صفحه 1:

صفحه 2:
جایگاه زن در تمدن عیلام باستان كردآورندكان: ‎ee‏ كفاشيان , بهاره كبارستمى: اننا عامرى, مرضية رضاري دبیر راهنما: سرکار خانم ذاکر ‎reel‏ ل دبیرستان فرزانکان يك تهران

صفحه 3:

صفحه 4:
* تاريخ سياسى تمدن عيلام * نژاد عیلامی ها تمدن عيلام * خط تمدن عيلام * فرجام تمدن عيلام

صفحه 5:
القبای تصویری عیلامی

صفحه 6:
Syriac Ser book script Mi Sinai, Egypt. ca. Mth كتابى به الفباى آرامى مربوط به قرن يازده ميلادى

صفحه 7:
جايكاه زن در اجتماع تمدن عيلام فعالیت های روزانه ی زنان پوشش زنان در تمدن عیلام باستان ازدواج با محارم تعدد زوجات در دربار

صفحه 8:
جایگاه زنان عیلامی در مذهب تأثیر الهه های یونانی در باورهای مردم و شکل گیری الهه های زن نقش مادران روحانی جایگاه زنان عیلامی در مذهب حقوق و جایگاه زنان عیلامی در اجتماع

صفحه 9:
تأثير زنان در دربار نظام مإدرشاهى در سياست

صفحه 10:
هنر عیلام در دوران باستان (دوران انسی ها) * پیکر سازی پیکره ی ‎epee‏ که ید فرمان بوزور-اين-شوشينك به معبد اين الهه اهدا كرديد. خدود +518 قم ورد بلندی ۸۴ سانتی مره عرض ۴۷ سانتی عتره مرمر سفید

صفحه 11:
‎i ۶4‏ 7 ا ۶ ‎q 3‏ ۱ 5 1 ۱ 5 5 * مهرهاى استوانه اى 3 تس

صفحه 12:
هنر عیلام در عصر سوگل مخ ها * پیکر سازی * نقوش برجسته تقش برجسته ی جشن هم خوایکی یا ازدواج مقدس بين اينانا ايشتار و يكى از خنایان مرد. اواسط عزارء ى خوم ق.م.

صفحه 13:
نقش برجسته ی قالبی از زنی که فرزتدش را در آفوش دارد. مشابه تمونه ی پیدا شده در شهر اور تمدم بین الشهرین نقش برجسته زن نوازنده ی از دورد ی سوتل مت هاء فری-هندهم و مجدهم یم

صفحه 14:
مهره هاى استوانه اى

صفحه 15:

صفحه 16:
هنر عیلام میانی: دوران * معماری تیلب زیگورات چفازنبیل

صفحه 17:
eee هنر عیلام میانی: دوران امپراتوری ‎eo‏ بنا صدها آجر کتیبه دار »معد اتيت باك

صفحه 18:
* اشیای ساخته شده از بدل چینی * اشیای مفرغی مجسمه ی عظیم ۱۷۵۰ کیلوگرمی ملکه نپیراسو همسر اونتش-گل, ارگ شوش, قرن سيزدهم ق.م. لوور. بلندى ‎١14‏ سانتى مترء عرض ۷۳ سانتی متر و مفرغ روی دامن حاشیه‌دار این مجسمه. نام ملکه و خدایان بزرگ شوش به خط میخی عیلامی حک شده‌است. در دست چپ ملکه انگشتری وجود دارد که احتمالا حلقه عروسی او می‌باشد.

صفحه 19:
سیت شمشی, ماکت باستانی یک معیدد مواستجت که به هنگام درآمدن آفتاب انجام می گرفت لهذا | شیلهک این -شوشینک به معبد. ‎yy‏ طول ۶۰ سانتی متره عرض ۴۰ سانتی مترهمفرغ

صفحه 20:
وهای تخت دهاز کل (سردیس های تدفینی) سردیس های تدفیتی: نیمه ی دوم هزاره ی دوم ق.م. لوور, بلندی ۲۴سانتی متره عرض ۱۵ سانتی متره گل خام با رنگ آمیزی

صفحه 21:
نقش برجسته بر قیر طبیعی زن ریسنده و ندیمه, زن موهایش را به زیبایی آراسته و ندیمه اش او را باد می‌زند. زن عیلامی بر روی ‎slab ee‏ نشسته و جلوی او هم میزی با بشقاب غذا (ماهی سرخ شده) 9 ۶ هفتم و هشتم پیش از میلاد» اکتشاف شده در شوش لور

صفحه 22:
جام نقره اى زن عيلامى. اين جام نوشتهاى به صورت نوار باريكى از خط ايلامى حكاكى شده‌است. جامنقرای زن عيلامى در سرزمين باستانى انشان در استان فارس کشف شده‌است و قدمت آن به ۲۲۰۰ سال پیش از میلاد یعنی اواخر هزاره سوم پیش از میلاد (دوره عیلامی کهن) بر می‌گردد. ان اثر در موزه ی ایرانباستان تهران نگهداری می‌شود

صفحه 23:
lle ۳ ‏تهران.‎ ۴) ستاری. جلال. (۱۳۸۱). اسطوره و رمز در انديشة میرچا الياده. تهران: مرکز. ۵ صراف. محمدرحیم. (۱۳۸۴). مذهب قوم ایلام. تهران: سمت. ۶ ضیمران. محمد. (۱۳۸۲). درآمدی بر نشانه‌شناسی هنر. تهران: قصه. ۷ فانیان. خسرو. (۱۳۵۱). «پرستش الهه‌مادر در ایرانگ بررسی‌های تاریخیء ۴۳: ۰۲۴۸-۲۰۹ ۱ ‏عسگری, لیلا (۱۳۸۶). «حضور ایزدبانوی بزرگ در زبان و گویش‌های ایرانی». گویش‌شناسی»‎ (A و ۱۵۱-۱۲۳۰۲ 4 مجیدزاده. یوسف. (۱۳۷۰). تاریخ و تمدن ایلام. تهران: نشر دانشگاهی, ۰ مختاريان» بهار. (۱۳۸۸). «اسطورة سرنخ»» انسان‌شناسی و فرهنگ [۱۹خرداد۱۳۸۹]: ۱) مورنو آنتونیو. (۴ ۱۳۸). ‎Rig‏ خدایان و انسان مدرن. ترجمة داریوش مهرجویی. تهران: مركز. — =

صفحه 24:
‎Cas)‏ م ‎

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
39,000 تومان