سایرسایرورزشی

تمریناتی برای بهبود سرویس در والیبال

11 صفحه
469 بازدید
23 شهریور 1401

برچسب‌ها

صفحه 1:

صفحه 2:

صفحه 3:
ولا بك ونش ]ردس ستل دان لكان دوت شل لزه :د ددسو ى ايرد دش نیتوپ راز ردیر ‎ph JP taal 9p So‏ وال ۱۸ مرو عرش ان ‎٩‏ است. ريم ‎bor‏ ۳ ست () 51 ستو بذ ىرا يبرا اله بوذ ليه ماسال دسا هرد ات رهاط وم رانا شهب سم تست فارشا و دای الاب ای +۱9۶ را ره برض ازیای ‎reir? LBA‏ امن این وان سر یکره ‎de fest le Sit sin‏ است. موه اه ون زین سل د سرام من ود دار ۴۶ لو تن انا از مت مره مرکا هن .بر لمات ‎wie‏ ‏رال رل و ینز ای ایب لش مان ونم كاي ‎ed ee Ld ede? J aed‏ واه ‎Ber hike Cite gl oe Fane Shr TL OY‏ عام بدك تان مان 7 ‎Tage IEF Bar IE MESSI gh JO heel‏ ‎AY SPN LVI Salad se GI sr 2 ۱‏ ۳ {p> =—was “We SSE eee ee ‏لد .۵ادثژىژىآژأثآ]]‎

صفحه 4:
Ye whut Lor SOLU ‏بن‎ 211111017 ۰ ‏شم‎ ۳ VN SIN Nel ‏بای سرد ان‎ te ors ‏ات ,سرت حرف‎ Aisi) ‏رفون بلدا ان ادا‎ 36 py Po 7 ‏لل مر وت و رازاب و ماد‎ ‏هیال مواح ىلود‎ ‎Ci Mag‏ ی تب ریز ‎Sra‏ 11 ‎ ‎ ‎ ‎wg ogre ‎ ‎

صفحه 5:
۵ اون سروس العت , ‎sol Ces‏ TO ne 50 ee MME AUIS eo D3 oF af gi ‏سسرويس د وال سردل ماده امست» وى بي نوج شتسه ابرم ين مات لک‎ Gigi بنارا ‎٠‏ 01 كنك در هنگام اجراء فن به اين نكات توجه ‎Spd‏ د 2901 دست باء جب حوذ را در جلو فرار مىدهد وافراد جب دست عكس این حالت را تمعن - بزاى تعادل بيشتر لازم است با خم كردن مفصل زانوها مركز نقل را به زمين نزديك كرد. _ - اندازة برتاب توب بايد به نحوى باشد كه بين اجراء ضربه و رها شدن توپ همزمانی به‌وجود آید. الانثه به سمت جلو متمايل و با دست كاملا کشیده به توپ ضربه وارد می‌شود. ‎Aes‏ ‏- دقت كنيد كه ضربه بايد به زير توب و متمايل به يشت آن و با سطح بيشتر دست (كف و انكشتا ا ‎ge‏ ‏- در هنكام اجراء سرويس از انتقال وزن بدن از ياى عقب به ياى جلو استفاده شود. (تصوير زير - ضربة صحيح كمك مىكند.

صفحه 6:
یدون توب 6( /۱۱32:, پشب خط انتهائی زمین با رعایت فاصله موردتیاز مستفر می‌شوند (جنانچه تعداد نفرات ‎ele ol tee‏ آرسایر خطوط زمین بزای تمرین بدون توب بلامانع است). آنگاه با فرمان ‎iG‏ ‏نحوة اجراء سرویس ساده تمرین می‌شود و در اين حالت مربی به اصلاح حرکات تمام فراگیران ‎Se‏ ۲ با توب: تقار ۳ اک زان در بت حظ اننهانی مستعر مي‌شوند و در مقابل هر يك از آنها به فاصله قرب ۵ متر گروه دیگری از فراگیران قرار می‌گیرند. مربی از فراگیران می‌خواهد که سرویس ساده را تمرین که آنگاه بماسلاح خرکت آنان می‌پردازد فراگیران باید ‎ais aes‏ کعفرا معایل تاه وان له هدف معیار محسوب می‌شوند. ” هم جنين ميتوانند اين كار را با قراركرفتن در مقابل ديوار و ضربه زدن به توب نيز انجام دهند 7 ‎SSeS -‏

صفحه 7:
A ۸. of وقتی اطمینان حاصل شود که فراگیران تمرین را به‌صورت صحیح انجام می‌دهند, به دستور مربی فاصله بین فراگیران زیاد و زیادتر می‌شود و در نهایت هر دو گروه در دو انتهای زمین مقابل یکدیگر دار 5ت ‎aslo ١‏ سرويس ساده را از محل قانونی به اجراء درمی‌آورند.

صفحه 8:
پات سر (1 ابشارى): و توت وس ات >> اه ان رسد ور ومست !ی کلف وال ابراء است: ‎Set pF) Sores‏ 7 ار اعیت تابت (در جااسی‌توان ۱ ان موارد توجه داشت؛ - وضعیت ایستادن فراگیر و شیوة خم کردن پا از مفصل زانو مانند سرویس ساده می‌باشد. - ارتفاع پرتاب توپ برای ایجاد همزمانی و هماهنگی بین دست ضربه و توب به اندازة طول دست به اضافه قطر توب (۲۰ سانتی‌متر) می‌باشد. - پس از پرتاب توپ به هوا, دست عقب می‌رود و بدن نسبت به تور دارای قوس محدّب است. ولی در هنگام زدن ضربه عکس این حالت اتفاق می‌افتد, یعنی بدن سرویس‌زننده از حالت محدب به مقعر تغییر وضعیت می‌دهد. - در لحظه ضربه زدن به توپ. دست کاملاً مستقیم و بدون هیچ زاویه‌ای در مفصل آرنج ‎oil‏ ‏- دست سرویس‌زننده به بالای توپ و متمایل به پشت آن اصابت می‌کند. ۲ وان در حالت طبیعی از همه قسمت‌های دست ‎ipo)‏ کف و پنجه‌ها] برای ضریه زدن به - نكتة مهم نحوة يرتاب توب است. اين يرتاب بايد كاملاً در مسير حرکت دستِ ضربه باشد. - سرويس را نمىتوان به محل دلخواه ارسال كرد. تصاوير زير مراحل اجراء اين سرويس اص ل لما سوبي هار حاا1ا1قج بح ۳۳۳۳۳

صفحه 9:
-تمرنات سرورل ری (اسد): در این تمرین از فراگیران خواسته می‌شود که در منطقة مجاز سرویس (پشت خط انتهائی زمین) مستقر شوند و موارد قنی سرویشس آبشار ر ابتدا در ذهن مرور کرده. سپس به توپ فرضی ضریه بزنند. مطمئناً در این مرحله از آموزش, مربیان فرصت بیشتری برای اصلاح حرکات فراگیران پیدا می‌کنند. 1 7 ¥ با توب: ۲ در این تمرین مانند سرویس ساده از فراگیران می‌خواهیم که با رعایت قاصله مناسب از یکدیگر در پشت خط انتهاثی زمین مستقر شوند. گروه دیگری از فراگیران در فاصله ۵ متری در داخل زمین مقابل آنها قرار می‌گیرند. در اين وضعیت فراگیران برای نفر مقابل خود به‌عنوان هدف می‌باشند که لازم است, سرویس (آبشاری) درست در جهت آنها ارسال شود. فاصلة فراگیران پس از اطمینان از اجراء صحیح تکنيك زیاد می‌شود و در نهایت هر دو گروه از انتهای زمین در تکرارهای متوالی به اجراء سرویس می‌پردازند تعدادی از فراگیران در انتهای سمت راست زمین و تعداد دیگری در انتهای سمت چپ مستقر می‌شوند. ابتدا از ۲ وب می نود که به‌طور دلحواه هر يك ار سرویس‌های [ساده. تیسی) را تمرین کنند. آگاه برای افزایش دقت در فراگیران, از آنان خواسته می‌شود که به داخل زمین رفته, به‌عنوان هدف سرویس‌های مقابل را دریافت نمایند. پس از اجراء تکرارهای متوالی باید محل آنان تغییر کند ۴ گاهی بير بای آموزش بهتر ده تفر مقایل یک دیگر قراز میگیرند و توا با ریات سر وال 1019 ۱ ‎SS eS CX‏ v

صفحه 10:
۰ 00 5 گت کر مرن را 7 2 ام رین ‎be Wer‏ سروس ‎wa Sie ht ai the {Few WOW SET‏ اه آورنا بای ‎ae‏ من 00 5 3 ‎a‏ ‏- ار ده مورک حم تمرين ررموار م سوج ارسال ثوب سرويل د - بيه اذ نام ‎Geb Saal rt gli Shes Soy ayes‏ 0 بل ارام ‎Sor‏ 7 ود شيرع تلن تكند و اذ واده امن مسب ب اين 050 1 مر شخ فسوی مارب تک اج اد اس رین این« ری رن نم از ماو «وامال) ومست تود را وال ‎alles‏ ادامموحله ان ام موب ول فلت نف ‎ee‏ ۱ “Wa i ee UR.

صفحه 11:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
18,000 تومان