صفحه 1:
صفحه 2:
9
BS
2
5
1 1ج جك جد جد جد جد جد جد جا ع ع م
» » تشكيلات /
آموزش و
بودجه برنامه ای
eee Te ele emery Te
00
5
ودر
es
a
VOTES
صفحه 3:
دلايل ابجاد تغبير در ساختار سازمانی دانشگاههای علوم يرتعي
كدام است ؟
الف : آيا عوامل تأثير كذار در تعيين ساختار تغيير كرده است ؟
استراتزى
اندازه
محيط
تکنولوژی
و
ب : آیا ساختار فعلی جوابگوی استراتژی و اهداف سازمانی نمی باشد 1
=>
>
=>
=
=
=
=
=
=
=
=>
=
=
=
2 =
[=
=
=
=
=
=>
=
=
=
=>
=
صفحه 4:
چارت پیشنهادی معاونت پشتیبانی
سل لب
مدیریت تشکیلات ؛ آموزش و بودجه برنامه ای مدیریت نوسازی و تحول اداری
ت فنی و نظارت: راف
مدیریت فنی و نظارت بر طرحهای عمرافی مدیریت برنمه ریزی منیع مالی و بودجه
2 مدیریت فنی و نظارت بر طرح های عمرانی
eo
on مديريت
ااا ااا
صفحه 5:
آبا در ساختار پیشنهادی موارد ذیل در نظر گرفته شده است ؟
الف - اعلام نظر از دانشگاه های علوم پزشکی کشور
ب - انجام مقایسه با مراکز دانشگاهی موفق در سطح داخلی و یا خارج از کشور
ج - ارزیابی عملکرد دانشگاهها و تعیین میزان تحقق استراتژی ها و اهداف موظف
د - تعیین شاخص های ارزیابی و چگونگی چیدمان واحدهای سازمانی
ه - تشخیص فرآیندهای اجرائی موجود و تعریف فرآیندهای اجرائی جدید در ساختار
پیشنیادی
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
7
=
صفحه 6:
بررسی پیشنهاد ادغام مدیریت امور مالی
واحد بودجه از مدیریت تشکیلات » آموزش و بودجه برنامه ای
=
هه ۳
=
=
ده
=
=
=
=
=
=
=
-
حه ۲
=
=_
=
=
=
=
=
-
=
7
=
صفحه 7:
مروری بر اهم وظایف واحد بودجه
( مدیرریت تشکیللات» آموزش و بودجه برنامه ای )
تبیه و تنظیم بودجه پیشنیادی
ابلاغ بودجه مصوب به واحدها
نظارت بر اجرای صحیح مقررات بودجه
مراقبت در نحوه مصرف اعتبارات
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
a
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
صفحه 8:
مروری بر اهم وظایف مدیریت امور مالی
* مصرف اعتبارات براساس ضوابط و مقررات مالی
* نگبداری حساب های دریافتی و پرداختی
* حفظ . نظارت و نگیداری از اموال دانشگاه
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
a
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
صفحه 9:
جدول مقایسه ای وظایف عمده در واحد بودجه ( مدیرت تکلات. آموزش و بودجه برنامهای)
و مدیریت امور مالی
واحد بودجه مدیریت امور مالى
تبية و تظیم بودجه در سطح کلان اجراى ضوابط و مقررات مالى
جذب اعتبارات بودجه مصوب و توزیع آن مصرف اعتبارات براساس ضوابط و مقررات
مالی
نظارت بر اجرای صحیح مقررات بودجه و ردیف | نظارت بر اجرای قوانین و مقررات مالی در
های مربوطه مصرف اعتبارات
ابلاغ ردیف های بودجه ای و نظارت بر تحقق آن | نگیداشت و کنترل حساب های دریافتی و
پرداختی
رویکرد کلی نگر رویکرد جزئی نگر
۱۱/۱۵/۱۹ (۱ ۰/۷ ۱/۷ (۱/۷/۱۷ (/۱۷(/(/(/(«۱
صفحه 10:
پررسی ادغام واحد تشکیلات و آموزش سیر ناه آمری وبودج برفه)
و
مديريت امور نيروى انسانى
=
=
>=_
=
=
>
=
=
=
=
=
=
=
-
حه ۲
a
.
=
=
>2_-
=
=
-
2ك
=
=
صفحه 11:
مروری بر اهم وظایف واحد تشکیلات و آموزش
( مدیرریت تشکیللات» آموزش و بودجه بینامه ای )
بررسی مستمر تشکیلات به منظور توسعه و بیبود
مطالعه و بررسی روشهای بیبود عملکرد سازمانی و افزایش بازده
نظارت بر تخصیص پست های سازمانی و صدور احکام
نظارت بر جایگذاری مناسب کار کنان براساس طرح طبقه بندی مشاغل
سیاستگذاری و برنامه ریزی ue ارتقای کیفیت و توسعه و بیبود منابع انساذ
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
a
=
=
=
=
=
=.
اه
=
7
=
صفحه 12:
مروری بر اهم وظایف مدیریت نیروی انسانی
( مدیریت تشکیلات » آموزش و بودجه برنامه ای )
اجرای قوانین و مقررات استخدامی جهت کارکنان
تأمین نیروی انسانی مورد نیاز دانشگاه
مراقبت بر رعایت حقوق قانونی کارکنان
تیییه و ارائه برنامه های رفاهی کار کنان و نظارت بر حسن اجرای آن
انجام مراحل استخدام . ترفیعات . انتقال . مرخصی و بر کناری کارکنان
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
a
=
=
=
=
=
=
=
=
7
=
صفحه 13:
مدیریت نیروی انسانی
واحد تشکیلات » آموزش
بیشتر رویکرد سازمانی دارد
بر نگیداشت . بازنگری و اصلاح ساختار تاکید مى
کند
نظارت بر نحوه چیدن . شرایط احراز . شرح
وظایف و تحقق پست های سازمانی تعریف شده
سازماندهی . برنامه ریزی و اصلاح روشها در
سطح کلان نگاه از بالا به پائین
به ساختار و تعریف جزئیات OT می پردازد
>
2
جدول مقایسه ای وظایف عمده در واحد تشکیلات و آموزش (مدیره تشكيلات ؛ آموزش و بودجه برنامه اى ) سي |
مدیریت نیروی انسانی
بیشتر رویکرد فردی و پرسنلی دارد
بر حفظ و تأمین نیروی انسانی مورد نیاز
در سازمان تأکید می کند
جذب و تأمین نیروهای مناسب با پست ها
و حفظ نیروی انسانی مورد نیاز
تطبیق و اجرای قوانین و مقررات
استخدامی در خصوص کار کنان نگاه از
يائين به بالا
به تأمين و نكيداشت اجزاء مورد JUS
.ساختار مى يردازد
111111111
صفحه 14:
01 0 1 1 1010190309 ب0١
صفحه 15:
للف - مدیریت تشکیلات . آموزش وبودجه برنامه ای در سطح کلان و مدیریت امور مالى
در سطح اجزاء سازمانی در حوزه های مربوطه فعالیت می نمایند . جدا بودن رویکرد در
واحدهای مختلف . تحقق اهداف دانشگاه در هر دو حوزه لازم می باشد .
ب- دانشگاه جزوّ سازمان های با اندازه بزرگ تلقی می گردد که با نیروهای کارشناسی
اداره می گردد و بنابرلین بایستی به سمت عدم تمرکز و توزیع اختیار در سطوح پائین تر
حرکت نماید و ادغام و تمرکز واحدهای مذ کور بیشتر به تمرکز گرائی اشاره دارد .
ج- نوع وظایف محوله به مدیریت های مذ کور متفاوت بوده , ادغام وظایف منجر به تنوع
بیش از حد و پیچیده شدن فرآیندهای اجرائی می گردد
د- در خصوص نظارت و کنترل بر عملیات اجرائی در هر حوزه وظایف متفاوتی محول
گردیده است که در صورت جدائی واحدهای مذکور قابلیت تحقق خواهد داشت
ه - بدلیل گستردگی وظایف در دانشگاهبای علوم پزشکی و در نتیجه بالا بودن حجم
عملیات اجرائی « هر حوزه اولویت تفکیک موضوعی وظایف واحدهای تخصصی تر چشمگیر
.می باشد
ل 11
