پزشکی و سلامتبرنامه‌ریزی

تشکیلات،آمــــوزش و بودجه برنامه ای

صفحه 1:

صفحه 2:
9 BS 2 5 1 1ج جك جد جد جد جد جد جد جا ع ع م » » تشكيلات / آموزش و بودجه بر‌نامه ای eee Te ele emery Te 00 5 ودر es a VOTES

صفحه 3:
دلايل ابجاد تغبير در ساختار سازمانی دانشگاههای علوم يرتعي كدام است ؟ الف : آيا عوامل تأثير كذار در تعيين ساختار تغيير كرده است ؟ استراتزى اندازه محيط تکنولوژی و ب : آیا ساختار فعلی جوابگوی استراتژی و اهداف سازمانی نمی باشد 1 => > => = = = = = = = => = = = 2 = [= = = = = => = = = => =

صفحه 4:
چارت پیشنهادی معاونت پشتیبانی سل لب مدیریت تشکیلات ؛ آموزش و بودجه برنامه ای مدیریت نوسازی و تحول اداری ت فنی و نظارت: راف مدیریت فنی و نظارت بر طرحهای عمرافی مدیریت برنمه ریزی منیع مالی و بودجه 2 مدیریت فنی و نظارت بر طرح های عمرانی eo on ‏مديريت‎ ااا ااا

صفحه 5:
آبا در ساختار پیشنهادی موارد ذیل در نظر گرفته شده است ؟ الف - اعلام نظر از دانشگاه های علوم پزشکی کشور ب - انجام مقایسه با مراکز دانشگاهی موفق در سطح داخلی و یا خارج از کشور ج - ارزیابی عملکرد دانشگاهها و تعیین میزان تحقق استراتژی ها و اهداف موظف د - تعیین شاخص های ارزیابی و چگونگی چیدمان واحدهای سازمانی ه - تشخیص فرآیندهای اجرائی موجود و تعریف فرآیندهای اجرائی جدید در ساختار پیشنیادی = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = 7 =

صفحه 6:
بررسی پیشنهاد ادغام مدیریت امور مالی واحد بودجه از مدیریت تشکیلات » آموزش و بودجه برنامه ای = هه ۳ = = ده = = = = = = = - حه ۲ = =_ = = = = = - = 7 =

صفحه 7:
مروری بر اهم وظایف واحد بودجه ( مدیرریت تشکیللات» آموزش و بودجه برنامه ای ) تبیه و تنظیم بودجه پیشنیادی ابلاغ بودجه مصوب به واحدها نظارت بر اجرای صحیح مقررات بودجه مراقبت در نحوه مصرف اعتبارات = = = = = = = = = = = = = = a = = = = = = = = = =

صفحه 8:
مروری بر اهم وظایف مدیریت امور مالی * مصرف اعتبارات براساس ضوابط و مقررات مالی * نگبداری حساب های دریافتی و پرداختی * حفظ . نظارت و نگیداری از اموال دانشگاه = = = = = = = = = = = = = = a = = = = = = = = = =

صفحه 9:
جدول مقایسه ای وظایف عمده در واحد بودجه ( مدیرت تکلات. آموزش و بودجه برنامهای) و مدیریت امور مالی واحد بودجه مدیریت امور مالى تبية و تظیم بودجه در سطح کلان اجراى ضوابط و مقررات مالى جذب اعتبارات بودجه مصوب و توزیع آن مصرف اعتبارات براساس ضوابط و مقررات مالی نظارت بر اجرای صحیح مقررات بودجه و ردیف ‏ | نظارت بر اجرای قوانین و مقررات مالی در های مربوطه مصرف اعتبارات ابلاغ ردیف های بودجه ای و نظارت بر تحقق آن | نگیداشت و کنترل حساب های دریافتی و پرداختی رویکرد کلی نگر رویکرد جزئی نگر ۱۱/۱۵/۱۹ (۱ ۰/۷ ۱/۷ (۱/۷/۱۷ (/۱۷(/(/(/(«۱

صفحه 10:
پررسی ادغام واحد تشکیلات و آموزش سیر ناه آمری وبودج برفه) و مديريت امور نيروى انسانى = = >=_ = = > = = = = = = = - حه ۲ ‎a‏ ‏. ‏= ‏= ‏>2_- ‏= ‏= ‏- ‏2ك ‏= ‏=

صفحه 11:
مروری بر اهم وظایف واحد تشکیلات و آموزش ( مدیرریت تشکیللات» آموزش و بودجه بی‌نامه ای ) بررسی مستمر تشکیلات به منظور توسعه و بیبود مطالعه و بررسی روشهای بیبود عملکرد سازمانی و افزایش بازده نظارت بر تخصیص پست های سازمانی و صدور احکام نظارت بر جایگذاری مناسب کار کنان براساس طرح طبقه بندی مشاغل سیاستگذاری و برنامه ریزی ‎ue‏ ارتقای کیفیت و توسعه و بیبود منابع انساذ = = = = = = = = = = = = = = a = = = = = =. ‏اه‎ = 7 =

صفحه 12:
مروری بر اهم وظایف مدیریت نیروی انسانی ( مدیریت تشکیلات » آموزش و بودجه برنامه ای ) اجرای قوانین و مقررات استخدامی جهت کارکنان تأمین نیروی انسانی مورد نیاز دانشگاه مراقبت بر رعایت حقوق قانونی کارکنان تیییه و ارائه برنامه های رفاهی کار کنان و نظارت بر حسن اجرای آن انجام مراحل استخدام . ترفیعات . انتقال . مرخصی و بر کناری کارکنان = = = = = = = = = = = = = = a = = = = = = = = 7 =

صفحه 13:
مدیریت نیروی انسانی واحد تشکیلات » آموزش بیشتر رویکرد سازمانی دارد بر نگیداشت . بازنگری و اصلاح ساختار تاکید مى کند نظارت بر نحوه چیدن . شرایط احراز . شرح وظایف و تحقق پست های سازمانی تعریف شده سازماندهی . برنامه ریزی و اصلاح روشها در سطح کلان نگاه از بالا به پائین به ساختار و تعریف جزئیات ‎OT‏ می پردازد > 2 جدول مقایسه ای وظایف عمده در واحد تشکیلات و آموزش (مدیره تشكيلات ؛ آموزش و بودجه برنامه اى ) سي | مدیریت نیروی انسانی بیشتر رویکرد فردی و پرسنلی دارد بر حفظ و تأمین نیروی انسانی مورد نیاز در سازمان تأکید می کند جذب و تأمین نیروهای مناسب با پست ها و حفظ نیروی انسانی مورد نیاز تطبیق و اجرای قوانین و مقررات استخدامی در خصوص کار کنان نگاه از يائين به بالا به تأمين و نكيداشت اجزاء مورد ‎JUS‏ ‏.ساختار مى يردازد 111111111

صفحه 14:
01 0 1 1 1010190309 ب0١‎

صفحه 15:
للف - مدیریت تشکیلات . آموزش وبودجه برنامه ای در سطح کلان و مدیریت امور مالى در سطح اجزاء سازمانی در حوزه های مربوطه فعالیت می نمایند . جدا بودن رویکرد در واحدهای مختلف . تحقق اهداف دانشگاه در هر دو حوزه لازم می باشد . ب- دانشگاه جزوّ سازمان های با اندازه بزرگ تلقی می گردد که با نیروهای کارشناسی اداره می گردد و بنابرلین بایستی به سمت عدم تمرکز و توزیع اختیار در سطوح پائین تر حرکت نماید و ادغام و تمرکز واحدهای مذ کور بیشتر به تمرکز گرائی اشاره دارد . ج- نوع وظایف محوله به مدیریت های مذ کور متفاوت بوده , ادغام وظایف منجر به تنوع بیش از حد و پیچیده شدن فرآیندهای اجرائی می گردد د- در خصوص نظارت و کنترل بر عملیات اجرائی در هر حوزه وظایف متفاوتی محول گردیده است که در صورت جدائی واحدهای مذکور قابلیت تحقق خواهد داشت ه - بدلیل گستردگی وظایف در دانشگاهبای علوم پزشکی و در نتیجه بالا بودن حجم عملیات اجرائی « هر حوزه اولویت تفکیک موضوعی وظایف واحدهای تخصصی تر چشمگیر .می باشد ل 11

51,000 تومان