صفحه 1:
ب pte 8 ch استرانژی های سطح شرکت ترجمه : آلعما سلطاني نژاد ۱۹ Gtrateqy Mike W. Peng

صفحه 2:
تنوع مرتبط با محصول * ورود به بازارهای جدید محصول يا فعالیتهای کسب و کار که با بازارها و فعالیتهای موجود شرکت مرتبط اند. 2تاکید بر هم افزایی عملیاتی : * تکنولوژی های معمول, بازاریابی و تولید * افزايش در رقایت ماورای آنچه که می توانیم از طریق بازارهای محصول و فعالیتهای کسب و کار بصورت جداگانه بدست اوریم. 2+2<5 -كه بعنوان صرفه جوئیهای مقیاسی یا صرفه ‎wis?‏ ‏های مقیاس شناخته شده اند. هه اس لمات هی ۵9009 پهسوه.

صفحه 3:
تنوع غیرمرتبط با محصول * ورود به صنایعی که هیچ ارتباطات محصولی مرتبط واضحی با خطلوظ جاری, کب و کار نقرکتت:ندارتد. * اين شرکتها ناهمگون نامیده می شوند و استراتزى آنها بعنوان استراتژی ناهمگون شناخته شده است. و هدف آنها بدست آوردن هم افزایی های مالی(نه عملیاتی) می باشد. نقش ارکانهای شرکت *يى بازار سرمایه داخلی <پاداش تنوع (مزیت ناهمگونی) < تخفیف تنوع (عیب ناهمگونی) هه اس لمات هی ۵9009 پهسوه.

صفحه 4:
Performance Single Product-related Product-unrelated business diversification diversification Level of product diversification Pree 0

صفحه 5:
تنوع و عملکرد شرکت اخطارهای مهم ‎٠‏ < Not all product related diversifiers outperform unrelated diversifiers (the GE exception) * In emerging economies, the conglomeration strategy seems to be persisting. : ‏در اقتصادهای پدیدار شده , استراتژی ناهمگونی اصراز دارد بر‎ < + ‏رن سنن موزل‎ Gouk Koren's Gawsucry Broup, Teca's Port row, oad ‏امه موه لاه مس چات‎ 020000 موه اس عه ا هقی 900006 © مم0

صفحه 6:
تنوع جغرافیایی و

صفحه 7:
تنوع جغرافیایی و عملکرد شرکت * در این دوره جهانی سازی, فراخوانی های مکرری برای گوناگونی جغرافیایی وجود دارد : همه شرکتها نیاز دارند جهانی شوند. < هیچ شرکت بین المللی نیاز به شروع فعالیت اقتصادی در خارج از کشور ندارد. ظ شرکتهای با خضور بين المللی کم باید حوزه جفرافیایشان را گسترش دهند. * اگرچه , اين ملاک بطور کامل این نگرش عمومی را حمایت نمی ‎en‏ اس جات مه یی ۵9006 بهسوت.

صفحه 8:
افيا Performance Limited Intermediate Extensive Level of geographic diversification Omer 8.8

صفحه 9:
تنوع جغرافیایی و عملکرد شرکت ۱ هیچ شرکتی به اندازه کافی درگیردر تجارب بالا و پائین نمی شود. > مطالعات از یک رابطه لا شکل گزارش میدهد زیرا آنها فقط ازشرکتهای در مراحل میانی بین المللی شدن نمونه برداری کرده اند. 1 < ساير مطالعات یک دا وارون را گزارش میدهند. زیرا نموز ۱ زیرا نمونه هاى 9 ع شرکتهای بزرگتر با سطوح متوسط تا بالای تنوع اريب اند ~ بحثهای زیادی در باره تنوع جغرافیایی وجود دارد. هه اس عه ا هقی 900006 © مم0

صفحه 10:
Omer oF Industry-based constlerations Resource-based considerations + Industry growth opportunities + Value (risk reduction and core + Interfirm rivalry competencies) + Entry barriers + arity + Power of suppliers and buyers + Imitability + Threat of substitutes + Organization (different for + Possible conglomeration related of unrelated diversifiers) Diversification strategies Product/ Geographic نک مدل تنوع جامع Instieution-based considerations + Formal institutions constrain or enable diversification + Lack of formal institutions promotes conglomeration + Tformal norms and cognitions (managerial motives) ‎Deneve. Habe reed.‏ فحت 900006 © مم0 ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 11:
‎creel SMS‏ اكت ‏* محرک های تنوع < فرصتهای خارجی رشد در یک صنعت جذابیت ساختاری * رقابتهای درون شرکتی براساس رهبری هزینه ‏قدرت چانه زنی عرضه کننده و خریدار * شرکتها از طریق دستیابی به عرضه کنندگان بالادستی و خریداران پائین دستی حوزه خود را گسترش می دهند. > تهدیدد محصولات جایگزین * کداک و فوجی توسط سازندگان د وربینهای دیجیتال که محصولات جایگزین تولید می کنند تهدید می شدند. ‏مه اس جات مه یی ۵9006 بهسوت.

صفحه 12:
ملاحظات مبتنی بر منیع * ارزش <. تنوع ریسک را کاهش می دهد - با عدم تنوع مقایسه می شود . شرکتهای تک کسب و کاره. * کمیابی ~ اهرم بندی توانائیها و قابلیت های محوری ۶ جنرال موتور ححسادت انگیز است اما شرکتهای کمی می توانند از آن تقلید کنند. * سازمان ۶ ساختار سازمانی و مکانیزم های کنترلی باید استراتزی های تنوع معین را حمایت کنند هه ‎Deneve. Habe reed.‏ فحت 900006 © مم0

صفحه 13:
فشارهای قانونی برای پرش روی ‎ee‏ درونی سازی , باورهای شناختی فعالیتهای مدیریتی را راهنمایی می کنند های مبتنی بر بنگاه ینگاه های رسمی بالابردن تنوع محصولات غیرمرتبط توسط توقیف کردن ادغام های درون صنعتی تواناساختن یا مجبورکردن تنوع جغرافیایی توسط شل کردن یا سفت كردن سياستهاى 01 ] 68005 5520555011252

صفحه 14:
تکامل حوزه شرکتها * حوزه شرکت از طریق مقایسه منفعت های اقتصادی حاشیه ای و هزینه ‎sh‏ ادرای حاشیه ای تعیین می شود. *منفعتهای اقتصادی حاشیه ای(0060) اشکال گوناگون هم افزایی اند که از آخرین واحد رشد بدست می آیند *هزينه های اداری حاشیه ای(000) هزینه های اضافی اند که با بزرگتربودن و تنوع بیشترسازمان مرتبط اند. عم اس لمات هی ۵9009 پهسوه.

صفحه 15:
جه جيزى محدوده رى شركت رأ تعسن مر 1 Marginal bureaucratic, costs (MBC) Costs/benefits Marginal economic benefits (MBC) De Dt D3 Level of diversification ‎Cre Orme red TIO Pree 8.9‏ )0 ع سما ا ‎Crmente© 0008 Corte Deneve. Oenbr rere.

صفحه 16:
Marginal bureaucratic costs ۷ 2 MBCysigg0) Marginal bureaucratic costs (MBCusigso ane i970) Costs/benefits * Marginal economic benefits (MEBys.gr0) Marginal economic benefits (MEBysigso) Di D3 Dz Level of diversification ore: Om 8. Me. ng EDD, hatchet be ape ‏سس سا‎ ‏سم سس سوسیا مساق لا مسقم سم‎ Omer 8.8 ‏ص‎ اس لوا هقی 6000 © نموت

صفحه 17:
حوزه بهینه شرکت : در برایر پیدایش اقتصاد ها در زمان یکسان Marginal bureaucratic costs (MBCpevelopedtcon) Marginal bureaucratic costs (MBCEmergingécon) & 8 ‘Marginal economic benefits (MEBrmergingécon) Marginal economic benefits (OMEBpevetopetcon) ‏م وم لا‎ Level of diversification ne... 8 8. or Oh rr be rape bP mer te? recited eam Our OF oa اس مات مه فیی ۵9006 پوت

صفحه 18:
ناهمگونی شرکتها درپیدایش اقتصادها » چرا ناهمگونی ارزش اقتصادهای پدیدار شده را افزایش می دهد؟ 2 اين تجزیه و تحلیل بر دو فرض اصلی و معقول متکی است * در یک سطح تنوع داده شده منافع اقتصادهای پدیدارشده >منافع اقتصادهای توسعه پافته > در یک سطح تنوع داده شده هزینه های اداری حاشیه ای در اقتصادهای پدیدارشده<هزینه های اداری حاشیه ای در اقتصادهای توئعه یافته بطور کلی,پویایی های صنعت, موجودی های منایع و شرایط بنگاهی ایستا نمی باشند, صه ‎Deneve. Habe reed.‏ فحت 900006 © مم0

صفحه 19:
اکتساب ها * اگرچه عبارت ادغام و اکتساب اغلب مورد استفاده قرار می گيرد, در عالم واقع اکتساب ها غالب اند. <اکتساب : انتقال کنترل دارایی ها ,عملیات و مدیریت از یک شرکت به شرکت دیگر. قبلی یک واحد از بعدی می شود. ‎a unit oP Oradte *‏ هه جز اثإم8)جاموجة) ادغام : ترکیب دارایی ها , عملیات ها و مدیریت دو شرکت برای ایجاد یک نهاد قانونی. ‎Gout @Pricca Brewery & Diler eer > SPCOVI#ter*‏ صو اس جات مس0 ‎Onpendt © O008 Conte‏

صفحه 20:
oF Orvss-Porder Dr ood Br Examples (year) > Daimler — Chrysler 998) 4, Toyota — Toyota Motor Thalland (i997) __y_ Vodafone AirToueh — Mannesmann (3000) Investor group from spain Teleb Consolidation (qual mergers) Mergers (about 3¢ of all MEAS) Stacurory merger (only one firm survives) ‘Acquisition ofa foreign affiliate ‘Acquisitions 9 MER cases) Acquisition of a Jprivate local firm) ‘Acquisition. ‘ofa local ‘fim Privatization Gacquisivion of a public enterprise) nee hp Dred rane, 00, Dh ham ‏م00‎ fr BO) Cie York 00 Onpndt © 2008 Crk Deneve. Habe reed.

صفحه 21:
انواع ۱۸6,۵6 * طبقه های اولیه ی توا رقی سر تخت زگسان ربا زاره > عمودی:به شرکتهای کانونی اجازه دستیابی به عرضه کنندگان بالادستی یا خریداران پایین دستی را می دهد- > ناهمگون:دادوستدهای متعهد شده توسط تنوع سازیهای غیر مرتبط با محصول , شامل شرکتهایی با بازارها و صنایع غیر مرتبط می باشد. 00848 ‏عبارت‎ ٠ موافق : مدیریت شرکت هدف با دادوستد موافق مى باشند.(اكرجه است در ابقدا مقاومت کنة مخالف:برخلاف خواسته های مدیریت و... شرکت هدف , پيشنهادات ‎M&A‏ را رد می کنند. ممه ‎Deneve. Habe reed.‏ فحت 900006 © مم0

صفحه 22:
* دیدگاه مبتنی بر صنعت ۶ افزایش و تحکیم قدرت بازاردر یک صنعت * دیدگاه مبتنی برمنایع قدرت منابع مدیریتی ارشد دستیابنبه؛مقالع: مود تیا * دیدگاه مبتنی بر بنگاه اغلب پاسخی به محدودیتهای بنگاهی رسمی می باشد + همچنین اغلب بازتابی از هنجارها و ادراکات غیررسمی می باشد. ۶ اطمینان بیش از حد ظ محرکهای مدیریتی: ساختن امپراطوری مورد علاقه شخصی در جست و جوی قدرت , پرستیژ و درآمد بیشتر © اينمحركها بمى توانند همزمان وجود:داشته باشتد:

صفحه 23:
عملکرد ادغام و اکتساب ها * ثبت عملکرد نسبتا عاقلانه است. <بیش‌ار 70 درضه گزارسات ۱6۸ با سکمت زویرواعده ‎ail‏ ‏2 بطور متوسط عملکرد شرکتهای اکتسابی بهبود نمی یابد و اغلب تاثیر منفی می گذارد. <اکتسانها بزرگترین فضرف کسنگان سرمایه,شرکت :ها ب«يديرين بزناقة سا فعالت های کنو کاوهای عم تهامی باشد < رقبا اغلب برای سود بردن از آشفتگی ۸6۸۵ به حمله های تهاجمی می پردازند: * ایرباس در طول ادغام ععای0 0۷۷020:۳۷ سهم بازار خود را افزایش دادء * کمپانی دل زمانی که ۷۵" درگیر ادغام وهج0 بود , بازار پرینتر زا موزد.جفله فزان دآدد

صفحه 24:
۹ FOR Choss-Boroee MOAS T Lock of fomilorty with Foreign culures, sliuions, and business systems ٩ Inodequote number of worhy torges 1 Nationalstic concerns agains foreign takeovers (political and media loves) ¥ Clashes of xgonizational cules compounded by clashes of notional cultures ' Nationalistic concerns agains foreign takeovers rm and employee levels) 6.6 عفد Prostems For att MGAS T Managers overestimate their ability fo create value 4 Inadequate pre-acquiston screening 1 Poor sroegic fit * Foor organizational fi 1 Foilure to address multiple stokeholder groups’ concoms نه های شکست ادغام و اکتساب Preacquision: Overpayment for targets Postacqusion: Faller in integration ‎Deneve. Habe reed.‏ فحت 900006 © مم0 ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 25:
ات92 ‎cod‏ هرس( وی 0 سس هه مسلط Will synerey Optimistic view Will efficiency & Investors benefits be of return on short-term downscaled? investment? revenues fall? Internal conflicts Synergies difficult Unrealistic Top management fractious management to attain euphoria groups, key staff leave| Expected 0 do Middle management ‏تيم‎ M&A + day jobs ‏تست‎ Jjob security seale and scope atthe same time ee ‘When do Who is setting Front-line employees 0 lay-offs, my priorities x begin? andl objectives? Service quality No one is listening Customers So what? dips, relationship tome. Do! suffers still matter? mer. Onpendt © O008 Conte ‏اس جات مس0‎ eee

صفحه 26:
بهبود عملکرد اکتساب * مديران بايد * به اهداف زياد نيردازند. *از كشمكش هاى مزايده اى خوددارى كنند-زمانى كه اجرت ها بالاست حاضر به ترک کار باشند > نظارت بر تناسب سازمانی و استراتژیک برای جلوگیری از غافلگیر شدن بعد از اکتساب. ۶ خطاب قرار دادن شرکتها سهام داران چندگانه > تلاش برای حفظ بهترین استعدادها ۶ اماده بودن برای برخورد با موانع ایجاد شده توسط افرادی که کار و قدرتشان به خطر افتاده است. همه ‎Deneve. Habe reed.‏ فحت 900006 © مم0

صفحه 27:
تجدید ساختار * تجدید ساختار <کاهش,در انداژهبیا حوژه,شرکت و یا آفز,دو: * معانی اولیه 7 کوچک سازی * کاهش تعداد کارکنان از طریق اخراج , بازنشستگی بیش از موعد و برون سپاری. ۶ کاهش حوزه * کاهش حیطه شرکت ها از طریق تحریم ها و 7۴ ‎eer‏ اس جات مه یی ۵9006 بهسوت.

صفحه 28:
محرکهای تجدید ساختار * دیدگاه مبتنی بر صنعت 2 ساختاردهی دوباره اغلب با بالا رفتن رقابت درون یک صنعت بکار می زو 2 * دیدگاه مبتنی بر منایع ۶ ساختاردهی دوپاره ممکن است منفعت هایی را بهمراه داشته باشد اما خزیته.هایی را نیز بهمراه دار آشفنگن سازمانی ‏ نشویش « ناگامی: و روحیه‌پابین- که اغلب آزمون ۷8۱۵ با شنکست. مواخه ‎Soil cao‏ * دیدگاه مبتنی بر بنگاه 7 شرکتها و مدیران در اقتصادهای توسعه یافته از بازارهای سرمایه ای بطور فزاینده ای قتبازهای:نمامی"قوی در بزاتر بناغتاردهی‌وناره اط رف جهان:

صفحه 29:
بهبود عملکرد تجدید ساختار ‎cee ٠.‏ و شروط زیادی را در بر می گیرد , عملکرد شرکتها بهتر خواهد شد اگر: ۶ اگر تجدیدساختار را در آخرین وهله استفاده کنند. ‏طنازماندم:ها ارازبهشیوه نم تزگزی مذیزیت زا افزاو اقزاع تلد با انصاف رفتار کنید زیرا انها سیگنال های مثبتی راب افراد باقی مانده ازتتتالامی"کنفدء ‏< در سازمان دهی واحدهایی با دانش زیاد مراقب هستند , واحدهایی که حافظه و قابلیت های سازمانی به میزان زیادی در کارکنان نهاده شده ‏است.

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان