صفحه 1:

صفحه 2:
۳ اا ا ل كك يتن سال 1391-92

صفحه 3:

صفحه 4:
سیستم های ترمز در خودروها

صفحه 5:
مقدمه-) (سلعه 5) ‎(pate)‏ لصول‌طرلحی‌8 ساختار مکانیکیترمز -(صنده 7] عولمل‌موثر در ترمز گبریاگندج/ لجزلی‌سیستم ترمز-کنس) 9

صفحه 6:
مقدمه خودروهای مدرن امروزی مجهز به سیستمهای ترمزبا قابلیت بالا و قابل اطمینان میباشند که درعین حال ایمنی فراوان از قابلیت های ترمز بخصوص .درسرعت های بالا فراهم می آورند نکته های که بسیار حانز اهمیت میباشد این است که در شرایط سخت رانندگی در جاده ها و یا در هنگام بروز ترمزهای ناگهانی و شدید بهترین سیستمهای ترمزی نیز قادر به جلوگیری از واکتش حرکتی راننده يا سرنشینان و یا .اعمال نیروی فراوان بر روی پدال ترمز دراین شرایط نمی باشند این عوامل باعث می شود که چرخها قفل شوند که به عقیده کارشناسان اين رشته در حدود ‎ID‏ درصد سوانح جادهاى و تصادفات در اين شرايط به علت قفل شدن جرخها در حين ترمزهاى شديد و عدم كنترل خودرو در شرايط .لغزش بر روى سطح جاده بوجود مى آيد موارد بيان شده در خودروهايى كه داراى سيستم كنترل قفل كننده جرخها 0)میباشند بوجود نخواهد امد.زیرا در سیستمهای مجهز به ای 96968»حتی در صورت بروز ترمزهای شدید و ناگهانی فرمان بری خودرو حفظ شده و بصورت ثابت باقی خواهد ماند.

صفحه 7:
اصول طراحی شرايط عملکردی تجهیزات سیستم های ترمز خودروها مطابق با استانداردهای تدوین شده به سه سیستم دسته بندی :میگردند )-سيستم ترمز معمولی یا پایی( ‎(BO@‏ ‏0سیستم ترمز ثانویه (۱,)96) سیستم ترمز دستی(۳609))

صفحه 8:
ساختار مکانیکی ترمز گیری شروع پروسه ترمز گیری ف 0.-زمان پاسخ دهی اولیه سیستم ‎a‏ ‏0 ©-زمان اعمال فشار ترمزى 0-0 :4-مدت زمان كل ترمز كيرى مم ©دزمان فعال بودن يروسه ترمزكيرى ‏ -6» 0 كاهش شتاب در لى عمل فوم كبرق" ها شروع صل ترمز كبري ‎tte‏ 1 محدوده كامش ختاب لصا مانا: زمان كل عمل تومزكيرى هاسها؛ زمان فعال بردن سيستع ترم حسب رزمان ot 2 { ۲ 4 a 4

صفحه 9:
عوامل موثربر حرکت خودرو و ترمزگیری نبروهاى واره بر لاستیک (Bonen Sos همي 7 دوع محي ددع ‎(iy a‏ انيروعجاذبه زمين يروي تست فد دمر (-نیروی ایرودینامیکی(0۳) 0 -اصطحکاک لاستیک(مقاومت چرخشی) 0):نیروی محیطین۴) ظنیروی جانبی<۴) :نیروی نرمال ۳۰

صفحه 10:
اجزای سیستم ترمز بوستر ترمز-) سیلندر لصلی‌چرخ-0 سويايهاىة نظيم فشار-© ترمزى

صفحه 11:

صفحه 12:
فهرست «تاریخچه ترمز 906 “مدار كنترل سيستم 080808 . 09م انواع ان سیستمهای چهار چرخ متحرک((00) نسخه های سیستم ‎OG‏ *اجزای سیستم 9090) *نحوه عيب يابى و روشهاى رفع عيب در سیستم 000608 *مراحل بازديد عيوب موجود در سيستم 000008

صفحه 13:
ادامه پیشرفتهای اخیر در سیستمهای ترمز خودروها باعث بوجود آمدن سیستمهای نیرومند و قابل اطمینان گردیده است که قادر به ایجاد شتاب و تاخیر منفی در سرعتهای بالای خودرو میباشد. در شرایط رانندگی معمولی و نرمال خودرو اين سیستم ها ترمزگیری :سریع و موثری را ایجادخواهند کرد. ترمز گیری در شرایط بالا جادم هاولغزندم و مرطودب) عكسا عملت ولم با ترسرالنندم(موانع قابلييشبينىدر جادم)-© خطاهای‌سایررلنندگان‌و پیادم سوارلن© باعث قفل شدن چرخها در حین ترمز گیری خواهد شد و در نتیجه کاهش فرمان پذیری خودرو در حین کاهش چسبندگی و یا لغزش در سطح جاده رخ خواهد داد.موارد ذکر شده فوق نمونه هایی میباشند که (33بهت رفع آنها سیستم ترمز ضد قفل9)3)()‌طراحی گردیده است.

صفحه 14:
تاریخچه سیستم 66) اين ترمز در اصل در سال (0©0(00 ميلادى بر روى قطارها طراحى و سيس نصب شد. بعد از جنك جهانى دوم اين سيستم بر روى هواييماى جت بكار برده شد .در حدود سال0©©)00و با شروع تحول در ساخت سيستمهاى ترمز شركتهاى ترمز سازى شروع به استفاده از اين سيستم در خودروهاى لوكس مانند بنز كردند. علاوه بر خودروها اين سيستم بر روی بعضی از موتورهای گرانقیمت نیز بکار رفته ات

صفحه 15:
مدارب کنتریلی سیستم ‎BOG‏ مدار کنترل سیستم ۸۵55 ‎-١‏ تعدیل کننده هیدرولیکی و شیر برقی‌ها ‏۲ سیلندر اصلی ترمز ۳-سیلندر اصلی چرخ ۵- منسور سرعت چرغ ‏:این مدار شامل |)-عوامل بیرونی(شرایط سطح جاده,شرایط _ بر رامع سیستم ترمز , بار خودرو و لاستیکها و....) 0سیستم کنترل(خودرو با سیستم ترمز,چرخها و اصطحکاک ما بین لاستیکها و سطح جاده) ‏9کنترل کننده(سنسورهای سرعت چرخ و واحد کنترل سیستم ‎(BBG‏ ‎P‏ سمتغیرهای کنترل(سرعت چرخ, سرعت ‎ ‏محیطی چرخ‌شتاب محیطی چرخ,لغزش ‏ترمز) ‏۲ مرجع ورودی(فشار وارده بر . بٍ ‎PFE fens‏ ‏1 مز) 2 > سمتغیرهای نظارتی(فشار ترمز گیری) . 5 متفیرهای سروتی و مزلحم| ‎

صفحه 16:
سيستم 60009 و انواع آن هنكامى كه سيستم در سطوح با شرايط مختلف و فضاى كمترى از طرفين و در شرايطى كه جرخهاى سمت جب بر روى اسفالت خشك و جرخهاى سمت راست بر روی سطح لغزنده قرار گیرد,اختلاف زیادی درنیروی مورد نیاز جهت ترمز گیری در چرخهای جلو بوجود خواهد امد که این عامل باعث بوجود امدن نیروی مرکزی چرخشی در حول محور عمودی خودرو خواهد شد ((۷ ).دراین ‎POG ys‏ نیاز مند سیستم تاخیراینرسی(90069))میباشد.اين تاخیر باعثکاهش فشار در سیلندرترمز چرخ جلو شده و سبب بوجود امدن ضریب نيروي ترمزي بالاتري خواهد بود. بدون وجود سیستم 6(63), دراین شرایط هر چرخی به جهت تامین بیشترین کاهش شتاب شروع به ترمز گیری خواهد کرد. BOO ange ‏انواع‎ 000 ۹0

صفحه 17:
منحنی وفتار سیسنم ترمزی دو سرعت های بحوانی باربدون سیستم 610۸ ۶ :01۸ ررشن است(کنترل جداگانه وجود ندارد اخودرو بدون امکان کنترل می باشد. :۰ خاموش استکنترل جداگانه) خودرو کنترل پذیر است

صفحه 18:
OOS pas Ey ‏سیستمهای چهار‎ جهت اطمینان از کارکرد مداوم و بازده بالای سیستم 96969), عملگرهای مک دیگری نیز مورد نیاز است كه مطابق با تركيب بندى جداكانه00000)تغيير ميكند «سيستم جهار جرخ متحرك) *سيستم جهار جرخ متحرك© "سیستم چهار چرخ متحرک

صفحه 19:
بيست جهار بعر متخ وك *:سيستم ههار رع متعر > - ‎١١"‏ سيستم چبهار رع متمرك - ».#2 سيستم ههار جوع متحرك ‎١‏ موتو ؟ ‎IS tr (PE shah‏ لگ : ديق رقتسيل سیستم با ققل دتم ۴) و قفل در صدى ال باكوبلينك و قل اترساتيك 67

صفحه 20:
نسخه های سیستم 600 )سیستم ‎COE OC‏ هسیستم6.0 2066) ‎POE G6. eae‏ سیستم قفل شدن خودکار نیروی ترمزی در ‎PBC/PBOG‏

صفحه 21:
اجزای سیستم9060) ](- سنسورهای تشخیص سرعت: -)سنسور سرعت نوع 8 ‎OP‏ ‏0)سنسور سرعت نوع9 06) سنسورهاى سرعت جرح ۱۳:8 0۴9۵ سنسور های سر عت جر خ (سطح قطع). #- سور چرخ توع 0۳2 یا پین توع اصعلا6. 5 ستسور چرخ توع 0۳3 باهین نوع حلقوی ‎١‏ کایل الکتر یکی ۲: منت دائمی قاب محافط ۴: سیم پیج ۵ پیت : ‎Keys?‏ سیون «چرح دتداته دار)

صفحه 22:
‘EC 3 ‏و‎ ۳ ‏شامل:‎ ‏دیجیتالی‎ os ane. مدارهای خروجر «مدارهای ۱ یج های خرو > ۲ ۱ = تثبيت کننده های ولتاژ,حافظه کد خطا ‎-O‏ سويايها

صفحه 23:
تعديل شير برقى سيستم نوع 1/5 (25 ‎(ABS‏ هیدر و لک ۱ به سمت خط برگشت ۲ فیتر ۲ برینگ غیر مفنالیسی رولب ۳ سوپاپ خروجی ۵ نسوپاپ ورودی ۶:آرمیجر ۷ سیم پیو ۸:شیر طميئان ‎١‏ امجموعه بدنه سوهاي. ‎٠١‏ ابه سمت سيلتدر ترمز جرخ ‎1١‏ :صفحه لفزئده. شامل: افر کمکی ۱۲ بر اصلی 1۴ له عقب زن 1 برگث 0 ‎ENO‏ سمت سیلثدر اصلی تومز پمپ ب اکومولاتور ‏شیر هام, د ق, نم ء 5 5 تعدیل کننده فشار هید رو لیکی سیستم 9825 :آکومولاتوو ‎

صفحه 24:
۱ = 2 | ۱ T E oe 0 2 59

صفحه 25:
0 ——— —— : مرتبط آن در 2 6 مى نشانه هاى كدهاى خط ازدي سنسور ويض واحد كترل الكترونيك 0808 ‎rd‏ سنسور سرعت" ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 26:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان