علوم مهندسی تجزیه و تحلیل اطلاعات

ثابت‌بودن متغیرهای دیگر – Ceteris Paribus

36-Ceteris-Paribus

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “ثابت‌بودن متغیرهای دیگر – Ceteris Paribus”

ثابت‌بودن متغیرهای دیگر – Ceteris Paribus

اسلاید 1: ثابت بودن متغیرهای دیگرCeteris ParibusMGTools.ir

اسلاید 2: عنوانثابت بودن متغیرهای دیگرنوعمدلمراحل استفادهتجزیه و تحلیلموضوعتصمیم گیری و حل مسالهسطحفردی / گروهی / سازمانیپیچیدگیمتوسط

اسلاید 3: درجهان واقع بسیاری ازمتغیرها کم و بیش بر هر پدیده اقتصادی مؤثرهستند که مطالعه اثرات کلیه این متغیرها در یک مدل غیرعملی یا بسیاردشواراست. . پیش بینی یا بیانی در مورد رابطه ی سببی، تجربی یا منطقی بین دو وضعیت از امور موجود Ceteris paribus می باشد. در صورتی که پیش بینی ارایه شده تصدیق شود که معمولا در اکثر شرایط مورد انتظار صدق می کند، با این حال می تواند رد شود و یا توسط عوامل مداخله گر لغو شود. فرض ثابت بودن متغیرهای دیگر اغلب فرضی کلیدی در تحقیقات علمی محسوب می شود. بنابراین برای مثال اپیدمیولوژیست ها ممکن است به دنبال کنترل متغیرهای مستقلی باشند که ممکن است متغیرهای وابسته را تحت تاثیر دهند. یکی از مواردی که مدل ثابت بودن متغیرهای دیگر به صورت گسترده مورد استفاده قرار می گیرد، در علم اقتصاد است که جهت ساده سازی فرمولاسیون و شرح نتایج اقتصادی کاربرد دارد. در زمان استفاده از این مدل در اقتصاد، فرضی که مد نظر قرار می گیرد، این است که تمامی متغیرها به غیر از متغیرهایی که تحت نظارت فوری قرار می گیرند، ثابت در نظر گرفته می شوند. برای مثال، می توان انتظار داشت که چنانچه قیمت گوشت گاو افزایش می یابد - ثابت بودن متغیرهای دیگر- مقدار گوشت گاو مورد تقاضا توسط خریداران کاهش خواهد یافت. در این مثال، عبارت ذکر شده جهت بیان تمامی مواردی که پیرامون رابطه ی قیمت و مقدار تقاضای مورد نظر یک کالای معمولی، وجود دارد، به صورت عملیاتی مورد استفاده قرار می گیرد. این بیان عملیاتی به صورت عمدی عوامل شناخته شده و ناشناخته ای را که می توانند رابطه ی بین قیمت و مقدار تقاضای مورد نظر را تحت تاثیر قرار دهند، رد می کند. عواملی که در این مثال عمدا رد می شوند شامل تغییر در قیمت کالاهای جایگزین( مثلا تغییر قیمت گوشت گوسفند و ...)، تغییر در سطح ریسک گریزی خریداران (برای مثال افزایش ترس از بیماری جنون گاوی)، تغییر در سطح تقاضای کلی یک کالا بدون در نظر گرفتن قیمت فعلی آن ( برای مثال یک گرایش اجتماعی به گیاه خواری).

اسلاید 4: ابزارهای مرتبطدیاگرام علت و معلول Cause and Effect Diagram(CED) مزایادر جهان واقعی در نظر گرفتن یک عامل به صورت ایزوله و تنها، مشکل می باشد. برای مثال، در صورتی که به نرخ های تبدیل مشاهد کنیم، انتظار نرخ های سود بیش تری را داریم. در حالی که، در جهان واقعی عومل بسیار دیگری بر روی نرخ های تبدیل تاثر گذارند. بنابراین با ایزوله ( تنها) در نظرگرفتن دیگر عوامل می توان از تاثیر نرخ های سود بالاتر اطلاع پیدا کرد. با این سازوکار یعنی در نظر گرفتن سایر عوامل به صورت ایزوله و بررسی تنها یک عامل می توانیم به عامل موثر و تاثیر گذار دست پیدا کنیم.معایبیکی از معایب بارز این مدل، موضوع هزینه است. چرا که بررسی هر یک از عوامل به صورت جداگانه و ایزوله در نظر گرفتن سایر عوامل به صورت متوالی، قطعا هزینه بر خواهد بود. همچنین ممکن است باعث گمراهی شود. فرض کنید که با بررسی های متعدد به این نتیجه رسیدیم که یک عامل از بین سایر عوامل، عامل تاثیر گذار و مورد نظر می باشد. در حالی که ممکن است در عوامل بیش تری برای بررسی موجود باشدکه به بررسی آن ها پرداخته نشده و عامل دیگری غیر از عامل اخیر تاثیر گذار باشد.یکی از کاربردها فرضی می باشد، به این معنا که به منظور تجزیه و تحلیل تاثیر عاملی دیگر به تنهایی، برخی از عوامل ثابت فرض می شوند. که به آن انزوای فرضی گفته می شود. برای مثال می توان به جدایی فرضی اثر درآمدی و اثر جایگزینی یک تغییر قیمت، که در واقع با هم در نظر گرفته می شوند، اشاره کرد. درگر کاربرد مدل ثابت بودن متغیرهای دیگر در نظر گرفتن آن به عنوان وسیله ای برای دستیابی به راه حلی تقریبی است که آن را تحت عنوان انزوای حقیقی در نظر می گیرند. کاربرد دیگر این مدل در روان شناسی است. افراد در مورد فعالیت ها و رفتارهایی که آن ها را به اهدافشان می رسانند، تصمیم گیری می کنند. برای مثال، چنانچه شخصی هدف X را مد نظر داشته باشد، و بر این باور باشد که برای دستیابی به آن باید رفتار Y را از خود به نمایش بگذارد، بنابراین برای دستیابی به آن هدف قطعا رفتارY را پیش می گیرد.کاربردها

اسلاید 5: زماننیروی کاردانشهزینهمنابع مورد نیاز

اسلاید 6: MGTools.irبرای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ام‌جی‌تولز مراجعه نمایید...

رایگان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

دانلود رایگان