علوم مهندسی کامپیوتر و IT و اینترنت

توانمندسازی و اشتغال زایی جوانان از طریق فناوری انقلابی ارتباطاتی و اطلاعاتی

enghelabe_fannavariye_ettelaati

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “توانمندسازی و اشتغال زایی جوانان از طریق فناوری انقلابی ارتباطاتی و اطلاعاتی”

توانمندسازی و اشتغال زایی جوانان از طریق فناوری انقلابی ارتباطاتی و اطلاعاتی

اسلاید 1: توانمندسازی و اشتغال‌زایی جوانان از طریق فن‌آوری انقلابی ارتباطاتی و اطلاعاتیعباس عدالتامپریال کالج، بنیاد دانش و هنرwww.science-arts.orgخرداد ۱۳۸۱

اسلاید 2: چکیدهسهم ایرانیان در پایه‌گذاری علم محاسبهانقلاب فن‌آوری اطلا عاتی و اینترنتسه سال فعالیت‌های بنیاد دانش و هنرمرکز فن آوری اطلاعات زاهدان: برنامه‌ای برای توانمندسازی و اشتغال‌زایی جوانان

اسلاید 3: پایه انقلاب فن‌آوری اطلاعاتی: سیستم حساب اعشاری۳۰۰۰+۴۰+۲=۳۰۴۲فرض کنید بخواهیم دو عدد رومی زیر را در هم ضرب کنیم: CCXXXII و XLVII یعنی ۲۳۲ × ۴۸نماد صفر توسط ریاضیدانان هندی و با الهام از ستون خالی چرتکه آنطور که در با بل و چین باستان بکار می‌رفت ابداع شد.

اسلاید 4: کشف سیستم کسری اعشاریایرانیان و اعراب نمایش اعداد کسری را در سیستم اعشاری ابداع کردند: ۳۰۴۲/۷۵ ایرانیان و اعراب همچنین قواعدی که امروز برای چهار عمل اصلی بکار برده می‌شود را کشف نمودند.

اسلاید 5: سیرتاریخی علم محاسبهبراهماگوپبا, 598 ADسیریدهارد, 850 ADادلارد 1080 ADخانه حکمت9thc. ADخوارزمی780 ADکاشانی1380 AD

اسلاید 6: خوارزمی ۷۸۰-۸۵۰ م بزرگترین ریاضیدان قرون وسطی در خانه حکمت در بغداد مستقر شد سه اثر جاودانی بجای گذاشت:حساب هندیجبر و مقابلهجداول نجومیواژه کلیدی آلگوریتم از نام خوارزمی و واژه جبر از عنوان کتاب جبر و مقابله او ریشه می‌گیرند.این واژه ها بیانگر تاثیر عظیم خوارزمی در تکامل تفکر بشری است.

اسلاید 7: آدلارد (۱۰۸۰-۱۱۶۰م) Adelard of Bathاولین دانشمند انگلیسیجداول نجومی خوارزمی را که بر اساس سیستم اعشاری است از عربی به لاتین ترجمه کرد.سیستم اعشاری از این طریق به اروپا راه یافت و یکی از پایه های اساسی رنسانس علمی شد.پس از دو قرن سرانجام طرفداران سیستم اعشاری (الگریستها) بر طرفداران استفاده از چرتکه پیروز شدند.

اسلاید 8: غیاث‌الدین جمشید کاشانی (۱۳۸۰-۱۴۲۹م) اولین ماشین مکانیکی برای محاسبات معین را اختراع کرد: - برای تعیین زمان کوتاهترین فاصله سیارات - برای تعیین مختصات سیارات - برای تعیین زمان کسوف و خسوف و ساعات شرعی قواعد چهار عمل اصلی و جذرگیری اعداد کسری اعشاری را تکمیل کرد. عدد پی را تا ۱۶ رقم اعشار محاسبه کرد:۳/۱۴۱۵۹۲۶۵۳۵۸۹۷۹۳۲

اسلاید 9: سیاره یاب کاشانی

اسلاید 10: ماشین‌های مکانیکی محاسبه دویست سال پس از جمشید کاشانیLeibniz (1646 –1716)Pascal (1632 – 1662)Napier (1550-1617)Oughtred (1575 – 1660)Babbage (1792 – 1871)

اسلاید 11: انقلاب ارتباطاتی و اطلاعاتیکامپیوتر و اینترنت بشکل بی‌سابقه ای زندگی بشر را در همه شئون دگرگون کرده است. فن‌آوری اطلاعاتی و اینترنت امروزه زبان و فرهنگ جدیدی بوجود آورده است که اهمیت آن در دنیای کنونی همطراز زبان مادری و چهار عمل اصلی است .

اسلاید 12: انقلاب آموزشیاز طریق کتابخانه‌های رقمی کلیه دانش و فرهنگ بشر را می‌توان ظرف چند لحظه در اختیار هر کس در هر کجای دنیا قرار داد. اشکال جدید ارتباطات مانند پیام الکترونیک (email)، گروههای الکترونیک (e-groups)، گفتگو روی خط (on-line chat)، دانشگاه الکترونیک (e-university)، و کنفرانس الکترونیک (video- conferencing)، دنیا را به یک اتاق درس جهانی تبدیل کرده است. نمایش و کسب دانش از طریق رسانه‌های چندگونه‌ای(multimedia) کار آموزش و یادگیری مفاهیم پیچیده را آسان کرده است.مهارت‌های اساسی مانند املاء و انشاء درست، ترجمه، محاسبه و پردازش داده‌ها هم اکنون ماشینی شده‌اند.

اسلاید 13: از دوران محدودیت های آموزشی تا عصر امکانات بیکران آموزشیدر این عصر، بجای معلم، دانش‌آموز محور فرایند آموزش می‌شود. روش آموزش، بجای آنکه بر اساس کتاب درسی باشد، بر پایه طرح سؤال و یافتن جواب توسط دانش‌آموز از طریق اینترنت قرار می گیرد.دوگانگی بین یادگیری و پژوهش از میان می‌رود و یادگیری تبدیل به یک عمل خلاق لذت‌بخش می‌شود. مرز بین رشته‌ها و موضوعات درسی، و مرز میان دوره‌های ابتدائی، راهنمائی، متوسطه و عالی شکسته می‌شود. ساختار موضوعات درسی انعطاف‌پذیر می‌شود تا دانش‌آموز را در جهت پیشرفت مستقل علمی و فرهنگی یاری کند.

اسلاید 14: نقطه عطف بزرگ تاریخانقلاب ارتباطاتی و اطلاعاتی فرصت تاریخی بی‌نظیری برای کشورهای در حال توسعه بوجود آورده است.برای اولین بار در تاریخ، ابزار توانمندسازی بوجود آمده است که بوسیله آن می‌توان شکاف میان کشورهای پیشرفته و کشورهای در حال توسعه را پر کرد. اما اینترنت بخودی خود در واقع شکاف بین کشورهای توسعه‌یافته و کشورهای درحال توسعه را تشدید می‌کند، زیرا شکاف بسیار عمیق‌تر جدیدی را به نام شکاف رقمی بوجود می‌آورد.باید استفاده مؤثر از کامپیوتر و اینترنت را در مرکز برنامه های آموزشی نوجوانان در همه مدارس و آموزشگاهها قرار داد.غفلت در این راه موجب تشدید عظیم عقب ماندگی ما خواهد شد.

اسلاید 15: دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف در مسابقات بین‌المللی جام ربات‌هاRobocup ۱۹۹۹Eurocup ۲۰۰۰۲۰۰۱ در سیاتل : مقام اول در مسابقه رباط امدادگر۲۰۰۲ در ژاپن

اسلاید 16: ریاضیات: ۱۹۹۳-۲۰۰۰ در ردیف اول تا دهم، مقام اول در ۹۸، ۱۸مدال طلافیزیک:از ۱۹۹۵ در ردیف اول تا پنجم، مقام دوم در۹۹، ۱۰ مدال طلاشیمی: مقام اول در ۹۵ و ۹۶، ۹ مدال طلا انفورماتیک:از ۱۹۹۳ در ردیف اول تا دهم، پنج مدال طلادستاوردهای دانش آموزان ایرانی در المپیادهای جهانی

اسلاید 17: مراکز تجهیز شده به کامپیوتر و اینترنت http://www.schoolnet.ir/۸۴ مدرسه : ۴۳ دخترانه، ۴۱ پسرانه ۳۹ مدرسه در تهران، ورامین (UNESCO)، شهر ری، رباط‌کریم، و اسلام شهر ۲ مدرسه در گز و برخوار اصفها ن ۱۲ مدرسه در گیلان ۱۱ مدرسه در کاشان ۲ مدرسه در تبریز ۱ مدرسه در بروجرد ۱۰ مدرسه در بابل (بزودی در بابلسر) ۵ مدرسه در اهواز (Shell)۲ مدرسه در حسن‌آباد قم۲ آموزشگاه نیکوکاری توان‌بخشی رعد و گیلان۵ یتیم‌خانه در تهران۲ مرکز تربیت معلم در تهران و ۱ مرکز در خرم‌آباد۴ دانشگاه علوم پزشکی تهران، الزهرا، کاشان، و گیلان۸ مرکز علمی و فرهنگی در تهران، یزد، و قمصرچند مدرسه روستایی در اطراف قزوین و جلفا

اسلاید 18: KashanJolfa‌Babol

اسلاید 19: مرکز اطلاع رسانی مدارس http://www.schoolnet.irدر مهر ۱۳۷۸ در دانشگاه صنعتی شریف ایجاد شد.شبکه مدارس تهران و حومه را تشکیل داده است. معلمان را در زمینه کامپیوتر و اینترنت آموزش می‌دهد.سایت های آموزشی برای مدارس تهیه یا پیاده می‌کند.طرح های زیررا اجرا می کند:کمک به ایجاد صفحات معرف مدارس می‌کند.مسابقات طراحی وب میان مدارس برگزار می‌کند.بولتن بحث مابین مدارس ایجاد کرده است.بین مدارس ایران و سایر نقاط جهان پروژه‌های همکاری سازمان می دهد.در سال جاری شبکه مدارس کاشان، گیلان و بابل نیز ایجاد شده است، بزودی در اهواز، رفسنجان، قزوین و تبریز.

اسلاید 20: خط تولید مونتاژ کامپیوتر در مدارسبنیاد دانش و هنر در دبیرستان پسرانه هدایت (یافت‌آباد)، در هنرستان دخترانه گل یاس (جوادیه) و در دبیرستان دخترانه الزهرا (نازی‌آباد) خط مونتاژ کامپیوتر بر پا کرده است.این تجربه بسیار پر ارزشی برای دانش‌آموزان است که می‌تواند موجب آشنایی با سخت‌افزار و در نتیجه رشد صنعت کامپیوتر در بین نوجوانان شود.

اسلاید 21: ارتباط-حیات شبکه ای از مدارس در جهان است که تماس و همکاری را بین نوجوانان در سراسر دنیا ترویج می دهد، این بویژه در زمینه پروژه هایی است مانند محیط زیست، حقوق بشر، تنش‌زدایی و همکاری سازنده که برای دوران ما حیاتی است. ۴۰۰ پروژه در ۱۴۰ مدرسه در ۴۰ کشور جهان در سال ۲۰۰۰.سه مدرسه از مدارس تحت پوشش بنیاد در این شبکه فعالیت دارند.مدرسه هدایت گواهی سال ۲۰۰۰ این شبکه را کسب کرد.جایزه سال ۲۰۰۰ شبکه ارتباط-حیات سوئدwww.life-link.org

اسلاید 22: گواهینامه مدرسه هدایت

اسلاید 23: شبکه جهانی مدارس I*EARN (www.iearn.org) International Education & Resource Networkدر بیش از ۹۰ کشور دنیا پروژه‌های همکاری در زمینه‌های علمی و فرهنگی بین مدارس سازمان می‌دهد.کودکان و نوجوانان را قادر می‌سازد تا از اینترنت بعنوان یک وسیله آموزشی، فرهنگی و ارتباطی استفاده کنند.با حمایت بنیاد، مدرسه هدایت در میدان ابوذر تهران در مرداد ۱۳۷۹ به این شبکه جهانی پیوست.یک تیم ۷ نفره از معلمان ایران و مسئولین آموزشی بنیاد در تیرماه ۱۳۸۰ در کنفرانس سالانه این شبکه که در کیپ‌تاون آفریقای جنوبی تشکیل شد شرکت کردند.کنفرانس ۱۳۸۱ در تیرماه در مسکو برگزار می‌شود.

اسلاید 24: پروژه امیدهای نیک Project Good Hopes http://www.goodhopes.org/۲ ماه پیش از ۱۱ سپتامبر، در جولای ۲۰۰۱، در کنفرانس ”آموزش در عصر اینترنت “در کیپ‌تاون آفریقای جنوبی معلمان ایرانی و معلمان خارجی به اتفاق هم گروه امیدهای نیک (good hopes) را تشکیل دادند تا دانش‌آموزان و معلمان مدارس در کشورهایی که روابط رسمی ندارند بتوانند با همکاری در زمینه های علمی و فرهنگی در جهت ایجاد رابطه مردمی میان یکدیگر گام بردارند.

اسلاید 25: مرکز فن‌آوری اطلاعاتی در زاهدان http://zahedanitc.saf.ir/ در بهمن۱۳۸۰با همکاری استانداری سیستان و بلوچستان وشهرداری زاهدان و چندین نهاد دولتی و غیر دولتی دیگر افتتاح شد. علاوه بر آموزش عمومی در فن‌آوری اطلاعاتی و اینترنت :فروشگاه الکترونیک برای کالا‌‌‌‌‌‌‌ های دستباف زنان (e-shop)وام‌های خرده برای توسعه صنایع مرتبط با ‌ فن‌آوری اطلاعاتی

اسلاید 26: فن‌آوری اطلا‌عاتی، رشد اقتصادیدر ایالات متحده آمریکا:۱۹۶۰: ٪۵ سرمایه گذاری در IT ، ٪۱ رشد سالانه۱۹۹۶: ۳۵٪ سرمایه گذاری در IT ، ٪۲/۶ رشد سالانه۲۰۰۲: ٪۶۰ سرمایه گذاری در IT ، ٪۵/۶ رشد سالانهبا نرخ رشد سالانه ٪۵/۶ استاندارد زندگی هر ۱۵ سال ۲ برابر می‌شود.این نشانگر پدیده نوین تاثیر شبکه است.

اسلاید 27: فن‌آوری اطلا‌عاتی و اشتغال زایی در هندوستان۴۰ میلیارد دلار حجم تجارت الکترونیکی در سال ۲۰۰۵شرکتهای IT و خدماتی در سال ۲۰۰۱، رشد ٪۵۰ داشته‌اندصادرات نرم‌افزار در سال ۲۰۰۰-۲۰۰۱ معادل ۵/۱ میلیارد دلار و رشد سالانه آن ٪۶۵ بوده استشرکتهای IT در سال ۲۰۰۵ از بازار جهانی خدمات الکترونیکی ۹ میلیارد دلار عواید خواهند داشتصادرات نرم‌افزار در سال ۲۰۰۲ تا ۹ میلیارد و در سال ۲۰۰۸ تا ۵۰ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود

اسلاید 28: استاندارد زبان فارسی در یونی‌کد UNICODE) )شامل:نماینده ایران در یونی‌کد با معرفی شورای عالی انفورماتیکتصحیح یونی‌کد بر اساس الفبای فارسی و رفع نواقص آنتهیه نرم‌افزارهای لازم برای تبدیل کدهای موجود زبان فارسی به یونی‌کدکتابخانه رقمی فارسی (اشعار حافظ، شاملو) برمبنای یونی‌کد http://digilib.sharif.ac.ir/

اسلاید 29:

اسلاید 30: سایر طرح‌هاپلاتفرم رایا آموزش برای دانشگاه‌ها و مدارسکارگاه ربات درمدارس کارگاه بیوتک درمدارس

اسلاید 31: فرصت تاریخی بی‌نظیر برای جهش بجلو نوجوانان ایران توانایی‌های عظیم خود را نشان داده اند. فن‌آوری اطلاعاتی و اینترنت قادر به توانمند سازی و اشتغال زایی آنان است. فعالیتهای بنیاد نشان می‌دهد که چنانچه بطور مؤثر گام برداریم این آرمان قابل دسترسی است. نیروهای مردمی و مسئولین روشنفکر دولتی می توانند حامل این نقش عظیم تاریخی باشند و سهم خود را از این طریق در آینده‌سازی ایران ادا کنند. برای نیل به این هدف به همت و عزم شما نیاز داریم.به نوجوانان و جوانان ایران کمک کنید تا روی پای خود بایستند و آینده را در دست بگیرند.

29,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید