کامپیوتر و IT و اینترنتعلوم مهندسی

جست و جوی آگاهانه و اکتشاف در هوش مصنوعی

صفحه 1:
a i ‏هوش مصناعى‎ dlp ile cap [lp [bor (hi IFO Wabi |

صفحه 2:
Artificial Intelligence ‏هوش مصنواعی‎ 1 فهرست آگاهانه #یادگیری برای جست و جوی #جست و جوی محلی و بهینه سازی جست و جوی محلی در

صفحه 3:
جست و جوی |گاهانه و اکتشاف متدهای جستجوی آگاهانه ‎we‏ #جستجوی مهلی ‎ome?‏ توت و بهینه سازی ‎cancel ‏مریصانه‎ * ‎Ox‏ تيه نوردى ‏۲00 > شبیه سازی حرارت ‎ROEG<‏ >يرتو محلى ‏> و ۵00 > الکوریتمهای ژنتیه

صفحه 4:
1 جست و جوی گاهانه و اکتشاف جستجوى بهترين: این استرراتری به این صورت بیان می‌شود که در یک درخته زمانی که گره‌ها مرتب می‌شوند گره‌ای که بهترین ارزیابی را داشته باشده قبل از دیگر گره‌ها بسط داده می‌شود. هدف:یافتن رامحل‌های کم‌هرینه استه این الگوریتم‌ها عمومً از تدادی معیار تخمین بررای هزینه راء‌حل‌ها استفاده می‌کنند و سعی بر حداقل کردن آنها دارند.

صفحه 5:
۳۹ جست و جوی |گاهانه و اکتشاف حداقل هزینه تخمین زده شده برای رسیدن به هدف: جستجوی حریصانه یکی از ساده‌تررین استرراتتی‌های جستجوی بهترین؛ به حداقل رساندن هنرینه تخمین زده شده برای رسیدن به هدف است. بدین صورت که حالت گرهای که به حالت هدف ننردیک‌تر استه ابتدا بسط داده می‌شود. تابع کشف‌کننده: هرینه رسیدن به هدف از یک حالت ویوه می‌تواند تخمین زده شود اما دقیتاً تعیین نمی‌شود. تابعی که چنین هزینه‌هایی را محاسبه می‌کند تابع کشف کننده | نامیده می‌شود. جستجوی حریصانه: جستجوی بهترین که ۲ را به منظور انتخاب گره بعدی بررای بسط استفاده م ‎OS‏ جستجوى ‎tub Lereedy sack) Shae‏ می‌شود. 5

صفحه 6:
۹ جست و جوی اگاهانه و اکتشاف # تابع هزینه مسیب (0)> : هزینه مسیر از گره اولیه تا گره و #تابع اکتشافی. ()۳: هزینه تخمینی ارزان ترین مسیر از گره ۰ به گره هدف ‎aoe‏ بهترين مسیر ()*۳: ارزان ترین مسیر از گره « تا گره هدف تابع ارزيايي. (۳)۰: هزینه تفمینی ارزان ترين مسير از طريق - ۷+( ۳ #()۳۳ : هزینه ارزننت ریم سیر از طریق»(۰) ۲۴ + (مب :(م) ۳۳ 6

صفحه 7:
جستجوی حریصانه = جست و جوی ۱ گاهانه و ۱ کتضا ف

صفحه 8:
جست و جوی |گاهانه و اکتشاف جستجوی حریصانه ©) a

صفحه 9:
1 جست و جوی آگاهانه و اکتشاف جستجوى حريصانه

صفحه 10:
جست و جوی |گاهانه و اکتشاف

صفحه 11:
جست و جوی |گاهانه و اکتشاف ويژگي‌هاي جستجوي حریصانه: ** جستجوى حمريصانه از لحاظ دنبال كردن يك مسيس ويشه در تمام طول راه به طررف هدفه ماندد جستجوی عمقى استه اما زمانی که به بن‌بست می‌رسده بررمی گرردد. * این جستجو بهینه نیست و ناامل استه. ** پیچیدگی زمانی- در بدترین حالت ببرای جستجوی حریصبانه (۳)() که «ه حداکش عمق فضای چستجو ‎weal‏ ‏* جستجوی حریصانه تمام گره‌ها را در حافظه نگه م‌دارده بنابراين بيجيدكى فضباى آنن مشابه پیچیدگی زمانی آن است. ** مینران کاهش پیچیدگی به مسئله و ‎gy CaS‏ | بستگی دارد. 1"

صفحه 12:
جست و جوی |گاهانه و اکتشاف جستجوی حریصانه ت# کامل بودن: فیر اما اگر ۲ - #۰ آنگاه جستجو کامل میشود # بهینگی: خیر >اما اگر ۲ ۶* آنگاه جستجو کامل میشود #پيچيدگي زماني: 00 کامااکر #2۲ آنکاه 000 #ییمیدکی ‎:bad‏ 05 کهمااکر #۲ آنکاه 00

صفحه 13:
1 جست و جوی |گاهانه و اکتشاف حداقلسازى مجموع هزينه مسيس: جستجوى ‎*D‏ ‏جستجو با هرزينه يكسان» هزينه مسير» (51)9 را ذييز حداقل مىكند. با تر کیب د و تابع ارزیابی داریم: ‎F(a) = x(a) + h(n)‏ :(0) هزینه مسیر از گره آغازین به گره 6 را به ما می‌دهد. ‎h(a)‏ هزینه دخمینزدم شدم از ارزانترینمسیر از " به هدفلست وماداريم: هزینه تخمین زده شده ارزانترین راه حل از طبريق ‎T= PQ)‏ B

صفحه 14:
1 جست و جوی |گاهانه و اکتشاف رفتار جستجوى 9* نكاهى كذرا به اثبات كامل و بهينه بودن 09*: مشاهده متدماتى: تقرريباً تمام كش نكنندكىهاى مجاز داراى اين وي كى هستتد كه در طول هس مسیرری از ريشه هزينه “اه كن كاهش بيدا نم ىكند. اين حناصيت براى كش كنندكى؛ حناصيت یکنوایی (ملسا1 گنته می‌شود. اگر یکنوا نباشد, با ايجاد يك اصلاح جزرئى آن را يكنوا می‌کنیم.

صفحه 15:
5۹ جست و جوی |گاهانه و اکتشاف جستجوی 0*

صفحه 16:
5۹ جست و جوی |گاهانه و اکتشاف جستجوی 0*

صفحه 17:
5۹ جست و جوی |گاهانه و اکتشاف جستجوی 0*

صفحه 18:
جست و جوی آگاهانه و اکتشا ف

صفحه 19:
5۹ جست و جوی |گاهانه و اکتشاف جستجوی 0*

صفحه 20:
5۹ جست و جوی |گاهانه و اکتشاف جستجوی 0*

صفحه 21:
۳۹ جست و جوی گاهانه و اکتشاف ()*۲ : هزیده ولقعی‌رسیدن‌از » به هدفلست در استفاده عملی؛ خطاها پا هنزینه مسی متتاسب هستند» و سرانجام رشد نمایی هر کامپیوشر را تسخیر می‌کند. البته استفاده از یک کشفکنندگی خوب هنوز باعث صرفه‌جویی زیادی نسبت به جستجوی نآ گاهانهمی‌شود. 8 معولاقب زاز لینکه دچار کمبود زماززشوده دچار کبود فضامشود. زیرا لین جستجو تمام گس‌مهاوتولید شدم را در حافظه ذخيره موكند.

صفحه 22:
1 جست و جوی |گاهانه و اکتشاف جستجوى 0* #كامل بودن: بله © بهينكى: ‎aly‏ ‏#پيچيدگي (ماني: “07 >اما اگر ۲ = * آنگاه )0 #ییمیدکی ‎OF") :bad‏ ا کهمااکر #۲ آنکاه 00

صفحه 23:
5۹ جست و جوی |گاهانه و اکتشاف جستجوى 700 ۱ 6۰ ۵ ‏مه‎ ‎0 8 qf 0 © 93 ۹8 Le} © 1 + كط

صفحه 24:
جست و جوی |گاهانه و اکتشاف جستجوی 0* ©) © 0 ©) kek >

صفحه 25:
جست و جوی |گاهانه و اکتشاف تستجوى 50 مر از گرم ات 9 ‎Sy‏ 1 دک 5 که 3 bw, dbs هزینه هر مرحله 0میباشد

صفحه 26:
جست و نه و اکتضاف جوى ‎١‏ كاهاذ ۰ 9 551 جتناب | ش ز گر ‎ss‏ ® ه ها حستحو ‎Ss‏ 278 9 0 58

صفحه 27:
= جست و جوی |گاهانه و اکتشاف منال دیگر از جستجوی 0* Fj Oradea (۳۷ + h(a) 7 ممع

صفحه 28:
جست و جوی |گاهانه و اکتشاف جستجوی كن در نقشه رومانی (a) The initial ‏عنم‎ ‎366-0+366 جستجوى مداص © با شروع از 81 ‎B(@rad) = «(Orxd)+h(Prel)=D+G9O=809‏

صفحه 29:
ی آگاهانه و اکتشاف جستجوی ®* در نقشه رومانی After expanting And 39321404253 721184320 MO=TSOTS ‎Breed‏ را باز کرده 9 ‎PCH)‏ برای هر یک از زيربركها محاسبه ميكنيم: 60-000 +200( )۲ ( 6 لس )مس( 8 )"ا 2 +2109( )!+( سداد 1 )هت (سمسس۲)( مومسم هبو مرلو سا )مس( )ها ‏بهترین انتغاب شهر ‎Cun! Gb‏

صفحه 30:
جست و جوی |گاهانه و اکتشاف (c) After expanding Sibiu 44721164320 AMO= TESTS DE 54822851366 415-2394176 6۳۱22514380 41322309 مت را بز کرد و (۳)۰ را بای هر یک از زيريركها مماسبه ميكنيه: 060+666-660-(0)(لجه جات )م۳6 +600 )+ ( مه )مت( م۳ )۳ ‎P(Oradeu)=0(Oibtu, Oradea) +۱۰)0»(206 0+۵6 0270‏ ©60+066-00© 6 مس0 ‎Rtoctou Otbr)+ hi Rta‏ جات ام (سطا) تج )۳ بهترین انتخاب شهر مط) م6 است

صفحه 31:
۹ جست و جوی |گاهانه و اکتشاف ‎a Osea‏ در نقشه ومانی ‎(A) After expanding ‏ملاع کنخ‎ ‎ ‏7574و ۲129 دجبد ‎GD Gale‏ سیگ ‎] 415=2909 176 671=0914380 ‎52523004160 H17=317+100 55359000259 ‏فسان نس را باز کرده و (۳)۰ ۱۱ برای هر یک از زيربركها مماسبه ميكنيه: 0-96 600+00- ۲۱0+ (مه۳ ,ما6 نس )وت (مس ۳0 1۸0002 مسن )»+ سس ,محا نس( )مت میس )3 ‎Brow Obes, Obn)+h(Gbn)=9004+090=099‏ )مسق )3 ‎Poyare ob QAI onlay 3‏ است

صفحه 32:
جست و جوی |گاهانه و اکتشاف در نقشه روما (e) After expanting Fagasa! 729 D> GS > ap 646=2804300 6712914980 Crabva >CPiesti > 553=3004259 417=317+100 26=906+160§- 450-4540 50123384253 ‎Pagar 6‏ )50 كرده و ‎(a)‏ را برای هر یک از زیربرگها محاسبه ميكنيم: ۳) ‏,)مسق‎ )2۳(+۱)۳۰(2۵ 90 +۵020 P(@uchkoresi)=o(Payarw, Pwhaes!)th(Bwhaes)=PSO+D=POD بهترین انتخاب شهر م۳ ۱۱ است

صفحه 33:
ی آگاهانه و اکتشاف جستجوی | در نقشه رومانی درفب ‎After‏ وا حمست 9 ی ,44721784329 7 هم در مه مسف 68 دعمی ۳ 553-053 450=45040 384253تداوة نودم" (ا باز كرده و (-)" زا براى هر يك ‎[١‏ زيريركها مماسبه ميكنيم: ‎Buckarve!) Hh Puckarvet)=PIG+0=F00‏ ومع ماس )۳ 13 بهترين ‎@uckorest jb OLS‏ ۱۱ است

صفحه 34:
1 جست و جوی |گاهانه و اکتشاف جستجوى ©* در نقشه رومانى

صفحه 35:
1 جست و جوی |گاهانه و اکتشاف توابع اكتشافى 4 2 7 6 5 8 3 1 Goal State Start State *منال برای معمای8 *میانگین هزینه حل تقریا 22 مرحله و فاکتور انشعاب در حدود 3 است. 0 > جست و جوی جامع تا عمق 22 : گبا انتخاب یک تابع اکتشافی مناسب میتوان مراحل ری ارت اد ات

صفحه 36:
جست و جوی آگاهانه و اکتشاف دو روش اكتشافي متداول بم معماى8 تعداد كاشيها در مكانهاق 4 نادرست 8= 17 در حالت شروع 2 ‎scl‏ ای که 85 در جای نامناسبی قرار دار ده حداقل یکبار باید

صفحه 37:
جست و جوی |گاهانه و اکتشاف دو روش اكد كتشافي متداول. یرای ى8 مجموعه فواصل کاشیها از ۳" < 1 موقعیتهای هدف آنها دق احا لب هنبیوع2 +2 +2 +1 +3 بر جون كاشيها نميتوانند در امتداد قطر قالثالة جا به‌جاشوندر فاصله ای که محاسبه | و | 7 اه يكن فواصل افقی و عمودی بوه 20 اا ‎Pod‏ قي الو ‎Ee‏

صفحه 38:
جست و جوی |گاهانه و اکتشاف دو روش اكتشافي ختد ال یرای ‎Bs‏ 4 مجموعه فواصل کاشیها از = ‎By‏ ‏قعیتهای هدف آنها قابل قبول است, زیرا هر جابجايي که میتواند انجام گیرد, به اندازه یک 1 | 2 1 ee Se] wes tPA aI es ‏واقعی راه حل نیست‎ . هزينه واقعي 36 است نك شك اف

صفحه 39:
جست و جوی |گاهانه و اکتشاف ل الگوریتم هاى جست و جوى محلى #الکوریتم های قبلیء ‎phos) Ae gs‏ «ویستماتیک بررسی میکنند > تا رسیدن به هدف یگ یا چند مسیر نگهداری میشوند * مسیر رسیدن به هدف. راه هل مسئله را تشکیل میدهد در الگوریتم های محلی مسیر رسیدن به هدف مهم نیست *مثال: مسئله 8 وزیر ‎oe‏ امتیاز عمده جست و جوهای محلی >استفاده از حافظه كمكى 8 >ارائه راه حلهاى منطقي در فضاهاى بزرك و نامتناهى »اين الكوريتمها براى حل مسائل بهينه سازی نیز مفیدند » > يافتن بهترين حالت بر اساس تابع هدف

صفحه 40:
جست و جوی |گاهانه و اکتشاف se Silane 9

صفحه 41:
جست و جوی |گاهانه و اکتشاف جست و جوی تیه نوردی #حلقه اي که در جهت افزایش مقدار مرکت میکندزبطرف بالای تپه) * رسیدن به بلندترین قله در همسایگی حالت فعلی. شرط خاتمه است. #ساختمان داده گره فعلی. فقط حالت و مقدار تابع هدف را نگه میدارد #جست و جوى محلى حريصانه نيز نام دارد 5 *بدون فکر قبلي حالت همسایه خوبي را انتخاب ميكند ‎١‏ »تيه نوردى به دلايل زير ميتواند متوقف شود > بيشينه محلي >برآمدكي ها کفلات ‏

صفحه 42:
جست و جوی |گاهانه و اکتشاف جست و جوی تیه نوردی »انواع تيه نوردى: > تيه نوردى غيرقطعى. تيه نوردى اولين انتخاب. تيه نوردى شروع مجدد تصادفی متال: مسئله 8 وزیر #مستله 8 وزیر با استفاده از فرمولبندی حالت کامل >در ‎Calla yo‏ 8 وزیر در صفحه قرار دارند 4 تابع جانشین: انتقال یک وزیر به مربع دیگر در همان ستون تابع اکتشاف: جفت وزيرهايي که نسبت به هم گارد دارند 4 >مستقيم ياغير مستقیم

صفحه 43:
5 جست و جوی |گاهانه و اکتشاف مثال جست و جوی تبه نوردی. ال وی ‎a‏ وك لك ‎coe | atetatat‏ ‎agent‏ و الف- حالت با هزینه ۲20۶ که مقدار ۲ را برای هر جانشین نشان میدهد ب- کمینه محلی در فضای حالت 8 وزیر؛ ۲26 43

صفحه 44:
جست و جوی |گاهانه و اکتشاف جست و جوی شبیه سازی حرارت »تيه نوردى مركب با حركت تصادفى »شبيه سازى حبارت: حبارت با درجه بالا و به تدريج سرد كردن مقایسه با مرکت توپ توب در فرود از تيه به عميق ترين شكاف ميرود >با تكان دادن سطع توب از بيشينه محلي فارج ميشود > با تکان شدید شروع(دمای زیاد) * بتدریج تکان کاهش(به دمای پایین ترا # با کاهش زمانبندی دما به تدریم. الگوریتم یک بهینه عمومی را مي یابد 1

صفحه 45:
1 جست و جوى آكاهانه و اكتشاذ 2- - از طريق تركيب دو حالت والد توليد ميشود 45

صفحه 46:
جست و جوی |گاهانه و اکتشاف الگورنعم های ژزنتیک ات 08 31% 24 | 24748552 ی 32752411 | 23 29% ۱ 24748552 24752411 |>—}24752440 4 ام 4 3375212 33752407 |“ 2% 20 | 24415124 244154167 اح | 24415911 ‎a”‏ 24415124 ۶ 11 | 32543213 aud cap ‏تلع اش‎ bil ‏تقاط‎ ۲ "۷

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
34,000 تومان