پیاده سازی آنها است . 0

صفحه 9:
ارتباط مفاهيم مديريت استراتؤيك دانش برنامه ريزى استراتؤيك مديريت دانش مديريت استراتزيك دانش بت تیک

صفحه 10:
مدپریت دانش و مزیت استرانژیک #مديريت دانش نباید به وجود آید. مكر اينكه منجر به ايجاد . ابتى براى سازمان شود. #سوال #به نظر شما مديريت دانش جكونه مى تولند براي سازمان مزیت رقابتی ایجاد کند ؟

صفحه 11:
بررسی چند چارچوب و مدل با رویکرد استراتژیک به > ash : ‏ادهلا‎

صفحه 12:
A Strategic Framework for Mapping _ Knowledge Your Organization Innavative Knowledge Innovator Viable Advanced Competitor Knowledge Laggara Core At Risk Knowledge Core Advanced Innovative Knowledge Knowledge — Knowledge Competitors

صفحه 13:
A Strategic Framework for Mapping Knowledge #در اين چارچوب مدیران سازمان خود را با رقبا در زمینه سه نوع دانش پایه ای » پیشرفته و خلاقانه مقایسه می کنند و وضعیت خود را در مقایسه با رقیبان می سنجند نتیجه این مقایسه ممکن است نشان دهد که سازمان در ریسک می باشد .نسبت به رقیبان خود عقب افتاده است » در رقابت پایاپای با رقیبان است یا در وضعیتهای مساعد رهبر و خلاق قرار دارد.

صفحه 14:
سوال #آیا سازمان شما از وضعیت دانش خود آگاه است ؟ #آیا سازمان شما رقبای خود در کسب و کار را می شناسد؟ #آیا سازمان شما از وضعیت دانشی سازمانهای رقیب آگاه است ؟ #آیا سازمان شما می تواند با استفاده از این مدل جایگله دانشی خود در بین رقبا را متوجه شود؟

صفحه 15:
Gap Analysis ‘Model What firm must do Knowledge Gap | Strategic Gap What firm can do

صفحه 16:
_ Minsoo Knowledge Strategy Framework Unbounded 1 ! | Aggressive ' : Internal | Conservative 0 1 ۱ ۱ Extemal 0 1 ' Exploiter Explorer Innovator

صفحه 17:
استراتدی های اصلی مدیریت دانش * استراتژیهای انسان گرای مدیریت دانش " استراتژیهای سیستم گرا مدیریت دانش " استراتژی تمرکز "استراتژی بالانس " استراتژی پویا

صفحه 18:
&y poo(System Oriented), 920 psu 5331 po! ‏دانش‎ 1 ‏سازمان‌هایی که از استراتژی سیستم محور مدیریت دانش استفاده‎ ٩ ‏می‌کنند» تأکید بیشتری بر کدگذاری و استفاده دوباره از دانش به‎ ویژه از نوع آشکار آن- را دارند. * در این استراتژی معمولا دانش آشکار بهتر تقسیم می‌شود و نیز مىتوان از استفاده دوباره اطلاعات كدكذارى شده. به سطح ناسب‌تری از دانش دست يافت. اين استراتزى تحت عنوان استراتزى كد ‎cul oad asl 35 Codification «kis‏ ‎e‏

صفحه 19:
استرانزی کدگذاری این استراتژی قادر است از طریق استفاده مجدد از دانش کدگذاری شده ابزارهایی غالبا مبتنی بر سیستمهای اطلاعاتی ارائه دهد که ضمن داشتن "اعتبار " از کیفیت و سرعت بالایی برخوردار می باشد.

صفحه 20:
استراتژی انسان‌محور(0 0۳16۲۱۲6 ۲۷۱۲۲۵۲)مدیریت دانش #تأکید استراتژی انسان محور, بر پایه تقسیم دانش‌های ضمنی است. ۰ در این روش, اطلاعات از راه شبکه‌های فردی غیررسمی بر پایه ۱ دانشهای فردی توزیع می‌شود و تمرکزآن بر مدیریت دانش با رویکرد منابع انسانی و توجه خاص به تجربیات افراد است . ؟ این استراتژی نیز بانامهای استراتژی شخصی سازی ۳۵۲5۵۲۱۵۱123110۳ یا استراتژی های مبتنی بر اجتماعی نمودن نیز شناخته شده است .

صفحه 21:
استراتژی شخصی سازی این استراتژی قادر است با ردو بدل کردن تجربیات افراد بین یکدیگر پیشنهادات و راه حلهای خلاقانه ای که مورد تجزیه و تحلیل خبرگان قرار گرفته اند و منجر به ایجاد دانش جدید می شوند. ارائه دهد.

صفحه 22:
استراتژی متوازن در برابر تمرکز #استراتزی تمرکز:توجه ویژه به یک نوع استراتژی پایه ای #استراتژی متوازن :توجه همزمان و یکسان به هر دو استراتژی شخصی سازی و کد گذاری و ابزارها و روشهای آنها

صفحه 23:
استراتزی پوبای مدیریت دانش ‎(Dynamic)‏ #استراتزی پوبای مدیریبت دانش از دانش سازمانی و ماهیت پویای آن تثیر می گیرد. #سازمان‌هایی که از روش پوپا استفاده می‌کنند. به هر دو نوع دانش ضمنی و آشکار و فرآیندهای خلق و انتشار آن» توجه ویژه دارند. ل ژی پویا همزمان هر دو نوع استراتژی انسان گرا و سیستم كرا را در بر مى كيرد و هدف نهایی از چنین استراتژی نگاه داشتن سازمان در نوعی تعادل از هر دو نوع دانش آشکار و ضمنی

صفحه 24:
سوال: کدام مدل مفهومی مدیریت دانش به پوبایی دانش سازمانی توجه کرده است 5 P

صفحه 25:
ياد آورى مدل نانوكا و فاكوجي

صفحه 26:
ياد آورى مدل نانوكا و فاكوجي 1 ی دانش خود را در قالب مطالب منظم شده (سمینار - کارگاه آموزشی) به دیگران ‎al‏ نماي آشکار به آشکار (ترکیب) هل استخراج یک گزارش پیچیده از اطلاعات نهان به نهان (اجتماعی ! مثل نشسست‌ها و مباحثات یک اجتماعی نمودن : ( دانش غیر مشهود یک فرد به فردی دیگر رفع یک مشکل به صورت گروهی- روبط ‎sal‏ 52818( آشکار به نهان (درونی‌سازی) مثل آموختن ازخواندن/ شنیدن یک گزارش (استفاده از دانش موجود در مستندات ؛

صفحه 27:
نحوه حمایت انواع استراتژی‌ها از انواع دانش آشکار کد بندی شده دانش در سیستمهای اشتراک دانش و نگهداری و بازیابی ‎i‏ ‏ان ‏مثال :سيستمهاى خبره بسط و توسعه مفاهيم آشكار موجود با استفاده از ملاقاتهاى رو در روء مثال :دوره آموزشی ee ایجاد شبکه‌هایی از طریق فناوری اطلاعات و ارتباطات تسهیل ملاقات‌های رو در رو از راه دور مثال :حل مسئله از طریق ویدئو کنفرانس, گروه افزار و حقیقت ازی جماعت‌های کاری. گروههای بحث و گفتکو. میزهای همیاری تاکید بر ارتباطات فرد به فرد. ابط استاد شاگردی استراتژی/ دانش انسان - گرا

صفحه 28:
نگاه ساده به برنامه‌ریزی استراتژی مدیریت دانش گبرنامه‌ریزی استراتژی مدیریت دانش باید بخشی از استراتژی کلی شرکت بوده. با فلسفه مدیریت هدف‌ها و قابلیت‌های سازمان. تناسب و همخوانی داشته باشد و همچنین با مد نظر قرار دادن تهدیدهاء فرصت‌هاء ضعف‌ها و قوت‌های (۲ 5۷۷) مربوط به دانش طراحی شود.

صفحه 29:
]9 بر مبنایدانش_ لیب کس یمان مونه فرهنگ مناسبی برای تسهیم دانش وجود دارد. - کارکنان به متایع زیادی از اطلاعات در درون و بیرون سازمان نیاز دارند. - کوچک بودن سازمان برای تسهیم دانش یک مزیت کارمندان جدید جذب شده توسط شرکت. منابع خوبی از دانش جدید به حساب می‌آیند. تسهیم دانش در ازای صرف وا می‌افتد -برای پاسخگویی به حجم زیاددانش و اطلاعات, زیر ساختهای 11 سازمان کافی نیست. - هیچ پروتکلی برای دانش ذخیره‌ای وجود ندارد رقیبان شرکت به سرعت به سمت پیاده سازی مدیریت دانش حرکت کرده اند. - امکان دسترسی رقیبان به دانشهای فنی یک تهدید بزرگ محسوب می‌شود.

صفحه 30:
نگاه دقیق ‎a‏ عوامل تاثیر گذار بربرنامه ریزی استراتژی مدیریت دانش #استراتژی‌های عمومی کسب و کار فرهنگ سازمانی ساختار سازمانی #سطح انواع دانش سازمانی و فرآیندهای خلق و انتشار مدیریت دانش

صفحه 31:
همسویی ۸۵۱۱0۳۳66۲۲ #ارتباط بین استراتژیهای کلی سازمان ۰ استراتژیهای منابع انسانی واستراتژیهای مدیریت دانش

صفحه 32:
استفاده مجدد از دانش برای کاهش هزینه هایی که هر آیتم از اطلاعات برای سازمان ایجاد می کند . تاکید زیاد روی استفاده مجدد از دانش و تاکید کمرنگ بر تعاملات يان فردى بين كاركنان دانش آشكار روش انتقال دانش استاندارد و ایجاد مستندات مفید و قابل استفاده موجود در پایگاه داده هایی با مقیاس بزرگ دانش از طریق تعاملات بین کارمندان از طریق زیر ساختهای فناوری اطلاعات انتقا بیدا م کند ‏ مدیریت منابع انسانی بوروکراتیک نظارت دقیق و نزدیک برای کم کردن شرح شغل شفاف و دقيق زيابى عملكرد نتيجه كرا به عنوان یک مکانیسم کنترلی آموزشهای محدود کارمندان در تصمیم گیربهای مدیریتی مشارکت ندارند . تلاش در راستای کاهش هزینه هاو ارتقای کارایی سخت گیری در کنترل هزینه ها تاکید بر روش های بهینه عملکرد فرآیندهای عملکرد استاندارد و ساده شده طراحی محصول با تاکید بر تسهیل فرآیند تولید توصيف شفاف از مسئوليتها

صفحه 33:
ارائه محصول یا خدمات خاص به تاکید روی تعاملات اعضای سازمان تشویق کارمندان با پاداش و تنبیه به خلق . تسهیم و دانش از طریق سیستمهای مدیریت دانش دانش ضمنی اتتقال دانش فقط به طریق استاندارد شده و سیستماتیک انجام نمی شود . دسته بندی عریض از مشاغل. همراه با گروههای بین بخشی احل مسئله از طریق کار تیمی واگذاری اخت ار به کارمندان توجه به توسعه و آموزش منابع انسانی استخدام کارکنان خلاق با توانایی هاى فنى بالا ارزيابى عملكرد فرآيند -كرا كه به عنوان پایه ای برای توسعه کارکنان محسوب می شود . تلاش در راستای افزایش خلا مسئولیت پذیری تاکید روی توانایی های بازاریابی به اندازه توسعه و طراحی محصول تاکید روی کیفیت خدمت و محصول مسئولیت در قبال تقاضای مشتری استفاده از کارکنان خلاق با قابلیتهای فنى بالا

صفحه 34:
روشها و متدولوژی های برنامه ریزی استراتژیک مدیریت دانش #مدل مسینگهام #مدل منطقه موثر مدیریت دانش متدولونی 2216۴ *متدولوزی ۴8 6۶۱2۷ #متدولوژی شش مرحله ای

صفحه 35:
عوامل تاثیر گذار بر استراتژی سازی مدیریت دانش در متدولوژی های مختلف نام چارچوب | مدل | متدولوژی چارچوب استراتژیک برای نگاشت دانش مدل زک مدل تحلیل ‎SWOT‏ مدل زیمنس چارچوب فاصله دانشی مدل زک مدل استراتژیک مدیریت دانش برای سازمانهای مهندسی مدل مسينكهام مدل منطقه موثر مديريت دانش مدل راهبردى مديريت دانش متدولوژی ۳216۳ متدولوژی ۳216۳ عوامل تاثیر گذار در استراتژی مدیریت دانش وضعیت دانش رقیبان استراتژی کسب و کار ارزیابی فر آیندهای مدیربت دانش تدوین اهداف مدیریت دانش عوامل تاثیر گذار فرهنگی آنالیز محیط کسب و کار ردیف

صفحه 36:
عوامل تاثیر گذار بر استراتژی سازی مدیریت دانش در متدولوژی های مختلف نام چارچوب | مدل | متدولوژي عوامل تاثیر گذار در استراتژي ‏ | رديف مدیریت دانش متدولوژی ۳2166۳ ۷ مدل برنامه ریزی استراتژیک مدیریت دانش | آالیز نیازهای دانشی | ويك مدل استراتزى مديريت دانش مسينكهام متدولوژی 6117۷113 استفاده از روشهای حل ۸ ‎ANP‏ مسئله متدولوژی ۳2165۳ توجه به انواع دانش سازمانی 4 متدولوژی 01515۷13 به تفکیک مدل مسینگهام ارزیابی منابع دانشی ‎ts‏ ‏مدل زیمنس متدولوژی 01۳1/5۷۴1 ساختار سازمانی لله مدل برنامه ریزی استراتژی دانش استراتژی فناوری اطلاعات | ۱۲ مدل برنامه ریزی استراتژی دانش استراتژی منابع انسانی ‎ir‏ ‏مدل گپ مدیریت دانش شناسایی دانش استراتژیک | ۱۴ متدولوژی 611151۴ مدل منطقه موثر مدیریت دانش توجه به ایجاد استراتژیهای | ۱۵ ‎isle Ce poe che:‏

صفحه 37:
*چرا متدولوژی برای تدوین استراتژی لازم است؟ کدام متدولوژی را انتخاب کنیم ؟ P

صفحه 38:
معرفی متدولوژی شش مرحله ای تدوین استراتژی مدیریت دانش مطالعه موردی:تدوین استراتزی ۷آ>ادر یک سازمان ایرانی

صفحه 39:
متدولوژی شش مرحله ای ایجاد استراتژی پویای مدیریت دانش مرحله اول آتاليز استراتزى هلى عمومى كسب و کار . آاليزعوامل فرهنگی . آالیز ساختارسازمانی مرحله دوم : انتخاب تاحیه دانش بر ee مرحله سوم : آتالیز سس 3 آیندهای ‎silo gl‏ مرحله چهارم : ‎ .‏ تصمیم گیری و انتخاب استراتژی کلان مدیریت دانش مرحله پنجم: آنالیز استراتژی منابع انساتی ,آنالیز استراتژی فناوری اطلاعات ا ساسا ۰ مرحله کشم : تدوین استراتژی تهایی مدیریت دانش

صفحه 40:
مرحله اول متدولوژی شناسایی استراتزی ی عمومی سازمان تناظر ميان استراتؤيهاى عمومى كسب و کار و sla flu آسترآتزی های ‎on 5‏ استراتژی های ‎A cays QS ‏ى‎ ‏استراتزی های تمرکز 3-5 تمایز ‎si‏ هاى ‏آسترانزی های بالانس ‎SYSsb= Xbss* Wbs HUMsb= Xbsh* Wbs ‎ ‎ ‎ ‏رهبری در هزینه ها ‏استراتژی های سیستم - گرا ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 41:
ارتباط بین فاکتورهای شناسایی استراتژی کسب و کار وفاکتورهای شناسایی نوع استراتژی ۲ نوع استراتژی عمومى يورتر رهبرى در هزينه ها رهبری در هزینه ها رهبری در هزینه ها رهبری در هزینه ها رهبری در هزینه ها فاکتورهای شناسایی استراتزى حساسیت نسبت به قیمت سخت گیری در ‎IPS‏ ‏هزینه ها روشهای بهبود عملکرد توجه به کارآیی طراحی مبتتی بر کاهش هزینه های تولید ردیف

صفحه 42:
ارتباط بین سوالات فاکتورهای شناسایی استراتژی کسب و کار وفاکتورهای شناسایی نوع استراتژی 16۱4 انسان - گرا انسان - گرا انسان - گرا انسان - گرا انسان - گرا انسان - گرا نوع استراتژی عمومی پورتر رهبری در هزینه ها رهبری در هزینه فاکتورهای شناسایی استراتژی طراحی مبتنی بر کاهش قیمت تمام شده هزینه های سربار پایین. ضایعات قابل تحمل. قیمت تمام شده پایین نسبت به رقبا توجه به خلاقیت و نو آوری مدیریت ارتباط با مشتری طراحی با توجه ویژه به نیازهای مشتری ارتباط نزدیک میان واحدهای پژوهش و توسعه و بازاربابی هزینه های بالاتر نسبت به رقیبان در طراحی و تولید قیمت تمام شده متمایز از رقیبان تمرکز بر گروه خاص از مشتریان 1 " "۲ ۳ ۴ ردیف

صفحه 43:
اجرای مرحله اول متدولوژی در سازمان مورد مطالعه شناسایی استراتژی عمومی اقدامات انجام شده جهت آنالیز استراتژزی عمومی سازمان مورد مطالعه #انجام مصاحبه با خبرگان واحد استراتژی #مطالعه و بررسی سند برنامه ریزی راهبردی سازمان مورد مطالعه ۴توزیع پرسش نامه شناخت استراتژی عمومی کسب وکار از منظر مدیریت دانش جمع آوری اطلاعات و آنالیز نتایج حاصل شده از پرسش نامه #محاسبه ضریب همسویی 5۷55۵,۳۱۱۷/5۵ #جمع بندی کلیه اطلاعات

صفحه 44:
اجرای مرحله اول متدولوژی در سازمان مورد مطالعه شتناسایی استراتژی عمومی ‎a Ste eae‏ ید9 عمومی کسب وکار سازمان she 30 xb 24 Xosh 28 SYSsb=Xbss* Wbs HUMSsb=Xbsh* Wbs Beet!

صفحه 45:
مرحله اول متدولوزى آناليز ساختار سازمانى تناظر ميان انواع ساختار و استراتؤيهاى مديريت دانش ile pol’ DSSS Sa ee ‏ل‎ ‏مراتبى)‎ aay SS ‘saute ex easy استراتزی های ‎ML‏ استراتزی های استراتزى هاى بالانس ‎gaye,‏ ee eat a tin 7: st 1 بویا SYSst= Xsts* Wst ‏بای‎ ‎HUMst= Xsth * Wst

صفحه 46:
نمونه سنجه عملیاتی رآنالیز ساختار سازمانی تعداد کارکنان سازمان درصد تعداد کل کارکنانی که مسئولیت های اداری دارند تعداد کل زیر دستانی که یک مدیر بر آنها اعمال اختیار می کند. تعداد متخصصان مشغول به کار دریک سازمان وجود رویه هابرای فعالیت ها یا رویدادهایی که به طور مرتب رخ می دهند. حدی که قواعد .رویه ها و ارتباطات نوشته شده ( پرای امجام کار در سطوح مختلف ) وجود دارد. مرکزیت اختیار تصمیم گیریها تفکیک عمودی (تعداد سطوح سلسله مراتب ). تفکیک افقی (تعداد واحدهای درون سازمان برای مثال دپارتمانها . بخشها)

صفحه 47:
اجرای مرحله اول متدولوژی در سازمان مورد مطالعه معاساي تاختار, نتيجه آذ یز ساختار HUMst= (Xsth * Wst)/5= 15 SYSst=(Xst*Wst)/5= 35

صفحه 48:
مرحله اول متدولوژی شناسایی فرهتک دانشی سازمان تزی های کلان مدیریت دانش <a ‏بن‎ تناظر میان فرهنگ های دانشی

صفحه 49:
مرحله اول متدولوژی آنالیز عوامل فرهنگی رابطه بین فاکتورهای فرهنگی و استرا: استراتژی | فرآیند ۹0 مرت دانش مرتبط سیستم گرا ] آشکار سازی سیستم گرا |[ آشکار سازی سیستم گرا آشکار سازی انسان گرا درونی سازی انسان گرا درونی سازی عوامل ۱-پرسنل این سازمان تا چه حد دانش را به عنوان قدرت تلقی کرده و از اظهار آن امتناع می کنند؟ ۲-در میان پرسنل این سازمان تا چه حد فرهنگ تسهیم دانش رواج دارد؟ ۳-در این سازمان افراد تا چه حد معتقد به مستند سازی تجربیات و دانش های بدست آمده از فر آیندهای کاری هستند؟ ۴-در این سازمان برای (حل مسئله)تا چه حد به اسناد و مدارک و دانش های ثبت شده در پایگاه های دانش مراجعه می شود؟ ۵-به طور کلی پرسنل این سازمان تا چه حد در انجام کارهای روزانه خود خلاق بوده و نوآور هستند؟ ردیف

صفحه 50:
مرحله اول متدولوژی ‎jal‏ عوامل فرهنگی تاثیر گذار رابطه بین فاکتورهای فرهنگی و استراتژی های 1۱ استراتژی 40 آنسان گرا انسان گرا انسان گرا انسان گرا انسان گرا فرآیند مدیریت دانش مرتبط اجتماعی سازی اجتماعی سازی درونى كردن اجتماعی سازی درونی سازی سوالات ۶-تا چه حد تعاملات میان افراد جهت رد و بدل کردن تجارب و مهارت ها در افزایش دانش سازمانی وجود دارد؟ ۷-مدیریت این سازمان تا چه حد به برقراری روابط استاد شاگردی میان پرسنل معتقد است؟ ۸-در این سازمان برای حل مسئله تا چه حد به دانش ضمنی افرادی(دانش شخصی در ذهن افراد)مراجعه می شود؟ ٩-در‏ این سازمان اعتقاد به کار تیمی و حل مسئله در گروههای دوستانه چقدر است؟ ۰-فرهنگ استفاده از منابع الکترونیکی و مراجعه به پایگاه های دانش الکترونیکی تا چه حد است؟

صفحه 51:
اجرای مرحله اول متدولوژی در سازمان مورد مطالعه شناسایی فرهنگ دانشی نتیجه شناسایی فرهنگ دانشی در سازمان مورد مطالعه امتیاز فرهنگ دانشی سازمان Sas Sign ‏انممی سای و دروب ژر ری‎ HUMcu= (Xcu * Weu)/5= a1 SYScu=(Xcu*Wcu)/5= 2.4

صفحه 52:
مرحله چهارم تصمیم گیری و انتخاب استراتژی کلان مدیریت دانش SYSsb ,HUMsb SYSst, HUMst sYScu ,HUMcu ‏که درجه نزدیکی هر سه عامل را با دو نوع استراتژی (انسان‎ ‏که ۱ نشان می دهند .در این مرحله با گرفتن"‎ ن از هر دسته به عدد نهایی نزدیکی میزان نزدیکی ‎jes‏ ژی مناسب سازمان با هر یک از انواع استراتژیها می رسیم : SYS=(SYSsb+ SYSst+ SYScu)/3 HUM=( HUMsb+ HUMst+ HUMcu)/3

صفحه 53:
مرحله چهارم تصمیم گیری و انتخاب استراتژی کلان مدیریت دانش ‎cel pl pel‏ استراتژی های بالانس 5 ‎sys HUM‏ استراتژی های سیستم - گرا (استراتؤى بويا

صفحه 54:
نتیجه اجرای مرحله اول متدولوژی در سازمان مورد مطالعه تجمیع نتایج مرحله اول ~~ SYSsb ,HUMsb SYSst, HUMst SYScu ,HUMcu SYS=(SYSsb+ SYSst+ SYScu)/342.4+3.5+2.8)/3=2.7 HUM=( HUMsb+ HUMst+ HUMcu)/3=(2.4+1.5+3.1)=2.3

صفحه 55:
نتيجه اجرای مرحله اول متدولوژی در سازمان مورد مطالعه استراتزی عمومی کسب و کار % ee el ‏تست ی‎ la i SYS=(SYSsb+ SYSst+ SYScu)/3=27 HUM=( HUMsb+ HUMst+ HUMcu)/3=23

صفحه 56:
نتيجه اجرای مرحله اول متدولوژی در سازمان مورد مطالعه انتخاب محدوده استراتژی کلان مدیریت دانش بر اساس اطلاعات فعلی استراتزی هی بلانس ‎SYS HUM‏ استراتژی های انسان - گرا محدوده استرات مناسب برای سازمان (استراتژی پویا)

صفحه 57:
مرحله دوم متدولوژی:انتخاب ناحیه دانش بر #ناحيه دانش بر به چه بخشی از سازمان اطلاق می شود؟ . * بیشترین انباشت دانش آشکار و پنهان * نرخ بالای خلق و انتشار و استفاده از دانش * دارای دانش از نوع استراتژیک : درباره محصول یا خدمت سازمان " دارای فرایندهای هسته ای در زنجیره ارزش سازمان " تغییر و بهبود در دانش فرایندهای این ناحیه منجر به افزایش ارزش افزوده سازمانی شود که همان معنی دانش استراتزیک سازمانی است

صفحه 58:
اجرای مرحله دوم متدولوژی در سازمان مورد مطالعه انتخاب ناحیه دانش بر : ‏دانش بر انتخاب شده عبارتند از‎ cla aol "طراحی و توسعه محصول *بازاریابی *صادرات *معاونت مالی و اقتصادی "یکی از بخش های تولیدی امديريت استراتزيك دا

صفحه 59:
مرحله سوم متدولوژی : آنالیز سطوح دانش و فرآیندهای خلق و اندشار دانش #به وجود آوردن تعادل بین دانش ضمنی و آشکار سازمانی یکی از اهداف متدولوژی تدوین استراتژی پویای ۷ است. #هدف دیگر مرحله ارزیلبی وضعیت فعلی فرآیندهای خلق دانش در سازمان است . #در اين متدولویٌی برای شناسایی فرآیندهای خلق و انتشار دلنش از مدل نوناکا و تاکوچی استفاده می شود .لذا هر یک از چهار فرایند ترکیب , اجتماعی سازی » درونی سازی و آشکار سازی از طریق پرسش نامه استانداردی که توسط چوی و لی در سال ۲۰۰۵ برای اندازه گیری این فرآیندها طراحی شده است . ارزیابی می شود .

صفحه 60:
مرحله سوم متدولوژی آنالیزفر آیندهای خلق و اندشار دانش ‎sy sclera!‏ ) 50 بیرونی‌س ازج ۲ ۲ ‎CMB=us 5‏ INT=ej4234,2

صفحه 61:
اجرای مرحله سوم متدولوژی در سازمان مورد مطالعه آنالیز سطوح دانش و فر آیندهای خلق و انتشار دانش نتایچ بررسی واحد طراحی محصول 95.6 فرد: ‎es‏ اجتماعى ساز 99 ترکیب 99 آشکار فرد. ‎oo‏ إشكار سار ‎oo‏ آشکار سازما ‎Lays 5‏ ‎ee 66‏ سار مان

صفحه 62:
اجرای مرحله سوم متدولوژی در سازمان مورد مطالعه آنالیز سطوح دانش و فر آیندهای خلق و انتشار دانش نتایج بررسی واحد طراحی محصول 3.5 + 3.0 4 25 + ‎mSeriest‏ لوه ‎ ‏ضمنی سازمانی ‏ آشکارسازمانی آشکار فردی ضمنی فردی

صفحه 63:
اجرای مرحله سوم متدولوژی در سازمان مورد مطالعه | آنالی: تنطویح دانش و فر آبتتهای غلق و انتشاز:دانش ۱ ‎a‏ ارزيابى سطح بلوغ فرآيندهاى خلق و انتشار انش در واحد طراحى محصول ‏ ) “ 31 ۱30 ۰ 1 29 | | | | 1 | | 1 | 2.8 | 2 26 25 | 24 23 دررونی سای :۰.::. آشکا سازی اجتماعی سازی

صفحه 64:
اجرای مرحله سوم متدولوژی در سازمان مورد مطا آنالیز سطوح دانش و فر آیندهای خلق و انتشار دانش نتیجه نهایی حاصل شده از اجرای مرحله سوم در کل ناحیه دانش بر ۲ ees ree pee 6.6 6. 6.0 ‏دانش ضمنی فردی‎ 66 6۵5 9.0 یزاس ‏اجتماعی‎ ‎22 | ‏کی‎ | a8 ©.© ©. ىزاس ‏اشكار‎ ‎acorns 68 68 ینامزاس‎ درونی سازی ۰ 0 6.0 Pa ‏انح ابت ب جره زم بد يم‎ دانثر رت رت 0ت

صفحه 65:
اجرای مرحله سوم متدولوژی در سازمان مورد مطالعه آنالیز سطوح دانش و فر آیندهای خلق و انتشار دانش نتيجه نهایی حاصل شده از اجرای مرحله سوم در کل ناحیه دانش بر ذانش صسنی فردی 9 اجتماعی سازی ها ‎Busy‏ داش أشكار فردى 8 اشکار سازی ها دانش آشکار سازمانی ‏ درونی سازی ها نانش ضمنى سازمانى 8 NPD ey Gite ‏تولید‎

صفحه 66:
اجرای مرحله سوم متدولوژی در سازمان مورد مطالعه آنالیز سطوح دانش و فر آیندهای خلق و انتشار دانش نتیجه نهایی حاصل شده از اجرای مرحله سوم در کل ناحیه دانش بر ma ‏وعدم‎ ‎8 ‏بازاريابى‎ ‏صادرات لا‎ als ‎ST JR GUL gig) ine Gu‏ دانش آشکار ‎GS)‏ اجتماعی دانش ضمنی ‎athe le Tl tM‏ سلزى << فردى سازى ‎١‏ فردى ‎ ‎

صفحه 67:
مرحله چهارم متدولوژی تصمیم گیری و انتخاب استراتژی کلان مدیریت دانش اولویت دهی به فرآیندها ۶ ضرایب همسویی فرآیندهای چهارگانه از مرحله یک عبارتند از : برلی‌ترکیب: ۰55 برلیلجتماعی‌سازی: ۲۱۲ ۶ بولعدرونی‌سای آلال »© بولیلشکار سای : 01(6 © و نتایج ارزیابی فرآیندها از مرحله دو عبارتند از: © 50 ‏لجتماعی‌سانی:‎ ‎© EXT igh cine ۰ 08 ‏ترکیب:‎ ‎۰ ۱۸1۲ ‏درینیسازی:‎

صفحه 68:
مرحله چهارم متدولوژی اولویت دهی به فرآیندها فرآیند دارای اولویت ارزياض وضع موجود

صفحه 69:
اجرای مرحله چهارم متدولوژی در سازمان مورد مطالعه تصمیم گیری و اولویت دهی به فر آیندها مرحله چهارم-تصمیم گیری و انتخاب استراتژی کلان مدیریت دانش اعداد نهایی به دست آمده از ترکیب نتایج دو فاز 1 ® Combination (2.7,2.8) ® Socialization (2.9,2.3) ® Internalization(2.9,3.1) © Externalization (2.6,2.4)

صفحه 70:
اجرای مرحله چهارم متدولوژی در سازمان مورد مطالعه تصمیم گیری و اولوبت دهی به فر آیندها نتايج اجرای مرحله چهارم استخراج استراتژی 1۷>اسازمان مورد مطالعه 2327 > |» 28 عزه؟ و 5 45 سح 5 253 ساسا سس سا ۰ 2 tt ggg

صفحه 71:
اجرای مرحله چهارم متدولوژی در سازمان مورد مطالعه تصمیم گیری و اولويت دهى به فرآيندها نتليج اجراى مرحله جهارم استخراج استراتزى /61ادر ساز مورد مطالعه فرآیندهای دارای اولویت

صفحه 72:
اجرای مرحله چهارم متدولوژی در سازمان مورد مطالعه تصمیم گیری و اولوبت دهی به فر آیندها پایین بودن سطح بیرونی سازی دانش و متعاقب آن پایین بودن سطلح خلق حانفن آشکار سازمانی پایین بودن سطح ترکیب دانش و متعاقب آن پایین بودن سطح خلق دانش آشکار سازمانی وجود ذخیره دانش ضمنی مناسب چه در سطح فرد و چه در سطح سازمان در سازمان مورد مطالعه و در عين حال سطح پایین آشکار سازی آنها وجود بسترهای مناسب فناوری اطلاعات و عدم استفاده از موجود جهت فرآیندهای ترکیب فرايندهاى داراى اولويت : اشكار سازى و تركيب

صفحه 73:
مرحله پنجم متدولوژی :آنالیز نستراتزیهای ‎ITs HRM‏ 3

صفحه 74:
استراتژیهای حمایت کننده مدیریت مناپع انسانی از انواع فرآیندهای خلق و انتشار دانش استراتژیهای حمایت کننده ]1118 استخدام کار کنان مسلط به کار با سیستمهای کامپیوتری و دارای سواد اطلاعاتی برنامه های آموزشی مرتبط با فناوری اطلاعات ایجاد سیستمهای انگیزش جهت استفاده از يورتالها و اينترانت داخلى سازمان و برقرارى تعاملات الکترونیکی ارزيابى عملكرد فرآ يندكرا براى تشويق تعاملات و ديالوكهاى از راه دور اجرای طرحهای اکتساب دانش اجرای طرحهای مستند سازی تجربیات پروژه ها مانند ۳113016 اجرای طرحهای انگیزشی برای تشویق افراد به ارائه دانش خود انتشار مجلات و گاهنامه های داخلی بهقلم پرسنل گردآوری مجموعه داتش های شخصی توسط خود افراد و استفادة از ابزارهای مدیریت دانش فردی تهيه شرح شغلها . وظايف.دانش فنى و ...با مشاركت خبرگان استخدام افرادى در نقش مهندس دانش جبهت شركت در طرحهاى ‎KKA‏ ‏حمايت از تهيه سيستم هاى كامبيوترى جهت ‎KA‏ حمايت از يكيارجه سازى سيستمهاى بيشنهادات . تسهيم دانش وسيستمهاى ياداش سازمانى مثل أكورد ارزيابى عملكرد با رويكرد ميزان ارائه دانش جديد در يايكاه هاى دانش سازمانى اجتماعی | سازی بیرونی

صفحه 75:
استراتژیهای حمایت کننده مدیریت مناپع انسانی از انواع فرآیندهای خلق و انتشار دانش ‎cl‏ حمایت کننده 1113/1 استراتژی 160۷1 |[ فرآيند انسان -گرا ترکیب طراحی سیستمهای انگیزشی جهت افزایش سطح مستندسازی اطلاعات مربوط به محصولات و خدمات حمایت از کارکنانی که قادربه بیان داتش و تجربیات خود در قالب کدها : ‎ae gd stalls‏ هد کال او هت سیستم - گرا استخدام کارکنان مسلط به کار با سیستمهای کامپیوتری و دارای سواد ‎i ss‏ برنمه های آموزشی مرتبط با فناوری اطلاعات ارتقاء و بازنگری در برنامه های آموزشی سازمان ب رويكرد درونی سازی دانش | انسان - گرا | درونی آشكار ارائه شده در اين برنامه ها سازی تلا در راستای نهادینه شدن شعارها و ارزشهای سازمانی در ذهن کارکنان 2 برنامه هایی جهت ارتقء پذیرش کار کنان در بربرداتش و متد جدید برنامه هابى جهت ارتقاء بذيرش طرح‌های مبتنی پر دانش‌های جدید توسط مدیران و سرمایه‌گذاری در آنها ارزیابی عملکرد با ریکرد میزان استفاده از داتش سازمانی موجود در پایگه | سیستم گرا های دانش سم

صفحه 76:
استراتزیهای حمایت کننده فناوری اطلاعات از انواع فرآیندهای خلق و انتشار دانش استراتژي هاي حمایت افزایش تعاملات دانشکاران از طریق برگزاری نشستهای الکترونیکی افزایش تعاملات دانشکاران از طریق همکاریهای همزمان!! افزایش تعاملات دانشکاران از طریق استفاده از گروه افزارها!" الفولیشتسعاملاندانشکللزوضیرگان از طریواستفاده از سیستمهایسکان‌یلبی متخصصان۱۲ افزایش تعاملات دانشکاران از طریق ملاقاتهای همزمان (شامل کنفرانس های ویدئویی و نوشتاری ) استفاده از سیستمهای الکترونیکی مدیریت ارتباط با مشتریان ۳-6018[1/1 جهت وارد کردن علایق مشتری در طراحی محصول نهایی ارتقءروابط با ذینفعان از طریق توسعه سیستمهای الکترونیکی ارتبط با امین کنندگان وذینفعان مانند 18-9011 افزایش سطح اطلاع رسانی و رتباطات اجتماعی از طریق طراحی و پیاده سازی پورتال سازمانی ارتقاء روابط با ذينفعان از طريق رد و بدل كردن اطلاعات و دانش در اسيستههاى اشتراك دانش !"ا افزايش تعاملات دانشكاران از طريق طراحى و بياده سازى سيستمهاى كب داخلى افزايش تعاملات دانشكاران از طريق توسعه اينترانت داخلى سازمان خریداری و توسعه ابزارهای ارتباط از از راه دور ارتقاء استفاده از تکنولوژی اطلاعات برای رسیدن به حداکثر استفاده از کارآیی اطلاعات مانند استفاده ازسيستمهاي پشتیبان تصمیم گیری . سیستمهای خبره ۷۳۱ هوش مصنوع ۲۷ در انجام فعالیت های روزانه و فر آبندهای تصمیم گیری سازمان استراتزي انسان - گرا انسان -گرا اجتماعي- سازي

صفحه 77:
استراتژی های حمایت کننده 17 استفاده از شبیه سازی . پیش بینی . تجزیه و تحلیلهای داده ای در تصمیمگیریها ۱ استفاده از داده کاوی!" و کلیه ابزارهای آن استفاده از ابزارهای متن کاوی "و بزارهای آن استفاده از ابزارهای مدیریت متن و محتوا۱ استفاده از ابزارهای مدیریت فایل و مستندات!!۱ استفاده از گروههای خبری برگزاری نشستهای الکترونیکی تعاملات از طریق همکاریهای همزمان !۱۳ تعاملات از طریق استفاده از گروه افزارها!۱۳ للستفاده از مسیستمهایسکانب لبیمتخصصان !۱ ملاقانهای همزمان (شامل کنفرانس هاى ويدئوبى و نوشتارى ) پیاده سازی طرحهای 16/4 و مستندسازی تجربیات به صورت الکترونیکی طرحهای مهندسی دانش * به صورت ماشین - گرا خريدارى و توسعه ابزارهای ارتباط از از واه دور مثل اینترانت «پورتل . گروه افزارها و آموزش الکترونیکی کار آموزی مجازی ایجادفرا داده ها . فا دانش ها در پایگاههای اطلاعات و دانش سازمان ابزارهای تحلیل اسناد و ارئهدانشهای استخراج شده به کارکتان در قالب هناسپ تحلیل اطلاعات و ارئهدانشهای استخراج شده به کار کنان در قالب مناسب بیرونی سازی درونی سازی

صفحه 78:
اجرای مرحله پنجم متدولوژی در سازمان مورد مطالعه آنالیز استراتژیهای ‎AP SWRO‏ ۲و ۲۱ مرحله پنجم :آنالیز استراتژیهای تناظر ميان انواع استراتژیهای مدیریت منایع انسانی و

صفحه 79:
اجرای مرحله پنجم متدولوژی در سازمان مورد مطالعه آنالیز استراتژیهای ۲0و ۲۳ نتایج نهایی پرسش نامه استراتژی منابع انسانی و ‎Hei‏ اس ‎ ‎

صفحه 80:
مرحله پنجم متدولوژی آنالیز استراتژیهای ‎AD WROD‏ تناظر میان وضعیت بلوغ فناوری اطلاعات و استراتژی های مدیریت دانش ‎ob Jas oa ee seer‏ استراتؤى هلى ان با ‎Wee‏ ‎sha‏ ‎Ie gil aul‏ استراتزی های بت استرانزی ‎sb‏ ‏انسان - گر ۳ استراتزی های ۲ ‏ریت استراتزیک دانش - ان دنه :مه خدیور ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 81:
اجرای مرحله پنجم متدولوژی در سازمان مورد مطالعه آنالیز استراتژیهای ‎AD SWRO‏ نتایج ارزیابی پلوغ 1۲ درسازمان مورد مطالعه

صفحه 82:
مرحله ششم متدولوژی :تدوین استراتژی نهایی مدیریت دانش "در لین مرحله به ترتیب به تدوین چشم انداز . ماموریت و ارزشهای دانشی سازمان پرداخته می شود . #سپس با توجه به نتیجه حاصل شده از مرحله چهارم استراتزی [۷ا>اسازمان شرح داده شده و در مرحله بعد با توجه به فرآ انتخاب شده به عنوان اولويت برتر » مجموعه استراتزيهاى مرتبط با لن فرآيند از جدولهاى مربوط به استراتژی فناوری اطلاعات و استراتژی مدیریت منلبع انسانی استخراج شده و روشها . ابزارها و پروژه های مربوط به آن استراتژیها تشریح می شود .

صفحه 83:
اجرای مرحله ششم متدولوژی در سازمان مورد مطالعه ندوین استراتژی ‎wis‏ مدیربت دانش مرحله ششم : ندوین استراتژی نهایی مدیریت دانش معرفی لایه های مختلف سند استراتژی مدیریت دانش چشم اندز ‏ ماموریت » ارزشها اهداف بنيادین oy راهبردهای عملیاتی راهکارها

صفحه 84:
#مهمترین چالشهای سازمانهای ایرانی در تدوین استراتژی مدیریت دانش چیست ؟ 2 امديريت استراتزيك دا

صفحه 85:
مهمترین چالشهای سازمانها در تدوین استراتژی مدیریت دانش #عدم اطلاع و آموزش کافی درباره مدیریت دانش #عدم استقبال مدیران #ابزار زدگی عدم وجود اطلاعات و اسناد بالادستی لازم #طولانی شدن فرآیند برنامه ریزی #اجرایی نشدن استراتژی #عدم وجود مشاوران متخصص

صفحه 86:
از این جلسه چه چیزی با خود به سازمانمان خواهیم برد؟

صفحه 87:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان